IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Viestiketju alueella 'Lapsettomuus' , aloittaja Läiti, 16.05.2014.

1. kirsillevauva

kirsillevauva Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    531
    Dextralla ollaan sitä mieltä, että jos ferritiini alle 30, olisi hyvä rautatankkaus. Mulla oli 27 ja kävin rautainfuusiossa. Mulla ei tabletit nosta rauta-arvoja. hemoglobiini mulla on hyvä, jotain 140-155. Otin ennen siirtoa. En tiedä, vaikuttiko raskautumiseen.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  2. Haaveilija91

Haaveilija91 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2018
    Saadut tykkäykset:
    70
    Mulla on yleensä rautatabletit kuurin jälkeen nostaneet hemoglobiinin. Ferritiinistä en tiedä mitä se on ennen ollut, kun aiemmin sitä ei oo mitattu.
    Laitoin Naikkarille viestin tuolta Digihoitopolun kautta. Varmaan vastaavat samalla tavalla, kuin hoitaja aiemmin puhelimessa :(

3. CherryPie85

CherryPie85 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.06.2016
    Saadut tykkäykset:
    123
    Mulla oli ferritiini syksyllä 27 (hb 140) ja söin pari kuukautta rautaa tabletteina lähinnä omasta tahdosta kuin suosituksesta (oireita matalasta ferritiinistä ei ollut mutta rautaa oli edellisen raskauden ajalta vielä kaapissa joten ajattelin että miksei sitä söisi). Ferritiiniä ei kontrolloitu koska klinikan mielestä ei ollut tarpeen eivätkä he olisi rautalisää suositelleet. Raskauduin joka tapauksessa rautakuuria seuraavasta alkionsiirrosta, vaikkakaan en usko sillä olevan merkitystä koska parin kuukauden suunkautta otettu kuuri tuskin kovin merkittävästi on ferritiiniä nostanut.

Juttelin asiasta myös sisätautilääkärin kanssa joka sanoi, että Suomessa fertiili-ikäisillä naisilla ferritiini on keskimäärin 28 eli jos se raskautumiseen kovin suuresti vaikuttaisi niin lapsettomuus olisi varmaan melkoisesti nykyistä suurempi ongelma. Suomessa lapsettomuusklinikoilla aikalailla 50-50 jakautuu johtavien lääkäreiden mielipiteet siitä, vaikeuttaako väestötasolla keskitasolla olevan ferritiini todella raskaaksi tulemista. Mutta jokainen tekee tietty omat päätökset asian suhteen.

Eri juttu tietty jos on oireita (vaikea väsymys jne) jotka voivat johtua matalasta ferritiinistä, silloin tietty rautakuuriin tai tankkaukseen päädytään helpommin hoitaakseen näitä oireita. Mutta se onko rautalisästä hyötyä raskaaksi tulemiseen liittyen naisella jolla ei ole oireita 27-28 ferritiinistä, niin siitä ei ainakaan mitenkään merkittävää tutkimusnäyttöä taida olla. Ei varmasti haittaakaan ole jos joku haluaa tankata ja seurata ferritiiniä mutta näillä tiedoilla mitä aiheesta nyt on, niin ei sitä lääkärit voi oikein rutiiniksi ottaa ainakaan yliopistosairaaloissa joissa kaiken täytyy perustua riittävään tutkimusnäyttöön.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  4. Lallastiina

Lallastiina Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.11.2015
    Saadut tykkäykset:
    263
    Kp1 tänään kuten uumoilinkin. Tulee nyt varmaan taukoa kirjoitteluun mutta käyn kyllä lukemassa kaikkien kuulumisia.

5. Rusakkonen

Rusakkonen Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    607
    Voimia ja Tsemppia @Lallastiina!

6. Taigariina

Taigariina Jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    48
    @Lallastiina voimia. Isoja ja rankkoja asioita. Ne vaatii aikaa.

Klinikalta muuten hoitaja sanoi että varhaisultran jälkeen pirautella vielä oliko kaikki ok ja montako siellä oli.  tietääkö joku sanoa kun yksi solu siirretään ivf, että onko näissä hoidossa jotenki isompi tod näköisyys kaksosiin ku normaalisti (n) en hoksannut kysyä ku soittelin klinikalle sillon semmosesta paikasta missä oli muitakin korvia  o_O
    Eikai se ny lämpimikseen tuollaisia sano (n) varhaisultra ois 26.2 sillon ois omien laskelmien mukaan 7+1.

7. Rusakkonen

Rekisteröitynyt:
    06.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    607
    On isompi todennakoisyys.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  8. kirsillevauva

kirsillevauva Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    531
    @Taigariina, meillä ultra 25.2, samoissa mennään <3

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  9. MaiMei

MaiMei Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.09.2010
    Saadut tykkäykset:
    132
    Kyllä mä tota ferritiiniä lähtisin nostamaan, vaikka lääkärit sanois mitä. Onhan se ny järkyttävää, jos pidetään "normina", että ferritiini voi olla alle 30, oli tilanne mikä tahansa. Siis vaikkei edes haluais lisääntyä. Alhainen arvo voi aiheuttaa pitkällä tähtäimellä kaikkea muutakin. Joillain arvon nostaminen voi auttaa myös lisääntymisasioissa, ja monet asiaa tutkineet lääkärit ajattelevat, että 60 on se raja, joka pitäis ylittää maksimoidakseen hedelmällisyyden. Mulla riitti purkkirauta 3kk:ssa (200mg per pvä) nostamaan merkittävästi, mutta kiinnitin myös tosi paljon huomioita ruokavalioon ja siihen, mitä asioita syö samalla kertaa. Esim. kahvia ja teetä ei sais 3-4 tuntiin juoda raudan ottamisesta, eikä tietty maitotuotteita. C-vitamiinipitoisia asioita sen sijaan samalla. Sama pätee myös rautaa sisältäviin ruoka-aineisiin, joita lisäsin. Itse en syö lihaa, joten sekin vaikuttaa omiin arvoihin.

Lääkärit tosiaan on 50/50 mielipiteineen jopa saman klinikan sisällä.

Hemoglobiini on hyvä, eikä mulla vaikuttanut siihen ferritiiniarvon nouseminen. Nyt kun syön rautaa vaan vähän monivitamiinin mukana, ferritiini saattaa taas laskea, testaan sen joskus myöhemmin uudemman kerran. Sen kunnossa pito muuten auttaa sitten myös vaihdevuosissa aikanaan!

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  10. Mandala

Mandala Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.04.2011
    Saadut tykkäykset:
    990
    Sori että huutelen tänne, mutta kun teillä on niin hyvin asiasta tietoa. Eli rautatankkauksesta .. te ketkä olette Helsingissä käyneet tankkaamassa rautaa ykistyisellä: missä sen olette tehneet ja mitä semmoinen kustantaa?
    Mulla nyt raskaana hemppa 98 ja ferritiini 4 (!!) ja voi olla, että en suoraan edes pääse tankkaukseen koska HUS säännöt on, että 2vko pitää rautalisää suun kautta ottaa ja mennä kontrolliin :rolleyes: Ja ei kai se suun kautta otettu (ainakaan noin nopeasti) vaikuta ferritiiniin? Joten mietin, että jospa menis itse yksityiselle jos pitää se pari viikkoa odottaa.

11. Elisa_maria

Elisa_maria Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    5
    Lueskelin tässä teidän viestit läpi taas pienen kirjoittelutauon jälkeen, tuhannesti onnea plussan saaneille :love::love: Tuli jotenkin tosi hyvä mieli näistä plussauutisista, vaikka muuten ollutkin mieli aika maassa, ehkäpä jonain päivänä voisi olla minun vuoroni...:)

Toisaalta taas pahoittelut teille joille tuli nega tästä kierroksesta:( Se pettymys tuntuu ihan kamalalta, mutta jotenkin siitä aina selviää!

Itsellä tuntuu, että aika matelee vain todella hitaasti... Tämä kierto jäi väliin ja ens kierrosta olis lääkkeellinen PAS luvassa. Vasta-aine verikokeiden tuloksissakin menee iäisyys ja tuntuu ettei mikään nyt edisty. Ehkä olen vain liian malttamaton :D

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  12. Rusakkonen

Rekisteröitynyt:
    06.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    607
    Otin tankkauksen Dextrassa ja maksoi jotain alle 300 euroa. Paaset kylla varmasti sinne heti, jos vain laaketieteellisesti se voidaan tehda raskaana.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  13. Mandala

Mandala Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.04.2011
    Saadut tykkäykset:
    990
    Oi kiitos tiedosta! Dextra onkin oma klinikka, joten mielellään sinne menisin jos jonnekin. Eikä tuo hintakaan kuulosta kauhealta. Itse löysin netistä yhden ainoan hinnan ja se oli jotain päälle 600eur kela korvauksen jälkeen, mietin että se olisi kyllä aika hintavaa.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  14. Rusakkonen

Rekisteröitynyt:
    06.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    607
    Ei varmastikaan parin viikon rautakuuri vaikuttaa ferritiiniin juuri lainkaan. Laakari oli sita mielta, etta jopa tankkaus auttaa vasta parin kuukauden sisaan. Han sitten kehoitti minua ottamaan tankkauksen lisaksi 100mg rautatabletin paivassa. Silla nousi hienosti kuukaudessa noin 30:ta yli 90:een.

15. Mandala

Mandala Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.04.2011
    Saadut tykkäykset:
    990
    No tässähän alkaa olemaan kiire sitten asian kanssa, koska en haluaisi olemattomilla rautavarastoilla synnyttämäänkään lähteä jos tosiaan noin kauan voi kestää tankkauksessakin, että nostaa arvoja :eek:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  16. Haaveilija91

Haaveilija91 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2018
    Saadut tykkäykset:
    70
    Kysyin Naikkarilta noiden arvojen perään. Sanoivat että ei vaikuta alkion kiinnittymiseen tuo alhainen ferritiini. Kehottivat syömään rautatabletteja joka toinen päivä 100mg. En usko tuota.
    Pyysin kommentteja myös mun gastropuolen lääkäriltä. Niitä odottelen vielä.

17. julie_

julie_ Jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.12.2011
    Saadut tykkäykset:
    46
    Hei tuli mieleen, onko täällä muita jotka kuntoilee säännöllisesti? Ootteko treenaillu lihaskuntoa esim ihan normaalisti näiden hoitojen aikana? Miten vatsalihasten teko, voiko vaikuttaa johonkin vaikka alkionsiirron jälkeen?

Itse teen lihaskuntoa painoilla ja ilman 3-4krt viikossa ja sään salliessa lenkkeilen. Nyt kun oli eka alkionsiirto, mulla jäi kaikki. En uskaltanut treenata, kun ajattelin että voi haitata jotenkin.. kävelemässä kävin, koska en vaan pysty olla tekemättä mitään, mutta sekin oli enemmän sellaista kevyttä happihyppelyä.
    En haluaisi kuitenkaan treenamista jättää, mutta kuitenkin pääasiana tässä on nyt nää hoidot..

18. Nipsu_78

Nipsu_78 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    55
    Lueskelin aika pitkältä viestejä ja elin hetken mukana sekä iloisissa että ikävissä uutisissa..onneksi todella niitä iloisiakin, Onnea @Taigariina
    Tervetuloa uusille ja paluumuuttajille!
    @justhope mulle ei muistaakseni ole tullut gonapeptylistä päänsärkyä, mutta muutoin sitä on mistä milloinkin. Sen sijaan onnistuin pistämään sen viimeksi niin, että sattui tosi paljon ja mustelma kesti kolmatta viikkoa! Olen pistänyt sen siirtoa seuraavana päivänä, iltapuolella, paitsi viimeksi aamulla kun lääkäri niin erikseen sanoi.
    @Elisa_maria missä sun vasta-ainekokeet määrättiin ja tehtiin? Ne kuulostaa kiinnostavilta. Mulla on itselläni lievää vatsaoireilua mutta en osaa sanoa täsmällisesti mistä se milloinkin tulee. Keliakiakoe oli nega, mutta sehän voi tosiaan olla "piilossakin..
    @millionnea söin myös Donafertyä ennen mun hetkellistä raskautumistani. Voi olla sattumaakin..teidän odottelut kuulostivat turhauttavilta. Toivottavasti menisi tästä eteenpäin reippaammin!
    @Haaveilija91 mulla oli kesällä ferritiini 17, ja tankattiin suoneen. Oli 345€ dextralla. Hg ollut aina 125-137. Tiedä sitten oliko kiinni siitä että ferrit nousi 66 tai tuosta Donafertystä ollenkaan, mutta silloinhan tosiaan blastosta lähti plussa ja hetkeksi..nyt uusimmassa pasissa ferrit oli taas alle kolmekymmentä, eikä mitään haamua ollut. En poissulje muitakaan syitä, kuten sen tärkeimmän eli laadun. Toivottavasti ei ehtinyt romahtaa kesän ja joulukuun välillä. Tämä 40-v ikä voi sen kaiketi tehdä. Sitten vielä eri kerroilla on ollut eri lahjoittajan siittiöt, mitä ikinä sen merkitys voi olla..Lisäksi eran jälkeen (kesällä) sanottiin, että se vaikuttaa positiivisesti kolmen kuukauden ajan jos tulee siirtoja. Ja keskenmenonkin sanottiin vaikuttavan positiivisesti kiinnittymisiin.
    Nyt odotelen menkkoja, että voisin alkaa valmistautumaan viimeiseen pakastealkion siiroon.....
    Voimia kaikille vaiheisiin!

19. daim1

daim1 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.04.2018
    Saadut tykkäykset:
    97
    Nimi #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Anemonee #9/16 #1. #siittiöt nyt ainakin #2.ICSI tulossa
    Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
    BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.ICSI. 2.PAS
    Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
    daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
    Domi #4/12 #1. #selittämätön #5.IVF/1.PAS
    Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2IVF
    Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
    hillan_kukka #10/2013 #2.#siittöt ainakin #4.IVF/2.PAS
    JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
    Jantzu #-15 #1. # siittiöt #4.ICSI
    julie_ #1/11 #1. #pco, siittiön laatu #1.IVF/ICSI/1.PAS
    KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
    Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
    lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
    Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
    Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
    Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
    Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
    Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
    Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
    Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #3.IVF/1.PAS
    Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu #2.IVF/5.PAS
    nyuu # ? # 1. # matala AMH #3.IVF
    Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
    Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
    Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä #6.IVF/ICSI
    Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
    Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
    Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVF
    Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
    Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
    Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa
    WishingUponAStar #11/17 #3. #? #1.IVF

Piinailijat:
    justhope
    11.2.
    Milli-34 17.2. (3pv)

:love: Plussat 2018 :love:

Tammikuu:
    Ravishing (luomu)
    An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
    Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
    joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
    Helmikuu:
    Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
    Iiris80 1.IVF (5pv)
    kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
    Maaliskuu:
    Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
    Jantzu 3.ICSI (kem)
    Huhtikuu:
    Ckk 1.ICSI (5pv)
    Toivo2016 6.IVF (kem)
    mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
    Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
    kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
    An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
    Toukokuu:
    Voyage 2.ICSI (ku)
    Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
    Kesäkuu:
    Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
    Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
    Heinäkuu:
    Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
    BabyMaybe (luomu)
    Elokuu:
    -dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
    Syyskuu:
    Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
    rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
    Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
    Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
    Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
    atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
    Lokakuu:
    love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
    Marraskuu:
    adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
    hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
    vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
    Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
    Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
    Joulukuu:
    Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
    Nomini 1.IVF/1.PAS
    BlackCat 1.ICSI/1.PAS (2pv) (km)
    AuroraK 1. IVF (5pvä)
    gemmy 4.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2019 :love:
    Tammikuu:
    hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
    CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
    Helmikuu:
    kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv)
    Taigariina 2.IVF (2pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy.

20. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 464
    Pahoittelut taasen omasta navasta!

Ens viikolla on kontrolli, siellä varmaan otetaan taas koepalat ja niiden tulosten odotteluun menee pari viikkoa.
    Mun pitäis maaliskuun kierrosta ilmoittautua hoitoon. Ajattelin kyllä polilta vielä kysyä, koska jos menee niinkuin nyt on kierrot mennyt, mulla alkaa loppukuusta uusi kierto, mutta mä vissiin ilmoittuaudun vasta maaliskuussa alkavalla kierrolla? Silloin ainakin olis tulokset selvät et joutuuko taas siirtämään aloitusta.

21. daim1

daim1 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.04.2018
    Saadut tykkäykset:
    97
    Poistin itseni piinailijoista.. tuhru alkoi jo perjantaina eli viikko siirrosta. Samaa kaavaa nämä tuoresiirrot, kuin aiemminkin, ettei pienintäkään yritystä kiinnittyä. Meidän yritykset mun munasoluilla oli tässä - onneksi oon aloittanut yritykset jo nuorempana, niin ei jää varaa jossitteluun, että mitä jos olisin aloittanut nuorempana, olisiko sitten onnistunut. Poistun nyt taustalle määrittelemättömälle tauolle.. ajatuksena olisi siirtyä lahjasoluhoitoihin jossain vaiheessa. Kiitos teille kaikille tuesta ja kovasti tsemppiä omiin vaiheisiinne jokaiselle :love:(y)

• En tykkää En tykkää x 4
    • List
  22. Milli-34

Milli-34 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    64
    Juuri @daim1 mietin sinua ja ajattelin, että viimeistään tänään tulen palstalle huhuilemaan kuulumisia. Voi ei, olen niin pahoillani, voimia, ja hetki kerrallaan eteenpäin. Toivottavasti pieni tauko tekee hyvää ja tavalla tai toisella se kauan odotettu haave toteutuu tulevaisuudessa:love:

Täällä pp8 ja aamulla testattu nega. Tämä kierros oli kyllä tässä, aiemmissa raskauksissa jo pp7 ollut selkeä plussa. Varmistan toki vielä virallisena testipäivänä, mutta kyllä katse on jo seuraavassa siirrossa, sillä tänään sain kuulla, että yksi blasto odottaa pakkasessa:) Mieli on yllättävän tyyni.. ei luovuteta!!!!:)

23. daim1

daim1 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.04.2018
    Saadut tykkäykset:
    97
    @Milli-34 kiitos :love: ja harmi, että sielläkin näyttää negaa.. onneksi saitte blaston, niin sovitaan, että siitä tärppää. (Mä olin kyllä aivan varma, että teillä on pakko tärpätä jo tästä :whistle:). Joo fiilikset nyt yllättävän hyvät kaikesta huolimatta, mies on ollut niin ihana ja kyllä meillä se yhteinen haave/tavoite on, että lapsi tulee.. millä tavalla ja milloin, niin se jää nähtäväksi :) mä koetan nyt elää, niinkuin paasaan, että en anna tän vaikuttaa meidän arkeen.. käydään juttelemassa ammattilaisten kanssa, jos/kun siltä tuntuu. Mutta muuten koetetaan elää ja nauttia siitä mitä on.

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  24. WishingUponAStar

Rekisteröitynyt:
    16.11.2018
    Saadut tykkäykset:
    45
    Täällähän on ollut viikon mittaan vilkasta. Ja listaan saatu helmikuullekin jo plussia, ihanaa.
    Rautakeskusteluun sen verran, että tuo on tosi yksilöllistä miten vaikuttaa ja mikä kenelläkin. Minulle ei ole koskaan sopinut rautatabletit, ja raskautta lukuunottamatta 130-150 välillä yleensä ollut mun hg. Laski sitten raskaudesta niin alas, että pistivät syömään tablettirautaa, jotka minä kapinallisena piilotin enkä syönyt. Minulle tuotiin sen sijaan mm. nokkosta kuivattuna ja tuoreena. Ja vetelin sitä ihan hullun lailla kaikkeen, samoin ruokavalion katsoin tarkkaan rautapitoiseksi. Reilussa kahdessa viikossa sain kehut rauta-arvojen noususta 102:sta 128:aan. Ja paljastin totuuden. Että meidän kehot ovat tosi yksilöllisiä.
    Ja valitettavasti viime keskiviikkona löydetty 14 mm folli oli perjantain ultraan kasvanut 16mm:ksi. Samalla tuli jotain positiivistakin sentään: limis kasvanut vauhdilla parissa päivässä 4-5millistä 7 milliin. Eli: lääkkeet ajettiin alas, kun tuo folli sitkeästi päätti kasvaa. Odotellaan nyt sitten tämä kierto ja uusi yritys seuraavasta. Harmitti, mutta kuten lääkäri sanoi "Kyllä ne hyvät alkiot siellä pakkasessa säilyvät". Toivotaan.
    @Lallastiina paljon positiivista energiaa toivon sinulle, ja
    Plussatuulia piinailijoille

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  25. justhope

justhope Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.02.2016
    Saadut tykkäykset:
    108
    Täällä oli eilen verikoe ja alle kaksi se tulos jo hyvin hyvin tuttuun tapaan oli. Ei taaskaan värähtänytkään arvot ees kemiallisen puoleen, harmitus. Tällä kertaa en tehnyt kotitestejäkään päivittäin vaan välttelin niitä, yhen tein viikon päästä siirrosta ja yhen eilen ennen verikokeeseen menoa, vaikka sen turhaksi testien tuhlaamiseksi tiesikin.
    Tuntuu karulta ajatella jo tätä määrää mikä määrä alkiota, pieniä mahollisia elämänalkuja, on jo tuhoutunut. Tuntuu pahalta että ne kaikki vain kuolevat siirron jälkeen ilmeisesti ilman yritystäkään kiinnittyä.
    Yksi blasto vielä jäljellä. Alan kallistua sen puoleen että nyt seuraavaan kiertoon tulisi tämä era-testi... kait. Vaikka vaikea on ees hetkeksi luopua yrittämisestä testikierron ja tulosten oottelun ajaksi.

Olkoonkin että on alkanut tuntumaan että en minä kai koskaan saa lasta. Tiiä sitten miksi sitä päätä lyö seinään ja ei halua luovuttaa.

@julie_ mä olen ainakin liikkunut suht normaalisti siirtojen jälkeenkin, tosin en ole kova treenaaja vaan enemmänkin mulla on yritys lisätä liikuntaa kun se on ollut vähän vähissä elämässäni aiemmin, ja koen että kuntoa olisi hyvä parantaa. Mulle lääkäri on sanonut että siirron jälkeen voi elää ihan normaalia elämää ja sen mukaan sitten olen mennyt. Siirtopäivänä otan rauhallisesti eli pelkät koirien lenkittelyt yms. mutta muuten olen käynyt jumpissa sun muissa.

• En tykkää En tykkää x 4
    • List
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus