IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nii se on vähän miltä kannalta kattoo onko 9 kuinka paljon :) meillä tuo lapsi sai alkunsa jo 3:sta siirrosta joten kyllähän sitä vähän salaa mietti että eiköhän tällä saalilla pikkusisaruskin saada :unsure: viimeisellä kerralla siirrettiin 2 huonolaatusta muuten laatu on ollut pääasiassa hyvä ainakin soluja ollut yleensä se 8 nii kuin pitää kun kaikki on 3 päiväisinä siirretty, 1 muuten aina siirretty. Mietin välillä olisiko ollut parempi että olisi viljelty pidempään niin ois tullu karsintaa ja vähemmän turhia siirtoja mutta 4 kertaa on kyllä synnytyksen jälkeen näyttäny testi plussaa nii on ne jatkaneet kuitenki hyvin kasvua. Tosta vilkasta siirrosta oli vaan kiinnittymistä yritys testissä vaan käväsi haalea viiva, mutta muissa ehin yli viikon "olla raskaana". Yks ehdittiin vaan nähä ultrassa että ihan alkio kehittyi muista ei tietoa oliko vaan tuulimunia vai mitä kun tuli jo ulos.
 
Pitkästä aikaa kirjoitan tänne. Täällä on porukka vaihtunut siitä mitä viimeksi kirjoittelin. Hienoa, että plussia on tullut tasaiseen tahtiin.

Meidän hoidot ovat päättyneet. Meillä oli maksusitoumus kolmeen ivf-hoitokertaan ja nyt ne on kaikki takana. Olimme päättäneet, että lahjamunasoluilla tehtäviin hoitoihin ei lähdetä, adoptio ei myöskään ole meidän juttu. Tämä henkinen ja fyysinenkin piina saa tulla tiensä päähän, ja valmistaudumme elämään loppuelämämme lapsettomana pariskuntana.

Viimeinen ivf-hoitomme oli muutama viikko sitten. Sitä edeltävät lääkemäärät olivat tuntuvia ja pääkoppakin alkoi olla aika kovilla. Oli suuri pettymys, että valtavien lääkemäärien ja kaiken muun satsauksen jälkeen minulta saatiin vain yksi (!) munarakkula. Se hedelmöittyi, muodostui top-alkioksi ja siirrettiin kohtuun.

Testipäivänä tikussa näkyi haalea viiva. Niin myös seuraavana. Sitä seuraavana päivänä viiva oli haalistunut ja pettymys valtasi mielen. Pari päivää viiva pysyi hyvin haaleana, mutta eilen tikkuun tuli taas selkeämpi viiva. Tänä aamuna jopa melko vahvat viivat . Kp 44/28 menossa, ei kuukautisia. On siellä jotain meneillään.

Olipa melkoinen viimeinen hoitokerta ja ainokainen alkiomme. Nyt jännittää, kauhistuttaa, varovaisesti hymyilyttää. Tässähän voi käydä vielä vaikka miten, niin hyvässä kuin pahassa.

Moni täällä kirjoittavista ei muista minua enää, mutta halusin silti kirjoittaa kokemuksestani. Kaikkihan täällä saman asian kanssa painitaan.
 
Viimeksi muokattu:
@kiia-s Aivan, siis mä tarkoitin tuolla sun monilla siirroilla (=9) sitä, että jos oli vasta yhdeksäs siirto joka toi lapsen, niin sitten se on aika paljon. En tajunnutkaan, että olitte jo kolmannesta siirrosta saaneet lapsen :) Pahoittelut epäselvyydestä. Enkä siis muutenkaan mitenkään arvostellen tarkoittanut näitä paljon siirtoja-kommentteja kenellekään, vaan siis että noin keskimäärin kuitenkin onnistutaan n. 3-4 siirrolla, joten siihen nähden esim. 6+ siirtoa ennen raskautumista on paljon. Mä olen muutenkin tämmöinen tilastoihin ja numeroihin tuijottaja, harmi vaan kun ei ne aina yhden ihmisen kohdalla ihan sellaisenaan toteudu :ROFLMAO:

@Carinem Me ei olla palstailtu samaan aikaan, mutta joskus ennen hoitoihin ryhtymistä kun näitä luin, niin muistan sun nimimerkin :) Kuulostaa ihanan jännittävältä tuo sinun tilanteesi! Sydämestäni toivon teille raskautta ♥ Varsinkin, kun olette nyt viimeisen kortin varassa. Tulehan kertomaan myöhemminkin miten tämä tilanne jatkuu!

Päivitin @Nuttu92 sut tuonne viime sivun listaan, sen ICSI:n siis.

Ei ollut nyt mitään ihmeempää kommentoitavaa, tulin vaan nopeasti käymään koneella. Täällä odottelen menkkoja alkavaksi ja sitten alkaa taas Zumenonin syönti, huoh. Siirto jossain ensi kuun puolenvälin jälkeen.
 
@Tuutikki84 Sinulla on todella jännä lähtökohta tähän hommaan. Toivon sydämestäni, että hoidot toimii. Olet valtavan lahjan antanut luovuttamalla munasoluja :cry: :whistle: Oman ikäisellä kaverilla tärppäs Naikkarilla ekasta tuoresiirrosta. En tiedä minkä ikäinen siirrettiin, mutta kyllä ne asiansa osaa varmasti (y) Itsekin olisin sielä hoidossa ellen olisi kokenut, että nyt on liian kiire päästä eteenpäin ja menin yksityiselle.

Olen samaa mieltä, että henkisesti rankkaa hommaa, mutta niin on luomupuuhastelukin. Yritetään ajatella niin, että nyt tämä asia on meitä viisaampien käsissä, jotka auttaa meitä, eikä tartte enää yksin yrittää selviytyä. Jos se vähän auttaisi henkisesti. Itse olen ajatellut näin ja olen ollut valtavan rento heti kun hakeuduin hoitoon. Tietysti jos hoidot ei pure ja joutuu aina uuteen yritykseen, niin on varmasti todella kovaa puuhaa eikä siinä positiivinen ajattelu ehkä ekana ole mielessä. Nostan hattua kyllä niille, jotka jaksaa tälläkin saralla yrittää kerrasta toiseen. Me ollaan päätetty, että kolme kierrosta yritetään. Ikä tulee minulla sen jälkeen varmasti jo vastaan eikä homma ainakaan tästä helpotu.
Kiitos ihanista sanoista! :love:

Ja totta, nää asiat on aikalailla viisaampien käsissä. Ei oikein voi kuin luottaa siihen, että kyllä ne asiansa osaa. Lähinnä nyt vaan pelkään, miten tämä oma kroppa toimii - on tullut lisää ikää ja painoa niiden luovuttamisten jälkeen... mutta koetan olla stressaamatta. Onneksi on paljon muutakin ajateltavaa tässä, kun koetan samalla opinnäytetyötä puurtaa :D

Itsekin ihmettelen joskus, miten toiset jaksavat vuodesta toiseen yrittää, aina uusien pettymysten jälkeen. Ihminen on ihmeellinen olento, kun jaksaa ylläpitää sitä pientä toivoa onnistumisesta. On varmasti hyvä jo etukäteen vähän miettiä niitä omia rajoja ja päättää sekin, kuinka kauan yritetään, just niinkuin tekin olette tehneet :)
 
Mulla on vähän sama historia kuin sulla, @Tuutikki84, eli pistokset, ultrat ja punktio on munasolujen lahjoituksen myötä tuttuja mutta kaikki punktion jälkeiset jutut tulee uusina. Tunnistan hyvin myös tuon, että tunnetasolla homma on nyt täysin eri kun mitä oli silloin; lahjasoluja kasvatellessa oli lähinnä mielenkiintoista perehtyä tähän prosessiin ja saada tietoa lapsettomuuden hoitokeinoista mutta se ei muuttanut mitenkään mun elämää eikä mulla ollut oikein mitään odotuksia. Nyt taas toiveet ovat korkealla ja jos (toivottavasti kun) hoito onnistuu, elämä muuttuu hyvin monella tavalla lapsen odottamisen ja saamisen vuoksi. Silti on tavallaan kiva, että on jo kokemusta punktiosta niin se ei jännitä yhtään niin paljon kuin mitä ehkä jännittäisi jos olisin ekaa kertaa menossa :).
Kiva että on joku jolla on samanlaista taustaa! Se oli kieltämättä omalta osalta lähinnä vaan mielenkiintoista, ja sai olla tyytyväinen kun pystyi auttamaan jotakuta toista. Ensimmäisen luovuttamisen jälkeen sitten jo tiesi, että kyllä niitä munasoluja aika paljon saadaan, ja sitten kun alkoi tulla positiivisia uutisia, niin tuntui että mikäs tässä luovuttaessa. Ei se elämään juuri vaikuttanut, kun kaikki meni niin hyvin, ja vaivannäkö oli loppujenlopuksi melko pieni.

Ja totta kyllä, punktio tässä nyt ehkä jännittää vähiten kun jo tietää, miten se menee :LOL: ja muistaa myös, että pitää ottaa tosi rennosti ja juoda paljon sen jälkeen - mulle tuli kerran hyperstimulaation oireita, maha turposi ja oli tosi kipeä, niin että tuntui kuin ois perunasäkki ollut siellä. Onneksi meni levolla ohi eikä tarvinnut mennä sairaalaan, mutta kävin klinikalla tarkastuksessa.

Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin, ja ainakin kuulosti siltä, että ois mukavasti folleja tulossa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pupuna112
Paljon onnea @Carinem plussasta! Toivotaan, että raskaus jatkuu ja saatte vauvan syliin asti! :)

Täällä on tällä hetkellä fiilikset aika maassa. Tänään piti olla tosiaan tuoresiirto ja kaikki näytti hyvältä siihen asti, kunnes siirtoa alettiin tekemään. Ennen siirtoa lääkäri huomasi, että minulle on tullut jokin tulehdus emättimeen ja se vaatii nyt antibioottihoidon. Siirtoa ei ollut järkeä nyt tehdä, koska tulehdus huonontaa raskauden alkamisen mahdollisuutta ja se on nyt ensisijaista hoitaa pois. Itse en ollut huomannut mitään, keskiviikkona punktiossa ei ollut vielä mitään viitteitä tulehduksesta.:( Ilmeisesti hormonit ovat saattaneet aiheuttaa sen, jotkut ovat kuulemma alttiimpia reagoimaan näin hormoneille. :( just niin mun tuuria. No nyt pakkasessa on kolme alkiota, joista kaksi on top-laatusia ja yksi hyvä. Seuraavaan kiertoon yritetään lääkkeetöntä PASia, jos ovulaatio tapahtuu. Kyllä harmittaa niin vietävästi, taidan hetkeksi siirtyä takavasemmalle nuolemaan haavojani. :(
 
Paljon onnea @Carinem plussasta! Toivotaan, että raskaus jatkuu ja saatte vauvan syliin asti! :)

Täällä on tällä hetkellä fiilikset aika maassa. Tänään piti olla tosiaan tuoresiirto ja kaikki näytti hyvältä siihen asti, kunnes siirtoa alettiin tekemään. Ennen siirtoa lääkäri huomasi, että minulle on tullut jokin tulehdus emättimeen ja se vaatii nyt antibioottihoidon. Siirtoa ei ollut järkeä nyt tehdä, koska tulehdus huonontaa raskauden alkamisen mahdollisuutta ja se on nyt ensisijaista hoitaa pois. Itse en ollut huomannut mitään, keskiviikkona punktiossa ei ollut vielä mitään viitteitä tulehduksesta.:( Ilmeisesti hormonit ovat saattaneet aiheuttaa sen, jotkut ovat kuulemma alttiimpia reagoimaan näin hormoneille. :( just niin mun tuuria. No nyt pakkasessa on kolme alkiota, joista kaksi on top-laatusia ja yksi hyvä. Seuraavaan kiertoon yritetään lääkkeetöntä PASia, jos ovulaatio tapahtuu. Kyllä harmittaa niin vietävästi, taidan hetkeksi siirtyä takavasemmalle nuolemaan haavojani. :(
Voi ei onpa ikäviä uutisia, ettei tuoresiirtoa päästy tekemään. Kaikenlaista sitä voikin tulla matkan varrelle. Tämä on kyllä sellaista lyödään lyötyä -touhua välillä. Mutta hienoja alkioita saitte pakkaseen tulevaa varten kuitenkin. Se on sentään vähän lohduttava uutinen, mutta uskon että harmittaa, kun henkisesti ehdit jo valmistautua siirtoon. Voimia pettymyksen käsittelyyn.
 
@Nuttu92 Siis voi ei mikä mäihä :cry: Eipä ole tuommoinen tullut tällä palstalla aiemmin vastaan! Varmasti harmittaa, surettaa ja turhauttaa:( No mutta onneksi alkio ja kaksi kaveria ovat turvassa pakastimessa kuitenkin ♥ Että hukkaan ei mennyt tätä kalleinta pääomaa, mutta ymmärrän täysin että nyt ärsyttää o_O Tsemppiä odotukseen! Pyöriikö sulla ovis normaalisti?
 
@MyMa Kiitos myötätunnosta. Sanoppa muuta, enpä olisi ihan tällaista käännettä enää odottanut. Näköjään missään kohtaa ei saa huokaista helpotuksesta tässä hommassa. Ensin kun on saanut vastoinkäymisiltä korvilleen ja luulee, että nyt hommat sujuu, niin joku antaa vielä yllättäen potkun persuksille. :mad: mutta nyt on jo vähän parempi mieli kuin eilen, ei se auta kuin odottaa seuraavaa kiertoa. Kyllä minulla ovulaatiot tapahtuu ihan normaalisti, tosin tämän kierron jälkeen voi lääkkeiden takia ovulaatio jäädä tulematta seuraavassa kierrossa. No, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Tsemppiä kaikille tähän sirkukseen! o_O
 
Te joilla on kokemusta epäonnistuneesta alkionsiirrosta, niin milloin teillä on alkanu vuoto siirron jälkeen? Itsellä muuttui olotilat nyt sellaiseksi, että ihan kuin menkat olis tulossa ihan just :( Mietin vaan että voikohan ne alkaa vaikka syön terolutia ja viimeisen naksun ovitrelleakin otin tänään. Ärsyttää. Siirrosta vasta 5 päivää.
 
Kiitos tsempeistä @MyMa, @Eloveera-79 ja @Nuttu92. Harmillinen juttu sinulla Nuttu92, varmasti pettynyt olo. Nyt ei naurata, mutta ehkä lähitulevaisuudessa osaat iloita pakkassaldosta. Leuka pystyyn!

@Ellinoora38 Minulla epäonnistuneen alkionsiiron jälkeen vuoto on alkanut vasta muutama päivä tukilääkityksen lopettamisen jälkeen. Eli virallisesta testipäivästä n. 5-7 päivää eteenpäin.

Täällä ollaan epäuskoisissa tunnelmissa vieläkin. Aamulla testasin jälleen IMG_20190929_171926.jpg. Ei tuo jätä mitään arvailujen varaan. Olen kerännyt rohkeutta soittaa klinikalle ja neuvolaan, huomenna taidan sen tehdä.
 
Taidan olla nyt ainoa piinailija, niin mäpä kerron vähän miten tässä viikko on mennyt. Siirto oli tosiaan maanantaina. Ti-ke yönä heräsin hirveään viiltävään kipuun, jota kesti 15 min. Innoissani ajattelin, että varmasti oli kiinnittyminen. Ihan vähän vaaleanpunaista vuotoa tuli ke ja to. No siihen asti siis kaikki hyvin. Rinnat oli ollu kipeenä ja turvonneet jo ennen punktiota kaikista lääkkeistä johtuen. Pe alkoi sitten vähän menkkamaista kipua, joka jatkui eilen ajoittain. Tänään rinnat ei ole enää pinkeät eikä kipeät eikä vatsa ole turvonnut. Vatsassa ei tunnu miltään paitsi pientä elohiirimäistä nykimistä välillä oikealla. Luulen että se on game over täälläkin. Oireet on vaan kadonnu kuin tuhka tuuleen. Testaan sitten perjantaina virallisena testipäivänä mutta eipä siinä taida paljon testattavana olla. Ja yks säälittävä :poop: vaan pakkasessa :cry:
 
@Ellinoora38 Älä ihan vielä luovuta. Mutta tiedän tunteen, minullakin alkoi jopa raskausoireet ja sitten ne loppui pikkuhiljaa ja negahan se sitten olikin.

@Carinem hurjasti onnea :love:, mitään muuta ei toivoisi niin paljon kuin plussaa niille, jotka ovat viimeisen kortin käyttäneet tai saaneet luomuplussan pitkien-pitkien epäonnistumisten jälkeen. Vaikka tietysti aina muillekin toivoo, mutta vielä enemmän ed mainituille.

@Nuttu92 harmillista, mutta hyvä kuitenkin, ettei ihan turhaan ollut se koko juttu, saitte kuitenkin 3 sinne pakkaseen. Minulla oli yksi kierto vielä välissä punktion jälkeen, hyperin takia, eli jos se iskee ei pääse edes seuraavan kuun aikana siirtoon, kyllä silloin oli turhauttava olo.

Onneksi meillä nyt on jo lapsi, niin ei tunnu niin pahalta vaikka vähän siirto siirtyykin. Meidän piti mennä jo huhtikuussa, mutta monien eri syiden takia päästiin vasta syyskuussa, kyllähän se vähän otti päähän, kun aina tuli uusi syy miksi ei vieläkään päässyt.

Tässä olen lukenut viimeisen viikon aikan teidän kertomuksia, mutta ollut niin paljon tekemistä, ettei ole ehtinyt kirjoittaa. Menkat tuli Teroluteistä läpi tiistaina (testipäivä olisi ollut vasta perjantaina), eli suhteellisen pian pääsee taas uudestaan (y) Luonnollinen kierto, joten ultrausta vain lähellä ovista. Tunnen tosi hyvin muutama päivä etukäteen, koska on tulossa ja millä puolella johtofolli sijaitsee :cool: Laskin jo vähän varovasti, että pitäisi osua siirto vapaille päiville, kunhan tästä kierrosta ei tule pidempi.
 
Onnea @Carinem !! Mahtava juttu ja ihan selvät viivat kyllä on:)

Pahoittelut @Nuttu92 , voin kuvitella, että on harmittanut, kun olet jo ollut siellä paikan päällä ns. kaikki valmiina:( Mutta onneksi ei alkio mennyt mitenkään hukkaan kuitenkaan, vaikka kaikki ylimääräinen odottelu on kyllä :poop: Muakin ärsytti kun me ei päästy tuoresiirtoon kun solut oli niin hitaita, että saavuttivat vasta 6. ja 7. päivänä blastovaiheen ja niitä ei voinut siinä kierrossa enää siirtää, kun kohdun joku aikaikkuna on mennyt ohi tms.

@Ellinoora38 älä vielä luovuta;) Olen ollut 2 kertaa raskaana peräkkäisissä kierroissa, eka meni siis kesken, ja ekan kohdalla mulla oli tosi selvät oireet, rinnat kipeytyi kunnolla jne. Mutta sitten sen toisen kohdalla ei ollut yhtään mitään oireita ja tosi ärsyyntyneenä vielä silloin tein sen testin varmuuden vuoksi, mutta sitten tulikin selvä haamu ja lähti siitä vahvistumaan. Yritän sen kokemuksen itse aina muistaa, että ne oireet ei välttämättä kerro mitään. IVF-hoidossa mulla ei ole vuoto alkanut, ennen kun vasta kun olen lopettanut lääkkeet, mutta kai se on yksilöllistä sekin..

Huomenna olisi 2. seurantaultra, saa nähdä onko siellä mitään edistystä tapahtunut..Torstaina ilmeisesti sitten punktio, jos näyttää hyvältä.
 
  • Tykkää
Reactions: Carinem
@Ellinoora38 hei ei vielä ollenkaan pyyhettä kehään, mun mielestä toi sun menkkamaisuus kuulostaa juurikin tosi hyvältä merkiltä :D Pojan syntymään johtaneen siirron jälkeen mulla alkoi tulla juuri sillä vkolla ennen testipäivää noita menkkajomoja. Ja vuodoksi kyllä kuulostais tosi aikaiselta (jos siis menkat olis puskemassa läpi). Mikä kp sulla nyt menossa? Vatsan turvotuksen häviäminenhän voi olla punktion peruja, ajankohta sattumaa. Älä luovuta vielä ollenkaan! :) mulla vuoto alkaa aina vasta monta pvää sen jälkeen kun lopetan lääkkeet, mutta mulla myös luget käytössä (jotka vissiin pitää vuodon paremmin poissa) eikä omaa kiertoa ole lainkaan.

@Carinem hehe, eipä tuossa oikein mitään epäselvää ole:ROFLMAO: Upea plussaviiva! Paljon onnea :love:

@cindra mäkin menin ekan kerran lapsen syntymän jälkeen takaisin hoitoihin jo helmikuussa, mutta eka siirto tehtiin vasta elokuussa :censored: että se odottelu on sitten rasittavaa!
Sullahan onkin hyvä tilanne, jos noin hienosti bongaat oviksen. Ei tarvi koko ajan ultrassa juosta. Sovitaanko, että onnistutaan molemmat ensi kuussa sitten;)

@Solunen toivotaan hyviä näkymiä huomiselle:) ja että pääsette tulevalla viikolla punktioon!

Täällä alkoi menkat, 4 päivää lääkkeiden lopettamisen jälkeen tällä kertaa. Ja onneksi, saan nyt järkättyä töistä paremmin sekä ultran että siirron. Eli ihan sama kaava jälleen, aloitan Zumenonit ja kp10 on limakalvoultra. Oletuksena että se on hyvä, niin kp20 siirto. Ja sitten taas mennään...
 
@MyMa Nyt on kp 27 mutta mun kiertoa fiksattiin sopimaan paremmin aikatauluun, joten nuo kp ei kerro kai totuutta tai en tiedä miten niitä pitäis nyt lukea kun ovulaatio tapahtui tavallaan monta pv myöhemmin kuin olisi normaalisti tapahtunut. Oma kierto on yleensä vaan noin 26 pv. Testipäivänä olisi siis kp 32. Tuntuu vaan niin oudolta kun rinnat muuttunu niin paljon parin päivän aikana. Kevään kemiallisessa rinnat ”surkastui” yhdessä yössä ja siitä tiesin myös heti että homma meni metsään. Sanon että on kyllä maailman suurin ihme, jos tässä raskaana ollaan. Tänään myös jäätävä päänsärky mikä mulla liittyy menkkoja edeltävään aikaan.

Kiva nähdä kuitenkin että täällä jaksetaan tsempata ja sinäkin olet jo hyvillä mielin menossa kohti uutta siirtoa. Nyt tuntuu, että miten jaksaisin uutta ivf käydä läpi kun tämä on niin epätoivoista puuhaa. Sen yhden PAS:n tietysti katson läpi, jos siitä siirtoon päästään. Tekis mieli testata jo huomenna mutta mies kielsi. Pitää kuulemma odottaa testipäivään. Olin iteki tähän asti sitä mieltä.

@Solunen kiitos tsempeistä ja tsemppiä punktioon.

@cindra kiitos myös sinulle tsempeistä. Luultavasti koen saman kohtalon kuin sinä.
 
@Carinem Onnea, tuo on kyllä niin selvä plussa kuin olla voi! :love:

Tsemppiä piinailuun @Ellinoora38! Kaikki on vielä mahdollista!

@Solunen Toivottavasti pääset sinäkin jo ensi viikolla piinailemaan!

@MyMa Hyvä, että osui menkat sopivaan väliin työaikataulujen kanssa. On tämä sellaista säätämistä välillä!

Mä ehdin jo perjantaina ilahtua, että menkat alkaa ja olis mullakin osunut aikataulu aika hyvin kohdilleen töiden kanssa. Mutta plääh, jotain pientä välivuotoa vaan. No ei auta kuin odotella kierron alkamista - kyllä ne menkat nyt kuukauden sisään varmaan alkaa, tänään kp34... Ens viikolla sentään luovuttajan punktio, että on tässä jotain jännättävää tiedossa!
 
  • Tykkää
Reactions: Carinem
Ilmoittelenpa tässä vaan nopeasti, että toinen folliultra takana ja edelleen vaan 3 isoa, mutta olivat kai aika tasaisesti hyvän kokoisia. Mutta päädyttiin sitten siihen inseminaatioon, kun meillä kuitenkin itse hedelmöittyminen todistetustikin toimii, jää toki tarkempi tieto alkioiden laadusta saamatta. Jotenkin olen kuitenkin ihan tyytyväinen, että pääsee piinailemaan edes jotain ja säästyy rahaakin!
 
@Ellinoora38 okei. No ymmärrän kyllä, että mietityttää josko menkat tulossa, kun sun oma kiertokin niin lyhyt. Mutta pian se selviää kun pääset testaamaan. Mäkin aina pyhästi päätän odottaa testipäivää, mutta kummasti se mieli aina muuttuu :D

Ja pakko täällä on vaan jaksaa uskoa omaan onnistumiseen, ja muiden myös! Kun palstalla on ollut ja seurannut pitkään, niin aivan valtaosalla se sinnikkyys kuitenkin lopuksi palkitaan:) Alku voi tuntua takkuiselta, ja tietysti kun on niin isot odotukset ladattuna hoitoihin. Jos kävisi niin että teillä ei nyt tästä tai seuraavastakana tärppää, niin toivottavasti jaksatte vielä uuden IVF:n (jos se on siis sitä mitä pohjimmiltaan haluatte). Mullakin meni eka ivf ihan pipariksi, saatiin vaan yksi solu ja siitä nega. Aikamoinen itsensä keräily oli sen jälkeen, mutta käytiin välillä matkalla ja kun palattiin, niin oli fiiliksetkin tasoittuneet. Ja sitten homma alkoi vasta sujua, saatiin mulla lääkkeet kohdalleen ja pakastimeen 8 alkiota, ja 2.ivf ekasta siirrosta poika syntyi :geek: Että tsemppiä nyt edelleen! Isoin työ näissä hoidoissa on kylä henkisellä puolella.

@Solunen tuohan kuulostaa teidän ajatuksiin sitten ihan hyvältä! Toivottavasti inssistä tärppää! Milloin toimenpide? Meetkö vielä kerran ultraan välillä?

@Silmu75 toivotaan että pian menkat alkavat! Voi miten jännää tuo luovuttajan punktio, ihan omat jännäilynsä tuossakin :rolleyes: Kunpa tulisi hyvä saalis:love:

Mulla oli jotenkin niin hyvä fiilis tästä uudesta kierroksesta, kun menkat alkoi. Aiemmissa siirroissa oon aina aloittanut zumenonit kp2, ja niin tein nytkin. Tänään pääsin soittamaan klinikalle ja siellä luki lääkärin ohjeessa, että zumen aloitus kp1 :( Tämä kyllä siis puhelimessa mulle viime viikolla kerrottiin, mutta oon jotenki varmaan vaan ajatellut sitä tuttua kp2 juttua, enkä kuunnellut kunnolla. Hoitaja vakuutteli että nou hätä että ei ole hoito vielä pilalla, mutta kyllä risoo niin perusteellisesti :( tämmönen pieni ja hallittavissa oleva asiakin piti mennä sössimään.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
Tänne on paljon tullut juttua eilisen ja tämän päivän aikana :) suuret onnittelut plussasta @Carinem :love: ja tsemppiä piinailuun @Ellinoora38! Toivottavasti se vielä iloksi muuttuisi!

Toivottavasti inssistä tärppäisi @Solunen (y) mille päivälle inssi nyt tulee?

Mulla oli tänään toinen folliultra, follit eivät olleet jatkaneet kasvuaan ihan yhtä tasaisesti kuin mitä olisi voinut toivoa. Isoimmat olivat jo 17 mm halkaisijaltaan ja sitten oli monta 13 - 16 mm olevaa. Osa oli jäänyt alle 10 mm eli tuskin ehtivät kasvaa kunnollisiksi punktiopäivään mennessä. Punktio sovittiin torstaille eli tänään vielä jo tutuksi käyneet pistokset ja huomisiltana sitten Pregnyl ja Gonapeptyl. Alkionsiirtoonkin varattiin jo optimistisesti aika ensi viikon tiistaille, toivottavasti silloin olisi jotain siirrettävää :)
 

Yhteistyössä