IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Viestiketju alueella 'Lapsettomuus' , aloittaja Läiti, 16.05.2014.

1. Helinä87

Helinä87 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    2
    Täällä myös nega testattu pp14 :(
    @Nuttu92 pahoittelut negasta ja toivottavasti pääsette pian seuraavaan siirtoon. Onko muuten niin ettei pas:ien välissä tarvitse pitää välikiertoa vai Onko paikasta kiinni?

Meillä nyt seuraavaksi sitten eka pas, mutta vasta joulukuun kierrosta. Ja katselin just et huonolla tuurilla osuisi just jouluksi eli ens vuoden puolelle sit menee:cautious:

Mut voisi kans lisäillä tuonne listalle eli
    #32v.#09/2017#endometrioosi# 1.ivf (ja seuraavaksi sitten 1.pas)

• En tykkää En tykkää x 2
    • List
  2. maikkukoo

maikkukoo Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.01.1970
    Saadut tykkäykset:
    10
    @Helinä87 mun mielestä ei tarvii pitää taukoa ainakaan jos luonnolliseen kiertoon siirretään, korjatkaa jos oon väärässä

@pcosilainen kiitokset :love:

ON. Täällä vielä toistaiseksi kaikki hyvin, enkä halua vielä lähteä tästä ketjusta ennen ultraa.. Tuntuu et kuulun tänne vieläkin piinailemaan teidän kanssa ja haluan niin tsempata teitä täällä. Ootte ihan supernaisia, jokainen!  :love: (y)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  3. Nuttu92

Nuttu92 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    40
    @Helinä87 Kiitos, pahoittelut sinnekin. Mulla PAS tehtiin luonnolliseen kiertoon ja näin myös jatkossa, ainoastaan luget olleet tukilääkkeenä. Mulle 1. PAS tehtiin heti punktion jälkeiseen kiertoon, tosin edellytyksenä oli, että ovulaatio tapahtui normaalisti. Ilmeisesti näitä luonnolliseen kiertoon tehtäviä siirtoja voidaan tehdä useampi peräkkäin, en tiedä miten lääkkeellisessä kierrossa on se ohjeistus. Mulle annettiin tänään klinikalta lupa yrittää siirtoa seuraavaan kiertoon, katsotaan tapahtuuko ovulaatio ja saako kaiken osumaan muutenkin niin hyvin kohdilleen kuin tässä kierrossa.. Harmi että sinun pitää odottaa noin pitkään seuraavaa siirtoa:unsure:Toivotaan kuitenkin, että sen ehtisi tehdä ennen joulua! Tsemppiä joka tapauksessa pettymyksen käsittelyyn ja odotteluun, ei auta kuin uskoa tulevaan ja lähteä taas uudella innolla yrittämään.

4. janna83

janna83 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    09.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    4
    Joo, ainakin luonnolliseen kiertoon tehtynä voi tehdä peräkkäin. Musta se oli jotenkin lohdullistakin, että heti kun tuli se negan pettymys alkoikin uuden kierron oviksen seuraaminen ja negasta 2-3 viikon päästä oli taas siirto ja uusi mahdollisuus. Toki luonnollisessa kierrossa joutui myös stressaamaan sitä, ettei siirto vaan osuisi viikonlopulle.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  5. Puhalluskukka

Puhalluskukka Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mut voi lisätä myös listalle :) #32v. #03/2015#selittämätön#1 ivf

Pahoittelut kaikille kenen siirto ei tuottanut toivottua tulosta :( Olkoon ens siirto se oikea!

@maikkukoo paljon onnea plussasta :love:
    Toivottavasti loputkin porukasta pääsee samaan junaan pian :)

Ihan uskomattomia painonpudotuksia monella takana. Upeeta! Mä täällä sumuttelen ja oottelen ensviikon ultraa. Aika vähän on mitään oireita tosta Synarelasta tullut. Toivottavasti toimii toivotulla tavalla.

6. pcosilainen

pcosilainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    12
    Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

cindra#37#(nyt toisella kerralla 3/19)#2.#selittämätön#1.IVF
    Ellinoora38 #38, #12/2018, #1., #siittiöiden vähyys/selittämätön, #1.ivf 2.PAS
    Emmelie75 #44 #12/2018# 1.#ikä # 2. IVF/1. ICSI
    Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
    Jasmina20 #26 #toinen #miehellä syöpä #1. IVF? PAS tulossa 8/19
    Jonxu #31 #8/17 #3. (miehen 1.) #siittiöt/ylipaino #1. ICSI tulossa 11/19
    kiia-s #29 #2017#2. #pcos #2. Ivf
    lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
    Maikkukoo #toinen #1. IVF 3.pas
    Maris83 #36v. #v.15-16 #amh/tuubat/endo #1. ivf
    MyMa #31 #2016 #2. #PCO/anovulaatio #2.IVF 3.pas
    Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf
    Nuttu92 #27v., mies 32v.#5/17#1. lapsi#selittämätön#1.ICSI
    pcosilainen #30 #2018 #1 #pco ainaki#1ivf
    Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1 #1.IVF 10/19, siirto seuraavaan kiertoon
    Solunen #41 #8/18 #2. #ikä, matala amh #2.ivf>inseminaatio
    Tuutikki84 #35 #9/18 #1. #munanjohdinvaurio #1.ivf
    Wintersun #31# 12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa
    Odotuksienodotus #33v #05/2018 #ovulaatiohäiriö, pcos-tyyppinen ja epäilty munasoluvika #1.ivf 2.pas
    Helinä87 #32v.#09/2017#endometrioosi# 1.ivf (ja seuraavaksi sitten 1.pas)
    Puhalluskukka #32v. #03/2015#selittämätön#1 ivf

Piinailijat

Pcosilainen, 1.IVF, tuoresiirto, testipäivä 18.11
    Jasmina20, 1.IVF, PAS (5pv) siirto, 11.11, testipäivä 24.11
    Odotuksienodotus, 1.IVF, 2 PAS, siirto 14.11

:love: Plussat 2019 :love:
    Tammikuu:
    hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
    CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
    Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratchingin jälk.)
    Helmikuu:
    kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
    Taigariina 2.IVF (2pv)
    Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
    Maaliskuu:
    Anemonee 2.ICSI (6.pv)
    Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
    AuroraK 1. IVF, 2. PAS
    Huhtikuu:
    WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
    BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
    julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
    Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
    rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
    Toukokuu:
    Millionnea 3.ICSI (3pv) kaksoset
    Nipsu_78 4.ivf, 1.pas, (5pv) km
    Kirsillevauva (km)
    Kesäkuu:
    Shelterme
    1.IFV 1.PAS
    Toiveitakovain80 1.IVF/1.PAS
    Jantzu 5. ICSI 1. PAS
    Aislinn83 2. IVF
    Nonnakka 1.IVF 1. PAS
    Nyuu 3. IVF
    Elokuu
    kirsillevauva. 2.Pas/lahjoitetut munasolut
    Syyskuu
    Carinem 3. IVF
    Lokakuu
    Pupuna112 1.IVF
    Maris83 1.IVF
    Marraskuu
    Maikkukoo, 1.IVF, 3 PAS

Listaa päivittäessä klikkaa listan lopusta "vastaa", ja pyyhi pois listan alusta ja lopusta ja kaikki teksti, mitä kahden hakasulkeen [x] välissä on. Lisää omat tietosi listalle eli #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään ja lähetä.

Voit myös pyytää jotakuta muuta muokkaamaan tietosi, kirjoita tällöin päivitettävät asiat erillisenä kommenttina tai oman kommenttisi loppuun. Neuvoa saa aina kysyä:)

7. Puhalluskukka

Puhalluskukka Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    1
  8. pcosilainen

pcosilainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    12
    @Helinä87 tosi harmi kuulla negasta, toivottavasti saisitte vielä ennen joulua passin! :rolleyes:

@Jasmina20 me piinaillaan sun kaa hyvin samaan, olkoon tuo suuri plussaviikko sitten (y)

@Emmelie75 Miten punktio meni? :love:

9. Emmelie75

Emmelie75 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    4
    @pcosilainen Kiitos kysymästä :)
    Meni hyvin, 7 munasolua!! Ne nyt icsataan, ja kypsillä munasoluilla on mahdollisuus hedelmöittyä. Lääkäri, joka oli itsekin suorastaan ilahtunut näinkin hyvästä saaliista, muistutteli kyllä siitä että kaikki eivät varmasti ole ehtineet kypsyä ihan samaan tahtiin.
    Jos joku hedelmöittyy ja alkio näyttää hyvältä, niin siirto maanantaina :)

10. pcosilainen

pcosilainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    12
    @Emmelie75 hei upeaa kuulla! mahtavaa (y)(y) hyvä saalis! pääset varmasti piinapenkkiin! ;)

11. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    125
    @Emmelie75 ja @Jasmina20 Meillähän onkin sitten ehkä peräkkäisinä päivinä siirrot! :) En tiedä miks oon ihan varma, että jotain menee vielä pieleen eikä siirto toteudu. Tyyliin kumpikaan alkio ei selviä sulatuksesta, limakalvo onkin ohentunut tms. Mutta eipä tässä auta kuin odotella tiistaita ja toivoa parasta. Toivottavasti päästään kaikki siirtoon ens viikolla!

12. Emmelie75

Emmelie75 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    4
    @pcosilainen Nyt on tosi luottavainen olo, että kyllä sinne siirtoon maanantaina päästään (y) Ja sen myötä piinailemaan myös :D

@Silmu75 ja @Jasmina20 Ens viikko niin on meidän (y)

13. Jasmina20

Jasmina20 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    169
    Mä oon kans täällä jo maalannut uhkakuvia seinille että maanantai aamuna tulee puhelu, että alkiot ei selvinnyt ja jaksanut kasvaa.. sitten taas toinen ääripää jossa suunnittelen miten kerron raskaudesta :LOL: voi jestas, ei oo helppoo olla nainen! :D toivottavasti nyt kaikki plussataan :love:

14. pcosilainen

pcosilainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    12
    ihanaa miten paljon piinailijoita tulossa ens viikolla! :love:

@Jasmina20 siis mulla on täysin sama, ääripäästä toiseenn koko ajan! :D

nyt koko ajan tuntuu sille että ei oo tärpännyt että uutta kierrosta vaa tulemaan.. ja toisaalta taas mietin että pääsenkö jouluna kertomaan perheelleni ilouutisia.. (n) tää on aivan kamalaa piinaa :unsure:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  15. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    125
    Taidan joutua flunssaisena siirtoon kun tämä pari viikkoa jatkunut ei osoita loppumisen merkkejä. :cautious: Eihän se onneksi siirtoa estä, mutta olisi kivempi matkustaa terveenä.

Omituista tuo Lutinus kun ei se ekoina päivinä sotkenut juuri ollenkaan, nyt tuntuu että valuu paljon enemmän täyteainetta ulos. o_O Ne kestositeet on kyllä ihania, mutta pyykkäämistä riittää...

16. Helinä87

Helinä87 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    2
    Täällä on eletty nyt sellaista myllerryksen viikonloppua että! Tein lauantaina vielä ihan vaan varmistaakseni negan, kun menkkoja ei kuulunut ja oli tiedossa synttärijuhlaa, että voisi sitten turvallisin mielin vähän juodakin jotain juhlajuomaa. No one stepin liuskaan (joku vanha testi kaapin pohjalta) ilmestyikin sitten ihan selkeästi näkyvä toinen viiva. Miehen kanssa sitä tiirailtiin sitten ja mietittiin mikä huijaus tää nyt on. Se viiva oli vähän haaleampi kuin kontrolliviiva mutta kuitenkin ihan selkeä.

Tein sitten vielä illalla eilen clean Bluen digitaalisen ja selkeä plussa sieltä pärähti! o_O:eek::love:

Nyt on kyllä pää ihan pyörällä ja tunteet myllää. En uskalla vielä luottaa tähän, koska mulla on sitä tiputtelua kestänyt nyt viikon ajan ja edelleen tulee pyyhittäessä pieni määrä. Et nyt vaan pohtii et onko tää joku kemiallinen tms. (n) ihan utopistinen olo! Yritän ainakin ajatella, että kävi mitä kävi, niin ainakin oon tullut raskaaksi ja se on nyt mahdollista!

• Ihana! Ihana! x 3
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  17. Puhalluskukka

Puhalluskukka Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    1
    @Helinä87 onpas jännittävä tilanne ja varovaiset onnittelut :love: Mulla on takana 2 kemiallista ja yks keskenmeno. Kemiallisissa plussa on näkyny haaleena ennen menkkoja ja päivä ennen vuotoa haalistunu pois. Eli ihan toisin päin kun sulla ;) Ja kaikenlainen vuoto on aika yleistä näissä hoidoissa, joten pidän peukkuja täällä:)

18. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    125
    @Helinä87 Oi, onnea yllätysplussasta! :love: Toivottavasti kaikki on hyvin, vuodosta en sinänsä huolestuisi.

19. jonxu

jonxu Jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2010
    Saadut tykkäykset:
    28
    Varovaiset onnittelut @Helinä87 :love:

Täällä turhauttaa ko menkkojen piti eilen alkaa, eikä näy eikä kuulu (n) kaikki lääkkeet on valmiina oottamassa pistelyn aloitusta ja alustavasti on yritetty miehen töitäki sovittaa toimenpiteitä varten, mutta nyt näyttää nekin suunnitelmat menneen mönkään. Tai eihän tietenkään muutenkaan voi olla sata varma, miten se hoito etenee. Jospa ne menkat sieltä tulis, toivottavasti (n)

Tsemppiä kaikille piinailijoille! (y)

20. pcosilainen

pcosilainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    12
    @Helinä87 aivan mahtavaa! saanki perua edellisen viestini;) suuret onnittelut plussasta! :love: olkoon tämä plussa aallon aloitus(y)

@jonxu toivottavasti kierto alkaa pian!(y)

@Silmu75 onpa inhottavaa, flunssaa on nyt kyllä taas paljon liikkeellä:(

21. Tuutikki84

Tuutikki84 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    09.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    14
    @Helinä87 onnittelut plussasta! :) Toivottavasti vuodot lakkaa - eikös alkuraskaudessa niitä ole aika tavallisesti?

Tsemppiä piinailijoille, ja @Emmelie75 , sieltä punktiostahan tuli sitten hyvä saalis (y)

Meillä tilanne meni niin, että eipä mentykään tuoresiirtoon. Mulla maha turposi punktion jälkeen ja on ollut siitä asti melkoinen pallomaha, vaikka lepäilin ekat kolme päivää ja join paljon... soitin torstaina klinikalle ja kerroin tilanteen, ja sain ajan perjantaiaamulle, että tarkistetaan ultralla vielä. No, munasarjat oli edelleen isot ja vatsaontelossa vähän vettä. Mun olo oli melko tukala mahan kanssa, vaikka se ei onneksi ollut kovin kipeä...oli vaikea saada edes kengännauhoja solmittua. Sen lisäksi olin hirvittävän väsynyt ja stressaantunut enkä jaksanut kuin vaan nukkua ja nukkua. Pelotti, että jos pitää se tuoresiirto tehdä, niin olo vaan pahenee entisestään, jos siitä alkaa raskaus. Hcg-hormoni kun voi pahentaa hyperiä...

Lääkärille avauduin sitten kaikista vaivoista ja hän sanoi, että voidaan ihan hyvin tehdä PAS, jos vaan on tarpeeksi moni alkio on jakautunut normaalisti. Perjantaina aamulla ei ollut vielä muuta tietoa kuin että mun 20 munasolusta oli 17 kypsää ja 10 hedelmöittyi normaalisti. (Melkoinen kato siis kävi niistä 38 punktoidusta follikkelista - tosin se nyt on varmaan ihan normaaliakin :D )

Mutta siis oma olo oli sellainen, etten edes halunnut tuoresiirtoa, vaan halusin taukoa kaikista ylimääräisistä hormoneista ja antaa kropan levätä. Lääkäri sitten soitti muutaman tunnin päästä ja sanoi, että kaksi hyvää alkiota on laitettu pakkaseen ja loput on jatkoviljelyssä, maanantaina sit tiedetään lopullinen tilanne niiden suhteen. Ja tehdään PAS välikierron jälkeen. Tämä sopii mainiosti meille, pääsee elämään normaalia elämää nyt loppuvuoden ajan :cool:

Kunhan nyt vaan tää hemmetin maha tästä pienenis, on niin iso vieläkin, että hyvä kun takki menee kiinni! Ihan kuin ois raskaana :ROFLMAO:

Miten teillä muilla on mennyt toipuminen punktiosta? Tuntuu että kaikki haluais tuoresiirtoon, mutta onko kellään muulla ollut tällaista, että mieluummin haluaa pakastealkionsiirron? :eek:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  22. Jasmina20

Jasmina20 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    169
    @Helinä87 varovaiset onnittelut täältäkin:love:
    @Silmu75 laitetaanko lutinus jo ennen siirtoa? Mulla on ollut aina lugesteron niin en tiennyt.:)
    @jonxu mulla oli tässä kierrossa sama, että kun odottaa että alkavat niin ei millään, tulikim vähän pitkä kierto..:whistle:
    @Tuutikki84 aika inhottavalta kuullostanut punktion jälkeinen aika sulla.. itsekin olin aika kipeä aikoinaan siitä ja pelkäsin hyperiä mutta tuoresiirtoon menin silti:D siitä kyllä ei raskaus alkanut vaan jälkeisestä passista.

Itse täällä vaan odottelen mahdottoman jännittyneenä huomista, pääseekö siirtoon.. :coffee:
    Ei ole mulle koskaan siirretty blastoa, niin oliko se niin että kiinnittyminen on aika nopeastikkin ja milloinkohan voisi testissä jotain näkyä?:D täällä ilmottautuu sitten kauhea himo testaaja joten varautukaa :ninja:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  23. kiia-s

kiia-s Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.04.2014
    Saadut tykkäykset:
    49
    @Tuutikki84 jännä et ees mietittiin tuoresiirtoa tuolla follimäärällä, mulla tosiaan ekassa 36 solua ja 40 täs toisessa ja automaattisesti pas en tiiä oliko siel sit tyhjiä rakkuloita lisäksi..
    Tuli näköjään taukoa tänne, saatiin lopulta noista 40 solusta 18 alkiota pakkaseen viidentänä päivänä tuli tieto kantaan, mutta ei mainittu mitään et oliko sinä päivänä vai millon pakastettu pakastussopinus tuli poztizza ja siinä oli määrän (18 alkiota 18 erässä) lisäksi jo epämääräinen |5 |5 erää merkintä, piti kysyä mitä se tarkottaa mut en oo sit jaksanu ottaa yhteyttä
    Joulukuulle meilläki menee aikasintaan siirto ja mietinkö pitäiskö varmistaa teroluteilla et ehditään ennen joulua käydä mulla ku nää kierrot voi venyä ties minne asti eikä sit joulun takia jäis kierto välistä.. Vielä ei ärsytä odotus kun olin tietoinen että näin se luultavasti menee pcon:n takia, mutta kuukauden päästä fiilis on varmasti toinen.

Tsemppii kaikille piinailijoille

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  24. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    125
    @Jasmina20 Mulla alkoi Lutinus viisi päivää ennen siirtoa, mutten tiedä johtuuko se lääkkeestä vai siitä, että mulla on lääkkeellinen kierto.

@Tuutikki84 Mulla tosiaan ei ole omat solut käytössä, mutta olen silti toivonut pakastesiirtoa alusta asti. Lääkäri sai ”ylipuhuttua” tuoresiirtoon, mutta työpaikan vaihtumisen takia tuli sittenkin tämä pas. Ja hyvä, että tuli: kun solut saavuttivat vasta 6.päivänä blastovaiheen, niin minähän olisin tietysti järjestänyt vapaaksi sen 5.päivän ja ajoitus olisi mennyt pieleen.

25. rouvaNiisku

rouvaNiisku Jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.04.2017
    Saadut tykkäykset:
    29
    @Tuutikki84 Tuolta plussanneiden puolelta tulin kommentoimaan, että itse en enää ikinä lähtisi tuoresiirtoon. Nyt syksyllä saatiin punktiosta kymmenkunta solua, joita viljeltiin blastoiksi. Munasolujen määrä oli siis hyvin kohtuullinen ja siirtopäivänä vointikin ok eikä ultrassa näkynyt mitään hälyttävää. Sain silti raskauden alkaessa pahan hyperin, joka johti reilun viikon kivuliaaseen sairaalareissuun ja yhteensä kuukauden vuodelepoon. Maha oli pahimmillaan niin iso, että en nähnyt alavatsaani mahan alta lainkaan (olin normaalipainoinen ennen hyperiä). Nestettä vatsaonteloon kertyi ehkä 7 litraa.

Ensimmäiset 12 raskausviikkoakin meni enemmän tai vähemmän kipuillessa ja vielä nt-ultrassakin munasarjat olivat suuret. Maha ei missään vaiheessa ole palannut ”normaaliksi” vaan on edelleen huomattavan suuri, eikä taida palautuakaan ennen kuin raskaus on ohi.

Tulipa pitkä tilitys, mutta sen halusin sanoa, että on mielestäni todella viisasta valita PAS, jos munasoluja on punktioitu paljon. Yleensähän onnistumisen mahdollisuudet PASeissa on aikalailla yhtä hyvät kuin tuoresiirrossa, eikä silloin ainakaan tarvitse aloittaa raskautta kipulääkekuurilla. Tsemppiä jatkoon!

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi