IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Carinem Tervetuloa, muistatko yhtään montako rakkulaa oli tulossa? On kurjaa ku vaste huono. Toivottavasti se kuitenki riittäis. :unsure: jos listalle haluat niin laita tietoja.

@atvk87 kiva että punktio sujui helposti. Ja mahtavasti munasolujaki! Toivottavasti tulee myös paljo alkioita (y)

@Ihanapa Hienoa että sielläki punktiosta selvitty mutta olipa muut uutiset sitte kurjia :cry: Toivon todella että sieltä ne kolme vielä reipastuis ja pääsisitte siirtoon! Paljon tsemppiä <3 päivitin tietosi edelliseen listaan.

@Ckk Onnea työpaikasta! (y) Oishan se vähän harmi huonovointisena alotella uusia hommia, mutta toisaalta kaikille ei tule pahoinvointia ja tulevasta kun ei muutenkaan tiedä. Ei saa unohtaa elää vaikka hoidoissa ollaanki :geek:

Nyt rupes oleen listassa niin paljo merkkejä että joutu poistaan vanhoja plussanneita :unsure: Koitetaan kuitenki pidentää sitä toisesta päästä!

Ajatukset saatu jonkulaiseen järjestykseen, tosin nyt ei oikeastaan ees enää kiinnosta koko hoito. Alan säästään jo rahaa että on varaa jatkaa yksityiselle sitteku kolmas hoito on taputeltu :ROFLMAO: No en mä nyt ihan näi pessimisti oo mutta ihan varmuuden vuoks. :whistle: Kovasti vaan odotan että pääsis oys:in lääkärin kaa puhuun lääkityksista ja koko hoidosta.
 
@Ckk ota se työ! Siis jos et ottanut jo. Voihan olla, ettei sulla oo mitään pahoinvointia edes, kun tuut raskaaks. Hienoo ku saa opetella uutta ja etenee. :) Onnea!

@gemmy en osaa edes kuvitella miten tuloksia jännittää tossa vaiheessa. Huomennahan sulla vois olla jotain kiinnittymistuntemuksia, jos niitä nyt yleensä on olemassa.
Onko sulla joku kiva harrastus, johon uppoutua? Koita jaksaa!

Ja @-dino- nyt se kirves pois kaivosta, et oo päässy ees vielä alkuun tällä kierroksella ja nyt jo luovuttamassa. ;) Ei vaan, pakko täs on ajatuksissa käydä kaikki skenaariot läpi. Vaan säästäminen ei oo ikinä turhaa! Voihan nekin säästöt sit käyttää vauvalle.
Jutteletteko ens ultrassa?

Ei toi hyvä munismäärä tosiaan takaa mitään vielä. Toivotaan siis niitä alkioita!
Just joku kirjotti et meni punktioon ja oli rakkuloita vaikka kuinka ja ihan kaikki epäkypsiä. Tää voi mennä missä kohtaa vaan pieleen. :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Ckk mä aloitin uudessa työpaikassa viikkoa ennen plussaa. Mulla ei ollut pahoinvointia liiemmin, ja väsymyksestäkin selvisi jotenkuten. Olen ihan superonnellinen että vaihdoin, inhosin edellistä työtäni! Mulla on nyt ihana työ, ihana esimies joka ymmärtää ja tukee mua tosi paljon ja ihanat kollegat. Kerroin esimiehelle raskaudesta koeajan puolessavälissä, sain lämpimät onnittelut ja esimies alkoi heti miettiä mulle sijaista. Oon siis koeajalla vielä huhtikuun loppuun (Ruotsissa lähes aina 6kk koeaika), ja sijaisen sopparia jo valmistellaan.

Onnea uudesta työpaikasta, vaihto kyllä kannattaa! :)
 
Ckk
@marrasmai Kiva kuulla, että uusi työ ja raskaus voi toimiakin :) mulla on kyllä tässä nykyisessäkin ihana pomo ja ihanat työkaverit, mut kaipasin jotain uutta itse työhön kun alkoi jo vähän puulta maistumaan. Mut se on sen ajan murhe sit jos joskus raskauspahoinvointia pääsee kokeilee :LOL:
 
Ckk onnea uuteen työhön!

Ihanapa
toivotaan että ne kolme vielä sieltä virkistyisi. Ei kyllä ole varsinaisesti kokemusta

gemmy, jospa se nyt tulis oikea tärppi. On nää karmeita nää hoitojen hinnat. Sitä minäkin täällä tuskailen. Tai jos tietäisi, että lopputulos olis se lapsi, niin kyllähän sitä sitten ottais vaikka mitä lainaa tai jotain. Mutta kun ei edes lopputulosta tiedä, ja rahaa vaan palaa...

dino, kirves vaan kaivosta ylös ja koita jaksaa. Jospa sen lääkärin kanssa juteltua tulee taas tsemppi päälle. Ja kuten atvk87 sanoi, niin kyllä niille säästöille sit tarvittaessa muutakin käyttöä keksii. Minä olen kans aina vähän noilla linjoilla, että henkisesti parempi ajatella aina pari vaihetta eteenpäin.
 
@-dino- ja @atvk87 kiitos. Kyyneleet on vissiin tällepäivälle jo vuodatettu. Kyllähän tämä on ihan perseestä. Mutta ei se auta, eteenpäin on mentävä. :(:unsure:

Tämä ilmeisesti aiheutui monen yhteensattumuksen kautta. Mun Menopur annosta titrattiin useamman kerran kun oli niin aktiivisen näköiset munasarjat. Mutta ilmeisesti ne kypsyy mulla hitaasti. Miehen siemenneste ei ollu parantunut letrozolen vaikutuksesta, vain muutamia siittiöitä oli.

Mutta kyllä me uuteen yritykseen lähdetään. Tälle keväälle pitäisi uusi yritys onnistua. Ja ilmeisesti nyt mentäisiin lyhyellä kaavalla. Ja miehelle kontrollikokeet ja sitte tuloksista soittoaika..
 
Todella kurjaa! Tämmöseen panostaa kaiken ja näkee vaivaa ja rahaakin palaa ja sitten lopputulos onkin täysin odottamaton. Ei tollaseen edes osaa varautua, niin tulee aivan shokkina.
Olikohan ne löydetyt siittiöt kuitenkin ihan ok ja liikkuvia? Luulis että siinä icsattaessa näkis jo aika hyvin.
Toivottavasti pääsette pian suunnittelemaan uutta hoitoa ja lääkärit paneutuu lääkitykseen tarkemmin tollasen vasteen jälkeen. Virtuaalihaleja @Ihanapa ! Sulla on hieno asenne kuitenkin.
 
Ihanapa voi kurjuus. Halauksia sulle.
Oliko tuo siis eka stimulaatio? Seuraavassa lääkäri on onneksi sit jo viisaampi. Mun lääkäri on useamman kerran korostanut sitä, että eka kierros on aina vähän "harjoittelua", että siitä (tai joka kierroksesta) lääkäri oppii, että miten juuri tämän ihmisen munasarjat ja elimistö reagoi.
 
Muakin alkoi vähän jännittämään, kun kirjauduin omakantaan siinä toivossa, että olis jo noiden seurantaultrien tietoja, mutta niitä ei ole, vaan eilinen punktio oli jo. :eek:
Ei sitä nyt sit tiedä, että onko meillä käyttökelposia kovinkaan montaa, vaikka määrä oli eilen hurja.
"Oikealla reilusti follikkeleita, jopa 20, mutta kaikki follikkelit jäävät hieman pieniksi. Vasemmalla noin 15 follikkelia, joista osa hyvänkokoisia. Saadaan 34 munasolua."
15:sta osa hyvänkokoisia? Eli tyyliin pari? :D Aloin myös miettii, et kattooko ne eri perspektiivistä, ku mun mielestä maanantaina puhuttiin, et vasemmalla enemmän ja oikealla vähemmän, mut onko toi sit mun oikee ja vasen vai punktioineen lääkärin. :unsure: Tulossa pitkä viikko. :oops: Esitietoihin oli kirjattu pco-tyyppiset munasarjat, sitäkään mä en tienny. Niinkö menee tämäkin harjotuskierrokseksi. Vaan toki se yksikin voi riittää!

Tämmöset saikut ei sovi mulle, liikaa aikaa googlettaa ja miettiä. Taidan mennä pistään jonku sarjan telkkarista pyörii ja aivot offille.
 
@Ihanapa Olen niin pahoillani puolestasi. Onneksi kuulostat olevan kuitenkin hyvällä asenteella liikkeellä. Uutta yritystä kohti!
@Ckk Onnea uuden työn johdosta. Teit varmasti oikean päätöksen kuunnellessasi sisintäsi. Pidetään peukkuja pystyssä ettet kärsi sitten ihan massiivisesta raskausajan pahoinvoinnista, kun se aika koittaa. (y)
@-dino- Laitan sinulle tietoni, jahka perehdyn ensin mitä tietoja tarvitaan, voit sitten lisätä minutkin listalle. Follikkeleja minulta löytyi vain 3+2. Määrä on vähäinen, mutta onneksi tänään ultrassa sain kuulla niiden kasvaneen hyvin. Nyt vielä loppuviikko kasvatellaan ja maanantaiaamuna punktioon, kääk.:eek:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Ckk
Eikä @Ihanapa :( Vaikka joo "nämä ekat hoitokierrokset on harjoittelua", niin pirun raskasta ja kallista harjoittelua on.. tosi, tosi harmi! Toivottavasti lääkärit tosiaan oppi tästä ja seuraavaan kierrokseen olis sitten oikeet lääkkeet ja annostukset.
Kiitos @Carinem :)
@atvk87 Kyllä minäkin kieltämättä tuosta tekstistä alkaisin miettimään, että onko "hieman pieniksi" liian pieniksi vai kypsiä, mutta vaan hieman pieniä. Google on kyllä paha!! Ja sieltä kyllä löytää just sellasen vastauksen kaikkeen, minkä on jo päässään kehittäny muutenkin :ROFLMAO:
 
Ckk
@Piikkinen Kiitos sinnekin onnitteluista, huomasin vasta nyt :)

Tämän vuoden äitiyspakkaus on näköjään julkaistu. Suurin osa tosi kivoja ainakin mun silmään! Tietysti kaikki bodyt ja potkupuvut on lähtökohtaisestikin ihania :love: Ootteko käyneet jo kattomassa?
 
Lueskelen näköjään näitä juttuja, vaikka "otan rennosti" tän välikierron...
Piti tulla tsemppaamaan kaikkia munasolujen kasvattelijoita ja erityisesti @Ihanapa tsemppiä asioiden sulatteluun. Haluan kommentoida sulle (vaikka meillä olikin hieman erilainen tilanne), että ehkä seuraavalla kerralla jo onnistuu paremmin. Syksyllä meillä meni eka ivf pieleen, kun lääkevaste oli huono, niin ei päästy ollenkaan punktioon. Viime kuussa oli uusi yritys ja saatiin 5 blastoa. Toivottavasti parempi onni ensi kerralla.

Ja @Ckk onnea uudesta työstä!
 
@atvk87 saatko millon tietoja alkioista? Kyllä mä luulen että se on sun oikee ja vasen ei lääkärin. Eiköhän tosta määrästä kuitenki useampi alkio tuu. :) nii vasta punktiossa pääsen jututtaa hoitavaa lääkäriä ku ultrat omassa sairaalassa.

@Ckk katottu on. Tykkäsin kyllä ehkä viimevuotisesta enemmän mutta kaikki käy kunhan vaan sais :D

@Ihanapa mahtavaa että pääsette yrittään uudestaan vielä kevään aikana. Toivottavasti sillon onnistuu ❤

Herranjestas kuulkaas ku mahassa kiristelee/hentoa vihlontaa. En muista että viimeks ois alkanu näin aikasin, tai oliko ylipäätänsä mitään tuntemuksia. Äkkiä ne unohtui, pitää varmaan lukea vanhoja kirjotuksia :D
 
@Ihanapa Voi, kuinka kurjaa! Tuli todella paha mieli teidän puolesta! :( Paljon voimia sinulle niin henkiseen kuin fyysiseenkin toipumiseen! Et muistaakseni ole avannut tarkemmin minkälainen ongelma miehen siittiöissä on?! Minua kiinnostaisi tietäää, millainen hänen näyte on ollut ja miksi hänellä on lääkitys?

Olen nyt vähän pihalla muiden kuulumisista, koska olen ollut täysin omassa pimeässä kuplassa. Masennuksen syövereissä. Viikonloppuna tippu ihan kaikki kirveet kaivoon ja meni kaikki toivo. Jopa niiden pakkasessa olevienkin osalta... Maanantaina oli viimeinen saikkupäivä ja totesin, ettei mun pää kestä enää yhtään kotona olemista. Masennus vie mennessään, jos en nyt pakota itseäni liikkeelle. Työterveyslääkäri varmisteli pariinotteeseen, että jaksanko mä ihan varmasti, mutta totesi, ettei hän voi estää töihin paluuta. Töihin paluu on mennyt iha hyvin, vaikka onkin ollut rankkaa. On ollut aivan ihana saada muuta ajateltavaa kuin piina!! Eilen illalla mulla poltti alavatsaa ja seuraavalla vessareissulla paperissa oli reilusti verta. Mies lähti ostamaan testejä ja tänään aamulla sain selvän haamun! :eek: Toivo on palannut, mutta tuhruvuoto ja aiempi keskenmeno pitää kyllä totaalisesti jalat maassa! Nyt siis menossa pp10...

Tsemppiä teille kaikille!!
 
@Jantzu hui apua. Onko tänään siis vuotanu vai vain eilen? Voi että kumpa ois harmitonta :( kunnon piina sulla, töihin meno oli varmasti hyvä ratkasu. Saa ainaki jotain muuta ajateltavaa hetkeks.

Määhän otin lomaa tän hoidon ympärille, onneks sitte viimisille piinapäiville palaan jo töihin. Toisaalta kiva ku ei tartte aikoja sovitella työn kans mutta luvattoman paljo tulee notkutua täällä ja netissä muutenki. :D
 
Okei @-dino-, siihen asti pitää sun siis malttaa. Ootko laittanu yleensä ylös paperille kysyttävää?
Hauskaa että on jo tuntemuksia!
Keskiviikkona on meille soittoaika sieltä.

Joo @Ckk, katoin kyllä puoli seiskaa tänään, kun esittelivät pakkauksen, mutta en uskaltanut tutustua tarkemmin, kun ei oo varmaa voiko just tota pakettia saada vai onko se jo kerennyt vaihtumaan uuteen ennen kun on meidän "vuoro". En oo muutenkaan kattonut mitään tavaroita, vaatteita tai edes suunnitellut mitään raskaus- tai vauva-aikaan liittyvää. En uskalla. Ainoot mitä näkee, noi äitiysvaatemainokset, mitä tulee joillain sivustoilla varmaan sen takia mitä tulee googlailtua tai millä sivuilla vierailee. :rolleyes:

Tsemppiä @Jantzu ja oli varmaan hyvä ratkaisu palata töihin! En muista oliko sulla maanantaina virallinen testipäivä? Tällä sivulla ei oo listaa, mistä tarkastaa. :DPeukut pystyssä! (y)

Entä @Rusakkonen mikä siellä on vointi ja tilanne?
 
@-dino- Tänään on vain vähän tuhruttanut ruskeaa. Eilen oli ihan kirkasta verta. Kipua on ollut tänään ihan himpun verran. Tarkoitus oli alunperin vasta viikonloppuna testata, mutta eilinen säikäytti aika paljon. Loma on tosi hyvä juttu! Saat keskittyä olennaiseen. Mä sain viime syksynä keskivaikea masennus diagnoosin ja mun työterveyslääkäri kirjoitti mulle pari viikkoa saikkua, kun tiesin jo ihan etukäteenkin lujille ottavan. Onko sulla jo punktiopäivä tiedossa? Sori, jos oot jo kirjoitellut asiasta, mutta luin aika nopeasti paljon viestejä ja unettomuus on pistänyt pään vähä sumeaksi...

@atvk87 joo, mulla on virallinen testipäivä maanataina ja 3pv siirrettiin viime viikon ma. Sulla on kyllä tosi hieno saalis tullut! Tiedän, että sua jännittää, mutta kyllä tuosta määrästä on pakko tulla tulosta. Mulla on vähän sama ajatus kuin sullakin ton äitiyspakkauksen suhteen. En uskalla. Vuosi sitten katsoin silloisen paketin julkaisun ja tutkin mitä siinä on. Sitten meni kesken. Enää en suunnittele tai mieti mitään etukäteen.
 

Yhteistyössä