IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Viestiketju alueella 'Lapsettomuus' , aloittaja Läiti, 16.05.2014.

1. lullaby

lullaby Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Saadut tykkäykset:
    279
    Ei tainnu olla voittoo enää tässä viimesessä arvassa. Tein ekan o-testin jo pp4, jollonka tuli testiajalla ihan lupaavaa viivaa, mutta sit pp5 samanlainen viiva vasta testiajan jälkeen, ja tänään viiva oli vielä hailumpikin. Ehkä joku hipasu saatto olla mut siihen se sit jäikin. Eilen jo aloin psyykkaan itteeni negaan. Toki ei nyt ihan varmaks voi vielä sanoo (ja testien päiväys on vanhentunu 4/19, eikä näyttäneet ovulaatiookaan!?) mutta kyllä se suurin usko on jo menny. Huomasin juuri että se jäljellä oleva r.liuskakin on vanhentunu jo viime vuoden puolella, että kai se oman mielenrauhan takia on joku tuorekin vielä lopuks hankittava.
    Oishan sitä toivonu erilaista tulosta ja loppuhuipennusta tälle yli 13 vuoden yritys-/ hoitotielle, mutta toki oon äärimmäisen kiitollinen ja tyytyväinen siihenkin mitä oon jo saanu. Ja tietysti siitäkin, että tääkin alkio selvis kuitenkin kohtuun saakka ja sai sen mahdollisuutensa. Mut jospa se tilastollinen plussa menis nyt vaikkapa jollekin joka yrittäny jo tosi kauan, monia turhia hoitoja, tai ei oo koskaan saanu vielä ensimmäistäkään..
    Ehkä sitä ei oo vielä ihan käsittäny että homma on nyt ohi, kun aiemmin on aina ollu sitten joku jatkosuunnitelma, mitä seuraavaks kokeillaan ja milllon hoidot jatkuu...nyt ei enää mitään! Todella outoa ja jotenkin niinkun jäis johonkin tyhjän päälle. Niin kauan tää jatkuva raskausyritys/-toive tai jos pakollista taukoo, niin sillonkin yrityksen odotus on ollu iso osa elämää, ja nyt ois sitten aika keskittyä ihan muihin asioihin. Aikansa kutakin, ja jossain vaiheessa on vaan annettava jo olla.
    Tästä piti tulla lyhyt tiedotus tilanteesta, mutta näköjään nää jutut mulla aina vähän venähtää pitkällisemmiks pohdinnoiks.. :D

Jos nyt vastoin kaikkia merkkejä joku ihmeempi käänne vielä tulee, niin palailen, mutta muuten tää alkaa olla mun osalta tässä. Valtavasti Onnea kaikille tällä tiellä, toivon niin että muutkin vois lopulta todeta selvinneensä voittajina tästä suosta (y) Tää palstakin on ollu korvaamaton vertaistuki ja tärkee osa elämää jo jotain yli 10 vuotta, eikä täältä varmasti heti osaa pois jäädä, ja taustalla tulee seurailtua vielä tuttujen vaiheita.. Myöhemminkin varmaan satunnaisesti käyn lukemassa, ja ehkä kommentoinkin jos tarvitaan neuvoja tai kokemuksia jostain missä voisin auttaa.

Kiitos vielä teille, ja aurinkoista kesän jatkoa! <3

Viimeksi muokattu: 27.06.2019
  2. Nipsu_78

Nipsu_78 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    50
    @Aislinn83 täällä voinnit fyysisesti ok, henkisesti vaihtelee. Pääsääntöisesti kuitenkin aika helpottanut, itku ei ole enää niin herkässä ja ajatukset tulevaan. En oikein jaksanut etsiä/en löytänyt sopivaa keskusteluketjua km-aiheesta, niimpä oon lueskellut vähän kerrassaan yhtä kuitenkin. Ehkä vertaiskokemuksia etsien, ehkä siksi jos sieltä löytyisi vielä jokin johtolanka, miten voisi vielä tätä asiaa parantaa. Itkuja myös, koska todella surullisia tarinoitahan niissä lukee..
    Toivottavasti sinun menkkatuntemukset toisivat vielä kaikesta huolimatta ihanan yllätyksen!
    @janna83 hyvä kuulla, toivoisin nopeaa etenemistä. Toki muistelen, että viimeksi meni toista kuukautta niitä menkkoja odotellessa. Nyt en ole edes tehnyt vielä r-testiä että olenko jo "puhtailla".
    @lullaby mulla tämä toinen kiinnittyminen näkyi o-testissä hailujen vahvenemisena vasta pp7 alkaen ja r-testi alkoi kunnolla vahventua vasta pp11..mutta tietysti jos se haamuviiva katoaa, niin olet todennäköisesti oikeassa. Niin monta kertaa olen sitä itsekkin todistanut.. Toivotaan silti vielä, nämä muutamat päivät saa olla hyvinkin toiveikas! Kiitos muutenkin ajatusten jakamisesta! Sai peilattua hyvin omia ajatuksia, vaikka meillä onkin eri polku kuljettuna ja edessä. Itselläni nämä hoidot nyt päällä kaksi vuotta ja se tuntuu ikuisuudelta, eikä tosiaan loppu häämötä vieläkään..eikun lottoamaan:) mahdollisesti niitä lahjahoitoja varten. Tietysti on haaveillut siitä omasta perheestä aina, enemmän tai vähemmän.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  3. Aislinn83

Aislinn83 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    33
    @lullaby toivon kuitenkin kovasti että se plussaksi sieltä kuitenkin muuttuisi kun hailuraa viivaa kerta ollut? <3 <3 Varmasti tuntuu oudolle ja tyhjälle kun hoitopolku loppuu. Mutta toivon että vielä tulisi iloinen yllätys! Ja kaikkea hyvää myös sinulle ja perheellesi sekä hyvää kesänjatkoa. Kiva olisi myös että te kokeneemmat kävisitte täällä neuvoja antamassa, se on aina arvokasta kun ei muuten sitä tietoa saa tai toivoa jos toisella ollut samanlaisia tilanteita hoitopolulla.

@Nipsu_78 En osaa edes kuvitella mitä kaikkea tuossa käy läpi. Halaus sinulle ja toivon että teitä onnistaa ja vaikeudet jäisivät taakse. <3
    Vertaistuki on aina tärkeätä, nämä palstatkin on olleet kultaa arvokkaampia kun tätä hoitopolkua taistelee eteenpäin. Oliko teillä mietinnässä minkälaiset jatkosuunnitelmat kun kierto palautuu? Jos siis sellaisia nyt tässä vaiheessa edes on halua miettiä.

Mulla ollut tänään ja eilen menkkakipuja joten eiköhän ne menkat sieltä ala. Nyt siis kai pp5. Kaikkea kuvitelmaa tottakai mieli tekee mutta nääh, niin sitä olen tulkinnut ennenkin persiilleen nää hommat. :D

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  4. Siida

Siida Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.06.2014
    Saadut tykkäykset:
    329
    Lullaby, mulla näkyi hipaisu nyt tästä viimeisimmästä vasta pp8-pp12 välillä. Vaaleanpunainen viiva, joka ei muuttunut miksikään noina päivinä...sitten vaan tuli menkat. Tosin mulla alkio taisi olla nuorempi...8soluinen.

5. lullaby

lullaby Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Saadut tykkäykset:
    279
    Näin kauan maltoin pysyä hiljaa, heh..
    @Siida, mulla tosiaan 6 päivänen, ja aiemmat 5 päiväsetkin näkyny tässä vaiheessa pp7 r.liuskoissakin haamuina testiajalla. Nyt siinä ehkä vois hyvällä mielikuvituksella nähdä jonkun roskishaamujen esiäidin jos oikein tihrustaa, mutta ihan negaksihan se on tulkittava. No olihan tää ihan extra hidas tapaus ainakin alkuun, kun oli ensin luultu ettei koko solu ollu hedelmöittynykään ja oli kirjattu eka päivänä 1-ytimiseks.. että varmuuden vuoks tietysti käytän Terolutit loppuun ja jatkan muutaman päivän kaapista löytyneillä Lugeilla. Viime yönä tosin tuli jotain kummaa oranssinsävystä hailua vuotookin, eipä oo pas:eissa ennen näin ajoissa kuukautiset alkanu puskeen läpi. Ja eikä oo koskaan ennenkään mitään kiinnittymisvuotoja tullu, niin vaikee omalla kohdalla sellasiinkaan uskoo. Varmaan yritys on ollu hyvä mutta eiköhän ala vuotaa kunnolla viimestään viikonloppuna.

(edit) Vuoto muuuttumassa runsaammaks, hyytymääkin tulee, eli eiköhän oo nyt viimestään tällä selvä.
    (edit 2) Klinikalta käskettiin nyt kuitenkin käyttään vielä tukilääkkeitä sinne viralliseen testipäivään 24.6. saakka, ettei jää ainakaan niiden liian aikasesta lopetuksesta kiinni jos jotain ois alkamassa, eikä mitään jossiteltavaa.

Viimeksi muokattu: 18.06.2019
  6. kirsillevauva

kirsillevauva Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    388
    Onko testailijoita? Minulla oli siirto kaavinnasta seuraavista kuukautisista. Nyt pidän usesmman kierron tauon, pudotanpainoa ja nautin kesästä. nämä keskenmenot on kuitenkin raskaita. Neljä nyt takana

7. Aislinn83

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    33
    @kirsillevauva mulla on vasta testin teko ens vkolla. No toki voi menkat tulla läpi jo ennemminkin. Olen jussin töissä ja lähden ma aamuna mökille että ainakin on sukulaisia ympärillä jotka ei edes tiedä asiasta niin toisaalta kauheesti ei pettymystä voi jäädä vellomaan, ainakaan siinä hetkessä. Mulla kans suunnitelmissa jatkaa painon pudotusta ja nauttia sitten vaan kesästä, seuraavaa ja viimeistä julkista hoitoa kohti siis. Mukavaa juhannusta sinulle ja perheellesi. <3

8. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    388
    @Nipsu_78, meitä on tuossa luovutetuissa munasolu-keskustelussa paljon keskenmenon kokeneita, käy lukemassa ja kirjaannu sinne. Minullakin 2 keskenmenoa tänä vuonna :(. Jos haluat, voit laittaa yksityisviestin.

9. kiia-s

kiia-s Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.04.2014
    Saadut tykkäykset:
    42
    Aika tulla taas tänne oli puolen vuoden hoito tauko ja samalla niin vähän mielessä nämä asiat kuin nyt voi tässä tilanteessa olla. Käyn täällä nykyään niin harvoin et taustaa kerron sen verran että 2015 tehty ivf siitä saatiin 17 alkiota pakkaseen ja 2016 syntynyt lapsi saatu ilostuttamaan. Tänään meni viimeiset alkiot sisään. Kaksi sulatettiin ja molemmat selvisi mutta toinen huonolaatuinen ja koska jo monta siirtoa tehty niin molemmat siirretty. Vuosi sitten aloitettiin taas siirrot ja 5 siirtoa tehtiin joista 3 kertaa positiivinen testi mutta kaikki meni kesken 6 viikolla. Sit aloin tarvita lomaa hoidosta plus käytiin toukokuussa etelän lomalla enkä halunnu sinne ottaa lääkkeitä tai pahimmassa Tapauksessa pelätä keskenmenoa..
    Mutta nyt siis 3 päiväsiä siirretty kaksi hormonikiertoon, progynova ja terolut käytössä.

10. Aislinn83

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    33
    Tervetuloa @kiia-s!

Mulla on menkkakipuja ja myös pms-kuvotusta eli eiköhän se piinaus ollut tässä. Nyt pp8.

11. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    388
    Mies menee tänään verikokeeseen (kromosonit) ja tuloksissa menee kolme viikkoa. Pitkä odotus...Meilä tosiaan kaksi keskenmenoa hoidoista putkeen ja nyt tutkitaan miehen kromosomit ja multa tukostaipumus. Elokuussa sit seuraava siirto :)

Huomenna on Naistenklinikalle aika pidätysongelmien takia. Saa nähdä, mitä siellä...

@Aislinn83, mikä tilanne?

@kiia-s, mikä sulla? Millaisella annostuksella lääkkeet? Ja tervetuloa mukaan! Mulla oli 2+1 molemmat.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  12. lullaby

lullaby Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Saadut tykkäykset:
    279
    Perjantaina pp10 tuli vielä joku ärsyttävä himmee jälkiviiva r.liuskaan, ihan selkeesti kauempaakin nähtävä verrattuna siihen aiempaan pp7, mutta tän aamun virallinen testi ei tuonu enää mitään yllätystä. Joku heikko kemiallinen siis ehkä oli.. jotenkin oudosti lohduttaa sekin, että niin hyvälaatunen blasto sentään yritti jotain, vaikka siihen jäi. Jossain kohtaa ei vaan enää tällä kertaa toiminu.

Nyt sit ahdistaa kun kaapissa on hirvee kasa kaikkee hoidoista jäänyttä sälää, esim. valtava määrä steriilipakattuja ruiskuja ja neuloja, pari (tyhjää) puregon kynää, jotain vitamiinia (vahva e), loput ovisliuskat jne. joilla ei tee enää mitään. Ei kellään sattuis oleen tarvetta? :p Voi ottaa yksityisviestillä yhteyttä. Oon kauheen huono heittään roskiinkaan mitään käyttökelposta tavaraa. Ja kuitenkin haluis eroon niistä..
    No jäi tietysti jotain dhea:ta, letroja ym. mut niitähän ei vissiin saa laittaa eteenpäin.. harmi kun jää vaan sinne vanheneen. Kun ois joku ukkeli edes niin vois huvikseen ite napsia ne jonkun säälittävän luomuilun merkeissä...:LOL:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  13. Aislinn83

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    33
    @kirsillevauva pitkä aika odotella tuloksia kyllä, toivottavasti on kaikki kunnossa! <3 ja elokuuhun ei enää ole pitkä aika.

Mulla piinapäivät jatkuu pp12 nyt menossa ja menkkaoireita tulee ja menee muttei vielä ole mitään vuotoa näkyvissä. Jännitystä eletään. Keskiviikkona ois 2 vkoa siirrosta, tänään se aika täyttynyt punktiosta. Mutta emmä uskalla mitään toivoa, eiköhän ne menkqt ala. Testin teen varmaan to aamuna koska nyt olen reissussa että en halua täälä alkaa testien kans pelata. Sukuloimassa mökillä. :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  14. Haaveilija91

Haaveilija91 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2018
    Saadut tykkäykset:
    68
    Mulle saa joku lahjoittaa omat ei toivotut menkat :DD kp 46 ja Terolut-kuuri loppui lauantaina. Vieläkään ei näy eikä kuulu...

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  15. kiia-s

kiia-s Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.04.2014
    Saadut tykkäykset:
    42
    Progynova menee 2x1 ja terolut 3x1. Malttamattomana odotan jo päivää kun testissä vois jotain näkyä :rolleyes: ensin oli toiveikas olo kun pitkästä aikaa tehtiin pas ja viel kaksi siirrettiin mutta kannasta kävin kattoo että olivat huonolaatuisia nii toiveet laski vaikka eihän se ulkonäkö kaikkea kerro..

16. justhope

justhope Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.02.2016
    Saadut tykkäykset:
    102
    Täällä siirtoaika lähestyy pitkästä aikaa, maanantaina olisi se eessä. Kolmepäiväinen alkio siis tällä kertaa.
    Vähän jännittää, pyysin nyt siirtoon kipulääkkeen suoneen kun punktiossa hoitajat sitä suositteli. Kun on ollut niin kivulaita siirrotkin useimmat.
    Jotenkin vaan jännittää auttaako se, ja mietityttää onko se hieman haitallista... vaikka tuskin sitä suositeltaisiin jos siitä olisi siirrolle jotain haittaa. Ainakin luulisi rentouttavan vähän kroppaa, ehkä sillä olisi suotuisiakin vaikutuksia.
    Kuulemma kipulääkettä yleensä annetaan puolikas annos verrattuna punktioon ja punktiosta poiketen rauhoittavaa ei tule, joten mahollinen tokkurakin poistuu kehosta nopeammin ja pääsee puolen tunnin huilimisen jälkeen lähtemään. Eipähän sitten ainakaan liiemmin isompi juttu kuin siirrot tähänkään asti.
    Miinusta toki se että pitää olla hakija kuten punktiossa, näin yksin lasta yrittävänä se on aina vähän säätämistä kysellä kellä lähipiiristä olisi aikaa tulla hakemaan kun monihan on töissä päiväseltään. Onneksi nyt sain helpohkosti järjestymään. :)

Ainakin tää nyt vähän vähentää omaa jännitystä kun ajattelee että ehkä tällä kertaa säästyisi suuremmilta kivuilta. Toki silti jännittää mahtaako alkio selvitä sulatuksesta, seitsemän niitä nyt on pakkasessa mutta jos on heikkoa tekoa niin eipä se määrä auta..

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  17. MyMa

MyMa Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.06.2017
    Saadut tykkäykset:
    90
    @lullaby Harmi, kun tuli nega tästä viimeisestä kortista :unsure: On varmasti hankala jättää tätä palstaa, mutta eihän onneksi tarvikaan :) Toimit täällä vanhempana neuvonantajana sit vaan (y);) Mä huomasin ainakin plussapalstalla, että sitten ei enää oikein jaksannut seurailla, kun kaikki itseni kanssa samaan aikaan palstailleet olivat lapsensa saaneet. Mutta mielenkiinnosta sitä silti lukee edelleen :p

@Nipsu_78 ja @kirsillevauva jaksamista teille menetyksiinne :cry: Toivottavasti kesä antaa vähän toiveikkaampaa fiilistä, tai edes jotain mielialan kohotusta. Onko teillä jatkosta vielä ajatuksia?

@kiia-s koska sulla on testipäivä? Ja @Aislinn83 tule kertomaan sitten, jos huomenaamuna teet testin, että miltä näyttää :cool:

@justhope toivottavasti sulla menee siirto hyvin ja mahdollisimman kivuttomasti. Tosi kurjaa, jos noin huonoja kokemuksia takana :( Mulla on ollut niin kivuttomia ja helppoja molemmat siirrot, että en osaa edes kuvitellakaan tuommoista.. Ja molemmat punktiot taas ollut niin pöhnässä etten niihinkään osaa verrata. Toivottavasti saat hyvän kivunlievityksen.

Omaa napaa nyt välillä: tänään oli kontrolliultra, kun olen nyt 2,5kk syönyt Novofemia (estradioli+progestiini, kun mun munikset on vaihdevuositilassa). Lääke on toiminut tosi hyvin, tämän 3. pas kierroksen alkaessa huhtikuussa limis oli 1,1mm, nyt hienosti kasvanut 7,5mm!(y) Jatkan nyt Novofemin loppuun, ja kun vuoto alkaa niin aloitan Zumenonin PASsia pohjustamaan. Siirto siis elokuun alussa. Tosi positiivinen fiilis, viimeksi raskaus alkoi ekasta siirrosta joten toiveet korkealla.. ja korkealta sitten putoaakin jos ei tarraa kiinni :barefoot:

MyMa

• Tykkään Tykkään x 2
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  18. Aislinn83

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    33
    Pikainen omanapa kun kello jo paljon ja pitäs nukkua jo kun töihin aamusta, en malttanut odottaa aamuun testin teon kanssa ja sain elämäni ensimmäisen plussan. :)

Tietty ei nyt tiedä vaikka ois kemiallinen tai kohdunulkopuolinen että yritän pitää ajatukset maassa, silti tää on iso iso harppaus mulle joka vuosia saanut negaa testiin.

19. kiia-s

kiia-s Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.04.2014
    Saadut tykkäykset:
    42
    Aislinn83 onnea! ensimmäisen postiviisen testin jälkeen olo on kyllä niin uskomaton

Maanantai kai vastais dpo14 niin sillon ois se lopullinen testi täl kertaa hoitaja kyl käski oottaa 2 viikkoa siirrosta vaikka yleensä sanottu et 10 päivää. Nojoo tein jo testin aamulla, mulla on haamut tullu aina aikasessa vaiheessa, mutta nyt näytti negaa. Huomenna teen vielä testin sit lähetään reissuun viikonlopuksi enkä ota testejä mukaan niin seuraava sitten maanantaina.

20. Aislinn83

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    33
    Voi kiitos, vielä varmistin tänään digitestillä ja 2-3 pärähti siihen. :):love: No en haluaisi antaa itseni innostua liikaa kuitenkaan kun mitä tahansa tässä voi tapahtua. Pelottaa kun mulla se myooma tuola että onko alkio kiinnittynyt sen viereen.:unsure::unsure: (n)

Oireita on rinnat kipeät ja mun mielestä nännipihat vähän muuttuneet sekä valkovuotoa tulee, pientä etomista myös muttei sen suurempia. Vähän mahatuntemuksia välillä.

@kiia-s mulla oli kans eilen kp14 siirrosta, viimeksi piti tehdä testi punktiosta laskien. Toivon kovasti plussaa myös sinne!:love: :love:

21. Haaveilija91

Rekisteröitynyt:
    01.12.2018
    Saadut tykkäykset:
    68
    Onko kenelläkään kokemusta koholla olevasta prolaktiini arvosta? Lääkäri passitti mut siihen sekä kilpparitesteihin, kun tämä vuotohäiriö on osoittautunut ongelmakseni...
    Onko siihen jonkinlainen lääkitys ja kuinka nopeasti arvot yleensä saadaan laskemaan ym?

22. MyMa

MyMa Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.06.2017
    Saadut tykkäykset:
    90
    @Haaveilija91 Mulla oli hoitoihin lähdettäessä prolaktiini aivan viitearvon ylärajalla. Tai tämä oli itse asiassa havaittu jo nuorempana, kun huomasin että toisesta nännistäni tulee silloin tällöin nestettä. Kohonneen prolaktiinin erityksen eli hyperprolaktinemian syy on joskus pieni, AINA hyvänlaatuinen kasvain aivoissa, mutta ei läheskään kaikissa tapauksissa.

Ihan muutama vuosi sitten, vai olikohan jopa viime vuonna, tuli käyttöön testi (ihan verikoe siis), jolla selviää prolaktiinipartikkeleiden koko veressä. Eli kun mullakin oli prolaktiini koholla, niin kyse ei lopulta ollutkaan siitä että prolaktiinia olisi ollut veressä liikaa, vaan ne prolaktiinipartikkelit vaan ovat normaalia isokokoisempia. Saatko selvää mitä tarkoitan? Ja tämä prolaktiinipartikkeleiden suuri koko ei sitten ollut enää mikään ongelma, ja ilmeisesti se sulkee pois sen kasvaimen mahdollisuuden. Laitan pari linkkiä alle.

No lopulta siis tuo koholla ollut prolaktiini ei ollutkaan hoitojen kannalta haitallinen, kun kyseessä ei ollutkaan "oikea" hyperprolaktinemia, joka voisi estää raskaaksi tulon. Fysiologisestihan siinä on kyse samankaltaisesta tilanteesta kuin imettävällä äidillä, jolla imetyksen vuoksi prolaktiinitaso on koholla ja se estää välillisesti uudelleen raskaaksi tuloa.

Toivottavasti tästä oli apua, ja tosiaan älä ala liikaa miettiä sitä kasvainasiaa, koska se on epätodennäköistä ja ne kasvaimet on joka tapauksessa _aina_ hyvänlaatuisia, eli ei syöpää :)

https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2002/16/duo93103 ja toinen
    https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00998

23. justhope

justhope Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.02.2016
    Saadut tykkäykset:
    102
    @MyMa juu harvemmalla nämä siirrot taitaa olla kipeitä kokemuksia, täältä en itse muista lukeneeni yhtäkään tapausta jolla näin olisi. Useimmille vain lievästi epämukavia. Punktiossa se kivuliaisuus tuntuisi yleisempää olevan, mutta siinäkin yleensä ihmisillä lääkkeet toimii niin hyvin ettei tarvitse liian kipeänä olla...
    Hyvähän se vain on ettei useimmilla tee kipeää :) Toivon ettei nämä mun avautumiset tällä palstalla ainakaan ketään joka olisi vasta alottamassa hoitoja, saa kauhistumaan tms :p Mullahan on kuitenkin näihin kipuihin tosi selkeät syytkin, punktiossa kipua tekee leikkausten jättämät kiinnikkeet sisuskaluissa (plus se että kaikki lääkkeet ei tehoo mulla kunnolla) ja siirroissa se että on kaksiosainen kohtu eli kaksi ahtaamman puoleista kohdunsuutakin, joten on niin hankalan tiukat paikat että sattuu se siirtokatetrin paikalleen laitto...
    On mullakin onneksi osa siirroista ollut kivuttomia niin ei ihan niin paljoo jännitä kuin vaikkapa tää vika puntio jännitti. Tai tälle se nyt tuntuu, saa näh mikä on fiilis sitten maanantain koittaessa...:rolleyes:

@Aislinn83 onnea! :) Toivottavasti kaikki menee hyvin.

24. kiia-s

kiia-s Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.04.2014
    Saadut tykkäykset:
    42
    Tänään menty vuoristorataa ensin amulla tein digitestin ja tuli miinus ajattelin et tässä se nyt oli vaikka aikasta vielä onki mutta ennenkin näkynyt jo nyt haamu jos on näkyäkseen, jäi kuitenki joku vaivaamaan ja tein vielä päivällä pc liuskan ja himmee haamu tuli

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  25. Haaveilija91

Rekisteröitynyt:
    01.12.2018
    Saadut tykkäykset:
    68
    Kiitos kattavasta vastauksestasi sain hyvin selvän mitä tarkoitit. Tavallaan toivon, että verikokeesta löytyy jotain. Se selittäisi niin monta asiaa. Katsotaan. Lääkäri soittaa 10.7. Tuloksista.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi