IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Anemonee Meillä on lahjasiittiöt käytössä miehen kanssa. Meillä ei koskaan ollut muuta vaihtoehtoa, mutta ymmärrän, että varmaan tarvitsee asian käsittelyä teidän tilanteessa.

@Lallastiina Voi miten kivoja uutisia :) Toivottavasti nyt olisi hyvä kierto tulossa.

@BlackCat Onnea positiivisesta hcg-arvosta. Usko hoitajia, heillä on kyllä viitearvotlistat tietyille päiville eivätkä onnittelisi jos siihen ei olisi syytä.

Täällä tänään pp3 eikä enää jaksaisi millään odottaa, että pääsisi alkaa testaamaan :LOL: Onneksi joulu sentään tulee tänän. Ajattelin jo testailla 27.12. Silloin on pp8 eli voisi näkyäkin aivan hyvin jo 5 päiväinen blasto. Mulla on toiveet tosi korkealla, ehkä korkeammalla kuin koskaan ennen :barefoot::love: Mutta onhan siellä pakkasessa sitten vielä 13 alkiota jäljellä jos ei kuitenkaan tärppää.
 
Tein testin nyt aamulla. Tulos on niin puhdas nega kuin olla ja voi. :cry: Tuo ei kyllä edes pyhällä hengellä muutu plussaksi aattoon mennessä. :cry::cry::cry:

Siirryn nuolemaan haavojani ja keräämään voimia mahdolliseen kolmanteen yritykseen (mikäli sitä mahdollisuutta ylipäätään meille enää suodaan)...

Toivon teille kaikille muille plussatuulia ja ihanaa, rakkauden täyteistä joulun aikaa! :love:
 
@Mariah33 Voi ei :cry: Tsemppiä jatkoon teille ja hyvää joulua kaikesta huolimatta.

Mietin jo ihan hölmöjä, voiko saunassa käydä ennen testiä. Kun ei ole punktiota takana, ei kai se alkiota mitenkään vahingoittaisi? Mites estradotit ja sauna/ihon jäähtyminen pakkasella?
 
Kiitos. Täytyy jättää joulusaunomiset vähemmälle. Oon ajatellut itsekseni, että sauna lisäisi raajojen lämpöä mikä taas akupunktiohoitajan mukaan on tärkeää, että kohtuunkin riittää verenkiertoa, ettei kaikki mene raajojen lämmittelyyn. Mutta ehkä väärin järkeilty :LOL:

Mulla on piinapäivien perusongelma. Lugesteron väsyttää niin paljon. Eilen klo 21 petiin ja klo 7 tuntui kuolemalta nousta ylös, vaikka 10 tunnin unien jälkeen sen ei pitäisi olla vaikeaa o_O
 
@Mariah33 Voi harmi:( Tsemppiä jatkoon, toivottavasti ensi vuonna on onnea matkassa!:love:

Mä oon valvonut yöllä ja jännittänyt aivan valtavasti testaamista. Eilen olin niin janoinen että tuli juotua vähän väliä vettä. Lisäksi oli huimausta ja oon hengästynyt pienistä asioista. Aamuisin on ollut vähän etova olo. Mieliala on vaihdellut vähän väliä, tuntuuko olo raskaana olevalta!

Tein kuitenkin aamusta testin kädet täristen ja siihen piirtyi haalea viiva:love::love: Näkyi selvästi mutta paljon hennompi kontrolliviivaa. En pystynyt odottamaan aattoon. Nyt oon hermona että miten viiva vahvistuu. Nyt on menossa pp 10. Mies sanoi ettei kannata testailla jouluna uudestaan, pian hermoilee lisää. En muista kuinka tumma viiva esikoista odottaessa tuli, toki se oli luomuna että pystyykö vertailemaankaan.
Nyt yritän rentoutua ja nauttia tästä viivasta!:barefoot:
Oikein ihanaa joulua teille kaikille:love: Toivotaan kaikille onnea vauva-asioissa ensi vuodelle:love:
 
@AuroraK Oi miten ihanaa :love::love: Onnea kovasti, ihana joululahja!! Opin mun vuoden takaisesta tuulimunaraskaudesta sen, että viivan vahvuus ei kyllä aina kerro yhtään mitään. Aika hailakka viiva oli mullakin ja silti hcg oli 593. Siis olin kuvitellut, että se on jotain alle 50 luokkaa. Kannattaa olla testaamatta jouluna ja sitten päivän päästä voi nähdä onko testi tummentunut.
 
Mietin jo ihan hölmöjä, voiko saunassa käydä ennen testiä. Kun ei ole punktiota takana, ei kai se alkiota mitenkään vahingoittaisi? Mites estradotit ja sauna/ihon jäähtyminen pakkasella?
Itsehän en tiennyt ettei sais saunoo tms, mutta siirtoaamuna minä kyllä kävin saunassa rentoutumassa ja pesulla. Plussa tuli siitä siirrosta. En siis usko että kamalasti haittaa on jos ei tunti tolkulla kylve.. Siirtojen jälkeenki ihan normisti oon kyl saunonu ja nautin aina kuumista suihkuista. Mut kuumahauteet yms oon jättänyt pois käytöstä (ennen ollut tapana särkyjä ehkäistä kauratyynyllä). Tsemppiä @gemmy ! (y)

Onnea kaikille plussanneille! :love: ihania joululahjoja olette siis jo saaneet. :)

Suuret pahoittelut kaikille teille joilla on ollut vastoinkäymisiä ja huonoja uutisia. :(

Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille! ❤
 
@love- - ennen siirtoa tosiaan akupunktiossakin voidaan lampolampulla lammittaa vatsan aluetta. Siirron jalkeen ei oma hoitajani tekisi sita enaa.

Lopulta plussa tulee, jos se on tarkoitettu, eika tule, jos ei ole tarkoitettu, eika kumpaankaan suuntaan ihminen itse sita juttua sitten pysty pakottamaan. Itse yritan valttaa sellaisia juttuja, jotka voivat tietoni mukaan aiheuttaa harmia ja joita en ehdottomasti tarvitse ja joita pystyn valttamaan, mutta joku muu voi ratkaista asian ihan eri tavalla ja “menestya paremmin”, jos nyt tuota kliseista analogiaa pystyy kayttamaan. Enka mina toisaalta pysty esimerkiksi syomaan taydellisen oikeaoppisen hyvin, mutta toiset toki pystyvat taydelliseen alkaliinidieettiin yms. Ehka mina kuitenkin sitten vaan tarvitsen joitain juttuja muita enemman, kun lahtokohdat ovat minulla vaikeammat. Tosin saunoista yms. kuumuudesta loytyy googlaamalla lukuisia artikkeleita, joten jokainen voi itse tutkia ja loytaa juuri sen itselle sopivan vastauksen. -En onneksi edes ikina sauno, joten omalla kohdallani tuo nimenomainen uhraus ei ole suuri. :) Plussatuulia kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Saunomisasiaan pikainen kommentti: Mulle on aina sanottu klinikalla, että alkionsiirron jälkeen saa ja kannattaa elää täysin normaalia elämää. Alkio on siellä kohdun uumenissa niin hyvässä suojassa, ettei juuri mitkään omat tekemiset ja tekemättä jättämiset siihen vaikuta. Itse alkio (ja jossain määrin kohdun olosuhteekin) sitten määräävät sen, miten käy. Kannattaa myös muistaa, että suurin osa maailman naisista ei tuossa vaiheessa vielä edes tiedä olevansa raskaana ja elää ihan normaalisti, ja silti maailmaan putkahtelee vauvoja koko ajan. :)

Jokainen tietenkin tekee niin kuin itse parhaaksi näkee, kuten Rusakkonenkin sanoi, eikä varovaisuudesta ole mitään haittaa. Jos jonkun asian välttäminen tuo itselle luottavaisemman olon, niin sitten kannattaa toki toimia niin. (y)

Ihanaa joulun aikaa ja plussia toivon kaikille täällä! :love:
 
Täällä olen jännäillyt muiden, varsinkin piinailijoiden, puolesta jospa moni plussaisi! @AuroraK :love: ihanaa! Oma kiertoni näyttäisi edelleen olevan sekaisin, menkkoja taas odottelen. Tänään jo luulin että alkoivat, mutta olikin vain joku kummallinen pieni liraus, joka sitten loppui. Haluaisin niin kovasti jo päästä siirtoon! Sain pari (vai kolme?) viikkoa sitten loppuneesta hoidosta kaksi blastoa pakkaseen! Molemmat vähän hitaampaa porukkaa eli 6-päiväisiä. Kolmatta kasvateltiin seitsemättä päivää ja se hyytyi ja hylättiin.
Sama tulos kuin edellisessä hoidossa kesällä. Tosin silloin toinen onnistunut blasto taisikin olla 5pv ja se siirrettiin suoraan.
@Mariah33 pahoitteluni! Toivottavasti ajatukset pääsevät pian kohti uutta ja sitten lopulta kohti onnistumisia.
Tunnelmallisia päiviä kaikille:)
 
Virallinen testipäivä ja nega eli jos joku päivittää listaa niin mut saisi poistaa piinailijoista. :( En tiedä saadaanko me sitä 3. mahdollisuutta enää, joten ei tarvitse vielä ainakaan päivittää nimimerkin kohtaan 3. hoitoa... Katsotaan sitten kuinka sen kanssa käy. (n) Toivottavasti kuitenkin saataisiin vielä se yksi mahdollisuus... Vähän niin kuin ”kolmas kerta toden sanoo”...

@AuroraK (y) :love:
 
Ihanaa joulua kaikille :):)

Pp6 tänään ja nyt tuntuu, että on tärpännyt. Alavatsassa on tuntemuksia ja tekisi mieli koko maailmalle julistaa, että on varmasti onnistunut. Vaikka en ole tehnyt yhtäkään testiä. Kun eihän mulla semmoisia joulua varten ole, ihan tarkoituksella en hankkinut, ettei tulisi hinkua testata. Torstaina pp8 riennän varmasti testiostoksille, koska nyt vaan tuntuu niin hyvältä ja toiveikkaalta :love::) Aika kovaa mä täältä tipahdan jos nega tulee, mutta elämä on.
 
Onnittelut @AuroraK ja @gemmy ❤.
Minä tiesin jo maanantaina, kun alkoi vuoto 2pv ennen virallista testipv, että se oli siinä. Silmät punaisina mennyt pari pv. Eli nega tuli eilen, enkä enää pudonnut niin korkealta, koska pari päivää tätä on jo surtu. Fiilis oli toiveikas vielä viikonloppuna, mutta Luget tekivät ilmeisesti tehtävänsä oireineen. Vuodan kuin "seula" nyt, varmaan juuri Luget limakalvon paksuunnuttanut niin, että tätä riittää. @Mariah33 - lämpöisiä ajatuksia sinulle paljon , pakko meidän on kai nostaa päätämme ylös ja jatkaa eteenpäin.
Toivottavasti täällä yksi PAS saadaan vielä, kun pakkaseen sellainen 5päiväinen priima alkio meni ainakin. Lopuista 6:sta en tiedä, kun halusivat jatkaa niitä edelleen. Kai tiedon saan niistä, kun sairaalalle soittelen. Eli minut voi poistaa piinailijoista.
Raskas joulu tänä vuonna, mutta toivon jokaiselle myötätuulta tulevaan vuoteen <3.
 
Viimeksi muokattu:
Nimi #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Anemonee #9/16# 1.# siittiöt nyt ainakin #2.ICSI tulossa
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 2.IVF
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 2.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 4. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 4.ICSI
julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
kirsillevauva #12/13 #4. #? #lahjamunasoluhoito 01/19
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? # 1. IVF / 1. PAS (lääk.)
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön # 2.IVF/ 1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #3. IVF
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu # 2.IVF 3.PAS
nyuu # ? # 1. # matala AMH # 3. IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 3.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi # 1. IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1. IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt # 1.IVF/ICSI tulossa
WishingUponAStar # 11/17 # 3. # ? #1. IVF

Piinailijat:
gemmy
30.12. (5pvä)
Ninnupinnu 2.1. (6pvä)

:love: Plussat 2017 :love:
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
Joulukuu:
Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
Nomini 1.IVF/1.PAS
BlackCat 1.ICSI/1.PAS (2pv)
AuroraK 1. IVF (5pvä)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut @AuroraK ja @gemmy !
Päivitin listaa ja en ollut varma oliko tuolla yrittäjissä AuroraK sun nimimerkki väärin (ilman K:ta), korjaa, jos meni väärin. gemmy, joko sinut saa laittaa plussanneisiin?
Ilmoitelkaa muutkin, jos muokattavaa tai lisättävää.
Paljon voimia @WishingUponAStar ja @Mariah33, toivotaan, että uusi vuosi toisi tullessaan hyvää teille!
Täällä en oikein uskalla innostua vielä, vaikka raskausoireita on, kun on niitä ollut aikasemmissa tuloksettomissa hoidoissakin. Ehkä merkittävin ero aikaisempiin on sellainen pieni, ei mitenkään kivulias vihlonta tai nippailu alavatsan alueella, joka on jatkunut siirtoa seuraavasta päivästä alkaen ja tuntuu aika ajoin edelleen. Odottelen kuitenkin vielä testaamisen kanssa vuodenvaihteen yli, keskityn nyt vain olemaan "onnellisesti raskaana" kunnes toisin todistetaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@WishingUponAStar Kiitos lohduttavista sanoista. :love: Oon niin pahoillani että jouduit kokea saman. :cry:

Mulla jotenkin purkaantui kaikki se suru ja pettymys eilen illalla... Oli niin sydäntä raastavaa aattonakin olla läheisten luona kun pienet lapset kutsuivat äitiään ja hakeutuivat äitiensä syliin kun joulupukki pelotti. :cry: Mä niin haluaisin että joku sanoisi mua äidiksi ja hakeutuisi mun syliin turvaan... :cry: Suren myös sitä kun tunnen pilaavani mun miehen elämän kun en pysty antaa hänelle sitä mitä hän myös niin kovasti kaipaa... :( Keskusteltiin kyllä siitäkin asiasta eilen kun romahdin ja pillahdin itkuun... Hän sanoi että vaikka haluaakin lasta todella paljon, niin hän ei halua sitä kenenkään muun kanssa. Jos se ei onnistu mun kanssa, niin sitten me keksitään yhdessä asiaan joku muu ratkaisu (lahjoitettu munasolu, adoptio ?) tai sitten hyväksytään lapseton elämä... :unsure:

Soitin aamulla oman polin vastaajaan, kerroin miten alkionsiirron kanssa kävi, kerroin että mitään ei saatu pakkaseen ja kysyin että voitaisko me mitenkään saada vielä kolmas (ja viimeinen) mahdollisuus... En tiedä onko siellä lääkäriä paikalla ollenkaan välipäivinä, mutta ajattelin että soitan heti että saavat pohtia asiaa. Vielä tänään ei soitettu takaisin.
 

Yhteistyössä