IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Jasmina20 Älä vielä masennu. En minäkään tuntenut kuin ihan pienen kummallisen tuntemuksen. Ei se edes ollut kipua. Jos olisin ollut esim tekemässä jotakin tärkeää/nukkunut niin tuskin olisin edes huomannut. Ne oireet voi alkaa ihan puskista myöhemmin. Mulla oli eka oire että rinnat kipeytyi entisestään. Nehän oli kipeät toki keräyksen tienoilta asti kun niitä mömmöjä tuli vedettyä. Usein sen itse ja oma kroppa tietää, jos mitään ei tapahtunutkaan, mutta pidetään nyt vielä hetki peukut pystyssä (y)

@Blu Tsemppiä siirtoon!
 
  • Tykkää
Reactions: Pinnii
Blu
Juuri soittivat polilta ja siirsivät siirtopäivän torstaille! Eli mulle siirretään kuudennen päivän alkio En tiedä lopullisia lukuja, mutta kuulemma kolme erityisen hyvää alkiota, joiden kannattaa nyt antaa kasvaa. Tämä oli varmaankin hyvä uutinen

En ole kyllä kuullut, että kuusipäiväisiä hirveästi siirreltäis...
 
  • Tykkää
Reactions: Ninnanen ja Pinnii
Blu
Ja nyt asiaa googlattuani oon ihan ressissä, että viispäivänen olisi parempi ja oon jo ihan varma, että tässä tuoresiirrossa toivo on menetetty. Huoh. Googlailu ei kyllä oo fiksu harrastus.

Täytyy vaan yrittää luottaa siihen, että ne tietää, mitä ne tekee.
 
Ja nyt asiaa googlattuani oon ihan ressissä, että viispäivänen olisi parempi ja oon jo ihan varma, että tässä tuoresiirrossa toivo on menetetty. Huoh. Googlailu ei kyllä oo fiksu harrastus.

Täytyy vaan yrittää luottaa siihen, että ne tietää, mitä ne tekee.
Google on kyllä huono juttu välillä ja lähdekritiikki pitää olla kunnossa siinä hommassa :ninja: miksei keskiviikkona sitten voitaisi siirtää viisipäiväistä? Tai ehkä heillä kuitenkin uusin luotettava tutkimustieto siitä että kuusipäiväiset parhaita.
 
@Blu kylläpä yhdelle päivällekkin riittää jännitystä :D hyvä että pääset siirtoon ja pakkaseenkin jäi!

Ei oireita, no ehkä nännit vähän kipeät.. ja olen nukkunut levottomasti mikä nyt taas voi johtua mistä vaan :whistle:.. Onneksi ei ole rtestejä kotona, olisin varmasti jo pissimässä niihin. :geek:
 
Blu
@Blu kylläpä yhdelle päivällekkin riittää jännitystä :D hyvä että pääset siirtoon ja pakkaseenkin jäi!

Ei oireita, no ehkä nännit vähän kipeät.. ja olen nukkunut levottomasti mikä nyt taas voi johtua mistä vaan :whistle:.. Onneksi ei ole rtestejä kotona, olisin varmasti jo pissimässä niihin. :geek:
En nyt muista ootko kertonut kun oon vaan ollu niin tässä omassa kuplassani, mutta monikopäiväinen sulle siirrettin? Musta on hassua kun sanotaan, että kaksi viikkoa pitää siirrosta odottaa testaukseen. Jos siirretään viisipäiväinen, niin periaatteessa normitilanteessahan testi tehtäisiin jo 9pvän kuluttua siirrosta.

Mulla on testejä kaapissa ja pahoin pelkään, että musta kuoriutuu himotestaaja.
 
@Blu tsemppiä siirtoon!

Piti kysyä noista testeistä, että mistä ootte niitä tilanneet ja minkälaisia? Mulla oli nuo ovulaatiotestit Clearbluen, Felicitakselta ostettuja... ne oli aika kallita, niin mietin, että sais varmaan halvemmallakin jostain :D CB:tä suositeltiin klinikalla, mutta tuntuu niin turhalta kun joka paketissa on uusi testilaite, enkä tarvis kuin lisää testiliuskoja kun laitehan toimii kyllä niin kauan kuin patteri kestää (olettaisin). Pelkät liuskat ois ekologisempia ja halvempia :whistle:
 
@Tuutikki84, mä tein ovulaatiotestien kanssa niin, että tilasin netistä halpistestejä (kotitesti.fi, Sofi liuskatestit) ja testailin niillä, kunnes testiviiva lähti tummentumaan. Sen jälkeen otin ClearBluen mukaan varmistukseksi. Tällä taktiikalla meni vain ihan muutama CB:n liuska kuukaudessa. Mulle tosin klinikalla puhuttiin, että jos olisi ollut PASille tarvetta, niin siinä kierrossa olisi käytetty Pregnyliä tai Ovitrellea irroituspiikkinä että saadaan ovulaation ajankohta tarkemmin selville ja siten alkio siirrettyä varmasti oikeaan aikaan. Käytännön kokemusta tästä ei nyt päässyt kertymään kun raskaus alkoi tuoresiirrosta (ovulaatiotestejä tein inseminaatioita varten ja ahkerasti teinkin kun kartoitin kiertoani varmaan 8 kk ennen ekaa inssiä :D).
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
Minäkin liityn nyt tänne aktiivisemmin kirjoittamaan :)
Tuossa jokunen viikko sitten kävinkin kertomassa tilannetta että ivf-julkisella jos viimeinen inssi yksityisellä ei onnistu ja penkin allehan se meni...
Olen täällä teidän juttuja lueskellut koko tämän ajan ja henkisesti yrittänyt valmistautua :)

Saatiin onneksi odotettua nopeammin aika hoitojensuunnitteluun ja maaliskuun alussa päästäänkin jo hoitajan puheille :love:

Tsemppiä kaikille (y):love:
 
Mäkin oon tilannu raskauskeijulta digit! Käytin oikeestaan vuoden pelkkiä digejä ja nyt pari kierto oon memny tolla ensin halpistikuilla ja kun alkaa tummeneen tai olot viittaa vahvasti ovikseen nii vaihdan digiin. Ehkä vähän säästyy digitikkuja näin. Voihan se olla et sen testilaitteen patteri on joku surkea ja ne haluu taata hyvän laadun (ja tietty rahaa) niin sit varmuudeksi pitää vaihtaa laitekin.

@W.we missä ootte hoidoissa? Hyvä et saitte ajan jo! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
Pp5, testasin eilen ja oli ihan blanko 1,5h pidätyksllä. Äsken testasin n. 4h pidätyksellä ja siinä on havaittavissa haamujen haamu. Mieskin sen näki. Mutta en tiedä onko siinä väriä vai ei.. voiko viivan paikka olla kovin selkeä?! Olen näitä pregchekin testejä tehnyt kymmeniä eikä koskaan ole viivanpaikkaa ollut tai missään testissä oikeastaan. Voiko se siis olla oike haamu :rolleyes::love:
 
@Jasmina20 näkyykö kuvassa ja jos näkyy niin osaatko laittaa tänne. Tuliko testiajalla vai sen jälkeen? Mulla on viivan paikkoja tullu testiajan jälkeen ja ne näkyy harmaana välillä selkeämmin, välillä vähemmän selkeästi. Ja suurinosa saattanut myös olla omaa mielikuvitusta :whistle:
 
Ei oikein näy kuvassa, surkee kamera :D näkyi heti tai testiajan sisällä.. ja näkyy edelleen koska noh.. käyn varmistelemassa että onko se siinä viellä. Mies väittää että olen hulluksi tulossa. :LOL::LOL:
Luulin että pregcheckit on niitä 10ml herkkyyksiä mutta ovatkin 25:) huomenna uutta testiä! Jännittää ja pelottaa :sick::love:
 
Blu
Oooh miten jännittävää @Jasmina20. Laita tänne kuva jos jotenkin onnistut! Toivotaan, että viiva vahvistuu.

Tervetuloa mukaan @W.we

Mulla oli tosiaan tänään siirto ja se meni hyvin. Siirrettiin kuulemma tosi hyvä (AA) blasto. Testipäiväksi sanoivat su 26.1, mutta hoitaja puhui jotain myös 24pvästä. Silloin aioin kyllä viimeistään testata jo ku punktiosta on silloin 2vkoa

Meidän 13 kypsästä munasolusta vain viisi hedelmöittyi normaalisti. Lääkäri sanoi, että se on vähän alakanttiin, mikä tietenkin heti huolestutti minut. Ja sanoi myös, että eiliseen asti kaikki viisi olivat edenneet samaan tahtiin, mutta tänään ne neljä olivat hidastuneet. Eivät siis ole vielä blastoksi asti kehittyneet. Onko kokemuksia siitä, voiko solut kehittyä noin eriaikaan, mutta kuitenkin olla hyviä? Huonoimmassa tapauksessa voi olla, että ei jää mitään pakkaseen Minä valmistaudun jo henkisesti seuraavaan kierrokseen.
 
Kiitokset vinkeistä @Wintersun , @Pupuna112 , @Pinnii ja @Jasmina20 :) laitanpa tilaukseen siis Raskauskeijulta ton Clearbluen tarjouspaketin ja lisäks halpisliuskoja, eiköhän niillä hetki pärjätä! :LOL:

Tervetuloa mukaan keskustelemaan @W.we ! Täällä on välillä ollut vähän hiljaista, hyvä kun tulee uusia keskustelijoita mukaan.

@Jasmina20 kuulostaa lupaavalta, jos jo näin pian tulee haamu! Pidetään peukkuja, että lähtee vahvistumaan (y)
Ja @Blu toivotaan että tuo hyvä alkio nyt sitten kiinnittyisi :) se on kyllä inhottavaa, kun käy kato munasoluissa ja vielä alkioissa sen jälkeen. Meilläkin isosta munarakkulamäärästä alle puolessa oli kypsä munasolu, ja niistä n. kolmasosasta tuli sitten loppujenlopuksi alkio pakkaseen... joten tuttua on :confused:
 
Minäkin liityn nyt tänne aktiivisemmin kirjoittamaan :)
Tuossa jokunen viikko sitten kävinkin kertomassa tilannetta että ivf-julkisella jos viimeinen inssi yksityisellä ei onnistu ja penkin allehan se meni...
Olen täällä teidän juttuja lueskellut koko tämän ajan ja henkisesti yrittänyt valmistautua :)

Saatiin onneksi odotettua nopeammin aika hoitojensuunnitteluun ja maaliskuun alussa päästäänkin jo hoitajan puheille :love:

Tsemppiä kaikille (y):love:
Mulla hei sama suunnitelma! Jos tämä maanantaina yksityisellä tehty inssi (= toka) ei onnistu, niin sit julkiselle IVF:ään. Eka lekuriaika on jo varmuudeksi varattuna, mut sen sain vasta maaliskuun alkuun. Tiedätkö sä miten nopsasti prosessi siitä lähtee etenemään?

IVF pelottaa mua hurjasti, koska oon äärimmäisen kipuherkkä. Mulla on jäänyt mieleen, kun äidin ystävältä tyyliin 25 v. sitten kerättiin munasoluja ja oli kertonut mun äidille sen olevan ihan valtavan kivuliasta. Menetelmät ja kipulääkitys on taatusti parantuneet aika tavalla tosta, mutta toi äidin ystävän kokemus kummittelee mielessä. Olis kiva kuulla teiltä keräyksen kokeneilta millaista se ihan oikeasti oli, ja saitteko tarpeeksi kipulääkettä, ja sattuiko silti?
 
Punktio oli äärimmäisen helppo, enkä tuntenut muuta kuin puudutuspiston ja jännää tunnetta munasarjoissa. Joltain sekin tuntui kun mentiin sieltä pohjasta läpi mutta missään vaiheessa ei sattunut ja hyvät kipulääkkeet suoraan suoneen. Jännitin punktiota itse tosi paljon mutta koko ivf oli mielestäni helppo. Ekat pistot oli henkisesti vähän hankalia mutta kaikenkaikkiaan tosi helppo. Ja kivuton! Ainoa inhottava oli siirto ja sekin vaan sen takia että piti pidättää, kun rakko piti olla täynnä. :LOL: itse siirtokaan ei tuntunut miltään.
Vitsi miten helpottavaa kuulla!!! Kiitti kun jaoit sun kokemuksen! Onks niin, että sinä päivänä kun punktio tehdään, ei oo työkuntoinen? Mä en ole kertonut töissä kenellekään, enkä kerro, joten mietin jos tuo punktio tulee kovin äkillisellä aikataululla, niin miten saan sen päivän vapaaksi lyhyellä varoitusajalla.
 
Mulla hei sama suunnitelma! Jos tämä maanantaina yksityisellä tehty inssi (= toka) ei onnistu, niin sit julkiselle IVF:ään. Eka lekuriaika on jo varmuudeksi varattuna, mut sen sain vasta maaliskuun alkuun. Tiedätkö sä miten nopsasti prosessi siitä lähtee etenemään?

IVF pelottaa mua hurjasti, koska oon äärimmäisen kipuherkkä. Mulla on jäänyt mieleen, kun äidin ystävältä tyyliin 25 v. sitten kerättiin munasoluja ja oli kertonut mun äidille sen olevan ihan valtavan kivuliasta. Menetelmät ja kipulääkitys on taatusti parantuneet aika tavalla tosta, mutta toi äidin ystävän kokemus kummittelee mielessä. Olis kiva kuulla teiltä keräyksen kokeneilta millaista se ihan oikeasti oli, ja saitteko tarpeeksi kipulääkettä, ja sattuiko silti?
Mekin mennään maaliskuun alussa :)
Tosin silloin se ensikäynti, niin ei tiedä kuinka kauan kestää seuraava operaation aloitus :notworthy:

@Pinnii TYKS on meidän lähin julkinen näihin hommiin :)

Ihana miten lämmöllä otettu vastaan tänne :love:
 
@Ninnanen mulla myös ollut varsin helpot/ei-kivuliaat punktiot (2 kertaa).
Mulla kasvoi kamalasti rakkuloita ja olo oli punktioon mennessä semmoinen, että kumarassa piti kävellä. Sain kipulääkettä ja rauhoittavaa suoneen, se "sisäänmeno" pistos tuntui vähän inhottavalta, mutta ei erityisen kipeältä. Vähä samaa tasoa niinku gynekologilla se spekulan (levittimen) laitto mun mielestä. Itse solujen punktoiminen ei tuntunut miltään. Olin muistaakseni kaksi päivää pois töistä.

Kaikenkaikkiaan en jännitä sen kummemmin jos uudelleen joudun vielä menemään. Tietysti yksilöllisiä eroja on, mutta ei niitä negatiivisia tarinoita kuuntelemalla ainakaan mitään hyvää itselleen saavuta. Unohda nyt ainakin ihan totaalisesti se sun äidin kaverin juttu, 25v sitten oli koko lapsettomuushoidot ihan kuin eri planeetalta. Tekniikat, tieto ja välineet on kehittynyt aivan viime vuosiin saakka ihan uskomattoman paljon. Tsemppiä teille hoitoihin!
 

Yhteistyössä