IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Anemonee joo toi on paha ku haluis jo ajoissa ruveta testaa, vaiks edes ihan omaks iloks, vaikka tietää ettei se olis se oikee tulos, mut siltiki se nega harmittaa jos ei vaiks pp2 jo näyttäis plussaa :LOL:

Joo en lopeta lugeja viel tänään, pakko se on huomisen aamun ainakin viel ottaa ku päivällä kuulen sit verikokeen tuloksen. Tänäänkin oma testi kyl puhdas nega.. jotenkin tuntuu tyhmältä tai väärältä valittaa kun meillä tosiaan on 9 alkiota viel pakkasessa ja tämä oli vasta toinen siirto, mut sit taas, ihmiset ollaan erilaisia ja sureekin eritavalla.. ehkä eniten täs harmittaa se, et lääkärit nämä kaks kiertoo menny vähän asenteella et "siirretään nyt..katotaa näillä.." ja ihanku ei olis niin tosissaan ku selityksenä aina "teil on niin paljon alkioita". Ja haluisin vaan et tulis seuraavasta lääkärinkäynnistä varmempi olo koko juttuun.
 
Kiitos kun jaoit tarinasi @Elisa_maria Kovasti voimia huomiseen!
@Anemonee en tiedä uskallanko vielä kirjoitella, mutta täällä päässä ei hyvältä vaikuta..pe-su oli vatsassa ja selässä tuntemuksia. Sitten ne loppui kuin seinään ja sorruin jo tässä testailemaankin. Ja ehdin jo itkeäkin. Ei siis tuloksia..jatkan silti vielä, koska tänään pp6. Silloin hetkeksi onnistuneessa syksyllä mulla näkyi jo pp6.
 
Kiitos @marrasmai tsempeistä ja omien kokemusten jakamisesta! Ehkä meilläkin vielä on toivoa, vaikka aika epätoivoinen olo välillä onkin. Raskaankuuloinen on ollut teidänkin taival ensin pitkään hoidoissa ja sitten lapsen sairauden kanssa. Onneksi teidän tyttö on osoittanut sitkeyttä ja selvinnyt noin monista koitoksista! Ja kiitos lääkärisuosituksestakin! Kiva kuulla, kenen puoleen kannattaa kääntyä, jos saatais rahat kaavittua kasaan hoitoa varten. Meillä on nyt yksi alkio pakkasessa, se on meidän julkisenpuolen hoidon viimeinen toivo. Kunpa se tarraisi kiinni:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Heippa, olen uusi täällä ja meillä menossa julkisella 1.ivf hoito, syynä selittämätön lapsettomuus ja ainakaan miehessä ei mitään vikaa pitäisi olla. Vaste ei kauhean suuri ollut lääkkeille (amh arvo tosi matala) joten punktiossa saatiin keskiviikkona vain 7 follia joista 5 oli munasolu ja niistä 4 hedelmöittyi. Eilen oli alkionsiirto tampereella mutta sain hieman huonoja uutisia, alkioissa on jonkinsortin jakaantumisongelma, ei osattu sanoa mikä. Eli eilen siirretty alkio on aika huono ilmeisesti mutta eivät olisi siirtäneet jos tilanne olisi täysin toivoton.

Silti oma usko tähän ei kovin korkealla ole, onko kukaan tullut ns. huonolla alkiolla raskaaksi, tai että esim. toinen hoito on tuottanut paremman vasteen? Niitä kolmea jäljelle jäänyttä alkiota jatkoviljellään ja katsotaan saako niistä pakkaseen mitään, kirje tulee kotiin parin viikon sisällä. Itseäni pelottaa että munasoluissani on jotain todella vialla, että vaikka menisi toiseen hoitokiekkaan tulisi sama tulos....
 
Huomenta! Nyt kaipaan apuja jos jollain olisi aiheesta tietoa. Tänään siis pp9 6pv blaston siirrosta. Tukilääkkeennä ollut Terolut sekä Ovitrelle yksi naksaus(eli se 260iu) joka kolmas päivä. Viimeksi pistin sen eilen illalla. Tänään tein testin, haalea mutta selkeä testiviiva piirtyi.

Juuri kun aloin riemuita, muistin tuon Ovitrellen! Noinkohan on vaan sen aikaansaama viiva..? :confused:

Hitto soikoon. Testinä mulla oli joku apteekin herkäksi mainittu testi..
tää on just tätä että kun plussan saa niin ei uskalla vielä iloita kuitenkaan.
 
Kyllä se ovitrelle (sekä pregnyl) antavat viivaa testeihin. Ainakin silloin kun koko kynä pistetään niin pitää se 10 päivää odottaa ennenku kannattaa testata. En tosiaan osaa sanoa miten helposti yksi naksaus näkyy joten ei taida auttaa muuta kuin odottaa ja testata myöhemmin uudestaan.
 
@Anemonee mulla ainakin kun kerran oli ovitrelle siirron jälkeen mukana, en muista yhtään mikä se määrä oli.. niin silloin ainakin mulla oli sit testipäivä vasta aivan raivostuttavan paljon myöhemmin siirrosta (en muista miten paljon se ero oli "normaaliin" koska on kai ainakin kaksi vuotta aikaa ja en jaksa nyt rueta kaivelee löytyskö jostai). En kylläkään testaillut miten se olis näkynyt, et onko se vaan ihan kaikelta varalta vai miten. Mutta jos eilen illalla olet pistänyt, niin kyllä vähän pelkään että se saattaa näkyä, voi toki olla muutakin/sekä että.. Nyt ei varmaan auta kun ootella muutoma päivä.. Mikä päivä sulle annettiin testipäiväksi?
 
@Anemonee pregnyl ja ovitrelle puoliintumisaika elimistössä on ~33h. Nehän on siis suoraan raskaushormonia, joten siks näkyvät. Toivotaan että viiva on tiistainakin näkyvissä! (y)

@Domi mikä klinikka tekee tota Nata-testiä? Mitenhän siitä vois löytää lisätietoja, en osaa jotenki käyttää sopivia hakusanoja Googleen.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@atvk87 Joo Helsingin Felicitaksessa otettiin multa testit, itse Lappeenrannan klinikalla hoidossa, mutta eivät ainakaan vielä siellä tee (tai tehneet joulukuussa). Lisätiedosta en tiiä.. varmaan ainakin jos on ranskankielentaitoo :D ne ainakin lähetetään ranskaan tutkittavaksi.. Mutta siis varmaan kannattaa soittaa vaikka suoraan sinne felicitakselle ja kysyä niiltä?
 
@Anemonee jännityksellä odottelen tuloksia, sitten kun..Toivotaan:love: @julie_ voi kun siellä olisi vielä yllättänyt:love:
Mulla on ollu Monopuria kolmen hoidon eri vaiheissa päiväannoksena 75-375. Mutta siis vaihdellut myös hoidon päivissä ja osassa ollut muitakin lääkkeitä mukana ennen jarrua eli Elonva, Bemfola. Mutta mulla siis ikää ja matala amh. Se missä toi korkein lukema oli mun eka ivf, joka jäi kokonaan tuloksettomaksi.
@Wintersun täällä toivon parasta sun tuloksiin! Johan ois aika saada hyviä uutisia(y)
@marrasmai oli vaikuttavaa lukea sun tarina. Niinkin voi siis käydä! Onpa ollut huolia ja vaikeita aikoja, mutta onneksi olette niistä selvinneet:)
@kirsillevauva toivottavasti sun vuodot jo asettuneet ja saat rauta-arvoja kuntoon tuollaisen jälkeen! Raskas kokemus varmasti. Onneksi uusi mahdollisuus odottelee:love:
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Tiedän että kaikilla voi olla vähän eri lääke määriä, mutta millaisilla te esim. Ootte menopuria pistäneet? Jos mulla reseptinä 600iu niin eikös siinä sitten ole muutama annos ainakin?
Mulla oli sitä 1. hoidossa, kun olin vähän yli 30v 150iu, soluja tuli 13, ja sit lähes 40v 6. hoidossa 450iu, joka kai suurin mahdollinen annos. Amh 2,11 mitattiin muutama kuukaus aiemmin ja soluja 6.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Nyt on jannat alkamassa - kuukautiset alkoivat eilen illalla, eli nyt siis on ensimmainen kiertopaiva ja huomenna alkaa Progynova. Rukoilen, etta This Is It ja tama on THE kierto. Talla kertaa mennaan minimilaakityksella ainakin alkuaika: ainoastaan Progynova (tosin sita 4 tablettia), progesteroni (kasittaakseni seka Terolut x 3 etta Lutinus x 1), tyroksiini ja metformiini seka ottamani perusvitamiinit (no tassa vaiheessa otan viela kylla useimpia vitskuja ja ravintolisia viela). Ei Klexanea tai Gonapeptylia tai muutakaan. Alkioliimasta emme ole viela tehneet paatosta. Jos vaikka minimalismi olisi hyva juttu. (Klexane saattaa tulla eteen raskauden aikana taikka sitten ainakin synnytyksen/keisarinleikkauksen jalkeen.) Pitakaa peukkuja, etta NYT NYT NYT!!! :)

Eli 6. IVF - luovuttaja jossakin siella ilmeisesti aloittaa pistamiset pian. Olen niin KIITOLLINEN, etta sellaisia ihania ihmisia on.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on jannat alkamassa - kuukautiset alkoivat eilen illalla, eli nyt siis on ensimmainen kiertopaiva ja huomenna alkaa Progynova. Rukoilen, etta This Is It ja tama on THE kierto. Talla kertaa mennaan minimilaakityksella ainakin alkuaika: ainoastaan Progynova (tosin sita 4 tablettia), progesteroni (kasittaakseni seka Terolut x 3 etta Lutinus x 1), tyroksiini ja metformiini seka ottamani perusvitamiinit (no tassa vaiheessa otan viela kylla useimpia vitskuja ja ravintolisia viela). Ei Klexanea tai Gonapeptylia tai muutakaan. Alkioliimasta emme ole viela tehneet paatosta. Jos vaikka minimalismi olisi hyva juttu. (Klexane saattaa tulla eteen raskauden aikana taikka sitten ainakin synnytyksen/keisarinleikkauksen jalkeen.) Pitakaa peukkuja, etta NYT NYT NYT!!! :)

Eli 6. IVF - luovuttaja jossakin siella ilmeisesti aloittaa pistamiset pian. Olen niin KIITOLLINEN, etta sellaisia ihania ihmisia on.
Onnea kovasti matkaan! Pidäthän ajantasalla mitä tapahtuu.:):)
 
  • Tykkää
Reactions: CherryPie85
@krokus mä syön nyt donafertyä tai inocapsia. Donaferty oli apteekista loppu joten ostin noit inocapseja Periaattees sama vaikuttava aine mut kuitenkin eri. Donaferty on loppu koko suomesta joten ei ollut vaihtoehtoja. Mulla alkaa pitkän kaavan hoito kuun lopussa ja silloin syön loput donafertyt. Niitä on kuukauden annokseksi viel talles. Mut kk lyhentyneet 34päivästä nyt 28päivään mikä on lyhin kierto lähes ikinä mulla.
@Wintersun täällä peulut pystyssä teille. Pitkä, pitkä odotus ollut. Mulle on määrätty menopuria 3*1200iu ja annos on 300iu päivässä. 12päivää.

Kaksi viikkoa viel. 29.3. Pistän progrenin. Onko kellän kokemusta tästä jarrusta? 15.4. On sit nollaultra ja siitä lähtee homma etenemään. Josko vappuna sais kyytiläisen
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: krokus ja Nipsu_78
Kaksi viikkoa viel. 29.3. Pistän progrenin. Onko kellän kokemusta tästä jarrusta? 15.4. On sit nollaultra ja siitä lähtee homma etenemään. Josko vappuna sais kyytiläisen
Mulla oli 2. hoito erikoispitkällä kaavalla, ja pistin 3 procrenia 3kk aikana (vai olikohan 20 päivää yhden vaikutusaika..), sitten vielä jatkettiin pari viikkoo synarelalla joulutauon yli. Muistaakseni aineet piti sekottaa jotenkin siinä ruiskussa ja sitä vähän hermoilin kalliin piikin kans, mut helposti se kuitenkin kävi. Muuten ei mainittavampia sivuvaikutuksia, paitsi pää oli usein kipee, eikä siihen auttanu oikein mikään särkylääke.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@Nipsu_78 testasitkos tänään? :rolleyes:
Mites @julie_ kuulumiset?

@Wintersun toivottavasti saat tänään hyviä uutisia!

@Rusakkonen sinulle toivotan erityistsempit! Kyllä nyt saa luvan olla jo teidän vuoro onnistua!

Ja sitten omat uutiset: tekasin tänään elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin! :barefoot: Todella vaikea uskoa tätä todeksi, 2,5 vuotta tätä on odotettu, toivottu ja rukoiltu. Kunpa pieni nyt pysyis mukana loppuun asti.
 
@kirsillevauva joo lääkkeellinen tyhjennys tapahtui lauantaina kotona ja hirveä oli kyllä se vuoto... Ei puhettakaan että olisi voinut mihinkään lähteä kotoa. Onneksi suhteellisen kivuttomasti selvisin, pelkäsin paljon pahempia kipuja. Torstaina olisi jälkitarkastus, toivottavasti tyhjentyminen on onnistunut ongelmitta että pääsisi tästä taas eteenpäin. Millaiset suunnitelmat sinulla on jatkon suhteen? Oletteko suunnitelleet seuraavaa yritystä millaisella aikataululla?

Onko muilla kokemusta keskenmenon jälkeisistä PAS yrityksistä? Kannattaako jo siihen seuraavaan ns. normaaliin kiertoon (yhdet normaalit kuukatiset välissä) yrittää vai onkohan kroppa vielä jotenki epävastaanottavainen? Vaikuttaako keskenmeno jotenkin onnistumisen todennäköisyyteen, toisinsanoen heikentääkö mahdollisuuksia? Yritin näitä lääkäriltä kysellä mutta hän sanoi vain että hoidetaan nyt tämä tilanne ensin pois ja mietitään asiaa sitten. Itselleni olisi jotenkin hirveän tärkeää kyllä miettiä tulevaa hoitoa, jotenkin se auttaisi jaksamaan tätä kun on jotain mitä odottaa...
 
@Anemonee ihanaa onnea plussasta:love:

@Elisa_maria mulla oli tammikuun alussa keskenmeno ja sovittiin lääkärin kanssa, että seuraava pas on normaaliin kiertoon, kun uusi vuoto selvästi alkaa. Oon kuullut että keskenmenon jälkeen raskaus voi alkaa helpommasti.

Itse en oo kirjoitellut hetkeen. Olen lueskellut välillä miten teillä muilla menee:) Mulle tehtiin siirto 13.3 ja täällä jännitetään miten käy. Testipäivä on 30.3, miten malttaisi odottaa :whistle:Tänään on viimeinen pistos Ovitrellesta. Sen takia testi on vasta kuun lopussa!
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78

Yhteistyössä