IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@maikkukoo mulle siirrettiin nyt pakkasesta kuusipäiväinen blasto viidentenä päivänä. Minulle sanottiin, että kuusipäiväistä ei voi siirtää kuudentena päivänä, koska kohdun aikaikkuna siirrolle on jo mennyt ohi ja siksi siirretään viidentenä päivänä. Oletko varma että sulle siirrettiin kuudentena päivänä? Mä hoidossa Dextralla Helsingissä. Tsemppiä oireiden odotteluun. Mulla ne alkoi selkeästi pp5. Mutta siis testiähän en ole vielä tehnyt, joten mikään ei ole selvää mistä ne johtuu.

Mulla tosi oireetonta tänä aamuna ja siksi tietysti taas mietityttää. No menkkaoloa ei ainakaan ole ja lievää turvotusta kyllä ja satunnaista vihlontaa tällä kertaa selkeästi vasemmalla puolella. Mistähän tuokin puolien vaihtelu oikein johtuu, kun välillä vihloo oikealla ja välillä vasemmalla. Siitä olen kyllä nyt varma että tällaisia oireita eli näin selkeää viiltävää vihlontaa ei ole ollut yhdessäkään kierrossa elämäni aikana, joten jos nega tulee, niin korkealta tiputaan...taas.

Edit: oireet saattoikin alkaa vasta pp6. En nyt ole enää satavarma.
 
Viimeksi muokattu:
@Ellinoora38 Juu kyl mä niin laskin, kun mun ovishymy tuli 18.10 ja lopulta siirto oli 25.10 (n)
Noh, toivottavasti ei oo ikkuna sulkeutuu sit :cry:
Nyt ollaan tääl Myllys shoppailees ja on ollu vähän jotain ihmeellisiä nopeita nippailuja/minivihlomisia alavatsalla, olispa ny kiinnittymistä (y)
@Jasmina20 oiiii!! Siirsikö sulle Antti vai Varpu? En tiiä siirtääkö muut, itselle aina nää on siirtäneet :)
 
@maikkukoo no eiköhän ne tiedä mitä tekee. Ja ehkä jotain eroa voi tehdä vaikka lääkityskin. Pisti vaan silmään kun mulle nimenomaan sanottiin ennen tuoresiirtoa, että jos ei kehity blastoksi viidentenä päivänä, niin viljellään kuudenteen, mutta ei voida enää siirtää vaan pitää pakastaa, koska aikaikkuna on menny ohi. No mutta hyvältä kuulostaa sun nippailut joka tapauksessa. Pidetään peukkuja (y)
 
  • Tykkää
Reactions: maikkukoo
@Silmu75 hei sori nyt mä sekoitin asiat, kun aloit lauantaista puhumaan. Juurihan sä vasta sitä aikaa olit varaamassa, eli aika nopeasti olisi päivät menneet :D Hyvä kun ei Progynovasta tullut mitään oireita! Eiköhän ne ensipäivien aikana tulisi, jos on tullakseen. Saatko helposti nukahdettua yöllä kun oot ottanu lääkkeen?

@Jasmina20 En valitettavasti osaa sanoa mitään tuohon siirtopäivä-asiaan, kun mulla tehty kaikki aina täyslääkkeelliseen kiertoon eikä yhtään tuoresiirtoa. Mutta täällä oli viisaampia onneksi (y)

@maikkukoo Näissä hoidoissa ja hoitolinjoissa todellakin on eroa. Eihän se välttämättä huono asia ole, ja toisaalta eihän me voida tietää mitä eroavaisuuksia lääkärit meissä näkee ja osaa ajatella, me täällä palstalla kuitenkin tiedetään vaan pieni raapaisu toistemme tilanteista vaikka hoidot aina tarkkaan käydään läpi. Ihan varmasti sun kohdalla tuo siirtopäivä on mietitty ihan ajatuksella :) Niin ja mulla siis myös 5-pvä blasto siirretty neljä kertaa viidestä siirrosta, se siirto josta poika syntyi oli kyllä 4-päiväisellä alkiolla. Meidän klinikalla aina jatkoviljellään jos se on mahdollista. Eli nytkin tämän hetken kyytiläinen sulatettiin D4 ja siirrettiin D5 varhaisena blastona.

@Nuttu92 no vielä on tosi aikaista, vasta 4 päivää siirrosta. Ei mullakaan kyllä edellisessä raskaudessa ollut kiinnittymisestä mitään tuntemusta, että ei sitä välttämättä tule ollenkaan. Nyt vaan pitkää pinnaa sinulle (myös:D), kyllä ne oireet ehtii vielä tulla jos on tullakseen(y)

Joku kyseli muuten aiemmin siitä 5-soluisesta alkiosta, en nyt enää löytänyt kuka se oli. Mutta siis mun käsityksen mukaan tosiaan yleensä alkiot on parillisilla solumäärillä, mutta jos joku soluista tippuu viljelyn aikana kyydistä niin se ei silti ole hylkäysperuste. Se hieman alentaa alkion luokitusta, mutta eihän kaikki siirretyt, raskauteen ja lapseen johtaneet alkiot olekaan olleet mitään top-luokkaa. Eli tuo yhden solun jääminen pois on kuitenkin ilmeisesti hyväksyttävä puute. Olisivat varmasti sanoneet, jos olisi jotenkin erityisen heikko tapaus muuten :)

@Ellinoora38 Ei vitsi että mua jännittää sun puolesta yhtä paljon kuin omasta :ROFLMAO: Kuulostaa tosi samankaltaiselta kuin itselläkin. Eilen oli tosi hiljainen päivä, vasta illalla oli vähän paineen/nipistelyn tunnetta alavatsalla. Tänään ollut taas ihan selvästi enemmän, mutta jostain syystä aamupäivisin tai esim. aamulla herätessä ei tunnu miltään. Ihan kokonaan oireetonta päivää ei tosin ole ollut, mutta vaihtelu suurta. Mitään uusia oireita ei ole ilmennyt, rinnatkin ihan samat lörpöt kuin normaalistikin ;)

Ja senkin suhteen samat ajatukset kuin Ellinoora, että jos nää oireet ei tarkoita edes tyyliin kemiallista kiinnittymisyritystä, niin sitten oon kyllä ihan pihalla että mitä oma keho mulle puhuu ja mitä se tarkoittaa... Noh vielä 4 päivää ja sitten selviää :cool: onko sulla @Ellinoora38 veritesti vai tikku?
 
@MyMa no mulla taas tänään tosi hiljainen päivä ollu oireiden suhteen ja taas epäilyttää että josko nämä johtuukin vaan lääkkeistä tms. Menkat nyt ainakin pysyy poissa. En kyllä edes tiedä miten ne yleensä alkaa siirrosta kun ymmärsin, että mun omat alko tuoresiirron jälkeen tosi aikaisin kun alko pp7. Mulla yleensä alkaa menkat dpo12. Mä teen siis kotitestin ja jos se näyttää plussaa niin varmistetaan veritestillä klinikalla, että miltä tilanne näyttää. Jännittää... miten sulla yleensä siirtojen jälkeen tullut vuoto?
 
Noniin en malttanut odottaa ja testasin tänään jo. Täysin vitivalkoinen testi eli ilmeisesti lääkkeistä johtunut kaikki mun oireet. Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä... No mukavampi testata se nega tälleen illalla kuin aamulla ennen töihin lähtöä, niin ehtii nukkua yön yli. Virallinen testipäivä olis siis tiistai mutta kyllähän se nyt olis jo pitänyt näkyä pp9 jos jotain odotettavissa olis. Toivottavasti muilla piinailijoilla parempi onni matkassa.
 
Noniin en malttanut odottaa ja testasin tänään jo. Täysin vitivalkoinen testi eli ilmeisesti lääkkeistä johtunut kaikki mun oireet. Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä... No mukavampi testata se nega tälleen illalla kuin aamulla ennen töihin lähtöä, niin ehtii nukkua yön yli. Virallinen testipäivä olis siis tiistai mutta kyllähän se nyt olis jo pitänyt näkyä pp9 jos jotain odotettavissa olis. Toivottavasti muilla piinailijoilla parempi onni matkassa.
Voi harmi! :( Oireet kuulostivat lupaavilta, mutta eihän niistä koskaan tiedä. Toivottavasti pääset pian yrittämään uudelleen!
 
@Ellinoora38 ❤❤❤

Itse sain just viestin, ettei viimeinen alkio me enää jaksanut uudelleen pakkaseen, joten tämä muru on nyt meidän viimeinen mahdollisuus.. Tänään tuli meidän suhteen 10 vuotispäivä täyteen, voi hurja mitä ollaan läpi käyty..
Jos haluutte tarkemmin tietää meidän tarinaa, niin ruudusta löytää meidän "toisenlaiset äidit" - jakson ilmaiseksi. 2.kausi jakso 10
Ohjelmassa syntynyt Väinö vammautui pahasti synnytyksessä ja sai vakavan aivovaurion.. Vieläkin itkettää katsoa se jakso, silloin en tästä vammautumisesta ollut vielä tietoinen. Mutta en silti hänen elämästään päivääkään pois vaihtaisi, helpomman elämän olisin silti hänelle toivonut
Mut Väinö on maailman positiivisin tyyppi, joka on opettanut meille mikä tässä elämässä oikeasti on tärkeää
Huh, mielialat sahaa ylös alas, luget!!

Pp3/pp10
 
Noniin en malttanut odottaa ja testasin tänään jo. Täysin vitivalkoinen testi eli ilmeisesti lääkkeistä johtunut kaikki mun oireet. Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä... No mukavampi testata se nega tälleen illalla kuin aamulla ennen töihin lähtöä, niin ehtii nukkua yön yli. Virallinen testipäivä olis siis tiistai mutta kyllähän se nyt olis jo pitänyt näkyä pp9 jos jotain odotettavissa olis. Toivottavasti muilla piinailijoilla parempi onni matkassa.
Taustalta huutelen (kirjoittelen talla hetkella tuonne alkionsiirroista plussanneiden palstalla), etta kannattaa kuitenkin varmasti jatkaa laakkeita ja testaamista loppuun asti. Taalla on ollut ainakin yksi, jolla oli ensin negaa ja sitten onnistunut raskaus nakyi testeissa vasta pp14. Tsemppia eteenpain joka tapauksessa!
 
Täällä on taas tapahtunut paljon ihan muutamien päivien aikana, kun itse oon ollut vähän laiska kirjoittelun suhteen :whistle:

@Maris83 paljon onnea plussasta! :)

@Ellinoora38, harmi jos nyt taas kävi noin :( toivotaan nyt että vielä kääntyisi plussaksi, ei sitä koskaan tiedä...

Kaikille muille piinailijoille vielä tsemppiä! :love:


Mulla oli ensimmäinen ultra tänään, alotin tosiaan pistelyt viime keskiviikkona. Eipä siellä ollut kasvua juuri tapahtunut :confused: No, sen kyllä arvasinkin, ei noin pienillä annostuksilla mitään tapahdu - ehkä ois tapahtunut silloin kun olin vielä 20 kiloa kevyempi, mutta painolla on kuitenkin aika paljon merkitystä. Munarakkuloita on kyllä paljon, mutta ei niillä mitään tee jos ne ei kasva tarpeeksi. Nyt nostettiin sitten annostusta 175:een, ja jarrupiikki huomisesta alkaen. Torstaina uus ultra ja silloin päätetään, mikä päivä ensi viikolla ois punktio... veikkaan kyllä että loppuviikkoon menee.
 
@Ellinoora38 Pahoittelut negasta. :(Varmasti on todella kurja olo nyt, mutta kuten muut jo tuossa aiemmin neuvoi, niin yritä pitää jonkinlaista toivon kipinää yllä viralliseen testipäivään saakka. Jaksamista kuitenkin. <3

@Tuutikki84 Toivotaan, että lääkenostolla olisi toivottuja vaikutuksia ja follit ottaisi kunnon spurtin loppua kohti kasvussa. Tsemppiä! (y)

@MyMa Minä se olin, joka kyseli siitä 5-soluisesta alkiosta. Oli jotenkin todella inhottavaa, kun lääkäri ei kommentoinut alkion tilannetta siirron yhteydessä mitenkään. Omakannasta luin, että alkio oli luokiteltu s5gr3/1, mitähän tuo nyt sitten mahtaa tarkoittaa.. Sen tiedän, että pakastaessa on ollut TOP. Ja Felicitaksella ollaan siis hoidossa. Seuraavan siirron kohdalla vaadin kyllä lääkäriä kommentoimaan alkiota tarkemmin, ettei tarvitse itse arvailla. o_O

Täällä edelleen oireettomuus jatkuu, nyt pp5. Jotenkin sellainen olo tästä siirrosta, että puihin menee. :unsure:
 
@maikkukoo voi harmi että teidän toinen alkio ei selvinnyt enää takaisin pakkaseen (n) Eli nyt toiveet tähän tämän hetken kyytiläiseen! Tsemppiä mielialojen heilahteluun, se on kyllä viheliäistäo_O

@Nuttu92 Joo on kyllä kurja kun ei ole mitään mainittu alkion laadusta. Ja toi kirjainyhdistelmä nyt ei kauheasti mitään maallikolle kerro:ROFLMAO: Luulis nyt että olis mainittu jos top-luokasta olis hirveesti huonontunut, mutta välillä tuntee kyllä olevansa niin liukuhihnalla siellä pedillä että.. :confused: Hitsi viekööt jos sulla on täysin oireetonta:unsure: Toivotaan kovasti että sieltä ne tuntemukset alkaisi! Tai selviäisivät oireettomana kokonaan;)

@Tuutikki84 eli itsehän sä tätä jo uumoilit etukäteen että ei se annostus riitä. Kuuntelisivat nyt joskus potilastakino_O On onneksi täällä palstallakin paljon niitä, joilla rakkuloiden koko on tosi nopeastikin kirinyt isommaksi! Torstaihin mennessä ehtii tapahtua vaikka mitä:)(y)

Omat olot samat edelleen. Iltapäivää kohden alkaa mahan kivistely, nyt on myös vähän munasarjojen kohdalla tuikkinut. En tiedä kuvittelinko jotain muutaman sekunnin kuvotuksen aaltoja tänään pari kertaa. Tää on tosi petollista kun aivan täysin ylianalysoi ihan kaikkea. No kello tikittelee hitaasti torstaita kohti... Niin ja jollain vanhalla palstalla oli joku listannut elohiirenkin raskausoireisiin, sekin multa löytyy:LOL::ROFLMAO:
 
@maikkukoo kävin katsomassa ton teidän jakson ruudusta. Vaikutat kyllä ihan huippu tyypiltä ja jotenkin sydäntä raasti miten et tiennyt vielä mitä tulevan pitää. :cry:

@MyMa meinaatko odotella kiltisti testi päivään?? :coffee: Miten ihmeessä teillä on niin paljon itsekuria:D

Kauankohan stressi tila vaikuttaa kropassa, viime kuukausi oli ihan kauhea ja tilanne on vasta viime viikolla ratkennut ja stressi lievittynyt niin mietin kun kiertokin venyi varmaan sen takia ihan hirveen pitkäksi, että mahtaako tähän kiertoon vielä vaikuttaa.. o_O toivottavasti ei! Toivon että ovuloisin ensi viikolla ja sitä seuraavalla sitten siirtoon. Näin olen tämän suunnitellut päässäni joten varmana ei mene niin :alien:.
 
@Nuttu92 Onhan monella se oireettomuuskin ollut hyvä merkki! Toivottavasti sullakin!

@Tuutikki84 Toivottavasti tilanne näyttää paremmalta torstaina!

Täällä meinaa painaa flunssa päälle, ei kyllä tarttis nyt tulla kun pitäis lauantaina jaksaa se ultrausreissukin. Onneksi huomenna on vapaapäivä, yritän lepäillä.
 
Kävin tänään tilaamassa apteekkiin ekat lääkkeet. Pieni apteekki niin pitäis parissa päivässä tulla. Hurjaa, että lopetettiin ehkäisy 2v3kk sitten , ekoista tutkimuksistaki tulee kohta vuosi täyteen.. Nyt sitten parin viikon päästä päästään vihdoin tosi toimiin (y)
Paino on kyllä jojoillut tässä vähän liikaa, joten täytyy ottaa sen suhteen vielä loppukiri, ettei hoidot kaaju siihen :unsure:

Tsemppiä kaikille! Kohta mieki aktivoidun ko on jotain kerrottavaaki ;)
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa ja Ellinoora38
Kiitos kaikille myötätunnosta. Täällä vuoto alkoi jo ihan odotetusti. Varasin itelleni nyt parikin pikku lomamatkaa, kun sen verran ahdistaa ja kiristää hermoja. Myös pitkä puhelu ystävän kanssa oli tämän illan pelastus niin ei mennyt ihan kokonaan itkemiseksi. Nyt oon ihan loppu tähän puuhaan joten aion hetken hengähtää. Onnea matkaan ihan teille jokaiselle :)
 
Kiitokset tsempeistä @Nuttu92 , @MyMa ja @Silmu75 :love: Juu, eiköhän ne follikkelit tässä vielä ehdi kasvamaan, ja punktiohan on ensi viikolla, joten on yli viikko aikaa. En siis ollut lääkärille mitään kommentoinut aiemmin, enkä nytkään viitsinyt hirveästi alkaa "viisastella", totesin vain että painoa on tullut lisää 20 kiloa, joten se varmasti vaikuttaa. On tää vähän taiteilua oikean annoksen kanssa, ettei saa hyperiä kuitenkaan, kun se riski on PCO-tyyppisillä munasarjoilla varustetuilla niin paljon isompi :cautious:

Voi ei @Ellinoora38 :( voimia sinulle! On varmasti hyvä ajatus hengähtää nyt vähän ja keskittyä muihin asioihin välillä. Lomamatka kuulostaa ihanalta, toivottavasti pääset kunnolla rentoutumaan ja keräilemään voimia <3
 
Voimia @Ellinoora38! Varmaan tekee ihan hyvää vähän yrittää ajatella muutakin välillä, meilläkin onneksi reissu ensi viikolla:)

Toivotaan @Tuutikki84 , että follit lähtisivät kasvuun! Mulle on tullut sellainen mielikuva, että lähtevät aina liikkeelle pienistä perusannoksista ja säätävät sitten tarpeen mukaan.

@MyMa n ja @Nuttu92 n piinat siis vielä käynnissä!(y)

Mulla lähti nyt ihan kunnolla käsistä tämä lisäravinne-vaihe:LOL:, tilasin netistä vielä sellaisen It all starts with the egg - kirjan
https://www.amazon.com/Starts-Egg-Pregnant-Naturally-Miscarriage/dp/0991126904
Siinä vissiin viedään ihan uudelle tasolle tämä hifistely:D ja neuvotaan välttämään tiettyjä kemikaaleja ja muoveja jne..Kohta kuljen varmaan joku foliohattu päässä ympäriinsä:geek:
Mietin tässä jo akupunktiotakin, koska yllättävän moni tuntuu sitä IVF-hoitojen kanssa käyttäneen..Onkohan jollakin suosituksia pääkaupunkiseudulla joistain akupunktio-tyypeistä/paikoista?

Huomenna on onneksi lääkärikäynti Dextrassa niin pääsee miettimään jatkoja ja saa ehkä vähän jarrua tähän sekoiluun:cool:
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
Hei,

Uusi keskustelija haluaisi liittyä joukkoon! Olen juuri täyttänyt 44, ja ehtinyt kertaalleen jo hautaamaan ajatuksen lapsista ja perhe-elämästä toivottomien miessuhteiden kariuduttua kerta toisensa jälkeen. Olin myös vitkutellut asian kanssa niin kauan että mielessäni aikaikkuna lapsen saamiselle yksinkin oli jo sulkeutunut.

Tapasin kuitenkin nykyisen mieheni ja 12/2018 alkoi aktiivinen yritys. AMH 1,4 mitattu tämän vuoden huhtikuussa, lääkärin mukaan "ihan hyvä" tämän ikäiselle, ja heinäkuussa spontaani raskaus, joka kuitenkin meni kesken viikolla 6+

Korkean ikäni huomioon ottaen lääkäri ehdotti keskenmenon jälkeen välikierron jälkeen koeputkihedelmöitystä.
1. kierros päättyi massiiviseen pettymykseen, kun 5 punktoidusta munasolusta yksikään ei hedelmöittynyt :( Lääkäri ei ollut ehdottanut ICSI:ä koska siittiöiden määrä ja liikkuvuus olivat molemmat hyviä. Itse en ollut kuvitellutkaan että homma saattaisi tähän kilpistyä, olihan meillä kesältä luomuna alkanut raskaus taustalla.

Nyt välikierron jälkeen uudelle kierrokselle, aloitan Menopurit huomenna.

Valtavasti tsemppiä kaikille, ja suurin myötätuntoni negan saaneille! Se pettymys on niiin raastava

Tulisin mielelläni mukaan listalle, jos joku lisäisi?
Emmelie75 #44 #12/2018# 1.#ikä # 2. IVF/1. ICSI
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä