IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Testasin tänään ennakkoon ja negaa näytti.. clearblue digi. Epätoivoisena avasinkin sen ja ei olis pitänyt kun siellä on niin paljon kaikenlaisia viivoja Noh, virallisena testipäivänä vielä uudelleen eli torstaina
 
@Calico ja @cindra voi että, pahoittelut teillekin negasta! Voi kurjuus, että ei nyt kellään meistä sitten tärpännyt tällä kertaa :( Tai vielä Calicolle nyt kuitenkin loppumetrien jännäilyt, ei sitä koskaan tiedä..:love:

@Ellinoora38 hienoa, että pääsitte siirtoon! Ja vielä hyvälaatuinen blasto, nyt sormet ristiin että tarraa kiinni ja kunnolla! (y) Päivitän listan tähän perään.

@Eloveera-79 sulla on komea hcg lukema :cool: Ootko katsonut mitään laskureita netistä, mihin tuo sun lukema asettuu? Esim IVF hcg calculator löytyy kaikenmoisia jakaumia, lähinnä nyt tietty semmoisesta akateemisesta mielenkiinnosta niitä voi katsella :D Hups jos olisikin kaksoset! Vielä joudut odottelemaan...

@Silmu75 hienoa kun teilläkin homma etenee. Ja ilmeisesti tiedotuskin alkoi sitten rullaamaan teidän suuntaan, niin pysytte kartalla :) Tuosta Amerikan touhusta on muuten Netflixissa mielenkiintoinen, lyhyt dokkari muistaakseni nimeltä Vegas Baby. Siitä sai kyllä hyvän kuvan siitä, miten huhheijaa meininkiä nää hoidot Yhdysvalloissa on. Niinkuin siellä muutenkin terveydenhuolto on yksi pommi ja varsinkin yksityinen sektori ihan villi länsi. Onneksi meillä ei oo sellaista!

@Domi sun tarina kyllä antaa meille kaikille varmasti toivoa, että piiiiiitkänkin yrityksen jälkeen voi onnistua!:) Mutta kyllä sä taidat silti olla se todellinen poikkeus sääntöön noiden siirtojen määrän kanssa-jo tuo @kiia-s 9 siirtoa on tosi paljon yhtä lasta kohti. Meidän klinikalla esimerkiksi tilastollisesti noin joka kolmas siirto johtaa kliiniseen raskauteen ja muidenkin keskiarvot pyörivät ilmeisesti jossain 25-40% kieppeillä. Siinä on tietty mukana kaikki naiset kaikkine eri ominaisuuksineen ja eri ikäisiä myös (joskin hoidoissa suurin osa on "iäkkäitä". Mutta sanon vielä että vaikka ei varsinaisesti ollakaan saman palstan tyyppejä, niin oon sun matkaa seurannut sivusta ja oon todella onnellinen sun puolesta, että oot jo aivan kalkkiviivoilla :love:

@Nuttu92 no onpas tuokin, että itse pitäisi pyytää jos haluaa pidempää viljelyä. Mistä tommoista maallikko voisi osata päättää :D Kirjavia on käytännöt kyllä.

@Pupuna112 Hyvä kun follit olivat kirineet kasvuaan! Eiköhän sieltä jotain siirrettävääkin löydy(y) Eli siis huomenna keskiviikkona punktio? Tsemppiä siihen!

Täällä nyt itsellä tosiaan siis nega varmistui vielä tänään aamupissasta. Peruin huomisen veritestin, säästänpä senkin 25€ kun ei nyt ole mitään hcg:ta jonka arvoa pitäisi mitata (n) Soitin jo klinikalle ja vielä yksi siirto tehdään peräkanaa. Sitten määrittämätön tauko, hoitaja sanoi että yksikin kierto voi riittää mutta katsotaan nyt sitten. Itsellä nyt hirmuinen toivomus että voi kun ennen joulua vielä tärppäisi :love: Muuten on kyllä ollut tosi itkuiset ja surkeat tunnelmat:cry:. Niin optimistisena lähdettiin uudelle hoitokierrokselle ja nyt kaksi negaa putkeen hyvillä lähtökohdilla, alkaa innostus rapisemaan :( Hainpa tänään isomman koon tamponeja, viimeksi se vuoto oli kyllä aikamoista. Että menkkoja odotellessa nyt, jee jee.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
cindra#37#(nyt toisella kerralla 3/19)#2.#selittämätön#1.IVF
Ellinoora38 #38, #12/18, #1. #siittiöiden vähyys ainakin, #1 IVF
Eloveera-79 # 40 # 10/2018 # 1 # luomuraskauden keskenmeno 4/2019 rv 16/ikä # 1. pitkän kaavan ivf tulossa
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
Jasmina20 #26 #toinen #miehellä syöpä #1. IVF? PAS tulossa 8/19
Jonxu #31 #8/17 #3. (miehen 1.) #siittiöt/ylipaino #1. ICSI tulossa 11/19
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
MyMa #31 #2016 #2. #PCO/anovulaatio #2.IVF 2.pas
Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf
Nuttu92 #27v., mies 32v.#5/17#1. lapsi#selittämätön#1.ICSI
Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1.IVF/ICSI lahjasoluilla tulossa 9/19
Tuutikki84 #35 #9/18 #1. #munanjohdinvaurio #1.ivf


Piinailijat

Calico, siirto 11.9., testipäivä 26.9.
Ellinoora38, siirto 24.9., testipäivä 4.10.


:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratchingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
Toukokuu:
Millionnea 3.ICSI (3pv) kaksoset
Nipsu_78 4.ivf, 1.pas, (5pv) km
Kirsillevauva (km)
Kesäkuu:
Shelterme
1.IFV 1.PAS
Toiveitakovain80 1.IVF/1.PAS
Jantzu 5. ICSI 1. PAS
Aislinn83 2. IVF
Nonnakka 1.IVF 1. PAS
Nyuu 3. IVF[/QUOTE]
Elokuu
kirsillevauva. 2.Pas/lahjoitetut munasolut

EDIT: Siivosin edelleen listaa, kävin läpi kaikki ja poistin ne, joilta ei oo yli puoleen vuoteen tullut mitään viestiä. Tulkaahan uudetkin listalle mukaan kun siltä tuntuu, eli nuo Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään tiedot vaan tänne näkyviin, niin joku lisää listalle (tai itsekin voi lisätä)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
Pahoittelut negasta myös @Calico :( toivotaan toki vielä, että se muuttuisi plussaksi!

Tsemppiä piinapäiviin @Ellinoora38! Toivottavasti tärppäisi :love:

On kyllä vähän hassua minunkin mielestäni, jos ei (yksityisellä) klinikalla kerrota asiakkaalle pitkän ja lyhyen alkioviljelyn eroista ilman, että itse ottaa asiaa puheeksi. Meidän klinikalla pitkän viljelyn hinta on vain noin puolet yhden pakastealkionsiirron hinnasta eli jos sillä välttää yhdenkin turhan alkionsiirron, se kannattaa rahallisesti. Puhumattakaan sitten henkisestä puolesta, jokaiseen yritykseen kuitenkin liittyy niin paljon suuria toiveita että mä ainakin olen valmis tekemään tässä vaiheessa aika paljon onnistumisen maksimoimiseksi.

Mulla on huomenna eka folliultra, sitten nähdään montako siellä kasvaa ja minkäkokoisia. Toivon, että olisi se 15 - 20 mutta olen oikein tyytyväinen, jos on yli 10 yhteensä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
@Pupuna112 kiitos kovasti. Tsemppiä sinulle folliultraan!!

Minustakin on outoa jos ei kerrota. Kattelin muuten huvikseen läpi tämän pinon plussanneita listoilta ihan ekoilta sivuilta lähtien ja selkeä vähemmistö ollut 2pv alkion siirron jälkeen plussanneita. En toki lähellekään kaikkia 700 sivua käynyt läpi.

Mulla näköjään vielä yksi alkio poistui pelistä ja pakkaseen saatiin vain yksi 6 päiväinen. Näillä eväillä mennään.
 
  • Tykkää
Reactions: Pupuna112
@MyMa Todella harmillista, että tulos oli negatiivinen.:( Toivotaan, että seuraava siirto toisi toivotun plussan ja pettymyksien tilalle tulisi ilo ja onnellisuus. :) Hyvä, että yksi siirto voidaan tehdä vielä ennen taukoa, nyt vain peukut pystyyn sen suhteen! (y)Koita jaksaa!

@Pupuna112 Myös minun mielestäni on outoa, ettei meille avattu viljelyasiaa hoidon suunnittelukäynnillä sen enempää. Olen nyt itse lueskellut asiasta ja kuten @Rusakkonen tuossa aiemmin mainitsi, niin asia ei tunnu olevan niin yksiselitteinen. Toisilla on kaksipäiväinen alkio tuonut plussan tuloksettomien blasto-siirtojen jälkeen ja toisinpäin. Toki asiaa on tutkittu varmasti paljon ja ilmeisesti tilastollisesti blastojen siirrot johtavat useammin raskauksiin. Lukemani perusteella viljelyn pituus päätetään aina yksilöllisesti ja siihen vaikuttaa mm. hedelmöittyneiden solujen määrä ja laatu. Mutta että minun pitäisi itse osata vaatia pitkää viljelyä.. kuulostaa vähän kaukaa haetulta. :D Ehkä lääkäri haluaa aluksi kokeilla kaksipäiväisen siirtoa, jos hänellä on siitä hyviä kokemuksia tai klinikalla on sellainen käytäntö.(n) Suostun kyllä siihen näin ensimmäisellä kerralla, jos siirtoon päästään ja lääkärillä on tarpeeksi hyvät perustelut asialle. :p
Huomenna aamupäivästä siis punktio, jännittää hyvällä tavalla! :)
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
@MyMa Sen verran olen selvittänyt, että on hcg-arvo on ylärajalla. Naikkari kehoitti olemaan huolehtimatta, koska ultrassa selviää jo moni asia. Viimeksi arvo oli alarajalla.. Ultra ja eka neuvola on jo 7.10 . Neuvolasta en tosin välttämättä niin välittäisi. Viimeksi se oli melko turhaa. Neuvolalääkärillä ei ollut edes ultraa..

@MyMa Toivottavasti teidän seuraava siirto onnistuu! Niin kauan kun jaksaa yrittää, on toivoa. Jossain vaiheessa se oikea alkio ja oikeat olosuhteet osuu väkisinkin kohdalle (y)!
 
Toivottavasti saisit apua kierron alkamiseen.. Oletko btw kokeillut Letrozoleja + irrotuspiikkejä PCO:hon? Joillakin ovulaation induktio auttaa ovulointiin ja siten kuukautisten tuloon. Toki ymmärrän ettei se raskaaksituloon auta, jos tuubat on kiinni..:(

Tuosta aukiolotutkimuksesta. Mulle tehtiin ekan kerran aukiolotutkimus yksityisellä heinäkuussa 2018, ja todettiin ettei voida sanoa, onko putket auki/kiinni. Ei saatu virtausta, nestettä tai ilmaa putkiin. Maksu 450e meni toki.. Menin uudelleen tutkimukseen elokuussa 2018, kun johtava ylilääkäri oli sitä mieltä ettei ne voi olla tukossa. No molemmat tuubat olikin auki.. Meni vähän luotto lapsettomuuskääkäreihin. Pitää ilmeisesti aina varmistaa diagnoosi kahdesta paikasta.. :mad:

On ne todistetusti auki, kun kaksi luomuraskautta tutkimuksen jälkeen :alien:..
En oo saanut muita apuja kuukautisten "käynnistämiseen"...tää oli nyt ensimmäinen kerta kun käytin Teroluteja, enkä usko että enää toiste haluan kokeilla :D Luulen, että jos tilanne olisi erilainen, niin muitakin keinoja voitaisiin kokeilla (kuten just toi Letrozol + irrotuspiikit), mutta nythän mulla oli vain tämmöinen odottelukierto tässä välissä.

Niin ja menkat alkoi vihdoin ja viimein eilen maanantaina, kaksi viikkoa ja päivä viimeisen lääkkeen jälkeen. Tänään soitti hoitaja, kun ilmoittauduin eilen samantien ivf-hoitoon. Sovittiin, että saan tässä kierrossa ottaa käyttöön Primolut Norin, niin jospa tulisi menkat silloin kun pitääkin!

Ja on muuten ollut sulla erikoinen tapaus aukiolotutkimuksen suhteen :eek: en tiennyt, että se voi noin väärän tuloksen antaa. Mutta hyvä vaan, jos joskus käy noinkin! Jännä kyllä, että mulle ei julkisella tehty sitä tutkimusta uudelleen... tai ehkäpä on hyvin harvinaista, että diagnoosi on väärä, paha sanoa.
 
@Ellinoora38 voimia piinailuun! Toivotaan, että tarraa kiinni :)

@Nuttu92 tsemppiä punktioon (y) kuulostaa siltä, että oli aika paljon folleja tulossa, joten olo voi olla aika hutera sen jälkeen.


Välillä tuntuu, että itsellä on aika erikoinen lähtökohta näihin ivf-hoitoihin, kun tosiaan luovutin munasoluja viisi kertaa aikanaan. On tuttuja pistokset, ultraamiset follikkeleiden kasvun seuraamisineen, punktiot jne. Gonal F:n tilalla oli silloin mulla Puregon, mutta sitähän ei enää ole käytössä. Orgalutran oli jarrupiikkinä ja irrotuspiikkinä Gonapeptyl, nyt Ovitrelle.
Mutta alkion siirtoon liittyvät jutut on taas aivan hepreaa, eikä mulle ole mitään hajua, minkä ikäisiä alkioita Naikkarilla siirretään. Tai ilmeisesti se katsotaan jotenkin yksilöllisesti. Sen vaan tiedän, että mulle tehdään PAS lääkkeellisesti tuettuun kiertoon, mutta niistä lääkkeistä ei sitten taas ole kokemusta eikä tietoa. Välillä oon aivan pihalla näistä keskusteluista, kun joidenkin lääkkeiden nimet ei kerro yhtään mitään :LOL: mutta pikkuhiljaa sitäkin tietoa alkaa kertyä.

Henkisesti nää hoidot on varmasti paljon raskaammat kuin joku luovutushoito, joutuu niin paljon stressaamaan onnistumista. Jotenkin en muista, että olisin aikanaan stressannut ollenkaan, eikä tullut lääkkeistäkään ikäviä sivuvaikutuksia. Nyt tuntuu jo, että pelkät Terolutit teki musta kamalan hormonihirviön, ja vielä tänäänkin olin aivan raivona ihan pikkujutuista :unsure: yleensä menkkojen alettua on PMS-oireet helpottaneet heti, vaan eipä tällä kerralla :poop:
 
@Rusakkonen juu tietysti ei ole yksiselitteistä. Me kaikki tiedetään, että raskauksia on alkanut kaikenlaisista siirroista. Kuulostaa vaan loogiselta, että raskaus alkaa varmemmin, kun odotetaan vähän pidemmälle kuin se 2 pv ja ainakin omalla kohdallani tämä oli oikea ratkaisu. Vielä eilenkin yksi hedelmöittynyt munasolu poistui pelistä. Jos se olisi siirretty, kun lähti kuitenkin silloin alussa normaalisti jakautumaan, niin turha siirto olisi ollut. Mutta se siitä, toivotaan parasta mahdollista tulosta kaikille alkion iästä riippumatta.

Olipa kummallinen yö. Heräsin klo 02 karmeaan viiltävään kipuun oikealla puolella alavatsaa. Kesti 15 min ja sen jälkeen ei mitään ja nukahdin taas. Olen odottanutkin jotakin merkkejä edes jostakin, kun eilen ei tuntunut mikään miltään. Nyt tuli tunne, että mahtoikohan kiinnittyminen tapahtua juuri yöllä. Kemiallisessa ei vastaavaa tapahtunut. Sormet nyt ristissä.

@Nuttu92 tsemppiä ja tule kertomaan miten meni punktio.

@Tuutikki84 Sinulla on todella jännä lähtökohta tähän hommaan. Toivon sydämestäni, että hoidot toimii. Olet valtavan lahjan antanut luovuttamalla munasoluja :cry: :whistle: Oman ikäisellä kaverilla tärppäs Naikkarilla ekasta tuoresiirrosta. En tiedä minkä ikäinen siirrettiin, mutta kyllä ne asiansa osaa varmasti (y) Itsekin olisin sielä hoidossa ellen olisi kokenut, että nyt on liian kiire päästä eteenpäin ja menin yksityiselle.

Olen samaa mieltä, että henkisesti rankkaa hommaa, mutta niin on luomupuuhastelukin. Yritetään ajatella niin, että nyt tämä asia on meitä viisaampien käsissä, jotka auttaa meitä, eikä tartte enää yksin yrittää selviytyä. Jos se vähän auttaisi henkisesti. Itse olen ajatellut näin ja olen ollut valtavan rento heti kun hakeuduin hoitoon. Tietysti jos hoidot ei pure ja joutuu aina uuteen yritykseen, niin on varmasti todella kovaa puuhaa eikä siinä positiivinen ajattelu ehkä ekana ole mielessä. Nostan hattua kyllä niille, jotka jaksaa tälläkin saralla yrittää kerrasta toiseen. Me ollaan päätetty, että kolme kierrosta yritetään. Ikä tulee minulla sen jälkeen varmasti jo vastaan eikä homma ainakaan tästä helpotu.

Mukavaa päivää kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
@Domi kiitos.. En osaa vielä nauttia raskaudesta, kun viimeksi kävi huonosti.

Kiva kuulla, että saat lopulta lapsen luomusti! (y) Paljon onnea jo etukäteen! Luomuja nämä munkin raskaudet ovat ja siinä mielessä helpotus ettei tarvinnut pitää kaavaa aloittaa. Pelkäsin että se sekoittaa kierron vielä pahemmin kuin keskenmeno.

Tsemppiä kaikille yrittäjille! (y) Jonain päivänä on teidän vuoro!
 
Viimeksi muokattu:
En oo saanut muita apuja kuukautisten "käynnistämiseen"...tää oli nyt ensimmäinen kerta kun käytin Teroluteja, enkä usko että enää toiste haluan kokeilla :D Luulen, että jos tilanne olisi erilainen, niin muitakin keinoja voitaisiin kokeilla (kuten just toi Letrozol + irrotuspiikit), mutta nythän mulla oli vain tämmöinen odottelukierto tässä välissä.

Niin ja menkat alkoi vihdoin ja viimein eilen maanantaina, kaksi viikkoa ja päivä viimeisen lääkkeen jälkeen. Tänään soitti hoitaja, kun ilmoittauduin eilen samantien ivf-hoitoon. Sovittiin, että saan tässä kierrossa ottaa käyttöön Primolut Norin, niin jospa tulisi menkat silloin kun pitääkin!

Ja on muuten ollut sulla erikoinen tapaus aukiolotutkimuksen suhteen :eek: en tiennyt, että se voi noin väärän tuloksen antaa. Mutta hyvä vaan, jos joskus käy noinkin! Jännä kyllä, että mulle ei julkisella tehty sitä tutkimusta uudelleen... tai ehkäpä on hyvin harvinaista, että diagnoosi on väärä, paha sanoa.

On samaa mieltä, että todennäköisyys sille, että todetaan ensin, että tuubat on kiinni ja sitten tuubat on auki, on pieni. Jouduin maksamaan kaksi tutkimusta, vaikka toinen oli periaatteessa hoitovirhe..

Toivottavasti toi Primolut Nor auttaa ja olet askeleen lähempänä onnistumista! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
On samaa mieltä, että todennäköisyys sille, että todetaan ensin, että tuubat on kiinni ja sitten tuubat on auki, on pieni. Jouduin maksamaan kaksi tutkimusta, vaikka toinen oli periaatteessa hoitovirhe..

Toivottavasti toi Primolut Nor auttaa ja olet askeleen lähempänä onnistumista! (y)
Kun itse olin aukiolotutkimuksessa, eikä tuubiin saatu menemään ilmaa eikä nestettä, sanoi lääkäri ettei silti voida varmuudella sanoa että olisivat tukossa. Sanoi että varmuuden voi saada vasta tähystyksellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
@Pupuna112 Mä vielä aloin miettiä tuota kun hoitaja oli sulle sanonut, että jos itse haluaa niin saa pitkän viljelyn. Voisiko se nyt olla vaan joku möläytys hoitajalta? :D Tai siis jos lääkäri oli alunperinkin sitä mieltä syystä X, että lyhyellä kaavalla mennään, ja hoitaja sitten vaan heitti jonkun tollaisen ihme kommentino_O Tai tarkoitti, että jotkut nimenomaan vaativat pitkää viljelyä.. No mene ja tiedä, erikoinen juttu silti. Tuo kustannuspuoli on myös hyvä pointti!
Tulehan kertomaan sitten miltä follikkelit näyttivät! :)

@Ellinoora38 Kyllä mullakin semmoinen näppituntuma on tältä palstalta, että enemmän plussataan blastoilla. Ainahan sitä vaihtelua toki on, eikä me täällä palstalla olla kuitenkaan koko todellisuus ;) Sekin tietty vähän sekoittaa, että niitä kahden päivän siirtoja tehdään varmaan ylipäätään aika vähän, niin ei niitä täällä palstallakaan sitten paljoa näy.
Harmi jos yksi alkio ei jaksanut jatkaa :( Mutta hienoa kun saitte jotain pakkaseen, ei sitten seuraavalla kerralla tarvi uutta IVF:ää heti tehdä! Vaikka nythän sulla tärppää tietty heti ;)(y) Tuo kipuilu kuulostaa lupaavalta! Toivottavasti oli kiinnittymistuntemus!

@Nuttu92 Kiitos paljon tsempistä ja onnea punktioon! Toivottavasti on mehevä saalis :geek:

@Eloveera-79 Kiitos kauniista sanoista, tuli oikein hyvä mieli :love: Noinhan se on, että todennäköisesti jossain kohtaa tulee oikeat olosuhteet ja tähdet kohdilleen, ja tärppää. Mulla on tähän ihan vahva usko kyllä. Mulla ei myöskään ikä vielä liikoja paina, joten jos ei näistä viidestä pakkasukkelista tärppää, niin uusi IVF sit vaan jos kukkaro kestää. Nyt vaan lehmän hermoja:confused:

Ja vielä sun HCG:sta, että mielenkiinnolla kyllä odotellaan että montako siellä on :eek::geek: Oot varmaan ehtinyt sitä kaksosraskauttakin jo miettiä, mitä ajatuksia siitä? Meinaatko itse hankkiutua varhaisultraan?

@Tuutikki84 siis whaaaat, kestipä sulla kauan ennenku menkat alkoi!:eek: Noi hormonit on kyllä semmosia pirulaisia, ei niitä mielellään syö. Mulla on aina se hormonien aloitus saanut eniten mielialat heittelemään, nyt kun jo 3kk oon noita syönyt niin ei enää tunnu missään...
Sulla on kyllä tosiaan varsin harvinainen lähtökohta näihin hoitoihin. Hyvähän se on, ettei kaikki ole ihan uutta :) Lääkkeiden nimissä sekoittaa vielä sekin, kun on eri lääkkeitä samaan tarkoitukseen. Kyllä ne siitä sitten tutuksi tulee. Ja jokaisella vähän oma kombo kuitenkin. Onhan se siirtopiina ihan omaa luokkaansa, pääseekö siirtoon, millainen alkio, tuleeko plussa... Ja parhaassa tapauksessa tätä kerta toisensa jälkeen :mad: Kanttia vaatii tämä touhu. Jaksamista sinullekin!

Semmoinen pieni käytännön ehdotus muuten, että olisi tosi kiva jos jaksaisitte lisätä jonkun profiilikuvan. Tai mulla ainakin on jotenkin helpompi muistaa kuka olikaan kuka, jos on joku pieni kuva joka jäisi mieleen :) Ei mikään pakko tietty, mutta ehdotus selkeyden vuoksi kun nyt on niin paljon porukkaa palstalla, mikä onkin kiva(y)
 
Päivitän nyt pikaisesti vain omaa tilannettani eli punktio on nyt tehty. (y) 16 hyvän kokoista follikkelia siellä näkyi ja niistä saatiin 9 solua. Olen ihan tyytyväinen tulokseen. :) Punktio sattui kohdallani hieman enemmän kuin olin odottanut. Minulle tuli todella huono olo suonensisäisestä kipulääkkeestä, minkä vuoksi sitä ei voitu paljon antaa. Neulan läpivienti munasarjoihin oli kivuliasta, mutta kipu oli kuitenkin siedettävää. Nyt olo on ihan hyvä, saa nähdä minkälaiseksi vointi menee, kun kipulääkkeiden vaikutus lakkaa. :DMeillä päätettiin käyttää ICSIä hedelmöittämiseen, koska siittiöiden liikkuvuus oli alentunut. Siirtopäiväksi sovittiin alustavasti perjantai, jos sinne asti päästään. Hyperistä ei onneksi ollut mitään viitteitä tässä vaiheessa. :)

Kysyin hoitajalta siitä alkioiden viljelystä. Hän sanoi asian olevan kaksipiippuinen, joskus huonoltakin näyttävä kaksipäiväinen alkio voi lähteä kohdussa kasvamaan normaalisti, vaikka maljalla se ei välttämättä selviäisi blastoksi asti. Sanoi asian olevan yksilöllinen ja sitä on etukäteen vaikea ennustaa. Kertoi myös, että kaksipäiväisiä voidaan sulatuksen jälkeen viljellä pidemmälle tarvittaessa. Toki mainitsi senkin, että blastoksi viljelemisellä karsitaan turhia alkioita, mutta nämä alkiot olisivat voineet aiemmin siirrettynä kuitenkin selvitä kohdussa. Tämä kuulosti minusta ihan järkeenkäypältä ja hyväksyin selityksen. :LOL: huomenna soitan iltapäivällä ja tiedustelen hedelmöittymisestä, kyllä jännittää! :barefoot:
 
Ekassa folliultrassa käyty ja aika surkealta näyttää: 5 isompaa ja vaan 3 pienempää näkyvissä:unsure: Pergoverista sitten vaan isommalle ja seuraava ultra maanantaina. Sinänsä kuulemma viimeksi noita isoja oli yhtä paljon, mutta pienempiä oli enemmän..ja tolla pergoveriksella kai nimenomaan sitä laatua kai yritetäänkin parantaa. Mutta puhuttiin jo siitäkin, että jos siellä olisi vaan 3 tai alle kypsän oloista munasolua, niin vaihdettaisiin inseminaatioon. Sanoi, ettei usko tämän ikäiselle kolmosia tulevan:rolleyes:

Toivottavasti @Pupuna112 sulla oli parempi ultratulos!

Ja onnea @Eloveera-79 hienoista lukemista, eiköhän se siitä nyt lähde käyntiin. Ja toivon @Ellinoora38 lle tärppiä ja hyvä, että saitte sen 6 pvän blaston vielä lisäksi! Jotenkin musta tuntuu, että teillä saattaisi tuosta tärppi tulla, kun heti tuli hyvä blasto siirrettäväksi(y)

Tsemppiä negoja saaneille! Ei muuta kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä vai miten sitä sanotaan :D Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut tuosta, itsellä on vaan nyt juuri tuollainen olo..:notworthy:
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
@Solunen Mulla oli ekassa folliultrassa vaan seitsemän ja toisesssa kahdeksan. Josko ne vielä siitä lisääntyisi. Teillä ilmeisesti siittiöt priimaa kamaa kun inseminaatiota harkitaan.
Mua niin nauratti silloin kun jossain vaiheessa tituleerasit itseäsi geriatriseksi tapaukseksi. Tunnen myös itseni jo lähes samanlaiseksi näissä touhuissa kun ensi vuonna 40 menee rikki eikä ole sitä yhtäkään lasta vielä. Tosin yritystä ei ole vielä takana edes vuotta mutta ikä huomioiden ihan riittävästi kuitenkin. Kovasti tsemppiä follien kasvatteluun.

@Nuttu92 hyvä että kysyit. Tuo selitys kuulostaa oikein hyvältä (y) Ja hieno saalis!
 
Viimeksi muokattu:
@marrasmai ja @Domi Hurjasti siirtoja teillä! :eek: Ja mä kun olen ajatellut, että kolme yritystä saa riittää; sillä onnistuu jos on onnistuakseen. Että en nyt sitten tiedä, mutta katotaan miten käy.

Mä taas en tajua munasolujen kasvatusvaiheesta mitään kun en ole hoidoissa ollut. Olen nyt vaan googlaillut, että miten monta päivää sitä piikittelyä on ennen punktiota. Aika monessa paikassa luki 10-12, ja kun luovuttaja aloitti viime perjantaina, niin kai se punktio ensi viikon lopulle menee? Mulla on vapaata ma ja ti, joten en sitten loppuviikosta kyllä pääse miehen seuraksi (siis matkustamaan, en sinne huoneeseen...:p), mutta ehkä 51v selviää reissusta omatoimisesti. :LOL: Ollaan kuitenkin kolmesti käyty klinikalla, niin luulisi jo löytävän perille.
 
@Ellinoora38 Siittiöissä ei sinänsä mitään vikaa ainakaan ole, mutta onhan miehellä toki jo 43v ikää, mutta lähinnä kustannusmielessäkin mietin, että jos sieltä vaan pari munasolua olisi saatavilla, niin lääkärinkin mielestä se olisi meidän tilanteessa kai lähes sama tehdä inseminaatio sitten ja tulisi halvemmaksi :) Mutta ehkä se follien määrä tosta sitten voi vielä nousta ja eihän se mun ikäisellä kovin iso yleensä olekaan, kun tosiaan tätä geriatrista ongelmaa on ;) Mutta mullahan tämä hedelmällisyys (amh-arvo) todella oppikirjamaisesti romahti tossa 38-41 ikävuoden välissä, että sulla on varmasti vielä paremmat mahdollisuudet!

Ja hieno saalis @Nuttu92 ! Musta tuntuu, että ikäkin vähän vaikuttaa siihen, moniko päiväisiä siirretään. Ehkä ajatellaan, että nuorilla ei ole kuitenkaan niin kiire ja munasolujen laatu on vielä suht hyvä!
 
  • Tykkää
Reactions: Nuttu92
Hienoa, että punktio meni hyvin @Nuttu92! Toivottavasti saatte monta hyvää alkiota (y)

Harmi, että folleja oli vähänlaisesti @Solunen, jospa ne sieltä vielä kiirisivät! Meillekin lääkäri sanoi tänään, että joskus niitä saattaa tokassa ultrassa sitten löytyä enemmän, ne vaan ilmestyvät jostain. Toivottavasti sulle kävisi niin!

Meillä oli tänään myös se eka folliultra ja tilanne näytti varsin hyvältä, oikeassa munasarjassa oli 6 follia (tämän kuultuani olin vähän pettynyt mutta en pitkään koska), vasemmasta niitä laskettiin peräti 13! Suurin osa oli 7 - 8 mm halkaisijaltaan eikä niissä ollut kovin paljoa koon vaihtelua, mihin lääkäri oli tyytyväinen. Jatkan Gonal F-pistoksia samalla annoksella ja huomisesta lähtien otetaan mukaan Orgalutran. Seuraava ultra sovittiin maanantaille ja punktiopäivä on ensi viikon ke, to tai pe. Lääkäri veikkasi, että luultavammin ke tai to mutta varmuus saadaan vasta maanantaina. Follien määrä ei onneksi ole lääkärin mielestä liian suuri hyperstimulaatioriskiä ajatellen eli meidän pitäisi näillä näkymin päästä tuoresiirtoon.

Mulla on vähän sama historia kuin sulla, @Tuutikki84, eli pistokset, ultrat ja punktio on munasolujen lahjoituksen myötä tuttuja mutta kaikki punktion jälkeiset jutut tulee uusina. Tunnistan hyvin myös tuon, että tunnetasolla homma on nyt täysin eri kun mitä oli silloin; lahjasoluja kasvatellessa oli lähinnä mielenkiintoista perehtyä tähän prosessiin ja saada tietoa lapsettomuuden hoitokeinoista mutta se ei muuttanut mitenkään mun elämää eikä mulla ollut oikein mitään odotuksia. Nyt taas toiveet ovat korkealla ja jos (toivottavasti kun) hoito onnistuu, elämä muuttuu hyvin monella tavalla lapsen odottamisen ja saamisen vuoksi. Silti on tavallaan kiva, että on jo kokemusta punktiosta niin se ei jännitä yhtään niin paljon kuin mitä ehkä jännittäisi jos olisin ekaa kertaa menossa :).
 
@Ellinoora38 mulla esikoisesta samanlainen tuntemus aika tarkalleen kiinnittymisen aikoihin! Oonkin miettinyt että olenko ainoa joka sen oikeasti on voinut tuntea, mutta alavatsalla niin kova pistävä kipu yöllä että siihen heräsin, kesti hetken ja jatkoin unia..:D nyt on kyllä sormet ja varpaat ristissä täällä sulle!

Itselle eipä mitään uutta, oikeastaan "hyvä" ettei siirtoa ollut tässä kuussa. Kauhea työstressi joka helpottui tänään mutta nyt tyttö angiinassa..:coffee:
Tai olen ainakin joskus kuullut että kroppa ei ainna stressaantuneena raskautua..
Eli odotellaan pari viikkoa vielä käyntiä ja sitten menkkoja alkavaksi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
@Solunen älä vielä heitä kirvestä kaivoon follien määrän suhteen, minulla oli vielä toisessakin folliultrassa tilanne, että hoitajien mukaan tarpeeksi suuria folleja ehtisi kehittyä 3-4.. Joka ultrassa follien määrä on pikku hiljaa lisääntynyt ja eilen punktiossa sopivan kokoisia folleja oli 15 eli niitä voi ilmestyä yhtäkkiä jostain paljonkin lisää.:LOL: (y)

@Pupuna112 Siellähän on hieno follisaalis kehittymässä. Hyvä että koon vaihtelua ei juurikaan ole, toivotaan että jatkavat kypsymistä samassa tahdissa. (y)

Minä soittelin tuossa äsken solulabraan, 9:stä munasolusta 7 oli ollut kypsää ja niistä 5 hedelmöittynyt ICSI:llä normaalisti. Nyt vain toivotaan, että noista viidestä ainakin muutama jaksaisi lähteä jakautumaan kunnolla. Huomenna siirto, jos siellä on jakautuminen onnistunut. :) Minulle saisi muuten vaihtaa tuohon listaan, että 1. ICSI, koska hoito vaihtui sellaiseksi vähän lennosta. :LOL:
 

Yhteistyössä