IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Vipe ja Reuna, kuulostaa lupaavilta oireilta! Pidetään toivo kovasti yllä!!

Tinnu! Hieno viiva, onnea matkaan!!

Tupsuli! Ymmärrän täysin nuo tuntemukset ja pelot! En tiiä miten itse selviäisen sinne nt ultraan saakka, mikäli joskus vielä plussan saan. Se on raastavan kamalaa! Voimia jaksaa ja ole toiveikas! Uskon että kaikki on pikkusella hyvin!

Minä ajattelin ensiviikon alussa aloitella testauksen. Eilen pistin pregnylin taas ja nyt mietin että pistänkö enää. Jos vaan maltan, niin odotan keskiviikkoon ja testaan ekan kerran sitte, eli pp7. Viimeksikkin pistin pregnyliä, mutta viivat tasaseen vahvistui pp6 jälkeen. On kyllä ihan luovuttanut fiilis. Jotenkin sitä kehonsa muka tuntee. Ajattelin että tää eka siirto synnytyksen jälkeen olis sellanen, no "onnistuu tai ei" asenteella, mutta ei tää vaan hermoilematta näytä menevän :(
 
Viimeksi muokattu:
Kiela kiitos tsempeistä. Mä en ainakaan näköjään tunne omaa kroppaa yhtään / näissä hoidoissa aivot ja ajoittainen epätoivo ja mielikuvitus tekee tepposet. Olin muutaman epätoivoisen tunnin ajan IHAN varma että kemialliseksi tämä homma menikin, mutta hcg oli äsken 641... Eli ei siis täällä mitään hätää. Ehkä sinäkin suojaat itseäsi nyt pettymykseltä tuolla ajattelulla. Minä uskon sinullakin olevan kaikki hyvin, vielä on liian aikasta kuulostella oloja, koska ne voi sulla olla nyt erit kuin viimeksi, pidä toivoa yllä! Olet raskaana kunnes toisin todistetaan!
 
Domille pahoittelut negasta :(

SalamaT lle viivanvahvistumisia hyvältä näyttää (y)

Sit kysymys eli onko muilla ollut siirrosta asti kohdun ja toisen munasarjan kohdilta kipeä näin monta päivää. Siirto siis to ja punktio ti. Välillä tosiaan ihan äkkinäisiä koviakin kipuja ja koko ajan semmosta paineentunnetta.. jännää. Ja samoin noi mun pimppapallerot tekee mulle huonon olon:(:sneaky:
Mulla oli ihan hirveitä kipuja välillä, soitin klinikalle ja kerroin epäileväni munasarjan kiertymää. Sattui niin hirveesti, mut ne rauhoitteli, että kuuluu asiaan ja kyllä kipu sitten helpottikin hieman. Edelleen, yli kaksi viikkoa punktiosta ajoittain käy ihan hiivatisti, varsinkin aamulla jos venyttelyä tai tekee äkillisiä aivastuksia tai kiertoliikkeitä.
 
Domi olen todella pahoillani negasta :(

Ootko Darni testaillut vielä lisää? :unsure:

Paljon viivojen vahvistumisia kaikille viivan saaneille!!!

Itse ajattelin huomenna aloittaa kunnolla testaamisen, huomenna siis pp6/dpo11. Tein kyllä jo to ja pe pc:n testit, ja sain niistä roskishaamut testiajan jälkeen, mutta en oikeen uskalla luottaa niihin, kun viivat ilmestyi tosiaan testiajan jälkeen ja kun testasin niin ajoissa, jos kuitenkin oli vaikka pregnyliä vielä kehossa.
Mulla on ollu sen tuikkivan kivun jälkeen torstaina todella etova olo, mutta eilen ja tänään lähes oireeton, ehkä vähän menkkamaisia paineen tunnetta alavatsassa ja nivusissa vihlontaa. Mutta jotenkin on aika epätoivoinen olo, tänään on tällänen päivä ettei riitä usko. Jotenkin tätä lisää vielä se, että olen viimeisen vuorokauden leikkinyt ihanan 1 v. sisarenlapsen kanssa, joka kovasti suukotti ja halaili minua jne, mutta minun ja miehen katseet toisillemme kertoi kyllä kaiken, voi kun saataisiin vielä joskus se oma, joka suukottaa ja halaa kovasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Testannut monta pc liuskaa ja kaikkiin tulee reilun puolentunnin päästä joku viivanpaikka näkyviin, ihan samoja kun eiliset mistä laitoin kuvat. Uusia en oo kuvaillu ku ei mitään muutosta ja ohjeesta luin että max aika on 5min joten reilusti yli testiajan menee mulla että jotain näkyy. Onestepin liuskoihin tänään tullu siihen viivanpaikkaan selvästi näkyvä testiviiva mutta kuivuttua se taas muuttuu negaksi, eli päinvastoin ku pc liuskat. Kyllä näillä päivillä pitäs jo näkyy jos näkyäkseen.
Jatkosta ei mitään tietoo kun ei pakkasessa oo mitään ni näillä näkymin viimeinen yritys oli tää.
Mites domi teillä jatko tiedossa? Oliko jotain pakkasessa(en jaksa nyt selailla vanhoja viestejä)?
 
Kiitos pahoitteluista, eilen illa tuli aika syvällä sukellettua.. Vituttaa taas se et piti joulukuussa se kemiallinen saada, kun oli jo aika luovutus fiiliksissä, niin tyhmää toivoa vaan loi.. Kolme on meillä pakkasessa, pitänee ne kai siirrellä.. ihan en oo varma pitäskö yhen välikierron nyt vai miten. Ja en tiiä mitä sit kun noi on siirretty.. Kun ei oo tapana ollut luovuttaa mut joo.. saa nähdä. Tyhmäähän se on päätä seinään hakata, taitaa olla se 7 siirtoa takana josta yks kemiallinen joka sekin alko tuhruttaa jo ennen testipäivää ja kun ei mitään korjattavaakaan olevinaan oo niin mistä helvetistä se nyt sit vois onnistuminen enää tulla..
 
Kiitos pahoitteluista, eilen illa tuli aika syvällä sukellettua.. Vituttaa taas se et piti joulukuussa se kemiallinen saada, kun oli jo aika luovutus fiiliksissä, niin tyhmää toivoa vaan loi.. Kolme on meillä pakkasessa, pitänee ne kai siirrellä.. ihan en oo varma pitäskö yhen välikierron nyt vai miten. Ja en tiiä mitä sit kun noi on siirretty.. Kun ei oo tapana ollut luovuttaa mut joo.. saa nähdä. Tyhmäähän se on päätä seinään hakata, taitaa olla se 7 siirtoa takana josta yks kemiallinen joka sekin alko tuhruttaa jo ennen testipäivää ja kun ei mitään korjattavaakaan olevinaan oo niin mistä helvetistä se nyt sit vois onnistuminen enää tulla..
Täältä puuttuu sellanen *lohduttava halaus* -näppäin.
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77 ja Domi
Testannut monta pc liuskaa ja kaikkiin tulee reilun puolentunnin päästä joku viivanpaikka näkyviin, ihan samoja kun eiliset mistä laitoin kuvat. Uusia en oo kuvaillu ku ei mitään muutosta ja ohjeesta luin että max aika on 5min joten reilusti yli testiajan menee mulla että jotain näkyy. Onestepin liuskoihin tänään tullu siihen viivanpaikkaan selvästi näkyvä testiviiva mutta kuivuttua se taas muuttuu negaksi, eli päinvastoin ku pc liuskat. Kyllä näillä päivillä pitäs jo näkyy jos näkyäkseen.
Jatkosta ei mitään tietoo kun ei pakkasessa oo mitään ni näillä näkymin viimeinen yritys oli tää.
Mites domi teillä jatko tiedossa? Oliko jotain pakkasessa(en jaksa nyt selailla vanhoja viestejä)?
Sama kuin Domilla, mulla tuli kyyneleet silmiin kun luin tuon, että viimeinen hoito tämä. Mä olisin niin kovasti toivonut teille onnistumista. Mä pidän vielä pientä toivoa yllä noista viivanpaikoista. *Halaus*
 
Kyllähän tää niin koville ottaa kun vuosia yritetty toivottu haaveiltu suunniteltu jne jne...
Itkua vielä ei oo tullu tässä testaillessa vaikka lähellä on ollut, mutta tiedän että tulee viimeistään testipäivänä se on varma ja taas huutoitkua tiedän sen. Mutta jos jatkan nieleskelyä ja yritän pidätellä tunteita jatkuu paska olo vähintäänkin niin kauan kun kunnolla saan purettua ulos.
Anteeksi etten kommaa kaikkien viesteihin erikseen, tuntuu ettei mitään järkevää löydy mun päästä tällä hetkellä:notworthy:
Ja toinen asia minkä tiedän on että en täältä palstalta pysty lähtee kun haluan seurata kaikkien teidän polkua hoidoissa ja toivon sydämestäni että jokainen onnistuu! On jotenkin kaikista teistä tullut mulle omalla tavallaan läheisiä palstalaisia kun jokainen meistä käy läpi samoja asioita ja tuntemuksia niin jotenkin tän virtuaalisen yhteydenkin saan tuntumaan niin läheiseltä.
En mä tiedä.. Purkausta tämäkin kirjotus taas mutta jotenkin helpottavaa purkaa kun Te ymmärrätte, tiedän senkin:)
 
  • Tykkää
Reactions: vipe1986
Täällä aloitettu testailu pp6/dpo11, täysin puhdas nega. Ajattelin tehdä vielä toinen myöhemmin tänään, kun moni on täälläkin kommentoinut ettei se aamupissa oliskaan paras vaihtoehto näin aikaisessa vaiheessa. Mutta kyllä täällä alkaa toivo hiipumaan.
 
Samoin piti kirjautua sisään ihan vaan Darnille ja Domille voimia toivomaan. Kun jotenkin sais sitä ahdistusta siirrettyä vaikka tänne minulle, pois teidän harteilta.

Näin välikierrossa on niin välinpitämätön olokin että mielellään kantais vaikka muidenkin murheet. Ihan jäitä poltellessa menny tämä kuukausi. Yrittäjä J eikös tässä parin viikon sisällä taas hypätä tuntemattomaan tässä asiassa.

EDIT: icsi mama ei vielä... on vielä päiviä aikaa! (n)
 
Mitä veikkaisitte.... kuinka kauan mahtaa näkyä pregnyl, jos oon perjantaina pistänyt 1300, eli 1/3 ampullista, niin pitäishän sen tiistaihin mennessä olla hävinnyt mun kehosta? Nyt en muista miten se puolittuminen meni ja en jaksa kuuklailla.

Icsi Mama! Onnea testailuun... aamun eka testi, ei oo mullakaan niin vahvaa koskaan näyttäny ku päivällä tai illalla tullu vahvempaa viivaa. Pp6 on aikaisin testattu ja harvemmin vielä mitään näkyy, paitsi aikaisin kiinnittyneet plastot. Itse aloittelen myös tuolloin, eli ylihuomenna on pp6 ja toivon siis että pregnyl ei enää näkyisi. Jos näkyy niin siinähän sitte on hyvä syy menettää hermonsa lopullisesti ja testata testaamisen perään. Mulla on Sofi merkkisiä testejä, oon joskus tilannut niitä samalla ku ovistestejä tilasin. PC ja apteekin oma testi on ollu tähän saakka mulla käytössä, mutta nyt aattelin tuhota noita Sofeja ku tullu joskus hankittua.

Darni ja Domi....iso voimahalaus!!
 
Mä naulaan vielä viimeisen naulan Sofi One Steppien arkkuun: tein testin sinä päivänä kun veren hcg oli 173. Kolme päivää myöhemmin tein suunnilleen samaan aikaan silmämääräisesti yhtä vahvasta pissasta testin uudestaan ja viiva oli yhtä hailakka ja jopa mun mielestä haalistunut ja meninkin sitten labrasta aneleen hcg-määritystä, joka oli 641.... Ehdin siis olla jo ihan varma kemiallisesta. Sitä paitsi mulla nuo Sofi One Stepin 10 mIU/ml liuskatestit alkoi näyttää ilman mikroskooppia nähtävää viivaa noin pp12-13, kun PC näytti pp6-7. Että en voi suositella kyseisiä testeja, kun eivät todellakaan ole herkkiä ja vielä vahvistuvat äärettömän hitaasti ja epäloogisesti. Että ei kannata ainakaan huolestua jos Sofit näyttää negaa, se ei todekkaan tarkota vielä mitään..!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Darni ja Domi, ensinnäkin hirmuisesti voimia ja jaksamista! Icsi-mamalle vielä toivoa, ei vielä heitetä kaikkea toivoa hukkaan. Kielalle tsemppiä testailuun! (y)

(.) Täällä ihan jäätävä turvotus, meinannu saada eilen housun nappia edes kiinni, vaikka pistelyjen aikaan ei ollut mitään ongelmaa. Myös toispuoleiset alavatsakivut jatkuvat, yskäisy sattuu. Katukivetykseltä tielle astuminen sattuu. Seisomaan nouseminen sattuu. Kylkeen sattuu. Nukkuessa herää välillä kun vihlaisee kovemmin. Mies on sitä mieltä, että täytyisi soittaa jo klinikalle, että jos kuitenkin olisi joku vialla. PP 4 tänään. Mites Vipe sun tilasi?
 
Täällä kolmipäiväisen siirrosta nyt 6 päivää. Menkkakipuja on jonkun verran ollut, kiihtyen aina iltaa kohti. Rintoja aristaa jonkun verran ja tunnen istuessakin niiden olemassaolon. Kai ne ovat sitten turvonneet. Oikean käden etusormi on jostain syystä kerännyt ihan huolella nestettä itseensä, tiedä häntä mistä syystä.

Testejä mulla ei ole, eikä tule vielä hetkeen, onneksi tämä pääsiäinen on ollut tässä "häiritsemässä", ei ole ehtinyt edes ajatella koko asiaa kun on mennyt niin muksun kanssa touhutessa ja trullitellessa. :)

Toivotaas nyt oikein hurjaa plussatuulta tänne!
 
Darni ja Domi, ensinnäkin hirmuisesti voimia ja jaksamista! Icsi-mamalle vielä toivoa, ei vielä heitetä kaikkea toivoa hukkaan. Kielalle tsemppiä testailuun! (y)

(.) Täällä ihan jäätävä turvotus, meinannu saada eilen housun nappia edes kiinni, vaikka pistelyjen aikaan ei ollut mitään ongelmaa. Myös toispuoleiset alavatsakivut jatkuvat, yskäisy sattuu. Katukivetykseltä tielle astuminen sattuu. Seisomaan nouseminen sattuu. Kylkeen sattuu. Nukkuessa herää välillä kun vihlaisee kovemmin. Mies on sitä mieltä, että täytyisi soittaa jo klinikalle, että jos kuitenkin olisi joku vialla. PP 4 tänään. Mites Vipe sun tilasi?
Ihan sama ku sulla eli kaikki sattuu mahaan ja täällä sitä naistentautien päivystyksessä ollaan. Pakko tarkistuttaa et kaikki on ok. Kirjottelen myöhemmin lisää...
 
  • Tykkää
Reactions: Reuna
Tuppaan törkeästi mukaan, olen lukenut tämän ketjun kokonaan ja teiltä saa selkeämpiä vastauksia kuin lääkäriltä ja muiden plussat valaa itseenkin toivoa :)

Onko muilla käynyt näin..Itselläni pp9 eilen ja vaaleanpunainen vuoto alkoi. Menkat pitäis alkaa vasta 4 päivän päästä ja yleensä tää kroppa toimii menkkojen suhteen säntillisesti. Sekoittaako nuo lutinukset oman kierron? Mitä on tehty eri tavalla seuraavassa hoidossa? Ja tärkein, kuinka nopeasti pääsee PASsiin vai onko klinikka kohtaista?

Jotenkin luulisi olevan jo tottunut näihin pettymyksiin 10-vuoden aikana mutta taas on silmäluomet kuin makkarat eilisen jälkeen :D Mies sai osansa kun oli ostanut vessapaperia jossa on ruskeita kuvioita. Ei varmaan viikko sitten uskonut että sekopäinen vaimo kyttää tuotoksia vessassa :)
 
Pahoittelut negoista Darni ja Domi. Ja isci mamako ei vielä luovuteta, negaa taitaa kyllä pukata täälläkin.. SalamaTlle varovaiset onnittelut!

Tervetuloa mukaan Emmiina85. Mullakin alkoi tuoresiirron jälkeen omasta mielestäni menkat tosi ajoissa (blaston jälkeen pp7), mutta lääkärin mielestä oli ihan normaali aika kun oli melkein 2 viikkoa punktiosta kuitenkin. Seuraava kierto olikin sitten muutaman päivän pidempi. Mulla siis normaalisti aika kellon tarkka kierto.

Vipelle ja Reunalle tsemppiä kipujen kanssa :( harmi että on vielä just pääsiäinen.
 
Emmiina85 mulla on olemmissa tuoresiirroissa alkanut tuhruttaa pp10 lugejen läpi. Alkaa kyllä siis näissä PAS:seissakin joskus pp.11-13.

Hahaa kun ei naurata.. eilen siis alko jo ihan punanenvuoto ja en sit illalla enää laittanut lugea pois valumaan, kun eilis aamunkin testi oli täysin nega. Nyt sit tossa aamulla kuitenkin tein testin kun kerran pitää tehä virallisena päivänä vaikka plaaplaa.. En edes oikeen kattonut, olin vaan et nonniin nyt se on siinä pari minsaa ollut et eikös tuo riitä ja oli heittämässä roskiin ku vilkasin et mitä vittua!!! Hitokseen haalea toinen viiva! (ja ei tarvii kenenkään koittaa tsempata et josko vielä ;)) Sillälailla, pitääkö tässä nyt sit rueta panikoimaan kohdun ulkoista... Viimeks se kemiallinen näky tolleen sillon tuhrun alkupäivänä pp.12 ja oli jo testipäivänä selvempi.. (nyt oli siirto toki kierron pv 21 ku viimes 24 jos se jotain vaikuttaa).. joopajoo.. miks sitä pitää olla niin kuuliainen et totelee ku käsketään tekee testi viellä testipäivänä.. ois nyt saanut olla se ihan pelkkä nega vaan..
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 9/12 # 2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/15 #1. # matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 # 1. yhteinen # simpat # 2.icsi
Domi # 4/12 # 1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 2. PAS
Ellemiinu # 2013 # 1. # pco epäily + endo #1.IVF

epätoivoista yritystä # 10/07 # 1. # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
# 4/14 # 1. # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # 2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: # 2015 # 1.# siittiöt # 2. ICSI
ilo2010
# 2012 # 2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Jenifer
# 1/15 # 1. # selittämätön/tuuba # 1.IVF
Juru27 # 2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kiela # ? # 2. (tyttö 2015) # siittiöt # 1.ICSI/6.PAS

Kielon-kukka # 2013 #1. yhteinen # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)
Mamido # n 1,5v # 2. # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Mar80 # 2012 # 1. # selittämätön # 1.IVF+ICSI/1.PAS

Nappeus # 2014 # ? # PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
# 11/15 # 1. # steri # 1.IVF/1.PAS
Nennalii
# 2012 # 1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
Pirunpelto # 1/13 # 1. # ikä + simpat # 1.ICSI
Plussamamma # 2014 # 1.#selittämätön #1.IVF

Pupuska81 # 3/13 # 1. # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # 1.# azoospermia+endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/12 # 1. # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI/1.PAS

Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 2.IVF/ICSI

SalamaT # 5/14 # 1.#endo+ikä# 2.IVF/1.PAS
Saaga76
# 7/12 # 1. # toinen johdin tukossa, selittämätön # 1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/13 # 1. yhteinen # selittämätön+endo # 2.IVF
Timjami77 # 7/13 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI/3.PAS
Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/ alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo + siittiöt # 1. ICSI/1. PAS
vipe1986 # 2013 #1. yhteinen # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # 2. # siittiöt + pco # 1.ICSI/4.PAS
Wawwi # 5/15 # 1. # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Xesca # 2014 # 1. #selittämätön/ hormonitasapaino # 1.ICSI

Yrittäjä J # 1/13 # 1. yhteinen # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Darni73 30.3( 3pv/17.3)
Salama T 1.4. (2pv/18.3)
mar80 1.4. (5pv/21.3)
icsi mamako 1.4. (5pv/21.3.)
Hipsunpöpsy 5.4 (3pv/22.3)
Kiela 11.4 (4pv/23.3)
Nennalii 4.4 (5pv/23.3)
Reuna 7.4 (2pv/24.3)

vipe1986 7.4 (2pv/24.3)

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmikuu:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maaliskuu:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 

Yhteistyössä