IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Pupuna112 Toivottavasti teidänkin viisikko jaksaa blastoiksi asti!

Paljon olen nyt miettinyt lämmöllä luovuttajaa. :love: Ja sitten tuli vähän yllätyksenä sellainen pieni suru siitä, että miehen siittiöt hoiti hommansa kun taas mun munasoluista ei tietääkseni ole ollut mihinkään missään vaiheessa. Siis sen takiahan me hoidoissa ollaan, mutta kyllä sitä silti tuntee itsensä vähän ”vialliseksi” - vaikken tietysti kenestäkään muusta ajattelisi sillä tavalla, mutta itseään kohtaan on aina niin armoton.
 
Noista folleista ja määrästä / koosta kun on ollut puhetta, kyllähän ne vielä jotain kasvuharppauksia voi ottaa, etenkin kun lääkemäärää isonnetaan. En nyt enää muista paljonko per pvä saattavat kasvaa.

Itselläni alhainen amh (1,03) ja 1.ivf lyhyt kaava bemfola 300 ja saatiin muistaakseni 6-7 follia joissa 5 munasolu ja kaikki kuraa, jakaantumishäiriöisiä mutta hedelmöittyivät.Siirtoon silloin yksi rupunen josta nega. Toinen ivf pitkä kaava ( synarela+menopur 300) ja saatiin vissiin 5 follia ja 4 munasolua joista vain yksi hedelmöittyi ja oli hyvänlaatuinen, siirto 2pvä ikäisenä. Ja siitä alkoi raskaus joka ainakin tähän saakka kestänyt, ensi viikolla alkaa rv20. Eli näin surkeasta lähtökohdasta ja tuloksesta kuitenkin raskaus alkoi, ikää mulla on tosiaan nyt 36v.

Tämä siis tsemppinä kaikille, itse sillon luin paljon että yksikin riittäisi, ei ois osannut uskoa miten konkreettisesti tuo toteutuisi omalla kohdalla. Eli se yksi oikeasti riittää. Onnea kaikille vaiheisiinne ja olette supernaisia! <3
 
Noniin, pahimmista syvistä vesistä räpiköity taas pintaan. Päällimmäisenä mielessä nyt, että justhan me hoidot aloitettiin eikä tässä vielä ole paniikkia. Miten nämä ajatukset ja mielialat voi vaihdella näin kauheasti. Ens ke taas ultra ja uusi siirto tehdään heti tähän kiertoon. Jos siis se meidän ainokainen selviää siirtoon asti.

@Aislinn83 kiitos siitä, että sait luotua uskoa ainakin minuun ja varmaan moneen muuhunkin, jotka miettii mikä on riittävä määrä folleja jne. Kaikkea hyvää loppuraskauteen.
 
@Ellinoora38 onpa mukava kuulla, että vähän alkaa mieliala parantua. Ja hienoa että uusi siirto heti tulossa! On tää semmoista tunteiden vuoristorataa. Meillä myös mies jotenkin keskittyy niihin mun fiilisten peilaamiseen, tai ei ainakaan kauheasti näytä omia tunteitaan. Eikä todellakaan mitään murjota sohvannurkassa, menee vaan eteenpäin.

Kai siinä on sekin, kun kaikki toimenpiteet tehdään naiselle niin väkisinkin on miehellä aika ulkopuolinen olo. Ja kun se epäonnistuminenkin tapahtuu tavallaan naisen sisällä, niin tuntuuhan se meistä pahemmalta. Eikä miehet tajua sitä omaan kehoon pettymistä (jollei sitten ole siittiöissä vika), heille siirron epäonnistuminen näkyy enemmänkin vain sitä kautta, että lapsi jäi saamatta. No nyt vähän yleistäen tuli tätä pohdittua, mutta tajuatte varmaan mitä tarkoitan:rolleyes:

@Nuttu92 kurjaa, kun olet jo noin suruissasi että jäättekö lopullisesti lapsettomaksi:unsure: Ja niin sairaan ärsyttävää kuin tätä onkin kuulla niin sanon sen silti, koska haluan rohkaista: sulla on vielä vuosia onneksi jäljellä yritykseen (jos 92 on syntymävuotesi). Ja tiedän että ei kaikki halua, jaksa tai pysty yrittämään vuosia ja vuosia toistensa jälkeen, mutta sulla ei vielä onneksi biologia iän puolesta tule vastaan. Toivottavasti et tästä pahastu, tarkoitus vain luoda sinulle toivoa :)

On kyllä kurjaa, kun kavereilla niitä lapsia sikiää juuri tietyssä iässä ihan joka puolella. Mä jotenkin katkeroiduin taas tänään siitä, että näyttelijä Sara Parikka odottaa kolmatta lastaan. Hän on niin nuori ja kolme lasta jo siunaantunut, niin epistä(n)

@Aislinn83 kiitos rohkaisevasta viestistäsi, ja tsemppiä ja jaksamista raskauden toiselle puoliskolle ❤

@Carinem Oliko sulla muuten hcg mittausta vai kotitesti pelkästään?

Itsellä ei nyt juuri kummempaa. Kovasti pyörinyt mielessä menneen viikon kaikki nämä katkeruuden ja epäreiluuden pohdinnat. Että miksi juuri minä. Mutta tiistaina ultra ja ainakin limaisuudesta päätelleen limakalvo kasvaa ja voi hyvin :LOL: Sitten taas siirtoa kohti.
 
On tämä kyllä välillä aikamoista tunteiden vuoristorataa... olin perjantaina vielä ihan hyvillä mielin noista meidän viidestä hedelmöittyneestä munasolusta mutta sitten luin, että vain 30 - 50 % niistä keskimäärin selviää blastoiksi asti ja nyt olen viikonlopun ajan kovasti murehtinut, että entä jos yksikään ei selviä :unsure: tai jos vain yksi selviää ja siirretään eikä tartu, sitten ollaan heti taas lähtöruudussa. Kiitos siis @Aislinn83 tsempeistä ja uskon valamisesta siihen, että yksikin alkio voi riittää. Toivottavasti raskautesi jatkuu hyvin ja saat ajallasi oman pienokaisen syliin :love:

Tsemppiä seuraavaan siirtoon @Ellinoora38 ja @MyMa, toivotaan plussaonnea (y)
 
@Pupuna112 tää on just niin raastavaa joka vaiheessa, kun pitää jännittää aina sitä seuraavaa vaihetta. Uskoisin, että ihan varmasti joku niistä viidestä selviää ja useampikin. Munkin kolmesta selvisi kaikki tosin se viimeinen tippui sitten pois pelistä vielä 6. viljelypäivänä. Siihen kiinni tarttumiseen en sitten sanokaan mitään. Mulla se ei ainakaan näköjään tapahdu helposti kun ei ole vielä koskaan niin tapahtunut. Onnea siirtoon ja peukut pystyyn.

@Solunen kyselit olenko julkisella vai yksityisellä niin yksityisellä olen ja omasta pussista menee kaikki. Toki rahan menokin harmittaa, mutta siihen on kyllä varautunut, joten se on tällä hetkellä sivuseikka. Sitten kun rahat jossain vaiheessa alkaa väistämättä loppua, niin alkaa varmasti sekin puoli stressata. Jos tästä vauva saadaan, niin on joka pennin arvoinen.
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
@Pupuna112 30-50% on keskiarvo, voit ihan yhtä hyvin olla se jolla onnistuu 70% tai valitettavasti 10%. 50% on kuitenkin ihan hyvä prosentti. 2-3 alkiota saattaa riittää kahteen lapseen (y)

Minulla on kohta ultraus, katsotaan miten kierto nyt menee, tuntuu kuin olisi vielä muutama päivä ovikseen.
 
Tsemppiä @Pupuna112! Klinikalta ei ole vielä kuulunut mitään, joten olen ihan varma että ne vaan yrittää siellä miettiä miten ilmoittaisivat ettei yksikään selvinnyt blastoksi. :unsure::rolleyes: No, todennäköisempää ehkä on että niillä on muitakin asiakkaita/potilaita kuin me...
 
Hei te, joilla jo siirtoja takana ja olette julkisella hoidossa (mieluiten vielä jos oys). Miten jos punktio sattuu loppuviikolle, eli ke-to ja siirto tehdään 3pvlle niin meneekö se automaattisesti sitten ps:siin vai miten se käytännössä menee, kun vkl vastassa? Kuinka paljon joustavat tuossa viljelyvuorokausissa? Vai titrataanko lääkkeitä niin, että punktio parempana päivänä? (n)
 
Täällä pitkästä aikaa vähän asiat edenneet. Viime kierron pidin taukoa, taisi olla toka taukoni tän hoidoissa juoksemiseni aikana. Jotenkin ei vain jaksanut kun oli kesäloma ja kaikkia pikkureissuja niin miettiä mitään hoitoja hetkeen.

Sen verran mietin, että kävin verikokeessa jossa selvitettiin kromosomijuttuja ja tukos/vuototaipumiksia ja vasta-aineita sun muita. Maksoi maltaita sekin taas, ei voi muuta sanoa :rolleyes: Tulokset olen jo saanut, mutta en vielä ole niistä lääkärin kanssa jutellut. Itse kuitenkin tulkisin että tulokset oli kaikki mielestäni viitearvojen mukaset eli ainakaan ne tuskin selittää miksi raskaus ei mulla kertakaikkiaan ala...

Tähän kiertoon oli jo suunnitteilla taas siirto, mutta ensin kävin suunitellusti diagnostisessa hysteroskopiassa eli tähystettiin kohtu. Se muuttuikin toimenpiteeksi, kun sieltä kohdusta löytyi jotain polyyppikasvostoa jota sitten ilmeisesti poltettiin pois.
Nyt olenkin taas kauhean toiveikas, että jospa tuo polyyppihomma on ollut esteenä ettei siirretyt alkiot ota kiinni? Jospa ensi kerralla olisi mahiksia onnistua?! Toivo heräsi pitkästä aikaa...:) olkoonkin että nyt sitten ei vielä tähän kiertoon siirtoa pääse tekemään kun pitää oottaa että kohtu toipuu.
Siitä oon kyllä onnellinen että sain tähän toimenpiteeseen nukutuksen. Ensin meinasivat aikaa varatessa että otat burana+panadolcoctailin ennen ja suoneen laitetut kipulääkkeet riittää, vaan sitten soittikin hetikohta hoitaja perään että ai sinä olitkin se jolla kaikki toimenpiteet olleet kauhean kivuliaita, kyllä me sut nukutetaan tähän :ROFLMAO: Parempi näin, ei ainakaan tällä kertaa jännittänyt oikein lainkaan kun nukutus on ihanan armeliasta, taju kankaalla voi olla varma ettei satu.

Tulipas pitkät jutut taas paasattua, sori. On ollut niin hiljaiseloa kun otin tästäkin palstasta taukoa hetkeksi... Nyt uusin, hieman toiveikkaimmin voimin eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@cindra voi höh että meni tämä kierto nyt ohitse:( Toivottavasti ensi kuussa osuu päivät kohdalleen!

@Silmu75 miten kestät jännätä tulosta jos ei soittoa kuulunut :D peukut pystyssä että tulee tänään hyviä uutisia! :love:

@justhope ihana kun sait nukutuksen. Ei enempää kärsimyksiä kyllä kaipaisi. Jospa ne polyypit olisi se THE juttu joka olisi erilailla! Hyvä kun on fiiliskin parempi. Aina välillä sitä uutta toivoakin saa jostain kaivettua :)

Kävin äsken kp10 ultrassa, ja siellä kaikki kunnossa. Limakalvo hyvä ja siirto ensi viikon perjantaina. 5 alkiota on vielä pakkasessa, vähän eri ikäisiä, kaikki hyvälaatuisia. Viimeksihän meillä oli kaikki edellytykset kunnossa, limis huippu ja alkio myös. Vaan eipä alkanut raskaus. Sen takia on itselläkin aika alavireinen fiilis, että olisiko tämä kerta sen kummempi (n) ja jotenkin tuli entistä masentuneempi olo, kun lääkärikin sanoi että he täällä klinikalla ihmetteli ja oli murheissaan, kun olivat silloin ihan varmoja että tästä lähtee raskaus. Että mikä tässä nyt mättää:cry: Vähän väläytteli alkiodiagnostiikkaakin, mutta ei nyt ihan siihen vielä lähdetä kuitenkaan. Nyt vaan leuka pystyyn ja uuteen yritykseen, huoh:confused:
 
@justhope Eikö ne polyypit ole sitten näkyneet ultratessa? o_OToivottavasti niiden poistaminen joka tapauksessa auttaa!

@MyMa Jännää kun siirto taas lähenee! On tää kyllä sellaista arpapeliä kun ei koskaan tiedä miten käy, vaikka kaikki vaikuttaisi hyvältä. Ja taas huonolta vaikuttavasta lähtötilanteestakin tuntuu joillakin onnistuvan. Ei kai se auta kuin toivoa!

Me saatiin nyt sitten tänään pakkaseen huimat kaksi kuusipäiväistä blastoa. Vähän harmittaa sekä vähäinen määrä että alkioiden ikä kun olen törmännyt tutkimuksiin (no ainakin yhteen :LOL:) , joiden mukaan 3- ja 5-päiväisillä on parhaimmat onnistumisprosentit. Mutta onhan se teoreettisesti mahdollista, että iästä ja alkion iästä ja mun endosta huolimatta tärppää ekalla kerralla. Just nyt en kamalasti jaksa uskoa onnistumiseen, mutta ehkä huomenna jo vähän enemmän kun sulattelen asiaa.
 
@Silmu75 Meille lääkäri sanoi, että 6-päiväiset ovat yhtä hyviä kuin 5-päiväiset blastot. Ja löysin tänä vuonna julkaistun tutkimuksen, jonka mukaan 6-päivisistä hieman isompi osa on kromosomeiltaan epänormaaleja (yli 50%, kun 5-päiväisissä oli jotain yli 40%), mutta jos on kyseessä normaali 6-päiväinen, niin onnistumisprosentti oli ihan sama kuin viisipäiväisellä blastolla! Eli hyvät tsänssit mielestäni sille, että ainakin toisella blastolla tärppää. :)

Meillä myös kaksi 6-päiväistä pakkasessa. Oltiin niin onnekkaita, että tämä eka tuoresiirto tärppäsi, mutta jos vaikka sitä pikkukakkosta haluttaisiin, niin kyllä noilla pakasteillakin on vielä mahdollisuuksia.
 
  • Tykkää
Reactions: Silmu75
@Silmu75 ei ilmeisesti ole näkyneet. Itse olen todennut että ultralla saa melko heikosti loppupeleissä tietoa, nimimerkillä vuosia sitten (ennen lapsettomuushoitoja) ekat kaksi gyneäni eivät ultralla havainneet esim. lainkaan kohtuni olevan täysin kaksiosainen vaan vasta kolmas gyne eräällä käynnillä huomasi... Kai ne ultrat on vähän semmosia epävarmempia menetelmiä, suuntaa antavia ja aikaavieviä jos pitää tulkita kunnolla. :D
Alunperinhän mulla lääkäri tätä kohdun tähystystä ehdotti viime siirrossa sillä ajatuksella, että jos ei nytkään onnistu niin tähystetään onko siellä jotain mikä ultraten ei näy, jotain esteitä. Sekin lähinnä sillä ajatuksella että tähystys oli vikoja asioita joita mulle ei vielä oltu kokeiltu.

Vaan hyvä että nyt tehtiin niin on toivoa eri tavalla taas tässä hommassa!
 
Harmi että ei tullut enempää blastoja @Silmu75 mutta kaksi on enemmän kuin yksi ja yksikin voi riittää. Toivotaan, että pääsisit pian siirtoon (y)

Kiitos tarinasi jakamisesta, @justhope. Mulla lääkäri vähän epäili polyyppia ekan folliultran yhteydessä ja täytti kohtua nesteellä sen vuoksi, ei sieltä ainakaan sillä keinolla saatu polyyppia esiin. Vähän se jäi mua silti mietityttämään, että kuinka varmasti sen pystyy ultralla poissulkemaan. Ja ilmeisesti se todella voi olla esteenä alkion kiinnittymiselle, koska lääkäri silloin tutkiessaan sanoi, että jos polyyppi löytyy niin pakastetaan kaikki alkiot ja tehdään siirto vasta polyypin poiston jälkeen. Pitänee palata asiaan ja pyytää lähetettä kohdun tähystykseen jos siirrot eivät ota onnistuakseen. Toivon sinulle onnistunutta alkionsiirtoa, kunhan siirtoon pääsette!

Meillä oli tänään alkionsiirto ja saatiin parempia uutisia, kun osasin odottaakaan. Meidän viidestä alkiosta neljä oli kehittynyt hienoiksi blastoiksi, yksi siis siirrettiin tänään ja kolme pakastettiin. Viidettä seurataan vielä huomiseen ja pakastetaan huomenna, jos sekin jatkaa kehitystään. Olen tosi iloinen, toivotaan nyt että joku näistä blastoista olisi se meidän vauva :) testipäivä olisi 19.10., en kyllä tiedä maltanko odottaa sinne asti.
 
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

cindra#37#(nyt toisella kerralla 3/19)#2.#selittämätön#1.IVF
Ellinoora38 #38, #12/2018, #1., #siittiöiden vähyys/selittämätön, #1.ivf 1.PAS tulossa 10/19
Eloveera-79 # 40 # 10/2018 # 1 # luomuraskauden keskenmeno 4/2019 rv 16/ikä # 1. pitkän kaavan ivf tulossa
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
Jasmina20 #26 #toinen #miehellä syöpä #1. IVF? PAS tulossa 8/19
Jonxu #31 #8/17 #3. (miehen 1.) #siittiöt/ylipaino #1. ICSI tulossa 11/19
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
MyMa #31 #2016 #2. #PCO/anovulaatio #2.IVF 3.pas
Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf
Nuttu92 #27v., mies 32v.#5/17#1. lapsi#selittämätön#1.ICSI
Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1 #1.IVF 10/19, siirto seuraavaan kiertoon
Solunen #41 #8/18 #2. #ikä, matala amh #2.ivf>inseminaatio
Tuutikki84 #35 #9/18 #1. #munanjohdinvaurio #1.ivf


Piinailijat

Pupuna112 siirto 8.10., testipäivä 19.10.
Solunen inseminaatio, testipäivä 19.10.

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratchingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
Toukokuu:
Millionnea 3.ICSI (3pv) kaksoset
Nipsu_78 4.ivf, 1.pas, (5pv) km
Kirsillevauva (km)
Kesäkuu:
Shelterme
1.IFV 1.PAS
Toiveitakovain80 1.IVF/1.PAS
Jantzu 5. ICSI 1. PAS
Aislinn83 2. IVF
Nonnakka 1.IVF 1. PAS
Nyuu 3. IVF
Elokuu
kirsillevauva. 2.Pas/lahjoitetut munasolut
Syyskuu
Carinem 3. IVF
 
Viimeksi muokattu:
Mahtava saalis @Pupuna112 !! Kyllä noista luulisi ainakin yksi lapsi saavan alkunsa:) Saako udella, minkä ikäinen olet? Hassua sinänsä, että minähän olen ihan samassa vaiheessa sun kanssa, vaikka menetelmä toki eri. Ainakin jotain siellä tuntuu tapahtuvan kun aika paljon on ollut erilaisia juilimisia alavatsalla ja rinnat on myös vähän kipeytyneet, mitä ei ole aikoihin kyllä tapahtunut. Mutta tänään pitäisi vasta tapahtua kiinnittyminen eli noi tuntemukset varmaan liittyy vaan korkeaan keltarauhashormonitasoon ja siihen, että 3 munasolua irtosi. Sinänsä turhauttavaa piinailla kun ei tiedä, onko siellä yhtään mikään edes hedelmöittynyt:unsure:

Hienoa @Ellinoora38, että olet jo paremmilla fiiliksillä. Ei muakaan se rahanmeno enää ihme kyllä niin paljon harmita, siihenkin tavallaan turtuu, yhtäkkiä joku 1000e ei ole enää mitään:eek:

Hyvä @justhope , että tuli tuo polyyppiasia hoidettua. Jännää, että tuotakaan ei aikaisemmin oltu tutkittu. Toivottavasti se auttaisi!

@cindra lle tsemppiä tilanteeseen - mä ehdottomasti halusin pas:sit täyslääkkeelliseen kiertoon juuri sen takia, että siinä kai sitä ajankohtaa voi vähän paremmin säätää ja tässä iässä en halua yhtään hukkakiertoa turhaan..

Onnittelut myös @Silmu75 saaliista! Olen tosiaan myös ymmärtänyt, että 6 pvän on ihan yhtä hyvä kuin 5 pvän. 7 pvän blastoista taas iso osa on jo huonolaatuisia.

Tsemppiä muillekin vaiheisiin! Olen nyt parina iltana ottanut vähän punaviiniä, jos se edesauttaisi kiinnittymistä ;) Epätoivoisimmatkin keinot käyttöön:D
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
Mahtava saalis @Pupuna112 !! Kyllä noista luulisi ainakin yksi lapsi saavan alkunsa:) Saako udella, minkä ikäinen olet? Hassua sinänsä, että minähän olen ihan samassa vaiheessa sun kanssa, vaikka menetelmä toki eri. Ainakin jotain siellä tuntuu tapahtuvan kun aika paljon on ollut erilaisia juilimisia alavatsalla ja rinnat on myös vähän kipeytyneet, mitä ei ole aikoihin kyllä tapahtunut. Mutta tänään pitäisi vasta tapahtua kiinnittyminen eli noi tuntemukset varmaan liittyy vaan korkeaan keltarauhashormonitasoon ja siihen, että 3 munasolua irtosi. Sinänsä turhauttavaa piinailla kun ei tiedä, onko siellä yhtään mikään edes hedelmöittynyt:unsure:
Kiitos :) olen 33-vuotias eli en erityisen nuori enkä vanha noin lapsen saamista ajatellen (ainakaan omasta mielestäni :D). Samoilla piinapäivillä tosiaan mennään, toivottavasti molemmat plussaa kohden! Mulla kipeytyi rinnat heti Terolutin aloittamisen jälkeen ja vatsalla on ollut vaikka minkälaisia pieniä nipistyksiä ja juilimisia, varmaankin koska munasarjat ovat sen verran isot ja aktiiviset punktion jäljiltä. Siirron yhteydessä lääkäri katsoi, että ne ovat kuitenkin hyvin palautumassa eikä niissä ollut mitään merkkejä hyperstimulaatiosta. Yritän olla tarkkailematta liikaa omia olojani ja oireitani vaikka se varmaan jää yritykseksi (ainakin menneiden inssikiertojen perusteella :rolleyes:).

Meidän viides alkio oli kehittynyt edelleen mutta ei vielä tarpeeksi pakastusta varten. Sitä siis seurataan vielä huomiseen ja tehdään vasta sitten lopullinen päätös sen kohtalosta. En osaa sitä harmitella vaikka sen menettäisimme kun meillä on jo neljä hyvää alkiota tallessa.
 
Miksiköhän mulla on ollut kauhukuvia siitä, että pakastettu alkio ei selviä välttämättä sulatuksesta. Kysyin lääkäriltä asiaa tänään ja sanoi, että 95% tapauksista päästään siirtoon. Tosi huono tuuri saa siis olla, että siirtoa ei tapahtuisi siksi, että alkio ei selviä sulatuksesta. Helpotti ihan ministi mun ennakkoluulot tätä pakkasukkohommaa kohtaan.

@justhope onpahyvä, että polyyppiasia tuli ilmi. Varmasti on voinut vaikuttaa ja nyt saatte uutta henkistä puhtia jatkoon. Mahtavaa!!

@Solunen mä taidan kans kokeilla punkkua tällä kertaa. Kuivin suin ollu muutenkin jo liian pitkään :D Voimia piinailuun.
 
  • Tykkää
Reactions: Solunen
Wau @Pupuna112 , teillä meni aivan upeasti tuo viljely ja pakastus! Jes hieno homma, noilla luulisi tärppäävän(y)

@Solunen anteeksi en hoksannut sua laittaa myös piinailijoihin, mikä sun inssipäivä olikaan ja koska testi? Oireet kuulostaa lupaavalta :rolleyes:

@Silmu75 mulla myös käsitys, että 5. ja 6. pvä blastot olisi "samaa kamaa".

@Ellinoora38 Mulle on sanottu ihan samanlaisia lukemia sulatuksesta selviämisestä. Varmaan pientä vaihtelua hoitopaikkojen välillä on, mutta se sulatuksesta selviäminen ei ole mikään kovin iso kadon paikka. Ihan ymmärrettävää, että kaikki pelot nousee esiin kun on yhdestä ainokaisesta nyt kyse. Pääsetkö seuraavasta kierrosta siirtoon? Päivitin sun tiedot listaan.:)

Kiva kun muuten olette lisänneet noita profiilikuvia, pysyy paljon paremmin kärryillä :D Tulkaahan loputkin listoille, mukaan mahtuu vielä ;)
 

Yhteistyössä