IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mulla oli joskus ihan hirveitä todella voimakkaita vihan tunteita raskaana olevia kohtaan ja niitä, joilla on pieni vauva. Sitten tuijotinkin murhaavasti naisia, jotka maha pystyssä vetelivät tupakkia. Ja sain todella voimakkaita tunnereaktioita, kun vaikka uutisissa oli juttuja lasten pahoinpitelyistä ym. Nuo tunteet tuli aaltoina, pahinta oli just sillon, kun oli jälleen negakierto ja piti "nollasta" aloittaa. Enkä käynyt katsomassa yhtään vauvaa hoitojen aikana / 1,5 vuoden aikana. Yhtään. Oli niin kova paikka. Vähän vanhemmat lapset menetteli, 2 vuotiaasta eteenpäin. Puoliso sai mennä lahjan kanssa tapaamaan sukulaisvauvoja, minulla oli "äkillinen työvuoro".
 
Huh, onpas täällä paljon kaikkea meneillään! Töissä on kamala kiire, mutta silti oli pakko tulla tänne kommentoimaan... Lämpimät onnittelut kaikille plussanneille.:love:

Toivo2016 tervetuloa! Mukava kuulla että täällä on muitakin nelikymppisiä :)

Ankkalinna, ymmärrän hyvin tunteesi. <3 Jos vain suinkin jaksat, yritä ihmeessä saada PASsia aikaistettua. Eihän tuollaiselle odottelulle ole mitään järkeviä perusteita! Ja vastasyntyneitä sun ei tosiaan ole pakko mennä katosmaan. Keksi vaikka joku valkoinen valhe (flunssa tms.) jonka verukkeella voit hyvin jättää vierailun väliin.

Darnille vielä sanoisin, että jos vain suinkin pää ja lompakko sallivat, niin älä vielä luovuta! Onhan täälläkin jotkut onnistuneet kolmannella kerralla - tai vaikka sitten viidennellä. Tuo lääkärin vaihtuminen lennossa kuulostaa kyllä tosi oudolle, joten klinikan vaihto on varmasti hyvä ratkaisu. Mun klinikallani ainakin asioidaan aina saman lääkärin kanssa.

Onko täällä muita, jotka olisivat huhtikuussa menossa punktioon? Mullahan on uusi hoito pyörähtänyt käyntiin ja eilen oli eka ultra. Toisella puolella oli 6 follia lähtenyt kasvuun mutta toinen puoli lähes uinuva, siellä vain muutama pieni folli jotka ei luultavasti ehdi mukaan. Huonompi tilanne siis kun viime kerralla. Jotenkin ei nyt ole yhtään toiveikas olo tämän suhteen (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Sorry, nyt tulee itsekeskeinen ja omanapainen tilitys.

Äsken tuli soitto NKL:lta, ettei mahdutakaan tässä kuussa hoitoon. Huhtikuussa voi yrittää uudelleen, mutta sekään ei tietenkään ole varmaa. Sitten tuleekin jo kesätauko (mulla on pitkä kaava aina endosta johtuen, joten vaatii sen about 6 viikkoa yksi hoitokerta). Pää hajoaa tähän odottamiseen. Tuntuu tositosi mustalta, enkä tiedä miten jaksan nämä kaikki viikot ja kuukaudet, kun vuodet vaan vierii eteenpäin eikä mikään koskaan onnistu.

Kysymys: te, jotka olette olleet sekä julkisella että yksityisellä, mitä plussia (ja ehkä miinuksiakin?) osaisitte näiden välille antaa? Harkitsen nyt tosi vakavasti yksityiselle siirtymistä, kun tämä ikuinen odottaminen hajottaa pään tosi pahasti.
 
Sphinx! Kuulostaapa kyllä kurjalta!! Me ollaan Tayssissa julkisella hoidoissa ja tyytyväisiä on oltu! Lääkärihän siellä vaihtuu koko ajan, mutta silti on ollut tunne, että kaikki olleet tilanteen tasalla ja itse ei ole tarvinnut omaa tilannetta heille juurikaan selitellä. Hoitajat olleet empaattisia, kannustavia ja ystävällisiä. Jotain pieniä yksittäisiä hetkiä lukuunottamatta, kaikki mennyt hyvin ja nytkin päästiin heti PAS:siin kun haluttiin hoitoja jatkaa. Tietenkin kaikkeen vaikuttaa se, että meillä vika on miehen siittiöissä ja sen puoleen mitään kommervenkkejä ei oo tarvittu. Lyhyt kaava ja passit luonnolliseen kiertoon. Varmaankin yksityinen puoli taas paneutuu eritavalla lapsettomuuden ongelmiin, nimenomaan endo tai johonkin muuhun naisen hedelmättömyyteen vaikuttaviin nyansseihin..rahan voimalla saadaan lisää motivaatiota tutkia ja kokeilla. Kallistahan se on ja julkinen vetää siksi vaan isoa linjaa. Meille on julkisella tehty pitkää viljelyä osalle alkioista, jos ovat olleet hitaahkoja ja sitten pakastettu. Aina ei kuulemma näin julkisella toimita. Olen ollut erittäin tyytyväinen kyllä Tayssin toimintaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Sonara
Outoa kyllä tuo kaksi taukokiertoa. Meillä sanottiin että tuoresiirron jälkeen pitää olla yksi taukokierto jotta voi lähteä passiin. Passeja voi tehdä kaksi peräkkäisiin kiertoihin.

Niin ja tuohon katkeroitumiseen.. Sisko sai pojan samana päivänä kun me aloitettiin hoidot ja yksi hyvä ystäväni saa lapsen kk:n sisään. Tätä ystävää kohtaan on kyllä katkeroitumista, mutta siskoa kohtaan ei. Ehkä johtuu siitä, että siskon kanssa hoidoista puhutaan paljon ja hän on mua tsempannut aina. Ystävä vain tietää, että olemme hoidoissa...

Meillä on perjantaina ensimmäinen pakastealkion siirto. Lääkäri viime viikon maanantaina sanoi, että ovulaatio osuu tod.näk. perjantaille, jolloin pääsiäisen takia ei ois päästy siirtoon. Ovis-testi antoi hymyn kuitenkin vasta tiistaina!

Haleja ja voimia kaikille! Kyllä se aurinko vielä risukasaankin paistaa. :rolleyes:
 
Heippa taas kaikille. Sähläsin tässä jotain kun yritin lisätä itseni takaisin listalle (olin jossain kohtaa pudonnut pois), mutta eipäs onnistunut, liikaa merkkejä. :(

Kävimme tänään Naikkarilla suunnittelukäynnillä. Kaikki muuten selkeää, mutta mullekin lääkäri puhui niin, että rivien välistä saattoi lukea ettei ehkä huhtikuulle ole tilaa punktioon. Pistosopetushoitaja ihmetteli kovasti miksi lääkäri oli niin sanonut, sanoi meidän olevan nyt "sisällä" ja seuraavista kuukautisista (4.4.?) alkaa pistokset. Toki pitää soittaa ensin ja varmistaa pistosten aloitus. Erikoista... Eivätkö ne tiedä siellä jonotilannetta, eikai se nyt niin iso osasto ole ettei yksi tiedä mitä naapurihuoneessa tehdään....? :-O

Mä olen siis ihan kympillä nyt aloittamassa ja kyllä harmittaa, jos emme vielä hoitoon sitten pääsekään vaikka ollaan odotettu se 6kk jonossa ja vielä yksi kuukausi tätä suunnittelukäyntiä. Monet toki odottaneet jo paljon pidempään kuin me, mutta tämä on mun kokemus, olen vielä luonteeltani perin kärsimätöntä sorttia. :)

#04/16 #1.yht #azoospermia #1.ICSI
 
Ankkalinna, mulle tehtiin tuoresiirron jälkeen yhden taukokierron jälkeen 3 pakkassiirtoa perättäisiin kiertoihin, eikä ollut mitään puhetta siitä että mitään taukokiertoja olisi tarvinnut pitä silloinkaan (vaan pakkanen tyhjeni ja viimeisellä alkiolla plussasin). Siirrot tehtiin lääkkeellisiin kiertoihin, jotta elämää saattoi pikkuisen suunnitella töiden mukaan, ja koska en ollut hoidoissa kotipaikkakunnallani. Yksityispuolella oltiin, yhteensä varmaan karkeasti 7000-8000e paloi stimulaatioon + 4 siirtoon ultrineen ja lääkkeineen.
 
  • Tykkää
Reactions: Kiela
Ankkalinna! Luulen, että on menny vaan ajatukset ristiin jotenkin ton homman kans, mulle kävi samoin. Siis punktion jälkeinen vuoto on jo se vuoto nro 1 ja sitten piti odottaa sen jälkeen "normimenkat" (jotka ovat nyt kateissa). Mutta ei siis silleen, että pitäs odottaa sen pidempään.
Tai no, pidempään ja pidempään. Yhtä odottelua tää elämä on ollut vailla minkään näköisiä tuloksia.
Juuri tuon takia myös täällä pää hajoaa. Kohta on kesätauko. Taas odotellaan. Ehtiikö ennen kesätaukoa YHTÄÄN passia? Entä jos ja kun passista tulee nega. Taas odotellaan.
Milloin ihmeessä on meidän vuoro?? Mua rassaa tää työ ja kaikki, käydään hoidoissa helvetin pitkän matkan päässä joten mahdollista pas:sia varten joutuu ottamaan sairaslomapäivän. Plus kaikki muut sähläykset siihen päälle. Sitten se siirto todennäköisesti osuu vielä vkolopulle, että koko huhtikuun voi pyyhkiä perseeseen. ARGH.

Kun alkais nyt ne menkat ees. Vaan ei.

Niin tosiaan ja luonnon kiertoon täälläkin passia suunitellaan, vika kun on miehestä johtuva. Yksityisestä ei kokemusta, eikä ole todellakaan vara mennä, vaikka kai tässä lapsiasiassa olis vähän niinkuin "limitless" ajatus, mutta mutta. Mä olen tähän samaan masennukseen ihan varma, että saan kenkää nyt keväällä kun tää irtisanominen tuntuu olevan muotia nyt.
 
Häirikkö testeineen tunkee taas keskuuteenne :D Mies toi apteekin testejä pari ku meni niin hermo noihin one steppeihin. Tuli tunnin pidätyksellä tommonen viiva. Nyt taas oon ihan pihalla, että onko taas vaan vaalentunut, mutta aamulla teen toisen tommosen apteekin oman ja sitte ainaki pitäs nähdä vahvistuiko vai miten tässä tulee käymään. Nyt siis pp7
 
Kiela ota huomioon että jos illalla testaat ja heti seuraavana aamuna niin eroa ei välttämättä ole sen takia ehtinyt tulla yhtään tummenemisessa. Mulla varsinkin one steppeihin tuli ero parhaiten näkyviin kun vertasin joka toisen päivän tikkuja; peräkkäisten päivien tikut ei ihan alussa näyttänyt muuttuvan ollenkaan. Noin alussa myös pidättämisen aika ja juomiset voi tehdä tosi suuren eron.
 
Hyvä Kiela! Hyvin toimii aijaan linkki ja hieno viiva näkyy! Sullahan tais olla vielä aikaiset pp:t joten nou hätä.
Ja tosiaan se Hcg kohoilee vuorokaudessa vähän, mutta parissa vuorokaudessa merkittävästi. Ja en kyllä minäkään mieltäni malttais tuossa tilassa, en todellakaan :LOL:
 
Hipsunpöpsy, en saanut kuvaa auki mutta arvaan :( :(

Kiela lopettaa nyt sen 4xpvä testaamisen (sanoo hän joka testaa vain kerran päivässä ;) ). ...Kyllä ne viivat tänään oli vähän vahvistuneet, varsinkin onestep. Onko joku saanut joskus PC:llä tasavahvat viivat? Huomenna verikoe... Ja kun on perjantai, niin kuulen tietty vastauksen vasta ma. Vaikka miten aikaisin sinne menen ja pitäisi ehtiä samaan päivään, niin ei muuten takuulla ehdi.

Ankkalinna olitko sä julkisella hoidossa? Jos, niin tuo "pitää odottaa kaksi kiertoa" voi myös olla yhtä kuin "ei mahdu juuri nyt on jonoa"... Vaikkei se sun oloa yhtään parannakaan. Ja ei, ei tosiaankaan tartte mennä kattomaan vauvoja jos et pysty ja halua. Jos ei ihmiset ymmärrä niin olkoot ymmärtämättä. Näitä hommia jaksaakseen täytyy vaan poistaa kaikki mahdolliset pahaa mieltä aiheuttavat jutut/ihmiset/tapahtumat ympäriltään. Niitten kestämisen aika on sitten kun on itse vahvemmilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
SalamaT sain pc:llä tasavahvat viivat pari päivää siten, tai oikeastaan tuo on jo vahvempikin kuin kontrolliviiva. Omien laskujen mukaan nyt ois rv 6+2.

Meillä ekassa IVF:ssä piti odottaa yhdet menkat ja niistä seuraavaan kiertoon tehtiin eka PAS. Tässä toisessa tehtiin eka PAS heti siihen kiertoon kun ne seuraavat menkat alkoivat. Tuli sellainen olo et riippuu ihan ruuhkasta miten he toimivat/ millaisia ohjeita antavat.
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Kuva ei ollut testistä tms, vaan sellainen lapsettomuuteen liittyvä englanninkielinen sananparsi. :)

Tänne on nyt vissiin iskenyt vatsatauti. Mulla on ihan kamala vatsapaine, yrjö kurkkii kurkunpäässä ja vatsa on nyt kolmatta päivää ihan sekaisin. Tuskin luget+estradotit tai edes perjantaina pistetty gonapeptyl enää tällaista aiheuttaa.. on kamala olo! Ja en uskalla edes ajatella, että johtuisi mistään muusta..eikai nyt tässä vaiheessa vielä tällaista pahoinvointia.. :/
 
Kiitos teille kaikille tuesta, en ois selvinnyt eilisestä ilman teitä. Haluaisin kiittää jokaista teistä erikseen mutta ei mahdu kaikki kiitokset tähän viestiin. Tänään olen vähän kuin savuavilla raunioilla ja yritän kasata itseäni.

Julkisella ollaan hoidoissa. Syy miksi vaativat nyt kaksi välikiertoa lienee ruuhka kun ei tätä muilta yleensä vaadita. Puhelimella ei pääse läpi hoitajalle soittoaikana, yritin aamulla. Antaa olla, en jaksa vaatia mitään.

Nyt kp2 ja aloitan taas alusta kuukauden verran odottamisen. 24h mieli mustana mutta ei kai tässä sitten mikään auta. Luen palstaa päivittäin ja elän mukana teidän jokaisen tilanteessa.
 
Kiitos teille kaikille tuesta, en ois selvinnyt eilisestä ilman teitä. Haluaisin kiittää jokaista teistä erikseen mutta ei mahdu kaikki kiitokset tähän viestiin. Tänään olen vähän kuin savuavilla raunioilla ja yritän kasata itseäni.

Julkisella ollaan hoidoissa. Syy miksi vaativat nyt kaksi välikiertoa lienee ruuhka kun ei tätä muilta yleensä vaadita. Puhelimella ei pääse läpi hoitajalle soittoaikana, yritin aamulla. Antaa olla, en jaksa vaatia mitään.

Nyt kp2 ja aloitan taas alusta kuukauden verran odottamisen. 24h mieli mustana mutta ei kai tässä sitten mikään auta. Luen palstaa päivittäin ja elän mukana teidän jokaisen tilanteessa.
Mä niin tunnen tuskasi..hoidoissa olevilla on niin paljon muutakin henkistä taakkaa, että odottaminen edes saisi olla pois.. mä olen kans uinut todella syvissä vesissä reilu vuosi sitten, kun kovasti odottamaamme inseminaatioonkaan emme päässeet, kun mulla oli paljon kystia. AINA piti odottaa, että ne häviävät ja aina maksaa ns.turhaan ultrista, missä katottiin vaan, että joo-o, vielä ne ovat siellä jäljellä. Kaikki ylimääräinen odottelu, on se sitten mistä syystä tahansa, on niin syvältä hanurista. Toivotan sulle voimia ja halaisin,jos pystyisin :) (muoks. Onpa liian positiivinen hymyhymiö)
 
Hipsunpöpsy! Ihanan levollinen oot ku pystyt olemaan testaamatta! Pystyisinpä itsekkin!! Vaan ku ei kykene. Sitä luulee pystyvänsä valmistautumaan tulevaan muka paremmin ku tietää missä mennään. Kyllä se pettymys on ihan yhtä suuri jos huonosti käy. Koska sulla testipäivä....se varmaan on tuolla listassakin, mutta en jaksa selata. Jospa ne pahat olot tulee vaan siitä, että jotakin siellä tapahtuu. Mulla on vahvasti sellanen fiilis ollut, että sinä plussaat tästä siirrosta :)

Ankkalinna! Ihana kuulla, että olosi edes hiukan helpompi. Onneksi on tämä palsta ja meistä jokainen ymmärtää täällä toista paremmin, kuin tämän asian ulkopuolella olevat! Toivottavasti miehesi jaksaisi myös tukea sinua! On niin rankkaa voida huonosti ja siinä se lähin ihminen ei jaksa hänkään auttaa!! Voimia sulle!!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä