IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

ivf kontrolli uä ei antanut kovin positiivisia tuloksia, vain 2 mahdollisesti saadaan kerättyä, torstaina siis punktio edessä.. ei ole kovin luottavainen ja hyvä fiilis tällä hetkellä :cry: suuret lääkemäärät ja ei siltikään.. usko horjuu taas tässä hommassa :( tuntuu turhalle edes tehdä koko punktiota kun määrä on tuollainen..:unsure:
 
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

cindra#37#(nyt toisella kerralla 3/19)#2.#selittämätön#1.IVF
Ellinoora38 #38, #12/2018, #1., #siittiöiden vähyys/selittämätön, #1.ivf 2.PAS
Emmelie75 #44 #12/2018# 1.#ikä # 2. IVF/1. ICSI
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
Jasmina20 #26 #toinen #miehellä syöpä #1. IVF? PAS tulossa 8/19
Jonxu #31 #8/17 #3. (miehen 1.) #siittiöt/ylipaino #1. ICSI tulossa 11/19
kiia-s #29 #2017#2. #pcos #2. Ivf
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maikkukoo #toinen #1. IVF 3.pas
Maris83 #36v. #v.15-16 #amh/tuubat/endo #1. ivf
MyMa #31 #2016 #2. #PCO/anovulaatio #2.IVF 3.pas
Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf
Nuttu92 #27v., mies 32v.#5/17#1. lapsi#selittämätön#1.ICSI
pcosilainen #30 #2018 #1 #pco ainaki#1ivf
Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1 #1.IVF 10/19, siirto seuraavaan kiertoon
Solunen #41 #8/18 #2. #ikä, matala amh #2.ivf>inseminaatio
Tuutikki84 #35 #9/18 #1. #munanjohdinvaurio #1.ivf
Wintersun #31# 12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa

Piinailijat

MyMa, siirto 18.10., testipäivä 31.10.
Nuttu92 siirto 23.10., testipäivä 7.11.
Maikkukoo siirto 25.10., 6-pväinen alkio, testipäivä 4.11.

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratchingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
Toukokuu:
Millionnea 3.ICSI (3pv) kaksoset
Nipsu_78 4.ivf, 1.pas, (5pv) km
Kirsillevauva (km)
Kesäkuu:
Shelterme
1.IFV 1.PAS
Toiveitakovain80 1.IVF/1.PAS
Jantzu 5. ICSI 1. PAS
Aislinn83 2. IVF
Nonnakka 1.IVF 1. PAS
Nyuu 3. IVF
Elokuu
kirsillevauva. 2.Pas/lahjoitetut munasolut
Syyskuu
Carinem 3. IVF
Lokakuu
Pupuna112 1.IVF
Maris83 1.IVF

Listaa päivittäessä klikkaa listan lopusta "vastaa", ja pyyhi pois listan alusta ja lopusta ja kaikki teksti, mitä kahden hakasulkeen [x] välissä on. Lisää omat tietosi listalle eli #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään ja lähetä.

Voit myös pyytää jotakuta muuta muokkaamaan tietosi, kirjoita tällöin päivitettävät asiat erillisenä kommenttina tai oman kommenttisi loppuun. Neuvoa saa aina kysyä:)
 
@Jasmina20 niinpä! itseäni vaan mietityttää kun tietää että määrä on niin pieni että ei jää karsiutumisen varaan yhtään :( mutta toivottavasti näistä jotain saadaan:whistle: ovistuulia sinnepäin(y) aina se viikko kyllä matelee kun on ultraa tms:rolleyes:

mietityttää myös se että kun amh on todella hyvä ja silti tulos tämä, mulla tosin on kystia mitkä voi vaikuttaa asiaan.. mitähän sitten seuraavana tiedossa tämän jälkeen:oops:
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmina20
Tervetuloa mukaan @Emmelie75! Ihanaa että olet löytänyt lopulta kumppanin, jonka kanssa haluaa perheen perustaa:love: Ja ei teillä asiat huonosti ole, jos luomunakin raskaus alkoi. Tsemppiä hoitoihin! (y)

@pcosilainen todella kurjaa jos vain kaksi solua tulossa(n) mulla oli ekassa ivf:ssä 2016 sama tilanne, tai vielä huonompi kun tuli yksi ainoa solu punktoitavaksi asti. Siitä ei raskaus alkanut, mutta ei se mielestäni hukkakierros ollut. Se yksikin voi tosiaan olla teidän vauva:) Ja valitettavasti se niin usein menee, että eka ivf menee vähän harjoittelun piikkiin. Vaikka sulla oli nyt jo isot lääkemäärät, niin muutoksiin on aina varaa paljonkin. Voi kokeilla eri lääkkeitä, eri kaavaa jne. Eli älä vaivu murheisiin, keskity nyt näihin kahteen mahdollisuuteen saada lapsi ja jatko hoituu varmasti kyllä! :)

@Wintersun tuntuu varmasti ihan huipulta, kun pääsette vihdoin tositoimiin! Tsemppiä sumutteluihin!

@Jasmina20 aika on tässä hommassa pahin vihollinen :D Toivottavasti bongaat oviksen helposti ja ultrassa on hyvät näkymät (y)

@Solunen foliohattu, haha:D kaikkea kannattaa kokeilla! Ja @Ellinoora38 loma on loistava idea. Tekee hyvää saada ajatukset johonkin ihan muuhun. Itse kans ajattelin että jos nega tulee, niin palstatauko on kans pakko ottaa. Niin ihanaa vertaistukea kuin täältä saakin, niin kyllähän tämä lisää sitä oman tilanteen pyörittelyä mielessä.

Pp11/dpo16 menossa. Varmasti näkyisi vastaus jo kotitestistä. Joku kysyi miten jaksaa odottaa testipäivää, niin mä oon kans entinen himotestaaja. Mutta mä meen joka tapauksessa veritestiin, niin en halua itse tulkita sitä tikkua enää kertaakaan että onko se viiva hailea vai vahva vai haamu vai mikä :LOL: saa kerralla varmuuden. Noi kaksi mennyttä negaa löi niin maahan että leijun nyt vielä pari päivää tässä what if-fiiliksessä.
Tuntemukset pysyneet samana tai jopa vähentyneet.. Tänään oli tosin niin kiire päivä etten ehtinyt paljoa ajatellakaan. Ihmetyttää myös se että miksi mahan kivistely alkaa aina illalla. Että liittykö kuitenkin sit jotenkin vaan lääkkeisiin..:unsure: no herran haltuun vaan, enää kaksi yötä ;)
 
@pcosilainen toivotaan et siel laatu korvaa määrän ja toinen tosiaan tois sen lapsen.
Itellä kun ongelma on päinvastainen vaikea kuvitella miltä tuo tuntui, kyllähän se varmasti pelottaa riittääkö se.

En ole ite mahdollisia alkioita paljon miettinyt joten en ole soitellut perään. Vielä ei ole kantaan mitään tullu ja toivon että se on hyvä merkki että siellä on niin paljon alkioita että on päätetty viljellä pitkään kun on karsiutumis varaa huomenna ne ois 5 päiväisiä joten huomenna pitäs tietoa tulla
Tänään vähän rytinällä lopetin saikun ja siivosin ankarasti nii kostautuu jäätävällä turvotuksella toivottavasti ei mitään pahaa hyperiä ole kehkeytymässä. Olo on muuten ollu kyllä hyvä pieni flunssa vaan käväs väsyttämässä.
 
@MyMa fiiliksiä?!? Oireita?!?

Täällä pp5 ja öisin asentoa vaihtaessa repimistä nivusissa ja välillä juilii vatsaa, rinnat nipistelee välillä. Mut jos luget aiheuttaa ni hitto vie!!
Jotenkin on vaan niin tuntunut et ois tärpännyt, näin jo untakin et tikkuun tuli 2 viivaa ja se oli niin todellista :LOL:

@Jasmina20 kiva kun katsoit meidän jakson :love: itseäkin herkistää katsoa sitä, vieläkin :cry:

@Caro87 kuinka vanha teidän pieni on tänään? Meidän Väinö täytti elokuussa 4v. Tsemppiä teidänkin arkeen (y)

Voi kun tuonne pötsiin näkisi jotenkin, voisi olla perillä jokaisesta vaiheesta murun matkassa, mut ei! Piinaillaan ny sitte oikein urakalla :coffee:
Pohdintapähkinä hajoaa kohta!! :D

Tsemppiä kaikille piinailuun, kaikkiin vaiheisiin, olette ajatuksissa!!
 
@kiia-s ootko saanu tietoa? Jännittää ihan sun puolesta, että mikä on lopullinen saalis:barefoot:

@Nuttu92 mikä meno? :censored:

@maikkukoo ihana profiilikuva sulla:love: suk fiilikset on kyllä just niitä, että kun tietäiskin onko lääkkeistä vai raskaudesta! Tai no raskaudesta tottakai ;) Mä uskon myös että oma fiilis kertoo paljon. Kyllä sitä nainen kroppaansa tuntee. Mutta tsemppiä piinaan sullekin! (y)

Omat fiilikset nyt aika alhaalla. Eilen tosi olemattomat alavatsatuntemukset, ja tänään ei _yhtään_ mitään oloja:unsure: Ääh, pyyhe on jo puoliksi kehässä. Luulis että oireet kehittyisi voimakkaampaan eikä miedompaan suuntaan aikaa myöten..:( No huomenna aamulla verikoe ja iltapäivällä luultavasti saan jo tekstarilla tuloksen. En aio tikuttaa kotona. Pitäkäähän peukkuja kaikesta huolimatta! :love:

Pyörin nyt niin tän oman napani ympärillä tällä hetkellä, että sori en saa kommentoitua muiden juttuja enempää.
 
@kiia-s täälläkin jännitetään teidän alkioiden puolesta, toivottavasti siellä on saatu hyviä uutisia tänään! :)

@Wintersun Mahtavaa että hoidot alkavat vihdoin, ihan kohta pääset ns. tositoimiin!!! :D(y)

@MyMa Tässä Googlea viime päivät selanneena :D näyttää siltä, että sekä positiivisessa että negatiivisessa tuloksessa voi olla oireet ihan laidasta laitaan eli ennustaminen tässä asiassa on kyllä melkeinpä mahdotonta. (n) Toivotaan että sinun oireesi kertoisivat alkaneesta raskaudesta, huomenna on kyllä ihan superjännä päivä! (y) ja mitä luonteenlujuutta olla testaamatta etukäteen, hattu nousee korkealle! :LOL:

Täällä menossa nyt pp 7. Eilen alkoi olemaan enemmän menkkatuntemuksia, jotka tulee ja menee. Rinnat aristaa jonkin verran, mutta ei ole pinkeät. Päätä särkee lievästi ja jonkinlaista flunssaa teettelee.. lisäksi palelee aikalailla. Tässä tämän hetkinen oireisto, ei kyllä tiedä yhtään sanoa, mitä enteilee.. (n) onko muuten muilla lugejen käyttäjillä valkovuoto muuttunut vetiseksi? o_O täällä lorahtaa välillä housuun niin, että epäilin jo virtsankarkailua:D uusi oire minulle. Skeptinen olo kuitenkin vaivaa kovasti edelleen, en uskalla toivoa liikoja. (n)
 
@kiia-s täälläkin jännitetään teidän alkioiden puolesta, toivottavasti siellä on saatu hyviä uutisia tänään! :)

@Wintersun Mahtavaa että hoidot alkavat vihdoin, ihan kohta pääset ns. tositoimiin!!! :D(y)

@MyMa Tässä Googlea viime päivät selanneena :D näyttää siltä, että sekä positiivisessa että negatiivisessa tuloksessa voi olla oireet ihan laidasta laitaan eli ennustaminen tässä asiassa on kyllä melkeinpä mahdotonta. (n) Toivotaan että sinun oireesi kertoisivat alkaneesta raskaudesta, huomenna on kyllä ihan superjännä päivä! (y) ja mitä luonteenlujuutta olla testaamatta etukäteen, hattu nousee korkealle! :LOL:

Täällä menossa nyt pp 7. Eilen alkoi olemaan enemmän menkkatuntemuksia, jotka tulee ja menee. Rinnat aristaa jonkin verran, mutta ei ole pinkeät. Päätä särkee lievästi ja jonkinlaista flunssaa teettelee.. lisäksi palelee aikalailla. Tässä tämän hetkinen oireisto, ei kyllä tiedä yhtään sanoa, mitä enteilee.. (n) onko muuten muilla lugejen käyttäjillä valkovuoto muuttunut vetiseksi? o_O täällä lorahtaa välillä housuun niin, että epäilin jo virtsankarkailua:D uusi oire minulle. Skeptinen olo kuitenkin vaivaa kovasti edelleen, en uskalla toivoa liikoja. (n)
Meillä on sama pp näköjään menossa. Mulle siirrettiin 5pv blasto. Tänään huomasin aamulla, että housuihin oli tullut myös tuollaista kuvailemasi kaltaista vetistä valkovuotoa tms. Ihmettelin sitä myös että mistä johtuu.
Minulle tehtiin n. Vuosi sitten edellinen siirto lääkeavusteiseen kiertoon ja silloin en muista olleen vastaavaa.
Osaako kukaan sanoa voiko kohdunnapukasta päätellä jotain mahdollisesta raskaudesta? Viime siirron jälkeen huomasin että luge-kuurin lopulla alapää alkoi mennä jotenkin ”ahtaaksi” ja luge oli hankala laittaa. Nyt kohdunnapukka on paljon korkeammalla. Mitään raskauteen viittaavia muita oireita en ole havainnut, joten aika pessimistisellä asenteella olen.
En siis ole testaillut vielä ja aion odottaa viralliseen testipäivään 7.11. Saakka kiltisti.
 
@Caro87 voi teillä on jo toinenkin, mietityttikö uusi lapsi tuon ensimmäisen vammautumisen jälkeen?
Mua mietitytti paljonkin ja ensin ajattelin ettei edes yritettäis enempää. Mut sit myös mietin, kuinka suuri rikkaus se olisi, jos väinöstä tulisin isoveli ja uskon että vielä yksi pieni meille olis enemmän kuin mahtava juttu :love:

Hei älkää kivittäkö mua idiootiksi, mut tempasin pisut ovistestiin tänään :LOL:
Voi että, se siinä hyllyllä mua tuijotti ja huuteli et pissaa mun päälle!!
Mä oon niin nuija :D
Kaks viivaa siihen pölähti, eli tää hätähousu testaa aamulla varmaan ihan oikeen testin.
Miksi ihmisen pitää olla näin malttamaton????? Huoh! :oops:

@MyMa sä oot melkonen sissi ku pystyt hillitsemään ittes, mä niin toivon että teillä tärppäis (y)

Oma napa täälläkin kovin tuijotuksessa, tsemppiä kaikille!!
 
@MyMa kiiitos! niim se on aateltava että toivottavasti tulee se yksi joka voisi olla meidän vauva :rolleyes: kuulen mielelläni lisää sun tarinasta tähän asti:geek: hirveesti tsemppiä verikokeeseen! pidän super peukut(y)

@kiia-s niinpä! toivotaan:whistle: se just ku kaikki luuli ja pelotteli että tästä tulee vielä hyperi mut ollaan kyl kaukana siitä:LOL: mites teidän alkiot?:whistle:

miten tää muuten menee ku huomenna on punktio niin kuinka nopeasti saa tiedon että pääseekö siirtoon jos huomenna saadaan solujao_O
 
@maikkukoo, mietitytti toki. Esikko vammautui siis synnytyksen lopussa, hätäsektio tehtiin liian myöhään. Toiselle halusin sektion suoraan ja mulla oli useita kontrolleja sairaalassa ihan oman pelon takia plus radin. Olihan se odotusaika stressaavaa, mutta onneksi kaikki meni sillä kertaa hyvin. Laita yvtä jos haluat enemmän rupatella ettei mene ihan ot:ksi :)
 
Heippa kaikki sielunsiskot. Täällä olisi uusi keskustelija porukkaan. Olen 32 vuotias ja ollaan miehen kanssa yritetty vauvaa yli 4 vuotta. Olemme selittämättömiä, mutta vauvaa ei vaan kuulu. Nyt launtaina alkaa sumuttelu ja eka ivf. Jännittää. Onko teillä tullut paljon oireita tosta Synarelasta? Paljon tsemppiä kaikille eri vaiheisiin!
 
  • Tykkää
Reactions: Solunen
Labrassa käyty, hcg 4.3 eli täyttä negaa TAAS :cry::cry::cry: Kolmas kierto peräkkäin, aina kaikki priimaa.. Paskanmarjat ei näytä auttavan. Jatkoa ajatellen ei kauheasti uskoa luo, että jäljellä olevista neljästä alkiostakaan tulisi mitään :unsure: Tosin poika syntyi tästä IVF:stä ekasta siirrosta, että ainakin yksi elävä todiste on ettei ne meidän solut ihan pelkkää skeidaa voi olla.

Päätettiin miehen kanssa, että kokeillaan seuraavan kerran tammikuussa. Saan varmaan jonkun primolutin tähän väliajaksi, kun mulla ei kierto pelaa luomusti ollenkaan. Nyt keskitytään tuohon ihanaan ainokaiseen ja koitetaan vähän relata ja kerätä samalla rahaa uuteen yritykseen. Joka tapauksessa lääkärikin suositteli taukoa ainakin yhden kierron, ettei kuukausitolkulla noita lääkkeitä söisi putkeen. Enkä jaksa jouluna stressailla millään piinaviikoilla ja kieltäytyä viinistä ja graavilohesta :ROFLMAO:

@pcosilainen kyselit meidän taipaleesta, laitan tähän nyt lyhyesti: mulla siis myös PCOS, todettiin 2015 rutiinitutkimuksessa. Munasarjat on mulla koko ajan lepotilassa ja rakkuloita pullollaan. Menkkoja ei tullut kertaakaan, kun oltiin 13kk ilman ehkäisyä, eikä näin ollen toivoa luomuplussastakaan.
Hoidot aloitettiin yksityisellä 2016, ensin kokeiltiin ovulaation induktiota ilman minkäänlaista vastetta. 1. IVF saatiin yksi solu, tehtiin pas >nega. 2. IVF keväällä 2017 saatiin 20 solua, joista pakkaseen asti pääsi 8. Tästä eka pas > terve poika syntyi 2/2018. Tämän jälkeen uuteen yritykseen alkaen 2/2019, siirtoon päästiin lopulta elo, syys ja lokakuussa joista kaikista kolmesta nega.

Tiedän olevani loputtoman onnekas, kun meille on jo tuo yksi rakas kullanmuru suotu.:love: Kauhea kaipuu vain olisi saada hänelle sisarus. Jatkamme siis yrittämistä, ikä ei ole vielä suuri rasite (kohta 32). Toivoisin vaan, ettei tarvisi uutta IVF:ää tehdä, vaan noista neljästä pakkasalkiosta saataisiin vielä yksi lapsi.
 
@MyMa kiitos toivotuksista! Kesäinen luomuplussa tosiaan valaa uskoa tähän touhuun, joka muuten on kyllä niin saamarin hajottavaa jo näinkin lyhyen yrityksen jälkeen.

EDIT: @MyMa olitkin päivittänyt jo tulokset. Voi ei!! Mikä pettymys! Myötätuntohali, en osaa muuta sanoa. Pettymys on niin musertava

@Jasmina20 kiitos tsempeistä! Toivotaan että tällä kierroksella päästäisiin siirtoon asti
Tsemppiä ovisjahtiin!

@pcosilainen Miten punktio sujui?
 
@MyMa, onpa tosi harmi ettei nytkään onnistunut vaikka kaikki lähtökohdat pitäis olla hyvät. Tuli mieleen, että onko sulta prolaktiinia mitattu, kun taisit kuitenkin pitkään imettää? Kun eikös se voi haitata raskaaksi tulemista. Luulis kyllä, että lääkäri olis tätä ehdottanu jos ois tarpeellista, tuli vaan mieleen.
 
@MyMa voi harmi että kävi noin taas :( vaikka vaikutti niin lupaavilta oireetkin. Taukokierto on tekee varmasti hyvää tähän väliin. Ensi vuoteen sitten uusin voimin :love:

Mulla oli tänään toinen kontrolliultra, ja olihan se annostuksen nosto tehnyt tehtävänsä. Ihan oikeassa olitte, että pienessäkin ajassa voi tapahtua paljon! Oikealla oli kypsymässä 12 ja vasemmalla 10 follikkelia, tosin vasemmalla oli enemmän pieniä. Punktioaika varattiin tiistaille, joten ei tässä enää pistetä kuin lauantaihin saakka ja sunnuntai-iltana irrotuspiikki :eek: aika nopeasti meni nyt tämä vaihe!

Onnistuin muuten eilen pistämään Orgalutranin ilmeisesti jonkun pienen suonen läpi, tuli tippa verta ja pieni mustelma pistokohtaan :confused: ei oo ennen näin käynyt. Yleensä vähän kokeilen ensin pistokohtaa, ja jos sattuu niin en pistä, koska oon ajatellut että jos liikaa tuntuu niin siinä kohtaa on joku suoni... nyt meni sitten kuitenkin suonen kohtaan, vaikkei sattunutkaan. Ilmeisesti tuo ei kuitenkaan oo kovin paha, toivottavasti... :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: maikkukoo
IMG_20191031_085638.jpg
@Jasmina20 tein aamulla, ja voi olla et kuvittelen, mut kyl tos haamu näyttäis olevan? :oops:

En tiiä, oon ihan sekaisin, kun haluisin innostua, mut ainahan tää voi olla kemiallinenkin vielä...
Voiko olla oikeesti mahdollista, että meillä tulis yhdestä ivf-hoidosta jopa kaksi pienokaista?!
Kun se todennäköisyys on kuitenkin niin pieni? (n)
Voitaisko me vielä oikeesti onnistua tässä :love:

@MyMa Oon niin pahoillani, nää on niin raskaita asioita. Mekin tehtiin Väinöä 5 vuotta ja vasta viiden enkelin jälkeen onnistuttiin. Mä toivotan teille hurjasti plussatuulia jatkoon :love:

@Caro87 mä laitan sulle yv jossain vaiheessa varmasti, kiitos!! :love:

Tervetuloa kaikille uusille, itsekin tuore tapaus tässä ketjussa (y)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä