IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Meillä oli tänään suunnittelukäynti. Paljon tuli asiaa ja aikaakin meni enemmän kuin kuvittelin, onneksi ei ollut kiire mihinkään käynnin jälkeen. Hoitoa lähdetään tekemään lyhyellä kaavalla seuraavaan kiertoon ja lääkäri määräsi lisäksi Progynovat aloitettavaksi nyt tämän kierron loppupuolella, että saadaan pistosten aloituspäiväksi ajoitettua lauantai ja siten punktiopäiväksi todennäköisesti keskiviikko, torstai tai perjantai. Loppuviikon punktiolla kun on se etu, että alkiot voidaan viljellä tuoreeltaan blastokystavaiheeseen ennen siirtoa tai pakastusta. Tämä oli mulle uutta tietoa, vaikka paljon olenkin yrittänyt lukea ivf-hoidosta ja erilaisista protokollista. Progynovan aloitus on jo reilun viikon päästä eli aika nopeasti pyörähtää tämäkin ruljanssi käyntiin. Puhuttiin myös PGS- ja ERA/BeReady-testien mahdollisuudesta mutta en nyt ihan vielä ainakaan niistä innostunut. Katsotaan uudestaan jos ei muutamalla alkionsiirrolla saada tulosta.
 
Oliko muuten sun kohdalla mikä syy, että juuri marraskuuhun asti on aikaa? Mulla on ollut niin nopeaa tämä eteneminen asioissa, että en ole ihan kartalla, että mikä kaikki asioita viivästyttää.
Meillä siis vuosi sitten ollut ekat lapsettomuustutkimukset ja silloin löydettiin syy siittiöistä, joita siis vähän (eka näyte 0.2/ml ja liikkuvia vähän myös). Lisäksi minun piti pudottaa - 23kg painoa ennen hoitoon pääsyä. Tilannetta mutkisti sitten, että 3kk päästä siemennestenäytteessä siittiötä pyöreä nolla. Mies joutu syömään 3kk hormonia. Uusi näyte, nolla tulos jälleen. Sitten tuli lähete kivesbiopsiaan ja sinne jonotettiin taas kolme kuukautta. Mies anto siellä ennen biopsiaa näytteen, josta yllättäen löyty sen verran siittiötä, että saatiin pakkaseen saalista. No nyt sitten odotellaan kolme kuukautta ennen ko hoito alkaa, ilmeisesti sen verran täyttä heillä. :unsure:
 
Meillä siis vuosi sitten ollut ekat lapsettomuustutkimukset ja silloin löydettiin syy siittiöistä, joita siis vähän (eka näyte 0.2/ml ja liikkuvia vähän myös). Lisäksi minun piti pudottaa - 23kg painoa ennen hoitoon pääsyä. Tilannetta mutkisti sitten, että 3kk päästä siemennestenäytteessä siittiötä pyöreä nolla. Mies joutu syömään 3kk hormonia. Uusi näyte, nolla tulos jälleen. Sitten tuli lähete kivesbiopsiaan ja sinne jonotettiin taas kolme kuukautta. Mies anto siellä ennen biopsiaa näytteen, josta yllättäen löyty sen verran siittiötä, että saatiin pakkaseen saalista. No nyt sitten odotellaan kolme kuukautta ennen ko hoito alkaa, ilmeisesti sen verran täyttä heillä. :unsure:
Okei. Meillä kans siittiöitä normaalia vähemmän, mutta ei kuitenkaan kauheasti alle raja-arvojen. Voi kuulemma silti kestää, jos luomuna jatkaisi yritystä ja mun ikä nyt ei kauheasti anna enää odotteluvaraa, niin päädyttiin suoraan ivf:ään. Kävin ekan kerran lääkärissä elokuun alussa ja keräys + siirto ens kuussa, joten pää on ihan pyörällä tästä nopeudesta.

Miten sun painonpudotus on onnistunut? Vaatiiko ne jonkun tietyn BMI:n vai mistä just tuo 23 kg on vedetty? Olette julkisella ilmeisesti hoidossa? Tsemppiä teille. Toivottavasti kaikki etenee hyvin.
 
Okei. Meillä kans siittiöitä normaalia vähemmän, mutta ei kuitenkaan kauheasti alle raja-arvojen. Voi kuulemma silti kestää, jos luomuna jatkaisi yritystä ja mun ikä nyt ei kauheasti anna enää odotteluvaraa, niin päädyttiin suoraan ivf:ään. Kävin ekan kerran lääkärissä elokuun alussa ja keräys + siirto ens kuussa, joten pää on ihan pyörällä tästä nopeudesta.

Miten sun painonpudotus on onnistunut? Vaatiiko ne jonkun tietyn BMI:n vai mistä just tuo 23 kg on vedetty? Olette julkisella ilmeisesti hoidossa? Tsemppiä teille. Toivottavasti kaikki etenee hyvin.

Pääsin ko pääsinkin paino tavoitteeseen :) oys:ssa ollaan hoidossa ja siellä bmi raja, josta tuo paino tavoite. Tsemppiä teille hoitoihin! (y) Kiva, että pääsitte noin nopeasti. Kyllä tämä odottelu alkaa pitemmän päälle tympäsemään. (n)
 
@jonxu huhuilit piinailijoiden perään, taidan poikkeuksellisesti olla ainokainen, vai onko meitä muita?:)
Pp6 siis menossa ja arki rullaa normaalisti, pientä väsymystä on, mutta uskoisin että teroluteista johtuvaa:) alkio oli siirrettäessä vain 2päiväinen, joten en ole vielä edes testannut, vaikka malttamaton monesti olenkin:whistle: Josko alkuviikosta uskaltautuisin kokeilemaan!
Upean painonpudotuksen olet @jonxu tehnyt, wau, todella hieno suoritus!(y)
Hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille, täällä lähdetään pitkän viikonlopun viettoon:)
 
Kävin ostamassa Progynovan vaikka seuraavaan kiertoon on ainakin kuukausi, mahdollisesti kaksi. Silti voisin kysyä jo valmiiksi tarkoittaako se kolmesti päivässä kahdeksan tunnin välein, vai riittääkö se jos ottaa aamulla, illalla ja jossain puolessa välissä hereilläoloaikaa?

@Milli-34 Tsemppiä piinailuun!
 
  • Tykkää
Reactions: Milli-34
Kävin ostamassa Progynovan vaikka seuraavaan kiertoon on ainakin kuukausi, mahdollisesti kaksi. Silti voisin kysyä jo valmiiksi tarkoittaako se kolmesti päivässä kahdeksan tunnin välein, vai riittääkö se jos ottaa aamulla, illalla ja jossain puolessa välissä hereilläoloaikaa?

@Milli-34 Tsemppiä piinailuun!
Mulle määrättiin sitä (kaiken muun lisäksi) tänään kans ja ohje oli että aamuin illoin 12h välein. Huomenna aloitan.
 
@Silmu75 , minulla oli ohjeena kahdesti päivässä. Kaksi aamulla, yksi illalla. Kannattaa tarkistaa ohje, luulisi olevan pakkauksen kyljessä? J AVoithan soittaa vielä klinikalle?
Mulla lukee yksi tabletti kolmesti päivässä, ei muuta ohjeistusta. Voisko liittyä jotenkin mun pitkiin kiertoihin (=hiipuvaan hormonitoimintaan) vai onkohan sillä mitään merkitystä lääkkeellisessä kierrossa... Täytyy ehkä vielä varmistaa sitten aikanaan kun ilmoitan menkoista.
 
Onko kenelläkään progynova aiheuttanut rintojen kipeytymistä? Mulla rinnat kipeytyi kyllä jo ennen lääkkeen aloittamista, mutta oli vähemmän kipeät juuri ennen kuin aloitin lääkkeen ja nyt ne ovat todella kipeät ja turvonneet. Mietityttää, että johtuuko lääkkeestä vai olisko tästä viimeisestä luomukierrosta voinut muka tärpätä. Yritän sinnitellä testaamisen kanssa keskiviikkoon/torstaihin, jolloin kk pitäisi alkaa.

Muina oireina menkkajomoa tulee ja menee.
 
Onko kenelläkään progynova aiheuttanut rintojen kipeytymistä? Mulla rinnat kipeytyi kyllä jo ennen lääkkeen aloittamista, mutta oli vähemmän kipeät juuri ennen kuin aloitin lääkkeen ja nyt ne ovat todella kipeät ja turvonneet. Mietityttää, että johtuuko lääkkeestä vai olisko tästä viimeisestä luomukierrosta voinut muka tärpätä. Yritän sinnitellä testaamisen kanssa keskiviikkoon/torstaihin, jolloin kk pitäisi alkaa.

Muina oireina menkkajomoa tulee ja menee.
Mä kun just kävin tuota ostamassa, niin farmaseutti sanoi rintojen kipeytymisen olevan lääkkeen todennäköisin sivuvaikutus.
 
Itse lääkkeen tuoteselosteessa sanotaan, että rintojen kipeytyminen kuuluu melko harvinaisiin haittavaikutuksiin eli 1-10/1000 kärsii tästä haittavaikutuksesta. Mutta toki mä kuulun juuri niihin varmaankin (n)
Mä ymmärsin sen niin, että kun on isompi annostus kuin vaihdevuosioireisiin käytettäessä, niin sivuvaikutuksiakin tulee paljon todennäköisemmin.
 
Pahoittelut negan saaneille!
Itselläni tosiaan jo monia kokemuksia viivattomista testeistä ja pettymyksistä, mutta myös kaksi kesken mennyttä plussaakin mahtuu. useampi inseminaatio ja blastojen siirtoja yhteensä kuusi. Nyt piinailen kaikkin viimeistä eli seitsemättä pp3. En meinannut uskaltaa ryhtä sen siirtoon, joku outo luopumisen tuska. Yli kaksi vuotta näitä hoitoja putkeen..Mutta sitten päätin samaan putkeen vaan. Tällä kertaa varmistin että ferritiini oli hyvä ja kilppariarvot ok. Lisäksi uutena juttuna intralipid. Ja Klexane toista kertaa mukana. Kortisoni jatkuu peruslääkkeiden kanssa. Eli paljon on apujuttuja, halusin kaikki mitä minulle soveltuu. Testipäivä on 10.9. eli perässä tullaan @Milli-34 :love::love: tarroja meille!!

Onnea @kirsillevauva ! Kuinka olet voinut? Opiskelujuttu kuulostaa hyvältä! @Wintersun kohti lokakuuta siis! @Silmu75 jännää tulossa! Mulla on pas-siirrot olleet kp19-24, yleensä siinä 20. Riippuu kai limakalvosta ja viikonlopuista..
Tervetuloa kaikille uusille tänne vertaistukeen!
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja Milli-34
@Nipsu_78, olisi jo aika sunkin onnistua! Kokeiletko seuraavaksi luovutettuja soluja, jos ei tärppää?

Oireena on lähinnä ruoka- ja kahviöllötys. "Tunkkaiset" ruuat ällöttää, ja tekee mieli kaikkea raikasta ja terveellistä. Ei ole ennen ollut tällaista. Mietin, onko luovuttaja joku terveysintoilija ;) ja lapsi perinyt sen geenit ruuan suhteen. Väsymys oli jo ennen plussausta valtava, mutta on nyt helpottanut, ja pahoinvointi on vähäistä. Eli helpolla olen päässyt. Toivottavasti pikkupeikko kuitenkin kasvaa ja voi hyvin <3 Ultra on 10.9.

Kirsi ja pikkupeikko 5+5
 
Pakko kanssa noih7n lisäravinteisiin tms kertoa oma kokemus. Meillä miehen siittiöt eivät liiku oikeastaan lainkaan joten lähdettiin heti icsillä eteenpäin. Viime syksynä kaks hoitokertaa julkisella. Tul8s kummastakin nolla hedelmöittynyttä munasolua. Päätettiin kokeilla vielä kerran yksityisellä koska juokinen sulki ovensa selitteellä - mitään ei asialle voi tehdä.

Felitaksessa asia otettiin vakavammin. Mieheltä tutkittiin kivekset yms. Meille määrättiin 4kk vitamiini kuuri; miehelle inomaneja ja minulle donafertyä. Huhtikuussa alkoi seuraava hoitokierros. Munasoluja tuli edelleen vain se 5 kuten muissakin hoidoissa vaikka lääkemääriä nostettiin. Mutta! Saatiin kaksi hedelmöittynyttä munasolua! Mies antoi myös kaks perätistä näytettä joista jälkimmäisen laatu huomattavasti parempi.

Nämä kaksi alkiota sit siirrettiin tuoresiirtona ja nyt odotellaan tammikuussa syntyväks kaksosia.

Itsellä donaferty paransi hormonitoimintaa, tai siis tasas sitä. Mielialanvaihtelu, lakeanhimo yms väheni. Kierto säännöllistyi yms. En tiedä oliko meidän onnistunisen takana nuo vitaminiit vai vaan tuuri. Mut ei niist haittaakaan ole. Miehen siittiöt uusiutuu 3-4kk välein joten tauko siinä kohtaa välttämätön.

Ja punktioon. Meillä puoliso tuli mukaan myös keräykseen, samoin siirtoon. Ihan toimenpidehuoneeseen asti. Halusi itse. Ja mulla punktio ei sattunut ollenkaan. Ehkä pieni nipistys mut muuten ok. Verta tuli jälkikäteen aika paljon. Se yllätti ekalla kerralla.
 
Plussatuulia @Nipsu_78 :love: nyt uskotaan, toivotaan ja luotetaan, että tämä olisi se teidän blasto:)

Täällä hieman kysymysmerkkinä olen ollut viime päivät(n) Lievää veristä vuotoa nyt 3 päivää, vaihdellen kirkkaista veriviiruista, vaaleanpun.- haalean ruskeaano_O lähinnä pyyhkiessä. Minulla ei yleensä koskaan tuhruttele, vaan menkat alkaa kuin napista painamalla. Onko teillä kokemusta tällaisesta? Voiko terolut aiheuttaa tuon, että menkat ei pääse ns. kunnolla alkamaan oman kierron mukaisesti? Kaksi tuoresiirtoa mitä minulla on ollut olivat plussia, tosin päätyen kkm ja km.
Nyt siis pp 11 ja eilen testi oli nega.
 
Vähän hassu kysymys mutta menisittekö ottamaan tatuointia kovin lähellä alkionsiirtoa? Mulla on tatska-aika 19.9. ja laskeskelin että oviksen pitäisi olla ihan niihin aikoihin. Mulla tehdään siis luonnollisen kierron PAS 5 pv blastolla. Mitä olette mieltä? :D
 
Vähän hassu kysymys mutta menisittekö ottamaan tatuointia kovin lähellä alkionsiirtoa? Mulla on tatska-aika 19.9. ja laskeskelin että oviksen pitäisi olla ihan niihin aikoihin. Mulla tehdään siis luonnollisen kierron PAS 5 pv blastolla. Mitä olette mieltä? :D
Vähän hassu kysymys mutta menisittekö ottamaan tatuointia kovin lähellä alkionsiirtoa? Mulla on tatska-aika 19.9. ja laskeskelin että oviksen pitäisi olla ihan niihin aikoihin. Mulla tehdään siis luonnollisen kierron PAS 5 pv blastolla. Mitä olette mieltä? :D

En menisi. Ehdottomasti peruuttaisin ajan.. Julkisella ei käsittääkseni mielellään edes hoideta, jos on tuoreita tatuointeja..
 

Yhteistyössä