IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Viestiketju alueella 'Lapsettomuus' , aloittaja Läiti, 16.05.2014.

1. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 465
    Nimenomaan vihdoin!
    Kuinka kauan toi ovitrelle muuten näkyy testissä?

Osaako joku muuten sanoa, näkyykö munasarjoissa normaalisti paljon rakkuloita? Vai alkaako sinne kehittymään vaan yksi kun ovulaatio lähestyy.

2. Puhalluskukka

Puhalluskukka Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    27
    Ovitrelle voi näkyä 10 päivää testissä. Eikö niitä rakkuloita oo siellä useita ja sit yks isompi hallitseva johtofolli? Siis normaalissa kierrossa. Ja sit lepotilassa ne kaikki on samankokosia ja niitä on useita (mikäli niitä kasvaa). Näin mä oon ymmärtäny, korjatkaa jos oon väärässä(n)

3. janitainen

janitainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.10.2017
    Saadut tykkäykset:
    10
    @Puhalluskukka joo, siirrossa kävin (2h tunnin ajo suuntaansa ja 10min perillä :p) Kaikki 5 oli jatkaneet kasvua, ja 4 meni jo sillon pe pakkaseen (jännä etteivät yrittäneet edes kasvattaa blastoiksi)
    Sama 13.12. testipäivänä :rolleyes: mulla on käsky käydä verikokeessa anyway
    Mikä sulla muuten on tukilääkkeenä? Mulla Terolut (tekee rinnat älyttömän kipeiksi...)

@Wintersun mä kävin ultrassa kp2, niin kyllä lääkäri muistaakseni kommentoi, että siellä munasolu(ja) näkyi

4. Puhalluskukka

Puhalluskukka Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    27
    @janitainen meilläkin hieman alle 2 h matka ja tosiaan toimitus oli kyllä nopea :) Mua kauhistuttaa et kaikki viljellään plastoiks, jos ei jääkkään mitään pakkaseen :( Täytyy toivoa että sinne jotakin saadaan. Te saitte hyvän joukon pakkaseen:love:Mulla on kuuluisat ihanat Lugesteronit tukilääkkeenä. :cry::LOL:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  5. Mohan

Mohan Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    183
    Oletteko kaikki menneet suoraan ivf/icsiin, vai onko ensi kokeiltu inseminaatiota? Meillä tosiaan kaksi inssiä takana, joista toisesta km 5+3. Nyt sitten kolmas inssi edessä, jos tuolla alhaalla on kaikki niinkuin pitää.

Mietin lähinnä siis sitä, ehdotetaankohan meille lisää inssejä, kun kerta ”onnistuin” raskautumaan tokasta. En ole oikein varma mitä ajattelen jos tätä ehdotetaan vaihtoehdoksi. Ivf/icsi kun tuntuu siinä mieless paremmalta, että sen onnistuessa yksi ”vaihe” (hedelmöittyminen) on jo varmana tapahtunut, kun inssissä taas sitä ei tiedä tapahtuuko.

6. Puhalluskukka

Puhalluskukka Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    27
    Pahoittelut keskenmenosta :(. Meillä oli alusta asti suunnitelma julkisella et 3 inssiä ja sit ivf. Kolmas toi kemiallisen raskauden ja siirryttiin ivf, eli ei vaikuttanut tulevaan hoitoon. Onko teillä ollut puhetta montako inssiä ennen ivf?

7. Mohan

Mohan Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    183
    Joo on ollut puhe, että se max 3! Eli eiköhän mekin tämän seuraavan jälkeen siirrytä ivf, jos ei tuota tulosta. 9.12. on kontrolliultra ja varmaan parin päivän sisään inssi jos kaikki ok. Mulla nimittäin yhä edelleen pientä tiputtelua, vaikka menkkojen ajateltiin jo olleen viime viikon puolessa välissä.

8. Tuutikki84

Tuutikki84 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    09.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    20
    Me mentiin suoraan ivf-hoitoihin, koska mulla on molemmat munanjohtimet tukossa ja siksi ivf-hoidot on ainut keino saada biologinen lapsi. Muuten toi on varmaan yksilöllistä, että mitä hoitoja tarjotaan/kokeillaan ensin :)

9. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 465
    Molemmat munasarjat supressiossa ja rakkula oli kadonnut. (y)

• Tykkään Tykkään x 3
    • Ihana! Ihana! x 3
    • List
  10. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    188
    Jee!! Viimein alkaa jotain tapahtua!

11. Jasmina20

Jasmina20 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    196
    Heippa!
    Olin tänään folli ultrassa kp 13, limis 8mm ja johtofolli 12mm. Toivotaan että päästään torstain ohi ovulaation kanssa koska tällä kertaa siireetään kolmepäiväinen alkio. Eli ensi viikolla ois siirto jälleen. (y) ajattelin kokeilla viiniä siirron jälkeen, koska sitä piti hörppästä, kiinnittymisen aikaan?:geek:

12. jonxu

jonxu Jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2010
    Saadut tykkäykset:
    47
    Täällä pyyhkiessä tuhrua.. Ei tainnu kiinnittyä :unsure: No perjantaina testin teko ja sitten ilmoittautumaan uuteen hoitojonoon :(

• En tykkää En tykkää x 1
    • List
  13. Puhalluskukka

Puhalluskukka Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    27
    Oi ei. :(Toki noita vuotoja voi olla ihan muutenkin. Kyllä tää on rankkaa hommaa.

14. Silmu75

Silmu75 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    188
    Eikö sulle siirretty kolmipäiväinen? Jostain luin, että blasto kiinnittyy 1-5 päivässä ja kolmipäiväinen 6-10 päivässä. Jos olikin kiinnittymisvuotoa? (y)

15. lullaby

lullaby Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Saadut tykkäykset:
    280
    Ihan järkyttävää mitä täältä joutuu lukemaan..:cry: mitä edes voisi sanoa. Miten ja miksi tällaista voi tapahtua... Osan ottoni <3
    Käyn täällä enää vain silloin tällöin lueskelemassa, mutta olet kyllä yksi niistä jotka on jääneet erityisesti mieleen ja kuulumisia tulee vieläkin seurattua.
    Kovasti voimia tuleviin raskaisiin aikoihin. *halaus*

16. Puhalluskukka

Puhalluskukka Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    27
    @jonxu miten sun tilanne on?

@Wintersun alkoiko sulla pistokset? :)

@janitainen miten siellä menee? Onko mitään oireita? Mulla oli yöllä jäätävä vatsakipu ja vähän epäilyttää miten tässä käy :( 6 jatkoviljelyyn jääneestä alkiosta 3 kehittyi blastoksi. Jotenkin pettyny olo määrään, mutta onnellinen kumminkin et sinne pakkaseen saatiin jotakin.

17. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 465
    Huomenna pistän ja se on kerta pistos (elonva), ens viikon ultrassa katsotaan otetaanko menopur sit vielä mukaa.

18. Ellinoora38

Ellinoora38 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    118
    Kävin tänään ekassa folliultrassa ja eipä sieltä tietenkään hyviä uutisia tullut. Vaan 7 follia kasvamassa eli yks vähemmän kuin viimeksi. On se kyllä ihme juttu, että tähän hommaan ei liity koskaan mitään positiivista. Pettymyksiä toisensa perään. No näillä mennään ja ainakin tietää jo nyt, että ei täyty pakkanen tälläkään kerralla :cry: Nyt tuntuu että olen enemmän kuin onnellinen, että saa tämän hoitorumban jättää pian taakse. Ei sovi mun mielenterveydelle. Pahoittelut tästä ruikutuksesta, mutta nyt ei oikein irtoa muuta.

• En tykkää En tykkää x 2
    • List
  19. pcosilainen

pcosilainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    25
    @Ellinoora38 oot aivan asian ytimessä, mulla on aivan samat fiilikset :( toivon sulle kyllä todella paljon lisää rakkuloita ja pakkasen täytettä ❤️

mun toka ivf kierros päätty tänään kun käytiin tuoresiirossa, ihan ok alkio kyytiin. pakkastilanne saadaan huomenna mutta odotettavissa ei ole paljoa :cry: on tää yhtä helvettiä kyllä.. tässä pitäs niin olla positiivinen mutta multa ei kyllä sitä juurikaan löydy, siks oon ollut aika hissuksin.. :unsure: 2/3 ivf tehty julkisella, enää yks jäljellä.. mitäs sitten.. :(

20. Ellinoora38

Rekisteröitynyt:
    31.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    118
    @pcosilainen kiitos kovasti. Eiköhän ne rakkulat ole tässä, jotka ens keskiviikoksi ehtii kasvaa. En vaan ollut yhtään varautunut, että voisi tulla vähemmän kuin viimeksi ja siksi jäätävä pettymys. Mutta pidetäänpäs siis peukut pystyssä sinulle, että alkio tarttuisi kiinni ja jotakin jaksaisi pakkaseenkin.

21. jonxu

jonxu Jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2010
    Saadut tykkäykset:
    47
    @Puhalluskukka edelleen tulee pientä tuhrua ja tänään kertaalleen ihan punaista vertakin. Olen melko varma, että nuo terolutit pitää kunnon vuodon poissa, en siis ole hirveän positiivisella mielellä. Ootan nyt kuitenkin siihen perjantaihin ja teen sen testin. Turhauttaa kyllä ko pakkaseen ei jääny mitään ja julkisilla nuo jonot :unsure:

@Ellinoora38 toivotaan, että laatu korvaa määrän (y)

@pcosilainen tarrasukkia sinne! :)

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  22. Ellinoora38

Rekisteröitynyt:
    31.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    118
    @Puhalluskukka minkälaista sun yöllinen kipu oli jos sitä voi kuvailla? Itse yhdistäisin kaiken epämääräisen kivun raskauteen. Toivotaan että näin on.

@jonxu mulla kunnon vuoto on aina alkanut teroista huolimatta eli tuollainen tuhru voi olla mitä vaan. Oliko sulla virallinen testipäivä pe. Oot kyllä reipas kun olet sitä jaksanut odotella. Tsemppiä ja peukut on pystyssä.

23. Puhalluskukka

Puhalluskukka Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    27
    @Ellinoora38 minäkin toivon ja uskon, että laatu korvaa määrän. :) Ja voihan sieltä vielä joku folli yllättää seuraavassa ultrassa.

@pcosilainen voimia piinapäiviin. Toivottavasti pikkunen tarttuu kiinni :love:

@jonxu sulla on rautaset hermot. Itse olisin jo sortunut testaamaan :LOL:Toivotaan, että vuoto liittyisi alkuraskauteen.

Kivut jatku eilen illalla ja oli hyvin supistusmaisia. Kyllä ihmetys on suuri jos näillä kivuilla sinne jotakin tarttuu. Miksi se pienikin positiivisuus katosi siirron myötä. Sitä vaan valmistelee itseään pahimpaan ja pienikin toivo on haudattu. Onko muuten julkisella aina siirron välissä välikierto? Tässä tietysti on punktion jälkeen kyllä, mutta jatkossa? Oon niin kuutamolla näistä vielä:LOL:

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  24. Solunen

Solunen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    39
    Tervehdys! Mulla oli tänään punktio ja olin ihan innoissani, että jopa 8 munasolua saatiin. No sitten tulikin tietoon käsittämätön juttu eli miehen näytteestä ei meinaa löytyä siittiöitä ollenkaan, vaikka ollut ihan ikäisekseen priimaa tähän asti:cry: On ollut keuhkoputkentulehduksessa, tosi kipeänä ja antibioottikuurilla yms., mutta ei kuumeessa kuitenkaan, niin sen ei olisi pitänyt vaikuttaa asiaan. No, sitten mun munasoluistakin tietysti 5 oli raakoja:mad: eli kiteytit @Ellinoora38 kyllä todella hyvin sanoessasi, että näihin juttuihin ei koskaan liity mitään positiivista. No nyt pitää vaan odottaa huomisaamuun, jos siellä joku siittiö olisikin löytynyt ja hedelmöittänyt jonkun noista munasoluista, mutta taitavat varmaan mennä vaan roskiin kaikki:( En edes halua laskea, montako tonnia tähänkin meni. Olivat klinikallakin tosi ihmeissään tosta siittiöjutusta. Mutta nyt alkaa kyllä oikeasti tuntua siltä, että ei tätä vaan ole tarkoitettu:cry: Itkin vaan siellä klinikallakin, kyllä tässä mielenterveys menee vähemmästäkin. Sorry, nyt en pysty enempää muiden asioita kommentoimaan kun olen niin hajalla tästä:(

• En tykkää En tykkää x 6
    • List
  25. Puhalluskukka

Puhalluskukka Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    27
    Olen niin pahoillani:( Todella yllättävä ja kamala käänne. Toivon sydämeni pohjasta, että saisitte vastoinkäymisistä huolimatta alkion teille.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus