IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Solunen Paljon voimia sinne!

Onko sun mies voinut olla jollakin salimömmökuurilla? Mun mieshän veti selän takana salimömmöjä lyhyen aikaa ja kolme kk ehdittiin tahkoa kunnes päätin, että nyt äijä marssit lääkäriin. Mulla oli säännöllinen kierto, joten jotenkin tiesin ettei ongelma ollut minusta peräisin. Siittiöitä löytyi vain kaksi, joten aloitettiin Letrozolkuuri. 3kk jälkeen näytteestä löytyikin 468milj siittiötä eli aika nopea nousu. Joku lääke voi tosiaan vaikuttaa rankastikin siittiötuotantoon ja joskus tarvitaan toinen lääkitys palauttamaan tuotanto. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin! Tsemppiä!
 
@Wintersun En tiedä mikä on hyvä limis mutta siirtoa ajatellen kai minimi on noin 8 mm. Punktiossa menee noin 10-15 min ja mun klinikalla halutaan seurata sen jälkeen parin tunnin ajan. Ite lähdin nyt kahden tunnnin jälkeen ja ekalla kerralla pötköttelin vähän pidempään ja sanottiin että saa olla niin kauan kuin haluaa. Kannattaa pyytää lämpötyyny heti vatsan päälle, jos eivät tuo automaattisesti. Se on ihan ehdoton ja mulle tuotu kummallakin kerralla samantien ihan pyytämättä.
 
Mulle ei edes kerrottu limakalvon paksuutta siirtopäivänä, kp 13 oli limis 13,7mm näköjään. Ja siirto oli kp 21, toivottavasti ei ollut liian paksu:eek:

Nyt nautiskelen sohvalla kiinnittymis siideriä :coffee:
Pp3

Muoks. Limakalvo oli 8,2mm.. tais tää yksikin siideri mennä päähän ku puhun puuta heinää. :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Puhalluskukka
Iltaa täältä risukasastakin :) @Ellinoora38 tosi hieno tulos teillä, että kaikki hedelmöittyi!! Hyvältä vaikuttaa! Lääkäri soitti alkuviikosta ja käytiin vaan vähän läpi tapahtunutta ja sanoi edelleen, että ei olisi voinut kyllä meidän kertoman perusteella tuota odottaa, kun yleensä korkea kuume liittyy siittiökatoon. Ja toki mieheni ei voi vannoa, etteikö sillä olisi jonain yönä vaikka ollut kuume korkealla välillä kun vointi oli tosi huono. Meillä ei ollut itse asiassa puhetta rahasta kun kaikesta muusta siinä juteltiin..Mutta saatan palata asiaan, kun lähettävät tuosta loppulaskun meille. Mutta ainakin ihan omasta aloitteestaan kirjoitti uudet pistoslääkkeet niin, että voin ne hakea valmiiksi vielä tämän vuoden lääkekattoon, vaikka ei tarkemmin vielä tiedetä, koska voidaan yrittää uudestaan.

Nyt siis edetään niin, että loppiaisen jälkeen mieheni käy antamassa näytteen ja katsotaan tilanne. Joskus voi kai mennä kolmekin kuukautta, ennen kuin tilanne palautuu esim. kuumeen jälkeen:(Kannattaa pitää siis huoli, että miehenne ottaa influenssarokotteet!! Lääkäri kirjoitti mulle myös sitä Dheaa, että on nyt edes se lohtu tässä, että saan tässä odotusajalla pumpattua itseeni näitä lisäravinteita ja ehtivät vaikuttaa. Myös miehelle suositteli sermatrop alfaa siittiötuotannon tueksi. Ja en siis @Eloveera-79 usko kyllä, että hormoneja olisi tässä välissä ehtinyt vetämään:sneaky:, kaikki näytteet siis olleet priimaa tähän asti, viimeksi marraskuussa.

Jotenkin alkuviikosta iski kamala ahdistus päälle kun harmitti niin paljon kun kaikki tyssäsi niin seinään, meinasin jopa saikulle jäädä..Mutta sitten sitä taas on jostain kasattu voimia. Onneksi toisaalta tulee joulu, niin on mukavaa tohua tiedossa. Aloin myös suunnitella jääväni opintovapaalle loppukeväästä, niin onpahan jotain muutakin positiivista odotettavaa tässä, jos tää raskausjuttu menee lopullisesti puihin. Se vähän piristi mieltä. Mutta ensi viikolla aloitan kuitenkin vielä sen dhea-hormonin, onpahan sitten sekin oljenkorsi käytetty.

Mutta onnea @Puhalluskukka !! :love: Ja tsemppiä piinailuun @Jasmina20 ja vielä kai @pcosilainen myös, jos et ole jo ihan kirvestä heittänyt kaivoon. Ja hieno saalis tulossa myös @Wintersun ! Niin toivon, että saisitte heti plussan kaiken kokemanne jälkeen(n) Ja muuten tosta limakalvosta, niin täällä taisi siitä just vähän aikaa sitten olla juttua, että kai se rakenne on myös tärkeä, eikä se paksuus pelkästään..itsellä ollut 6-8mm ja aina sanottu tosi hyväksi. Ja käsittääkseni täälläkin on tosi eri luvuilla plussattu..
 
@Solunen Kiva kun jaksoit kirjoitella ja hyvältä vaikuttaa nuo uudet suunnitelmat nyt tälle odotteluajalle ja tulevaisuuteen. Täytyisi ktsekin keksiä joku uusi juttu/tekeminen, jos hoidot tyssää tähän. Tosi hyvä, että saat uudet lääkkeet tän vuoden piikkiin.

Mulla alkoi taas ne kovat supistelut/kouristukset keräyksestä parin päivän päästä. Nyt sitten jos ma pääsen siirtoon, niin mielenkiintoista nähdä miten se joku lääke näihin oikein tehoaa.

Mun limis oli nyt toka ultrassa 8,3mm. En tiedä sitte ehtiikö siitä kasvaa vielä siirtoon mennessä. Mun PAS-kierrossa en juonut greippimehua ja limis oli siirrossa 7,9. Ekassa tuoresiirrossa yli 10mm ja join greippimehua. Nyt olen taas juonut. Ehkä se vähän siis vaikuttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Solunen
Limakalvon ihannepaksuus siirron aikaan on 8-14mm, siitä oli joku tutkimus että eniten raskauksia alkoi tuolla välillä. Mulla tosiaan oli kp10 se 7mm ja siirto kp21, en huomannut että silloin olis mitään mitattu, mutta kai se kymmenessä päivässä jonkun verran on kasvanut.

Tsemppiä kaikille vaiheisiinne! Mulla on ens perjantaina se kontrolliultra, ihan rauhallisin mielin odottelen. Etova olo ja kipeät rinnat, että eiköhän tuolla vielä elossa olla. :love: Eilisissä pikkujouluissa olin kyllä yksi harvoista, jotka eivät hyödyntäneet runsaskätistä alkoholitarjoilua. Tämän työpaikan ekat pippalot, joten nyt mua varmaan pidetään raivoraittiina. :LOL: En kyllä muutenkaan olisi juonut kuin yhden lasin jotain, mutta eihän ne sitä tiedä.
 
@Solunen niin harmillinen toi teidän hoitojakso:unsure: mutta varmasti näyte paranee kontrolliin mennessä (y) kiva ku saitte lääkkeet viel tän vuoden kattoon!

@Silmu75 ihana kuulla:love: tsemppiä tulevaan viikkoon!

@odotuksenodotus ei oo totta, oon todella pahoillani sun puolesta:cry: hirveesti tsemppiä ja jaksamista ❤

Mulla ei oo muutaku menkkaoireita, oottelen et tuleeko läpi vai pääsenkö jopa testaamaan :geek: tuleeko teillä muilla muuten menkat tukilääkkeiden läpi vai pääsettekö aina ihan testipäivään asti ilman? Mulla on aina tullu, nyt tuntuu et luget pitää niitä loitolla.. ekat luget siis käytössä mulla :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
Harmittaa kyllä olla oikeassa aina, mutta tunnen oman kehoni liian hyvin.. Sieltähän se vuoto saapui :cry:

Meillä meni loppujen lopuksi 2 pakkaseen mutta ennen siirtoja on vielä edessä joko vika punktio tai kystaleikkaus, tai molemmat tai ei kumpaakaan.. Tähän asiaan palataan ensi vuonna:unsure:

Eli siirryn taustailemaan, käyn kyllä lukemassa teidän kuulumisia ja toivon teille kaikille sydämeni pohjasta sitä parasta mahdollista lopputulosta mahdollisimman pian:love:
 
Voi pahoittelut @odotuksenodotus ja @pcosilainen

Täälläkin haettin kuulemma hyvä blasto kyytiin. Testi päiväksi sanottiin 25. ja vähintään sen jälkeenki viikonlopun yli jatkaa lääkkeitä ennenku luovuttaa vaik olis nega mut mä tietenki päätin et jouluaattona testaan sutä ennen ollaan mun vanhemmilla kylässä muutama päivä nii jos sais pidettyy ees sinne aattoon asti piinalilut kurissa. Pakkaseen jäi hurjat 12kpl 5 päivän ikäistä ja vielä yhteensä 5kpl 3 ja 4 päivån ikäsiä..
 
@kiia-s uskomaton saalis teillä! Vau! Toivottavasti pikkunen tarraa kiinni ja saatte ihanan joululahjan :love:

@pcosilainen voi ei:cry: <3

Heräsin yöllä kamalaan hartiakipuun ja tänään kävin polilla näytillä. Vatsakivut ollut ivf asti mukana ja siellä näkyi 11cm ja 7 cm kokoiset munasarjat. Ilmeisesti ne aiheuttaa nää kivut ja sainkin nyt käskyn vain levätä. Kohdunulkoista ei voitu myöskään poissulkea, kun näillä viikoilla kohdussa ei näkynyt kun paksuuntunut limakalvo. Keskiviikkona mitataan hcg uudelleen ja torstaina lääkäri soittaa tuloksista.
 
Blu
Hei taas pitkästä aikaa. En tiedä muistaako kukaan kun joskus marraskuussa tänne kirjoittelin. Meillä alkaa piikittely parin viikon päästä, niin ajattelin vähän päivitellä kuulumisia.

Olen kuitenkin koko ajan aktiivisesti taustaillut, niin täytyy ensin sanoa, että...

@Solunen Ihan kamala juttu tuo teille sattunut siittiökato. Ja uskomatonta, että se voi vaihdella noinkin paljon ympäristötekijöiden vuoksi. Meillä mies on syönyt Superman- ravintolisää ja hänen siittiövarastonsa tuplaantuivat. Tosin meillä on ollut jo lähtöjäänkin ihan huonot lukemat, mutta silti positiivista, että jotain voi itsekin tehdä. Meillä siis kokonaislukema 8milj. vuosi sitten ja nyt 16milj.

@Wintersun ihana, että ootte päässy jo noin pitkälle. Perästä tullaan :) Mulla ois kolposkopia taas helmikuussa (jos en ole raskaana) ja sen tulos jännittää.

Tsemppia piinailuun @Jasmina20 @Ellinoora38 ja @kiia-s mieletön saalis teillä!

Pahoittelut @jonxu, @odotuksenodotus ja @pcosilainen

@Silmu75 toivon todella, että kaikki olisi kunnossa <3

@Puhalluskukka paljon onnea <3 toivottavasti kaikki menee hyvin!

Itse bongasin oviksen viime lauantaina (aiemmin kun ajattelin) joten piikittelyt alkaa aikalailla parin viikon päästä. Pitää vähän sumplia, että mistä saan lääkkeet kun ollaan menossa pohjoiseen ja, miten niitä säilytän.

Odotin, että menkat alkaisi vähän myöhemmin ja saisin kaikki lääkkeet ensi vuoden lääkekattoon ja oltaisiin kotona jo reissusta, mutta taitaa olla järjestelykysymyksiä kaikki. Oletan, että punktio on viikon 2 lopussa tai 3 alussa. Huh, jännää.

Lääkärin mukaan olen riskiryhmässä hyperin saamisen suhteen. Mulle määrättiin siis Bemfola 137,5 kp 2 lähtien x 7 ja Fyremadel jarruksi. Hankala päätellä noista mitään kun ei ole mitään vertailukohtaa.

Että semmosta tänne :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
@odotuksenodotus olen niin pahoillani
@pcosilainen voi ei
Tsemppiä kaikille piinailijoille!
Mie plussasin tänään:love:, meidän ainokainen alkio yrittää pitää kiinni :barefoot: mutta mutta, pp8 lähtien eiliseen saakka (4 pvä) ruskeaa tuhrua tuli aina pyyhkiessä, tänään ainakin vielä vuodoton päivä. Aikaisemmat km kummittelevat taustalla, joten vielä ei oikein uskalla iloita.. Pakko yrittää mennä päivä kerrallaan.. Tukilääkkeinä jatkan vielä terolut + primaspan
 

Yhteistyössä