IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Viestiketju alueella 'Lapsettomuus' , aloittaja Läiti, 16.05.2014.

1. shelterme

shelterme Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.03.2014
    Saadut tykkäykset:
    102
    Mä olen täällä niin paniikissa et oli pakko pissiä tikkuun ja verrata toissapäiväiseen. Se ero näillä vielä, että tuo haaleampi on aamuvirtsasta ja tummempi on nyt päivällä. Mut kyllähän tuo selvästi tummuu kuitenkin... josko tää yksilö ois vaan jotenkin hidas. Katsoo kuvat ken tahtoo...

https://aijaa.com/tDCvJ5

Mikä tilanne teillä muilla?

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  2. Toiveitakovain80

Rekisteröitynyt:
    07.02.2019
    Saadut tykkäykset:
    31
    Varmasti inhottavaa tommonen epätietosuus @shelterme :love: Puhelimella en saanu auki tuota kuvaa jostaki syystä.

Täällä pp10. Eilen illalla iski kauhea pahoinvointi poreammeessa ja yhä jatkuu :eek: Oon malttanu olla vielä testailematta.

3. Milli-34

Milli-34 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    64
    Täällä myös pp10 ja testi nega. Varmistan toki vielä virallisena päivänä, mutta kyllä tämä kierros oli tässä. Syksyllä uuteen yritykseen.
    En osaa olla pohjamudissa, tämä kuitenkin ehdottomasi parempi että suoraan nega kuin jälleen km/kkm, jos kierto oli kerran epäonnistuakseen. Ja ihana kesä kuitenkin tulossa, odotan innolla:)

@shelterme peukut pystyyn, että kaikki hyvin:love:

@Toiveitakovain80 tsemppiä myös sinulle viimeisiin piinapäiviin, oireet ainakin kuulostavat oikein lupaavilta(y)

Mahtavaa kesää kaikille, palaan taas syksyllä linjoille akut ladattuina:)

Ja @lapsettomuuta10v isot pahoittelut sinulle, kaikista inhottavinta tässä on se, että ensin annetaan ja sitten kuitenkin viedään matto jakojen alta:cry:

4. shelterme

Rekisteröitynyt:
    27.03.2014
    Saadut tykkäykset:
    102
    20190606_135508.jpg

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  5. shelterme

Rekisteröitynyt:
    27.03.2014
    Saadut tykkäykset:
    102
    No nyt se kuva tuli tuonne tollasena. Mä olen kyllä huono käyttämään näitä...

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  6. millionnea

millionnea Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.04.2013
    Saadut tykkäykset:
    94
    @shelterme kyl tää alkuraskaus on yhtä piinaa. Mut yritä ny vain ajatella et raskaana kunnes toisin todistetaan! Selvä plussa kuitenkin. Itse en verikokeeseen koskaan mennyt.

@Milli-34 enny muista minkä ikänen alkio sulle laitettiin mut itse sain plussan kun alkio oli 13päivää vanha. Eli pitkään kesti.

Mut kävin siis tänään ultrassa ja siellä se sydän sykki paljon vaaroja viel edes mut todennäköisyys saada meille lapsi on nyt suurempi kuin koskaan! Mä toivon et tää meidän matka luo toivoa teihin kaikkiin joilla matka vielä kesken. Kolme icsiä ja vain kaksi hedelmöittynyttä munasolua ja nyt se toi en kasvaa kohisten. Voimia kaikille ja plussantäyteistä kesää.

• Ihana! Ihana! x 4
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  7. Milli-34

Milli-34 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    64
    Onnea @millionnea hienosta ultrakuulumisista:love: mulla oli 5päiväinen blasto joten alkio olisi jo 15 päivän ikäinen:)

8. lullaby

lullaby Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Saadut tykkäykset:
    280
    Selvä plussahan se jo @shelterme, onnea! Samoin @millionnea hienoista ultranäkymistä! Pahoittelut @Milli-34 ja @lapsettomuuta10v negoista, ja muillekin ketkä saanu huonoja uutisia.

Mulla sitä o-plussaa ei jostain syystä tullu tikkuihin näkyviin keskiviikkoaamunakaan, mistä lie johtuu.. ennen näkyny ihan selvästi ja pc-liuskoihin ollu kova luotto. Mut ehkä näin vanhemmiten ei systeemit enää pelaa yhtä vahvasti? Muistelisin että jotain vastaavaa ongelmaa oli jo pari vuotta sittenkin. Kävin sit ultrassa tarkistaan tilanteen sillon ke kp14. No kumpikin folli (isompi 25mm!) näytti olevan kuitenkin juuri puhkeemassa ja sanottiin, että tämä oli se ovulaatiopäivä, ja juuri oikeaan aikaan ehdin vielä tulla sinne! Hoitaja pisti vielä pregnylin siellä jotta kummankin irtoominen varmistuis. Nyt siirtoaika määräyty ilmeisesti pregnylin mukaan kun ois ens ti, ja siirtoon siis 6pv blasto. Kai se sitten on oikee aika, vaikka oma lh-nousu saatto olla jo ti, jos kerta ke oli ovulaatio.. toivottavasti ne nyt tietää mitä tekee, eikä mahdollinen oma lh-nousu sotke tätä. Hoitaja kuitenkin vakuutteli että siirtoaika laskettu oikein, ja voin olla huoletta. Ehkä se pregnyl sit hiukan pitkittää sopivaa siirtoaikaa? Vai onko kellään muulla siirretty sillä päivää edemmäs mahdollisesta lh-noususta sitä.. ja onhan se toki järkeenkäypää siirtää varmemmin pregnylin mukaan, kun ei sitä omaa lh-nousua näkyny. En sit tiedä voisko minkäänlaista ovulaatioo edes tulla ilman sitä.. Jotain uutta ihmeteltävää vielä näinkin monien hoitojen ja siirtojen jälkeen :alien: Uutena tulee myös Terolutit 3x10mg/pv luteaalivaiheeseen ylihuomisesta alkaen, kun aiemmin aina ollu luget, sekä gonapeptyl siirtopäivälle, kuten ennenkin.
    Eli seuraava jännitysetappi ois että alkio selviäis kohtuun saakka..
    Ainiin, ja pitihän se testiä uittaa vielä kertaalleen klinikalta kotiutumisen jälkeen ja siinähän se toinenkin viiva sit hehku punasena tikussa pregnylin jälkeen...eli en usko, että testeissäkään vikaa oli.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  9. Aislinn83

Aislinn83 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    60
    Omaa napaa, hieman parempi vaste näyttäisi olleen kuin ekassa hoidossa, etenkin vas munasarja ollut todella ahkera. Kaikki helposti kerättävissä. Nyt vaan kaikki varpaat ja rukoukset ja sormet pystyyn että ne jaksaa sinnitellä mukana maanantaihin eivätkä häviä mihkään. Jännitys on kauhea. Jos saisin edes yhden hyvän.

• Ihana! Ihana! x 3
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  10. shelterme

Rekisteröitynyt:
    27.03.2014
    Saadut tykkäykset:
    102
    Virallisesti raskaana! Hcg oli toissapäivänä sen 95 ja tänään 250 eli yli tuplat!!! Nyt yritän hetken olla murehtimatta ja nauttia. Hoitajaa en saanu enää kiinni, mutta itse katsoin omakannasta ja tajuan et tuo on jo hyvä arvo.

@Milli-34 joskos kuitenki vielä.. jos on tarttunut myöhemmin kiinni ja hcg tuotanto hidasta. Mä peukutan sulle täysillä!

@lullaby tsemppiä. Toivotaan, että siirron suhteen kaikki menee hyvin.

@Aislinn83 hieno kuulla, että hyvä saalis tulossa. Peukutetaan, että jaksavat maanantaihin ja kaikki menee hyvin.

11. Aislinn83

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    60
    @shelterme eli nyt uskaltaa sua roimasti jo onnitella. Ihanaa. <3 nyt viikonlopuksi ajatukset siihen että raskaana olet ja murheet ja huolet pois mielestä hetkeksi.

12. Toiveitakovain80

Rekisteröitynyt:
    07.02.2019
    Saadut tykkäykset:
    31
  13. kirsillevauva

kirsillevauva Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    509
    En olekaan tähän ketjuun ilmoittanut, että meni tämäkin raskaus kesken 5+5 (tiistiana). Spontaani keskenmeno, kauheat vuodot ja päivystyksessä todettiin kohtu tyhjäksi. Ikävä olo, sillä tunsin supisteluja pitkin alkuraskautta ja ihmettelin niitä, mutten soittanut klinikalle. Mietin, olisiko raskaus voitu jollakin lääkkeellä pelastaa. Nyt siis kaksi raskautta ja kaksi keskenmenoa... :( Lääkäri soittaa jatkosta maanantaina, mutta pidän selkeän tauon nyt, sen verran tää pettymykset kolahtanut. Kesän ainakin vietän mukavia asioita tehden, olen mm. kunnostanut pyörän ja menemme miehen kanssa mun synnyinmaahan/kaupunkiin käymään.

Olen nyt niin omanapainen, etten jaksanut keskittyä viesteihin. Hyviä uutisia oli ainakin @shelterme ja @Haaveilija91 :)

14. Aislinn83

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    60
    @kirsillevauva onko vointisi nyt mikä? ilmeisesti kohtu siis tyhjeni täysin itsestään? Olet ajatuksissani ja toivon että saat nyt kesän aikana tarvittavan tauon ja hetkeksi keskityttyä muihin asioihin ja nauttimaan kesästä. <3

Omaa napaa, pelkään että joku näistä vähistä rakkuloista ehtii puhjeta ennen maanantaita, sinne on niin pitkä aika vielä. Ovitrelle pitäisi pistää tänään klo.21.30.

15. Toiveitakovain80

Rekisteröitynyt:
    07.02.2019
    Saadut tykkäykset:
    31
    Pp12, hieman haluttas jo testailla.. Ajattelin kyllä et oisin oottanu maanantaihin :p

16. Toiveitakovain80

Rekisteröitynyt:
    07.02.2019
    Saadut tykkäykset:
    31
    Pp13, enkä malttanu, jollaki halppistestillä tein. Plussa sieltä tuli :D:love: Huomenna virallisena testauspäivänä teen vielä cb-testin.

17. Aislinn83

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    60
    @Toiveitakovain80 oikein paljon onnea plussasta!! <3

Huominen punktio alkaa taas jännittämään, vaikka luulin että en jännäisi. No onneksi nyt tietää paikan ja miten koko homma toimii kun ekalla kerralla oli kauhusta kankeana jo senkin puolesta.

18. shelterme

Rekisteröitynyt:
    27.03.2014
    Saadut tykkäykset:
    102
    @Toiveitakovain80 Ihania uutisia! Superisti onnea plussasta :love:.

@Aislinn83 paljon tsemppejä sulle huomiseen punktioon.

On: Närästää ja tekee pahaa. Siinä ne päälimmäiset tuntemukset. Pakkohan se oli eilenkin vielä pissiä tikkuun ja viiva oli melkein yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Huomenna hoitajalle yhteydenotto ja sovitaan kaiketi ultrasta. Siirryn sitten vähitellen enemmän tuonne toiseen ketjuun, mutta haluan käydä täällä lukemassa kuulumisia.

19. Jantzu

Jantzu Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.06.2016
    Saadut tykkäykset:
    110
    Hei kaikille pitkästä aikaa!:) Vetäydyin takavasemmalle huhtikuussa, kun oli saatava etäisyyttä asioihin. Silloin tehtiin toinen stimulaatio tälle vuodelle ja jälleen tuli tuoresiirrosta epäonnistuminen. Lisäksi mulla todettiin lievä hyperstimulaation viikko siirron jälkeen, josta toipuminen veikin useamman viikon. Teidän kuulumisia olen tässä välillä käynyt lukemassa, mutta en ole osannut oikein kirjoittaa mitään. Kiitos heille, jotka olitte kirjoittaneet tsemppausviestejä minulle!!

On ollut ihana nähdä, että plussia on tänne tullut! Onnea tosi paljon!! Ja kuten tavallista, suruakin on täällä valitettavasti riittänyt. Voimia teille pettyneille ja menettäneille!

Toukokuun kiertoon toteutettiin tämän viidennen hoitorundin ensimmäinen PAS, joka tehtiin taas luonnolliseen kiertoon ja tukilääkitykseksi tuli pregnyl, primaspan, terolut, lutinus ja kortisoni. Ovis tuli ihan odotetusti ja siirto tehtiin 3päivän alkiolla 23.5. Pregnylistä johtuen klinikka antoi viralliseksi testipäiväksi vasta 10.6., mikä on huomenna. Viime keskiviikosta asti testeissä viiva on tasaisesti vahvistunut, joten uskallan sanoa plussanneeni:love: Tällä hetkellä olen varovaisen onnellinen ja samalla aika ahdistunut, sillä menneisyys on jättänyt jälkensä: tämä on nyt mun neljäs raskaus ja kaikki kolme edeltävää on jääneet kesken: 2 km ja 1 ku. Huomenna soittelen klinikalle ja sovitaan lääkityksen lopettamisesta sekä varataan ultra, mikä menee ilmeisesti juhannuksen jälkeiselle viikolle. Elämä sinne asti on henkisesti haastavaa, mutta yritän jotenkin elää päivän kerrallaan ja pitää mielen möröt kurissa. Jos sinne asti päästään, en todennäköisesti pysty senkään jälkeen huokaisemaan. Tämä kesä vietetään sitten pitkiä ja raastavia viikkoja..

• Ihana! Ihana! x 8
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  20. shelterme

Rekisteröitynyt:
    27.03.2014
    Saadut tykkäykset:
    102
    @Aislinn83 tulehan kertomaan punktio kuulumiset, kun olet siitä selvinnut.

@Jantzu onnittelut plussasta. Toivotaan, että tällä kertaa kaikki menee parhain päin.

En uskalla alkaa listaa päivittää puhelimella, mutta jahka pääsen koneelle niin poistan itseni piinailijoista ja siirrän raskautuneisiin. 27.6 on varhaisultra ja nyt menossa rv 5+0

21. Toiveitakovain80

Rekisteröitynyt:
    07.02.2019
    Saadut tykkäykset:
    31
    Mulla on se varhaisraskauden uä vasta heinäkuun ekalla viikolla felicitaksessa :confused: Piinaviikot edessä, en vielä uskalla tästä ketjusta poistua.

22. kirsillevauva

kirsillevauva Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    509
    Puhuin lääkärin kanssa. Sovittiin, että pudotan painoa. Nyt painoindeksi 40 (sairaalloinen ylipaino), mitataan tukostaipumus-joku? elokuussa ja miehestä otetaan kromosominäyte. Jos paljastuu, että miehen kromosomeissa vikaa, onkin kalliimpi juttu alkaa tutkimaan alkioita... :( Lääkäri suhtautui varovaisen positiivisesti siihen istralipido-hoitoon. Kertoi, että Englannissa suhtaudutaan täysin vastahankaan, ja kokeellinen hoito, jonka hyötyjä ei ole todettu.

Mutta positiivisempi olo, kun suunnitelma tehty :) Arvelisin hoidon olevan syyskuussa, jos paino tippuu suunnitellusti 2-3 kiloa kuussa.

Kommentoin muiden juttuja illalla, nyt pakkaa aikataulut päälle.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  23. Aislinn83

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    60
    @kirsillevauva ihana kuulla että on suunnitelma! <3

Punktiosta selvitty ja toimenpide meni ihan hyvin, jännitin kyllä tosi kovaa, enemmän kuin viimeksi ja ehkä kipujakin oli enemmän kuin viimeksi. Mutta tulos oli laihanlainen, vain 6 kerättiin ja niistä 4:ssä oli munasolu. No kyllä mä jotenkin epäilin sitä että miten mahtaa käydä jo ennen tätä tulosta. Nyt sitten jännätään että mitenkä niiden jatkon käy.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  24. Jantzu

Jantzu Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.06.2016
    Saadut tykkäykset:
    110
    @shelterme Kiitos! Onnea sinullekin! Mennään näköjään ihan päivälleen sanoissa.

@Toiveitakovain80 Onnea sinullekin! Pitkät tulee olemaan päivät ja viikot, etenkin jos pitää odottaa heinäkuuhun asti:eek:

@kirsillevauva Mikä on istralipido-hoito? Toivotaan, ettei miehen kromosomeista löydy vikaa! Onko teillä alkioita pakkasessa?

25. Haaveilija91

Haaveilija91 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2018
    Saadut tykkäykset:
    70
    Täällä taas vaihteeksi menkat myöhässä. Tänään kp 32... Alkais nyt vaan pian että pääsisi alkionsiirtoon! Tää mun kroppa on ollut kyllä ihan sekaisin siitä lähtien, kun hoidot alkoivat!

@kirsillevauva toivotaan että miehesi kromosomit kunnossa. Muuten se olis sitten varmaan tämä meidän PGD teillekin paras menetelmä...

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi