IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Viestiketju alueella 'Lapsettomuus' , aloittaja Läiti, 16.05.2014.

1. Pupuna112

Pupuna112 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    36
    Mulle tehtiin tuoresiirto (maltillisen 9 munasolun punktoinnin jälkeen) eikä mitään ongelmia ole onneksi tullut (nyt raskausviikko 7+3 eli hyperstimulaatiolta taisin välttyä, varsinaiset raskauden ajan ongelmat ovat toki vielä mahdollisesti edessä), mutta jos folleja olisi ollut tosi paljon niin ehdottomasti olisin jättänyt mielummin tuoresiirron väliin ja antanut elimistön toipua ennen alkionsiirtoa. Lääkärikin sanoi, että joidenkin tutkimusten mukaan PASeissä onnistumisen todennäköisyys on jopa tuoresiirtoa parempi johtuen todennäköisesti siitä, että kohdun limakalvo on vastaanottavaisempi jos siirtoa ei edellä munasarjojen stimulaation aiheuttama normaalia korkeampi estrogeenipitoisuus. Myös tiettyjen raskaudenaikaisten komplikaatioiden riski on tuoresiirrosta alkaneissa raskauksissa isompi kuin PASista alkaneissa. Näistä syistä on kuulemma välillä lääkäripiireissä väläytelty sellaistakin näkemystä, että tuoresiirtoja ei pitäisi tehdä ollenkaan vaan aina pakastaa kaikki alkiot ja siirtää aikaisintaan seuraavaan kiertoon. Tämä käytäntö tuskin kuitenkaan tulee muuttumaan hallitsevaksi koska se toki lisää hoitoon liittyviä kustannuksia jonkin verran. Myös labran osaamisen merkitys korostuu alkioita pakastettaessa ja sulatettaessa, että näissä vaiheissa ei tapahtuisi katoa alkioissa.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  2. Emmelie75

Emmelie75 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    @Helinä87 Vau, mahtavaa! Onnea :love:

@Silmu75 Onpa tylsää, että flunssa jatkuu edelleen! Tsemppiä parantumiseen, ja huomiseen siirtoon (y)

@Tuutikki84 No eikös mennytkin :) Kyllä jännittikin ennen toimenpidettä että miten mahtaa onnistua, mutta menikin sitten noinkin hyvin.
    Sulla tosi hurjan ja inhottavan kuuloinen tuo olotila punktion jälkeen. Todella hyvä että saat PAS:n! Tuntuisi kurjalta piinailla ja aloittaa raskaus tuollaisessa olotilassa. Tsemppiä toipumiseen (y)

ON: Nyt jännittää tuleeko huomenna aamupäivästä soittoa ettei tarviikaan tulla siirtoon. Toivon tietysti että ei tule soittoa ja aamupäivä sujahtaa nopeasti töissä :D

Ennakoiva tekstinsyöttö edellisen kappaleen kohdalla ehdotti sanaa "kännittää" vaikka en koskaan edes käytä ko. sanaa :ROFLMAO:
    Ja ei, ei kännitä :p

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  3. Helinä87

Helinä87 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    3
    On tämä kyllä julmaa peliä. Ihan käsittämätön viikonloppu eri tunneskaaloineen! Nyt sitten lopulta kävi niin, että runsas menkkavuoto alkoi tänään illalla eli taisi sitten olla jokin ihme kemiallinen raskaus:cry: olisi ollut ehkä jollain tavalla "helpompi", että ei olisi mitään positiivista saanutkaan, koska kuitenkin sitä tippuu niin korkealta alas ja lujaa.

Kiitoksia kaikille kuitenkin varovaisista onnitteluista ja anteeksi kun tässä on tullut nyt tätä omaa napaa vain kirjoteltua:( Kunhan selviän näistä tunnemylläköistä, niin pystyy keskittymään vähän paremmin ympärillä tapahtuvaan. Nyt hetkeksi keräilemään itseään ja ei se kait auta kuin lähteä taas uuteen taistoon :oops::mad:

• En tykkää En tykkää x 1
    • List
  4. Emmelie75

Emmelie75 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    @Helinä87 Voi ei! Mikä karmea pettymys :( Virtuaalinen myötätuntohalaus sinne, ja tsemppiä toipumiseen

5. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    147
    Tsemppiä siirtoon @Emmelie75 ja @Jasmina20! Pahoittelut @Helinä87! ❤️Jos sitä kuitenkin voi pitää hyvänä enteenä, että pääsi näkemään kerrankin plussan testissä. (y)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  6. Jasmina20

Jasmina20 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    172
    Elin jo kauhun hetkiä kun näin lääkärin soittavan.. Onneksi kyse oli vain siirtoajan myöhästymisestä vartilla. Hän pahoittelikin että älä säikähdä :D
    Ja nyt jännittää että onko siellä enemmän kuin tämän päivän siirtoon menevä selvinnyt:coffee: pari tuntia vielä...

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
  7. Emmelie75

Emmelie75 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    @Silmu75 Kiitos! Samoin sinulle :love:

@Jasmina20 Ai kauhee! Sydänpysähdys olis tullut isselle :eek: Onneksi oli vain ajan siirto. Tsemppiä varsinaiseen siirtoon! (y)

Täällä ei ole soittoa kuulunut, joten lähden ihan kohta lounastunnille klinikalle :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  8. pcosilainen

pcosilainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    20
    @Helinä87 eikä, mikä tunteiden vuoristorata :cry: voimia sinne <3

Tsemppiä siirtoon @Jasmina20 ja @Emmelie75 (y)(y)

Omaa napaa: PP7, rintojen arkuutta on mutta muuten ei mitään suurempia tuntemuksia.. Tuokin kun voi johtua lääkkeistä niin.. :oops: viikko vielä piinaa.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  9. Jasmina20

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    172
    @pcosilainen meinaatko odottaa kiltisti testi päivään? :D

Siirto sujui hyvin, siirrettävä alkio oli kuulemma superalkio:LOL: olinkin unohtanut mimmoinen tilanne se siirto onkaan. Tällä kertaa kolme miestä oli jalkovälissä ja nainen ultrasi:ROFLMAO:
    Se meni kyllä ohi että oliko vain yksi ollut lisä viljelyssä, miten uskaltavat vain yhdes kasvattaa?? Koska puhuivat vaan että " ei hätää tämä on kasvanut hyvin yms".o_O no en tiedä..
    Mites siellä meni @Emmelie75 ?:)

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  10. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    147
    @Jasmina20 Miten siihen hommaan voi tarvita neljä ihmistä? :eek: Mä meinasin töissä tänään panikoida kun luulin hetken ettei ole Lutinusta mukana. Sitten muistin vieneeni koko paketin töihin just siksi, ettei tulisi tällaista paniikkia... :rolleyes: Viimeisin huoli on nyt sitten, että jos ei kumpikaan alkioista selviä sulatuksesta ja me ollaan maksettu lainarahalla ihan tyhjästä. Mutta kai nyt edes yksi siirto onnistuu kahdella.

11. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 317
    @Jasmina20 hyvä että siirto meni hyvin!

@Helinä87 voi ei olen pahoillani! Teitkö testiä kuitenkin vielä? Voimia!

Loppuviikosta synarelan aloitus!
    Lueskelin ohjeita jo.. Inhoan nenäsumutteita mutta eiköhän sen kestä! Mahtaako maistua pahalle :ROFLMAO:

12. Emmelie75

Emmelie75 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    @Jasmina20 Siirto meni hyvin! Rakko oli sopivan täynnä, ja kyytiläinen saatiin mukaan. 3-päiväinen 8-soluinen :)

Mitään ei saatu pakkaseen. 7 munasolusta 5 oli kypsiä, ja ne hedelmöittyivätkin ICSI:llä. Yksi kökähti heti alkuunsa, ja neljä jatkoi jakautumistaan. Tähän päivään mennessä jäljellä oli kuitenkin enää 2, joista toinen 7-soluinen näytti niin rupuselta että ei kannattanut pakastaa. Paras siis siirrettiin kyytiin :)

Nyt jatkan Lugesteronin tuuppaamista, torstaina pistän Gonapeptylin ja tasan kahden viikon päästä on verikoe! :D

Siirron jälkeen olin ihan huonona, kun olin jo mielessäni ehtinyt fantasioida miten pakkaseen saataisiin vaikkapa 2 alkiota. Lääkäri lohdutteli että minun iässäni kaikki eivät edes pääse siirtoon ensinkään. Miehellekin purin pettymystäni. Oli myös kauhea nälkä, kun käytin ruokatunnin siirtokeikkaan, ja olo vähän helpotti, kun sain syötävää :whistle:

Nyt taas jo ihan toiveikkaalla mielellä, ja täytyy vaan kalibroida ajatukset uudelleen, että jos tästä ei tärppää, niin sitten täytyy vaan tehdä useampia IVF-kierroksia kuin mihin olin jotenkin etukäteen varautunut, myöskään taloudellisesti

Jos joku jaksaisi lisäillä, niin minä liittyisin piinailijoihin, virallinen testipäivä 25.11. Ja tämä siis 2.IVF/1.ICSI:n tuoresiirto :)

Viimeksi muokattu: 11.11.2019
  13. Emmelie75

Emmelie75 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    @pcosilainen Toivotaan että rintojen arkuus johtuisi oikeasta syystä :love:
    Itsellä ilmeisesti Lugesteronin vaikutuksesta tuntui jo viikonloppuna toiveikasta aristusta rinnoissa, ja sain oikein muistutella itseäni, että mitään alkiota ei ole vielä edes siirretty, joten en VOI olla raskaana :LOL:

• Hauska Hauska x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  14. Emmelie75

Emmelie75 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    @pcosilainen Kiitos päivityksestä! :) Testipäivä minulla 25.11. listalle tuli 24.11. :D

15. pcosilainen

pcosilainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    20
    Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

cindra#37#(nyt toisella kerralla 3/19)#2.#selittämätön#1.IVF
    Ellinoora38 #38, #12/2018, #1., #siittiöiden vähyys/selittämätön, #1.ivf 2.PAS
    Emmelie75 #44 #12/2018# 1.#ikä # 2. IVF/1. ICSI
    Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
    Jasmina20 #26 #toinen #miehellä syöpä #1. IVF? PAS tulossa 8/19
    Jonxu #31 #8/17 #3. (miehen 1.) #siittiöt/ylipaino #1. ICSI tulossa 11/19
    kiia-s #29 #2017#2. #pcos #2. Ivf
    lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
    Maikkukoo #toinen #1. IVF 3.pas
    Maris83 #36v. #v.15-16 #amh/tuubat/endo #1. ivf
    MyMa #31 #2016 #2. #PCO/anovulaatio #2.IVF 3.pas
    Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf
    Nuttu92 #27v., mies 32v.#5/17#1. lapsi#selittämätön#1.ICSI
    pcosilainen #30 #2018 #1 #pco ainaki#1ivf
    Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1 #1.IVF 10/19, siirto seuraavaan kiertoon
    Solunen #41 #8/18 #2. #ikä, matala amh #2.ivf>inseminaatio
    Tuutikki84 #35 #9/18 #1. #munanjohdinvaurio #1.ivf
    Wintersun #31# 12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa
    Odotuksienodotus #33v #05/2018 #ovulaatiohäiriö, pcos-tyyppinen ja epäilty munasoluvika #1.ivf 2.pas
    Helinä87 #32v.#09/2017#endometrioosi# 1.ivf (ja seuraavaksi sitten 1.pas)
    Puhalluskukka #32v. #03/2015#selittämätön#1 ivf

Piinailijat

Pcosilainen, 1.IVF, tuoresiirto, testipäivä 18.11
    Jasmina20, 1.IVF, PAS (5pv) siirto, 11.11, testipäivä 25.11
    Odotuksienodotus, 1.IVF, 2 PAS, siirto 14.11
    Emmelie75, 2.IVF/1.ICSI:n tuoresiirto, siirto 11.11, testipäivä 25.11

:love: Plussat 2019 :love:
    Tammikuu:
    hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
    CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
    Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratchingin jälk.)
    Helmikuu:
    kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
    Taigariina 2.IVF (2pv)
    Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
    Maaliskuu:
    Anemonee 2.ICSI (6.pv)
    Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
    AuroraK 1. IVF, 2. PAS
    Huhtikuu:
    WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
    BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
    julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
    Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
    rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
    Toukokuu:
    Millionnea 3.ICSI (3pv) kaksoset
    Nipsu_78 4.ivf, 1.pas, (5pv) km
    Kirsillevauva (km)
    Kesäkuu:
    Shelterme
    1.IFV 1.PAS
    Toiveitakovain80 1.IVF/1.PAS
    Jantzu 5. ICSI 1. PAS
    Aislinn83 2. IVF
    Nonnakka 1.IVF 1. PAS
    Nyuu 3. IVF
    Elokuu
    kirsillevauva. 2.Pas/lahjoitetut munasolut
    Syyskuu
    Carinem 3. IVF
    Lokakuu
    Pupuna112 1.IVF
    Maris83 1.IVF
    Marraskuu
    Maikkukoo, 1.IVF, 3 PAS

Listaa päivittäessä klikkaa listan lopusta "vastaa", ja pyyhi pois listan alusta ja lopusta ja kaikki teksti, mitä kahden hakasulkeen [x] välissä on. Lisää omat tietosi listalle eli #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään ja lähetä.

Voit myös pyytää jotakuta muuta muokkaamaan tietosi, kirjoita tällöin päivitettävät asiat erillisenä kommenttina tai oman kommenttisi loppuun. Neuvoa saa aina kysyä:)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  16. pcosilainen

pcosilainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    20
    @Jasmina20 joo! mä en joteki tykkää tehdä ennakkoon, vaikka voisha sitä ja ois se kiva nyt jo tietää mut :D mielummin katon vaan tavallaan yhden testin :D tsemppiä piinailuun sinne ;):love:

@Emmelie75 tervetuloa piinailemaan!(y)(y):love: harmi ettei pakkanen täyttyny mutta onnea on nyt kyytiläinen! mulla on noita samoja ajatuksia jotenkin, että koitan miettiä että ei oo mitään hätää vaikka tää vaatiski useamman ivf:n kun mitä olin kuvitellut. Ja pahoittelut mun näppäilyvirhe pirulainen ehti tohon listapäivitykseen :D

17. Jasmina20

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    172
    Hienoa että sielläkin @Emmelie75 siirto onnistui! :)

Mulle saa laittaa kaikki faktat mitä tietää blastosiirroista, ensimmäinen itselle. :D
    Milloin voisi näkyä testissä jotain? Koska kiinnittyy? Onko täällä plussanneita blastoilla? :rolleyes: millä sais mielen rauhoittumaan?:ROFLMAO:

18. justhope

justhope Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.02.2016
    Saadut tykkäykset:
    108
    Mulla on huomenna pitkästä aikaa siirto eessä. Taas kolme päiväinen siirretään, jännittää hieman kun viimeksi ei yksi alkio taaskaan selvinnyt sulatuksesta. Toki on ihan hyvin jäljellä vielä sinänsä, neljä alkiota, mutta ekasta ivf:stä mielessä kummittelee se alkiokadon huima määrä ja kuinka ei tokaan siirtoon sitten ees päässyt kun alkiot ei selvinneet. Toisessa ivf:ssäni pakkasessa oli pelkkiä blastoja ja niistä kaikki selvisi sentään sulatuksesta, jos oikein muistan. Tää kolmas hoitokierto tuntuu taas niin epävarmalta, en jotenkin "usko" näihin kolmepäiväisiin niin paljon... Kai se on vaan se kun niistä ei niin moni mulla oo selvinnyt.

Mut joo. Huomista jännäillen. Hirveemmin ei odotuksia ole kun koskaan ei ole plussia tullut (8 siirtoa takana tähän mennessä jos en ole laskuissa seonnut), mutta nyt toisaalta oli viime kierrossa tämä hysteroskopia jossa poistettiin jotain ihme polyyppimaista kudosta kohdusta... ehkä siis ihan pikkuisen on toivonkipinää että onnistuisi?

Vaan eipä siinä, kerta kerralta on tympeämpiä siirrotkin. Se rakko täynnä pidättely itselle tuskasuuteen asti eikä silti ole koskaan ollut riittävän täysi, ja siirron kivuliaisuus on aina yhtä epämiellyttävää, vaikka onneksi nykyään saan siirroissakin suoneen kipulääkkeet eli helpompaa nykyisin. Silti epämiellyttävää... vaan ei auta kuin kestää. Taas kerran. :rolleyes:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  19. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 317
  20. Pupuna112

Pupuna112 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    36
    @Jasmina20 mulla siirrettiin blasto, kiinnittyminen pitäisi kai tapahtua ihan muutaman päivän sisällä siirrosta jos on tapahtuakseen :) viikon päästä siirrosta tein ekan raskaustestin ja siinä näkyi jo hentoinen toinen viiva, joka siitä lähti sitten vahvistumaan. Nyt raskausviikkoja 7+5 eli viisi viikkoa siirrosta ja neljä viikkoa ekasta plussatestistä, viime viikolla ultrassa näkyi elävä tyyppi :love: tsemppiä piinailuun ja plussatuulia (y) toivottavasti mahdollisimman moni täältä pääsisi pian plussanneisiin!

21. Puhalluskukka

Puhalluskukka Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    19
    Piinailijoille voimia pitkiin päiviin :) Toivottavasti aika kuluu pian ja saatte ne plussat testiin:love:

@justhope tsemppiä täältäkin siirtoon!

@Helinä87 oon pahoillani :( Jos yhtään lohduttaa, meille lääkäri sanoi vastaavassa tilanteessa et heidän näkökulmasta tilanne on hyvä. Raskautuminen on mahdollista ja se on aina hyvä merkki vaikka nyt ei siltä tunnu. Voimia sinne :love:

Synarela myöhästytti kiertoa sen verran, et kerkesin eilen jo polille ilmottaa, että tän päivän ultraa pitää siirtää. Viestistä noin vartti ja kierto alko ryminällä:LOL: Eli siis pääsinkin ultraan ja huomenna alkaa pistely. @Wintersun kyllä se Synarela aika pahalta maistuu kun jää tonne nieluun. Kyllä sen kans pärjää kun syö ennen sumuttelua :LOL:

22. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 317
    Myöhästyttikö sulla paljon synarela? Mä laskin et mulla on ultrapäivänä kp 4 jos menee kuten aina mut pääasia kai että on alkanut?
    Mikä pistoslääke sulla on?

23. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    147
    No niin!
    siirto 12.11., testipäivä 26.11.

Oli kuulemma tosi hyvä alkio, joka siirrettiin noin tunti sitten. Aika kauan meni siinä reitin etsimisessä, mutta löytyi lopulta. Olin jo suht positiivisissa fiiliksissä koko hommasta kunnes sitten klinikalta kävellessä kramppasi vatsaa aika lailla, ja nyt oon varma että pieleen meni heti. :unsure:

• Tykkään Tykkään x 4
    • List
  24. Rusakkonen

Rusakkonen Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.12.2017
    Saadut tykkäykset:
    597
    Onnea matkaan @Silmu75 !
    Tuohon kramppaamiseen on muuten olemassa myos jokin estolaake. En ole itse kayttanyt, mutta ivf-palstalla tai luovutetuissa joku oli (@Mandala? @Nipsu_78? @Plusyks?)

25. Puhalluskukka

Puhalluskukka Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    19
    @Wintersun mulla myöhästy 3 päivää. Kierron pitää olla vaan alkanu, vuotopäivällä ei kai oo sen kummemmin väliä :) Nyt alkaa Gonal-f 125 IU. Onko sulla sama lääke tulossa?

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi