IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Paljon on kyytiläisiä haettu ja siirrytty piinailee, onnea kaikille!

Toivo hienoa että uusi simulaatio alkaa heti, helpottaa ainakin jonkin verran pettymyksen tuomaa fiilistä kun jatko heti tiedossa.

Roxanne joo siellähän yksi on tosiaan pakkasessa meillä vielä odottamassa, mutta mieluusti plussaisin jo:oops: Mulla ei tullu Synarelasta mitään oireita, ehkä hikoilin vähän enemmän mitta en kuitenkaan häiritsevästi tai tuskaisesti ja se vähäkin loppu heti piikkien aloitukseen. Siinä pullossahan on sitten reilusti lääkettä, valoa vasten näkee määrän hyvin. Mullakin jäi paljon sitä vaikka jouduin sumuttelemaan ilmaankin aika usein kun tuntui ettei sumua tuu kunnolla joka kerta.

Kiitti ihan hirveen paljon taas kaikille tsempeistä:love:
 
Täällä oli aikaisemmin puhetta tukilääkkeiden sopivuudesta. Mietin että kysyisikö jotain uutta tukilääkitystä, kun mullakin tuppaa pää räjähtämään lutinuksesta? Nyt jo pelottaa mikä on edessä. Ja tosiaan miten se mieli vaikuttaa alkion kiinnittymiseen...
 
Yrittäjä mä aattelin kans että jos seuraava joudutaan siirtämään niin lutinuksia en enää ota. Tänä aamuna HERÄSIN siihen että itkin o_O

Gonapeptylin käyttäjät, onko se helppo pistää? Mietin kun meen huomen aamulla apteekkiin ja siitä suoraan töihin et onko iisi pistää autossa? Tarviiko sekoitella mitään?
 
Täällä muuten ainakin oli niitä 100 lugeja.. ihan testiks ostin yhen lootan vaikka olikin jo kotona, mutta kun gonapeptylin hain niin samalla.. Emmiina ei tarvii sekotella mitään.. jääkaappi säilytys, mutta jos heti pistät ni eihän sillä väliä.. ainut et se on niissä 7 ruiskun paketeissa ja ilmeisesti kaikki apteekit ei suosti myymään yksitellen.. että toivottavasti sellasesta apteekista käyt mistä saa yksitellen.. Mulla ei oo ollut sen pistämisen kaa sen kummempia ongelmia..
Vielä yli 24h piinaa, että pääseekö piinailemaan! Saako sulke puhelimen! :LOL:
 
Emmiina, just pistin gonapeptylin tässä vähän haastavissa olosuhteissa, kävi ihan näppärästi. Ei tarvii sekoitella mitään, on valmis pistettäväksi sellaisenaan. Piikki tosiaan on vähän isompi, mut uppos ainakin mun vatsamakkaraan sujuvasti :LOL: Uppos viime hoidossakin muistaakseni, vaikka oli hoikempi alusta :LOL:

Yrittäjä, kysy ihmeessä muuta tukilääkitystä! Siidahan niistä tuolla aiemmin kans kertoi.

Domi, Emmiina, ja muutkin samassa tilanteessa olevat, kovasti (y)(y) että kaikki menee niin kuin pitää ja pääsette siirtoon!
 
Mä sanoisin että gonapeptyl on ihan samanlainen pistos kun Orgalutran. YrittäjäJn neuvo pistoon on hyvä.
Ja tukilääkkeistä ni mulle luget toi hirveen hedarin ja vatsa "kramppeja" kun taas lutinuksesta ei tuu mitään.
Helsingissä Yliopiston apteekki ja Ruoholahden apteekki myy gonapeptylit yksitellen, muista paikkakunnista ei tietoa.

Ja testit uitettu tietysti tänäkin aamuna ja negaa näyttää. Ovikseen tuli kyllä selvä mutta ei hirveen vahva viiva, mutta r-testi valkoinen ei edes viivanpaikkaa vaikka kuinka kääntelin.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS
Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 4.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #2.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Janne91 # 2014 # 1. # siittiöt # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1. ICSI
Mimmi_83 # 5/13 # 2. siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF/1.PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 3.IVF/ICSI
Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/2.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Darni73 22.5 (6pv/12.5)
Emmiina85 29.5 (3pv/16.5)
Janne91 30.5 (4pv/16.5)
Mimmi_83 31.5 (5pv/17.5)
Plussat 2016: :love:
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (5pv)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Aloitan taas varmaan samoilla sanoilla kun aina... Huh huh kun täällä on tapahtunu taas! Surua, iloa, miesvahvistusta...vaikka mitä :D Mä niin tahtoisin käydä täällä enemmän mutta kun en ehdi! :( Mutta munkin puolesta miesvahvistukselle huikeesti tervetuloa akkojen joukkoon! (y)

Itse aloittelin tänään Primolutit ja nyt sitten vuotoa odotellessa että meneekö 5,10,vai 15 päivää siihen että saa sen kp1:sen ja saa soittaa klinikalle taas! Pää ei kylä edelleenkään oo kunnossa eli jos tästä kierrosta en perkele vieläkään pääse PASiin niin....en halua edes ajatella.:cry:
 
Jänniä aikoja taas monella täällä, piti heti tulla katsomaan ajankohtainen tilanne. Toivotttavasti päästään kaikki odottelijat siirtoon!

Meillä oli aamulla punktio, ihan jees kokemus. Kanyylin laitto oli ikävintä, ja puudutus vasemmalla puolella ei toiminut ollenkaan. Lääkärikin ihmetteli että mitäsmitäs, hän sen puudutti kuin oikeankin puolen, mutta ei vaan tehoa. Onneksi osasin jo varautua etukäteen, mulla puudutukset menee joka kerta vituralleen koska ilmeisesti reaktioni lääkkeisiin on keskivertoa heikommat. No mutta muuten sujuk hyvin, 7 munasolua saatiin ja vointi ihan ok. Mieskin sai käsityöt hoidettua ja toimituksen ajoissa klinikalle vaikka remppaukko oli (tietysti) myöhässä. Oli kuulemma kiilannut pari tyyppiä labrajonossa sellaisella sori nyt on kiire, operaatio alkaa just-selityksellä että ehti ajoissa :D
Nyt sitten jännätään huomisaamua, että mitn hedelmöittyvät, siirto olis sitten pe. Hirvittää että minkälaatuisia ovat kun niin eritahtisesti kasvoivat.
 
Täällä kyllä lämpimästi suosittelen kysymään vaihtoehtoa tuolle keltarauhashormonille. Oon VARMA että se vaikuttaa siihen kiinnittymiseen, jos on ihan palasina henkisesti. Eikä sitä tarvi pahaa oloa tarvi kestää, kun siihen löytyy vaihtoehtoja. Pelkäsin hulluna etukäteen siirtoon menoa, ku tajusin sen olon johtuvan lääkkeistä. Ensin en sitä ees tajunnu, vaan aattelin sen olevan niin rankkaa muuten vain, mutta kun oon nyt kaks siirtoa menny pregnylillä ja toisessa oli myös gonapeptyl mukana, niin olo ollu lähes normaali....onhan sitä jännittynyt, mutta ei yhtään ahdistunut, itkuinen, raivotautinen, olin lähes osastokamaa, niin rajusti ne mulle vaikutti. Lääkäri sanoi, että joillekkin tekee tollasta. Se on vaan mun mielestä ISO merkki siitä, että sitä on yliannostus!!!! Oma keho tuottaa tarpeeksi.
 
Jaahas palaillaanhan taukokuukaudelta taas palstailemaan. Otti sen verta koville se tuoresiirron nega että pysyttelin vain välillä lukemassa teidän juttujanne.

Siidalle pahoittelut ja jaksamista. On se niin väärin :(

Ja taukoilun aikana oli tullut plussiakin niin onnittelut kaikille ja piinailijoille tsempit (y)

Itse liityn maanantaina piinailijoihin jos meiän pakkasukkeli kestää sulatuksen. Eilen kävin ultrassa ja veikkas ovulaation olevan pe tai la jos ei niin pistän pregnylin. Eilen siis oli kp 10 ja limis 7,2mm ja folleja molemmin puolin 13mm mut ite jäin jälkikäteen miettii et paljon limiksen pitäs olla tossa vaiheessa? vertailumittoja? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Jaahas palaillaanhan taukokuukaudelta taas palstailemaan. Otti sen verta koville se tuoresiirron nega että pysyttelin vain välillä lukemassa teidän juttujanne.

Siidalle pahoittelut ja jaksamista. On se niin väärin :(

Ja taukoilun aikana oli tullut plussiakin niin onnittelut kaikille ja piinailijoille tsempit (y)

Itse liityn maanantaina piinailijoihin jos meiän pakkasukkeli kestää sulatuksen. Eilen kävin ultrassa ja veikkas ovulaation olevan pe tai la jos ei niin pistän pregnylin. Eilen siis oli kp 10 ja limis 7,2mm ja folleja molemmin puolin 13mm mut ite jäin jälkikäteen miettii et paljon limiksen pitäs olla tossa vaiheessa? vertailumittoja? :D
Kuulostaa hyvältä tuo sun limiksen paksuus, ainaki mun korvaan. Mulla oli kans kp 10 limis 7,8mm, lääkäri ei ainakaan siitä sanonut mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: vipe1986
Oli sitte tullu kahteen kertaa mun edellinen viesti:D Tää hävitti viestin muka ja kirjoitin uudelleen....sitte oli tullu kumpikin...väliäkö sillä.

Yrittäjä! Pregnylin määrät riippuu lääkäristä. Tyttöä ku aloin odottaan, se meni muistaakseni niin, että tikutin ovulaation ja kun sain viivat, pistin pregnyliä 5000 ja sitte siirtopäivästä lähtien joka toinen päivä kolmasosan ampullia n(1500) yhteensä 5 kertaa sitä pientä annosta....ja sitte oli kiinnittymisen aikoihin vielä lisäksi gonapeptyl.

Nyt tässä keskenmenneessä oli pregnyliä pelkästään ja vasta siirtopäivänä eka annos ja siitä taas joka toinen päivä yhteensä 4piikkiä. Ja annos oli tuo pieni. Lääkäri meinas, että pregnyl+gonapeptyl on +-0 Riittää kuulemma jompi kumpi. Kumpikin tukee kiinnittymistä. No, jos kysyy joltain toiselta lääkäriltä vastaus voi olla toinen, mutta anyway....raskaus lähti kummassakin tapauksessa. Tuskin enää näin myöhäiseen kkm vaikuttaa tuo tukilääkitys, kun Alkio on kuitenkin kiinnittynyt. Haluan uskoa niin, että alkion kehityksessä tapahtui jotain, niinku mulle lääkäri maanantaina sanoi, että todennäköisesti kromosomipoikkeama. Tämä syy on helpointa itselle hyväksyä. Lapsi ei ollu valmis tähän elämään. Ikävä on silti kova:cry:
 
Ei ole onneksi täälläkään puhelin soinut sen maanantaisen ajanvaihto soiton jälkeen.. voi kumpa ei aamullakaan soisi.. äh, tuli muuten vielä 1,5 h lisää odottamista kun se aika siirtyi!!! :mad: äh.. ja mälsää kun pitää eka töihin mennä.. koitappa sit muistaa olla kusematta ja kärvistelä täydellä rakolla! No kyllä siihen onneks pitäs jäädä noin tunti "tyhjiä".. Tänään muuten tajusin kun oli jotain puhetta luge ym. oireista, niin mulle ei oo tullut nyt mitään!!! ei mitään.. vaikka ma iltana ne aloitin.. outoa, nyt ei sitä päänsärkyäkään mitä parilla kertaa ollut, eikä juuri juippailujakaan.. tissit nyt oli jo kipeet menopurista, sekin ehkä ennemmin vähentynyt.. ehkä yks "kuuma aalto" joku aamu laiton jälkeen, hyvin vaisu. Sekin on jännää kun ennen mulle tuli aina sika kylmä laiton jälkeen mut nykyisin useemminkin kuuma.. o_O
 

Yhteistyössä