IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Mariah33 En halua masentaa, mutta mulla tulee Lugeista aina noita repäisyjä ja muita oireita. Nytkin on niitä, vaikka koko alkiota ei ole vielä siirretty (n) Mutta toivottavasti sulla olisi oikeasta syystä oireita (y)(y)(y)(y)
@gemmy No se selittää... :unsure: En tienny että ne luget voi aiheuttaa niitä. :( Pelkäsinkin että nämä oireet kuuluu ihan asiaan näitten hoitojen/lääkityksen takia... No toivotaan parasta, pelätään pahinta! :whistle::rolleyes:
:confused: Ei kyllä huvittaisi tehdä sitä testiä ollenkaan kun kuitenkin sieltä sitten se karu totuus tiputtaa ryminällä maan pinnalle! :X3: Eikö vain voisi olla testaamatta ja elää onnellisena tässä haavemaailmassa?! :love::D
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@gemmy No se selittää... :unsure: En tienny että ne luget voi aiheuttaa niitä. :( Pelkäsinkin että nämä oireet kuuluu ihan asiaan näitten hoitojen/lääkityksen takia... No toivotaan parasta, pelätään pahinta! :whistle::rolleyes:
:confused: Ei kyllä huvittaisi tehdä sitä testiä ollenkaan kun kuitenkin sieltä sitten se karu totuus tiputtaa ryminällä maan pinnalle! :X3: Eikö vain voisi olla testaamatta ja elää onnellisena tässä haavemaailmassa?! :love::D
Minulla Luget tekevät myös kipeitä rintoja ja turvotuksen oloa. Koitan olla ajattelematta oireita, mutta piinaavaahan tämä on. 2 ekaa PV siirrosta oli kuin taistelutanner alakropassa, mutta nyt rauhallisempaa ollut sen jälkeen. Minulla siis 5pv sitten siirrettiin alkio. Toivotaan parasta, nimenomaan. Ja @Suvipilvi -paljon lämpöisiä ajatuksia sinulle. Jotenkin koko jouluhössötys tuntuu vähäpätöisemmältä kuin aikoihin..että haluaisin vain rauhassa olla ilman kiirettä ja tohinaa, takkatulen ääressä.
 
@millionnea - meilla on miehella sama tilanne. Yhdesta tabletista sitten loytyi pienempi tavallaan versio toisesta kaupasta (arginiini), sitten joitakin tabletteja voi mahdollisesti puolittaa tai kapseleita avata, tosin jotkin tabletit voivat tulla teraviksi puolittamalla. Harjoittelu tuntuu auttavan ja motivaation nousu auttaa ehka myos ajan kanssa, kun halu auttaa omaa terveytta lisaantyy. Mies ei ota yhta monta tablettia kuin mina, mutta jos ottaa ne tarkeimmat, niin se auttaa jo eteenpain. Sermatropia, monivitamiinia, ubikinonia, C- ja B-vitamiinia, valkosipulia yleisterveyteen, Lycoforcea ja magnesiumia ainakin ottaa, myos kai probioottia.
 
@Rusakkonen @atvk87 meillä miehellä on ihan jäätävä tablettikammo. se mm mieluummin kärsii päänsäryn kuin syö mitään lääkettä. noissa tabuissa sisällä on nestemäistä tahnaa joten niiden puolittaminen on hankalaa. ja luin et monet kalvopäällysteiset juuri tarkoitettu liukenemaan vasta jossain ohutsuolessa eli kalvo suojaa lääkeaineita. tääl on yritetty vedellä, mehulla, jugurtilla huuhtomista erilaislla tekniikoilla. avattu ja sekoitettu päärynään. nyt meinasin kokeilla banaanin palaan tunkemista, josko se olis nieltävissä. onneks noi letrozolit on pinen pieniä. ne kyl katoaa jugurtin sekaan suussa. mut nyt meni lukeen haittavaikutuksista ja siinä kohtaa tuli taas pakokauhu. hän siis pelkää lääkkeitä..... sanoin t tää on ny hänest kiinni. joo löydettävä se keino millä tosta pelosta pääsee yli tai sit homma oli siin. turha meidän on kolmatta kertaa icsiin mennä jos siittiöt yhtä surkeita kuin viimeks. ärsyttää vain suunnattomasti. itse piikittänyt ja sumuttanut ja kärsinyt punktiot yms. ja toinen parkuu kahta tablettia :mad: ja tiedän et hankala päästä pelosta yli mut ny olis niinkum pakko.
 
Harmi tuo nielemisongelma. Mulla kävi mielessä pilli, voisi mennä alas tabletti helpommin kun juo nestettä pillillä. Itse ainakin neuvon joskus töissä asiakkaille niin.

Omaa napaa: (pp 5 meneillään). Olin varma että tulen jännittämään niin kovasti etten pystyisi ajattelemaan mitään muuta. Ihmeen rauhallinen olo on kyllä ollu. Rinnat vähän arat, vilu ja väsy lugeista! Sitten vähän ällöjuttuja. Lugeja laittaessa oon huomannu että alapää on muuttunu turvonneeksi. Ainakin vielä mahtuu kapseli paikalleen :LOL: Ja oon jännittänyt valtavasti testin tekemistä. En haluaisi kaivaa raskaustestiä ja odottaa miten käy. Onhan tässä vielä pitkästi aikaa testaamiseen:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Jugurttia minäkin olisin ehdottanut.. Tosi vaikea antaa vinkkiä kun ite voin ottaa vaikka 7 vitamiinipilleriä kerralla suuhun eikä tunnu missään... Ymmärrän kyllä, että ottaa päähän kun ei se nyt niiiiin iso asia ole syödä muutamaa (vaikka miten sitä pelkäisi) pilleriä versus sun piikitykset ym. Hoitojen aikana @millionnea

Toivottavasti @Mariah33 tuntemukset kuitenkin olisi raskaudesta johtuvia :love:

Toivottavasti kaikki menee tänään hyvin @Wintersun (y)

Täällä testattu jo vahvempi plussa, ei kuitenkaan vielä testiviivan veroinen..
Tänään on verikoepäivä ja sehän jännittää niin vietävästi :censored:
 
Onnee plussanneille ja isot peukut piinaileville. Toivotan kaikille parasta mahdollista joululahjaa!!

Sitä tulin muistuttamaan, kun itse melkein muistin apteekissa että lääkekattonsa paukuttaneet eli te kenellä se on täynnä ja saa lääkkeet 2,5€ hintaan, niin muistakaa käydä lunastamassa kaikki muutkin reseptit joita on saamatta. Itse melkein muistin tämän, niin täytyy tehdä uusi mutka apteekkiin. Allergialääkkeet sun muut ainakin säilyy kevääseen.

Sihtikurkkuisuuteen veljelläni auttaa kun puristaa nenän kiinni samalla kun nielasee. Ja hulluna vettä tms päälle. Harmittava vaiva.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78 ja AuroraK
Kylläpä näin joulun allakin vielä tapahtuu ja paljon, onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä tuleviin yrityksiin kaikille! @millionnea ihanaa että yksityiselle jaksoitte lähteä ja löytyi uusia juttuja joilla yrittää minä olen parikymppiseksi asti kärsinyt tablettien nielemisestä tai siis siitä etten ole osannut sitä. Nyt olen oppinut vaan ajan kanssa niin että ensin pistin ne tosi pieneksi. Edelleen nousee ylös välillä ja joudun siis tekemään aina pään liikkeen taakse että saan ne sinne taakse ja sitten nielaisu. Aina parempi ottaa joku mehu tms jotta ei ainakaan maistu.

ON: täällä oli 1.12. testipäivä ja vahvistuvaa plussaa tuli pp8 alkaen. Myös verikoe ja eilinen varhaisultra vahvisti raskauden joten josko uskaltaisin siirtyä plussanneisiin. Tämä yrityskierto oli yhtä vuoristorataa ja luulin jo ettei päästä koko siirtoon. Tämä siis 1.ivf 1.pas luomukiertoon letrojen avulla.
 
Täällä olis huomenna väliultrailujen aika, ens viikolla sitten toivottavasti siirtoon. Sitä ootellessa sitten. Onneksi pyhät menee nopeasti!

@millionnea tuo lääkkeitten nielemisen kanssa paininta on kyl ikävää. Itselläni oli aika kova kammo pillereihin aiemmin eräänlaisen trauman takia, lapsena meni pillerit ongelmitta.
Helpotti ajan kanssa, harjoittelin nielemällä ensin ns. ei miltään maistuvia sellasia mitälie omega3-tabuja - isoja ja hankalia niellä mut ei tuu pahaa makua mielestäni suuhun jos jää ns. pyörimään. Tätä ennen oli kaikki särkylääkkeetkin oltava sellasta karkinmakusta jauhetta ja välttelin lääkkeitä viimeseen asti. Sairaalassa tarjottiin särkylääke kerran sellasena veteensekotettuna juttuja joka oli kammottavaa, mulla osa kammosta liittyy lääkkeitten kammottavaan makuun... jos lääke maistuu jollekin niin ei mene alas vieläkään vaan alkaa oksettaa, siksi en murskaa tai puolittele mitään vaan kokonaisena menee.
Mut juu, mulla parhaiten menee pillerit alas jugurtissa eli aika perinteisen helposti sikäli. Enää ei kammokaan ole paha kun siihen on näitten hoitojen aikana tottunut... pikkutabut menee jo pelkän vesilasillisen kanssa. Isoihin jugurtti vielä pakollinen.
 
Pienen palstailutauon jälkeen taas palataan tänne. Välillä on vain näköjään pakko laittaa tämä projekti kaikkineen taka-alalle, että pystyy elämään tässä hetkessä. Vaan niin tuli päivä, että uusi kierto km jälkeen alkoi ja samalla jäätävä jännitys siitä, saadaanko siirtoa tehtyä joulutauon vuoksi. Jos ovulaatio tapahtuu(mikäli se edes tapahtuu) yli 15 vrk päästä, niin ehtii klinikka aueta, muuten ei ehdi. Mutta, jännitysmomentit näyttää kuuluvan asiaan.
Luettavaa olikin tullut niin paljon, että en pysynyt kaikkien perässä. Onnittelut kuitenkin joulun plussista:love: ja pitkiä hermoja piinailijoille ja muillekin odottavalla kannalla oleville. Tämähän on kyllä yhtä odotusta.. :)
 
Hei, olikos taalla siis viela niiita taalla, jolla oli periaatteessa normaali tyroksiiniarvo mutta kuitenkin raskautta ajatellen korkea, ja aloitti tabletit? Aloitin eilen 50 mikrogrammalla, kun arvo oli siis ollut korkeahko viime mittauksessa (3). Myohemmin paivalla hirvittava ripuli. Tietenkin syyna voi olla esim. jokin minulle sopimaton ruokakin, kun samana paivana oli tyopaikan joululounas, mutta mielestani en mitaan hirvean erikoista syonyt enka juonut alkoholia. Niin kauhea ripuli, ettei sellaista voisi pidemman paalle kestaa. Tosin vessaan ei toista kertaa sitten samana paivana tarvinnut juosta. Tabletin ja “kohtauksen” valilla kylla noin 8h. Oliko kenellakaan tallaista tyroksiinin yhteydessa ja meniko ohi? Mietin, olisikohan 50 mikrogrammaa liian iso maara, pitaisiko vaan aloittaa 25:sta.
 
Nyt tulee vain sitä kuuluisaa omaa napaa!
No olipahan kiva kun labrassa sanottiin eilen, että tulokset tulevat iltapäivällä ja silti kukaan ei soittanut eilen :mad:
Äsken sain vihdoin tulokset, arvo oli ~130. Alkoi itseäni kyllä epäilyttämään onko arvo liian matala.. Hoitaja iloisesti onnitteli ja sanoi heidän olevan tyytyväisiä yli 100 arvoon..
En osaa oikein itse vielä iloita, vähän liikaa arveluttaa tuo arvo :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@BlackCat mikäli he sinua onnittelivat niin silloin on ollut syytäkin. Ja todellisuudessa yksi arvo kertoo melkein vain sen, että oletko raskaana. Jos haluat varman päälle ottaa niin käy otattamassa uusi näyte vaikka muutaman päivän päästä. Silloin pystyy laskemaan (netistä löytyy 'beta doubling time' laskureita) tuplaantumisvauhdin, onko se normaali. Se tuplaantumisvauhti on paljon merkityksellisempää kuin yksittäinen verikokeen tulos.
 
@Rusakkonen mulla oli vuosi sitten ennen hoitoa muistaakseni 3,5-4 väillä TSH. Aloitettiin 0,75 annoksella eli 3/4 aikuisten tabletti. Sitä siinä säädeltiin ees taas ettei joka päivä ollut sama annos. Ei mulla mennyt maha sekaisin (rautatabuista menee helposti), mutta tykytyksiä tuli alussa kun haettiin annosta. Otithan sen aamulla ennen aamupalaa hyvissä ajoin ja ilman muita tabuja?

Plussanneille tervetuloa odotusketjuun
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Joo @BlackCat komppaan @Mandala a: yksittäisellä arvolla on ihan huikea vaihteluväli silloinkin kun on normaali raskaus kyseessä. Uskon että voit olla hyvillä mielin. Jos askarruttaa niin ota ihmeessä se kakkostesti vielä.

Paljon onnea @Nomini, ihania uutisia! :love::love: @WishingUponAStar, @AuroraK, @Ninnupinnu ja @gemmy , onnea kyytiläisestä ja tsemppiä piinailuun! @Mariah33 lle myös kylmiä hermoja! @justhope ja @hillan_kukka , toivottavasti menee ajoitukset nappiin niin ettei tule ylimääräisiä viiveitä siirtoon pääsyssä.

@millionnea ihana kuulla että päätitte jatkaa vielä! @Lallastiina , varmasti hyvä ajatus jatkaa vielä tutulla klinikalla kuin alkaa etsiä uutta suuresta määrästä, hyvä jos saat kaiken logistisesti järjestymään.

@Haaveilija91 , harmi kun ei vielä siirto onnistunut mutta varmasti se lääkkeellinen tuntuu turvallisemmalta jos on epävarmuutta siitä miten oma kierto käyttäytyy, tukilääkitykset jatkuu pidempään mutta eipä tarvi hermoilla follikkelin kokoa tai oviksen ajoitusta. @julie_ sama juttu, parempi pelata varman päälle. Jos puhuttiin rakkuloiden kasvatuksesta ja irrotuspiikistä, se kuulostaa modifoidulta luomukierrolta eikä varsinaisesti lääkkeelliseltä, sellaiseen minunkin siirtoni tehtiin, eli ovulaation induktio ja siihen siirretään. On kyllä tosi mukava tapa!

@Wintersun voi kunpa silloin helmikuussa saataisiin kerralla loput hoidettua, jos kolposkopiassa hoidettavaa on. Tsemppiä, varmasti on raskasta tällainen asioiden pitkittyminen varsinkin kun ei ole tietoa, milloin pääsette selville vesille.

@AnnaEe mikä sulla on tilanne? Kävitkö verikokeessa? @Nipsu_78 kovasti täällä toivon että blastoja olisi tullut.

Entä @Suvipilvi , onko vuoto vieläkään alkanut vai pitääkö kohtu muuten tyhjentää? Kovasti tsemppiä, tuo on tympeää hommaa. :(
 
Nimi #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Anemonee #9/16# 1.# siittiöt nyt ainakin #2.ICSI tulossa
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Aurora #2015 #2 #selittämätön #1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 2.IVF
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 2.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 4. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 4.ICSI
julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? # 1. IVF / 1. PAS (lääk.)
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön # 2.IVF/ 1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #3. IVF
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu # 2.IVF 3.PAS
nyuu # ? # 1. # matala AMH # 3. IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 3.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi # 1. IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1. IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt # 1.IVF/ICSI tulossa
WishingUponAStar # 11/17 # 3. # ? #1. IVF

Piinailijat:
AuroraK
24.12. (5pvä)
WishingUponAStar 26.12. (5pv)
gemmy 30.12. (5pvä)
Ninnupinnu 2.1. (6pvä)

:love: Plussat 2017 :love:
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
Joulukuu:
Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
Nomini 1.IVF/1.PAS
BlackCat 1.ICSI/1.PAS (2pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille! Tokkopa minua kukaan enää muistaa, kirjoittelin syssymmällä jonkin aikaa ja tässä hiljaiseloa viettänyt kun on puhti poissa näiden epäonnistuneiden hoitojen kanssa. Olen tätä palstaa säännöllisesti kuitenkin lukenut ja toivotan sydämestäni onnea kaikille onnistuneille ja rutkasti tsemppiä meille vielä hoidoissa räpiköiville!:geek:

Meidän tilanteesta nyt lyhyesti; marraskuussa oli 2. ICSI josta tuloksena yksi ainoa blasto, joka meni pakkaseen. Tarkoitus tehdä ERA-testi ennen alkionsiirtoa, tässä kuussa ei pystytty testiä vielä tekemään koska kroppani tuntuu olevan liian sekaisin, kehitellyt mm. isoja keltarauhaskystia(?)..

eli jos kroppa tästä toipuu niin tammikuussa ERA ja helmikuussa viimeisen alkion siirto. Jos siitä ei nappaa niin ollaankin tyhjän päällä, koska miehen siittiöt pakkasesta loppu eikä lisää saada. Että näin :(

Lämmintä joulua silti kaikille ja parempaa uutta vuotta! Ehkä palailen palstalle kun taas jotain tapahtuu, toivottavasti pian.
 
@Katti75 kiitos, minäkin toivon tärppiä melkeempä enemmän kuin mitään muuta tällä hetkellä. Muistanko lukeneeni oikein vanhoista viesteistä, oliko sinulle tehty ERA..?
Ja kyllähän me ollaan lahjasiittiöasiaa pureskeltu jo pitkään, pakko siihen varmaan on sitten ryhtyä jos ei omilla onnistu. Niin kova lapsenkaipuu meillä molemmilla. Vaikea asia sekin tulee tietysti olemaan :(
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
No niin, meillä alkaa nyt sitten heti uutena vuotena uudet kujeet, jos nyt haluaa hormonilääkityksiä sellaisiksi kutsua... :rolleyes: Aloitetaan siis 2. IVF, tällä kertaa pitkällä kaavalla. Sumuttelut Synarelalla alkaa heti 1.1. ja siitä sitten kattellaan, pistoslääkekin vaihtui Menopuriin 300:n annoksella.

Kaikille palstalaisille oikein hyvää ja rentouttavaa joulunaikaa, ja piinailijoille paljon jouluplussia. Ja meille muille yritystä jatkaville, toivottavasti ensi vuosi olisi monille meistä SE vuosi! :)(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Kiitos @Mandala ja @Katti75 viisaista sanoistanne :love:
Olen nyt päättänyt olla murehtimatta asiaa, johon en mitenkään voi itse vaikuttaa. Jos tämä ei jatku, niin sitten se ei jatku, mutta murehtiminenkaan ei asiaa miksikään muuta... Raskaana ollaan siis, niinhän ne testitkin sanovat :)

Ihanaa, että pääsette heti taas jatkamaan ja uusin kuvioin (y) @Lallastiina Toivottavasti pitkä hoito tuo vihdoin tuloksia!

Toivottavasti @Anemonee blastonne tarraa alkuvuodesta kovin kiinni :love:

Rauhallista ja ihanaa Joulua kaikille palstalaisille!
Toivottavasti kaikki piinailijat saavat jouluplussan :love:
 

Yhteistyössä