IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Taidan joutua flunssaisena siirtoon kun tämä pari viikkoa jatkunut ei osoita loppumisen merkkejä. :cautious: Eihän se onneksi siirtoa estä, mutta olisi kivempi matkustaa terveenä.

Omituista tuo Lutinus kun ei se ekoina päivinä sotkenut juuri ollenkaan, nyt tuntuu että valuu paljon enemmän täyteainetta ulos. o_O Ne kestositeet on kyllä ihania, mutta pyykkäämistä riittää...
 
Täällä on eletty nyt sellaista myllerryksen viikonloppua että! Tein lauantaina vielä ihan vaan varmistaakseni negan, kun menkkoja ei kuulunut ja oli tiedossa synttärijuhlaa, että voisi sitten turvallisin mielin vähän juodakin jotain juhlajuomaa. No one stepin liuskaan (joku vanha testi kaapin pohjalta) ilmestyikin sitten ihan selkeästi näkyvä toinen viiva. Miehen kanssa sitä tiirailtiin sitten ja mietittiin mikä huijaus tää nyt on. Se viiva oli vähän haaleampi kuin kontrolliviiva mutta kuitenkin ihan selkeä.

Tein sitten vielä illalla eilen clean Bluen digitaalisen ja selkeä plussa sieltä pärähti! o_O:eek::love:

Nyt on kyllä pää ihan pyörällä ja tunteet myllää. En uskalla vielä luottaa tähän, koska mulla on sitä tiputtelua kestänyt nyt viikon ajan ja edelleen tulee pyyhittäessä pieni määrä. Et nyt vaan pohtii et onko tää joku kemiallinen tms. (n) ihan utopistinen olo! Yritän ainakin ajatella, että kävi mitä kävi, niin ainakin oon tullut raskaaksi ja se on nyt mahdollista!
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
@Helinä87 onpas jännittävä tilanne ja varovaiset onnittelut :love: Mulla on takana 2 kemiallista ja yks keskenmeno. Kemiallisissa plussa on näkyny haaleena ennen menkkoja ja päivä ennen vuotoa haalistunu pois. Eli ihan toisin päin kun sulla ;) Ja kaikenlainen vuoto on aika yleistä näissä hoidoissa, joten pidän peukkuja täällä:)
 
Varovaiset onnittelut @Helinä87 :love:

Täällä turhauttaa ko menkkojen piti eilen alkaa, eikä näy eikä kuulu (n) kaikki lääkkeet on valmiina oottamassa pistelyn aloitusta ja alustavasti on yritetty miehen töitäki sovittaa toimenpiteitä varten, mutta nyt näyttää nekin suunnitelmat menneen mönkään. Tai eihän tietenkään muutenkaan voi olla sata varma, miten se hoito etenee. Jospa ne menkat sieltä tulis, toivottavasti (n)

Tsemppiä kaikille piinailijoille! (y)
 
@Helinä87 onnittelut plussasta! :) Toivottavasti vuodot lakkaa - eikös alkuraskaudessa niitä ole aika tavallisesti?

Tsemppiä piinailijoille, ja @Emmelie75 , sieltä punktiostahan tuli sitten hyvä saalis (y)


Meillä tilanne meni niin, että eipä mentykään tuoresiirtoon. Mulla maha turposi punktion jälkeen ja on ollut siitä asti melkoinen pallomaha, vaikka lepäilin ekat kolme päivää ja join paljon... soitin torstaina klinikalle ja kerroin tilanteen, ja sain ajan perjantaiaamulle, että tarkistetaan ultralla vielä. No, munasarjat oli edelleen isot ja vatsaontelossa vähän vettä. Mun olo oli melko tukala mahan kanssa, vaikka se ei onneksi ollut kovin kipeä...oli vaikea saada edes kengännauhoja solmittua. Sen lisäksi olin hirvittävän väsynyt ja stressaantunut enkä jaksanut kuin vaan nukkua ja nukkua. Pelotti, että jos pitää se tuoresiirto tehdä, niin olo vaan pahenee entisestään, jos siitä alkaa raskaus. Hcg-hormoni kun voi pahentaa hyperiä...

Lääkärille avauduin sitten kaikista vaivoista ja hän sanoi, että voidaan ihan hyvin tehdä PAS, jos vaan on tarpeeksi moni alkio on jakautunut normaalisti. Perjantaina aamulla ei ollut vielä muuta tietoa kuin että mun 20 munasolusta oli 17 kypsää ja 10 hedelmöittyi normaalisti. (Melkoinen kato siis kävi niistä 38 punktoidusta follikkelista - tosin se nyt on varmaan ihan normaaliakin :D )

Mutta siis oma olo oli sellainen, etten edes halunnut tuoresiirtoa, vaan halusin taukoa kaikista ylimääräisistä hormoneista ja antaa kropan levätä. Lääkäri sitten soitti muutaman tunnin päästä ja sanoi, että kaksi hyvää alkiota on laitettu pakkaseen ja loput on jatkoviljelyssä, maanantaina sit tiedetään lopullinen tilanne niiden suhteen. Ja tehdään PAS välikierron jälkeen. Tämä sopii mainiosti meille, pääsee elämään normaalia elämää nyt loppuvuoden ajan :cool:

Kunhan nyt vaan tää hemmetin maha tästä pienenis, on niin iso vieläkin, että hyvä kun takki menee kiinni! Ihan kuin ois raskaana :ROFLMAO:

Miten teillä muilla on mennyt toipuminen punktiosta? Tuntuu että kaikki haluais tuoresiirtoon, mutta onko kellään muulla ollut tällaista, että mieluummin haluaa pakastealkionsiirron? :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
@Helinä87 varovaiset onnittelut täältäkin:love:
@Silmu75 laitetaanko lutinus jo ennen siirtoa? Mulla on ollut aina lugesteron niin en tiennyt.:)
@jonxu mulla oli tässä kierrossa sama, että kun odottaa että alkavat niin ei millään, tulikim vähän pitkä kierto..:whistle:
@Tuutikki84 aika inhottavalta kuullostanut punktion jälkeinen aika sulla.. itsekin olin aika kipeä aikoinaan siitä ja pelkäsin hyperiä mutta tuoresiirtoon menin silti:D siitä kyllä ei raskaus alkanut vaan jälkeisestä passista.

Itse täällä vaan odottelen mahdottoman jännittyneenä huomista, pääseekö siirtoon.. :coffee:
Ei ole mulle koskaan siirretty blastoa, niin oliko se niin että kiinnittyminen on aika nopeastikkin ja milloinkohan voisi testissä jotain näkyä?:D täällä ilmottautuu sitten kauhea himo testaaja joten varautukaa :ninja:
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
@Tuutikki84 jännä et ees mietittiin tuoresiirtoa tuolla follimäärällä, mulla tosiaan ekassa 36 solua ja 40 täs toisessa ja automaattisesti pas en tiiä oliko siel sit tyhjiä rakkuloita lisäksi..
Tuli näköjään taukoa tänne, saatiin lopulta noista 40 solusta 18 alkiota pakkaseen viidentänä päivänä tuli tieto kantaan, mutta ei mainittu mitään et oliko sinä päivänä vai millon pakastettu pakastussopinus tuli poztizza ja siinä oli määrän (18 alkiota 18 erässä) lisäksi jo epämääräinen |5 |5 erää merkintä, piti kysyä mitä se tarkottaa mut en oo sit jaksanu ottaa yhteyttä
Joulukuulle meilläki menee aikasintaan siirto ja mietinkö pitäiskö varmistaa teroluteilla et ehditään ennen joulua käydä mulla ku nää kierrot voi venyä ties minne asti eikä sit joulun takia jäis kierto välistä.. Vielä ei ärsytä odotus kun olin tietoinen että näin se luultavasti menee pcon:n takia, mutta kuukauden päästä fiilis on varmasti toinen.

Tsemppii kaikille piinailijoille
 
@Jasmina20 Mulla alkoi Lutinus viisi päivää ennen siirtoa, mutten tiedä johtuuko se lääkkeestä vai siitä, että mulla on lääkkeellinen kierto.

@Tuutikki84 Mulla tosiaan ei ole omat solut käytössä, mutta olen silti toivonut pakastesiirtoa alusta asti. Lääkäri sai ”ylipuhuttua” tuoresiirtoon, mutta työpaikan vaihtumisen takia tuli sittenkin tämä pas. Ja hyvä, että tuli: kun solut saavuttivat vasta 6.päivänä blastovaiheen, niin minähän olisin tietysti järjestänyt vapaaksi sen 5.päivän ja ajoitus olisi mennyt pieleen.
 
@Tuutikki84 Tuolta plussanneiden puolelta tulin kommentoimaan, että itse en enää ikinä lähtisi tuoresiirtoon. Nyt syksyllä saatiin punktiosta kymmenkunta solua, joita viljeltiin blastoiksi. Munasolujen määrä oli siis hyvin kohtuullinen ja siirtopäivänä vointikin ok eikä ultrassa näkynyt mitään hälyttävää. Sain silti raskauden alkaessa pahan hyperin, joka johti reilun viikon kivuliaaseen sairaalareissuun ja yhteensä kuukauden vuodelepoon. Maha oli pahimmillaan niin iso, että en nähnyt alavatsaani mahan alta lainkaan (olin normaalipainoinen ennen hyperiä). Nestettä vatsaonteloon kertyi ehkä 7 litraa.

Ensimmäiset 12 raskausviikkoakin meni enemmän tai vähemmän kipuillessa ja vielä nt-ultrassakin munasarjat olivat suuret. Maha ei missään vaiheessa ole palannut ”normaaliksi” vaan on edelleen huomattavan suuri, eikä taida palautuakaan ennen kuin raskaus on ohi.

Tulipa pitkä tilitys, mutta sen halusin sanoa, että on mielestäni todella viisasta valita PAS, jos munasoluja on punktioitu paljon. Yleensähän onnistumisen mahdollisuudet PASeissa on aikalailla yhtä hyvät kuin tuoresiirrossa, eikä silloin ainakaan tarvitse aloittaa raskautta kipulääkekuurilla. Tsemppiä jatkoon!
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
Mulle tehtiin tuoresiirto (maltillisen 9 munasolun punktoinnin jälkeen) eikä mitään ongelmia ole onneksi tullut (nyt raskausviikko 7+3 eli hyperstimulaatiolta taisin välttyä, varsinaiset raskauden ajan ongelmat ovat toki vielä mahdollisesti edessä), mutta jos folleja olisi ollut tosi paljon niin ehdottomasti olisin jättänyt mielummin tuoresiirron väliin ja antanut elimistön toipua ennen alkionsiirtoa. Lääkärikin sanoi, että joidenkin tutkimusten mukaan PASeissä onnistumisen todennäköisyys on jopa tuoresiirtoa parempi johtuen todennäköisesti siitä, että kohdun limakalvo on vastaanottavaisempi jos siirtoa ei edellä munasarjojen stimulaation aiheuttama normaalia korkeampi estrogeenipitoisuus. Myös tiettyjen raskaudenaikaisten komplikaatioiden riski on tuoresiirrosta alkaneissa raskauksissa isompi kuin PASista alkaneissa. Näistä syistä on kuulemma välillä lääkäripiireissä väläytelty sellaistakin näkemystä, että tuoresiirtoja ei pitäisi tehdä ollenkaan vaan aina pakastaa kaikki alkiot ja siirtää aikaisintaan seuraavaan kiertoon. Tämä käytäntö tuskin kuitenkaan tulee muuttumaan hallitsevaksi koska se toki lisää hoitoon liittyviä kustannuksia jonkin verran. Myös labran osaamisen merkitys korostuu alkioita pakastettaessa ja sulatettaessa, että näissä vaiheissa ei tapahtuisi katoa alkioissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
@Helinä87 Vau, mahtavaa! Onnea :love:

@Silmu75 Onpa tylsää, että flunssa jatkuu edelleen! Tsemppiä parantumiseen, ja huomiseen siirtoon (y)

@Tuutikki84 No eikös mennytkin :) Kyllä jännittikin ennen toimenpidettä että miten mahtaa onnistua, mutta menikin sitten noinkin hyvin.
Sulla tosi hurjan ja inhottavan kuuloinen tuo olotila punktion jälkeen. Todella hyvä että saat PAS:n! Tuntuisi kurjalta piinailla ja aloittaa raskaus tuollaisessa olotilassa. Tsemppiä toipumiseen (y)

ON: Nyt jännittää tuleeko huomenna aamupäivästä soittoa ettei tarviikaan tulla siirtoon. Toivon tietysti että ei tule soittoa ja aamupäivä sujahtaa nopeasti töissä :D

Ennakoiva tekstinsyöttö edellisen kappaleen kohdalla ehdotti sanaa "kännittää" vaikka en koskaan edes käytä ko. sanaa :ROFLMAO:
Ja ei, ei kännitä :p
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
On tämä kyllä julmaa peliä. Ihan käsittämätön viikonloppu eri tunneskaaloineen! Nyt sitten lopulta kävi niin, että runsas menkkavuoto alkoi tänään illalla eli taisi sitten olla jokin ihme kemiallinen raskaus:cry: olisi ollut ehkä jollain tavalla "helpompi", että ei olisi mitään positiivista saanutkaan, koska kuitenkin sitä tippuu niin korkealta alas ja lujaa.

Kiitoksia kaikille kuitenkin varovaisista onnitteluista ja anteeksi kun tässä on tullut nyt tätä omaa napaa vain kirjoteltua:( Kunhan selviän näistä tunnemylläköistä, niin pystyy keskittymään vähän paremmin ympärillä tapahtuvaan. Nyt hetkeksi keräilemään itseään ja ei se kait auta kuin lähteä taas uuteen taistoon :oops::mad:
 
@pcosilainen meinaatko odottaa kiltisti testi päivään? :D

Siirto sujui hyvin, siirrettävä alkio oli kuulemma superalkio:LOL: olinkin unohtanut mimmoinen tilanne se siirto onkaan. Tällä kertaa kolme miestä oli jalkovälissä ja nainen ultrasi:ROFLMAO:
Se meni kyllä ohi että oliko vain yksi ollut lisä viljelyssä, miten uskaltavat vain yhdes kasvattaa?? Koska puhuivat vaan että " ei hätää tämä on kasvanut hyvin yms".o_O no en tiedä..
Mites siellä meni @Emmelie75 ?:)
 
@Jasmina20 Miten siihen hommaan voi tarvita neljä ihmistä? :eek: Mä meinasin töissä tänään panikoida kun luulin hetken ettei ole Lutinusta mukana. Sitten muistin vieneeni koko paketin töihin just siksi, ettei tulisi tällaista paniikkia... :rolleyes: Viimeisin huoli on nyt sitten, että jos ei kumpikaan alkioista selviä sulatuksesta ja me ollaan maksettu lainarahalla ihan tyhjästä. Mutta kai nyt edes yksi siirto onnistuu kahdella.
 
@Jasmina20 Siirto meni hyvin! Rakko oli sopivan täynnä, ja kyytiläinen saatiin mukaan. 3-päiväinen 8-soluinen :)

Mitään ei saatu pakkaseen. 7 munasolusta 5 oli kypsiä, ja ne hedelmöittyivätkin ICSI:llä. Yksi kökähti heti alkuunsa, ja neljä jatkoi jakautumistaan. Tähän päivään mennessä jäljellä oli kuitenkin enää 2, joista toinen 7-soluinen näytti niin rupuselta että ei kannattanut pakastaa. Paras siis siirrettiin kyytiin :)

Nyt jatkan Lugesteronin tuuppaamista, torstaina pistän Gonapeptylin ja tasan kahden viikon päästä on verikoe! :D

Siirron jälkeen olin ihan huonona, kun olin jo mielessäni ehtinyt fantasioida miten pakkaseen saataisiin vaikkapa 2 alkiota. Lääkäri lohdutteli että minun iässäni kaikki eivät edes pääse siirtoon ensinkään. Miehellekin purin pettymystäni. Oli myös kauhea nälkä, kun käytin ruokatunnin siirtokeikkaan, ja olo vähän helpotti, kun sain syötävää :whistle:

Nyt taas jo ihan toiveikkaalla mielellä, ja täytyy vaan kalibroida ajatukset uudelleen, että jos tästä ei tärppää, niin sitten täytyy vaan tehdä useampia IVF-kierroksia kuin mihin olin jotenkin etukäteen varautunut, myöskään taloudellisesti

Jos joku jaksaisi lisäillä, niin minä liittyisin piinailijoihin, virallinen testipäivä 25.11. Ja tämä siis 2.IVF/1.ICSI:n tuoresiirto :)
 
Viimeksi muokattu:
@pcosilainen Toivotaan että rintojen arkuus johtuisi oikeasta syystä :love:
Itsellä ilmeisesti Lugesteronin vaikutuksesta tuntui jo viikonloppuna toiveikasta aristusta rinnoissa, ja sain oikein muistutella itseäni, että mitään alkiota ei ole vielä edes siirretty, joten en VOI olla raskaana :LOL:
 
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

cindra#37#(nyt toisella kerralla 3/19)#2.#selittämätön#1.IVF
Ellinoora38 #38, #12/2018, #1., #siittiöiden vähyys/selittämätön, #1.ivf 2.PAS
Emmelie75 #44 #12/2018# 1.#ikä # 2. IVF/1. ICSI
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
Jasmina20 #26 #toinen #miehellä syöpä #1. IVF? PAS tulossa 8/19
Jonxu #31 #8/17 #3. (miehen 1.) #siittiöt/ylipaino #1. ICSI tulossa 11/19
kiia-s #29 #2017#2. #pcos #2. Ivf
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maikkukoo #toinen #1. IVF 3.pas
Maris83 #36v. #v.15-16 #amh/tuubat/endo #1. ivf
MyMa #31 #2016 #2. #PCO/anovulaatio #2.IVF 3.pas
Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf
Nuttu92 #27v., mies 32v.#5/17#1. lapsi#selittämätön#1.ICSI
pcosilainen #30 #2018 #1 #pco ainaki#1ivf
Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1 #1.IVF 10/19, siirto seuraavaan kiertoon
Solunen #41 #8/18 #2. #ikä, matala amh #2.ivf>inseminaatio
Tuutikki84 #35 #9/18 #1. #munanjohdinvaurio #1.ivf
Wintersun #31# 12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa
Odotuksienodotus #33v #05/2018 #ovulaatiohäiriö, pcos-tyyppinen ja epäilty munasoluvika #1.ivf 2.pas
Helinä87 #32v.#09/2017#endometrioosi# 1.ivf (ja seuraavaksi sitten 1.pas)
Puhalluskukka #32v. #03/2015#selittämätön#1 ivf

Piinailijat

Pcosilainen, 1.IVF, tuoresiirto, testipäivä 18.11
Jasmina20, 1.IVF, PAS (5pv) siirto, 11.11, testipäivä 25.11
Odotuksienodotus, 1.IVF, 2 PAS, siirto 14.11
Emmelie75, 2.IVF/1.ICSI:n tuoresiirto, siirto 11.11, testipäivä 25.11


:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratchingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
Toukokuu:
Millionnea 3.ICSI (3pv) kaksoset
Nipsu_78 4.ivf, 1.pas, (5pv) km
Kirsillevauva (km)
Kesäkuu:
Shelterme
1.IFV 1.PAS
Toiveitakovain80 1.IVF/1.PAS
Jantzu 5. ICSI 1. PAS
Aislinn83 2. IVF
Nonnakka 1.IVF 1. PAS
Nyuu 3. IVF
Elokuu
kirsillevauva. 2.Pas/lahjoitetut munasolut
Syyskuu
Carinem 3. IVF
Lokakuu
Pupuna112 1.IVF
Maris83 1.IVF
Marraskuu
Maikkukoo, 1.IVF, 3 PAS

Listaa päivittäessä klikkaa listan lopusta "vastaa", ja pyyhi pois listan alusta ja lopusta ja kaikki teksti, mitä kahden hakasulkeen [x] välissä on. Lisää omat tietosi listalle eli #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään ja lähetä.

Voit myös pyytää jotakuta muuta muokkaamaan tietosi, kirjoita tällöin päivitettävät asiat erillisenä kommenttina tai oman kommenttisi loppuun. Neuvoa saa aina kysyä:)
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75

Yhteistyössä