IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Viestiketju alueella 'Lapsettomuus' , aloittaja Läiti, 16.05.2014.

1. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    147
    No, hinta kuitenkin täsmää: hinnastossa pas 997€ ja tonnin lasku tuli.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  2. Ellinoora38

Ellinoora38 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    80
    @Silmu75 No hyvä. Siihenhän sitä on varautunut.

@Tuutikki84 hieno määrä soluja. Onnea!!

@pcosilainen Ikävää ettei yhtään saatu pakkaseen asti. Ei tämä lohduta mutta meilläkin oli oikein surkuhupaisa keikka, kun yksi alkio saatiin pakkaseen. Se oli siellä kolmisen viikkoa ja pakastamisesta maksettiin 500€. Eikä tullut vauvaa. Muuten ei tulis rahaa tietenkään mietittyäkään. Pidän peukkuja että nyt siirretystä olisi tärpännyt.

Ainiin piti kertoa kaikille, jotka miettii että pitäisikö influenssarokote ottaa, niin mun lääkäri oikein kehotti ottamaan. Sanoi, että voi jopa edesauttaa raskautumista kun aiheuttaa kehossa jonkun tilan. No ei auttanut mulla mutta ehkä jollain toisella voisi auttaa, niin jaan tämän tiedon.

• Tykkään Tykkään x 2
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
    Viimeksi muokattu: 14.11.2019
  3. Emmelie75

Emmelie75 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    @pcosilainen Mä niin tiedän ton fiiliksen kun mitään ei saada pakkaseen :(
    Koko loppupäivän oli aivan sellai "avaimet lens kaivoon" -fiilis.

Se on jännä miten tunteet heittelee aivan äärestä laitaan. Olin niiin toiveikas ja hyvällä mielellä mennessäni siirtoon, ajattelin että jos nyt tärppää niin silloinhan pakastealkiot jäävät yli. Ja jos ei tärppäisikään, niin voisiko luomukiertoon tehdä pari PAS:a peräkkäin... Ihan epärealistista haihattelua tietenkin :LOL:

Kun lääkäri sitten kertoi ettei pakkaseen saatu mitään, kaikki toiveikkuus koko puuhasta valui saman tien jonnekin maan rakoon, ja olin ihan surkeena siitä ajanhetkestä eteenpäin. Se että pakkanen on tyhjä, vei jotenkin kaikki (epärealistiset? ) mahdollisuudet tuoresiirroltakaan onnistua.

@Silmu75 Toivotaan että tämä leffa olisi parempi kuin ne edelliset. Liian monta huonoa jatko-osaa jo nähty :)

4. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    147
    @Ellinoora38 Aion ottaa influenssarokotteen, mutta ajoitus mietityttää. En nyt ennen siirtoa uskaltanut ottaa kun oon ollut flunssassakin. Ja sitten mietin kyllä sitäkin, että JOS tulis raskaaksi niin saisi sen ilmaiseksi - säästöä se on pienikin säästö tässä konkurssissa...

5. Jasmina20

Jasmina20 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    172
    Mahtaakohan influlenssa rokotteesta olla hyötyä enää pp 4, huomenna siis tytön kanssa 3v neuvola ja sieltä varmaan sitä ehdotetaan mutta onkohan jo myöhäistä..:cautious:
    Ala vatsassa tuntuu vihlontaa ja nipistyksiä, erilaista kun menkoissa ja samanlaista kun raskaudessa mutta nää lugethan aiheuttaa kaikkia oireita, että mihinkään tuntemuksiin en luota..:D katselin eile jenkkien ivf/icsi ketjuja niin ne alottaa siellä jo testaamaan pp4o_O ja minäkun luulin olevani himo testaaja:LOL:.
    Onkos muilla piinailijoilla tuntemuksia suuntaan jos toiseen? :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  6. Annukka.

Annukka. Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    5
    Mä menin eilen yöllä testailemaan ja pp 3 oli niin sieltä tuli jo hailakka plussa.Ja mulla ei ole mitään lääkitystä kyllä mikä pitäisi antaa plussia.No tänä aamuna testeilin uudelleen niin kyllä se vielä näyttäs halakkana olevan.aivan ihmeellistä miten vois näin aikasin näkyä.Meille siirrettiin tuoresiirtona 6 pvän blasto

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  7. Jasmina20

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    172
    @Annukka. Vau!! varovaiset onnittelut:love: Jos itse pystyis vielä hetken olemaan testaamatta :coffee:

8. Annukka.

Annukka. Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    5
    Kiitos,en kyllä vielä tässä vaiheessa uskalla toivoa mitään vielä.Mutta se on jännää että jotain tapahtuu,6 siirtoa takana ilman hailukoita tai plussia niin onhan tääkin jotain

9. odotuksenodotus

Rekisteröitynyt:
    04.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    Huih. Kahden tunnin päästä blaston siirto. Kai ne olis jo ilmoittaneet klinikalta jos se ei olis selvinnyt pakkasesta?

Varovaisesti onnea @Annukka. :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  10. Annukka.

Annukka. Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    5
    Kyllä sieltä ilmoitellaan jos siirtoa ei tulisi.Hurjasti onnea siirtoon

11. odotuksenodotus

Rekisteröitynyt:
    04.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    Kiitos @Annukka. ! Nyt on blasto kyydissä. Testipäivä 25.11. Hyvin meni, kohtu oli kuulemma oikein ideaalin näköinen

• Ihana! Ihana! x 3
    • Tykkään Tykkään x 2
    • List
  12. Annukka.

Annukka. Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    5
    Nyt vaan kovasti peukkuja että tarraisi kiinni

13. Emmelie75

Emmelie75 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    @Jasmina20 Pistin tänä aamuna kiinnityspiikkinä Gonapeptylin, ja heti on erilaisempia alavatsatuntemuksia kuin mitä pelkillä lugeilla. Luget aiheuttaa turvotusta rintavarustuksessa, ja Gonapeptylistä tuntuu että sisuskalut on turvonneet :LOL:

Pp1-2 vaivannut kohdun supistelu on onneksi loppunut :whistle: Join eilen hitaasti 0,5% siiderin, ja tuntui että se rentoutti kohtulihaksen. Muuten en ole juonut alkoholia enkä ajatellut juodakaan.

14. Emmelie75

Emmelie75 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    @Annukka. Onnea! :love: Toivottavasti tämä olisi hienon plussavyöryn alku muillekin piinailijoille (y)

15. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    147
    Ei ole kyllä mitään oireita, mutta mulla on kai vasta pp2 niin en kyllä odotakaan mitään kun alkio ei välttämättä olis edes kiinnittynyt vielä.

16. Ellinoora38

Ellinoora38 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    80
    Influenssarokotuksen ajoituksesta vielä niin mä otin pp4 ja lääkäri tiesi tämän kun kysymykseeni vastasi, että kannattaa ottaa. @Jasmina20 sulla olis siis juuri sama ajoitus.

17. Helinä87

Helinä87 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    3
    @Annukka. Varovaiset onnittelut :love:

@odotuksenodotus onnittelut kyytiläisestä ja tsemppiä piinailuun (y)

Tsemppiä myös kaikille muille omissa vaiheissaan ja jaksamista tähän raskaaseen prosessiin.

Omasta tilanteesta sen verran, että vuoto ei ole lisääntynyt edelleenkään ja oikeastaan vaan vähentynyt. Edelleen kuitenkin satunnaisesti tuhrua. Kaksi hcg -arvo otettu ti iltana (n5500) ja to aamuna (n.8200). Ei mikään parhain nousu, mutta ei kuulemma voi siitä vielä mitään varmaa sanoa. Maanantaina uudet ja labrat ja ultra. Piina ei siis todella lopu piinapäiviin o_O pitäis vaan pystyä ottamaan rennommin ja olla liikaa miettimättä, mutta helpommin sanottu kuin tehty :censored:

18. Puhalluskukka

Puhalluskukka Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    19
    Just mietin miten sulla siellä menee. Kyllä on todellista piinaa sulla. Toivon että kaikki sujuu hyvin ja kyllähän siellä masussa joku asustelee :love:

19. Emmelie75

Emmelie75 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    @Helinä87 Tsemppiä raskaaseen tilanteeseen! Voi kun kaikki kääntyisi vielä parhain päin

20. Solunen

Solunen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    36
    Täällähän on ehtinyt tapahtua vaikka mitä! Varovaiset onnittelut @Helinä87 ja @Annukka. Ja paljon piinailijoita - varmasti sieltä plussia alkaa satelemaan lisääkin!;) Meillä oli tosi rentouttava matka, nyt taas "aiheen" parissa ja vuotoa odottelen, niin pääsen taas tositoimiin. Mulla outo lääkekombo tähän kiertoon, ensin elonva ja letrozol 2tab 5 pvää, sitten ultra ja sen jälkeen vasta pergoverista. Mutta kiva kokeilla jotain uutta!
    Luin muuten It all starts with egg - kirjan https://itstartswiththeegg.com/, josta taisin aikaisemminkin mainita. Oli tosi hyvä ja suosittelen ainakin kaikille vähän vanhemmille, jotka haluaa yrittää edes jollain tapaa vaikuttaa munasolujen laatuun. Siinä on hyvin koottu viimeisin tutkimustieto (vuoden 2019 painoksessa).

Mutta tsemppiä kaikille eri vaiheisiin!:)

21. Annukka.

Annukka. Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    5
    Tänään oli kyllä nega ei haamun haamua.onpas jännää.noo jospas tässä nyt rauhakseen odottelee ja testailee myöhemmin olihan se kyllä kummallista että noin aikasin antoi hentoista plussaa.Tsemppiä muillekkin piinailijoille pitkät päivät edessä

22. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    147
    Kävin kuitenkin ottamassa sen influenssarokotteen tänään, ei siitä ainakaan haittaa ole. Näin maallikkona vois järkeillä, että alkio aktivoi elimistön puolustusjärjestelmän (varsinkin mulla kun molemmat perimät on vieraita) ja jos niitä puolustusjoukkoja saa rokotteella ohjattua hetkeksi muualle, niin periaatteessa siitä vois olla apua.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  23. jonxu

jonxu Jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2010
    Saadut tykkäykset:
    34
    Oma napainen päivitys tällä kertaa :whistle:

Täällä käyty ekassa follikkeliultrassa kp 5. Hieman harmitti, ko oli uus lääkäri.. Kiva hänkin, mutta ei vaikuttanut ihan niin ammattitaitoiselta, ko mitä edellinen lääkäri (n)
    No kuitenkin, limakalvo oli vasta n. 4mm, vasemmalla puolella näky ainaki 11 munasolua, joista kuusi isompaa. Oikealle puolelle oli aika huono näkymä, mutta noin kuusi munasolua siellä, joista kaksi isompaa. Lääkäri meinasi, että ainaki ne isoimmat kahdeksan ehtis kypsyä. Nyt jatkuu viikonlopun yli vielä pelkkä gonal samalla annostuksella ja maanantaina uusi ultra. (y)

Niin ja influenssa rokotteen olen ottanut, ko töissä tuolla sairaalassa..

24. Jasmina20

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    172
    Omanapaa täältäkin, miksi testasin eilen.. negahan se tietty oli.. Pp 4. Luulin että blasto voisi näkyä jo mutta joko ei näy tai ei tulekkaan näkymään mitään. Ja ärsyttää nämä raskausoireet mm. Alavatsan tuntemukset, palelu yms kun tietää että lääke aiheuttaa sen vain. :( olin niin toiveikkaana tästä.. tänään pp 5.
    Hyvää viikonloppua! :)

25. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    147
    Testasit vaan liian aikaisin! :) Mulla ei ole kyllä mitään oireita tullut lääkityksestäkään. Tai no ehkä jotain pieniä tuntemuksia rinnoissa (alkoivat siis vähän ennen siirtoa jo) kun yleensä ei ole mitään ikinä kierron ajankohdasta riippumatta. Tsemppiä ja testaa vasta maanantaina uudestaan!

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi