IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Viestiketju alueella 'Lapsettomuus' , aloittaja Läiti, 16.05.2014.

1. Anemonee

Anemonee Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    33
    @Tuimatar mulle pistelyvaihe oli helppoa kun sai tehdä itse jotain konkreettista joka päivä asian eteen, punktion odottelupäiviksi ja piinapäiviksi yritin keksiä joka päivälle jotain ohjelmaa, kävin mm. Kasvohoidossa :whistle: ja onneksi töissä on kiirettä niin ei ole koko päivää aikaa murehtia omia asioitaan.

@hillan_kukka tervetuloa! Itsekin täällä uutena kirjoittelijana olen. Saako udella millaista vikaa teillä siittiöissä on..? Onko teillä milloin tulossa PAS?

@adelmiina_ Joo meillä yksi 5pv alkion ressukka siellä odottelee. Saatiin siis alkuun kuusi alkiota, mutta kaksi niistä vain jaksoi viidenteen päivään asti.

2. justhope

justhope Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.02.2016
    Saadut tykkäykset:
    104
    Täällkin veritesti oli eilen aivan nega. Tuloksen perusteella ei taaskaan ees kiinnittymisyritystä, se mua eehkä eniten harmittaa. Huolettaa eikö ne alkiot nyt ollenkaan saa jatkettua elämäänsä, eikö ees yritetystä.
    Noh mutta nyt lääkkeet paussille ja kuhan uusi kierto alkaa niin tas popsimaan zumenonia ja uusi PAS eessä jo tässä kuussa, jos sulatuksesta selviää.

• En tykkää En tykkää x 8
    • List
  3. gemmy

gemmy Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    Saadut tykkäykset:
    170
    @Rusakkonen voi ei :cry: Tosi t

Maanantaina kävin ultrassa. Se oli piikityspäivä 14. Ei vieläkään ollut rakkuloissa kasvua/vastetta. Nyt vielä huomiseen isketään Menopuria, mutta jos 18 päivää ja 5 pakettia 1200 IU Menopuria ei saa mitään aikaan niin täytyy sitten vaan keskeyttää koko hoito. Tosi tympeää. :poop:

• En tykkää En tykkää x 6
    • List
  4. atvk87

atvk87 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    307
    Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

adelmiina_ #2012 #2 #tuhoutuneet johtimet #3. IVF/1. PAS
    Anemonee #9/16# 1.# siittiöt nyt ainakin #1.ICSI/tulossa 1.PAS
    Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
    Carinem #10/16 #1. #endo # 2.IVF
    CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
    daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 3. ICSI
    Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
    gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
    hillan-kukka #2013 #2 # siittiöiden laatu ja määrä #4. IVF/1.PAS
    Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt #2.ICS/2.PAS
    JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
    Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/4.PAS
    julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
    Katti75 #4/2018 #2. #ikä #3. IVF (ekasta tyttö)
    KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
    lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
    Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
    Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
    Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
    Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
    Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
    Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy
    #3. IVF
    Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
    Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
    Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 1.PAS
    Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
    Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
    Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
    Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1. IVF
    Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
    vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS
    Wintersun #12/10 #siittiöt # 1.IVF/ICSI tulossa

Piinailijat:
    lapsettomuutta10v
    5.10. (3pvä)
    adelmiina_ 5.10. (5pvä)
    Jantzu
    9.10. (4pvä)
    daim1
    12.10. (2pvä)

:love: Plussat 2017 :love:
    Loka:
    Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
    Mishala 2.IVF (5pv)
    ~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
    kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
    maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
    Marras:
    marrasmai 5.ICSI (5pv)
    Joulu:
    Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
    gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
    Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
    lullaby 7.IVF (5pv)
    Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
    Tammikuu:
    Ravishing (luomu)
    An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
    Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
    joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
    Helmikuu:
    Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
    Iiris80 1.IVF (5pv)
    kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
    Maaliskuu:
    Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
    Jantzu 3.ICSI (kem)
    Huhtikuu:
    Ckk 1.ICSI (5pv)
    Toivo2016 6.IVF (kem)
    mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
    Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
    kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
    An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
    Toukokuu:
    Voyage 2.ICSI (ku)
    Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
    Kesäkuu:
    Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
    Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
    Heinäkuu:
    Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
    BabyMaybe (luomu)
    Elokuu:
    -dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
    Syyskuu:
    Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
    rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
    Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
    Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
    Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
    atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
    Lokakuu:
    love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (5pv)

Viimeksi muokattu: 05.10.2018
  5. hillan_kukka

hillan_kukka Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    92
    Kiitos❤️ Nyt tuntui, että aika on kypsä vertaistuelle, kun alkaa kaikki samassa jamassa olleet jo päässeen eteenpäin.
    Meillä siittiöitä on vähän tai oikeastaan vaihtelevasti. Liikkuvia on erittäin vähän ja niitä estää vielä vasta-aineet, eli eivät liiku käytännössä mihinkään. Meillä on yksi helposti tullut luomulapsi ja yksi luomu km 2013. Sen jälkeen ei ole plussia näkynyt. Tänään alkoi menkat kp45 (!?), joten pas tulossa 2-3 viikon kuluttua. Eka kertaa lääkkeellinen pas, kun ovulaatio alkoi reistailla kaiken tämän päälle. Siirtoon menossa siis 6 päivän ikäinen blastokysti.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  6. love-

love- Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.08.2013
    Saadut tykkäykset:
    261
    Heipä hei kaikille, pitkästä aikaa! Ihan hävettää että näinkin kauan mennyt edellisestä viestistä (tais olla joskus kesäkuussa joku kunnon purppaus-viesti se:oops:)..

Suuret onnittelut kaikille joille onni on ollut myötä ja todella isot pahoittelut ja osanotot teille jotka ovat kokeneet vastoinkäymisiä!

(Iso omanapa: )
    Olen kyllä kesän aikaan taukoilessa käynyt aina lueskelemassa juttujanne, mutten muista varmaan mitään mitä on tapahtunu.. :barefoot:
    Jotenkin jollain tapaa "erkaannuin" tämän kesätauon aikana tästä ryhmästä kokonaan ja nyt vähän häntä koipien välissä palailen taustalta takaisin.. :whistle: en oo osannut tänne kirjoitella, vaikka oonkin lueskelemassa käynyt. Mikä lie tullut, ollut vaan vaikea huudella taustalta.

Hoitoihin palailtiin syyskuun alussa ja sais siis päivittää mulle 3 icsi/ivf 1.PAS
    Ja tosiaan siirtoon päästiin 21.9 ja nyt menossa pp12. Saa laittaa piinailijoihinkin, mut ei pakko :D
    Tosi oireetonta ollut muuten, paitsi ajoittaista menkkajomoa pp6 eteenpäin ja pp8 eteenpäin tissit/nännit olleet tosi arat.

Pp8 oltiin lähdössä saunailtaa viettämään jolloi varuilta uitin testin että voin sit hyvällä mielellä ottaa pari saunajuomaa, jäi ottamatta kun rfsu:n testi antoi juuri ja juuri nähtävän haamun, luulin että kuvittelen mut mies näki sen myös.
    Pp10 tein PC:n varmana siitä että nettikeskustelujen "rfsu:n testit antaa vääriä haamuja ja viivanpaikkoja" - jutut pitivät paikkansa, mutta pc antoi myös kaksi viivaa. Nyt eilen ja tänäänkin tehty testit, ehkä hieman on tummentunut/vahvistunut viivat, muttei paljoa. Edelleen epätodellinen olo, voiko tää olla edes mahdollista?? Ja edellinen kemiallinen pelottelee mielen perukoilla. Mut nyt mennään päivä kerrallaan ja vähän kai voi silti innostua!? ❤:love:

Alla kuva tän illan testistä, 6h pidätyksellä

https://aijaa.com/ExYUHW

(Muoks., ja siis 4päivänen morula siirrettiin, kaksi sulatettiin mutta toinen ei jaksanut kehittyä)

• Ihana! Ihana! x 5
    • Tykkään Tykkään x 4
    • List
    Viimeksi muokattu: 03.10.2018
  7. -dino-

-dino- Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    22.03.2013
    Saadut tykkäykset:
    533
    @love- Ihanaa! Onnea kovasti! ❤ kyllä varmasti jännittää tuleva mutta vähän voi innostua! :love:

8. Rusakkonen

Rusakkonen Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    569
    Sovittiin laakarin kanssa, etta jatkan viela laakitysta joitakin paivia, etta tulee todella varmuus suuntaan tai toiseen. Kun minusta vain niin tuntuu, etta tulos taytyy olla vaarin. Vielakaan ei vuotoa ja ‘paikat’ samoin ‘kovat’ kuin raskaana ikaan. Eli joitakin paivia viela jatkan kuitenkin ja sitten pitaa paattaa, mita seuraavaksi. Alkioita meilla kylla on, ja ideoitakin, mutta on niin monta asiaa, joista voitaisiin valita seuraavaksi, etta mita tehdaan. Joku tassa kyseli, etta tiedetaanko me sen syy, ettei ole onnistunut - no ei tietenkaan tiedeta, muuten me se korjattaisiin. Mutta joko pidan tauon ja pudotan painoa, otan ERA-testin uudestaan, taikka sitten laitan sisaan talla eraa viela yhden alkion ennen uusia askeleita.

9. love-

love- Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.08.2013
    Saadut tykkäykset:
    261
    Rusakkonen teitkö testin tai oliko verikokeet vai msitä tiedät ettei tainnut onnistua?:(
    (sori kysely, yritin taaksepäin selailla muttei silmään osunut et ootko jo aiemmin maininnu) Mutta eikös se kuitenkin ole vielä hyvä merkki ja mahdollisuus jos lääkitys jatkuu. Toivotaan parasta! (y)(y)

-dino- kiitos! :love: en voinut kyllä uskoa silmiäni kun näin viivat :love: jospa tämä nyt olisi tarrannut tiukasti!

hillan_kukka tervetuloa mukaan! :) meillä myös miehen siittiöissä häikkää, epämuodostuneita ja hitaita ovat. Toivotaan että pääsette siirtoon mutkitta ja lääkkeet tuovat toivotun vasteen ja siirto toivotun tuloksen. Tsemppiä! (y)

justhope pahoittelut negasta, tuo on aina yhtä :poop::poop: oon kanssa monesti miettinyt et mikä siinä on jos on siirretty yli 10 alkiota, niistä nyt kaksi on antanut jotain testeihin, niin mites ne muut? Olevinaan ovat täydellisesti kehittyneet yms mut miks ne ei sit tarraa..? Voimia jatkoon!

gemmy on kyl tosi tympeää :( pahoittelut. Meinasitteko heti uutta hoitoa perään?

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  10. atvk87

atvk87 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    307
    Mitä jos @love- sulle päivitettäisiin suoraan plussa tolla hoitotiedolla ja jätetään väliin ne muut pinot? ;)

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  11. love-

love- Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.08.2013
    Saadut tykkäykset:
    261
    • Tykkään Tykkään x 2
    • List
  12. gemmy

gemmy Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    Saadut tykkäykset:
    170
    @love- Ihanaa, onnea plussasta. Ja kyllä me sitten vedetään keltarauhashormonilla kuukautiset ja aloitetaan heti perään. Lääkekatto on täynnä niin uutta putkeen vaan. Ja sitten nämä monen päivän piikettelyt toimii ehkä esilääkkeenä seuraavaan kiertoo. Pakko siinä sitten on ottaa se riski, että kaikki lähtee kasvamaan. NIin ne lähti 3. hoidossakin.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  13. Mariah33

Mariah33 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Saadut tykkäykset:
    67
    @millionnea Pikaisesti huikin täältä taustalta sulle tsempit alkavaan hoitojaksoon! (y):love: Mä tuun sitten samalla kaavalla perästä! :D Mulla on tänään kp 8 ja alustavasti suunniteltiin että seuraavassa kierrossa aloitetaan sitten ne sumuttelut. :) Toivottavasti mulla on kuitenkin normaalikierto nyt eikä tuo viime kierron lyhyt kaava sekoittanut sitä... (n) (En tiedä voiko se sekoittaa..?) Mulla on normaalisti semmonen 28 +-1 pvää kierto, joskus harvoin on heittäny peräti 2 pvää, mutta pääsääntöisesti se on just tuo 28. Eli mun seuraava kierto alkaa näillä näkymin siinä 24.10. tienoilla jos ei oo mitään sekoilua siinä. (y):) Mulle kirjotettiin jo niitä alustavia päiviäkin suunnitelmaan ylös, mutta en jaksa enää täältä sängyn pohjalta nousta kollaamaan sitä paperia tuolta... :ROFLMAO:

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
  14. Nipsu_78

Nipsu_78 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    55
    Pahoittelut negoista :cry: ja muista ikävistä vaiheista! Sitten onnitteluita myös:love: ihanaa että tulee uusia selviytymistarinoita!!
    @rouvaNiisku toivon että sinun tilanne selkenee ja järjestyisi parhaalla tavalla! @lapsettomuuta10v mulla on tullut tuhrua/pientä vuotoa/lisääntyvää vuotoa kaikkina kolmena kertana, kun olen Terolutia ja Progynovaa käyttänyt. Eli aina ennen testipäivää tai oletettua menkkojen alkamispäivää. Mutta olen lueskellut paljon ja joillakin vuotoa tosiaan on, vaikka raskaus onnistuisikin lopulta synnytykseen asti. Toivon että sun vuoto ei olisi vaarallista.

Kiitos @atvk87 listan ylläpidosta. Mulle saa seuraavalla kertaa laittaa siihen syyskuun plussanneisiin:
    Nipsu_78 2.ivf, 1.PAS (5pv) km

Vuoto tosiaan oli erittäin runsasta ekan illan ja yön ja tiesin varmaksi että se oli keskenmeno. Mulla tämä tapahtui pp15 eli rv 4+6. Vuoto kesti eiliseen saakka, ihan kunnon menkat siis 11 päivän ajan. Nyt tulee niukasti kirkasta limaa, vähän kellertävää..ihan yllätyksenä tuo kaikki ei tapahtunut, koska hyvistä hCG-arvoista huolimatta mullahan oli tiputellut jo pp7 lähtien, ja se voimistui muutamia päiviä ennen tulvaa. Toinen huomioni oli se, että samana päivänä (km alkoi ennen iltaa) olin tosi äreä ja lyhytpinnainen. Joku hormonipiikki selvästi. Sain lääkärin vasta kuuden päivän päähän siitä. Sekä lääkäri että hoitaja sanoivat että kaikki voi silti olla hyvin, koska se hyvä hCG jne. Mutta ultrassa oli tyhjää. Mun onni onkin, että näyttää siltä, ettei lääkettä tai kaavintaa tarvita. Kontrolli 3vkon kuluttua.

Era ja blastot Toivat edistystä mulle, koska niiden ansiosta yksi kemiallinen ja yksi kiinnittyminen. Seuraava pulma onkin laatu. Mun ikä tekee sen, että on 50% km-riski. Itse ajattelen sen että sama kuin kolikkoa heittäisi..Nyt siis harkinnassa menenkö uuteen hoitokertaan ja lahjasolut sitten seuraava vai suoraan lahja...Jos olisi rahaa, tietäisin kyllä kuinka toimia. Ja jos saisi useita blastoja, PGS sitten varmaankin. Sillä säästyisi näiltä pettymyksiltä ja tuo km riskeineen ei tunnu järkevältä ottaa uudelleen. Mullahan tuli kaksi blastoa ja se oli "hyvä tulos", eli rahallisesti PGS ei kannata kahdella.
    Aloitin kuitenkin jo dhea:n ja ravintolisät..:) Miten olette uskaltaneet syödä ubikinonia sen 600mg, kun pakkauksessa lukee 1kpl (150g) ei saa ylittää:rolleyes: Onko noiden ja Donafertyn lisäksi muita vinkkejä? Tietty kaikki mitä syö, terveellisyys ja ehkä akupunktio? Katse on jo eteenpäin. Kello tikittää, yrittää nyt sitten olla stressailematta tätä kaikkea(n)

15. hillan_kukka

hillan_kukka Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    92
    Yritin lukea nuita keskusteluita taaksepäin, vaan on niin paljon, ettei pysy perässä. nyt oli muutamalla ollut pas, joissa tukena kortisoni? Oletteko hoidossa julkisella vai yksityisellä?me ollaan vimppaa hoitoa julkisella ja nyt yritin saada jotain muutosta aikaan hoidon suhteen, kun melko samalla tavalla menty koko ajan. Muutoksena tullut alkion pitkä viljely ja lutinuksen sijaan Terolut. Mietin, että mitä tässä vielä osaisi vaatia☺️
    Kyllä nostattaa mieltä myös nämä plussauutiset teillä onnekkailla!Voisiko itelläkin onni vihdoin kääntyä.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  16. vipe1986

vipe1986 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.10.2013
    Saadut tykkäykset:
    147
    @hillan_kukka me ollaan yksityisellä hoidossa ja kerettiin tehdä 4 siirtoa ja sit seuraavaan siirtoon sain kortisonin ja muutenkin zumenon+terolut ja disperin 100mg coctailin ja tämä toi plussan ja vauvan syliin asti.
    Nyt meillä menossa eka pas tytön jälkeen pp12 menossa ja samalla kaavalla ei nyt näyttäs onnistuvan ku haamu hiipui testistä.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  17. adelmiina_

adelmiina_ Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.02.2016
    Saadut tykkäykset:
    95
    Onnea @love- ❤!

@hillan_kukka me vaihdettii yksityiselle, ja sieltä sain kortisonin, sillä saatiin ensimmäinen plussa hoidoista, ja pieni prinsessa. Nyt tehtiin ensimmäinen pas, tytön jälkeen, kortisoni+terolut, mutta negaksi jäi tämä. Nyt odottelen uutta kiertoa, että päästäisiin seuravaan passiin :)

Pahoittelut negan saaneille :(

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  18. atvk87

atvk87 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    307
    Kiva kuulla susta @Nipsu_78 vaikkei uutiset niin kivoja olekaan. Päivitin sulle nyt 3.ivf listaan, toivottavasti en oo ihan hakoteillä. :) Koska oli sit hoitomuoto mikä vain, niin ivf se kuitenkin.
    Miten toi ikäriskiprosentti, liittyykö se ylipäätään raskauksiin vai hoitoalkuisiin? Koska ylipäänsähän kaikista alkuraskauksista menis noin 50% kesken.
    Hyvät cocktailit siellä! Ootko kokeillu "baby aspirinia"? Apteekista saa esim Primaspan, sitä kai sit siirrosta vasta alkais käyttämään. Sitä donafertyn vaikuttavaa inositolia saa ihan sellaisenaankin kapseleina/tablettina.
    Onnea matkaan, toivottavasti saisitte niin monta alkiota, että pgs ois järkevää. :)

Hienoa @Mariah33 että olet mukana menossa uudella innolla! (y) Toivottavasti tää odottelu menee pikaisesti, eikä kierto veny. Mulla stimulaation jälkeinen kierto venyi kaks päivää, joten pieni vaihtelu lienee normaalia. Oot kyllä pitäny hermot hyvin kurissa tähänkin saakka ja toivotaan, että seesteisyys jatkuu. :barefoot:

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  19. Katti75

Katti75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2016
    Saadut tykkäykset:
    187
    Ekaksi vielä tätäkin kautta pahoittelut sinulle @Rusakkonen . Olin kyllä ajatellut että nyt on plussa viimein tulossa, sen verran hyvältä kaikki kuulosti. Hienoa että sinulla on tarmoa ja mahdollisuus vielä jatkaa eteenpäin, koska lahjasoluhoidolla on hyvät mahikset saada vauva kotiin.

@vipe1986 , pahoittelut viivan katoamisesta. On niin julmaa kun ensin toivo herää ja sitten tylysti se viedään pois.

@justhope , pahoittelut. Onpa tylsää ettei hcg edes värähtänyt. Näyttikö limakalvo kuitenkin hyvältä siirrettäessä? Paljonko alkioita vielä on?

@daim1 mitkä fiilikset? Onko mitään tuntemuksia tai oireita? @adelmiina_ lla vielä vuoto alkanut? @Anemonee , hyvä että pääsette saman tien jatkamaan eteenpäin ilman mitään välikiertoja.

@hillan_kukka tervetuloa mukaan ja samoin myös @Tuimatar ! Tuimattarelle onnea huomiseen punktioon, toivottavasti tulee hyvä solusaalis! Itse toimenpide menee varmasti hyvin, mulla nyt takana yhteensä 3 kpl eikä ole ollut satunnaista nipistelyä kummempaa kun oon saanut sopivasti kipulääkettä suoneen.

Paljon onnea plussasta @love- , ihana juttu!

@atvk87 kiitos kun päivität listaa ja olet mukana tsemppaamassa! :love:

@Taival toivottavasti ERA saadaan nyt tehtyä. Missä olitkaan hoidossa? Mulla tuohon ERA-kiertoon (kuten aina muulloinkin) ohjattiin ovulaatio lääkkeillä juuri halutulle päivälle. Jopa yhdellä päivällä siirrettiin eteenpäin Orgalutranilla, jotta aikataulu menisi nappiin.

@lapsettomuuta10v , ootko testannut että onko viiva kuitenkin pysynyt? Oireetkin voi vaihdella, joten ei kai toivo vielä ole mennyttä tämän yrityksen suhteen?

@gemmy voi ei miten turhauttavaa!! :( Tuleeko nyt eri lääkkeet seuraavaan stimulaatioon?

Hyvältä kuulostaa suunnitelmat @millionnea ! Hienoa että pääsette heti aloittamaan. @Mariah33 lle tsemppiä seuraavan kierron odotteluun!

Kiva kuulla sinusta @Nipsu_78 . Pahoittelut keskenmenosta. Hyvä että ei tarvinnut tehdä mitään tyhjennyksiä. Onko kontrolli verikokeella vai ultralla? Mulla on sama perusongelma eli alkioiden laatu ikään liittyen. Olen myös tuota lahjasoluajatusta pitänyt taustalla, mutta haluan vielä jonkin aikaa yrittää omilla. Rahaa tässä kyllä palaa ihan huikeasti ja on pitänyt alkaa louhia säästöjä, mutta talous kestää vielä ainakin pari yritystä. Ubikinonista: mun paketissa luki että 150 mg max 2 kpl, joten aluksi söin niin, mutta kun lueskelin hedelmällisyyssivustoja ja -palstoja, kohtasin toistuvasti suosituksen syödä isompaa annosta ja päätin sitten, että antaa mennä, ja nyt oon syönyt yht. 600 mg päivässä. Yleensä en katso netistä mitään annosteluohjeita, mutta tässä tein nyt poikkeuksen, koska löysin viitteitä tutkimuksiin jossa se oli todettu vielä isommillakin annoksilla turvalliseksi.

Mulla oli eilen punktio ja 12 munasolua kerättiin. Tänä aamuna sain jännittää puhelua hedelmöittyneistä ja tulihan se soitto viimein. 8 oli ollut kypsää ja 6 hedelmöittynyt. Huomenna saan vielä tiedon, miten nämä ovat lähteneet jakautumaan. Jos joku kehittyy blastoksi asti niin sitten maanantaina tulee siirto. Sain muuten ERA-tuloksetkin ja mulle sopii se ihan tavallinen siirtoajankohta.

• Tykkään Tykkään x 5
    • Ihana! Ihana! x 2
    • List
  20. daim1

daim1 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.04.2018
    Saadut tykkäykset:
    97
    Onnea @love- plussasta :love: hienoa, että tulee onnistumisia. On tää niin vuoristorataa tää taival, että fiilikset pystyy kyllä menemään laidasta laitaan. Ei voi asiasta tietämätön tietää kuinka mahtava fiilis tuollaisesta pissaan kastetusta tikusta voi tulla :ROFLMAO:

Luin myös @atvk87 sun varhaisultrakuulumiset :love: mahtavaa, nyt vaan hermoja vielä ja yritätte nauttia parhaan mukaan.

@Katti75 hyvä saldo (y) pidetään peukut pystyssä, että maanantaille tulee sekä siirrettävää että pakkaseen. Ja tosi hyvä, että se siirtoajankohta saatiin varmistettua, ei tarvitse ainakaan sitä jossitella. Mulla on varmaan syntyjään huonot munasolut, kun kovasti tota katoa tuntuu käyvän.. mut kiva myös pitää se lahjasoluajatus takaraivossa tulevaa ajatellen. En tiedä pitäiskö ubikinoni ottaa taas käyttöön, tuskin siitä haittaakaan on.

@lapsettomuuta10v muakin kiinnostaa, että ootko testaillut ja miten siellä menee?

ON: Ei mitään kummempia tuntemuksia, lähinnä jännittää o_O Aiemmista tuoresiirroista mulla ollut sellaista viiltävää kipua munasarjoissa, mutta nyt ei onneksi. Oliko punktio sitten helpompi vai mikä vaikuttaa. Turvotusta todennäköisesti lutinuksista ja huono olo tulee, kun verensokerit laskee liiaksi. Sen km jälkeen kyllä toi pahoinvointi myös negakierroissa astunut kuvioihin, kun oon herkästi pahoinvoivaa sorttia. Mites @Jantzu piinailut?

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  21. atvk87

atvk87 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    307
    Hyvä määrä hedelmöittyneitä @Katti75! Tehdäänkö kaikille pitkä viljely? Tavallaan hyvä tietysti, että era oli normaali, mutta oishan sieltä ollu kiva löytää syy.

@daim1 kiitos. :love: ja pitkää pinnaa sulle, oireettomuudesta ei tosiaan mitään voi päätellä.

Onnea punktioon @Tuimatar (y) Se on aivan sidettävä toimenpide. Hyvät lääkkeet ja mukavat kätilöt/hoitajat.
    Muistelen välillä sitä omaa punktiota, joka tosiaan kesti 40 minuuttia, eikä siitä huolimatta ollut kivulias tai tullut mitään komplikaatioita. :LOL:

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
  22. Katti75

Katti75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2016
    Saadut tykkäykset:
    187
    @atvk87 joo kaikille pitkä viljely, vaikuttaa olevan yleinen käytäntö tuolla Dextrassa. Mä luulen kyllä että se perusongelma meillä on mun ikä (43), jonka vuoksi munasolujen laadussa on toivomisen varaa. Jos niitä tulisi tosi paljon niin harkitsisin sitä alkiodiagnostiikkaakin ennen siirtoa, mutta viime kerran perusteella olen iloinen jos saadaan ylipäänsä siirrettävää (ja jos pakkaseenkin, se ois ihan huikea bonus!) ERA oli siis enemmänkin poissulkujuttu, ettei tarvitse miettiä sen enempää onko siirtoajankohdasta kiinni.

23. atvk87

atvk87 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    307
    Pidän siis peukkuja, että pääsette maanantaina siirtoon! (y)

24. Nipsu_78

Nipsu_78 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    55
    Mulle on näytetty ivf-hoitoa suunnitellessa kolmen eri lääkärin toimesta sellaista kaaviota, josta muodostuu melkein rasti. Laskeva viiva kertoo raskauden onnistumistodennäköisyydestä ja nouseva keskenmenojen todennäköisyyden kasvamisesta ja ikä on lukusuorana niiden alla. Luulen, että se näytetään, koska ikää nyt se +40v. Että on realistisempi ajatus koko prosessiin..olettaisin, että se on sekä hoidoissa, että ilman -otannalla. Saman tapainen kuva vilahtaa jossain niistä videoista, joita Dextra on julkaissut Youtubeen.
    @atvk87 saako inositolia pillereinä/kapseleina Suomesta? Se Donaferty maistuu aika ällölle..
    @Katti75 kiva, että saatiin hyvä saalis. Pidän peukkuja, että mahdollisimman moni jaksaisi kasvaa ja tietenkin että joukossa olisi se tärkein! Mun kontrollikäynti on ultraamista, mutta voisin kuvitella, että otettaisiin myös verikoe. Km-lääkärikäynti oli muuten eka kerta, kun yksin käyvä saa Kelan pienen avustuksen..Joku kyseli aikaisemmin S -hCG-hintaa, ja Dextralla se oli 42,90 (ja näyttää tässäkin olleen Kelan apu 3euroa).
    Te kenellä on hoidossa mukana kortisonia, niin onko se nimenomaan kiinnittymistä tukemaan? Itselläni on muuten sellainenkin asia selvitettävänä, kun veriryhmäni on reesustekijältään negatiivinen. Ja voi tulla jotain vasta-aineita tms. Mutta tätä juttua seulotaan ilmeisesti vasta rv8 eteenpäin. Ja jos olen ymmärtänyt oikein, ei pitäisi vaikuttaa kiinnittymiseen tai varhaiseen km-riskiin. Nyt syön taas rautaa, koska oli niin runsas vuoto. Toivon, ettei pudottanut liikaa varastorautoja.
    Hyvää viikonloppua kaikille!:)

25. Taival

Taival Jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.04.2018
    Saadut tykkäykset:
    26
    @Rusakkonen & @justhope Pahoittelut negasta :cry:

@gemmy voi ei ompa turhauttavaa :(

@love- Onnea!:love: Kuinka monta siirtoa teille olikaan yhteensä tehty? :)

@Tuimatar Tsemppiä punktioon!

@daim1 Tsemppiä ja jaksamista piinapäiviin!

@Katti75 Toivottavasti saatte tuoresiirron lisäksi pakkaseenkin alkioita. Tsemppiä maanantain odotteluun.:) Me ollaan yksityisellä Helsingissä ja lääkäri oli sitä mieltä, että kun mulla ei ole kierrossa mitään häikkää, niin parempi olisi antaa ovulaation tulla omalla painollaan. Ja tälläisesta omasta kierrosta testata se ERA sitten.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi