IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Viestiketju alueella 'Lapsettomuus' , aloittaja Läiti, 16.05.2014.

1. kiia-s

kiia-s Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.04.2014
    Saadut tykkäykset:
    42
    Lähettiin kylään viikonlopuksi niin menee maanantaille tai tiistaille seuraava testi, yritän elää viikonlopun nyt haamun voimalla positiivisin ajatuksin

2. kirsillevauva

kirsillevauva Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    446
    @Aislinn83, en muista, olenko onnitellut, joten onnea! Olemme matkalla ja puhelimella on niin rasittava selata. Kauhea pms päällä, ihan jo odotan menkkoja!

3. kiia-s

kiia-s Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.04.2014
    Saadut tykkäykset:
    42
    Haamu kurkkii testissä, on vähän vahvistunut mutta edelleen tosi haalea. Lieviä oireita on ilmassa kahvi ja karjalanpiirakat ainaki alkaa närästää. Nälkä jatkuvasti ja alavatsa arka, erityisesti vatsallaan makoillessa alkaa menkkajuilimisia..

4. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    446
    Täällä keskenmenosta 4 viikkoa ja menkat alkoi. Ei siis luomutärppiä ;) Pitäisi jaksaa nega raskaustestikin tehdä jossakin välissä.

@kiia-s hyvältä kuulostaa <3

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  5. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    446
    Puhuin Dextran lääkärin Eeron kanssa, joka ei siis ole mun hoitava lääkäri. Määräsi metformiinin minulle, jonka aloitan heti tällä viikolla. Se on kuulemma hyödyksi ylipainoisille yrittäjille :) Lisäksi sanoi, että oli ollut konferenssissa, jossa puhuttiin, että terolut-lääkityksen pitäisi olla ylipainoisilla huomattava verrattuna normaalipainoisiin. JOtakin kombinaatiota voi myös ajatella seuraavassa siisrrossa. Eero on erikoistunut keskenmenoihin! Tuli ihana fiilis. Laihdutuslääkettä ei suostunut määräämään, vaan pudotan painoa omaan tahtiin. En malttaisi odottaa elokuuta ja uutta siirtoa :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  6. justhope

justhope Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.02.2016
    Saadut tykkäykset:
    104
    Meinasi jo unohtua kuulumisten päivittely, eli täällä siirto oli tosiaan maanantaina. Sain puolikkaan annoksen kipulääkettä ja tehosi yllättävän hyvin, olikin helppo rentoutua. Meni ehk parhaimmin siirto kuin koskaan, ei tuntunut ees pahalle. Ja oli yksi harvoja kertoja kun ei tarvinnut tarttua kiinni kohdunsuusta, sekin varmasti teki aika kivuttoman kokemuksen tällä kertaa. Reitti löytyi kerrankin helposti ja homma oli hetkessä ohi! :)
    Alkiokin oli ilmeisesti selvinnyt sulatuksesa hyvin ja akkaseen jäi 6 oottamaan vuoroaan.

Kerrankin näin, oli oikeasti tosi hyvä fiilis kun sen jälkeen hetken huili paikan päällä ja ootteli että lääkkeen vaikutus katoaa. Tuli optimistinen olo että ehkä tuon lääkkeen avulla homma helpottuisi niin että joku alkio vielä jopa kiinnikin tarttuisi, kun kroppa on rentoutuneempi ja stressittömämpi siirrossa... kai sitä voi ainakin toivoa :LOL:

Tänään pistin gonapeptylin ja testipäivä olisi 15.7.

• Ihana! Ihana! x 3
    • Tykkään Tykkään x 2
    • List
  7. Aislinn83

Aislinn83 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    45
  8. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    446
    @justhope, hyvältä kuulostaa!

Eikö kukaan enää päivitä listaa? Itse päivitän kahta muuta yrityslistaa, joten en viitsi ottaa tästä koppia :) Olisi kiva lukea sieltä aina piinajuttuja ja muuta.

9. Aislinn83

Aislinn83 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    45
    Mä voisin kyllä yrittää sen päivittää, pitää varmaan ottaa oikein paperia ja merkata ylös mitä kaikkea tapahtunut, lista jäänyt aika kauas vissiin tonne taakse jo..

10. kiia-s

kiia-s Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.04.2014
    Saadut tykkäykset:
    42
    Ei ne haaleet viivat hyvää tienny oli vaan kiinnittymisyritys nyt näyttää jo puhdasta negaa testi. Nyt aletaan odottaa uutta ivf aikaa. Tuntuu niin kaukaselta kun elokuussa tulee 4v. siitä kun eka ja toistaiseksi ainoa ivf tehtiin. 17 alkiota sillon saatiin ja yksi lapsi niistä syntyi, ei kovin hyvä onnistumisprosentti, mutta onnellinen toki että edes yksi:love:

11. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    446
  12. Nipsu_78

Nipsu_78 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    53
    Pieni tauko takana, nyt kuitenkin jo menossa mukana kp4 ja valmistaudun seuraavaan siirtoon..Samoilla konsteilla edetään, kuin viimeksikin. Tässä välissä otettiin kilpirauhasen vasta-aineet ja pitkäaikaissokeri, molemmat arvot ok. En tiedä mitä muuta vielä testaisi..Hassua miten sitä toivookin, että joku vika löytyisi ja selittäisi..Kiitos kaikille myötäelämisestä, nyt onneksi jo aikaa kulunut ja täällä tapahtuu koko ajan. Katse eteenpäin(y)
    Kovasti onnea @Aislinn83 :love:
    Pahoittelut @kiia-s Olihan teillä vielä alkioita jäljellä?
    Onnea piinailuun, ainakin @justhope :love:

13. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 106
    Nopeasti vaan Onnea @Aislinn83 :love:
    Toki muillekin plussanneille jos en ole onnitellut jo!

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin!

Nyt mekin ollaan jo siinä pisteessä että pian on edessä hoitojen aloitus.
    Tai no kierrot taitaa mennä niin et syyskuun alussa vasta alkaa synarela.
    Mut pelottaa että jos on taas joku mikä siirtää. Ei kauheen kiva, mut vaikea uskoa kun kohta vuoden ok vaan siirtynyt. Ja samalla pelottaa koko hoito. En tiedä onko parempi ettei lue niistä vai että lukis.
    En tajunnut kuinka rankkaa tää sit oikeesti on.. Vaikken edes ole alkanut vieläo_O

14. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    446
    @Wintersun, toivotaan, että nyt on teidän vuoro! Kuukautistenko takia menee syyskuulle? Mulla on "onneksi" lyhyt kierto, että lusin kohta yhdet kuukautiset ja sitä seuraavaan hoito.

Aloitin diabeteslääkityksen ja ei ole tullut sivuoireita :). Siis hoitosuunnitelman osa. Lääkärille aika 8.7 hoidon suunnitteluun.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  15. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 106
    Juu, elokuun kierto alkaa jossain elokuun puolessa välissä ja siitä se kp 20 menee sitten syyskuuhun.

16. M4rianne77

M4rianne77 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    20
    Heippa, saako tulla mukaan kirjoittelemaan ja lukemaan kokemuksia? Mulla jo kaksi lasta ja ollaan mieheni kanssa 06/2018 aloitettu ensimmäisen yhteisen yritys. Tulinkin nopeasti raskaaksi, mutta meni kesken syyskuussa. Sen jälkeen ei ainuttakaan plussaa olla saatu. Nyt tehtiin päätös tutkimuksiin menosta, mulla ikää kuitenkin jo 42v. Mies on nuorempi, mutta hänellä ei ole lapsia. Lapsettomuusasiat on itselleni aivan vieraita, koska aiemmin olen raskautunut helposti. Mistä tutkimukset alkaa (miehen sperma-analyysin jälkeen) naisella ja onko joku tietty "järjestys" tässä iässä miten edetään. Paljon on kysymyksiä ensimmäiselle käynnille joka varattiin Lappeenrannan Felicitakseen.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  17. justhope

Rekisteröitynyt:
    19.02.2016
    Saadut tykkäykset:
    104
    Täällä taas piinailut ohi täysin tuloksettomina, veritesti taas kerran alle 2 eli nega. En varmaan koskaan saa nähä muuta tulosta, tuskin tässä koskaan raskaaksi tullaan. Kun ei ees kiinnittyä yritä ikinä.
    En jaksanut tällä kertaa tehä ees kotitestejä, yhen tein viime viikon alkupuolella olikohan se pp8 ja kun sekin taas nega oli niin totesin että turha enää kotona testata, harmittaa vaan enemmän niitten katselu.

Tuntuu taas niin turhalle ja toivottomalle tämä taivail.

• En tykkää En tykkää x 4
    • List
  18. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    446
    @justhope pahoittelut negasta! Oliko mones kerta?

@M4rianne77, yksityisellä varmaan tehdään niin paljon tutkimuksia kuin pörssi kestää :) Itselle tehtiin normaali gynegologinen tarkastus ja kuukautiskierron kartoitus. Tutkimuksista voi katsoa lafkan sivuilta :) Meillä todettiin, ettei kummassakaan vikaa, mutta niin vaan mentiin 5 vuotta yhdellä plussauksella, joka paljastui tuulimunaksi. Varmaan IVF järkevin sun iän vuoksi. Kevythoidot ei varmaan riitä, luulisin!Nyt siis luovutetut munasolut, joilla tuloksena kaksi raskautta ja kaksi keskenmenoa :(

19. justhope

Rekisteröitynyt:
    19.02.2016
    Saadut tykkäykset:
    104
    @kirsillevauva kahdeksas siirto tämä oli. Nyt on vielä muistaakseni kuusi kolmepäivästä alkiota pakkasessa.
    Mulle vaan tää on tässä ollu raskainta että ikinä ei tule ees kiinnittymisyritystä. Ees sitä pientä toivon sirua että ees joku kaunis päivä voisi onnistua.

20. MyMa

MyMa Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.06.2017
    Saadut tykkäykset:
    113
    @kiia-s ja @justhope suuret pahoittelut negasta :(:cry: Justhope, on varmasti raastavaa kun ei tule edes kiinnittymisyritystä. Muistatko/tiedätkö, minkälaatuisia alkioita teillä on? Onneksi teillä on vielä ihan hyvin reserviä jäljellä, vaikka nyt on tietysti suuri surku päällä. Koska seuraavaan siirtoon?

@m4rianne7 tervetuloa joukkoon tummaan :) Varmasti paljon saat vastauksia ekalla käynnillä ihan kysymättäkin, kun kyseessä on kuitenkin enimmäkseen keskustelu- ja selvityskäynti, ja ultraus tehdään (alakautta) varmaankin myös. Me saatiin hoitojen alussa myös iso nivaska esitteitä, joista pystyi sitten kotona kertaamaan asioita, jotka meni ekalla kerralla ohi :D Ja siinä hoitojen edetessä ne asiat alkaa selkiintyä. Kuvittelisin myös, että teillekin lähdetään IVF-hoitoihin iän takia. Ja yksityisellä tosiaan hoidetaan kyllä niin kauan kuin laskut saa maksettua :ROFLMAO: Tsemppiä alkuun! Koska eka käynti?

@kirsillevauva hyvä kun suunnitelmat taas etenee ja olet päässyt taas (kai?) parempaan yritysfiilikseen km jälkeen (y) Sulla varmaan siis 8.8. käynti, eikä 8.7.?

@Wintersun niin raastavaa kun pitää odotella, eikä pääse vielä tositoimiin vaikka haluaisi, I feel you!o_O

Itsellä nyt takana 3kk Novofemia munasarjojen herättelyyn kolmekymppisen "vaihdevuosista" :confused: Menkat olleet nyt siis kolme kertaa, eilen alkoi taas vuoto. Joka kerralla ollut hieman edellistä runsaammat. Novofemia syötiin siis putkeen 3x 28 tbl. Ekassa kierrossa vuoto alkoi kiekon loputtua, nyt kaksi jälkimmäistä vuoto alkanut jo kp 26-27. Onkohan tämä jotenkin merkillepantava asia, mä en oikein tätä asiaa osaa tulkita... Nyt aloitin kuitenkin suunnitelman mukaan Zumenonin, ja ultra heti kesätauon jälkeen elokuun alussa. Siirto elokuun aikana. Kävin ennen klinikan lomia näytillä, ja limis loistokkaan hyvä ja monikerroksinen rakenne.

MyMa

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  21. Nipsu_78

Nipsu_78 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    53
    Voi hitsi @justhope harmittaa sun puolesta! Sitkeyttä tämä homma vaatii ja sitä sullakin on ollut. Älä luovuta! En muista, oliko sulla jo jotain lisäjutskia, esim. scratching (suolaliuoshuuhtelu uä-yhteydessä ennen siirtoa lisää ns.kohdun vastaanottavuutta?), alkioliima, kortisonitabletit, Tractocilen tiputus suoneen ennen siirtoa. Alkioliimasta en tiedä, mutta noi muut ei ihan kauheesti tuo lisähintaa. Ja tietty Gonapeptyl siirron jälkeen. Ja varmaan montaa muutakin tapauskohtaisesti kokeillaan. En tiedä soveltuisiko noista jokin/jotkut sun tapaukseen.
    Ja sitten omat poppakonstit, joiden käyttö ehkä vaan itsellä omaa psyykkausta, kuten ruokavalio, lisäravinteet jne. Itse harkitsen tällä kertaa gluteiinitonta tai ainakin vähentämistä, sokeria vähemmälle ja ehkä hylaa (mulla siis lieviä vatsaongelmia yleensäkin ja vähän nivelissä). Jotain rentoutusjuttuja voisin ehkä vielä kehitellä, ehkä hieroja. Akupunktiota en taida sen hinnan takia nyt ees harkita (vaikka uskonkin että voi auttaa). Eihän sitä tosiaan tiedä mikä auttaa tai mikä mättää milloinkin. Varsinkin itsellä iän takia ne kromosomivirheet niin todennäköisiä. Ja niitä kun ei ole valitett.tutkittu niin ei tiedä. Mutta alkiot ovat yksilöitä ja siksi jaksan vielä yrittää nuo kaksi pakkasesta, vaikka mieli tekisi lahjasolupuolelle asap!
    Mulla siis tänään ultraus ja kaikki kohdussa ok, suolahuuhtelu tehty ja siirtoa odottelemaan melkein kaksi viikkoa (loman takia pidempi siirtoväli, mutta koska lääkkeillä pas niin pitäisi olla ok). Kaikille hyvää kesää ja tsempit&voimahalit vaiheisiinne!

22. justhope

Rekisteröitynyt:
    19.02.2016
    Saadut tykkäykset:
    104
    Kiitos @MyMa ja @Nipsu_78 tsempistä, sitä tässä tarvitaan!
    Seuraavaan siirtoon aion tuttuun tyyliini jo heti seuraavassa kierrossa taas, välillä kyllä itseki ihmettelen mistä revin tätä jaksamista - mutta tauon pitäminen tuntuisi itselleni paljon kurjemmalle jotenkin. Vaikka tottahan tämä alituinen lääkkeitten ja muitten muistaminenkin raskasta välillä on. Eli luultavasti seuraava siirto on ensi kuun alkupuolella.

Ja joo on mulla jotain juttuja kokeitu, nata- ja readytesit otettiin tuossa alkuvuonna, niissä ei selvinnyt mitään muutettavaa että voisi kokeilla jotain uutta. Ja siinähän ilmeisesti tulee samalla tavallaan scratchingvaikutus kohtuun, tosin mulla sen hyöty ehkä heikko kun testien jälkeen piti yksi välikierto oottaa testituloksia ja sitten oli vain yksi alkio tuolloin jäljellä eikä se ainakaan kiinnittynyt.... kun scratchingin hyöty ymmärtääkseni ei muutamaa kiertoa kauemmas riitä. Gonapeptyl on pistetty joka kerta, viime kerralla pistin kaksinkertasen annoksen. Alkioliimaan en ole perehtynyt, pitäisi kai tutkia asiaa...
    Itse olen liki koko ikäni ollut gluteenittomalla ruokavaliolla keliakian takia oten siitäkään en oikein uutta konstia saa...
    Se kai tässä on vaikeaa kun mun kohalla mentiin käytännössä suoraan ivf-hoitoihin ja nekin tehty varsin tujuin lääkkein alusta asti niin välillä tuntuu että onko tässä ees mitään mitä voisi muuttaa. Varsinkin kun nuo limakalvotestien tulokset oli että kaikki normaalia eli nykynen lääkitys ja muut niin homman teoriassa pitäisi toimia kohdun puolesta.
    Tai juu oishan se akupunktio ja tämmöset, mutta itse en oikein sitä ole ajatellut - tässä joutuu olemaan töistä muutenkin tosi paljon pois niin ei oikein voi vielä akupunktiojutuilla lisätä. Ehkä sekin että mulla on muutenkin kynnys ajatukselle että menisi jonnekin pisteltäväksi, ei tunnu itselleni rentouttavalle ajatukselle - mä olen vähän vaivaantuvaa ihmistyyppiä että jo kampaajakäynnit on epärentouttavia ja stressaavia... :ROFLMAO:

Kai tämä vaan on niin tuuripeliä. Alkiot on tosiaan yksilöitä. Mä olen koko ajan ajatellut että olen niin nuori että kai ne alkiot vielä ihan ok ois... toisaalta lahjasiittiöt käytössä niin toki arpapeliä siinäkin mielessä, kai se lahjottajakin voi alkioitten laatuun ehkä vaikuttaa. Mulle ei ole mitään luokituksia alkioista annettu enkä ole kysellyt, siirroissa vaan sanottu että hyvälaatusia oisivat olleet. Olen ajatellut että kyllä ne ammattilaiset tietää onko hyvä ja siirtokelpoinen vai ei, lopultahan ne luokitukset muutoin kai on vaan osviittaa antavia ja huonoksikin luokiteltu voikin olla se the hyvä alkio

23. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    446
    Painoa en ole saanut pudotettua, ja täti totesikin kohteliaasti minun lihoneen, kun ei oltu vuoteen nähty :( Ymmärsin kuitenkin lääkärin puheista, ettei se ylipaino ole ihan katastrofi, vaan haittoja voidaan kiertää lääkkeiden avulla. Suunnittelukäynti on 9.8 :) Odottavan aika on todella pitkä.

24. kirsillevauva

Rekisteröitynyt:
    11.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    446
    @justhope hirmuinen määrä siirtoja! Onko lääkärillä aavistus, miksi et plussaa? Ihmettelen, miten jaksat tota jatkuvaa hormonimyrskyä? Itse tulin hulluksi niistä hormoneista, aloin kerran itkemään töissä asiakkaan nähden, kun se oli niin ilkeä ;)

@Nipsu_78, mikä tuo suolahuuhtelu on?

Mulla tulee seuraavaan siirtoon instalipid (jos muistan nimen oikein), luin että hyviä vaikutuksia ollut keskenmenojen ehkäisyyn.

25. M4rianne77

M4rianne77 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    20
    @MyMa ensikäynti olisi elokuun puolessa välissä. Just ollut silloin tulevat menkat, joita tietty en toivo;)

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi