IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Anteeksi, tää on nyt tätä oma napa-kirjoittelua. Lupaan parantaa tapani, kun tästä ensijärkytyksestä selviän.
@Piikkinen meille siis ilmoitettiin, että kaikki kolme munasolua olivat epäkypsiä. Mitään muuta selitystä ei saatu vaikka yritin kysyä. Onko teille muille annettu tarkempia tietoja? Ihmettelin myös sitä, että perjantain ultrassa oli vasemmalla kaksi munarakkulaa ja maanantaina punktiossa löysivät vain yhden. Mitään selitystä ei tällekään annettu. Onko muilla kokemusta vastaavasta?
Kaipaisin myös vinkkejä hyvistä yksityisen puolen lääkäreistä/hoitopaikoista, sijainnilla ei ole väliä, josko nyt voisivat olla suomen puolivälin alapuolella. Lääkkeiden kustannukset onkin jo tiedossa, mutta millaisiin hoitomaksuihin yksityisellä pitäisi varautua?
 
Terve taas. (Vaikka ette mua ehkä muistakaan). Tänään oli meillä ensimmäisen ivf:n hoidonsuunnittelu. Viikon päästä alkaa piikittely. Toivottavasti kierto on ajallaan, ettei ainakaan ennen ala, niin päästään pääsiäisestä yli. Eli voisi lisätä listalle kiitos. Syynä selittämätön sekundäärinen ja ikä.

Mitä olette töissä sanoneet, kun hoidot ovat vaatineet sairauslomaa? Jotain epämääräistä täytyy keksiä varmaan. Onneksi pomo on mies, niin tuskin kyselee jos sanoo että joku gynekologinen toimenpide.

Ja todella pahoittelut pettymyksiä kokeneille. Rankat hoidot ja jos ne ei tepsi, niin ei ihme että tuntuu pahalta. Toivotaan seuraaviin yrityksiin kaikille onnistumisia. Itseäkään ei ole lähtökohdat kovin todennäköisen onnistumisen kannalla, mutta pakko yritää.
 
Ninnupinnu pahoittelut! Aivan ehdottomasti suosittelen Dextraa ja Annikaa! Hakattiin päätä seinään 4 icsiä, kunnes Annika pisti meillä koko lääkityksen uusiksi. Kaikki meni päivälleen hänen suunnittelemansa mukaan. Omasta ammattitaidostaan todella varma ihminen, mutta syystäkin. Meillä nyt rv24+1.
 
  • Tykkää
Reactions: Ninnupinnu
Onpa täällä ollut monella kurjia uutisia :( Ainakin Jantzu, Rusakkonen, Ninnupinnu ja varmaan joku muukin. Paljon voimia! On tämä sellaista hommaa, että vaatii tosi paljon sinnikkyyttä, uskoa ja usein myös paksua kukkaroa, että maaliin pääsee. Ja toivottavasti meistä jokainen pääsisi.

Meinasin aiemmin kirjoitella kannustavasti, että kyllä vähistäkin soluista voi jotain tulla, mutta toisaalta näissä hommissa voi näköjään käydä ihan miten vain. Tulee paljon tai vähän soluja, niin voi olla hyviä tai huonoja.

Minulla oli siis vain kolme follia, joista tuli kolme kypsää solua, joista yksi hedelmöittyi ja siirrettiin top-alkiona. Nyt se toivottavasti keikkuu mukana. On kyllä piinaavaa odotella nuo punktion jälkeiset päivät ja soittoja, että miten soluille (tai siis tuolle ainokaiselleni) käy. Onneksi omalta klinikalta soitetaan joka tapauksessa. Olisi kamalaa, jos soitto tulisi vain huonossa tilanteessa.

Tuleeko teille lugeista ihan kamalat raskausoireet? Minulla rinnat tuntuvat ihan järkyiltä ja vatsa on turvonnut, ajoittain kipuileva pallo, joka painaa ikävästi :sick: Ja tämä on siis ollut jo ennen kuin alkio olisi voinut kiinnittyä.
 
@Jantzu Olen pahoillani. :unsure:

@Ninnupinnu On kyllä hölmöä, että tietoa annettiin noin niukasti. Mielestäni meillä hoidoissa kävijöillä on oikeus tietää enemmänkin asioista, onhan sentään kyse meidän soluista. Meidän elämästä. Ehkä saatte myöhemmin vastauksia..?

@kettuperhe Totesin, että pääsen niin paljon helpommalla töissä, kun sanon rehellisesti asiat niin kuin ne on. Tässä on muutenkin niin paljon mielen päällä, ei jaksa esimiehen vuoksi enää stressata.

@Aamuska Onnea matkaan "mukana keikkujalle"!

Soitin tänään labraan. Viidestä solusta neljä oli hedelmöittynyt. Huomenna siirretään paras niistä. Onko jollakin tietoa, voiko lutinuksen laittaa normaalisti ennen toimenpidettä vai pitääkö se laittaa siirron jälkeen? Jäi kysymättä klinikalta.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja Aamuska
@Carinem Kiitos! Minulla oli lugejen kanssa siten, että siirtopäivän aamuna piti aloittaa ne ja iltapäivällä oli siirto (alakerta oli ihan töhnässä...). Kai se on yleinen käytäntö, että punktiosta toisena päivänä aloitetaan. Ehditkö aamulla vielä soittaa ja kysyä asiasta?
 
Jantzu ei voi olla totta... Tää homma on kyllä ihan sanonko mistä...


Kettuperhe Muista kyllä sut!:) Oletko muka pitkäänkin ollut pois?;) Minä kyllä ekalla kierroksella kerroin pomolle. Nyt en ole töissä, joten ei ole tarvinnu miettiä.

Carinem mä mietin samaa, ja laitoin kyllä siirron aamuna sen myös, ja oikein kai meni, kun ei tullut noottia.
 
Janzu :cry: ja Ninnupinnu, pahottelut... hoidot maksaa yksityisellä karkeesti ottaen ivf-kierros 3-4 tonnia, miinus mahdollinen kelakorvaus joka tosin ei nykysin kovin kummonen oo.. olikohan mulla viimeks 350e. Pas ultrineen sitten 1000e kerta ja kelakorvaus noin 150e.
Tarkotitko siis että rakkula katosi punktioon mennessä munasarjasta vai ettei siellä ollut solua? Itellä ainakin yhtä hoitoo 7.stä lukuunottamatta aina osa jääny tyhjikskin.. menikö punktion tai kypsytyspiikin ajotus pieleen, jos kaikki jäi raaoiks..kai sitä kannattaa vielä yrittää kysellä sieltä. Toivottavasti enskerralla sit lääkärit ois viisaampia!

Lugen alotuksesta.. mulla on riippunu sirrettävän alkion iästä millon alotettu, eli blastoilla ollu jo joitakin päiviä ennen siirtoo. 2 päiväsillä tais olla juuri samana päivänä.

Piikkinen kyseli toisessa ketjussa lahjasoluista ja psykologista.. ite selvittelin tota kans aikoinaan kun ryhdyin yksin hoitoihin, ja oon käsittäny että ainakin Suomessa se on pakollinen kun käytetään lahjotettuja soluja. Itellekin se oli kyllä yks pakkopulla, etenkin kun edellisellä kerralla se toinen oli evänny puoltavan lausunnon sillä syyllä kun erosta oli alle puoli vuotta aikaa :devil: No seuraavan kerran uskalsin ja pakotin itteni yrittään sit vasta yli 3 vuoden jälkeen uudestaan ja pääsin onneks toiselle psykologille.. mutta siis yleensä kaiketi toi on vaan sellanen rutiini läpihuutojuttu ja puoltolausunto tulee jo yhdellä käynnillä.
 
Viimeksi muokattu:
Moneltahan ne soittaisi sieltä taysista? En malttaisi enää odottaa ja en pysty keskittymään mihinkään.
Harmittaa kun ei saatu edes tietoa onko yhtään hedelmöittynyt, niin oon viikon jo joutunut odottaa tätä puhelua. Ahdistus kuristaa kurkkua ku pelottaa.
Kunpa edes yks ois menny pakkaseen, että ei tarttis heti alottaa lääkerumbaa uusiks vaan pääsis edes kokeilee siirtoa.

@-dino- kuulumisia heti ku kykenet? :)
 
@Jantzu voi ei. Ihan hirveästi voimia. :( ❤

@Ninnupinnu pahoittelut ainnekki. Ihan kamalaa :(

@Aamuska tsemppiä piinailuun.

@Carinem 2-päiväsen siirrossa lutinus alko siirtopäivän iltana.

@atvk87 kai ne ois soittanu aikasemmin jos mitään ei ois saatu..?

Eilen tuli hirveitä suru-uutisia perheestä. Mies ihan uskomaton kun pystyi tsemppaamaan itsensä omaan osuuteen. ❤ punktio siis onnellisesti takana, kipeää teki mutta siitä selvittiin. 7 solua saaliina.
 
Voimia teille @-dino- ja hyvä saalis, kuten odotettu.
Niin, kysyin sitä et eikö saa tietää edes hedelmöittyneiden määrää aiemmin, niin hoitaja sanoi että ei, kun soittoaika on keskiviikkona. En tiedä liittyykö siihen ettei se oo meiän oma sairaala.

Pahoittelut @Jantzu ja tsemppiä :(

Lisäys: lääkäri soitti ja 23 oli ollu kypsiä, 17 hedelmöittyi ja pakkaseen oli saatu 8 alkiota! 4 x 2-päiväsinä, 3 x 5-päiväsiä ja 1 x 6-päivänen. Kaikki oli icsattu ku siittiöitä oli vähemmän ku ikinä, pesun jälkeen 20 000 kpl...
Huhhuh miten helpottunut olo!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Aamuska ja Jantzu
Lullaby kiitos infosta tuossa psykologiasiassa! Aika tyhmä juttu että sulla osu ekalla kerralla noin nihkeä tyyppi.

-dino- otan osaa teidän surutilanteeseen. On sulla supermies, että hoisi silti homman kotiin. Ja hieno saalis.

atvk87 mahtavasti saalista ja noin paljon pakkaseen. Noista on pakko jonkun olla SE alkio!

Mulla on joku superovulaatio menossa. :confused: Testailen siis edelleen ihan huvikseni, ja nyt jo kolmatta päivää testi plussa, siis liuskatesti, nehän on tietty vähän epätarkkoja. Mutta ei kyllä muina kuukausina ole tällaista ollut. Ehkä mulla ei sit yleensä ole oikeesti ovista ollutkaan... No ei sillä sinänsä kokonaistilanteen kannalta liene merkitystä.
 
Moikka kaikille, ihan uusi tyyppi täällä kirjoittelee ensimmäistä kertaa Meillä on yksi poika entuudestaan ja saanut alkunsa ihan spontaanisti ensimmäisellä kerralla. Pojalla harvinainen geenivirhe ja minä kannan tuota geeniä. Periytyy pojille ja siinä 50% mahdollisuus, tyttölapsi voi saada kantajuuden ja nyt olemme pääsemässä HUS:iin ensimmäisen kerran 3.4. Jossa tehdään alkiodiagnostiikka ja ivf hoito. Nyt mietityttää kovin, mikä mahtaa olla heidän painoindeksinsä? Itsellä bmi on tällä hetkellä 31 ja pelkään että homma lykkääntyy tällä. Munasoluja löytyy hyvin. Osaisiko joku kertoa?
Kiitos jo etukäteen! Stressi kova ja tällä hetkellä olenkin fitfarmin gofatgo valmennuksessa
 
Jantzu pahoitteluni :(

Ninnupinnulle samoin :(:( Meillä on IVF-hoidot yksityisellä maksaneet 3200-4000 e kela-korvausten jälkeen. Vähän riippuen siitä onko tullut pakastettavaa ja kuinka monta seurantaultraa on tarvittu ennen punktiota (pahimmillaan siis kuusi kappaletta kun on huono/hidas vaste ollut). PAS-siirto on noin 950 e kelakorvausten jälkeen.
Ollaan oltu Dextralla, entisellä Graviditaksella ja Fertinovassa. OIkeastaan kaikkia voisin suositella kun kaikissa on saanut hyvää ja yksilöllistä palvelua ja hintataso on ollut samaa.

atvk87 Todella hyvä saalis teillä. Onnea :love:(y)Jospa niistä joku olisi se onnekas.

Täällä tänään pp9 ja testi oli nega :( Eiköhän se ollut sitten tässä. Aiemmin on näkynyt jo tässä vaiheessa kun olisi rv 4+0, vaikka tiedän, että voihan nämä pakastetut kaverit olla vähän hitaampia. Virallinen testipäivä on kyllä vasta viikon päästä kun laskennallisesti olisi rv 5+0...ihan hirveän pitkälle pitää jatkaa turhaan lugeja ja estradotia. Todella mälsää...
 
Elmuska tervetuloa! En osaa kyllä tuohon BMI asiaan kommentoida.

Gemmylle pahoittelut...

Ninnupimulle: meillä maksoi eka IVF tuoresiirtoineen 1800€ (oli neljä seurantaultraa mukana). Meidän klinikka on pieni, vasta-aloittanut yksityinen Turussa. Lääkäri on kyllä kokenut, aiemmin oli AVAlla 20 vuotta, mutta Ava lopettu Turussa ja pistivät pystyyn oman klinikan. Henkilökunta tosi kivaa ja empaattista. Jokainen teitty liputtaa oman klinikkansa puolesta ;).
 
Ckk
@Piikkinen Tervetuloa superoviskerhoon :LOL: Tosin PC ei näytä mulle montaa päivää putkeen plussaa, mut raskauskeijun liuskat näyttää.
@Elmuska Tervetuloa mukaan! Saako udella miten tuo geenivirhe vaikuttaa? Minäkin otin tuon Go fat go:n ihan oikeestaan muuten vaan :) Miltä on tuntunut?
@gemmy Pahoittelut, jos sieltä nyt oikeasti nega tulee :unsure:

Kävin tänään ultrassa ja sieltä tuli hyviä uutisia! Johtofolli oli jo 20mm ja kohdun limakalvo 3-kerroksinen 8mm. Eli pääsen siirtoon viimeistään ens viikon torstaina! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Hei kaikille pitkästä aikaa. Kirjoittelin tänne viimeksi noin puoli vuotta sitten syksyllä. Olen kuitenkin melko usein lukenut teidän muiden kuulumisia ja ollut hengessä mukana. Ihanaa että täältä on päässyt porukkaa odottavien puolelle, mutta ikävää että monella ollut vastoinkäymisiä ja mutkia matkassa ja edelleenkin täällä on pitkänmatkan taivaltaan. Paljon on tullut tänne myös uusia rohkeita ja sitkeitä naisia kirjoittamaan ja jakamaan kokemuksia. Kivaa huomata että täällä on myös useampi meitä yli nelikymppisiä. Kaikille niin toivon sydämestäni onnistumisia tällä hoitotaipaleella (y):love:.
Pahoittelut ja jaksamista kaikille, joilla ollut juuri pettymyksiä ja vastoinkäymisiä esim. Janzu, Ninnupinnu, Rusakkonen ja muut. Tsemppiä kaikille epätietoisuudessa eläville.

Itselläni nyt se tilanne että päätettiin yrittää vielä kerran omilla soluilla, vaikka mietittiin jo lahjamunasoluja, koska mulla ikää on ja muistaakseni kuusitoista alkioo jo siirretty. Viime syksyn 5. Ivf: n tuoresiirto ja kaksi passia ei tuonut tulosta. Pari päivää sitten oli 6. Ivf ja saatiin kuusitoista hedelmöittynyttä. Jakaantumisvaiheessa kato kuitenkin käynyt kun viime kierroksella viidestoista hedelmöittyneestä vain kolme selvisi siirtoon. Huomiseksi suunniteltu tuoresiirto.
Mulle voisi päivittää listaan 6. IVF
 
Pitkästä aikaa koneella ja kerkee vähän muidenkin tilanteisiin ottamaan kantaa.
Olen niin onnellinen noista meidän alkioista! :love:
Mitä lähemmäs keskiviikkoa mentiin sitä ärtyneempi olin ja mietin, että saa****, kun niitä soluja piti olla niin paljon, niin meni varmaan pilalle suurin osa. Niin kuin toki menikin, mutta on kyllä sellanen reservi pakastettu, että pakkohan noilla on onnistua! Hirvee taistelutahto päällä, mut valitettavasti tosiaan vielä pitkä odotus ennen kuin siirtoon pääsee.
Mutta käyn täällä varmasti lukemassa ja kommentoimassa muiden edistymisiä sillä välin, vaikkei meillä olekaan mitään hetkeen tiedossa.

Voi miten ikävästi teille kävi @Ninnupinnu ! :( Kurjaa joutua heti aloittamaan uusi hoito, mutta onneksi nyt on tiedossa jotain, minkä perusteella uudesta voi suunnitella paremman. Varmaan siellä on tosiaan ollut kaksi rakkulaa, mutta toinen ollut tyhjä, eli toisessa vaan solu.

Onnea kyytiläisistä @Aamuska ja @Carinem ! :)

Vielä on @gemmy toivoa! Kun vuotokaan ei ole alkanut.

Tervetuloa @Elmuska ja moi taas @kettuperhe, mä kerroin töissä ihan suoraan asian laidan.

Onnea matkaan siirtoon @Toivo2016! :) Onko teillä yksikään siirto johtanut kiinnittymiseen? Todella raskaalta kuulostaa taipaleenne, olette vahvoja. <3
 
Oli sulla @atvk87 huima saalis. Saas nähdä miten mulla käy. Varmasti ikä vaikuttaa meikäläisellä.

Pistin pomollekin sähköpostia. Että olen menossa sairaalaan erääseen toimenpiteeseen ja about millä viikolla. Ei kysellyt mitään ja laittoi, että ok. Että ei tarvitse sitä enää stressata. Huomenna ivf verikokeet. Jotain sukupuolitauteja tais olla. Toivon silti sormet ja varpaat ristissä, että nyt olisi tärpännyt vielä luomuna. Saako hoitojaksolla muuten sekstailla normaalisti vai voiko olla vaara että sieltä karkaa useita soluja ja tulee monikkoraskaus, vaikka epätodennäköistä kun ei ole vieläkään tärpännyt? Varmaan pitää taas miehen pitää selibaattia ennen hedelmöitystä? Näistä ei vielä puhuttu.
 
@Elmuska tarkoitatko Naistenklinikkaa Hesassa? Mä oon huono noissa HUS:n jutuissa, kun käydään siellä hoidoissa täältä kauempaa, niin ei oo hirveen tuttua toi toiminta muuten. Jos sitä, niin siellä on tosi tarkka toi bmiraja ja pitää olla alle 30. Itsellä sieltä kokemusta nyt alkuvuodelta.
 
@kettuperhe joo, ne on lakisääteiset seulat ja otetaan kuus putkea verta. Hiv, hepatiitti c ja hepatiitti b katotaan. Saa harrastaa seksiä ja ei sieltä mitään karkaa, jos pistät jarrua. :) Pelkäsin samaa, turhaan! Miehen toki pitää pidättäytyä 2-7 päivää ennen punktiota.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä