IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mua pelottaa ihan saakelisti, että kesken menee. Tämän viikon kuluessa pitäisi alkion kiinnittyä, että olisi realistinen mahdollisuus onnistua. Mitä jos se ei nyt vaan toimi. Mä kuolen tähän odotukseen. :(
Janne, tämä odotus on toki raastavaa. Mutta ivf on tehokkain lapsettomuuden hoitomuoto, se kannattaa muistaa. Luomukierrossa on semmoinen 10% todennäköisyys onnistua, ivf kuitenkin 30-35%. En muista oliko teillä jotain todettuja ongelmia, niiden luovutetujen siittiöiden lisäksi?

Ja luomunakin keskenmenoriski on olemassa, arvioltahan noin 40% alkaneista raskauksista ei jatku loppuun asti. Noista suurin osa sellaisia, joissa ei edes tiedetä raskaudesta tai se saattaa mennä myöhästyneiden kuukautisten piikkiin. Eli vaikka tuskaista onkin, niin ajattele positiivisia ajatuksia.
 
Janne, tämä odotus on toki raastavaa. Mutta ivf on tehokkain lapsettomuuden hoitomuoto, se kannattaa muistaa. Luomukierrossa on semmoinen 10% todennäköisyys onnistua, ivf kuitenkin 30-35%. En muista oliko teillä jotain todettuja ongelmia, niiden luovutetujen siittiöiden lisäksi?

Ja luomunakin keskenmenoriski on olemassa, arvioltahan noin 40% alkaneista raskauksista ei jatku loppuun asti. Noista suurin osa sellaisia, joissa ei edes tiedetä raskaudesta tai se saattaa mennä myöhästyneiden kuukautisten piikkiin. Eli vaikka tuskaista onkin, niin ajattele positiivisia ajatuksia.
Mitään muuta ongelmaa ei ole ainakaan todettu. Kiitos tuesta. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttu80
Tsemppiä kaikille jännityksen keskelle! Täällä samoin jännää, meillä on nyt peräti viisi hemmoa pakkasessa, ja ny sitten oon ihan että mitäs hitsii. Ei pitänyt olla noin monta ;) Kaikki siis meni loistavasti, seitsemästä saadusta munasolusta hedelmöittyi kuusi ja kuudesta jakautui 4-soluisiksi viisi ja ne sitten pakastettiin 2-päiväisinä. Jatkosta en vielä tiedä, ensi viikolla käynti. Siirto ehkä seuraavaan kiertoon, mutta en tiedä vielä! Aargh, pystyn vaan aatteleen niitä pakkaslapsia, kun on niin uus tilanne itselle!! Voiskos niitä jotenkin kasvattaa jossain kaapissa, pelottaa, että kohtuni on ilkeämielinen... Esikoisenkin lykkäs pihalle jo rv31.... Mutta enivei, nyt on toivoa tovin taas!
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS
Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 4.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #2.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Janne91 # 2014 # 1. # siittiöt # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1. ICSI
Mimmi_83 # 5/13 # 2. siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF/1.PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 3.IVF/ICSI
Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/2.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Darni73 22.5 (6pv/12.5)
Emmiina85 29.5 (3pv/16.5)
Janne91 30.5 (4pv/16.5)
Mimmi_83 31.5 (5pv/17.5)
Plussat 2016: :love:
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (5pv)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Domi meillähän kävi sama että siirto siirtyi päivällä. Huomenna menette sitten hakee teidän kyytiläisen(y)
Voi Nenna :cry:

YrittäjäJ
kyllähän sitä aina miettii et jos olisikin harmitonta tuhrua, mutta kyllä se mun kohdalla kierto toisensa jälkeen tarkoittaa uutta kiertoa tulevaksi. Ja kaiken lisäksi testit täysin valkoisia. No mutta tuhruttelu jatkuu ja odotan kunnon vuotoa ja sit napsin letroja. Mulla toi tuhru toisinaan saattaa kestää muutaman päivänkin, toivottavasti ei nyt että pääsis jo hakee meidän ainokaisen mikäli selviää sulatuksesta.
 
Ei sitten soittanut hoitsu vaan lääkäri. Yksikään munasolu ei ollut hedelmöittynyt. Selvisipä sitten ainakin todennäköinen syy, miksi raskaus ei onnistu.
 
Nyu
Täällähän on kauheita uutisia tullut. Olen niin pahoillani siida ja nenna :'(.

Ja eipä tuo Kertullakaan herkkua ole. Puhuiko lääkäri mitään jatkosta kokeillaanko jotain muuta?

Itse olen turvoksissa kuin pullataikina. Ja kipeä. Tiistain ultrassa oli follit kasvanu hitaammin kuin edellisessä hoidossa, mutta ei kuitenkaan nostettu gonalin annosta. Jos eivät huomisen ultraan ole kirineet, niin sitten on vain punktio myöhemmin. Vielä tämä työpäivä ja sitten saan olla viikon vapaalla. Jotain hyötyä siitä, että on naisvaltaisella alalla kun saan osakseni paljon ymmärrystä hoitojen keskellä ja aina on kaikki käynnit hoituneet töitten puolesta mutkattomasti.
 
Lämmin halaus Nennalle ja voimia. <3

Kerttu, voihan paska. :cry: Teille ei ilmeisesti kokeiltu icsiä? Meillähän kävi kans samalla lailla ekalla kerralla eli 0 solua hedelmöittyi. Olihan se todella musertavaa. Tokalla kerralla päästiin tekemään icsaus, ja silloin lopputulos oli onneksi vähän parempi. Toivottavasti tekin pääsette pian yrittämään uudelleen.

Darni, voi ei tuota tuhrua. Pidän yhä peukkuja. Domille kans täällä peukut pystyssä että pääsette huomenna siirtoon. Joko Lia sai kyytiläisen?
 
Viimeksi muokattu:
Huh. Minua joka kerta pelottaa tulla tänne lukemaan uutisia, kun ei tiedä yhtään mitä missäkin tapahtuu ja niin mielellään kun olisin tietämättä maailman pahasta, osui silmiini kuitenkin Nennalin teksti.

Taidan jättäytyä ihan koko palstalta hetkeksi vetämään henkeä tai pysyttelen hissukseen tuolla oman ikäisissä odottajissa, siellä on tällaiselle tantalle ehkä rauhallisempi ympäristö ja enemmän sitä oman ikäistä seuraa.

Luget on laitettu postissa matkaan, toivon, että ne tuovat saajalleen onnea tavalla tai toisella ja hyvä karma seuraisi muitakin!

Tänään kävimme siis ultrassa, ja lääkäri ehti sanoa että hyvä kaiku näkyy ja näyttää muutenkin oikein hyvältä ja näin monitorilta itsekin sen pulputuksen, ja repesin siihen ihan hysteeriseen itkuun.
En nähnyt enää mitään itkultani enkä pystynyt kuuntelemaan. Se on totta, totisinta totta, sisälläni kasvaa pieni ihminen tällä hetkellä.
Itkin koko matkan parkkipaikalle pidellen ultrakuvaani. Itkin vielä kotonakin. Toivon, ettei tätä viedä meiltä pois. Ja toivon, että te muutkin lapsettomat saisitte kokea tämän tunteen. Niin kovasti, kun sitä pelkääkin niin paljon tässä hetkessä se tuo kuitenkin iloa.
Ja ennenkaikkea vanhemmat ivf-hoidoissa olevat, älkää menettäkö toivoanne vaikka siltä tuntuu ja välillä hävettää olla nuorten joukossa jonona ultraa odottamassa.
Mutta kai me kaikki silti samalla viivalla ollaan, ikä on vain numeroita!

Ikionnellinen,
Pirtsi 40v ja papana 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttu80 ja Bridge
Pirtsi, miten ihanaa!!! :love::love::love: Saat täällä mutkin kyynelehtimään, niin onnellinen teidän puolesta! Nyt nautit niin hyvin kuin vain voit raskaudesta ja uuden elämän luomisesta, se on nyt totisinta totta! Toivottavasti täältä tulisi mahdollisimman moni perässä. :)
Ja kiitos tuhannesti niistä lugeista, toivotaan että ne on onnen luget :love:;)

Nennan tarinaa luin myös jo tuolta toiselta sivulta, ei löydy sanoja. :( Halaus <3

Kertun tilannekin kurja :( Voi kun tän myötä saisitte eväitä seuraavaan hoitoon ja ennen kaikkea siihen, mitä tehdä seuraavalla kerralla toisin. Tai lääkärit siis tietenkin, eipä siihen ite oikein voi mitenkään vaikuttaa. Ja pääsisitte pian taas tositoimiin jos se teillä toiveena on <3

Domi, (y)(y) että pääset huomenna siirtoon!! Mites Lia ja Emmiina?
 
Pirtsi super paljon onnea!!! Nyt saat olla ikionnellinen ja itkeä onnesta ja pakahtua onnesta, olet sen ansainnut :) Ihanaa odotusaikaa sinulle ja kyllä kaikki menee hyvin, se on nyt päätetty :) Paljon onnea!!!

Nenna81 olen pahoillani ja paljon voimia sinulle!

Täällä minäkin odottelen tietoa tämän päivän siirrossa olevilta, toivottavasti kyytiläiset on matkassa. Mulla olis huomenna ultra...jännittää onko tuolla sisällä kaikki kunnossa ja otolliset oltavat ensimmäisen passiin joka toivottavasti ensi viikolla....
 
No nyt ehdin kotiin ja kommentoimaan muidenkin tilanteita.

Domi - Hui, sulla jännitys jatkuu! Voin vaan kuvitella, miten sydän on hypähtänyt kurkkuun kun puhelin on soinut.. Toivottavasti huomenna on hyvä alkio siirrettävänä!

Kerttu80 - Voi miten kurjia uutisia sait. :( Tiedätkö miten pian pääsette uuteen punktioon?

Nenna81 - Otan osaa, niin epäreilua kun me rankat hoidot käyneet ei päästä aina maaliin asti..

Toiveikas81 - Tsemppiä ultraan! Toivottavasti liityt ensi viikolla piinailijoihin ja päästäisiin vaikkapa takas tuonne plussanneiden ketjuun..
 
Kiitti yrittäjäJ
Toivottavasti, koska se ainokainen vain pakkasessa eikä hoitoja ole enään tarkoitus jatkaa.
En tiedä koska pystyn ton päätöksen nielemään, sen hyväksyminen on älyttömän vaikeaa varsinkin nyt kun ekan kerran saatiin blastoja aikaiseksi ja vielä pakkaseenkin vaikkakin vain yksi mutta silti.
Mutta turha kai se on takoa ku rauta on kylmää:oops:

Kylläpäs Kerttu saanut hirveen uutisen, voimia teille. Onko jatko suunnitelmia?

Mitäs piinailijat, odotatteko testipäivään uittoa?
Mä mietin että tän vikan piinailun(jos siis pääsen piinailee) vetäisin ilman varhaisia testauksia. Joo joo ihan tosissani mietin näin.
Nyt näin mutta odottakaas parin viikon päästä uittelen taas:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Kiitti yrittäjäJ
Toivottavasti, koska se ainokainen vain pakkasessa eikä hoitoja ole enään tarkoitus jatkaa.
En tiedä koska pystyn ton päätöksen nielemään, sen hyväksyminen on älyttömän vaikeaa varsinkin nyt kun ekan kerran saatiin blastoja aikaiseksi ja vielä pakkaseenkin vaikkakin vain yksi mutta silti.
Mutta turha kai se on takoa ku rauta on kylmää:oops:

Kylläpäs Kerttu saanut hirveen uutisen, voimia teille. Onko jatko suunnitelmia?

Mitäs piinailijat, odotatteko testipäivään uittoa?
Mä mietin että tän vikan piinailun(jos siis pääsen piinailee) vetäisin ilman varhaisia testauksia. Joo joo ihan tosissani mietin näin.
Nyt näin mutta odottakaas parin viikon päästä uittelen taas:LOL:
Lasken jo tunteja. Kymmenen jumalattoman pitkää päivää vielä jäljellä.. o_O
 
Darnille ja Kertulle pahoittelut vastoinkäymisistä!!! Lialle onnea kyytiläisestä, oliko kaikki jaksaneet jatkaa?
Darni mainittiinko sulle sillon et monisolunen oli ku piti vielä oottaa päivä? Minusta mainitsi jotain 10 soluisesta.. eikös blastossa ole jo paljonpaljon soluja? Ei kai se nyt voi huomiseen keritä nii kiihyttää? Taustalta ymmärsin, kun hoitaja kysyi labrasta et onko 1 vai 2, kun puhui mulle ekaks yksikössä ja minä sit tietty et ai yks on enää, niin siis sain sellasen käsityksen et kaks on mut toinen näyttäs paremmalta ja toinen ei niinkään, en kyllä kuullut kunnolla, mut jokatapauksessa ei siirtovalmiita kumpikaan vielä tänään.. Epäilen vahvasti ettei huomennakaan..:cry:
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Darni - Pfft, mitään testipäiviä odotella. :LOL: Mulla on vähän erilanen asenne tähän hoitoon kuin aikaisempiin. Melkeinpä uskallan väittää (puuta koputtaen), että olen jo pahimman kohtaloni kokenut. Epäonnistumisten mahdollisuutta se ei tietenkään sulje pois. Nyt haluan vaan mahdollisimman pian tietää tuloksen, varsinkin jos se on nega.

Domi - Kaikki selvisivät sulatuksesta, mutta suurin kato kävi eilen, silloin oli hylätty 3 alkiota. Tämä siirretty on ainoa tähän asti selvinnyt ja blastoksi muuttunut, pakkanen on nyt tyhjä.
Paljon tsemppiä huomisen odotteluun, toivotaan että siirtoon pääset!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Moi kaikille. Huh, luin viimeisetkin nelisen sivua mitä viime kerrasta jäänyt välistä. Eli myötäelän kaikkien kokemuksia vaikka en erikseen kommentoi kuin Pirunpellon juttua, tuli kyllä runsaasti kyyneleitä silmiin. :love:

Mulla alkoi nyt vuoto, ihan yllätyksenä. Oli pakko kelata omiin edellisiin viesteihin takaisinkin, ja totta tosiaan olin merkinnyt jotenkin viikolla väärin edelliset kuukautiset enkä yhtään osannut odottaa että ne nyt vielä alkavat. Huomenna sitten soittoa klinikalle ja taitaa onnistua se pas ennen kesätaukoa. PAITSI että kun siellä on se yksi ainokainen, olen ihan sataprosenttisen varma ettei se kestä sulatusta. Eli meille tulossa ensimmäinen pas:in yritys. Blaston selviämisen lisäksi sitten pelottaa jo seuraava punktiokin. En yhtään ymmärtänyt teidän selostuksia punktion ja lääkkeiden ihanuudesta, minusta punktio oli kamalin hirvein kivuliain kokemus ikinä! Jos siihen uudestaan joudutaan, aion kyllä sanoa että tuutatkaa niitä lääkkeitä minulle kunnolla. Jäi oikein kammot. Sen sijaan muita lääkkeitä ja hormoneita olen sietänyt tosi hyvin. Meillä tosin se lyhyt kaava oli, eikä vielä mitään tietoa mitä lääkkeitä sitten pas:issa. Ja alkion siirto oli myös aivan kivuton ja helpon tuntuinen. Mutta nyt tosiaan jännitetään ensin se blaston sulatus, peukut pystyyn! (y)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Darni73

Yhteistyössä