IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

YrittäjäJ, ymmärrän kyllä ton logiikan, että Gonapeptyl aiheuttaa LH-nousun, ja jos LH:ta on aivan ylenmäärin "tyhmät" r-testit näyttää väärää positiivista, mut LH piikki on tosi nopea, että just ei varmaan montaa päivää pitäis näkyä. Oon ihan satavarma, että raskaana olit.

Mulla eilen ovistesti ihan mitäänsanomaton, tänään vähän vahvempi. Myös PC hieman vahvempi ja kuivana myös tummempi kuin eilen. Jotain siellä VARMASTI tapahtuu, koska mulla on NIIN raskautunut olo. Mahassa ihan samat juilinat mitä esikoisesta.

http://aijaa.com/rRDuEs
No onhan tuo nyt jo ihan selkeä viiva! Onnea!!! :love: Onkos se nyt sitten jo täyskymppi maaliskuun plussanneita? Huikea kuukausi!
 
Täälläpä on paljon meininkiä! Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille!

Näin välikierron aikana aika matelee... Hoh hoijaa... Ei jaksa palstaillakaan niin paljoa. Mutta muutaman viikon päästä taas täysi rähinä päällä, toivottavasti! ;)
 
Sepä oli sitten hoidot meidän osalta tässä! Soluista kaksi oli pystytty ICSaamaan, mutta tähän aamuun mennessä ei hedelmöittymistä ollut tapahtunut. Häviävän pieni mahdollisuus vielä on, että maanantaihin mennessä jotain tapahtuu ja kaikkia neljää seurataan vielä sinne asti, mutta eiköhän se ollut nyt tässä. :cry: 2001 aloitettiin exän kanssa, jolloin 1 IVF/tuoresiirto. Nyt uuden kullan kanssa 1IVF/ tuoresiirto ja 1 IVF/ICSI eikä edes siirtoon asti päästy. Ehkä vielä jossain vaiheessa harkitaan luovutettuja munasoluja tai sitten vaan keskitytään tuohon yhteen maailman ihanimpaan adolapseen ja matkusteluun. Päivittelen itseni maanantaina tuonne eläköityneisiin, kunhan saadaan vielä se varmistussoitto. Onnea ja tsemppiä ihan valtavasti teille kaikille muille! Toivottavasti kevään plussajunissa on paljon vapaita paikkoja! (y)
 
Voi ei Tiltuli, olen niin pahoillani. :cry: Ja tiedän hyvin, mitlä teistä tuntuu. Meillähän kävi ekassa hoidossa samoin, että mitään siirrettävää ei saatu. Jos seuraavassa hoidossa on yhtä huono lopputulos, niin sitten on kai vaan myönnettävä, ettei tästä mitään tule (argh, en edes haluaisi sanoa tällaista ääneen, mutta niin se vain on). Mutta eihän ne luovutetut solutkaan huono ajatus ole, ja onneksi teillä on jo yksi päivänsäde iloa tuomassa. Paljon voimia teille, mihin ratkaisuun sitten jatkossa päädyttekin!

Hurjasti onnea Tupsulille viivan vahvistumisesta! Teillähän on ollut huikea onnistumisprosentti parissa viime IVF:ssä. :) Kaikille piinailijoille pidän peukut ja varpaat pystyssä ja jännäilen puolestanne. Darni, siirrettiinkö teille muuten kaksi alkiota?

Melkoinen plussakuukausi tämä on kyllä ollut! Toivottavasti yhtä iso plussajuna odottaa meitä ensi kuussa yrittäviä. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: icsi mamako
Roxanne, kiitos! :love: Meillä on todella nyt mennyt kaksi viimeistä IVF:aa hyvin. Käytössä luovutetut siittiöt, eli mitään yritysaikaa ennen hoitoja ei voi oikein laskea, kun simppoja ei tuu omasta takaa käytännössä ollenkaan. Ekat inssit 8/2012 lähtien yhteensä 7 kertaa (vastustettiin IVF:aa viimeseen asti...) Ekassa 3/2013 IVF:ssa meillä 12 munasolua (lyhyt kaava), yksi siirtoon, erittäin fragmentoitunut, olisko 4-luokkaa, (VL:n entisellä asteikolla top, 1,2,3,4,5=roskis), mut siirrettiin kuitenkin, nega. Toinen IVF 5/2013 (lyhyt kaava, eri lääkkeet), kahdeksan munasolua, kuusi hedelmöittyi, kaksi huonolaatuista (4-luokkaa) siirtoon, nega. 3. IVF 8/2013 (pitkä kaava, eri lääkkeet) 5 munasolua, kaikki hedelmöittyi, yksi top 6-soluinen (2 vrk ikäinen) ja 5-soluinen nontop tuoresiirtoon, josta lapsi, loput pakkaseen luokkaa 2-3, yksikään ei selvinnyt sulatuksesta 2/16. Nyt 4. IVF 3/16, josta 11 munasolua, 9 hedelmöittyi, yksi nontop 4AA+ siirtoon, josta plussa, loput kahdeksan pakkaseen kahdessa erässä, paksutumaisuutta osassa, joten blastoviljelyä suositeltiin näille jatkoon, jos tarvitaan. Eli kaksi huonosti ja kaksi hyvin mennyttä. Haluan korostaan, että ensimmäinen IVF ainakin meillä ja usein monella muullakin on kokeilua, etsitään oikeaa lääkitystä ja kaavaa. Meillä oli myös toinen tällainen "huti". Kolmanteen löytyi oikea lääkitys (menopur, synarela, pitkä kaava) ja sama systeemi toimi neljännelläkin kerralla. Mut mullahan on vasta 3+2, että en kyllä vielä lippua täällä liehuttele...:ROFLMAO: Pahinta peläten, parasta toivoen, jalat maassa, pää pilvissä jne! Toivottavasti joku saa tästä tarinasta ammennettua toivoa ja jaksamista lähteä esim. 3. tai 4. IVF:n, koska 4. IVF:n asti raskautumisprossat nousee.
 
Onnittelut vielä tupsuli:love:
Roxanne
juu kaksi siirrettiin. Luokista en tiedä mutta 5 ja 6 soluiset, lääkärin mukaan toinen ei niin hyvä ja toinen hyvä.
Siis nyt mulla aamulla venähti selkä niin että sanoin miehelle että antaa panadolin, vetäisin sen ja noin tunnin päästä huomasin yöpöydällä 800mg burana purkin:mad: oli vahingossa ottanut väärän purkin ja nyt oon ihan paniikissa:barefoot: enhän mä mitään eroa tabletissa huomannu/ osannu kattoa.
Mies on itsarin partailla, no ei nyt ihan mutta hirveessä syyllisyyden tunnon tuskissa pyörii hermona edestakasin. V..tu mikä päivä.
Klinikalta buranaan ehdoton kielto, oonko mä nyt mokannu koko hoidon tolla sa...tanan pillerillä:unsure::(:mad:
 
Darni eikös Buranan mainoksessakin sanota, että ei raskauden viimeisenä kolmantena (silloin voi tehdä munuaisille jotain muistaakseni). Kyllä niitä myös on joillekin lääkärin puolesta määrätty raskaana kun muu yksinkertsisesti ei toimi.
Mä veikkaan, että burana on näitä lääkkeitä että voi ottaa raskaana mikäli saama etu on suurempi kuin mahdollinen haitta - eli et ole tehnyt mitään peruuttamatonta!
 
Darni, koita vaan unohtaa koko Burana, Mandalan sanoin, et ole tehnyt mitään peruuttamatonta. Mullekin on määrätty sitä jopa jarruks, vaikka nimenomaan kai ennen ovista ei pitäis ottaa. Tsemppiä!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos ihanaiset, ette usko kuin rauhoitti (y)
Googlesta löyty pelkkää negatiivista keskustelua ja se lisäs vielä paniikkia. Mutta nyt rauhotuin hieman ja saan varmasti nukuttuakin:)
Mutta kai sitä kaikista pienistäkin tässä tilanteessa pelästyy, hitto soikoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Darni73, ei todellakaan mitään hätää yhdestä Buranasta. Suurin osa naisista ei tiedä tossa vaiheessa olevansa raskaana ja nauttii alkoholia, lääkkeitä, tupakoi ym, ja lopettaa sitten kun testi on plussa (jos lopettaa). Yksi Burana ei varmasti vaikuta mitenkään. Ja joillain naisilla on ihan lääkärin määräämänä esim. mielialalääkkeitä, reumalääkkeitä, psykoosilääkkeitä, lääkkeitä tulehdussairauksiin ym, mutta niissäkin pyritään pienimpään annokseen ja turvallisimpaan valmisteeseen. Minäki itse asiassa jouduin alottamaan Kefexin-antibiootin. Kyllä mietin kymmenen kertaa voinko aloittaa, mut sitten hoitamatta jättäminen olis ollut pahempi vaihtoehto alkionkin kannalta. Muuten, Parasetamolista on tullut uutta tutkimusta ja sekään ei ole niin turvallinen vaihtoehto kuin aiemmin on ajateltu. Että kaikki lääkkeet minimiin, mut jos on ihan pakko, niin sitten pienin määrä ja mahdollisimman turvallista lääkettä (kysyä ensin neuvolasta).

Tänään en ole uskaltanut testata, eilen tuli tummempi viiva, oireet ennallaan... Viime kertaan verrattuna en testaa nyt joka päivä, että saa ainakin nauttia toistaiseksi raskaana olosta rennommin mielin eikä vertailla jatkuvasti viivoja:rolleyes:
 
Darni eikös Buranan mainoksessakin sanota, että ei raskauden viimeisenä kolmantena (silloin voi tehdä munuaisille jotain muistaakseni). Kyllä niitä myös on joillekin lääkärin puolesta määrätty raskaana kun muu yksinkertsisesti ei toimi.
Mä veikkaan, että burana on näitä lääkkeitä että voi ottaa raskaana mikäli saama etu on suurempi kuin mahdollinen haitta - eli et ole tehnyt mitään peruuttamatonta!
Munuaiset voi olla kans yks vaikutus, mut toinen on myös liian aikainen oikovirtauksen sulkeutuminen sydämen ja kehon verenkierron välillä, jonka tulehduskipulääke saattaa sulkea ja aiheuttaa ongelmia ennen syntymää. Syntymän jälkeen tulehduskipulääkettä käytetään päinvastaisessa tarkoituksessa, pienellä määrällä voi sulkea kyseisen - sikiöajalla siis fysiologisen reiän - jälkikäteen, koska syntymän jälkeen oikovirtauksesta on haittaa.

Muoks. Mutta tämä on siis viimeisen raskauskolmanneksen aikana. Käsittääkseni just toisella kolmanneksella voi käyttää tulehduskipulääkkeitä.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 09/2012 # toinen # ? / vähän pco:ta / kohtutulehdus/ ikä? # 1.IVF/1PAS
Adelmiina_ #2012 #ensimmäinen "vähän endo/tuhoutunut johdin #2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/2015 # ensimmäinen # matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 2.icsi
Domi # 4/ 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 2. PAS
Ellemiinu #2013 #ensimmäinen #pco epäily + endo #1.IVF

epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
# 4/2014 # ensimmäinen # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: # 2015 # ensimmäinen # siittiöt # 2. ICSI
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Juru27 # 2013 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI
Kiela # ? # toinen (tyttö 2015) # siittiöt # 1.ICSI/6.PAS

Kielon-kukka # 2013 # ensimmäinen yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)
Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Nappeus # 2014# ? # PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF/1.PAS
Nennalii
# 2012 # ensimmäinen #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/3.PAS (ei tuore siirtoa)
Pirunpelto # 1/2013 # ensimmäinen # oma ikä + simpat # 1.ICSI
Plussamamma #2014 #ensimmäinen #selittämätön #1.IVF

Pupuska81 #3/ 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/2012 # ensimmäinen # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI/1.PAS

Reuna # 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/2014 # ensimmäinen # ikä/siittiöt # 1.IVF/ICSI

SalamaT # 5/14 #mun ensimmäinen#endo+ikä# 2.IVF/1.PAS
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI/3.PAS
Toive* # 7/013 # ensimmäinen # johtimet tukossa # 1.IVF
toive-94 # 2014 # ensimmäinen # lapsena saidastettu syöpä/ alhainen AMH #

Toiveikas81 #hoitoihin 2014 #ensimmäinen #endo + siittiöt # 1. ICSI/1. PAS
Tupsuli # 1/2016 #selittämätön # 4.IVF (1.saanut alkunta 3.IVF:n tuoresiirrosta) #
vipe1986 # 2013 # eka yhteinen (edel.suht. -07 tyttö) # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 4.PAS
Wawwi # 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Xesca # 2014 # ensimmäinen #selittämätön/ hormonitasapaino ? # 1.ICSI

Yrittäjä J # 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS (huhtikuu)

"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua


Piinailijat::whistle:
Tupsuli
: testipv 27.3 (2pv/11.3)
Domi testipv. 28.3 (2pv/14.3)
Darni73 testipv. 30.3 (3pv/17.3)
Salama T testipvä 1.4. (2pv/18.3)

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmikuu:
JONPA77 1.IVF/1.tuoresiirto
Orapihlaja 1.IVF
Maaliskuu:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF3.PAS (3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
uskon, että miestä ahdisti, ahdistaa vähemmästäkin, näiden asioiden suhteen kun haluaa tehdä taatusti jokainen kaikkensa, että kaikki menisi nappiin.

Ette usko mikä helpotuspäänsärky ihmisellä on ollut männä päivinä! oon niin helpottunut, että tekisi mieli itkeä! Mähän bongasin päivänä eräänä vessapaperista punaista ja heitin kirveen kaivoon ihan samantien. Kivut olivat niin kovat, että olin ihan varma, että viimeistään yön aikana alkaa kunnon valuminen. Eilan aamulla herätessäni ylläri oli suuri, kun ei mitään ollutkaan tullut, eikä tullut vessareissullakaan. Perjantain jännitin ja olin suorastaan hysteerinen, ei mitään. Ei eilen aamullakaan mitään.
Lauantaita odotin kuin kuuta nousevaa, siksi että sain aloittaa Luget ja vaihdoin myös laastarit. Kovat menkkamaiset jomot ovat väistyneet ja vuotoa ei ole. Se pieni tippa siinä vessapaperissa sai aikaan sellaisen luovuttamisen ja itsensä soimaamisen, ettei vielä ikinä! Hitto mä haastan ton vessapaperifirman oikeuteen oikeesti, siinä paperissa oli joku spotti! en alkanut sitä sen kummemmin analysoimaan, että mitä se oli, koska olin niin luovuttanut. Mieskin kertoi sittemmin, että oli paperista bongannut jotain väriläiskiä, tosin mustaa. miksi hitossa mulla just on punaista? Tänään bongasin uuden punaisen läiskän ja sitä tutkin pinseteillä (kiinnostavaa?) ja se oli siinä paperissa tosiaankin kiinni. Voi jumantsuka!
 
Sain perjantaina Naikkarilta kärilön kiinni, kun en enää jaksanut odottaa niiden yhteydenottoa. Saimme lääkäriajan 30.3. ja huhtikuun alun kuukautisista on tarkoitus aloittaa IVF/ICSI hoito.
Kun kävimme viime syyskuussa siellä ensikäynnillä puhui lääkäri, että mulle tulee se lyhyen kaavan mukainen hormonihoito.
Jännittää kauheasti miten muistan pistellä piikit aina samaan aikaan päivästä ja minkälaiset sivuoireet niistä tulee. Valmiiksi jo itkettää ja naurattaa vuoronperään. :D
Miten olette saaneet sairaslomaa töistä punktioon? Onko se palkallista? Kannattaako mieluummin olla omalla ilmoituksella? En haluaisi kertoa töissä tästä pomolle mitään, koska työsopimukseni on katkolla toukokuun lopussa ja mulla olis mahdollisuus saada vakipaikka. Olen ihan varma, että pomo tutkii saikkulapun numerokoodin, hoitoalalla kun olen...
Käytän tätä kännykällä niin en uskalla mennä sörkkimään tuota listaa, mutta minutkin saa lisätä sinne. :)
#04/2015 #1. yhteinen #azoospermia #1. ICSI
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 09/2012 # toinen # ? / vähän pco:ta / kohtutulehdus/ ikä? # 1.IVF/1PAS
Adelmiina_ #2012 #ensimmäinen "vähän endo/tuhoutunut johdin #2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/2015 # ensimmäinen # matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 2.icsi
Domi # 4/ 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 2. PAS
Ellemiinu #2013 #ensimmäinen #pco epäily + endo #1.IVF

epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
# 4/2014 # ensimmäinen # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: # 2015 # ensimmäinen # siittiöt # 2. ICSI
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Juru27 # 2013 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI
Kiela # ? # toinen (tyttö 2015) # siittiöt # 1.ICSI/6.PAS

Kielon-kukka # 2013 # ensimmäinen yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)
Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Nappeus # 2014# ? # PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF/1.PAS
Nennalii
# 2012 # ensimmäinen #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/3.PAS (ei tuore siirtoa)
pipa84 #04/2015 #1. yhteinen #azoospermia #1. ICSI
Pirunpelto # 1/2013 # ensimmäinen # oma ikä + simpat # 1.ICSI
Plussamamma #2014 #ensimmäinen #selittämätön #1.IVF

Pupuska81 #3/ 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/2012 # ensimmäinen # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI/1.PAS

Reuna # 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/2014 # ensimmäinen # ikä/siittiöt # 1.IVF/ICSI

SalamaT # 5/14 #mun ensimmäinen#endo+ikä# 2.IVF/1.PAS
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI/3.PAS
Toive* # 7/013 # ensimmäinen # johtimet tukossa # 1.IVF
toive-94 # 2014 # ensimmäinen # lapsena saidastettu syöpä/ alhainen AMH #

Toiveikas81 #hoitoihin 2014 #ensimmäinen #endo + siittiöt # 1. ICSI/1. PAS
Tupsuli # 1/2016 #selittämätön # 4.IVF (1.saanut alkunta 3.IVF:n tuoresiirrosta) #
vipe1986 # 2013 # eka yhteinen (edel.suht. -07 tyttö) # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 4.PAS
Wawwi # 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Xesca # 2014 # ensimmäinen #selittämätön/ hormonitasapaino ? # 1.ICSI

Yrittäjä J # 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS (huhtikuu)

"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua


Piinailijat::whistle:
Tupsuli
: testipv 27.3 (2pv/11.3)
Domi testipv. 28.3 (2pv/14.3)
Darni73 testipv. 30.3 (3pv/17.3)
Salama T testipvä 1.4. (2pv/18.3)

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmikuu:
JONPA77 1.IVF/1.tuoresiirto
Orapihlaja 1.IVF
Maaliskuu:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF3.PAS (3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Voi että Tiltuli, paljon voimia täältä <3

Huh, Hipsunpöpsy. Ihan kuin näissä hoidoissa mitään lisästressiä tarvittaisiin :eek:

Tervetuloa pipa84. Laitat kännykkään vaikka parikin muistutusta, yksi vaikka tuntia ennen ja toinen 5 min ennen kuin piikki pitäisi laittaa. Itse ainakin olin neuroottisen tietoinen alussa mihin aikaan pitää piikki laittaa, mutta siihenkin tottui ja usein oikein hätkähdin kun kännykän herätys alkoi soimaan, että miten voikin "unohtaa" koko asian. Tosta sairaslomapäivästä, niin se menee varmaan aika puoliksi. Osa on omalla ilmoituksella, koska se on ns. helpompaa ja osa taas toimittaa sairaustodistuksen, koska esim. esimies tietää hoidoista.
Itse olen tehnyt molempaa. Ekalla hoitokerralla soitin aamulla ja ilmoitin että jään kotiin, koska minulla on kova ja outu vatsakipu ;) toisella kerralla taas ilmoitin etukäteen että menen pieneen päiväkirurgiseen toimenpiteeseen ja toimitin sairaslomatodistuksen jälkikäteen, minulta ei kyselty tästä mitenkään, mutta olisi voitu hyvin kyselläkkin vaikka asia onkin minun oma asia ja meillä ollaan töissä aika avoimia asioista. Kannattaa siis valita se kumpi sulle sopii parhaiten :)

Onko täällä kukaan ottanut lasin ns. kiinnittymisviiniä? :) vähän tässä mietin, että pitäiskö jos huomenna siirtoon päästään...
 
Täällähän on ollut sutinaa :) onnea plussanneille ja tsemppiä jokaiselle omalle taipaleelle(y)

Meillä tää kuvio ei mee ihan ku elokuvissa. Viime kierrosta ei ovis+, lääkäri sitä mieltä et oli menny ohi, että se ovis+ ois ollu päivää ennen ultraa. No sitte menkat alkoki viikkoa ennen oletettua ja siitä sitte tikuttelemaan jo kp 8 alkaen, nyt sit tänää illalla sain tasavahvat taino todella selvän plussan illalla, digiä en raaski tehä ku kerran päivässä, taaskaan ei siis päästä siirtoon ku osuu varmaanki viikonlopulle niinku viimeksi vaikka silloin oli kyllä maanantain +. Ja nythän toi pääsiäinen on tossa vielä varmistamassa viikonlopun molemmin puolin ettei varmana onnistu... huoh! niin turhauttavaa.. tää on nyt sit jo kolmas kk ku siirto ei natsaa. Enkä ymmärrä et miks ei vois ottaa lääkkeitä avuks et sais vähä sihdattuu sitä päivää oikeeks, hoitaja aina tylysti vaa tokasee, että kun ei ole ovulaatiossa vikaa niin ei lääkkeitä ja odotellaan vaan seuraavaan kiertoon ja oon pyytäny että saisin jutella lääkärin kanssa ni ei onnistu sekään.. mä oon niin kypsä tohon julkisen touhuun että jos nyt joskus nuo 4 huurunenää saadaan käytetyks naikkarilla niin lähen salamana yksityiselle.huh, kylläpä helpotti saada avautua :whistle::whistle:
 
Onko täällä kukaan ottanut lasin ns. kiinnittymisviiniä? :) vähän tässä mietin, että pitäiskö jos huomenna siirtoon päästään...
Minä otin 1/4-1/2 annosta punaviiniä pp1-pp3, sattui just viikonloppu siihen :ROFLMAO: Ja otin viimeksikin. Lisäksi pureskelin yhden aspiriini 500mg päivää ennen siirtoa, vaikkei mulla ole hyytymisongelmia (todettu). Ja verigreippejä syön päivittäin... Siinä mun "tämänkertaiset" poppaskonstit. :geek: Lisäksi oon joka päivä käynyt parilla kävelyllä, että sais stressitasot laskemaan ja veret kiertämään. Myös siirtopäivänä kyllä kävelin aika pitkästi, vaikka sitten harmitti kun amerikkalaisilta klinikan sivuilta luin, että sitä ei suositella. Siirtopäivä pitäis ottaa rauhallisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: icsi mamako
icsi mamako mulla on ollut useassakin hoidossa tapana ottaa sitä ns. kiinnittymis viiniä (ihan opettelin sen takia juomaan) .. :) Nytkin olen joka ilta siirron jälkeen ja taisin siirtoa ennenkin ottaa pikkasen punkkua.. ei siis mitään suurta lasillista vaan kuitenkin, you know, eilen otin vielä ihan mini tirun, mut nyt sit en aikonut tänään enää.. vaikka usko onnistumiseen taas onkin ihan 0!
 
  • Tykkää
Reactions: icsi mamako
Tämä maaliskuu on kyllä ollut ihan huikee! Kauheesti plussia! Ihan on kohta vaikea pysyä perässä :) Onnea kaikille tasapuolisesti, kyllä näistä vaan tulee hyvä mieli itsellekin.

Kysymys akupunktiossa käyneille: Miten teillä on ajoittuneet käynnit ja onko teillä ollut pitkä vai lyhyt kaava? Mä oon siis käynyt vuosi sitten 4 kertaa sillä Yulan Niulla (Helsingissä) ja silloin siitä oli paljonkin apua endometrioosikipuihin. Inseminaatio ei kuitenkaan tuonut toivottua tulosta vaikka akupunktiossa kävinkin. Mutta mietin, että missä vaiheessa tuohon pitkään kaavaan pitäisi ne käynnit sovitella, osaako joku akunpunktio-viisas kertoa?

Mulle voisi ehkä jo päivittää näin:
Sphinx # 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo #2.IVF (04/2016)
 
Omaa napaa vaan nopeasti ennen töihinlähtöä.

Eilen alko menkat, tänään varasin ultran ja sain sen heti pääsiäisen jälkeen... Eli sitten vaan toivomaan, että se ovulaatiokin ilmestyy huhtikuun puolella ja päästään taas PASsiin :)

Täytyy tulla lukemaan kaikki kuulumiset, kunhan huomenna kerkeää... näköjään paljon taas kirjotettu ja tapahtunut :)
 
  • Tykkää
Reactions: icsi mamako
Voi hurjaa miten helppoa taas on keskittyä töihin kun kokoajan vaan pelottaa että puhelin soi ja kerrotaan ettei siirtoon tarvitse mennä :). Jotenkin ei yhtään lohduta ees se että sulatuksesta selviämisen todennäköisyydeksi sanottiin 90 %, onhan siinä kuitenkin 10 % mahdollisuus ettei selviä. Tiedän että oon aivan liian pessimistinen, näillä ajatuksilla ei varmaan ole edes mahdollisuutta onnistua.. En uskalla edes listalle vielä päivittää, vasta siirron jälkeen.

Voi Hipsunpöpsy, toi on kyllä kamalaa, jotain vastuuta pitäis olla kyllä paperinvalmistajallakin! Ja Tupsulille onnea, en taida vielä olla onnitellut! Ois kyllä kiva kun jatkuis vielä plussa-aalto loppukuullekin ja huhtikuulle myös. Mähän siis liityn toivottavasti tänään myös mukaan aprillipäivänä testaaviin :).
 

Yhteistyössä