IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Pikapostaus puhelimella näin kesken loman.isompia soluja löyty 6+6 ja Salla löyty myös kysta...nostettiin annos 300UI ja maanantaina uusinta ultra :)

Kun ei kerran nukuta, niin voin kertoa vähän tarkemmin:

Mä kävin eilen siellä ultrassa,isompia munasoluja löyty 6+6(kaikki n.10mm) ja lisäksi oikealta löyty kysta.Se ei kuulema haittaa, täytyy punktiossa vain varoa puhkomasta...muutenkin juuri tuo puoli mulla on vaikeampi,koska munsarjat sijaitsee mutkan takana...joten voin kertoa että ärräpäät lenteli eilen, kun se ei meinannu saada koko munasarjaa näkyviin..se kysta kun oli sitten edessä.Punktiosta tulee kivullinen..täytyy vaan pyytää pirusti niitä lääkkeitä.
Nostettiin puregon annosta 300UI/pv ja eilen rinnalle tuli jarrupiikki myös.Toivotaan että kasvamaan ei lähde enään niitä pienempiä vaan että määrä pysyisi tuossa 12kpl:ssa.
Maanantaina taas ultraan,josko pystytään siellä päättämään punktio päivä.Keskiviikkoa se veikkaili :) eli eteenpäin mennään.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!
Tervehdys kaikille:) Maanantaina soittelin klinikalle. Ja eilen jo olin ultrassa. On se vaan jännä että sekin sattuu. Taas mun oikeaa munasarjaa kaiveltiin:( Ei löytynyt. Oikea onkin vireä. Jos nyt oltais hoidot aloiteltu, olis ollu enemmän munasoluja, kuin hoidossa. Mutta tosiaan pakastealkio-siirtoon mennään. Meidän ainokainen on kuulemma top-luokan alkio ja lääkäri sanoi että viime vuonna luonnolliseen kiertoon tehdyt siirrot onnistuivat prosentuaalisesti paremmin kuin hoidossa tapahtuva. Meillä on joka kerta ollut eri lääkäri. Tää oli kyllä huippu kiva:) Tulin niin hyvälle mielelle:) Olen surrut hoidon epäonnistumista. Mutta nyt on toivoa. Ainoastaan saattaa käydä niin, että siirto siirtyy seuraavaan kiertoon:(? Lääkäri ennusti että ovuloin maanantaina. Sit siirto pitäis tehdä sunnuntaina, juu ei tehdä. Paikka kiinni. Joten täällä pongaan ovista ja TODELLA TOIVON että se tulee vasta tiistaina:) Havina Mulla kirveli se jarrupiikki. Muuten ihan kivasti sujui pistot, kun mun mies pisti. Vaikka ite pystyn pistämään toisille piikkejä. Itelle en:D!!! Pakko oli muutaman kerran, silmät kiinni ja tuikkaus:D!! Vaikka meillä hoito ei tuottanut tulosta ja välillä olin todella kipeä, oli se mieltä rauhoittavaa aikaa ja henkisesti jotenkin kasvoi. Jaksuja kaikille hoitoihin ja plussatuulia<3
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! Tänään aloitettiin lamautus nenäsumutteella, jännittää! Vielä ei ihmeempiä tuntemuksia, mutta aamulla tosin ekat suihkaisut otettu X) Tänään on kp 17, ja oviskivut jatkuu edelleen vaikka itse ovis oli pe-la. Ihana kuulla että täällä on saatu heinäkuun aikana plussaakin tikkuun!
 
Toiveessa3Pidetääs peukkuja ettei ovis tuu liian aikasin :)
TipunenHienoa, sullakin siis hoito jo aloitettu :)Aika menee tosiaan nopeesti, et huomaakaan kun punktio on jo ovella :)
NiplisOmpas tosiaan osunu samat ajat:D meillä ei saanu ollenkaan lupaa tohon pregnyliin(jääkaapissa olis ollu valmiiks jo yks),kun mulla tosiaan PCO ja muutoinkin on hyperin riski suuri.Saas nähdä miten uni maittaa ens yönä :Djoutuu aamulla kuitenkin jo kuudelta heräämään.Ehkä hyvä niin että punktio on noin aikasin :)
 
Reissut reissailtu ja huomenna eka ultra. Onneksi on lomaa vielä jäljellä, niin saa rauhassa pistellä... Mulla on ollut aina ropleemia noitten piikkien kanssa ja olin jotenkin kuvitellut, että ukon voisi tähän valjastaa mukaan tuikkimaan. Mutta ei kuulemma onnistu, saa siis nähdä miten ämmän käy..

Muuten sumujen kanssa mennyt hyvin, ei mitään erityisiä oireita. Näillä helteillä tosin ei varmaan mitään kuumia aaltoja muutenkaan huomaa. Nyt on tässä parina päivänä ollut semmoinen hieman itkuinen olotila, menkkoja oottelen ja silloin muutenkin sama touhu aina.

Huomenna muutamalla jännä päivä!! Ja ei taida jännä ees siihen loppua :p Itekin oottelen, josko tää tästä vielä jännän puolelle keikahtaa :D Ihmeen lunkina oon pysynyt tähän asti. Muitten punktiokuulumisia jään nyt ainakin ekana odottelemaan.
 
Onpas tarkat ajat tolle irrotuspiikin pistämiselle, vissiin sit kaikilla aika lailla samanlailla keho siihen reagoi, kun harvassa taitaa olla tapaukset et punktio ois ollu myöhässä? Monentenako päivänä punktiosta alkiot teille siirretään?

toiveissa3<3!!, meillä on kans joka kerta ollut eri lääkärit. Ois kiva kun vaan yks lääkäri ois, mut minkäs teet julkisella homma menee näin. Toivon vaan et punktiosta ois sit yks niistä kivoista...
 
Ananias Tsemppiä ultraan :)
HavinaAnnetaan aina tasan 36 tuntia ennen punktioo.Ja irrotuspiikin ja jarrun väliinkään ei saa tulla kun max 30 tuntia :)
Mulla tänään ollu ajoittain huono olo.Tosi turvonnu ja vessassa käynti ei tunnu mukavalta...luojan kiitos se punktio tosiaan on jo 12tunnin päästä...mä jo vannotin että kun tästä hengissä selvitään ja jos ei hommat onnistu niin toiselle kierrokselle en ole valmis.Alunperinkin on miehen kanssa sovittu että katotaan 1 IVF ja sen passit.Sit saa olla.Tosin lääkäri on saanu luottamuksen kohilleen raskauden suhteen.Molemmilla on entuudestaan lapsia,siittiöt loistavia ja kunhan mun munikset vaan suostuis kasvaan niin ei epäilystäkään ettei raskautta tulis.mutta toiveita ei passaa liian korkeelle asettaa :)
Tuun huomenna kertomaan paljonko on saalis!
 
ananias Tsemppiä pistämisiin<3
Havina Minulla oli punktio tiistaina ja torstaina siirrettiin alkio. Ihan kivoja noi lääkärit on olleet. Viimeisin oli kyllä ekstra kiva<3
Läiti ja Niplis Voimahali punktioon<3
Mää täällä tikuttelen ovista. Ostin nuukuuksissani liuskoja ja nyt on sellainen fiilis että haen digi-testit. Lääkärin mukaan oviksen olis pitäny tulla maanantaina. Testien mukaan ei ole tullut. Munasarjat on kipeenä. Jopa oikea joka ei tuota mitään. Mieskin on ihan mukana ovis-pongauksessa:LOL: Ihana:heart:
 
Minkälaisia oireita teille on tullut, jotka ootte synarelaa käyttäneet? Mulla on edelleen jomottavaa oviskipua, vaikka nyt jo dpo5 ainakin, lisäksi oon koko ajan väsyhorkassa, oksettaa ja oon nii turvoksissa et hyvä ku menee kengät jalkaan?

Itse punktio alkaa myös pyöriä aika tavalla mielessä, oletteko saaneet kipulääkettä sen ajaksi, jos niin millaista? Mua pelottaa ihan hirveesti siitä aiheutuva kipu, ku pelkkä sisätutkimuskin sattuu endon takia :(
 
NIPLIS ja LÄITI!! Jesss, tsemppiä ja paljon hyviä soluja! Odotan kielipitkällä raporttia punktiokokemuksista ja saaliista! Teillä jännät päivät käsillä :)

TIPUSEN kanssa mennäänki varmaan aika samoihin aikoihin. Mulla luonnolliseen kiertoon, mutta pääsen pisteleen varmaan tossa elokuun puolen välin jälkeen. Hyvä ni on piinailuaeuraa :)
 
Punktio ohi.
Suonen sisäisesti kipulääkettä, niin paljon kun haluaa :) välillä olin ihan kuutamolla.Lähinnä pientä nipistelyä oli :)
Folleja löyty vasemmalta 14kpl ja oikealta 12 kpl...eikä siinä vielä kaikki, itse kypsiä soluja niistä löyty peräti 11+11..lääkäri,hoitaja ja me ollaan tosi tyytyväisiä :)
Sain perään vielä 1500UI pregnyliä.(limakalvot on jo muutoinkin 12mm)
Huomenna saa soitella klo 13 jälkeen tilannetta.
Meille tulee pitkä viljely, eli siirto on ensiviikon maanantaina klo 13.00.
samalla laitetaan taas 1500UI pregnyliä ja viellä siirron jälkeisenä lauantaina 500UI pregnyl pistos.
Huomen aamulla alkaa luget myös.
Virallinen testauspäivä on 25.8, näkyy olevan maanantai, joten veikkaan että testi tehdään jo sunnuntaina :)
Täytyy vaan todeta että kaikkeen sitä ihminen ryhtyykin :D
Tsemppiä kaikille :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!
Samoin täällä punktio ohi, alussa sattui jkv, mut tuli lisää kipulääkettä ja loppu menikin hyvin. En ole varma montako follia oli, jotain 20 luokkaa mut osa pieniä. 11 munasolua ja kaikki kypsiä, ICSI tehdään kun ed IVF:ssa silloin saaduista 6 kypsästä yksikään ei hedelmöittynyt. Huomenna saa kuulla miten on käynyt. Jos siirrettävää olis, siirto ma 13.40.

Läiti, uskomattoman hyvä saalis!! Nyt sä oot 40min etuajassa :) miksi sulle laitetaan pregnyl vielä siirron jälkeen ja nyt punktion jälkeen? Mikä sen virka? Mulle ei kukaan moista ehdottanut..
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!
NiplisMe tosiaan mennään ihan käsikädessä :D tosi kiva että on joku toinen samaan aikaan menossa tässä :)Saalis oli tosiaan joo vähän yllättävänkin hyvä, mutta eipä se sullakaan huono ollu :)No joo, mähän tota kans ihmettelin, kun tosiaan 3 pistoa vielä tarttee.Meiän lääkäri selitti että koska mulla on PCO niin se tukee sitä että hyperi pysyis poissa, sekä auttaa kiinnittymisessä jne.En ollu aikasemmin moisesta kuullutkaan.Tosiaan ensviikolla siirron yhteydessä yks piikki ja sit vielä sen jälkeen lauantaina yks.Mutta mulla on täysluotto meiän lääkäriin,joten tuskin se turhaakaan noita määräis :)
Mua tosiaan jännittää toi huominen soittaminen,kuinka moni tippuu kyydistä tässä vaiheessa...pitää heti tulla tänne sit huutelemaan :D
 
Meillä mitään pistellä :( Ehkä ens viikolla sitten. Menkat ei näet ole alkaneet vielä ja nyt rauhassa sitten niitä ootellaan. En tiedä mistä muistu mieleen yhtäkkiä ennen ultraan lähtöä, että mitähän niistä menkoista olikaan puhetta ja siinähän se sitten paperissa luki, siirrä aikaa.. olen vissiin vähän soitellen sodassa ja opiskellut ohjeet vasurilla. Onneksi sitten soitin sinne, ettei turhaan ajeltu. Maanantaina sitten uusi yritys. Hieman nyt harmittaa, millään en ehdi loman aikana ultria jne ja vuorojen sumplailu meidän pienessä työporukassa melkein vaatii "hyvän syyn" että työkavereilta löytyy talkoohenkeä. En tiiä joudunko oikein jotain paljastaan niille :/ Tietty hyvää on se mikroskooppinen mahdollisuus, että oiskin raskaana!?


Onneksi muilla hommat etenee ja siitä millasia saaliita täällä nyt keräillään kaikilta, voi päätellä että onnenpotkuja voi tulla lisääkin! Mikä oiskaan siistimpää, kuin nopeat siirtymiset odottavien puolelle. Kukaan kuitenkaan ihan vetskaria avaamalla tässä paksuksi putkahda :D
 
No ni!!! Tulihan se ovis:heart: Se olis sitten ens torstaina siirto. On tää... niiin... miten sen nyt sanois... jännää, ihanaa, kaikkee...:heart: Nyt uskoa korvien väliin, että sulatus onnistuu. Että se meidän ainokainen haluaa tähän maailmaan:heart:

ananias En myöskään halunnut kertoa työyhteisössä hoidoista. Se oli toisaalta kyllä raskasta, mutta en olisi saanut ymmärrystä tai saati olisi ollut talkoohenkeä. Sanot vaan että joudut käymään akuutisti tutkimuksessa. Voimahali sinulle:heart: Nauroin muuten vetet silmissä sun viimeiselle vetskari-kommentille. Huumoria tässä kaivataankin:LOL:

Kaikille ketjussa oleville TSEMPPIÄ hoidon omaan vaiheeseen:heart::heart:
 
niplis ja Läiti onnea hienoista punktiotuloksista! Nyt sormet ristiin ristiin että mahdollisimman moni jaksaa jakaantua normaalisti!

Mulla on huonoja uutisia. Toissaviikon plussa on vaihtunut keskeytyneeseen keskenmenoon. Vähäistenkin oireiden kadotessa tein uuden testin rv 5+1 ja viiva oli haalistunut. HCG mitattiin verestä 5+1 ja oli vaan 85 mikä siis aivan liian vähän. Ultrassa 5+5 ei näkyny alkiota, mennyt kai kesken niin aikaisin ettei siksi näkynyt. Nyt ois 6+1 mut vuoto ei oo alkanut ja raskaustestin viiva on kuten viikko sitten. Just odottelen takaisinsoittoa lääkäriltä, et joko saisin lähetteen lääkkeelliseen tyhjennykseen.

Aika kauheaa on tämä aika ollut ja itkenyt oon paljon. En toivo kyllä kenellelään samaa! Onneksi alkioita on vielä pakkasessa ja päästään yrittämään PAS:sia heti, kun tämä tilanne nollautuisi.

Tsemppiä kaikille!
 
Heips kaikki! Pääsisikö tähän ketjuun mukaan, kun tuntuu olevan aktiivisempi, kuin tuo IVF-hoitoja lapsettomille -ketju. Ajattelin, että kopion sieltä kaksi justkaa, jotka olen sinne kirjoittanut, sillä niissä on oikeastaan kaikki oleellinen. Aiempi siis toukokuulta ja tuo toinen on juuri kirjoitettu. Kiva, jos pääsen mukaan :)

----------------------------------------------------------------------------------------------

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Luis

Heippa kaikille! Voisinko liittyä seuraanne? Meillä on inseminaatiot tehty ja polin kesätauon jälkeen alkaa ensimmäinen IVF. Kuitenkin mielelläni lukisin jo teidän juttujanne, jotta pääsee tämän asian kanssa vähän tutuiksi. Kovasti on tyhjä olo, kun poli menee kiinni ja kevyet hoidot on osaltamme ohi.

Olen 31 ja mieheni on 33. Lasta toivottu pari vuotta, josta vuosi oltu hoidoissa. Meillä diagnoosina selittämätön lapsettomuus, mutta tutkimuksiin ja hoitoihin hakeuduttiin heti vuoden yrityksen jälkeen, sillä minulla on välivuotoja ja tiputteluvuotoja. Ne ovatkin melko häiritseviä ja syytä niihin ei ole löytynyt. Pääsen mahdollisesti kesällä laparoskopiaan, vaikka lääkärit eivät endometrioosia pidäkään kovin mahdollisena. Itse taistelin tieni sinne, sillä oma vaisto sanoo, että jokin on pielessä ja vatsaan on nyt kurkattava.

Olemme siis tähän mennessä läpikäyneet julkisen puolen tarjoamat Clomi-kuurit ja inseminaatiot (Gonal-F+Pregnyl).

Onko tässä ketujussa muita vuotohäiriöisiä?

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Tulen jatkamaan juttuja, kun syksy häämöttää edessä ja ensimmäinen IVF-hoito. Laparoskopia tehtiin toukokuun lopussa ja endometrioosihan se siellä. Oli jonkinlainen shokki, kun kukaan lääkäreistä ei uskonut minua, oireitani tai ylipäätään endometrioosin mahdollisuuteen. Mulla oli sitä kohdun takana, kohdun pinnalla ja virtsarakon pinnalla. Munasarjat ja johtimet kai puhtaat. En oikein tiedä, miten paljon laparoskopia auttoi, sillä vuotohäiriöitä on edelleen. Olen syönyt leikkauksen jälkeisestä kierrosta keltarauhashormonia, josta pidin viime viikon taukoa tuhruttelun vuoksi ja sainkin sitten jonkinlaiset kuukautiset tulemaan. Jatkan keltarauhashormonia vielä elokuun ja syyskuun alussa aloitan pistokset.

Kuinka monella täällä muuten on endometrioosi?

Itseäni hieman ihmetytti, että meille valittiin IVF:n lyhyt kaava, vaikka hoitojakin sanoi käynnin alussa, että yleensä endometrioosisssa valitaan pitkä kaava.

Mites teillä muilla? Minkälaisia kokemuksia lyhyestä tai pitkästä kaavasta?

Ja tsemppiä kaikille kohtalotovereille hoitoihin <3
 
Ricardina Voimahali sinulle:hug::heart: Jos yhtään lohduttaa, ainakin tulet raskaaksi. Ja onneksi on alkioita pakkasessa. Plussatuulia teille:heart:

Luis Tervetuloa joukkoomme leppoisaan:) Minulle tehtiin lyhyellä kaavalla. Tosin minulla ei ole mitään, miksi aloitettaisiin pitkä kaava. Lyhytkin oli mielestäni pitkä:) Kokemuksena hoito oli raskas. Mutta toki kokemukset ovat yksilöllisiä:) Tsemppiä sinulle hoitoihin:heart:

Siirto onkin ensi keskiviikkona jo. Täytyy vaan eka soittaa, onko sulatus onnistunut. Olen niiiiin onnellinen:heart:
 
Ricardina, olen tosi pahoillani teidän puolesta. Toivotaan, että seuraava tarttuu ja pysyy!

Luis, mulla lyhyt kaava x 2, mitään kummempia oireita ei ole ollut, vähän pinna lyhyempi ja loppuvaiheessa tärinäkipua kävellessä.

Toiveessa3<3! Pidetään peukkuja, että tyyppi selviää hyvin sulatuksesta ja pääsette siirtoon. Minkäikäinen se on?

Meillä kävi pienimuotoinen kato hedelmöityksessä, 7 11:sta hedelmöittynyt, mutta toivotaan, että joku jakaantuu ja selviää maanantaihin asti. Soittelevat klinikalta niistä päivittäin paitsi sunnuntaina, n. 9 maissa. Tänäänkin heräsin jo kuudelta odottelemaan, piinallista vaikkei olla vielä piinaviikoilla.
 
Ricardina:hug:
LuisTervetuloa mukaan :)
ToiveessaEi oo pitkä aika enään siirtoon:)
NiplisHienoa että noinkin monta mukana, toivottavasti pysyy loppuun asti :)

Meillähän kävi myös kato, tällä hetkellä noista 22 solusta hengissä porskuttaa 9kpl.Nyt pääsin puhumaan vaan hoitajan kanssa ja huomenna luurin päässä on ihan biologi ...

Tää on kyllä yhtä jännäilyä..ja kun on tuo viikonloppukin tuossa välissä...huh, pitää järkkää tekemistä paljon :D
 
Tyyppi on kuuden päivän ikäinen. Ihan TOP-luokkaa lääkärin mukaan. Kysyin sitä viimeksi kun ultrassa kävin, kun mietin että miks niin kauan oli viljelty.
Meillähän oli sellainen tilanne, että ekassa ultrassa löyty vasemmalta 10 munista, oikea tyhjä. Sit viisi niistä kasvoi. Neljä punktoitiin ja kaksi hedelmöittyi. Molemmat TOP-luokan alkioita. Tuoresiirto epäonnistui ja nyt toiveet on ainokaisen varassa:)
Niplisja Läiti Teillä on hyvät saaliit:)
Ite oon hyvillä mielin nyt. Tossa aikaisemminhan murehdin kovin, jos joutuukin uuteen hoitoon. Mietitään sitä sitten jos täytyy...
 
Luis: mulla endo, ei ole laparoskopiaa tehty mutta tuntuu ja näkyy selvästi tutkimuksissa ja oireet ilman e-pillereitä ihan selvät. Nyt olenkin syönyt pillereitä melkein kolme vuotta ja syyskuun alusta ekaan IVF:ään. Lyhyt kaava on meillä ainakin etukäteen määrättynä, saa nähdä miten onnistuu.

En tiedä vaikuttiko tuo pitkähkö pillereiden syönti lyhyen kaavan valintaan vai se että erinäisten tutkimusten perusteella munasarjani ovat ikään nähden aika vaisut kuten lääkäri asian ilmaisi. Ehkä ei haluta lamaannuttaa sitä heikkoa munasarjojen toimintaa entisestään pitkän kaavan hoidolla. Toisaalta taas eri tutkimusten mukaan saattaa olla että pillerien syöminen saa munasarjat lepotilaan ja vaikuttaa AMH-, FSH- ja AFC-arvoihin. Sen selvittämiseksi pitäisi olla muutama kuukausi syömättä pillereitä mutta en halua kipujen takia olla hetkeäkään pidempään pois pillereiltä kuin on pakko.

Todella sekavaa ja tuntuu ettei tästä ota mitään selkoa. Mikä vaikuttaa mihin ja miten päin ja pitäisikö mun itse tajuta jotain vai voinko jättää lääkärin huoleksi...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä