IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Viestiketju alueella 'Lapsettomuus' , aloittaja Läiti, 16.05.2014.

1. AuroraK

AuroraK Jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.04.2017
    Saadut tykkäykset:
    54
  2. Haaveilija91

Haaveilija91 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2018
    Saadut tykkäykset:
    70
    Se on totta. Tämä loppuvuosi menee nopeasti, kun on juhlapyhiä. kerro sinäkin kuulumisia sitten, kun tiedät miten hoitoasi jatkuvat.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  3. kirsillevauva

kirsillevauva Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    478
    @BlackCat ja @AnnaEe varovaiset onnittelut pluusista :) Milloin ultrat? Ja saako tapausselostukset?

@Ninnupinnu voimia piinailuun :) Ja mitä lahjasoluja ajttelitte? Siittiöitä vai munasoluja? Mullahan on tammaikuussa luovutetulle munasolulla hoito :) @WishingUponAStar tsemppiä piinapäiviin sinnekin!

@Wintersun, on varmasti vaikea olla toiveikas, mutta varmasti nukutuksessa saadaan kaikki pois? Toivon sydämestäni niin!

@Haaveilija91 ja @julie_ me piinaillaan yhdessä tammikuussa :) Ja @Rusakkonen! Mun luovuttajan punktio 14.1, jos aikataulu pitää ja tuoresiirto lääkkeelliseen kiertoon 18.1. Ihanaa, että on pyhät ja aika lentää. Pidän 2,5 viikkoa lomaa <3

• Tykkään Tykkään x 2
    • Ihana! Ihana! x 2
    • List
  4. Suvipilvi

Suvipilvi Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.08.2014
    Saadut tykkäykset:
    47
    Moi taas. Voisin päivittää omaa outoa tilannettani. Melkein pari viikkoa sitten menin PAS:n suunnittelukäynnille, jossa kävi ilmi, että mulla onkin varhainen keskenmeno käynnissä. Kunnon vuoto ei alkanut itsestään, joten keskiviikkona tarkistuskäynnille sain Cytotecit, jotka laitoin lauantaiaamuna. Ikävä kyllä vuoto ei alkanut niilläkään, joten nyt katsotaan mitä seuraavaksi tapahtuu...:unsure:

Nämä keskenmenot ovat sen verran kuluttavia, että meiltä tutkitaan nyt seuraavaksi kromosomit, vaikka tämä oli vasta toinen peräkkäinen keskenmeno. (1. IVF:llä saatua lapsukaista ennen oli myös kaksi keskenmenoa.)

Luin kaikki viimeaikaiset kirjoitukset ja monenlaisten tilanteiden kanssa täällä kyllä painitaan. Onnittelut onnistuneille, ja paljon jaksamista raskaamman tien kulkijoille!

5. gemmy

gemmy Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    Saadut tykkäykset:
    170
    Aloitin perjantaina Luget ja Terolutin. Mua hämää tässä kombossa se, että tässä on paljon isompi vrk-annos Lugesteronille kuin aiemmissa PASeissa joissa oli pelkästään Lugesteron. Ja tässä on lisäksi vielä Terolut. Alkoi taas epäilyttää, että onkohan lääkäri määrännyt väärin tällä kertaa tai aiemmalla kerralla.
    Keskiviikkona tosiaan siirto sitten. Huomenna otetaan pikkualkioita sulamaan ja toivotaan, että niistä jompi kumpi jaksaa keskiviikkoon. Jos ei, niin keskiviikkoaamuna voi onneksi sitten sulattaa vielä 5-päiväisen siirtoon.
    Vähän mietityttää tuo plussanneiden lista, johan siitä on tasan vuosi kun viimeksi plussasi ja sen jälkeen ei ole onnistumista ollut. Olisipa niin kiva nyt onnistua :) Tosiaan rahat on enemmän kuin loppu, joten tämän PASin jälkeen tulee kyllä pidempi apkollinen tauko, mikä tietysti pelottaa ja ahdistaa monellakin muotoa. Onneksi ne alkiot nyt ei toivottavasti mihinkään katoa sieltä pakkasesta.

6. millionnea

millionnea Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.04.2013
    Saadut tykkäykset:
    88
    Onko kenelläkään hyvää vinkkiä miten saada pillerikammoinen puoliso nielasemaan määrätyt lääkkeet. hänen pitäis ottaa kolme tablettia päivässä ja nyt viikon harjoittelun jälkeen menee hermo kummallakin. Tosta sihtikurkusta menee kaikki muu läpi, vaik kokonainen peruna, mut noi tabletit perkeleet jää pyöriin suuhun ja kurkkuun.

7. Mariah33

Mariah33 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Saadut tykkäykset:
    67
    @BlackCat Ihanaa! :love: Paljon onnea plussasta! :)

ON: Siirrosta nyt 1 viikko... Kaikki oireet viittaa siihen että jos en oo nyt raskaana niin oon hullu. :eek::ROFLMAO::D No ihminenhän on psykosomaattinen olento joten varmasti mun oma pääkin tekee näitä oireita... :rolleyes::D Sen verran voisin kysyä teiltä joille on aiemmin siirretty alkio että tuleeko sen jälkeen aina raskausoireet vaikka alkio ei olisikaan kiinnittynyt...? (n) Itsellä kun ei ole aiempaa kokemusta siirrosta niin en tiedä herättelenkö turhia toiveita...? Esim. toissa iltana kun menin nukkumaan niin aivastin ihan spontaanisti ja samalla tunsin aivan järkyttävän repäisykivun! :eek: Säikähdin tietysti ihan hulluna että nytkö meni kaikki pilalle/nyt se lähti irti tms. :cry::eek: Googletin asiaa niin repäisykipu esim. aivastaessa on ihan normaalia ja myös hyvin yleistä jo ennen plussaa. o_O Onko tämä siis täysin toiveajattelua vai jospa sittenkin....... :cautious: Ääh, en kestä! Voihan piinapäivät! :ROFLMAO::confused:

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  8. gemmy

gemmy Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    Saadut tykkäykset:
    170
    @Mariah33 En halua masentaa, mutta mulla tulee Lugeista aina noita repäisyjä ja muita oireita. Nytkin on niitä, vaikka koko alkiota ei ole vielä siirretty (n) Mutta toivottavasti sulla olisi oikeasta syystä oireita (y)(y)(y)(y)

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  9. Mariah33

Mariah33 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Saadut tykkäykset:
    67
    @gemmy No se selittää... :unsure: En tienny että ne luget voi aiheuttaa niitä. :( Pelkäsinkin että nämä oireet kuuluu ihan asiaan näitten hoitojen/lääkityksen takia... No toivotaan parasta, pelätään pahinta! :whistle::rolleyes:
    :confused: Ei kyllä huvittaisi tehdä sitä testiä ollenkaan kun kuitenkin sieltä sitten se karu totuus tiputtaa ryminällä maan pinnalle! :X3: Eikö vain voisi olla testaamatta ja elää onnellisena tässä haavemaailmassa?! :love::D

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  10. WishingUponAStar

Rekisteröitynyt:
    16.11.2018
    Saadut tykkäykset:
    40
    Minulla Luget tekevät myös kipeitä rintoja ja turvotuksen oloa. Koitan olla ajattelematta oireita, mutta piinaavaahan tämä on. 2 ekaa PV siirrosta oli kuin taistelutanner alakropassa, mutta nyt rauhallisempaa ollut sen jälkeen. Minulla siis 5pv sitten siirrettiin alkio. Toivotaan parasta, nimenomaan. Ja @Suvipilvi -paljon lämpöisiä ajatuksia sinulle. Jotenkin koko jouluhössötys tuntuu vähäpätöisemmältä kuin aikoihin..että haluaisin vain rauhassa olla ilman kiirettä ja tohinaa, takkatulen ääressä.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  11. Rusakkonen

Rusakkonen Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    568
    @millionnea - meilla on miehella sama tilanne. Yhdesta tabletista sitten loytyi pienempi tavallaan versio toisesta kaupasta (arginiini), sitten joitakin tabletteja voi mahdollisesti puolittaa tai kapseleita avata, tosin jotkin tabletit voivat tulla teraviksi puolittamalla. Harjoittelu tuntuu auttavan ja motivaation nousu auttaa ehka myos ajan kanssa, kun halu auttaa omaa terveytta lisaantyy. Mies ei ota yhta monta tablettia kuin mina, mutta jos ottaa ne tarkeimmat, niin se auttaa jo eteenpain. Sermatropia, monivitamiinia, ubikinonia, C- ja B-vitamiinia, valkosipulia yleisterveyteen, Lycoforcea ja magnesiumia ainakin ottaa, myos kai probioottia.

12. atvk87

atvk87 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    305
    Mulle tuli tabletin nielemiseen mieleen, et auttaisko, jos ne ottais jugurtin tai smoothien tai piimän kanssa, että olis jotain paksumpaa nieltävää, niin ei sit tuntuis irtonaisilta siellä seassa?

13. millionnea

millionnea Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.04.2013
    Saadut tykkäykset:
    88
    @Rusakkonen @atvk87 meillä miehellä on ihan jäätävä tablettikammo. se mm mieluummin kärsii päänsäryn kuin syö mitään lääkettä. noissa tabuissa sisällä on nestemäistä tahnaa joten niiden puolittaminen on hankalaa. ja luin et monet kalvopäällysteiset juuri tarkoitettu liukenemaan vasta jossain ohutsuolessa eli kalvo suojaa lääkeaineita. tääl on yritetty vedellä, mehulla, jugurtilla huuhtomista erilaislla tekniikoilla. avattu ja sekoitettu päärynään. nyt meinasin kokeilla banaanin palaan tunkemista, josko se olis nieltävissä. onneks noi letrozolit on pinen pieniä. ne kyl katoaa jugurtin sekaan suussa. mut nyt meni lukeen haittavaikutuksista ja siinä kohtaa tuli taas pakokauhu. hän siis pelkää lääkkeitä..... sanoin t tää on ny hänest kiinni. joo löydettävä se keino millä tosta pelosta pääsee yli tai sit homma oli siin. turha meidän on kolmatta kertaa icsiin mennä jos siittiöt yhtä surkeita kuin viimeks. ärsyttää vain suunnattomasti. itse piikittänyt ja sumuttanut ja kärsinyt punktiot yms. ja toinen parkuu kahta tablettia :mad: ja tiedän et hankala päästä pelosta yli mut ny olis niinkum pakko.

14. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 143
    Tabletteihin saa semmosen "kalvon" mikä pitäis auttaa nielemiseen.

Omaa taas vaan.
    Ovat käsitelleet asiaani kokouksessa ja tulleet siihen tulokseen että 2kk annetaan olla ja katsotaan sitten uudestaan kolposkopia ja ultrataan kohdunkaulan pituus.
    Eli odottelua sen asian suhteen. En tiedä miten tämä vaikuttaa meidän hoitoihin/niiden aloitukseen.
    Huomenna hoidonsuunnittelu.

15. AuroraK

AuroraK Jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.04.2017
    Saadut tykkäykset:
    54
    Harmi tuo nielemisongelma. Mulla kävi mielessä pilli, voisi mennä alas tabletti helpommin kun juo nestettä pillillä. Itse ainakin neuvon joskus töissä asiakkaille niin.

Omaa napaa: (pp 5 meneillään). Olin varma että tulen jännittämään niin kovasti etten pystyisi ajattelemaan mitään muuta. Ihmeen rauhallinen olo on kyllä ollu. Rinnat vähän arat, vilu ja väsy lugeista! Sitten vähän ällöjuttuja. Lugeja laittaessa oon huomannu että alapää on muuttunu turvonneeksi. Ainakin vielä mahtuu kapseli paikalleen :LOL: Ja oon jännittänyt valtavasti testin tekemistä. En haluaisi kaivaa raskaustestiä ja odottaa miten käy. Onhan tässä vielä pitkästi aikaa testaamiseen:rolleyes:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  16. BlackCat

BlackCat Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.06.2014
    Saadut tykkäykset:
    118
    Jugurttia minäkin olisin ehdottanut.. Tosi vaikea antaa vinkkiä kun ite voin ottaa vaikka 7 vitamiinipilleriä kerralla suuhun eikä tunnu missään... Ymmärrän kyllä, että ottaa päähän kun ei se nyt niiiiin iso asia ole syödä muutamaa (vaikka miten sitä pelkäisi) pilleriä versus sun piikitykset ym. Hoitojen aikana @millionnea

Toivottavasti @Mariah33 tuntemukset kuitenkin olisi raskaudesta johtuvia :love:

Toivottavasti kaikki menee tänään hyvin @Wintersun (y)

Täällä testattu jo vahvempi plussa, ei kuitenkaan vielä testiviivan veroinen..
    Tänään on verikoepäivä ja sehän jännittää niin vietävästi :censored:

• Tykkään Tykkään x 5
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  17. gemmy

gemmy Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    Saadut tykkäykset:
    170
    Onnea plussan saaneille :love:

Kävin siirrossa. Limakalvo oli nyt 9,5 mm kasaan painuneens eli oli se sitten vielä ehtinyt hiukan paksuuntua. Alkio oli kuulemma oikein kaunis ja pirteä. Testipäivä 30.12.2018.
    Eli mulle voi päivittää testipäivä 30.12. 5pv alkio, PAS oli.

• Tykkään Tykkään x 5
    • List
  18. kettuperhe

kettuperhe Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    22.10.2017
    Saadut tykkäykset:
    105
    Onnee plussanneille ja isot peukut piinaileville. Toivotan kaikille parasta mahdollista joululahjaa!!

Sitä tulin muistuttamaan, kun itse melkein muistin apteekissa että lääkekattonsa paukuttaneet eli te kenellä se on täynnä ja saa lääkkeet 2,5€ hintaan, niin muistakaa käydä lunastamassa kaikki muutkin reseptit joita on saamatta. Itse melkein muistin tämän, niin täytyy tehdä uusi mutka apteekkiin. Allergialääkkeet sun muut ainakin säilyy kevääseen.

Sihtikurkkuisuuteen veljelläni auttaa kun puristaa nenän kiinni samalla kun nielasee. Ja hulluna vettä tms päälle. Harmittava vaiva.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  19. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 143
    Meillä oli hoidonsuunnittelu ja pitkällä kaavalla tehdään.
    Maaliskuun kierron alkaessa, pitäisi ilmoittautua. Mutta tilanne on edelleen JOS kolposkopia olisi helmikuussa sitten ok. En tiedä miksi se taikaiskusta paranisi itsestään.
    Että katsotaan tilannetta sitten, just nyt oon kyllä niin pettynyt. Koska jos (ja kun) joutunen taas uusiin leep:eihin ym. niin hoidot siirtyy hamaan tulevaisuuteen. Itku kyllä tuli autossa.
    No, ei elämä ole reilua.

Käyn varmaan välillä täällä kurkkimassa, mut aika välivaiheessa ollaan edelleen. Reseptit ja suunnitelmat ym. on mukana. Et täytyy vaan jättää asia ns. herran haltuun että kaikki olisikin kunnossa helmikuussa.

20. Nomini

Nomini Jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    15
    Kylläpä näin joulun allakin vielä tapahtuu ja paljon, onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä tuleviin yrityksiin kaikille! @millionnea ihanaa että yksityiselle jaksoitte lähteä ja löytyi uusia juttuja joilla yrittää minä olen parikymppiseksi asti kärsinyt tablettien nielemisestä tai siis siitä etten ole osannut sitä. Nyt olen oppinut vaan ajan kanssa niin että ensin pistin ne tosi pieneksi. Edelleen nousee ylös välillä ja joudun siis tekemään aina pään liikkeen taakse että saan ne sinne taakse ja sitten nielaisu. Aina parempi ottaa joku mehu tms jotta ei ainakaan maistu.

ON: täällä oli 1.12. testipäivä ja vahvistuvaa plussaa tuli pp8 alkaen. Myös verikoe ja eilinen varhaisultra vahvisti raskauden joten josko uskaltaisin siirtyä plussanneisiin. Tämä yrityskierto oli yhtä vuoristorataa ja luulin jo ettei päästä koko siirtoon. Tämä siis 1.ivf 1.pas luomukiertoon letrojen avulla.

• Ihana! Ihana! x 4
    • Tykkään Tykkään x 3
    • List
  21. justhope

justhope Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.02.2016
    Saadut tykkäykset:
    104
    Täällä olis huomenna väliultrailujen aika, ens viikolla sitten toivottavasti siirtoon. Sitä ootellessa sitten. Onneksi pyhät menee nopeasti!

@millionnea tuo lääkkeitten nielemisen kanssa paininta on kyl ikävää. Itselläni oli aika kova kammo pillereihin aiemmin eräänlaisen trauman takia, lapsena meni pillerit ongelmitta.
    Helpotti ajan kanssa, harjoittelin nielemällä ensin ns. ei miltään maistuvia sellasia mitälie omega3-tabuja - isoja ja hankalia niellä mut ei tuu pahaa makua mielestäni suuhun jos jää ns. pyörimään. Tätä ennen oli kaikki särkylääkkeetkin oltava sellasta karkinmakusta jauhetta ja välttelin lääkkeitä viimeseen asti. Sairaalassa tarjottiin särkylääke kerran sellasena veteensekotettuna juttuja joka oli kammottavaa, mulla osa kammosta liittyy lääkkeitten kammottavaan makuun... jos lääke maistuu jollekin niin ei mene alas vieläkään vaan alkaa oksettaa, siksi en murskaa tai puolittele mitään vaan kokonaisena menee.
    Mut juu, mulla parhaiten menee pillerit alas jugurtissa eli aika perinteisen helposti sikäli. Enää ei kammokaan ole paha kun siihen on näitten hoitojen aikana tottunut... pikkutabut menee jo pelkän vesilasillisen kanssa. Isoihin jugurtti vielä pakollinen.

22. AuroraK

AuroraK Jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.04.2017
    Saadut tykkäykset:
    54
    Jännittävää @BlackCat :barefoot:Miten verikokeissa meni?
    Ihania uutisia @Nomini! Kaikkea hyvää jatkoon :love:
    @justhope Toivottavasti pääsette siirtoon ensi viikolla. :)

23. hillan_kukka

hillan_kukka Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    92
    Pienen palstailutauon jälkeen taas palataan tänne. Välillä on vain näköjään pakko laittaa tämä projekti kaikkineen taka-alalle, että pystyy elämään tässä hetkessä. Vaan niin tuli päivä, että uusi kierto km jälkeen alkoi ja samalla jäätävä jännitys siitä, saadaanko siirtoa tehtyä joulutauon vuoksi. Jos ovulaatio tapahtuu(mikäli se edes tapahtuu) yli 15 vrk päästä, niin ehtii klinikka aueta, muuten ei ehdi. Mutta, jännitysmomentit näyttää kuuluvan asiaan.
    Luettavaa olikin tullut niin paljon, että en pysynyt kaikkien perässä. Onnittelut kuitenkin joulun plussista:love: ja pitkiä hermoja piinailijoille ja muillekin odottavalla kannalla oleville. Tämähän on kyllä yhtä odotusta.. :)

24. Rusakkonen

Rusakkonen Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    568
    Hei, olikos taalla siis viela niiita taalla, jolla oli periaatteessa normaali tyroksiiniarvo mutta kuitenkin raskautta ajatellen korkea, ja aloitti tabletit? Aloitin eilen 50 mikrogrammalla, kun arvo oli siis ollut korkeahko viime mittauksessa (3). Myohemmin paivalla hirvittava ripuli. Tietenkin syyna voi olla esim. jokin minulle sopimaton ruokakin, kun samana paivana oli tyopaikan joululounas, mutta mielestani en mitaan hirvean erikoista syonyt enka juonut alkoholia. Niin kauhea ripuli, ettei sellaista voisi pidemman paalle kestaa. Tosin vessaan ei toista kertaa sitten samana paivana tarvinnut juosta. Tabletin ja “kohtauksen” valilla kylla noin 8h. Oliko kenellakaan tallaista tyroksiinin yhteydessa ja meniko ohi? Mietin, olisikohan 50 mikrogrammaa liian iso maara, pitaisiko vaan aloittaa 25:sta.

25. BlackCat

BlackCat Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.06.2014
    Saadut tykkäykset:
    118
    Nyt tulee vain sitä kuuluisaa omaa napaa!
    No olipahan kiva kun labrassa sanottiin eilen, että tulokset tulevat iltapäivällä ja silti kukaan ei soittanut eilen :mad:
    Äsken sain vihdoin tulokset, arvo oli ~130. Alkoi itseäni kyllä epäilyttämään onko arvo liian matala.. Hoitaja iloisesti onnitteli ja sanoi heidän olevan tyytyväisiä yli 100 arvoon..
    En osaa oikein itse vielä iloita, vähän liikaa arveluttaa tuo arvo :unsure:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri