IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitos paljon kaikille tsemppauksista! Kuten Paavo Väyrysestä olemme oppineet, vitutukseen ei voi kuolla joten ei muuta kuin ylös ja eteenpäin.

Meillä oli normaali ivf, koska solut näyttivät ihan normaaleilta ja niitä oli tarpeeksi. Olivat ihan hyvissä voimissa mutta eivät vain olleet hedelmöittyneet. Ja kun meillä on jo yksi luomulapsi joka ei ole pyhästä hengestä siinnyt niin olihan tuo aika odottamatonta. Lääkäri kovasti pahoitteli. Sovittiin että soittaa huomenna jatkosta. En tiedä voiko punktiota tehdä edes seuraavaan kiertoon. Jos se jää välistä niin sitten tulee heinäkuu, kesäsulku ja hommiin päästään aikaisintaan elokuussa. Sviddu, en muuta sano.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Domi oli silloin morula vaiheessa, solu määristä en tiedä. Kolme oli yhteensä ja seuraavana päivänä kaksi oli blastoja ja yks oli kuukahtanut.
Eli kyllä hyvinkin on huomenna teilläkin siirrettävää, usko pois(y)
Klinikalla sanoivatkin ettei ole harvinaista että seurataan yksi lisä päivä, eivät alkiot aina vielä viidentenä ole saavuttanut blasto vaihetta ja silloin jatko seuranta on aiheellista.
Tsemppiä huomiselle!
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS
Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi/1.PAS
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 4.PAS(ei selvinnyt siirtoon)
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #2.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Janne91 # 2014 # 1. # siittiöt # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1. ICSI
Mimmi_83 # 5/13 # 2. siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF/1.PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 3.IVF/ICSI
Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/2.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Darni73 22.5 (6pv/12.5)
Emmiina85 29.5 (3pv/16.5)
Janne91 30.5 (4pv/16.5)
Mimmi_83 31.5 (5pv/17.5)
Lia_ 2.6 (5pv/19.5)
Plussat 2016: :love:
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (5pv)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Hei kaikki!

Olen tällä ketjulla hieman taustaillut vain ja kirjoitellut hieman tuolla toisessa ivf-ketjussa ja nyt sitten päätin myös kirjoitella tänne. =)

Vähän taustoja:
Minä 28,mies 27. Minulla ennestään 2 lasta, esikoista yritettiin 3 vuotta,jossa sitten iui~hoitojen tauolla toivottu tulos <3 juniori onkin sitten luomuyllätys,josta sain tietää vasta rv 12+ jotain.

Mulla on itellä mm. Lievä pco,endometrioosi,anovulaatio,muniksia joka ei kypsy ja jos kypsyy luonnollisesti,on ne jo kp 8 jotain 19mm luokkaa,ohuehko limakalvo,joka on nyt lääkityksien myötä normalisoitunu,pitkät kierrot sekä multa leikattiin alkuvuonna vasemmasta overiosta kasvain sekä poistettiin endoa. Miehellä muuten kaikki ok mutta vasta~aineet oli <50%.. tänään kävin 0~ultrassa synarelan jälkeen ja aloitin gonalin pistämisen. Meillä siis menossa pitkäkaava ja hoitomuotona lopuksi ivf/icsi. Yksi iui tehtiin huhtikuussa,lääkärin sanoin "tehdään nyt kun oot lääkkeitäkin syöny,mutta ei tästä kyllä mitään tuu teidän ongelmilla".
Nyt olen kamalan innoissani kun päästiin vihdoinkin tositoimiin ja koska vaste on ollut aina lääkityksille hyvä,niin olen melko levollisin mielin. =)

Täältä palstalta olen lueskellut sitten näitä ketjuja ja myötäelänyt monen hoidoissa olevan kanssa, ja vaikka nyt en vielä nimimerkkejä muistakkaan,enkä tämän kummemmin asiaa kommentoi niin valtavasti tsemppiä kaikille!=)

Aurinkoista päivää kaikille! =)
 
Ei tule siirtoa siis ollenkaan, kesälomille.. paskoja olivat.. en tiiä muuta kun ei ollut edes lääkäri joka soitti vaan hoitaja joka ei yleensäkään tiiä mistään mitään niin en sit kyselly sen enempää, käski palata elokuun puolivälin jälkeen asiaan jos vielä kiinnostaa 3. ivf... en tiiä, jäi vituttaa kun ei voinuut ees lääkäri soittaa et ois jotain voinut saada irti. Viimeks käytiin kuitenkin jo keväällä se seuraavan suunnittelu käynti ja söin koko kesän primoja jotta kierto pysy tasasena.. nyt ei mitään sanallakaan mistään.. ja en tolta hoitajalta tosiaan tahtonut kysyä kun tuntuu ettei se ikinä osaa mihinkään vastata.. toisaalta kyllä tahtosinkin pitää hormooni vapaata kun kerran "pakko", mut et kannattasko vaikka sit loppu kesästä jotain tollasta ottaa käyttöön.. just nyt ei vitutukselta kiinnosta, soitan joku päivä vielä jos siltä tuntuu ja kysäsen vosinko saada puhua lääkärin kaa..
 
Voi domi olin niin varma että toisin käy ja pääsette siirtoon:unsure:
Onko kolmas hoito teillä mahdollista?

Mut voi siis poistaa piinailijoista
Tänään otin ekan letron.

Tervetuloa ja tsemppiä hoitoon siukku (y)
Voi kun itsekin osais olla levollisin fiiliksin, oon kade ku joku pystyy relaa hoidon aikana:oops:
 
Pistin sitten vitutuspäissäni gonapeptylin pois kaapista pyörimästä ( tosi fiksua joo), en todellakaan halua et se koko kesän jääkaapissa muistuttelee.. jos nyt sit vaikka ois joku sinnikäs siittiö ( ei hommailtu siinä ihan ovisaikoihin) olis odotellut siellä hienoa menopurilla kasvatettua munista tai usempaa ja tahtos nyt kiinnittyä.. joopa joo.. niin hullu en sentäs ole että lugeja jatkasin vaikka niitäkin on monta laatikkoa, ne saa piilotettua johkin kaapin perille..
 
Domi onpa kyllä tympeetä kun et päässyt lääkärin kanssa jutteleen. Ois se kuitenkin tärkeetä kun ei ne hoitajat oikein voi mitään sanoa.

Janne91 vaikea sanoa enteileekö menkkoja vai onko raskausoireita. Jokaisen keho kun reagoi eri tavalla.

Lia onpa ihanaa kun sait kyytiläisen :) Minä seurailen perässä ensi keskiviikkona. Silloin on siirto jos sulatus onnistuu. Yksi siirretään ja kaksi siis pakastimessa. Sulattavat ensin toisen ja jos onnistuu niin toinen jää pakkaseen. Pikkasen kyllä jännittää miten käy.

Puhallellaan nyt kaikille piinailijoille plussatuulia ja me muut sitten seurataan perässä!
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_
Voi paska Domi :( tiedän tunteen. Meillä soitti sillon kyllä lääkäri niin arvasin heti että ei ole hyviä uutisia. Yritä saada lääkäri linjoille jos saisit paremmin tietoa!!

Testauksesta aiemmin, mä meinasin ens maanantaina joka on pp7. Vähän aikaista mut minkä tälle malttamattomalle luonnolleen voi :D Ei oo kyllä tuntunu missään mitään. Eilen tai tänään kiinnittyminen tapahtunut jos on tapahtuakseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73 ja Lia_
Janne91 teillä siis todennäköisesti samat päivät kuin mulla kun mennään samassa rytmissä :D mulle määrättiin semmonen piikki kiinnittymisen aikoihin ja eilen aamuna pistin sen lääkärin ohjeen mukaan. Sen pitäis jotenkin tukee sitä kiinnittymistä mut tarkemmin en tiedä mitä tekee. Kyllä menee taas aika hitaasti :unsure: miehillä varmaan vielä vaikeampaa kun ei tiedä kaikkia tuntemuksia yms
 
Janne91 teillä siis todennäköisesti samat päivät kuin mulla kun mennään samassa rytmissä :D mulle määrättiin semmonen piikki kiinnittymisen aikoihin ja eilen aamuna pistin sen lääkärin ohjeen mukaan. Sen pitäis jotenkin tukee sitä kiinnittymistä mut tarkemmin en tiedä mitä tekee. Kyllä menee taas aika hitaasti :unsure: miehillä varmaan vielä vaikeampaa kun ei tiedä kaikkia tuntemuksia yms
Niin menee joo.. Laskin että kiinnittymisen ois pitänyt viimeistään tänään tapahtua. Ai, me saatiin vaan luget tukemaan kiinnittymistä. o_O Ja on vaikeaa, kun tuntuu että oon ihan ulkopuolinen. Riideltiinkin eilen isosti.
Se on nää hormoonit ja tää odottaminen.
 
Voihan mateleva aika, on vasta pp1 enkä malttaisi millään odottaa. :LOL:
Tunsin iltapäivällä minuutin verran pistävää kipua kohdussa, todennäköisesti luget tekevät tepposiaan mutta silti salaa haaveilin kiinnittymiskivusta. En edes täysin usko kiinnittymiskipuihin, ainakaan itse en plussatessani sellaista tuntenut. Mutta eikös blaston pitäisi pian kiinnittyä..

Oletteko muuten ottaneet siirron jälkeisinä päivinä rauhallisemmin? Minulle tämä on eka pas, tuoresiirtojen jälkeen oli pakko levätä hyperin takia, mutta nyt olen lähinnä varmuuden vuoksi jättänyt hyppimiset ja juoksemiset pois.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Janne91 En mäkään saanut ekaan siirtoon mutta se meni kesken heti alkuunsa niin tähän seuraavaan otettiin mukaan.

Lia mä oon ollu aika normaalisti mutta toisaalta teen toimistotyötä niin ei siinä kauheesti joudu rehkimään :D kotona lähinnä laitellu pihaa ja muuta kevyttä. Ehkä sitä huomaamattaankin ottaa vähän kevyemmin.

Mulla on kyllä (ainakin vielä..) mennyt tämä toinen siirto henkisesti paremmin. Voihan tää tästä vielä muuttua..:D

Kuinkas kauan pregnyl muuten näkyy testeissä? Oliko 10 päivää? Pistin sen 5000
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_
Jos joku kaipaa piinapäivien aikaan liikuntaa, en usko sen haittaavan. Kunhan ei henkihieveriin vedä. Kummankin onnistuneen siirron yhteydessä piinapäivillä olen reippaasti pyöräillyt, kävellyt, haravoinut, lapioinut ja ns. kevyttä liikuntaa harrastanut runsaasti. Uskon sen parantavan kiinnittymistä lisäämällä verenkiertoa. Punaviini pienenä määränä lisää myös verenkiertoa alakerrassa. Lääkäri kehotti ainoastaan siirtopäivänä ottamaan rauhallisesti, mutta silloinkin kävelin klinikalta 6 km kotiin, kahvilan kautta tosin, rauhallista tahtia.

Janne, minulla menkkaolot kiinnittymisen aikoihin on tietänyt plussaa, mutta voi olla myös tukilääkkeestä johtuvaa... Tsemppiä kaikille piinailuun!! Mullakin tuli kyyneleet silmiin Pirtsin kirjoituksesta. Hirmuisesti onnea!!
 

Yhteistyössä