IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Viestiketju alueella 'Lapsettomuus' , aloittaja Läiti, 16.05.2014.

1. Haaveilija91

Haaveilija91 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2018
    Saadut tykkäykset:
    68
    Täällä taas vaihteeksi menkat myöhässä. Tänään kp 32... Alkais nyt vaan pian että pääsisi alkionsiirtoon! Tää mun kroppa on ollut kyllä ihan sekaisin siitä lähtien, kun hoidot alkoivat!

@kirsillevauva toivotaan että miehesi kromosomit kunnossa. Muuten se olis sitten varmaan tämä meidän PGD teillekin paras menetelmä...

2. kirsillevauva

kirsillevauva Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    385
    @Toiveitakovain80 ja @Jantzu ihania uutisia :)

Ymmärrän pelot keskenmenosta neljä nyt kokeneena :( Siis se hoito oliistalipid, jota @Ramiina kertoi tulokseksekkaasti käyttäneensä. On laskimonsisäinen ravintolisä. Sitä annetään 13 raskausviikolle saakka ja toistuvien keskenmenojen hoitoon.

Se kromosomitestaus on hirmu kallista, toivottavasti ei siihen asti jouduta!

3. justhope

justhope Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.02.2016
    Saadut tykkäykset:
    101
    Torstaina oli mennyt pakaseen 7 kappaletta kolmepäiväsiä alkiota.
    Tavallaan olen tyytyväinen, määrä tosi hyvä. :) En kärsinyt turhaan. Toisaalta stressaan kun nyt viljeltiin vain kolmepäiväiseksi. Nyt vaan pähkäilen mahtaako nää olla hyviä, olisko pitänyt yrittää blastoiksi viljellä, onko nämä kakkoslaatua kun jo kolmepäiväsenä pakastettu, voiko niistä tulla mitään... Tosin alusta asti puhuttiin että torstaina pakastetaan, joten kaipa sekin on syynä.
    tavallaan tyhmää kun tiiän että ihmisiä on raskautunut onnistuneesta kolmepäiväisilläkin ja loppuviimein kohtuhan voi aina olla ihanteellisempikin paikka kasvaa alkiolle.

Mielessä kuitenkin pyörii vuotta aiemmin ollut eka ivf-kierrokseni josta tuli neljä kolme äivästä alkiota ja niistä vain yksi selvisi sulatuksesta... että mahtaako nää nyt sitten selvitä sulatuksesta, ovatko heikkolaatuisia...:unsure:

Ehkä stressaan turhaan. Ehkä nämä yllättää ja ainakin selviäisi sulatuksesta että pääsisin siirtoihin.
    Perjantaina olisi taas ultra eessä ja tarkotus taas ens kiertoon suorittaa lääkkeellinen PAS.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  4. Toiveitakovain80

Rekisteröitynyt:
    07.02.2019
    Saadut tykkäykset:
    28
    2.7. olis ultra, toivottavasti toukka pysyis mukana.. Eilen lopetin luget. Oksettava olo koko ajan, tänään vihlasuja/menkkamaista tuntemuksia.. Pelottaa.

5. lullaby

lullaby Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Saadut tykkäykset:
    279
    Eilen siirrettiin täysin säilyny AA-blasto, eli nyt pp1! Limakalvo oli hyvärakenteinen yli 10mm. Illalla pistin gonapeptylin. Tän viikon jatkan myös r.monivitamiinin lisäks e-vitamiinia, foolihappo 400mg ja magnesiumia, sekä tietysti terolut jatkuu testiin saakka. Verikoetta suositti 24.6. kun juhannuksena niitä ei tehdä missään. Mietin kuitenkin, että onhan sitä ennen pe jo pp10 ja ennekin tehty sillon ja viimeks tais olla jo pp9 eka. Jos testit negaa niin sit en mee ollenkaan. Sunnuntaina tietää o-liuskoilla mihin suuntaan on menossa, ehkä jopa jo la iltana.
    Uskallanko (ei varmaan pitäis..) sanoo että ainakin tässä vaiheessa vielä hyvä tunne tästä alkiosta, vaikka samalla ikävä realismi nostaa päätään, että se on vaan liikoja odotuksia, eikä ne parhaimman laatusetkaan alkiot aina kiinnity.

6. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    385
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  7. MyMa

MyMa Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.06.2017
    Saadut tykkäykset:
    89
    Täällä on niin hirveästi tullut tekstiä, etten varmaan kaikille muista kommentoida vaikka luinkin viestit :)

@lullaby oih, tsemppiä piinailuun! Kadehdittavan nopeasti sulla on hommat edenneet, mulla lapsi jo sun kuopusta vanhempi ja vielä pari kk pitää odottaa siirtoon pääsyä.. Oon vaan kade :D Eli siis juhannus menee sulla jännäillessä, toivotaan että tulee heti viivaa tikkuun (y)

@justhope älähän turhaan tuota kolmepäiväisyyttä murehdi, ei se alkion pakastusikä ole sama asia kuin laatu. Kyllä pitkälle viljellytkin voivat väsähtää, ei näistä tiedä. Klinikoilla on aina syynsä miksi minkäkin ikäisenä pakastetaan, pyrkivät tietenkin maksimoimaan laadun ja raskautumismahdollisuudet. Meidän klinikalla pakastetaan mahdollisuuksien mukaan eri ikäisiä, esim. meillä pakkasessa sekä 3-, 4- että 5-päiväisiä. Viimeksi siirrettiin 3-päiväinen, jolle tehtiin yhden päivän jatkoviljely. Ja ihana poika syntyi :love:

@Toiveitakovain80, @shelterme ja @Jantzu , hyviä uutisia (y) Erityisesti Toiveelle tsemppiä piinaan! Toivotaan, että oireet johtuu rytinällä etenevästä raskaudesta :cool:

@kirsillevauva suuret pahoittelut menetyksestä :cry: On tämä elämä välillä niin julmaa.

Oma napa menee odotellessa edelleen, joten ei raportoitavaa.

8. Aislinn83

Aislinn83 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    32
    Tänään oli siirto ja siirrettiin 2-päiväinen hyvänlaatuinen alkio matkaan. Katsotaan kuinka käy. Loput 3 munasolua eivät olleet edes hedelmöittyneet että sikäli vähän ikävä tulos mutta parempi taas kuin 1.ivf jossa 4 hedelmöittyi mutta tuli se jakaantumisongelma.

9. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    385
    Olen ihan tyytyväinen mun elämäntapoihin. Olen vaihtanut sipsit riisikakkuihin ja ostanut sauvat ja käyn kävelyillä niillä koirien kanssa.

Lähdetään Tampereelle huomenna viikoksi ja voi olla, etten paljoa pysty kirjoitteleen lomalla.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  10. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    385
    @Aislinn83, tsempit sinullekin! Miksi alkio oli niin nuori? Onko tavallista, että kaksipäiväinen? Onko yhtä hyvät mahdollisuudet kuin blastoilla?

11. Nipsu_78

Nipsu_78 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    50
    @kirsillevauva suuret pahoittelut tapahtuneesta! Onneksi saitte jo jatkosuunnitelmaa, niin surtuaan voi keskittyä uuteen. Kiinnostuksella luin teidän suunnitelmaa. Olen myös miettinyt tuota verenkiertoa ja omaa tilannetta. Eniten ajattelen itselläni, että ikä ja ne kromosomiviat, mutta toki koittaa miettiä jos vika olisi muuallakin ja sen saisi autettua pois. Lisäksi itsekin olen alusta asti miettinyt miten olisi ne lahjasolut. Mutta toistaiseksi siis kaksi omaa pakkasessa ja sitten se lahjasolujen saatavuus ja rahoituspulma..
    Itselläni oli muutama päivä vuotopäivien jälkeen vain tuhrua, sitten tuli päänsärky ja vatsajuilintaa, eilen alkoi taas vuotamaan enemmän. Hyvä sinänsä, koska mielestäni kaikki ei ole vielä vuotanut pois..

Täälläpä on alkukesän plussaruuhkaa:love: Onnitteluja kaikille, @shelterme , @millionnea, @Toiveitakovain80 ja @Jantzu!
    @Roxanne mulle on myös laitettu tuota Tractociliä kahdessa viimeisessä pasissa 2/5. Ekassa ei kiinnittynyt ja toinen oli plussa. Ajattelin kyllä ottaa jatkossakin.
    Isosti onnea hoitopolkuihin ja erityisesti kaikille piinailijoille(y)

12. Aislinn83

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    32
    Mä olen julkisella hoidoissa ja viimeksikin siirsivät kaksi päiväisen. Itsekin murehtinut tota että miksi noin aikaisin?? Alkio oli siis 6-soluinen. Tuskinpa yhtä hyvä mahdollisuus on ku blastoilla.

13. Siida

Siida Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.06.2014
    Saadut tykkäykset:
    329
    Lullaby, oli pakko tulla kirjoittaan, kun sanoit käyneesi siirrossa.
    Onnea matkaan rutkasti:love:
    Kävin itseasiassa itsekin siirrossa reilu pari viikkoa sitten, mutta, kemialliseksi se jäi. Syksyllä uusiin yrityksiin.
    Siirretty oli 2päiväinen, tai oikeestaan 3päiväinen, ku olihan se siirrettäessä jo 8soluinen top yksilö.
    Kaksoset oli siirrettäessä yhtä hyviä. Mulla usko top alkioihin vähän nousi tämän johdosta. Mutta nyt ei onnistunut.

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  14. Mandala

Mandala Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.04.2011
    Saadut tykkäykset:
    943
    Wow upeaa nähdä @Siida ja @lullaby täällä myös :love::eek::love: toivotan teille, kuten myös muillekin tänne "kotipalstalle", hurjan paljon onnea omiin vaiheisiin.
    Me kun päätettiin, että kolmatta ei lähdetä enää yrittämään, vaikka pakastimessa olisi kaksi alkiota, niin silti tätäkin ketjua luen kyllä usein. Niin iso osa elämää tämä on ollut, että vaikea pysyä poissa. Haikea mielihän sitä on kun katson tuota pientä tuhisijaa, että mä en enää ikinä tule piinailemaan täällä paniikin rajamailla tai mulla ei enää ikinä tule olemaan näin pientä vauvaa :cry::confused: Mutta aika aikansa kutakin.

Olen tätäkin ketjua miettinyt, että miten paljon upeita ihmisiä täällä on vaikeissa elämäntilanteissa ja miten monetkin pitkän linjan puurtajat ansaitsevat sen onnistumisen, mutta vaan kestää ja kestää :unsure: Niinkin upeaa vertaistukea kun tämä ketju on luonut niin silti toivoisin, että tämä voitaisiin kuopata ikiajoiksi, ettei kenenkään tarvitsisi tänne enää jäädä!

• Tykkään Tykkään x 2
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  15. Siida

Siida Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.06.2014
    Saadut tykkäykset:
    329
    Mandala, Mietin siirron jälkeen, että kirjoitanko tänne, vaikko en, ja päädyin jälkimmäiseen. Mutta, kun kävin pitkästä aikaa lukemassa ja näin Lullabyn tekstin, niin oli pakko kirjoittaa:love:

Tää on ollu kyllä itsellekin tärkeä paikka purkaa tuntoja aiheeseen liittyen. Kyllä sitä ajoittain oli niin syvissä vesissä, että ilman tätä väylää olis kyllä pää räjähtänyto_O.
    Sen verran tärkeä tämä paikka on edelleen, että aika ajoin tulee käytyä lukemassa, mitä kenellekin kuuluu ja onko vauvoja syntynyt.
    Mandala, miten minusta tuntuu, että kun pari vuotta menee, niin sie käyt hakeen vielä kyytiläisen;).
    Älä nyt vielä hautaa kokonaan ajatusta. Tilanteet ja mieli voi muuttua

Minä en ehtinyt enää ennen kesätaukoa uuteen siirtoon, mutta syksyllä sitten uutta yritystä. Mulla on vahvana tunne, että meiän perhe on tässä, mies sanoo samaa, mutta kokeillaan nyt kuitenkin, jos vaikka vauva vielä saataisi.
    Jos ei, näin on hyvä.
    Tai oikeestaan tuntuu, että on saatu enemmän, kun mitä ikinä on uskaltanut edes toivoa.❤❤❤

Onnea teille palstalaiset vaiheisiinne❤. Taival näitten asioiden kanssa tuntuu usein pelkältä ylämäeltä:( Mutta täällä on myös useita joiden tarinan toivon luovan toivoa ja uskoa tulevaan.
    Isosti toivotan voimia ja rohkeutta!!

• Ihana! Ihana! x 3
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
    Viimeksi muokattu: 13.06.2019
  16. BlackCat

BlackCat Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.06.2014
    Saadut tykkäykset:
    107
    Piti tulla kommentoimaan @Aislinn83 että mulle on siirretty 2 päiväinen alkio ja tuossa se vieressä nukkuu päiväunia :love:
    Samoin sen jälkeen eri aikasn 2 kpl kolmepäiväisiä pas alkioita on tarttunut matkaan, vaikka toinen menikin kesken. Joten ei niiden aina tartte olla blastoja tarttuakseen matkaan :)

Tsemppiä kaikille piinailijoille(y)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  17. Aislinn83

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    32
    Oi että! Ihana kuulla onnistumisia. Itse kun nyt kehitin tosta asiasta ison ongelman. :whistle: mikä sulla on nyt vointi @BlackCat ollut?:love::love:

18. Aislinn83

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    32
    Hei muuten uskaltaakohan sitä jo tänään tai edes huomenna käydä joessa uimassa, maanantaina siis oli punktio? Mökille ollaan lähdössä.

19. janna83

janna83 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    09.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    1
    Aislinn, en varmaan itse uskaltaisi, vaikka ehkä riskit on kuitenkin pienet.

20. shelterme

shelterme Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.03.2014
    Saadut tykkäykset:
    92
    @Aislinn83 sulle tulin toiselta puolen kommentoimaan, että itse myös julkisella hoidossa. Ensimmäinen ifv/icsi tuoresiirto oli 2.päiväinen ja siitä saimme terveen pojan. Ja nyt tämä 1.pas oli sitten 3.päiväinen ja siitä nyt menossa rv 5+3. Eli kyllä noilla nuoremmillakin alkioilla onnistuu, jos on onnistuakseen

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  21. Aislinn83

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    32
    Miten on palstalaisilla mennyt viikonloppu? Tänään pistin gonapeptylin ja juonut vähäsen viiniä joka oäivä mutta aika skeptinen olen tästä. Eilen oli vähän illalla jopa menkkakivuiksi liitettäviä tuntemuksia mutta muutoin ei kyllä mitään.

22. Nipsu_78

Nipsu_78 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    50
    Toivottavasti tärppää @Aislinn83 :love: jospa ne vatsatuntemukset olis kiinnittymistä! Mulla ehkä loppui vihdoin vuoto, jospa keho normalisoituisi pian. Haluaisin uuteen siirtoon pian..vaikka tiedän hyvin että tässä voi pahimmillaan mennä kuukausia.
    Onko joku saanut uuden pakastesiirron suoraan km-jälkeiseen kiertoon, siitä, kun kuukautiset sitten joskus alkaa? Kun ymmärsin niin, että välikiertoa ei ehkä tarvita.

23. Aislinn83

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    32
    @Nipsu_78 toivottavasti pääsisit pian ettei tarvitsisi montaa kuukautta odotella. Minkälainen vointi ollut?

Itse aloin miettiä kun koko pvän ollut enemmän tai vähemmän menkkakipuja ja nyt iltaa kohden myös selkää särkee että koska menkkoja nyt sitten saisi odotella..Kun totesin että nythän on jo kp25 ja siirto oli viime keskiviikkona. Eli menkat alkaa aivan jo parin päivän päästä. Jotenkin tää pitkä kaava on siinäkin erilaisempi kun viimeksi lyhyellä kaavalla siirto oli pe ja gonapeptyl pistettiin ti ja menkkatuntemuksia alkoi tulla vasta siitä seuraavana maanantaina. Jotenkin tuntuu hassulle että alkion olisi pitänyt kiinnittyä tänään mutta samalla kroppa valmistautuu menkkoihin. En tiä mikä purnaus tää nyt on kun eihän se lopputulosta muuta. :D Kai vaan ärsyttää nää selkeät oireet..

24. janna83

janna83 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    09.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    1
    Nipsu, mulla ainakaan ei ole mitään välikiertoa. Eli keskenmenon jälkeen kun alkoi eka normikierto niin siihen tehdään PAS.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  25. Haaveilija91

Haaveilija91 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2018
    Saadut tykkäykset:
    68
    Mulla jo kp 38 eikä menkkoja näy eikä kuulu. Aloitin torstaina lääkärin pyynnöstä Terolutit että saatais ne alkamaan ja päästäis siirtoon.
    Tosi ärsyttävää ku ei tää kroppa toimi enää ilman Teroja (paitsi punktion ja alkionsiirron jälkeen tulleet aina ihan ajallaan! Uskomatonta...)

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi