IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Viestiketju alueella 'Lapsettomuus' , aloittaja Läiti, 16.05.2014.

1. kirsillevauva

kirsillevauva Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    532
    @Elisa_maria, melkoinen tarina. Kummallisesti mennyt. Oliko tyhjennys? Mulla on ollut keskenmenon takia kolme lääkkellistä tyhjennystä ja olen aina vuotanut kuin teuras...

@marrasmai, hienoa, että vaikutta tiedän pikkuisella kaikki olevan nyt hyvin :) Voin vain kuvitella huolta, joka teillä on ollut.

2. Anemonee

Anemonee Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    33
    Huomenta! Nyt kaipaan apuja jos jollain olisi aiheesta tietoa. Tänään siis pp9 6pv blaston siirrosta. Tukilääkkeennä ollut Terolut sekä Ovitrelle yksi naksaus(eli se 260iu) joka kolmas päivä. Viimeksi pistin sen eilen illalla. Tänään tein testin, haalea mutta selkeä testiviiva piirtyi.

Juuri kun aloin riemuita, muistin tuon Ovitrellen! Noinkohan on vaan sen aikaansaama viiva..? :confused:

Hitto soikoon. Testinä mulla oli joku apteekin herkäksi mainittu testi..
    tää on just tätä että kun plussan saa niin ei uskalla vielä iloita kuitenkaan.

3. Mandala

Mandala Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.04.2011
    Saadut tykkäykset:
    990
    Kyllä se ovitrelle (sekä pregnyl) antavat viivaa testeihin. Ainakin silloin kun koko kynä pistetään niin pitää se 10 päivää odottaa ennenku kannattaa testata. En tosiaan osaa sanoa miten helposti yksi naksaus näkyy joten ei taida auttaa muuta kuin odottaa ja testata myöhemmin uudestaan.

4. Anemonee

Anemonee Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    33
    Niin vähän ajattelinkin, täytyy nyt vaan pitää pää kylmänä ja testata huomenna uudestaan. Jotenki vaan kaipais että joku kertois että hänelle on sanottu ettei noi pikkunaksut näy testeissä :LOL::whistle:

Mites muilla menee?

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  5. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 490
    Tiedän että kaikilla voi olla vähän eri lääke määriä, mutta millaisilla te esim. Ootte menopuria pistäneet? Jos mulla reseptinä 600iu niin eikös siinä sitten ole muutama annos ainakin?

Mä saatan ens viikolla saada jo tulokset! Hiukan pelottaa ja jännittää. Olis kyllä jo aikakin tulla hyviä tuloksia..

6. Domi

Domi Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.08.2015
    Saadut tykkäykset:
    394
    @Anemonee mulla ainakin kun kerran oli ovitrelle siirron jälkeen mukana, en muista yhtään mikä se määrä oli.. niin silloin ainakin mulla oli sit testipäivä vasta aivan raivostuttavan paljon myöhemmin siirrosta (en muista miten paljon se ero oli "normaaliin" koska on kai ainakin kaksi vuotta aikaa ja en jaksa nyt rueta kaivelee löytyskö jostai). En kylläkään testaillut miten se olis näkynyt, et onko se vaan ihan kaikelta varalta vai miten. Mutta jos eilen illalla olet pistänyt, niin kyllä vähän pelkään että se saattaa näkyä, voi toki olla muutakin/sekä että.. Nyt ei varmaan auta kun ootella muutoma päivä.. Mikä päivä sulle annettiin testipäiväksi?

7. Haaveilija91

Haaveilija91 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2018
    Saadut tykkäykset:
    70
    Täällä alkoi vihdoin uusi kierto. Kerkesin syömään Teroluteja 5 pv niin alkoi. Huomenna sitten selviää hoitojen aikataulu. Luulisin samoilla mömmöillä tehtävän, kuin viimeksikin eli pitkällä kaavalla Synarela ja Progynova.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  8. Anemonee

Anemonee Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    33
    @Domi testipäiväksi annettiin ensi tiistai. Eli sillon ois se 3.päivä viimeisestä pistoksesta. Hitto kun tänään on sunnuntai, ei voi soittaa klinikallekaan ja kysyä.

9. atvk87

atvk87 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.08.2017
    Saadut tykkäykset:
    319
    @Anemonee pregnyl ja ovitrelle puoliintumisaika elimistössä on ~33h. Nehän on siis suoraan raskaushormonia, joten siks näkyvät. Toivotaan että viiva on tiistainakin näkyvissä! (y)

@Domi mikä klinikka tekee tota Nata-testiä? Mitenhän siitä vois löytää lisätietoja, en osaa jotenki käyttää sopivia hakusanoja Googleen.

10. Rusakkonen

Rusakkonen Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    616
    Felicitas

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  11. Domi

Domi Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.08.2015
    Saadut tykkäykset:
    394
    @atvk87 Joo Helsingin Felicitaksessa otettiin multa testit, itse Lappeenrannan klinikalla hoidossa, mutta eivät ainakaan vielä siellä tee (tai tehneet joulukuussa). Lisätiedosta en tiiä.. varmaan ainakin jos on ranskankielentaitoo :D ne ainakin lähetetään ranskaan tutkittavaksi.. Mutta siis varmaan kannattaa soittaa vaikka suoraan sinne felicitakselle ja kysyä niiltä?

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  12. Aislinn83

Aislinn83 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    68
    Itselläni nyt menossa pp2 ( jos siis siirtopvä pe on 0?) ja alkaa kyllä aikalailla jännittämään virallinen testipäivä joka on ke 27.3. Enkä uskalla yhtään aiemmin testata, hyvä jos silloinkaan... Sitä haluaisi vaan leijua tässä kuulematta totuutta..(n)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  13. Nipsu_78

Nipsu_78 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    55
    @Anemonee jännityksellä odottelen tuloksia, sitten kun..Toivotaan:love: @julie_ voi kun siellä olisi vielä yllättänyt:love:
    Mulla on ollu Monopuria kolmen hoidon eri vaiheissa päiväannoksena 75-375. Mutta siis vaihdellut myös hoidon päivissä ja osassa ollut muitakin lääkkeitä mukana ennen jarrua eli Elonva, Bemfola. Mutta mulla siis ikää ja matala amh. Se missä toi korkein lukema oli mun eka ivf, joka jäi kokonaan tuloksettomaksi.
    @Wintersun täällä toivon parasta sun tuloksiin! Johan ois aika saada hyviä uutisia(y)
    @marrasmai oli vaikuttavaa lukea sun tarina. Niinkin voi siis käydä! Onpa ollut huolia ja vaikeita aikoja, mutta onneksi olette niistä selvinneet:)
    @kirsillevauva toivottavasti sun vuodot jo asettuneet ja saat rauta-arvoja kuntoon tuollaisen jälkeen! Raskas kokemus varmasti. Onneksi uusi mahdollisuus odottelee:love:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  14. Aislinn83

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    68
    Ja omalta osaltani toivon kaikille muillekin onnea sekä plussatuulia. Kuulostaa rankoilta asioilta mitä olette joutuneet kokemaan.

• Tykkään Tykkään x 2
    • Ihana! Ihana! x 2
    • List
  15. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 490
    Kiitos vastauksesta!
    Mulla siis olis tarkoitus aloittaa synarelalla, sit elonva. Sen lisäksi tosiaan menopuria ja ovitrelle määrätty. Ja lugesteron.
    Toivon tosiaan itsekin vihdoin hyviä uutisia.

16. lullaby

lullaby Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Saadut tykkäykset:
    280
    Mulla oli sitä 1. hoidossa, kun olin vähän yli 30v 150iu, soluja tuli 13, ja sit lähes 40v 6. hoidossa 450iu, joka kai suurin mahdollinen annos. Amh 2,11 mitattiin muutama kuukaus aiemmin ja soluja 6.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  17. Rusakkonen

Rusakkonen Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    616
    Nyt on jannat alkamassa - kuukautiset alkoivat eilen illalla, eli nyt siis on ensimmainen kiertopaiva ja huomenna alkaa Progynova. Rukoilen, etta This Is It ja tama on THE kierto. Talla kertaa mennaan minimilaakityksella ainakin alkuaika: ainoastaan Progynova (tosin sita 4 tablettia), progesteroni (kasittaakseni seka Terolut x 3 etta Lutinus x 1), tyroksiini ja metformiini seka ottamani perusvitamiinit (no tassa vaiheessa otan viela kylla useimpia vitskuja ja ravintolisia viela). Ei Klexanea tai Gonapeptylia tai muutakaan. Alkioliimasta emme ole viela tehneet paatosta. Jos vaikka minimalismi olisi hyva juttu. (Klexane saattaa tulla eteen raskauden aikana taikka sitten ainakin synnytyksen/keisarinleikkauksen jalkeen.) Pitakaa peukkuja, etta NYT NYT NYT!!! :)

Eli 6. IVF - luovuttaja jossakin siella ilmeisesti aloittaa pistamiset pian. Olen niin KIITOLLINEN, etta sellaisia ihania ihmisia on.

• Tykkään Tykkään x 6
    • Ihana! Ihana! x 2
    • List
    Viimeksi muokattu: 18.03.2019
  18. Aislinn83

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    68
    Onnea kovasti matkaan! Pidäthän ajantasalla mitä tapahtuu.:):)

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  19. millionnea

millionnea Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.04.2013
    Saadut tykkäykset:
    94
    @krokus mä syön nyt donafertyä tai inocapsia. Donaferty oli apteekista loppu joten ostin noit inocapseja Periaattees sama vaikuttava aine mut kuitenkin eri. Donaferty on loppu koko suomesta joten ei ollut vaihtoehtoja. Mulla alkaa pitkän kaavan hoito kuun lopussa ja silloin syön loput donafertyt. Niitä on kuukauden annokseksi viel talles. Mut kk lyhentyneet 34päivästä nyt 28päivään mikä on lyhin kierto lähes ikinä mulla.
    @Wintersun täällä peulut pystyssä teille. Pitkä, pitkä odotus ollut. Mulle on määrätty menopuria 3*1200iu ja annos on 300iu päivässä. 12päivää.

Kaksi viikkoa viel. 29.3. Pistän progrenin. Onko kellän kokemusta tästä jarrusta? 15.4. On sit nollaultra ja siitä lähtee homma etenemään. Josko vappuna sais kyytiläisen

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
    Viimeksi muokattu: 18.03.2019
  20. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 490
    Kiitos! Ja kiitos infosta! Mitä nyt lukenut ja tutkinut ni annostus voi olla "mitä vain" . Mulla olis ilmeisesti ensin Elonva ja sit menopur jatkoon. Katsellaan mitä lääkäri sit sanoo.
    Viimeksi meni viikko kun sain koepalojen tulokset. Huomenna on viikko, saa nähä soittaako huomenna. En tiedä koska olen näin paniikissa ollut. Pelkään niin paljon että ei oo kaikki pois...

21. lullaby

lullaby Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Saadut tykkäykset:
    280
    Mulla oli 2. hoito erikoispitkällä kaavalla, ja pistin 3 procrenia 3kk aikana (vai olikohan 20 päivää yhden vaikutusaika..), sitten vielä jatkettiin pari viikkoo synarelalla joulutauon yli. Muistaakseni aineet piti sekottaa jotenkin siinä ruiskussa ja sitä vähän hermoilin kalliin piikin kans, mut helposti se kuitenkin kävi. Muuten ei mainittavampia sivuvaikutuksia, paitsi pää oli usein kipee, eikä siihen auttanu oikein mikään särkylääke.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  22. Anemonee

Anemonee Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    33
    @Nipsu_78 testasitkos tänään? :rolleyes:
    Mites @julie_ kuulumiset?

@Wintersun toivottavasti saat tänään hyviä uutisia!

@Rusakkonen sinulle toivotan erityistsempit! Kyllä nyt saa luvan olla jo teidän vuoro onnistua!

Ja sitten omat uutiset: tekasin tänään elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin! :barefoot: Todella vaikea uskoa tätä todeksi, 2,5 vuotta tätä on odotettu, toivottu ja rukoiltu. Kunpa pieni nyt pysyis mukana loppuun asti.

23. Elisa_maria

Elisa_maria Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    5
    @kirsillevauva joo lääkkeellinen tyhjennys tapahtui lauantaina kotona ja hirveä oli kyllä se vuoto... Ei puhettakaan että olisi voinut mihinkään lähteä kotoa. Onneksi suhteellisen kivuttomasti selvisin, pelkäsin paljon pahempia kipuja. Torstaina olisi jälkitarkastus, toivottavasti tyhjentyminen on onnistunut ongelmitta että pääsisi tästä taas eteenpäin. Millaiset suunnitelmat sinulla on jatkon suhteen? Oletteko suunnitelleet seuraavaa yritystä millaisella aikataululla?

Onko muilla kokemusta keskenmenon jälkeisistä PAS yrityksistä? Kannattaako jo siihen seuraavaan ns. normaaliin kiertoon (yhdet normaalit kuukatiset välissä) yrittää vai onkohan kroppa vielä jotenki epävastaanottavainen? Vaikuttaako keskenmeno jotenkin onnistumisen todennäköisyyteen, toisinsanoen heikentääkö mahdollisuuksia? Yritin näitä lääkäriltä kysellä mutta hän sanoi vain että hoidetaan nyt tämä tilanne ensin pois ja mietitään asiaa sitten. Itselleni olisi jotenkin hirveän tärkeää kyllä miettiä tulevaa hoitoa, jotenkin se auttaisi jaksamaan tätä kun on jotain mitä odottaa...

24. AuroraK

AuroraK Jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.04.2017
    Saadut tykkäykset:
    54
    @Anemonee ihanaa onnea plussasta:love:

@Elisa_maria mulla oli tammikuun alussa keskenmeno ja sovittiin lääkärin kanssa, että seuraava pas on normaaliin kiertoon, kun uusi vuoto selvästi alkaa. Oon kuullut että keskenmenon jälkeen raskaus voi alkaa helpommasti.

Itse en oo kirjoitellut hetkeen. Olen lueskellut välillä miten teillä muilla menee:) Mulle tehtiin siirto 13.3 ja täällä jännitetään miten käy. Testipäivä on 30.3, miten malttaisi odottaa :whistle:Tänään on viimeinen pistos Ovitrellesta. Sen takia testi on vasta kuun lopussa!

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  25. lullaby

lullaby Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Saadut tykkäykset:
    280
    Tuolla klinikalla missä oon käyny ei tullu kuuloonkaan että ois heti seuraavaan yritetty, ja oon käsittäny että yleinen suositus onkin, että yks normaali kierto väliin ja sitten? No sitten taukokierron jälkeen kun meinattiin yrittää seuraavaa pas:ia, ilmenikin ultrassa ettei ollukaan kunnolla tyhjentyny lääkkeillä, jouduin jonottaan kohdun huuhteluun, toipumiskierto tänkin jälkeen jne. meni lopulta lähes puoli vuotta ennenkun pääsi jatkaan hoitoja. Sillonkin vielä limakalvo näytti omiin silmiin jotenkin omituiselta ja erilaiselta kun ennen, ja keskinkertasesta ja hyvästäkin blastoista negat...mutta kuka näistä tietää vaikuttiko kkm vieläkin vai oliko enää mitään osaa tai arpaa.. Vuoden päästä kkm toteemisesta limakalvo näytti taas normaalilta ja pas blasto kiinnittyi onnistuneesti.
    Mut onneks siis yleensä kaikki hoituu helpommin ja pääsee normaalilla aikataululla eteenpäin!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri