IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@kate_koo huh, rankkoja taustoja löytyy teiltäkin. Onko teillä siis kuitenkin mahdollista saada lisää siittiöitä? Kivesbiopsialla?
Lepääminen kuulostaa hyvältä, tsemppiä sotasuunnitelman miettimiseen (y)

Mietin tuota lepoasiaa itsekin, ehkä kroppa nyt ei suostu yhteistyöhön kun kaipaa lepoa..?! Tässä on nyt kuitenkin pari kuukautta tahkottu näitä hoitoja ilman mitään taukoa, aina on joko tabletti- tai pistoslääkkeet menossa ja millon mikäkin kp tai pp.. (n)
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
onnittelut plussanneille! :love: Mulla huomenna virallinen testauspäivä. Eilen tein testin ja negalta se näytti, tai ehkä jos kuvittelee niin joku viivan paikka siinä oli. Vaan varmasti viivan paikka. On kyllä kirves heitetty kaivoon, kai siinä olisi jo ollut edes joku haamuviiva jos olisi raskaus alkanut (?) :cry::cry::cry:
 
@kate_koo Pahoittelut tosiaan kurjasta lähtötilanteesta. Siitä näköjään jo esittelyssä mainitsitkin, mutta se ehti jo unohtua välissä... Mukavaa taukoa! Se tekee aina hyvää.

Epämääräiset testit jatkuu. Sain haamun hailuraa taas, aika sama kuin eilen eli paljain silmin juuri ja juuri näkyy, näytöllä ei. Sunnuntainen edelleen vahvin jos sitä nyt voi sellaiseksi kutsua, eli Pregnylin jäänteitä ainakin siinä...
 
@Anemonee mulle kävi ihan samoin, aluksi vian piti olla vain siittiöissä ja lopulta oma kroppakin alkoi pettää. Mietin kyllä, että eihän nuo hoidot voi olla vaikuttamatta kehoon. Ja stressi siihen päälle. Vähemmästkin alkaa reistailla ja sehän vasta helpottaakin tässä suossa.
 
@Anemonee sen verran muutoksia, että pitkä hoito ja pitkä viljely eli blastoiksi asti viljeltiin. Ja PAS oli ensimmäistä kertaa lääkkeellinen.
@Lallastiinalle sormet ja varpaat pystyyn, jospa se haamu siitä vahvistuu!!(y)

Ei se täälläkään ole vielä mikään varmaa, muuta kuin, että plussa on viimein tasavahva ja cb näytti viimein 2-3 viikkoa raskaana. Hcg oli kuitenkin hyvin alhainen, joten tappiofiiliksissä ollaan:(
 
Äh, ei tainnut tärpätä eka yrityksestä. No, olis se aika ihme ollutkin... Rintojen arkuus hävinnyt melkein kokonaan, eikä oo yhtään "raskaana oleva" olo. Mieliala synkeä. Aamuinen PC näytti, jos mitään, niin vain jotain entistäkin hailumpaa, tänään siis 9 päivää siirrosta ja 2 viikkoa irrotuspiikistä. Alkaa tää äitin nurkissa asuminenkin ottaa päähän, mutta jos ens kiertoon tehtäis heti PAS niin ei kai täältä oikein kannata kotiinkaan lähteä vaan parin viikon takia. Toisin sanoen pitäis sitten asua täällä vielä toinenkin kuukausi (n). Plääh.
 
Te joilla ollut pitkä kaava niin kysymys.
Eli menkkojen oletetaan ohjeissa alkavan noin viikko nenäsumujen tms jälkeen. Eli mulla niiden pitäis alkaa ihan just nyt. Miten edetään jos ne ei alakaan nyt vaan esim viion pääst kun on eka ultra? Tai sit vast viikon pääst tai....
 
Onnittelut plussanneille!:love::love::love: Teitä onkin ihan mukavasti!
Ja tietenkin isoja pahoitteluita epäonnistuneista hoidoista ja negoista! Voimia uusiin suunnitelmiin!
Toivottavasti te piinailijat saisitte sen parhaan tuloksen:love:

@Nomini olitko jo akupunktiossa? Itselläni on huomenna ensikäynti..odotan mielenkiinnolla. Olen ollut kerran aikaisemmin, kesällä ulkomailla ex tempore mainoksen uhrina. Tuskimpa siitä haittaakaan oli:) mutta mitään suosituksia en saanut. Paitsi että yrittivät lopussa myydä jotain kiinalaisia valmisteita, joita en ostanut.

Omat kuulumiset muutoin: odottelen menkkojen alkua. Vähän epäselvä tilanne km jälkeen, kun välissä oli pari tiputtelupäivää (vain vähän väriä tuli) ja sitten ultrassa ne kaksi follia, joista en saanut tikulla ovulaatiota (tein huvikseni testit). Olin syönyt tämän kuun alusta Progynovaa, joka lopetetaan sitten jos ja kun menkat alkavat ja siirryn 3.ivf:n hoitokaavioon, joka alkaa Elonvalla. Voi kun ny kroppa toimisi ja menkat tulisi vaikka huomenna!
 
@Nipsu_78 olem käynyt nyt kierron alettua kaksi kertaa ja vielä pitäisi parin päivän sisään siirrosta käydä kerran. Jos nyt niin pitkälle edes päästään...

@Rusakkonen maria eklöfiä on suositeltu jossain ja sitä kautta löysin hänet. Vaikea arvioida kuinka hyvä on, kun ei ole muita kokemuksia, mutta ihan kivalta on hoito tuntunut ja se on paljon se ottaen huomioon että olen piikkikammoinen

Täällä siis odotellaan ovulaatiota että saadaan sovittua siirtopäivä. Eilen ultrassa näytti hyvältä ja ovulaation pitäisi tapahtua minä hetkenä hyvänsä. En vaan tiedä missasinko sen aamulla ja nyt epäilyttää pitäisikö käydä huomenna tarkistaa tilanne... klinikalta käskettiin seurata huomiseen. Kaduttaa jo että pyysin vaihtaa lääkkettömään pas:iin kun ensin piti olla lääkkeellinen, mutta aloin pitää kirjaa kierrosta ja se näytti keväällä ihan toimivalta mutta nyt en luota enää yhtään.
 
@Jantzu , onpa hienoa että saatte vielä yhden hoitokierroksen julkisella! (y) Toivottavasti pitkä kaava toisi teille hyviä tuloksia.

@justhope , kyllä mun mielestä jo kolmen epäonnistuneen siirron jälkeen voi ERAa harkita. Onhan se tietysti iso taloudellinen kirpaisu (noin tonnin luokkaa suunnilleen) varsinkin kun hoidot jo muutenkin maksaa.

@Mariah33 , onnittelut hienosta painonpudotuksesta! Yritän ottaa mallia.:)

@kate_koo tervetuloa mukaan! Olipa huono tuuri ekassa hoidossanne. :cry: Pääsettekö tekemään uuden hoidon heti seuraavaan kiertoon?

@vipe1986 ihanaa, onnittelut hyvästä veritestituloksesta! :love:

@Lallastiina , sullahan on kuitenkin vielä monta päivää varsinaiseen testipäivään? Voisko olla että ne aiemmat viivat olisivat olleet irrotuspiikin jäänteitä ja nyt poistuneet, mutta "oikeaan" viivaan vielä mahdollisuus? Pidetään peukkuja että sieltä kuitenkin vielä plussa tulisi.

@millionnea , tsemppiä odotteluun ja sumutteluun! :) Minäkin olen nyt tehnyt kaikenlaista mikä pitää sitten jättää väliin kun alkio on kyydissä: punaiseksi jätettyä pihviä, salmiakkia, viikonloppuna pari olutta...

@Anemonee , voi itku jos sulta nyt peruuntuu tämä hoitokierros. Turhauttavaa kun on niin vaikeasti ennakoitavissa oman kropan toiminta. Mulla esim. ei koskaan omat tuntemukset kerro mitään siitä mitä oikeasti tapahtuu, joten aina on vähän ylläri mitä ultrassa milloinkin näkyy.

@neppari123 pahoittelut negasta. :( Teitkö kuitenkin tänään vielä uuden testin?

@Nipsu_78 , hyvä että suunnitelmat selvät, toivottavasti alkaa vuoto pian ja pääset aloittamaan!

@hillan_kukka älä vielä lannistu! Kannattaa ottaa uusi arvo niin näkee mitä tahtia on nousussa. Yksittäisessä arvossahan voi olla tosi iso vaihtelu henkilöiden ja raskauksien välillä.

Mulla siirtopäivä lähestyy (perjantai). Suhtaudun luottavaisesti siihen että nyt saan alkion kyytiin, koska ovat valmiita blastoja eli vain sulatuksesta pitää selviytyä, ja käsittääkseni nykyään on todella harvinaista että alkiot sulatuksesta kärsii. En oikein tiedä miten päin olisin, toiveet ovat aina korkealla mutta sen verran pettymyksiä tullut vastaan, että samanaikaisesti miettii, miten tämä nytkään voisi onnistua. Inhottaa jo etukäteen se tyly tunne jos vuoto alkaa jo ennen testipäivää tai jos saa taas tuijotella negaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Moikka! Ajattelin hypätä nyt tällekin puolelle!

Oon 23-vuotias, kaksi ivf:ää takana. Syynä alhainen amh (0,6). Eka ivf oli naikkarilla pitkällä kaavalla, josta tuloksena kuusi solua, yksi alkio ja yksi keskenmeno. Polku naikkarilla päättyi siihen, ja seuraavaksi felicitakseen. Felicitaksessa flare up-kaava, 5 solua joista nolla alkiota. Tulos oli murskaava. Tuosta täysin pieleen menneestä hoidosta alkoikin aika syvä masennuskausi joka oikeastaan jatkuu vieläkin. Me varattiin aikaa jo lahjasolujonoon ja ollaan henkisesti valmistauduttu siihen että ainoa tapa saada vauva meidän perheeseen on lahjamunis.

Mies ja kaverit saivat kuitenkin tsempattua, ja mentiin kuulemaan 2nd opinion Dextraan. Felicitaksessa meille olisi lähdetty tekemään mini-ivf jonka tulokset on olleet tosi nihkeitä eikä oikein ittelläkään ollut mitään uskoa koko hoitomuotoon. Dextrassa käynnin jälkeen sai pienen pisaran toivoa, ja nyt lahjasolujono on hetkeksi jäässä ja koklataan omilla soluilla, kun viimeisimmässä ultrassa follikkeleja näkyi jopa 12:geek:

Kuitenkin edellinen täysin pieleen mennyt hoito pelottaa ja kovaa! :cry: Psyyke ei kestä toista yhtä kamalaa kokemusta kuin se, että kipeän punktion ja rankan hoitojakson ja muhkean laskun vastikkeeksi saa puhelun siitä että kaikki mitä kävi läpi oli turhaa. Lahjasolua ei oo unohdettu ja kokoajanhan sitä ajatusta täytyy työstää. Lääkäri kuitenkin oli toiveikas ja uskoi että mahdollisuus omasoluhoidoilla onnistumiseen on olemassa.

Niin ja meillä siis kolme raskautta takana, kaksi luomua vuonna 2016, mut menivät molemmat kesken rv6:lla, ja nyt toukokuussa tuon ekan ivf:n papu joka ei sitten jaksanutkaan pysyä kyydissä.
 
Onnea plussanneille :love:

Vau mikä painon pudotus @Mariah33 (y)
Itsekin olen yrittänyt vähän tiputtaa tässä ennen hoitoja. 2,8kg on nyt 5 viikossa lähteny.

@Lallastiina Toivottavasti sieltä alkaa haamuviivaa vielä piirtymään. Josko se olisi niin kuin @Katti75 sanoi, että irroituspiikki haihtuu ja seuraava viiva on vasta tuloillaan :rolleyes:

@Katti75 Minäkin murehdin jo nyt alkioiden sulamista, vaikka en edes tiedä milloin päästään tosi toimiin... Tsemppiä ajatusten kanssa, onneksi huominen on jo ihan pian ja kuten sanoit, kyllä ne yleensä sulatuksesta selviävät (y)

Ei kaikilla nouse yhtä nopeasti hcg, joten älä vielä heitä pyyhettä kehään @hillan_kukka

Tervetuloa @nyuu Toivon todella, että seuraavasta hoidosta tärppäisi ja saisitte vauvan syliin asti! Rankka taival teilläkin takana :(

Oli moni muukin kenelle piti kommentoida, mut nyt en tietysti muista mitä :whistle:

Täällä vaan odotellaan sitä 29 päivä ja hoitosuunnittelua. Toivon salaa, että ennen joulua ehdittäisiin saamaan alkio kyytiin. Mulla kun alkaa ihan samoihin aikoihin uusi kierto kun tuo suunnitteluaika on.. Vaikka yritän järkevänä ajatella, että tuskin se niin nopeasti onnistuu niin tiedän sen kirpaisevan paljon jos siihen ei tämän vuoden puolella päästä :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
@nyuu Tervetuloa! Teillä on kanssa kova tausta, varmasti ottaa koville tuollainen hoitojen täysi epäonnistuminen ja sitten vielä keskenmenot päälle. Sama pelko on itselläkin kun niitä on takana kolme, että mitä jos taas... Hyvä kuitenkin että saatte vielä omilla soluilla yrittää, toivotaan että tuottaa tulosta!

Tsemppiä @Katti75, toivottavasti pääsette siirtoon (y)! Minäkin ehdin eilen pohjamudissa rypiessäni murehtia niitä meidän kahta pakkasessa olevaa, ettei nekään varmaan sulatuksesta selviä.

@BlackCat Toivotaan, että onnistuu ennen joulua (y)!

Kiitos kaikille rohkaisusta, tänään taas parempi mieli. Virallinen testipäivähän on siis vasta sunnuntaina, mutta eihän meikäläinen millään pystynyt sinne saakka odottamaan. Tuli postissa uusi satsi testejäkin, Sofi-merkkisiä. Pari pakettia 25 mlu ja pari herkkää puikkotestiä. No siihen herkkäänhän olin taas saavinani jotakin haamun varjon aavistusta näkyviin :rolleyes:. Ei tartu oikein kameraan kuitenkaan. Tosta voi kurkata jos haluaa: http://aijaa.com/Va7zQx
 
Tänne on taas tullut valtavasti tekstiä muutamassa päivässä, mukavaa kun on aktiivista keskustelua! Plussiakin oli ropissut muutamalle, onnittelut teille <3 Ja pettymyksiä kohdanneille suuret halaukset <3

Minulla on ollut töissä tosi kiireiset pari viikkoa ja tällä viikolla jouduin myös luopumaan rakkaasta lemmikistä. Tiistaina kuitenkin sain surun ja stressin keskelle muuta ajateltavaa, kun hain kauniin 3-päiväisen alkion kyytiin :love: Kaksi oli sulatettu ja toista vielä jatkoviljeltiin siirron jälkeen, mutta se alkio päätyi lopulta roskiin. Toivottavasti tämä siirretty oli sitten parempilaatuinen. Siirto oli omasta mielestäni aika myöhään, keskiviikko illalla myöhään sain ovisplussan, alkio otettiin sulamaan maanantaina ja siirrettiin siis tiistaina kolmepäiväisenä. Sen vuoksi itsellä ei oikein meinaa riittää usko tähän kiertoon :unsure: Tukilääkkeenä ensimmäistä kertaa Terolut ja on kyllä mukavaa, kun valu pöksyihin mitään ylimääräistä :D

Minut voi merkata piinailijoihin
Noran 17.11. (3 pv)


 
@Noran tsemppiä piinailuun:):love:

Mä vähän heikosti oon ehtinyt lueskella ketjua taaksepäin, joten hyppään nyt tässä tosiaan keskusteluun mukaan! Sen verran tosiaan huomasin et paljon on plussia tullut, onnea teille <3

Meillä tosiaan nyt seuraava pykälä ois lopettaa pillerit huomenna. Tääkin ihmetytti: felicitaksessa käskettiin aloittaa pillerit ja käyttää niitä pistosten alkuun saakka, koska näinollen saadaan parempia soluja. Dextrassa taas sanottiin pillereiden heikentävän solujen laatua jos niitä käyttää liian pitkälle!:censored: Lääkäri siis määräsi että lopetan ne jo nyt vaikka vasta kp 20 on menossa. Sit Elonva-pistos pitäis laittaa ens viikolla! Jännä nähdä miten se toimii. Mulla viimehoidossa oli menopur käytössä, jonka pistäminen oli kamalaa ja joka aiheutti sit kaiken kivan lisäks allergisen reaktionkin...o_O
 
Tsemppiä kaikille ja, @Wintersun voimia matkallenne ❤ Lapshaaveissa rankkaa on epätietoisuus, toisaalta se oma hetki voi olla ihan nurkan takana mutta kun sitä ei tiedä eikä ole varmoja lupauksia.

Täällä on loppuviikko mennyt vähän pohjilla. Folli oli ultrassa alkuviikosta jo niin ohi että veikkasivat ovulaatiota ihan lähipäiviksi. No ja nyt en tiedä missasinko sen ja olen testannut hulluna oireiden vuoksi. No tein jo päätöksen että antaa mennä tämä kierto ohi ja pyydän sittenkin seuraavaan lääkkeellisen kun menee niin säädöksi muuten. No nyt niitä limoja on alkanut tulla ja käskivät testailla viikonlopun yli joten EM nyt tiedä tuleeko tähän kiertoon sittenkin yritys. Ja uskallanko tuhlata tähän kiertoon kun vaikuttaa vähän epämääräiseltä. No jos ei nyt onnistu niin ehdin tekemään töitä seuraavan eteen vielä vähän.
 

Yhteistyössä