IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Päivitin listaa. Viime kerrasta oli pari viikkoa, yritin silmäillä kaikki viestit läpi, toivottavasti sain kaiken kerättyä oikein. Lisäsin muutaman puuttuvan listoille (@nyuu ja @WishingUponAStar teidät omin luvin, kertokaa jos ette haluakaan sinne niin poistan). Huomasin pari ryhmäläistä jotka eivät ole listalla (@BlackCat ja @Lallastiina ), mutta ihan viimeaikaisissa viesteissä ei ollut niin paljon taustatietoja että oisin saanut lisättyä. @Nomini et maininnut tarkkaa testipäivää, mutta laitoin nyt 2 viikkoa siirrosta, onko ok? Ai niin ja rohkeasti kumminkin tälläsin itseni sinne plussanneiden puolelle, vaikka verikokeen vastauksia en vielä tiedä. :whistle:

@Nomini , tämä oli viimeisimmän IVF:n 1. PAS. Tuoresiirtoa ei ollut, koska kaksi loppuun asti jaksanutta alkiota kypsyivät blastoiksi vasta päivinä 6 ja 7, ja silloin olisi ollut liian myöhäistä. Stimulaatio oli lyhyellä kaavalla (Elonva+Bemfola ja Orgalutran), PAS tehtiin indusoituun ovulaatioon eli lääkkeillä autettiin se tulemaan juuri halutulla hetkellä. Oireista: mulla ei ollut mitään, eikä ole vieläkään, mutta en muutenkaan oireile kovin herkästi. Oliko sulla siis blaston siirto? Siinä tapauksessa pp7 on mahdollista jotain saada testiin jo tulemaan. Minäkin tällä kertaa päätin ryhtyä jo varhain testailemaan, ettei odotukset pääse liikaa patoutumaan. Testasin pp5 ja pp6, tuli jotain todella hentoista testiin, niin että tarvittiin mielikuvitusta ne haamut näkemään. :p Sitten meillä olikin miniloma Keski-Euroopassa ja jätin testit kotiin, seuraava testaus vasta pp10 illalla jolloin plussa tuli.

@julie_ onpa rasittavaa tuo ovulaation metsästäminen jos et ole sitä aiemminkaan saanut kiinni. Mulla ei varmaan ois onnistunut (veikkaus, koska silloin aikoinaan kun luomuna yritin, en ikinä saanut kunnon ovisplussaa kiinni). Mun mielestä tää Dextran tyyli tehdä ovulaation induktio on ihan huippu, kaikki on selkeää ja hallinnassa, ei mitään tikutteluita tai arvailuja, tarvittaessa voi parilla päivällä ohjata eteenpäin jos muuten siirtoajankohta osuis viikonlopulle... ja silti tukilääkkeiden kannalta sama kuin ois "tavalliseen" ovulaatioon tehty. Tämä ei taida olla kuitenkaan laajemmin käytössä, ehkä siksi kun voi vaatia useamman ultrakäynnin?

@Wintersun joo molemmissa on tukilääke, keltarauhashormonia emättimen ja/tai suun kautta, jos on lääkkeellinen PAS niin siinä on estrogeenikin, ja tukilääkkeet jatkuu paljon pidemmälle.

@nyuu jos sulla on fyysinen työ ja/tai runsaasti oireita stimulaatiosta, niin mun mielestä saikkua voi kysyä jo ennen punktiota . Varsinkaan mitään vartalon kiertoliikkeitä ei ole hyvä tehdä punktiota edeltävinä päivinä, kun riskinä voi olla muhkeaksi kasvaneiden munasarjojen kiertyminen. Hyvä että jarruasia selvisi!

Kiitos kaikille onnitteluista! :love:
 
Tänään kuultiin ettei pakkaseen saatu mitään 3 solua oli jatkoviljelyssö mutta eivät olleet eilisen jälkee jatkaneet jakautumista, harmi. Eli toiveet nyt tässä kyytiläisessä ja jos tää eka ei onnistu ni tammikuussa alusta kaikki ja piikkiä lisää. Kolmeen kertaan meillä maksusitoumus onkin.
 
@Taigariina kurja kuulla ettei pakkaseen mitään saatu. Mut näyttää olevan todella yleistä et eka hoito epäonnistuu jotenkin. Pidetään toivo yllä et se kyytiläinen jää pysyväks <3

Mulla oli tänään ultra nro2 eikä itselläkään kyl toiveet missään katossa ole. Perjantain uus ultra ja ny nää kaks päivää piiikitän hiukka isompaa annosta josko noi muutamakin viel kasvais. eli saaliina täl hetkel kaks yli 13mm, 3 yli 11mm, 5 yli 6mm ja kolme alle 6mm. ei siis mikään mahti saalis. Täytyy vain toivoo et olis hyvä laatusia munasoluja sisäl. Viimeks follikkeleja oli varmaan 15 mut soluja vain 4. plääh. luulenpa myös et jos tää ei onnistu niin meidän hoitomatka päättyy siihen. en usko et julkisella kolmatta enää tarjotaan kun kaks epäonnistunutta takan. paska.
 
@Katti75 joo minulla on 1.12. virallinen testipäivä mutta eipä tuo 30.12. mitään haittaa :) ennen ajattelin, että haluan vaan että kuuksutiset alkaa ettei tarvitse katsoa negaa tikusta, mutta toisaalta nyt pasissa pakko testata ja jottei pääse kuvittelemaan mahdottomia niin alan testaamaan jo kohta. Ehkä sitten jo huomenna, kun viisipäiväinen blasto siirrettiin :)

@Taigariina hsrmi ettei mitään jäänyt pakkaseen, mutta onneksi tuo yksi kyytiläinen pääsi mukaan ja sille pidetään kovasti peukkuja :)
 
Täälläkin taas on pieni aktivoituminen keskusteluun tulossa, siirtoo ootellen. Maanataina oli ultra ja nyt oli limakalvot kuulemma 10mm, sikäli jännää kun jokasessa aiemmassa on ollut muistaakseni joku 8mm tässä vaiheessa kiertoa. Liekö se syynä että siirtokin on nyt pari päivää aiemmin kuin olin arvellut tulevaksi, eli ensi maanantaina. Tänään alkoi siis taas lugesteronien köyttö zumenonin ohessa.
Mä oon muuten varmaan näitä harvoja jotka tykkää lääkkeellisestä PAS:sta.Johtuu kai siitä että mulla on luonnollinen kiertoni sellanen semisti säännöllisen epäsäänöllinen, usein pitkiksi venyvt menkat jotka lääkkeillä lyhentynyt päivän pari ja en oo oikein koskaan onnistunut kunnolla ovistakaan tikuttamaan... Ainoo miinus oikeastaan on lääkkeissä tää niitten tuoma väsymys.

Maanantaita ootellessa toiveikkain mielin.
 
Voi minua hölmöläistä. Olen nyt kolmena yönä herännyt kahden ja neljän välillä valvomaan. Heräsin koko esikoisen raskausajan joka yö valvomaan noilla main myös. No siinä alkoi odotukset olla jo niin korkealla, että kävinpä tekemässä puoli kolmelta testin ja tyylipuhdas negahan siellä. Nyt ärsyttää niin että menee ihan väsyneenä ja valvoessa tämä pari viikkoa ja ihan turhaan. Tuleeko lutinuksesta jotain raskaushornonia vastaavaa kehoon, joka oikeasti myös herättää minua öisin? Ja eikös yöpissa ole melkein sama kuin aamu ja onko sillä edes väliä? Miten tämä onkin näin tuskaista nyt :(
 
@Taigariina meilläkään ei jäänyt ekoissa hoidoissa mitään pakkaseen :( Mutta onneksi teillä riitti siirtoon hyvä yksilö.

@justhope mäkin tykkään lääkkeellisistä passeista, koska musta se ovulaation metsästäminen on niin ärsyttävää. Toki jos se tehtäisiin puolilääkkeellisesti eli irrotuspiikillä niin sitten voisin olla siihenkin avoin.

@Nomini :(:(

Omaa napaa. Nyt kp 11 ja maha on tosi kipeä ja kireän oloinen. Onkohan tämä ihan normia. Mun kuudessa aiemmassa IVF-stimulaatiossa en ole tuntenut mitään ennen kuin punktion jälkeen. Nyt repii alaselkään ja erityisesti nivusiin ikäviä tunteita. Toivottavasti siellä ei ole nyt ihan tilanne räjähtänyt käsiin. On mulla aina poimittu 25-30 solua punktiossa, että toivottavasti siellä ei nyt ole mitään 60 tai muuta kamalaa.
 
@Katti75 toi kuulostaa niin paljon selkeemmältä ja pystyis itekin olemaan rauhallisin mielin kun tietäis et asiat hoituis sit lääkkeillä.. yhdestä ultrasta mullekkin puhuttiin kp 9-10 aikoihin, mutta voi olla rt ultraillsan vähän enemmän.

Tänään tosiaan kp 37 ja huvikseni tein äsken tossa ovulaatiotestin kun heräsin ja näytti niin selkeetä plussaa, että en ole ikinä mihinkään saanut. Laitoin hoitajille viestiä ja kerroin tämän ja että haluan, että autetaan tätä kiertoa lääkkeillä, jotta päästäis edes yhden alkion siirto tekemään vielä tämän vuoden puolella. Saa nähdä mitä vastataan, en tiiä oliko nyt turhaa mun hössötystä taas :LOL::unsure:
 
Hei kaikille!
Hetken jo tätä keskustelua sivusta seuranneena, päätin rohkaistua kirjoittamaan:)
Meillä 1. ivf, tuloksena 8 munasolua, joista vain 3 oli kypsiä:( Ja miehen siittiöt suurimmaksi osaksi paikallaan uivia, joten mentiin suoraan icsi:in.
Jokin pieni ihme oli mukana ja kaikki 3 hedelmöittyi, 1 ehti blastokystiksi 5 päivään mennessä ja siirrettiin tiistaina 20.11., testipvä 1.12. eli sama kuin teillä Nomini:)
2 muutakin hitaampaa kaverusta onneksi jaksoivat blastokysteiksi eilen ja saatiin ne pakkaseen eilen eli jotain toivoa on olemassa....
Meillä taustana ikä ainakin, itse olen jo 42 (onko täällä ketään muuta tämän iän tietämillä omilla soluilla yrittäjää?) ja mies vielä muutaman vuoden vanhempi. Ja ei nuo miehen paikallaan uivat tyypit varmaan nyt ole ainakaan auttaneet asiaa....
Olo nyt vaihteleva, välillä olen ihan varma, ettei tämä voi onnistua, ei kai tämä paljon kellään ensimmäisestä onnistu... Välillä taas todella luottavainen olo....
Hieman sama olo Nomini kuin sinulla, jostain syystä olen nyt pari yötä herännyt aamuyöllä pissahätään (ei normaalisti tapahdu), mutta olen olettanut, että johtuu noista turvonneista munasarjoista....
 
@Taigariina harmi ettette saaneet mitään pakkaseen, nyt peukkuja tälle ainokaiselle! Tervetuloa joukkoon @Hope76!

Tsemppiä kaikille piinailijoille (y)

Ultrassa käyty, kohdun limakalvo 7,4 mm ja maanantaina siirtoon. Molemmat pakastetut siirretään jos sulatuksesta selviävät, koska ovat vaan III-luokkaa. Sulatus on saman päivän aamuna. Ei mulla tästä kovin kummoisia toiveita taaskaan ole, kun nuo solut on tuollaista sutta ja sekundaa :rolleyes:...

Mä hengailen täällä taustalla muuten, mutta laitetaan sitten siirron jälkeen piinailijoihin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Minäkin voisin liittyä mukaan. Eli lahjamunasolua odotetaan, vuodenvaihteessa siirto :) Ikää 45-vuotta ja viisi vuotta menty luomuna. Edellisestä liitosta 3 lasta, joista vanhin jo täysikäinen. Vauvakuume kova :) ja pahenee siirron lähestyessä. Hoidonsuunnittelua ei ole viel ollut, on vasta luovuttajan löydyttyä.

Eli /yritys alkanut 12/2013#4.# 45v# IVF luovutetulla munasolulla tulossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Hope76 hyvän paikan olet valinnut, aivan mahtava paikka. Itse olen plussannut kaksi kertaa siellä - tai no kolme kertaa, yksi oli kemiallinen. Ensimmäinen on jo taapero, ja toinen muhii toivottavasti kevääseen asti mahassa. En voisi kuvitella osaavanmpaa ja ammattitaitoisempaa porukkaa :love: Mulla on kokemusta myös naistenklinikalta sitä ennen.
 
Iso suositus Dextralle täältäkin. Kokemuksia felicitaksesta ja naistenklinikasta, niin nyt on niin hyvä fiilis olla tuolla. Toistaseks näyttää paremmalle kuin kahdessa aikaisemmassa hoidossa (ultrassa löytyi enemmän kasvavia rakkuloita kuin koskaan!) :) tietty mitä tahansa voi taphtua ja en uskalla toivoakaan onnistumista, mutta paremmilla mielin ainakin mennään :)

Ja @Katti75 kiva kun kasasit ton listan <3 meillä yritys on alkanut vuonna 2016, se onkin täällä jäänyt mainitsematta :)
 
  • Tykkää
Reactions: haikara83
Me kuljetaan Oulussa Felicitas Mehiläisellä. Henkilökunta Ihanan kannustava ja ystävällinen.

Maanantaina siirrettiin ja pientä nipoailua mahassa tuntuu. Tänään ollu hieman etova olo. Ja no tisut kans kipeenä mutta taitavat olla nää oireet siitä irrotuspiikissä kun se vielä lauantaihin saakka vaikuttaa. Siksi en uskalla mitään oireita vielä ottaa tosissaan. :)
 
Me ollaan käyty tähän mennessä oyksissa ja tyytyväisiä ollaan oltu, mutta kyllähän eron yksityiseen huomaa. Siis aika rutiinilla hoidot kai tehdään, ei mitään kokeiluita. Ollaan ajateltu, että yksi hoito voidaan mahdollisesti kokeilla yksityisellä, jolloin lähin on tuo Felisitas Oulussa. En ole juuri mitään kokemuksia paikasta kuullut, mutta kiva että @Taigariina teillä ei ainakaan mitään huonoa kokemusta ole ollut.
 
Hillan_kukka, Kemissä ei hedelmöityshoitoja tehdä ni maksusitoumus saatiin tonne felicitakseen. Yks kk kierto ja hoito nyt tehtynä siellä ni pelkkää positiivista sanottavaa kyllä. Ja yhteistyö länskän kans sujunu hyvin kanssa.
 
Hillan_kukka, Kemissä ei hedelmöityshoitoja tehdä ni maksusitoumus saatiin tonne felicitakseen. Yks kk kierto ja hoito nyt tehtynä siellä ni pelkkää positiivista sanottavaa kyllä. Ja yhteistyö länskän kans sujunu hyvin kanssa.
Saako kysyä, miten te saitte maksarin yksityiselle? Me "jouduttiin" suosiolla julkiselle. Ollaan pohjoisesta ja lähin paikka on Oulu.
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
Merilapista Kemistä me ollaan ja ku ei tossa sairaalassa tehdä niitä hoitoja ( lapsettomuustutkimuksissa oltiin länskäsä) niin niillä on sopimus felicitaksen kanssa ni siks sinne lähettivät. Mieki luulin että Oyksiin ois tullu lähete mutta luulin väärin, :D
 
@Hope76 onko sulla sattumalta lutinus käytössä? Voikohan se vaikuttaa noin että herättelee...tai sitten katsoin että on myös täysikuu, että josko näiden lääkkeiden kanssa on vaan herkempi sille :D hassua miten nuo testipäivät lasketaan, jos meillä molemmilla viisipäiväinen blasto ja minulla siirto jo pe ja silti sama päivä :)

yöllä ja aamulla ei testissä näkynyt mitään niin taidan nyt suosiolla odottaa sunnuntaihin ainakin.

@Taigariina toivottabasti oireet on hyvä merkki!

Tervetuloa uusille, toivottavasti tulee vielä joulutärppejä ennen vuoden vaihdetta :)
 
@Taigariina , harmi ettei pakkaseen saatu mitään, mutta pidän kovasti peukkuja tälle kyytiin päässeelle. :love:

@millionnea , toivotaan että laatu olisi kuitenkin hyvä, se on kuitenkin tärkeämpää kuin suuri solusaalis. Toivottavasti lääkkeen annoslisäys olisi antanut lisäpotkua ja huomisessa ultrassa olisi mukavat näkymät.

@Nomini , vielä ei negasta kannata vetää johtopäätöksiä, sen verran vähän aikaa siirrosta on, vaikka se blasto olikin. En osaa sanoa voisiko Lutinus valvottaa, mutta ei olisi mikään ihme vaikka se johtuisi ihan tästä jännittävästä tilanteesta. Tai sitten se on merkki alkavasta raskaudesta, jos samanlaista oireilua oli ekan kanssa. :)

@justhope ja @Lallastiina , kohta pääsette piinailemaan, jeee! :)(y) Tsemppiä odotteluun!

@gemmy kurjaa että olo on mennyt noin tukalaksi. Kuulostaa siltä että iso määrä follikkeleita on kehittymässä. Onko sulla seuraava etappi nyt punktio?

@julie_ tuottiko yhteydenottosi tulosta? Miten asian kanssa edetään? Onko sulla aiemmin ollut noin pitkiä kiertoja, että ovulaatio voisi olla noin myöhään? Tuli muuten mieleen tämmöinenkin juttu, että jos menkkoja ei kuulu ja sait nyt tosi vahvan plussan ovistestiin, niin onko teillä mitenkään mahdollista että ois voinut luomusti tärpätä? (Kun ovistestihän näyttää plussaa myös raskaudessa.)

@Hope76 , Dextran tyytyväinen asiakas minäkin. Teitte hyvän valinnan! Minä olen sinua vuotta vanhempi ja juuri plussasin omalla solulla (tietysti ei voi vielä tietää miten tämä jatkuu, puoli vuotta sitten plussasin myös mutta silloin meni kesken alkuraskaudessa). Kun tulin esikoisesta raskaaksi, olin 41 ja synnytyksen aikaan 42. Se oli ensimmäisen IVF:n tuoresiirto, eli minulla oli silloin ihan mieletön tuuri ja nyt on terve puolitoistavuotias tyttö. Nelikymppisenäkin siis omilla soluilla onnistuminen on mahdollista, vaikka todennäköisyydet iän myötä heikkeneekin selvästi. Dextrassa olen tykännyt myös siitä, että siellä en ole koskaan joutunut kokemaan olevani mikään outolintu vaikka vielä tällä iällä lapsia haluankin. Onnittelut sinulle kyytiläisestä, tsemppiä piinailuun!

@nyuu hienoa että ultranäkymät oli hyvät! Oliko vielä ajatusta milloin punktion aika voisi olla?

Mulla oli verikokeessa hyvä hcg-arvo (295, ottoajankohta pp11 blaston siirrosta). Tähän mennessä kaikki on hyvin, vaikka just tänään alkuillasta olin tuntevinani jotain alavatsalla ja piti pariinkin otteeseen käydä tarkistamassa, että eihän ole tullut vuotoa. Viime keväisen jälkeen en kuitenkaan nyt ihan uskalla tuudittautua siihen että raskaana pysytään, mutta toiveet on korkealla sen suhteen että reilun parin viikon päästä tulisi hyviä uutisia ultrasta. Ihan vielä en siis uskalla plussanneiden puolelle.
 
@Katti75 juu hoitaja vastasi ja käski tehdä rt ja ilmottaa tuloksen. Negaahan se näytti ja tänään tuli hoitajalta viesti, että jos nyt ovuloinkin vasta, niin menkat alkaa kahden viikon päästä ja sitten tulee joulutauko heille, niin ei kerkeä. "Kannattaa kokeilla nyt luomusti ja tammikuussa alotetaan siirrot". Ei alkanut aamu kovinkaan hyvin, itkien silmät turvoksiin, koska oli niin odottanut ja kiukku nousi kommentille "kokeilkaa luomusti" ja siihen ettei he uskonut, ettei mulla ole mitään säännöllistä kiertoa.
Ja juu kyllä, mun kierto on 14 vuotiaasta saakka ollut epäsäännöllinen, jättää kk tai kaks välistä ja seuraavaks kp voi jäädä 20 jne..

Nyt sit vaan yritän taas asennoitua että kk mennään eteenpäin ilman mitään näitä juttuja :(:(
 

Yhteistyössä