IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään


Aislinn83#35 #2016 # 1. # selit./matala amh # 2.IVF tulossa 5/19
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
AuroraK # 2015 # 2. # selit. # 1.IVF/2.PAS
BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.ICSI. 2.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2.IVF
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt #5.ICSI
julie_ #1/11 #1. #pco, siittiön laatu #1.IVF/ICSI/3.PAS
kirsillevauva#45 #12/2013# ? # ?# lahjamunasolut / 1.Pas

KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
Millionnea #2012#2.#siittiöt# 3.ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #4.IVF
nyuu # ? # 1. # matala AMH #3.IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä #6.IVF/ICSI
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVf
Toiveitakovain80 #1/18 # oma 3./miehen 1. #oma sterilisaatio # 1.IVF/1.PAS (tulossa)

Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa 5/19
WishingUponAStar #11/17 #3. #? #1.IVF/ 1.PAS

Piinailijat:
julie_ 18.4 ( PAS 3pvä)
Rusakkonen 26.4 ( 3pvä)



:love: Plussat 2018 :love:
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
Joulukuu:
Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
Nomini 1.IVF/1.PAS
BlackCat 1.ICSI/1.PAS (km)
AuroraK 1. IVF (5pvä) (km)
gemmy 4.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratsingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
 
Moi taas naiset!
Päivitin itseni tuonne listaan ja poistin 2018 plussanneita hieman ettei vallan riehaannu tuo lista.

Meillä oli tänän Felitakses 0-ultra. Kroppa on sammuksissa kuten pitääkin. Lauantaina alkaa menopur pistokset ja vapun jälkeen olis sit punktio. Nyt vaan toivon et mahdollisimman hyviä ja mahdollisimman paljon. Mä syön tän kuun donafertyä, se on ollut loppu koko maasta ja Ruotsistakin, mutta onneks säästin sitä alkuvuodesta ja tuossa välissä söin lähes vastaavaa tuotetta.

Miehellä ollu inoman kapselit käytössä ja toivotaan et niillä olis ollut joku vaikutus. Testosteroniakin sai mut siitä tuli niin huono olo et ei pysty syömään. Päänsärkyä ja ahdistusta ja koska töissä oltava nyt pää kunnos niin ei vaan voinut kuuria jatkaa. Mut näillä mennään. Kaikki mahdollien on nt tehty ja jos se ei riitä niin sit meille riittää yksi lapsi.

Hurjasti onnea teille plussanneet. On aina yhtä ihanaa kun tällä palstalla joku saa toivotun tuloksen, lähipiirin vauvauutiset kun usein eivät niin mieltä piristä. Toivotaan vain et se onni osuis meidän jokaisen kohdalle.

Ja kaikkein parasta! Paino tippunut 8kiloa vuoden alusta. Jos en o kesäl rantapallokunnos ni sit ehkä bikinikunnos :) mun bikinikuntoa ei kyl muutama makkara haittaa mut nyt on ollut ihanan kevyt ja energisempi olo.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: julie_
Tsemppiä uuteen hoitoon (y) @millionnea ja upea painonpudotus!

No olihan se @kirsillevauva :love: hcg oli hieman yli 400  (y)

Kyllä täällä nyt siis vahvasti raskaana ollaan ja hcg sai kyllä luottavaisemman mielen itselle.. Eihän se sitä lupaa, että kaikki menee hyvin, mutta mieluummin koitan iloita ja nauttia kun pelätä ja synkistellä. Varsinkin kun tämä on täysin pois omista käsistä, vaikken ole uskovainen niin tähän pätee hyvin se "Herra antaa, Herra ottaa".

Siirryn pikkuhiljaa tuonne odottavien puolelle ja toivon, etten joudu tulemaan maitojunalla takaisin.. Toivottavasti moni teistä tulee pian perässä, piinailijat tietty ensimmäisinä :love:

Kaikille ihanaa kevään alkua, ja iso kiitos! Tämä palsta on ollut niin iso henkireikä hoitojen aikana :)
 
Onnea @BlackCat :love: @millionnea siellä hyvä vire päällä!
Ferritiinin mittauksista..ainakin Hkissa ympyrätalon apteekissa reilu kaksikymmentä euroa ja puhti.fi kautta labroja ympäri Suomea samaa luokkaa ilman lisäkuluja. Siihen lasko mukaan kympin tai crp viidentoista euron lisäyksellä. Mun pitäisi mennä itsenikin, taas. @Rusakkonen toivottavasti teille selviää hg ja ferrit-arvojen laskemisen syyt ja saatte asian kuntoon! Tietyt erikoislääkärit voisivat ehkä auttaa.
@Jantzu täältä tsemppausta sulle!
Mun kuulumisia: Oikeastaan tämä ivf oli kolmas, sillä ensimmäinen epäonnistunut oli eri klinikalla jne. Eli nyt tehtiin samalla kaavalla, kuin loppukesän onnistuneempi hoito. Joulukuisessahan ei tullut kiinnittymisyrityksiä kumpaankaan pas-siirtoon. Ja nyt, keräyksessä saatiin kaikki olemassaolevat eli 11, joista osa (tiesin) raakoja eli 9 kypsää, 8 hedelmöittyi ja tuloksena KOLME 5pv blastoa pakkaseen, kaksi jatkoviljeltyä kuukahtivat. Oho! Kolmea en yhtään odottanut, pelkäsin että yksi enää. 41-vuotiaallahan on blastoista huolimatta karut prosentit onnistua. Yritän silti mennä toiveikkaana siirtoihin. Jospa sinne yksi terveempi olisi eksynyt..mullahan saattaa olla myös jotain häikkää kiinnittymisessä tai pysymisessä, ei voi tietää.
Kun kuulin, että kolme pakastettu, mietin olisiko niille kannattanut tehdä PGS -kromosomitutkimusta. Siitä ei ollut puhetta, ei odotettu montaa. Ilmeisesti se tehdään ennen pakastamista, joten turha kai jossitella. Toki ei se määrä, vaan laatu tässä asiassa.
Tänään alkoi menkat eli huomenna progynovaa ja siitä se taas lähtee..
Oon muuten unohtanut kertoa, että mulle kokeiltiin viimeisimmässä siirrossa kortisonia ja verenohennuspistoksia, lisäksi joku vaikuttava aine suoneen ennen siirtoa. Fosfolipidi-vasta-aineet oli neg. Myös papa otettiin, siitä näkee millaisia bakteereja mulla on, vaikkei ne kohdusta olekkaan otettu tai ole kohdussa saakka. Itse vähensin tiettyjä viljoja siirron tuntumassa (ei lääkärin kehoitus), lisäsin uutena vehnänalkioöljyn..hedelmiä. Ja mitäs vielä, jotenkin tuntuu, että kaikki ideat tervetuloa! Viimeisiä viedään..
Onnea piinaiijoille:love: pahoittelut epäonnistuneille ja aurinkoa kaikille!:)
 
Viimeksi muokattu:
@BlackCat aivan huippua. <3 <3

Mulla pitäs ens vkolla menkat alkaa joka pitäs sitte ilmottaa naikkarille, sitte vkolle 19 pitäs saada se suunnittelukäynti. Sekavat on fiilarit asiasta, ärsyttää, pelottaa yms koko hoidot oikeastaan tällä hetkellä. Aivan hassua ajatella näin. (n):unsure:Mutta kai tääki on vaan ohimenevää mielenmyllerrystä. :cool:

Mulla oli ferritiini viime marraskuussa 22 muttei siihen arvoon kukaan kommentoinut koskaan mitään kun itse sen pyysin mittauttaa. Naikkarilla sen pyysin että otetaan. Ite kun arvioin mun mielestä on liian alhainen arvo?
 
@Aislinn83 uskaltaisin väittää, että liian pieni tuo alle 30 seerumin ferritiinipitoisuus. Toivottavasti löydät lääkärin, joka osaisi ohjeistaa sopivaa rautakuuria. Itselläni on ollut 17, tankkaus, 66, keskenmeno ja 3kk kuluttua taas 27, tankkaus, nyt menen taas mittauttamaan. Mulla on taustaa niin, että rautavarasto ollut vuosia liian tyhjä (runsaat menkat, verenluovutuksia, kasvispainotteinen ruoka) ja nyt siis vaikeaa nostaa paremmaksi. Syön siis myös rautatabletteja saamieni ohjeiden mukaan. Hemoglobiini ok eli raudanpuutetta ilman anemiaa.
 
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään


Aislinn83#35 #2016 # 1. # selit./matala amh # 2.IVF tulossa 5/19
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
AuroraK # 2015 # 2. # selit. # 1.IVF/2.PAS
BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.ICSI. 2.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2.IVF
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt #5.ICSI
julie_ #1/11 #1. #pco, siittiön laatu #1.IVF/ICSI/3.PAS
kirsillevauva#45 #12/2013# ? # ?# lahjamunasolut / 1.Pas

KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
Millionnea #2012#2.#siittiöt# 3.ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #4.IVF
Nonnakka #33 #02/2017 # 1. #selittämätön/lievä endo #1. IVF:n 1. PAS tulossa 06/2019
nyuu # ? # 1. # matala AMH #3.IVF

Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä #6.IVF/ICSI
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVf
Toiveitakovain80 #1/18 # oma 3./miehen 1. #oma sterilisaatio # 1.IVF/1.PAS (tulossa)

Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa 5/19
WishingUponAStar #11/17 #3. #? #1.IVF/ 1.PAS

Piinailijat:
Rusakkonen
26.4 ( 3pvä)



:love: Plussat 2018 :love:
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
Joulukuu:
Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
Nomini 1.IVF/1.PAS
BlackCat 1.ICSI/1.PAS (km)
AuroraK 1. IVF (5pvä) (km)
gemmy 4.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratsingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)


Listan päivitys. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
Onnea @julie_ ihana uutinen :)
Mä aloitin perjantaina Pergoveriksen piikittelyn ja keskiviikkona verikokeeseen. Punktion pitäisi olla viikolla 18. Sekavat fiilikset. Tavallaan olen ihan ”ihan sama miten käy”-fiiliksillä sillä olen niin täynnä näitä hoitoja ja vähän kyllästynyt. Mutta toisaalta ahdistaa ja pelottaa tuleeko yhtä huono terveiden alkioiden saalis kuin viimeksi. Ainakaan en aio riemuita vielä siinä vaiheessa, kun kuulen hedelmöittyneiden lukumäärän, sillä diagnostiikassa niiden määrä tulee varmasti tippumaan todella rajusti. Niinkuin viimeksikin kävi (10 blastoa, 1 terve)...
 
@Haaveilija91, saatteko julkisella monta hoitoa? Onko lahjasolut vaihtoehto? @Wintersun, iloitsen sun/ teidänpuolesta, kohta tapahtuu! Meillä kaavinnasta reilu kolme viikkoa, tuntuu iäisyydeltä, kun odottaa uutta kiertoA!
Joskus puhuttiin että kolme hoitoa saa julkisella mutta se on aina vähän tapauskohtaista, eli voi saada useammankin. Lahjamunasoluja ei olla vielä mietitty eikä meillekään siitä mitään puhuttu. Katsotaan nyt vielä
 
Täällä oli taaspikkutauon paikka, kun oli aiemmin nuo nata- ja ready-testit ja niitten jälkeen tuli pitää myös välikierto ilman lääkkeitä ym. Päätin sitten pitää täälläkin jutteluista taukoa, teki jotenkin hyvää ettei hetkeen tullut liikaa mietittyä näitä asioita...:)
Noitten testien tulokset tuli nopeasti, paljon nopeammin kuin arvioitu aika oli, muistaakseni joskus kolmen viikon sisään testistä. Mulla kaikki tulokset täysin normaaleja, joten mitään uutta ei tullut selville mitä voisi seuraavan siirron aikaan yrittää. Eli samalla suunnitelmalla mennään kuin aivan alusta asti ekassakin siirrossa, huokaus... vaikka kai se pitäisi ihan onnellinen olla, että ees jokin asia kohtuni puolella on ainakin teoriassa oikein toimivaa ja normaalia. :rolleyes:
Kai se sitten on uskottava, että kaikki on vain alkioparoista kiinni, kun eivät ees yritä kiinnittyä.

Nyt on sitten taas zumenonien napsimista, yksi kuusipäiväinen alkio on jäljellä pakkasessa eli se siirretään seuraaksi ens kuun puolella. Jos se vaan sulatuksesta selviää, pitää toivoa parasta. Pahoin kyllä pelkään että kai tässä pitää alkaa henkisesti valmistautumaan seuraavaan munasolujen kasvatteluoperaatioon...

Jotain hyvää sentään se, että kela viimein myönsi mullekin kelakorvaukset hoitoihini :D eihän ne korvaukset isoja ole, mutta ainakin tulee tasavertaisempi olo, kun yhtälailla joutuisin nämä hoidot läpikäymään vaikken yksin lasta yrittävä olisikaan.

VIelä en kerinnyt tässä taukoni aikana tulleita viestejä lueskelemaan, mutta koitan lukea ainakin osan kohta, että pääsen taas jyvälle missä täällä muut menee :)
 
Heipsan. Valitettavasti tuttuja nimiä vielä täällä, vaikka moni on plussapinoon päässytkin. Erityisesti ilahduin @Domin onnesta! Ja @Rusakkonen saisi kanssa plussata minun puolestani. Kaikille muillekin haluan toivottaa jaksamisia kunkin tilanteeseen.

Meillä tosiaan syksyn PAS oli kemiallinen (tai kohdunulkoinen), ei koskaan täysin selvinnyt. Eli jos joku päivittää listaa, voi lisätä mun kohdalle jotain... ihana olla perillä omasta tilanteesta näin hyvin, mutta ainakin hoidot on julkisella suhteellisen edullisia.

Pidettiin syksyisen siirron jälkeen taukoa hoidoista ja elettiin välillä unelmia todeksi ilman vauva-jossittelua. Teki mielelle hyvää viiden vuoden lapsettomuuden jälkeen. Nyt lähdettiin sitten taas PASiin. Viime torstaina siirrettiin viimeinen huurunenä joka oli erinomainen blasto (5AA). Siirron tehnyt lääkäri suositteli laparoskopiaa, jos raskaus alkaa mutta sen paikkaa ei taaskaan voida todentaa. Meillä tehty siis tuoresiirto ja kaksi PASia, joista kaksi epämääräiseksi jäänyttä plussaa ja yksi nega. Aika ristiriitaisin tuntein tässä edetään, tänään piinapäivä 5 ja virallinen testipäivä 2.5.
 
Täällä varattu huomiselle lääkäri. Olin niin väsynyt töissä, että meinasin itkeä. Loma ei auttanut yhtään, sielläkin väsytti ihan hulluna. Vähän pelkään, etten saa kunnon tutkimuksia työterveydestä, mutta yritän nyt sieltä ensin. haluan ainakin d-vitamiinin, jodin ja B12-vitamiinin tutkituttaa kasvissyönnin takia. Tää ruokavalio on sikaankee ja masentaa ihmistä jo senkin takia (fodmap).
 
Onnea @julie_ plussasta:love:
Täällä tukilääkkeen popsimista, kohta ultra, ennen kuin sitten noin viikon päästä PAS. Mietin akupunktiota, ennen siirtoa tuntuisi luontevalta käydä, mutta sen jälkeen ei..molempia on suositeltu yhdistelmänä.
Voimia @kirsillevauva väsymykseen ja ruokapohdintoihin. Itse olin muistaakseni tosi väsynyt viikkoja varhaisen keskenmenon jälkeen, niin en ihmettele jos sulla kestää isommilta viikoilta. Toivottavasti kuitenkin jo helpottaisi!
Onnea piinailijalle!:love:
Oli kiva kuulla kuulumisia muiltakin! Vaikka tosiaan harmi, että täällä joudutaan näitä käymään..
Suosittelen muuten vaihtamaan lääkäriä/klinikkaa, jos sama kaava vain toistuu (hoidothan maksavat joka tapauksessa liikaa). Ainakin itselläni vaihto kannatti (vaikka tulosta ei, niin edistymistä kyllä tuli). Ainakin jos se on mahdollista asumissijainnin kannalta.
Voimia kaikken eri vaiheisiin!!
 

Yhteistyössä