IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@millionnea Tuntuu hirveältä puolestasi :(:(:(:( Olisiko voinut olla jotain raakuusongelmaa...

Hyvin olen toipunut maanantain punktiosta, tekisi mieli lähteä lenkille, mutta sitä piti välttää muistaakseni kumman pitkään.
Odotan kauhun sekaisin laskua klinikalta, oikein jumalattomasti jännittää, että riittävätkö veronpalautukset siihen kun musta tuntuu, että aina on tullut jotain ylimääräisiä kuluja hinnastoon verrattuna mitä ei ole osannut ottaa huomioon :mad:
 
@millionnea ❤ jaksamista ja katsetta eteenpäin - joskin helpommin sanottu kuin tehty, mutta toivottavasti löydät jostain positiivisia ajatuksia <3.
Minulla alkoi toissayönä viimein kierto, eli eilen illalla ensimmäiset pistokset ja ensi maanantaina ultraan. Kuinka nopeasti tuli oireita näistä kypsyttelypistoksista teille? Gonal-F ja 300 määräsi lääkäri heti tähän ainokaiseen yhteiskunnan tukemaan IVF:ään. Tänään jo vähän fyysisissä treeneissä huimasi (voi johtua muustakin), ja äsken noustessani autosta oikea nivunen vihlasi pariin kertaan kunnolla...tämmöisiä ei siis ole ennen ollut minulla. Niin voiko jo vajaa vrk pistoksen jälkeen tulla tämmöisiä..? Ilmeisesti.
 
@millionnea itsekin meinaan laskea omia mahdollisuuksia näiden tilastojen valossa, mutta loppujen lopuksi meidän omaan prosessiin ei vaikuta se mitä täällä tapahtuu :love: ja tilastollisesti eikös tuoresiirrossa pitäisi olla paremmat onnistumisprosentit kuin PASissa:) täällä on peukut pystyssä sinulle (y)
 
Meidän klinikalla ainakin PAS:sa paremmat onnistumisprosentit, olikohan ne 50% luokkaa siinä missä tuoresiirrossa vähän vähemmän. Lienee paikkakohtaisia eroja, mutta luulisi PAS:n olevan korkeammalla sen takia, että siirron voi ajoittaa kohdun optimaalisen ajankohdan mukaan, toisin kuin tuoresiirrossa, jossa koko kierto on menty munasarjat/munasolut edellä.
 
@millionnea oon niiin pahoillani!! :cry: Aivan liian tuoreessa muistissa itellä se puhelu joka musersi elämän :( mikä on vointi nyt? Jaksamisia ja oon oikeesti todella, todella surullinen.

Täällä punktio takana, soluja saatiin 9! Paras saalis ikinä. Mutta, solut punktioitiin follikkeleista jotka oli 14mm, joten näinköhän niistä saadaan mitään :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
@millionnea voi ei, jaksamisia! @gemmy, aikamoinen määrä, se on varmasti tuntunut vatsassa. Mä olin ainakin tosi kipeänä pitkään vielä punktion jälkeen vaikka saalis oli muistaakseni 8. Oikeastaan nyt olen tyytyväinen, että kaikki sulatettiin kerralla ja että näistä näki sitten että vain kaksi jatkoi kasvuaan, ei tule turhia siirtoja. Mä tein eilen raskaustestin ja aivan tosi haaleaa viivaa näytti, mutta eipä tässä voi vielä tuudittautua, testipäivä olisi vasta sunnuntaina. Nyt loppui raskaustestit, tekisi mieli lähteä kauppaan ostamaan lisää..
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Kiitos vastauksista @Nomini ja @hillan_kukka :)

Varovaiset onnittelut sinulle ❤ @neppari123

Hieno saalis (y) @nyuu Toivottavasti kaikki ovat kypsiä ja hedelmöittyvät!

Me olimme tänään hoidon suunnittelussa ja kp 10 folli oli 13mm ja jotain osia päälle ja limakalvo hyvän paksuinen päiviin nähden. Lääkäri puheli joulutauon sotkevan seuraavan kierron, joten sanoi, että vasta tammikuussa todennäköisesti osuu niin, että päästään siirtoon. Rohkaistuin kysymään, että miten olis tämä kierto ja hän naurahti, että miten ei itse tajunnutkaan! Ja voidaanhan se eka siirto kuulemma nyt jo tehdä, kunhan ovistesti näyttää plussaa. Jeeee! Olen nyt ihan onnen kukkuloilla kun päästään nyt jo tositoimiin :)
Tai itseasiassa itsenäisyyspäivä ja se, ettei siirtoon yksinkertaisesti mahdu kun on niin ruuhkaista saattavat vielä tulla esteeksi, mutta koitan nyt ajatella positiivisesti ja toivoa parasta (y)
 
Mie olin malttamaton ja koitin onneani tänään aamulla. Testi näytti negaa kuis muutenkaan. Tuskin se maanantaihin mennessä plussaksi muuttuu ku silloin oikea päivä testata (n) mies yrittäny rauhoitella mua ku ite heittänyt jo kirveen kaivoon tän eka ivf suhteen
 
Tänään tuli puhelu klinikalta, että näitä neljäpäiväisiä on pakastettu 8 kappaletta ja 9 vielä seurataan huomiseen. Näistä yhdeksästä puolet on hyviä, toiveena saada vielä niistä pakkaseen, että olisi kahden ikäisiä alkioita pakkasessa. Vuoto ei ole vielä alkanut maanantaisen punktion jäljiltä, mutta eiköhän se huomenna ala.
 
Jokos siellä on Neppari123 testailtu lisää? Vahvistuuko viivat?
@Taigariina aina niin epäreilu tuommoinen tulos. Mutta vielä peukut pystyyn, jos se siitä vielä muuttuisi:rolleyes:
@kirsillevauva hieno uutinen teilläkin! Onnea!
@gemmy sinulla todella hyvä pakastesaalis! Oi että, kaukana nuo ajat meillä. Jospa siellä olis teidän tuleva vauva:love:

Täällä oli eilen havaittavissa erittäin kireä emäntä ja vähän muutakin ovisoiretta, joten päätin tänään testata ja niin vain pärähti hymynaama. Jos ei muuta hyötyä km:sta niin ainakin sain erittäin selvän oviksen pitkästä aikaa. Voi kumpa tämän olisi voinut hyödyntää. Seuraava kierto osuus siis juurikin joulutauolle:mad:
 
Suunnitteilla on PAS-siirto 19.-20.12. Tänään kp2, eilen aloitin Estradot-laastarit kun oli kp1. Nyt vähän migreeniä, onko tietoa saako ottaa vielä buranaa vai oliko se PAS-siirroissakin ihan nounou? Tiedän, että omaan kiertoon olisi kielletty mutta miten tässä lääkkeellisessä limakalvon kannalta?
 
Suunnitteilla on PAS-siirto 19.-20.12. Tänään kp2, eilen aloitin Estradot-laastarit kun oli kp1. Nyt vähän migreeniä, onko tietoa saako ottaa vielä buranaa vai oliko se PAS-siirroissakin ihan nounou? Tiedän, että omaan kiertoon olisi kielletty mutta miten tässä lääkkeellisessä limakalvon kannalta?
En mä ainakaan ottais, kun on huono raskautta yrittäessäkin.
Panadolia jouduin ottamaan tuohon estradiolipäänsärkyyn, mikä aluksi tuli pas-lääkkeistä. Toivottavasti loppuu muutamassa päivässä!
 
Täällä on positiivisiakin tapahtumia sattunut muutaman hiljaisen päiväni jäljeen, @kirsillevauva onnea mukavista uutisista! Tänään sitten ultrattiin ja vaste kuulemma ollut ihan hyvä. Paljon pieniä munasoluja, mutta yli 10mm:siä 8 kpl ilmoitettiin, joten punktio kutsuu perjantaina aamulla.
Keskiviikkona irrotuspiikki, torstai vapaa. Vähän jännittää ja hirvittää, takaraivossa toisaalta kovasti toiveita..työpäivä olisi ollut tuo perjantai, mutta nyt työnantaja saa tyytyä, että kaksi on poissa (olemme samalla alalla mieheni kanssa). En ottanut mitään särkylääkettä, vaikka eilen ja tänään vähän sellainen olo toisinaan ollutkin.
 
No nii miut voi poistaa piinailijoita. Yöllä alkoi menkat ja testi näytti negaa aamulla. Tein sen kuitenkin kun oli ohjeistettu näin. Silmät märisty päästä, kai se kohta pitäisi soittaa klinikalle että mites uus ivf yritys nyt menee, miten niitte joululoma menee että kerkeekö seuraavaankaan kiertoon jos osuu heti uuden vuoden jälestä. Näköjään nuo hormonit vaikutti ainaki että kk kierto aikaistu tällä kertaa muutaman päivän.
 
Moi kaikille taas.
Mulla on ollut todella kamala viikko. Viime maanataina olin onneni kukkloilla punktioon menossa ja hyvällä saaliilla ulos sielt. Tiistain viesti et mitään ei siirrettävissä ja perjantain viesti et Tyksissä ei meidän hoitoja enää jatketa mursi mut. Tähän asti on ollut ede jotain haaveilua ja toivetta et ehkä meillekin viel toinen lapsi saadaan, mut nyt ei tartte enää hypistellä yhtäkään vauvanvaaetta tai miettiä et mitä teen ens syksynä, talvena, vuonna. Pettymys, suru, viha.

Vielä on tiedossa aika lääkärille, lopputarkastusta varten ja haluan myös kuulla et mitä siellä labrassa tapahtui ja onko sille mitään selitystä. Voiko asialle tehdä yhtään mitään. Mut jooo, stemppia teille kaikille hoitoihinne ja toivotaan parempaa onnea! Mä poistun nyt tästä ryhmästä. Kiitos syksystä, sain teistä paljon voimaa <3
 
Nimi #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Anemonee #9/16# 1.# siittiöt nyt ainakin #2.ICSI tulossa
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Aurora #2015 #2 #selittämätön #1.IVF
BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.icsi:n 1. pas tulossa
Carinem #10/16 #1. #endo # 2.IVF
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 2.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 4. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt #2.ICS/3.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/4.PAS
julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? # 1. IVF / 1. PAS (lääk.)
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön # 2.IVF/ 1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #3. IVF
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu # 2.IVF 3.PAS
nyuu # ? # 1. # matala AMH # 3. IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 2.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi # 1. IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1. IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt # 1.IVF/ICSI tulossa
WishingUponAStar # 11/17 # 3. # ? #1. IVF

Piinailijat:

Taival
29.11. (6pv)
Nomini 1.12. (5pv)
Taigariina 3.12.
Lallastiina 9.12. (2x3pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
En ole ottanut särkylääkettä, vaikka vieläkin jomottaa hartianiska epämukavasti/kivuliaasti. Klinikalta kysyin, ei ibuprofeiinia mielellään ennen siirtoa, ei edes kp2. Alkioita on nyt 14 pakastettu 4-5 päivän iässä. Suunnitelmissa ottaa 2 kpl sulamaan 4 päivän ikäisiä siirtoa varten ja siirtää ne jos on ok. Jos ei, niin sitten otetaan 5 päivän ikäinen siirtoon sulamaan seuraavana päivänä. Jos sekään ei ole kunnossa niin sitten seuraavaan kierrokseen. Jännittää. Joulun allansitten siirto.
 
@millionnea mitäää??? Aivan hirvittävät pommit! Oon niin pahoillani! Miten ne nyt ilmoittivat sit nyt noin? Mä ymmärrän et oot ihan palasina , isoimmat osanotot. Mä tosiaan omasta kokemuksesta tiedän tunteen kun ei saada mitään siirrttävää ja mikään solu ei hedelmöity, ja sen kun hoidot päätetään vasten omaa tahtoa :(
 
Onpa tosiaan kamala viikko @millionnea, voimia ja onnea jatkoon!
@Taigariina harmittelut ettei tullut tärppiä, toivottavasti ette joutuisi liikaa odottelemaan uutta hoitoa.
@WishingUponAStar kiva että pyörät on lähteneet pyörimään teilläkin, onnea punktioon! (y)
@BlackCat toivottavasti ei juhlapyhät tule tielle!

Kotona viimein, perjantaina palasin siis tänne etelän maille. Nyt viikko tuplasiirrosta eikä mitään lupaavia oireita. Postikin sössi ja hukkasi yhden mun r-testitilauksen :cautious:. Sain kyllä rahat takaisin mutta tilaus sisälsi 6 testiä kympin hintaan, apteekista sai 15 eurolla vain 2 ja vähemmän herkkiä vielä... Hätähousuna jo testailin yhdellä ja ihan valkeahan se. No, toinen testitilaus vielä tuloillaan, katsotaan pääseekö perille ja milloin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
@millionnea, jaksuhalit <3

Joulukuu täällä vedetään happea ja annetaan kropan levätä lääkkeistä. kun nuo tulevat pyhätki laittaa sairaalan polia ja klinikkaa kiinni ja sit seukki kierrosta aloitetaan, joka luultavasti sattuu uudelle vuodelle, ni alkaa piikittelyt uudestaan. Ens maanantaina klinikan lääkärin soittoaika niin voidaan vielä käydä jutut läpi:) ehkäpä nyt sitten saan sen antibiootin tukemaan kiinnittymistä tms kun suunittelukäynnillä siitä mainitsivat mutta eivät eka kerralle sitä halunneet vielä laittaa (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen

Yhteistyössä