IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Niin vaan täällä pelätty puhelu aamulla tuli ja ei ollut alkioparka sulatuksesta selvinnyt.
Onko kellään täällä käynyt lääkkeellisen pas:n suhteen näin? Miten lääkkeitten suhteen on toimittu? Minä en hämmennyksissä yhtäään hoksannut kysyä lääkkeitten suhteen toimimisesta, kyselin kyllä että miten nyt tästä eteenpäin niin sanottiin vaan että jättävät soittopyynnön lääkärille mutta se menee parin viikon päähän lomien takia.
Enkä saanut soitettua uusiksi kun muutenkin sai töitä tehä pysyäkseen töissä kasassa, meinasi mennä sen verran itkuksi hommat mennä.
TOki voi kai ensi viikolla soittaa ja kysellä hoitajilta miten tulisi toimia mutta jos jollain on kokemusta niin kertoisiko... että jatketkoitko lugeja ja zumenoneja normaalisti se pari viikkoa nyt vaikkei siirtoa tullut.

Pakko sanoa että mulle tää on tosi paljon pahempi isku kuin luulin. Olin mielestäni varautunut tähän mutta kyllä tämä niin pahaa tekee. Piinapäivät sulaa optimistista juhla-aikaa mulle kun tähän vertaa ettei pääse ees yrittämään.

Jotenkin tosi lannistavaa aatella että tässä tää oli, eka ivf-kierros kaikkineen. Tuhansia euroja ja lopputulos, vain yksi siirto oli ja kaikki muu roskikseen mikä missäkin vaiheessa. Ja mä kun punktion jälkeen niin iloitsin neljästä alkiostani että nyt varmasti saa ainakin pari kolme yritystä, kuinka hienoa... vaan ei. Siirry lähtöruutuun takaisin punktion tuskaa oottamaan. Huokaus.
 
Pahottelut justhope ;( kokolääkkeellisen keskeytyksestä ei kokemusta mut luulisin ettei lääkityksiä tarvi jatkaa. Mulla kävi ns. puolilääkkeellisessä noin, eli letrozolit ja pregnyl oli jo tietty käytetty mut luget sai lopettaa siihen kun koko 6. hoidon ainoa alkio ei jatkanu kehitystä pakkasen jälkeen. Kokolääkkeellisessähän varsinaista kiertoo ei oo ollukaan kun oviskin puuttuu ym. eli sitten vaan odottelee että vuoto alkaa ja siitä lähtee taas seuraava normi kierto. Muut korjatkoon jos joku tietää paremmin.. ja kannattaa varmaan varmistaa vielä hoitajilta, kyllä ne tietää.
Parempaa onnea ens kerralle, seuraava hoito voi tuoda jo ihan toisenlaisia tuloksia ;) (y)
 
Voi rähmä @justhope ! Tsemppiä! :( kyllä mäkin lopettaisin lääkkeet.

Täällä pp9 ja testiin tuli jo silminnähtävä viiva. Haalea sellainen, mutta viiva kumminkin ja testiajalla! Testailen vielä tästä eteenpäinkin aamuisin, kun on noita testejä kotona, ja toivon viivan vahvistumista.

Jännittääkö tai pelottaako muitakin testin tekeminen? Ja mä näen aina valmiiksi mielessäni vain puhtaan valkoisen testin, kun olen niitä tottunut tekemään. No toivotaan, että ne päivät on takanapäin! :whistle:

Onko muilla noussut paino Zumenenonista? Olen parisen viikkoa ihmetellyt kun painan muutaman kilon enemmän kuin normaalisti. Vaikka on tullut herkuteltuakin, mutta ihmettelin kun paino ei silti tasaannu. Eilen sitten luin Zumenonin sivuvaikutuksista, että ne saattaa aiheuttaa painonnousua. No voi toki silti johtua herkuttelusta. ;)
 
@daim1 Pahoittelut :( Hyvää kesää kaikesta huolimatta, syksyllä uusin voimin (y)

@justhope Voi ei, olin nii varma että pääset siirtoon :( Ei nyt lohduta (varsinki ku maksaa paljo) mutta eka hoito menee kyllä niin harjottelun piikkiin. Toivottavasti ens kerta menee paremmin :giggle: mäki lopettaisin lääkkeet, mitäs hyötyä niitä on enää ottaa.

@Ismundo Onnittelut! Toivottavasti viiva lähtee vahvistuun :barefoot:
 
Hei!
Hyppään tänne ketjuun hetkeksi. Mulle tehtiin (lahjamunasolu)alkion siirto ja testipäivä on ylihuomenna.

Sellaista kyselisin, että onko teillä luget aiheuttaneet kutinaa ja kirvelyä ja miten olette sitä hoitaneet?

Olen mökillä ja mulla on täällä bepanthenia. Ohjeessa sanotaan et sitä ei tiedetä vaaralliseksi raskaanaoleville mut saisi käyttää vain lääkärin määräämänä.

Uskaltaakohan tuota laittaa? Limakalvot on kuivat ja ärtyneet ja kutisevat ja kirvelevät etenkin öisin.

Kiitos jos joku ehtii kommentoida.
 
Noniin. Täälläkin on hieman menny asia eteenpäin. Miehen spermanäytteen tulokset valmistuivat ja lääkäriksi kerkes ne katsoa. 7vkoa siihen meniki.
Ensi viikolla päästään varaan aika sinne ivf suunnitteluun kuulee miten tästä etiäppäin ja mitä lääkkeitä määrätään. Syksyllä ilmeisesti alkaa pikkuhiljaa tapahtuun. Foolihapporeseptin sain jo Diabetes lääkäriltäni kun tuo 1 tyyppi mulla kulkee mukana.
Onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille yrittäjille, hengessä mukana.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
FridaHelmi vois sopia myös hiivaan tuo oireilu, mä ehkä kävisin sinuna mökkipaikkakunnan tk:ssa ja tutkituttaisin tilanteen. Myös harvinaisempi bakteeritulehdus voi oireilla noin, ja siihen tarvii antibiootin. Bepanthenin ainekset on kai kuten perusvoiteessa mut lisäksi dekspanthenolia tms jota voi olla shampoissa ym, toki limakalvolta imeytyy erilailla kuin hiuksista. Sinuna kävisin lääkärissä, koska emätintulehdus voi riskeerata raskauden ja varmaan se virtsatesti kannattais myös kattoo. Et olis eka jonka raskaustestinä toimii virtsatulehdus :)
 
FridaHelmi, ootkin ehkä ehtiny jo saada avun tilanteeseen, mut mulla myös luget alkanu useempien päivien jälkeen ärsyttään paikkoja.. ja ei oo mitään pähkinäallergiaa tms.
Hankkisin varmaan suna "ensiavuks" hiivarasvaa, ja sit hakeutusin tarkistaan tilanteen. Noissa hiivarasvoissakin on ollu vähän epämääräset ohjeet raskausajalle, ja joskus selvitin tätä neuvolasta, niin saa sivellä pieniä määriä sinne häpyhuulille, reijän reunoille jne., mut ei laittaa asettimella tms. suurempia määriä sinne syvälle. Bepanthenista en kyllä tiedä, koskisko sitä sama ohje? Kannattaa ehkä soittaa jonnekin esim. sairaalan äitiyspäivystykseen ennenkun laittaa.. jos ei siis hiivarasvaa oo saatavilla. Multi-Gyn on geelimäinen voide jota vois myös kokeilla, tarkotettu muunkinlaisiin emättimen häiriötiloihin kun vain hiivaoireisiin. Siellä ohjeessa ainakin sanotaan että voi käyttää raskausaikanakin.
 
Hei suurkiitokset @marrasmai @Tupsuli ja @lullaby neuvoista ja vinkeistä :)!
Tosi hyvä idea toi multi-gyn, ostan kun pääsen apteekkiin. Ja lähden tästä lähikaupunkiin lääkäriin jos oireet jatkuvat. Tänään ei oo noita oireita ilmennyt. Eilen laitoin ihan vähän bepanthemia.
Sanoisko et v-mäistä tuo lugejen kanssa lutraaminen ja panikointi :-D!
Aurinkoista viikkoa kaikille!
 
Minut voi poistaa piinailijoista, kotitestit negatiivisia. Menen illalla ottamaan veritestin tietaakseni, etta oliko mitaan kiinnittymisyritysta. Lauantaina alkoivat kuukautiset, sita ennen oli tiputtelua, tosin se oli tuolloin viela ohimenevaa.

Tama on sydantasarkevaa, myos miehelle, joka talla kertaa paasi mukaan kaikkiin hoitoihin.

Tanaan alkaa estrogeenitablettien syonti ERA-kiertoa varten.
 
@Rusakkonen voi ei. Olen todella pahoillani puolestanne. Miksi ihmisiä pitää koetella niin rankasti. Voimia teille ja jaksamista.

Oma napa. Mä niin odotan että mekin saataisiin käynnistettyä kunnolla nuo hoidot. Nyt pelkkää odottelua miehen lääkityksen takia. No saadaan ainakin hengähtää ja korjata henkiset haavat kuntoon. Pariterapia ja psykologi on ollu kyllä kieltämättä raskaita mutta helpottavia.
 
Mulla ei ole testiviivat mitenkään merkittävästi tummuneet, mutta ei ole hävinnytkään. Voi tarkoittaa jotain, tai olla tarkoittamatta. Ärsyttävää. Torstaihin asti pitää nyt piinailla, silloin on verikoe.
Taustalta täällä huhuilen, katsoin että mulle on samana päivänä siirretty myös 5 päiväinen kuin sulla ja nyt testi plussaa. Tilasin onestepin ja sofin testejä ja epäherkempi sofi näyttänyt selkeää plussaa aikaisemmin kuin onestep. Digi myös näytti jo raskaana 1-2. Tänään testattu myös onestepillä ja hailuraa viivaa vaan antaa. Eli nuo herkät testit on kyllä ihan susia!
 
  • Tykkää
Reactions: Ismundo
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/16 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
BabyMaybe # 4/17 # 1. # ei varsinaista vikaa, mun ikä (39) # 1. IVF
Carinem # 10/16 # 1. # endo # 1.IVF
Daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 3. ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön# 5.IVF
Ihanapa #3/16 #1. #siittiöt #2.ICSI
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI/2.PAS
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS
KuuBe #2013#1.#selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014#1.#siittiöt# 3.IVF/ICSI
Maravilla #2/15#1.#selit# 3.IVF
Mimmivaan#2011#1.yht#selt./ei ovul.#1.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16#1.#selittämätön# 3.IVF
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16#2.#siittiöt# 1.IVF 1.PAS
Piikkinen # 12/16#2.#matala amh+ikä+endo+perussairaus# 4.IVF
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 4.IVF
Sunflower33#2011#1.yht.#selit.#1.IVF

Taival # 8/15 # 1. # siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym# 6.IVF
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF/2.PAS


Piinailijat: :whistle:
Ihanapa 3.7 (2pvä/21.6)
Ismundo 5.7 (5pvä/21.6)


:love: Plussat 2017 :love:
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
 
Voi domi ois kyllä jo ollut teidän vuoro päästä toiselle puolelle.

Onnittelut plussanneille. Lueskelin muutamia sivuja taaksepäin enempää en kerennyt. Uusia nimimerkkejä on tullut mukaan mun viime lähtemän jälkeen et tervehdys kaikille.
Pääsisinkö uudestaa listalle.
Meille siis syntyi 10/17 tyttö ja alkioita toisesta icsi hoidosta pakkaseen jäi 7 kpl ja ajateltiin syyskuuss hakea pari kyytiin. Mietin vain valmiiksi kun siirto tehdään lääkkeettömään kiertoon (imetyksen takia) et mitenhän onnistuu ku eka onnistu lääkkeelliseen. Alunperinhän vika meillä oli siittiöissä mut sektiossa selvisi että minulla on endometrioosi joka myös vaikeutta raskaaksi tuloa. Tuli yllätyksenä koska en ollut hoidoissakaan tuohon ultrissa törmänny



Vipe1986# 9/18 # 3. # endo ja siittiöt # 2icsi 2 pas tulossa
 
@vipe1986 mulla on endometrioosi ja on mulle tehty pas siirtoja ihan omaan luonnonkiertoon. Tosin en ole niistä raskautunut. Kokeiltu on myös lääkkeelliseen kiertoon mutta sekään ei ole tuottanut tulosta. Mulla on raskautumiset onnistuneet tuoresiirroista, tosin yhtään lasta ei vielä ole mutta toivottavasti tämä kaveri pysyisi nyt kyydissä :)
 
Toiveikas toivotaan että kaveri pysyy kyydissä loppuun asti.

Mietin lähinnä sitä lääkkeetöntä siksi ku ekassa icsi hoidossa kaikki alkiot (muistaakseni 7 kpl kahden seteissä ja vika yksin) siirrettiin luonnon kiertoon ja kaikista nega. Tuoresiirtoa ei ole pystytty tekee hyperin takia. Ja sit tokassa oli ekassa passissa zumenon,disperin ja luget ja heti tärppäs.
 
Uskoisin että elinkykynen alkio kiinnittyy kummalla tavoin vaan, vaikka oon lukenu että hiukan isommat raskausluvut ois luonnon kierroissa. Mulla myös endo ja kummatkin pas-plussat tuli luonnon kierroissa, vaikkakin ekassa kkm. 3 kertaa siirretty lääkkeelliseen ja kaikista negaa, tosin pari kertaa oli blastoo nuorempia alkioita ja se yks blasto oli suht heikkolaatunen (2BC). Viimesin plussa (5pv blasto) tuoresiirrosta.
Mun mielestä luonnon kierron ehdoton etu on se että lääkkeet voi yleensä lopettaa heti plussan jälkeen, ja ainoa haitta on se ovulaatioajankohdan ressaaminen ja mahdollisen sopivan siirtoajan ohimeno. Tätäkin voidaan kuitenkin säätää jonkin verran muilla lääkkeillä (esim. letrozol+pregnyl).
 
Minut voi poistaa piinailijoista. Testi nega. Terolut kuuria sain käskyn jatkaa kaksiviikkoa siirron jälkeen joten syön sitä vielä huomisen päivän. Ruskeaa vuotoa tullut vähän nyt kahtena päivänä, eli varmaankin alkaa menkat kunhan lääkekuuri loppuu. :cry:
 
Hei, olen uusi täällä. Minulla on menossa 2 ivf hoito. Eka keskeytettiin kun mitään ei kasvanut lääkkeistä huolimatta. Nyt toisessa saatiin 2 alkiota. Toinen tuoresiirrettiin 25.6 ja nyt jännitän miten tässä käy. Testaus päivä on 6.7.
Mulla on ennestään 1 lapsi ja tätä on yritetty nyt jo lähes vuosi. Mun ongelmat on alhainen AMH 0,69 ja ilmeisesti rauta —arvot? Onko muilla siitä kokemusta??
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/16 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
BabyMaybe # 4/17 # 1. # ei varsinaista vikaa, mun ikä (39) # 1. IVF
Carinem # 10/16 # 1. # endo # 1.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 3. ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön# 5.IVF
Ihanapa #3/16 #1. #siittiöt #2.ICSI
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI/2.PAS
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS
KuuBe #2013#1.#selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014#1.#siittiöt# 3.IVF/ICSI
Maravilla #2/15#1.#selit# 3.IVF
Mimmivaan#2011#1.yht#selt./ei ovul.#1.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16#1.#selittämätön# 3.IVF
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16#2.#siittiöt# 1.IVF 1.PAS
Piikkinen # 12/16#2.#matala amh+ikä+endo+perussairaus# 4.IVF
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 4.IVF
Sunflower33#2011#1.yht.#selit.#1.IVF

Taival # 8/15 # 1. # siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym# 6.IVF
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 # 3. # endo ja siittiöt # 2ICSI 2.PAS tulossa

-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF/2.PAS


Piinailijat: :whistle:
Ismundo 5.7 (5pvä/21.6)

:love: Plussat 2017 :love:
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
 

Yhteistyössä