IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Aislinn83
Tuosta punktiosta, mä pelkäsin ja jännitin sitä, etenkin olin kuullut kaverini kaverin stoorin että ei sen yhden kerran jälkeen enää suostunut menemään siihen. Mutta lopputulos oli se että kanyylin laitot oli koko kahden kerran inhottavimmat asiat, otin esilääkityksen eli ne tabletit siinä ennen toimenpidettä ja halusin myös toimenpiteessä ne lääkkeet mitä kanyylin kautta sai ja kohdunkaulanpuudutteen. Annosta ei koskaan tarvinnut lisätä. Pistokset tuntui kun mentiin munasarjoihin mutta epämiellyttävää vain ei sen kummempaa. Tietysti mulla oli vähän follejakin että toimenpiteet molemmissa punktioissa oli suht nopeat. Mutta sanoisin näin vaikka kaikki olemme yksilöitä ja myös lääkkeidenkin vaikutus varmasti tekee, kokemus ei ollut läheskään niin kauhea kuin olin päässäni kuvitellut. Tekisin sen koska tahansa uudestaan! Tsemppiä!

Ja sairaslomista, lappuun ainakin taysissa kirjoitettiin mahakipu että hoidot eivät tulleet siinä ilmi. Ekalla kerralla sanoin olevani operaatiossa juurikin siellä ja tokalla kerralla olin omalla ilmoituksella sairaslomalla.

Pupuna112
Mulla on kolme punktiota takana (olen kahdesti luovuttanut munasoluja ja kolmas oli sitten omaan käyttöön), yksikään ei ollut huono kokemus. Kipulääkettä tosiaan saa suonensisäisesti ja jos sattuu, hoitaja antaa sitä heti lisää. Luovutuskerroilla mulla tuli toimenpiteen jälkeen vähän huono olo kipulääkkeen vuoksi joten nyt viimeksi pyysin heti lepohuoneeseen siirryttyäni pahoinvoinninestolääkettä niin eipä kuvotuskaan sitten vaivannut. Punktiopäivän sairaslomatodistuksessa tosiaan oli joku alavatsakipu syynä eli siitä ei voinut päätellä, mistä on kyse. Työnantajasta riippuu, että onko sairasloma tällaisella syyllä palkallinen vai palkaton (mulla oli palkallinen).

Tsemppiä kaikille punktioon ja muihinkin hoidon vaiheisiin, toivottavasti pääsette pian siirtymään plussanneiden puolelle (y)

Blu
@Jasmina20 hyvältä näyttää viiva!! Onnea

Soitin juuri Tayssiin ja sieltä sanottiin, että voi mennä parikin viikkoa ennen kuin saamme tietää loppujen alkioiden kohtalon. Ärsyttävääää! Kun kuitenkin tässä vaiheessa ne on jo pakkasessa tai roskissa, niin tyhmää kun tietoa ei vaan voida kertoa. Muutenkin tuskaista tämä odottelu. Ihmeellinen käytäntö kun muualla saa jatkuvasti tietoa alkioiden tilanteesta.

Upunup
Moikka,
Tulen täältä varovasti mukaan. Olen 38v. Maanantaina alkaa Synarela. Olen ollut raskaana mutta nykyisessä parisuhteessa ICSI tarpeen kun vauvahaave meillä on.
Kaikki on uutta. Kertoisiko joku noista eri lyhenteistä mitä täällä käytetään? Pääsisi paremmin sisään. :) Esim. päivien laskuun liittyen. Tsemppiä kaikille!

Jasmina20
Mites siellä menee @Blu ?? Onkos oireita suuntaan tai toiseen? :)
Itsellä huomenna tosiaan verikoe. Äsken kävin juoksemassa päänsäryt pois, mutta vastineeksi sain menkkakivut ja alaselkään asti säteilee. :cautious: toivottavasti en nyt aiheuttanut mitään tällä lenkillä.. Luulisi kuitenkin että kroppa tottunut tähän juoksuun.o_O
Mies jo pisti tänään lastenvaunu alesta kuvia, hänkin niin innoissaan että pelkään vielä enemmän että jotain vielä sattuu..:cry:

Blu
Ihan hyvin täällä menee @Jasmina20 kiitos kysymästä :) Suhteellisen rauhallisin mielin. Mikäs pp/dpo sulla menossa ja milloin ultra? En usko, että oot voinut aiheuttaa juoksulla mitään jos kroppasi on jo siihen tottunut. Käsittääkseni alkuraskaus on täynnä vaikka mitä kolotuksia. Ihana kun sun mies on innoissaan ja suunnittelee hankintoja <3

Tänään mulla on dpo10 pp5 (vielä hetken aikaa). Rinnat on kipeänä, mutta olivat jo ennen punktiotakin. Tuntuu, että vähän rintakipu helpottanut kuitenkin. Viime viikolla en pystynyt olemaan mahallaankaan ollenkaan. Vatsassa ollut ehkä pp 2 alkaen jonkinlaisia tuntemuksia. Vähän menkkamainen olo ja välillä pientä pistelyä. Jotenkin on tosi toiveikas olo ja tuntuu, että olisi saattanut onnistua. Siksi en ole uskaltanu vielä testatakkaan, että en pety jos olenkin aivan väärässä :D Ja mies sanoi, että haluaa testata yhdessä ja pitää minulle jöötä, että en ala testaileen liian aikaisin. Haha. Ihan hyvä vaan. Oisin muuten jo varmaan tänään aloittanut.

Mulle oli määrätty gonapeptyl kiinnittymisen tueksi siirtoa seuraavalle päivälle, mutta lääkäri perui sen ja sanoi, että on vielä hyperin riski. Terolut siis vain nyt menee keltarauhashormonina. Vieläkään en tiedä jäikö mitään pakkaseen. Ehkä saan maanantaina tietää kun ilmoitan testin tuloksen. Yritän sinnitellä torstaihin asti ennen kuin testaan. Virallinen testipäivä on sunnuntaina, mikä on jo dpo16.

Tervetuloa mukaan @Upunup :) En tiedä mitä lyhenteitä haluat suomennettavan, enkä kyllä varmasti tiedä kaikkia, mutta käyttämäni dpo=days past ovulation, pp=piinapäivä (siirron jälkeiset).

Upunup
Kiitos noista, niitä lähinnä tarkoitinkin. :)

Mulla eka Synalera päivä takana ja vähitellen kohti ensi kuuta näin. Miten muuten, milloin siirron jälkeen vooi testata niin, ettei nuo hoidon hormonit näy?

Tsemppiä teille! Voisin koittaa kaivella ketjua vähän taaksepäin että minkälaisia tarinoita teillä nyt aktiivisilla on takananne. :)

Jasmina20
@Upunup tervetuloa mukaan! Itse en muista enää yhtään kauanko esim pregnyl näkyy testissä mutta kyllä se oli useamman päivän ellei jopa viikon? o_O:)
@Blu mulla on nyt pp11, olin aamulla verikokeessa ja voi jestas jännittää! :cry: Kai sieltä samana päivänä pitäisi vastaus tulla.. Jos arvo hyvä niin varmaan varataan ultra. Tässä pitäis vielä keskittyä töihin. :rolleyes:

Silmu75
@Upunup Mun käsittääkseni peruslääkitys (estrogeeni ja progesteroni) ei näy testissä, mutta tosiaan jos on kiinnittymisen tueksi jotain pistosmuotoista, niin ne näkyy jonkun aikaa. Jos tiedät mikä lääkitys sulle on tulossa, niin googlaa lääkeseloste, siellä kyllä kerrotaan tämäkin.

Blu
Veritestissä hcg oli 195 pp 11. Kuulemma hyvä näille päiville. :love: Siirryn varovasti tuonne plussanneiden puolelle.

Onnea kaikille missä vaiheessa olettekin ja varmasti tulen lueskelemaan kuulumisia!:)
Jee! Hyvä lukema Onnea.

Minä testasin äsken Sofin testillä puhtaan negan. PP 6. Täytyy kattoa parin päivän päästä uudelleen.

@Wintersun miten tossa sun testirivissä menee päivät? Alhaalla positiivinen raskaustesti ja ylhäällä Ovitrelle? Mikä dpo sait ekan viivan testiin?

Wintersun
@Wintersun miten tossa sun testirivissä menee päivät? Alhaalla positiivinen raskaustesti ja ylhäällä Ovitrelle? Mikä dpo sait ekan viivan testiin?
Joo eli ylhäältä ekat 5 on vielä niitä et ovitrelle näkyy / voi näkyä. Dpo 1/3päivää ovitrellesta - dpo 8 /10 päivää.
Dpo 9 olin näkevinäni jotain ja dpo 10 myös mut toi eka selkein on dpo 11, herkillä sain jo haamut dpo 9 ja 10.

Tuutikki84
Onneksi olkoon plussasta @Jasmina20 ! :love:

Ja tervetuloa keskusteluun @Upunup :)

Mulla alkoi ne kuukautiset tänään, vihdoin ja viimein. Ovulaatiosta ehti kulua 20 päivää, eli olipa kyllä pitkä luteaalivaihe. Mietin jo, onko mulla jotain häikkää keltarauhasen toiminnassa? Mitään tiputtelua ei ollut, kuten ei yleensä koskaan ole, mutta ei se nyt ihan normaalia oo että näin kauan aikaa menee ovulaation ja kuukautisten välissä.

Hauskaa tässä on se, että olin just katsomassa kauhuelokuvaa leffassa kun kuukautiset alkoi, hyvä ajankohta :LOL: Ilmoittauduin heti innoissani taas alkionsiirtoon, toivottavasti tällä kertaa ei tuu mitään estettä.

• Tykkää
Reactions: Pinnii and Blu
jonxu
Mieki kohta aktivoidun, nyt alko siis lääkkeen aloitus kierto. Olen kyllä päivittäin teän kuulumisia lukenu. Onnea kaikille plussanneille! :love:

Mulla Synaleran aloitus kp 19 eli 8.2. Nollaultra onki sitten vasta 26.2 ja ilmeisesti vk 11 punktio. Tämmöset ohjeistukset tuli. Mieli on varovaisen toiveikas, toivottavasti pitkä kaava tuottaa enemmän munasoluja ja saatais edes yks pakkaseenki, ettei tartte taas aloittaa samantien alusta :unsure:

Painoa tuli marras - joulukuussa ihan liikaa ja sitä nyt tässä koitan pudotella (n)

W.we
@Blu voi kurjaa :cry::poop: saitteko miten monta alkiota meni pakkaseen ja missä kunnossa ?
Eikö teillä ollut vähän jotain informaatiokatkoksia näissä ?

@Jasmina20 voitko ihan parilla lauseella valaista minua näistä biopankkikielto ja auria biopankki jutuista ?
Sait varmaan samat laput kun luultavasti kävit myös tykslabissa :D ?

Jasmina20
@W.we No nyt ei ole kyllä mitään hajua, pikaisesti googlasin mitä edes ovat. Meillä siis hoitosopimuksen yhteydessä vaan allekirjoitettiin paperit alkioiden pakastuksesta ja säilytyksestä. Liittyyköhän tää jotenkin sperman pakastukseen vai häh?o_O:ROFLMAO:

Blu
Tänään tuli omakantaan viesti, että kaksi oli selvinnyt pakkaseen asti. Se oli helpotus, sillä olin ihan varma, että kaikki olivat pysähtyneet siihen neljänteen päivään. En tiedä sen kummemmin, että missä kunnossa ne olivat tai luokitusta. Oletan, että kuusipäiväisiä kun viidentenä päivänä kerrottiin vaan, että ovat jatkoviljelyssä.

Tiedättekö pitääkö epäonnistuneen kierron jälkeen pitää välikierto?

Näitä luetaan