IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@dino - kiitos piinailijoihin lisäämisestä :) Ja oikein paljon onnea mukaan huomiselle! Tuttu tunne että siirtopäivän aamu menee puhelin kädessä peläten että sieltä ilmoitetaan ettei tarvitse tulla paikalle, mutta aivan varmasti hyvin menee (y)

Tervetuloa @Sunflower33, plussien kesä kuulostaa kyllä just hyvältä :love: Tämä on kyllä loistava paikka vertaistuelle ja neuvoille.

Pahoittelut @Taival, oisko tuo sitten tosiaan se tämän kierroksen lopullinen tulos. Kaksi blastoa pakkasessa kuulostaa kuitenkin hyvältä :)

Onpas ikävä että kesätauot sotkee suunnitelmia. Toivottavasti pääsette eteenpäin pian @atvk87 ja @Fainatus.

Itse soittelin tänään klinikalle ja niin vain sieltä kivenkovaan väitettiin että kun progesteronin arvo oli luonnostaan melkein 14, niin lisää ei tarvita. Eli ilman mitään tukilääkitystä jatketaan. Kai se on sitten uskottava, sanoivat vaan että ottaa rennosti. Pikkasen jäi mietityttämään että oisko vaan pitänyt kysellä ja vaatia lisää, mutta koetan nyt sitten vaan kuunnella tuota neuvoa ja ottaa rauhassa, huh.
 
Kiitos @gemmy kofeiinitiedosta - juu artikkelissa vaitettiin jopa, etta kofeiinia kaytetaan aromina, mutta missaan en ole nahnyt listattuna... tietenkin, jos tarkoitetaan vaan, etta tuote "sisaltaa luonnostaan".

Onko kukaan syonyt tummaa suklaata "kiinnittymisyritysta tehostamaan"? Mika on mielipide? Kun itse en ainakaan uskaltaisi juoda mitaan pienta punaviinilasillista kiinnittymista tukiessa (flavonoidit?).
 
  • Tykkää
Reactions: Ninnupinnu
Toivotaan, että @atvk87 ja @Fainatus pääsette vielä siirtoon ennen taukoja.

@Taival, höh, harmi jos tulos ei tuosta nyt muutu enää.

@Maravilla kuulostaa kivalta, ettei tarvitse erikseen käyttää keltarauhasvalmistetta, jos omat arvot noin hyvät. Ja kun kerran lääkärit sitä mieltä. Näkisin ennemmin vaan positiivisena, kun nuo luget, ym. aiheuttaa raskausoireita ja vaikuttaa mielialaan. Ehkä piinalut menisi "helpommin", kun valuvat mömmöt ei koko ajan muistuttaisi meneillään olevista piinailuista :) Tsemppiä ja toivotaan, että tärppää!
 
Joo, samaa mieltä. Harmi kun julkisella ei olla kiinnostuneita tollasista arvoista, vaan kaikille määrätään sama tukilääkitys.

Mun mielestä on olemassa sellasia energiapatukoita, vähän kuin energiajuoma, mutta suklaapatukassa ja sellasta purkkaa on myös. Niin uskon että ennemmin niistä on kyse, kuin tavallisesta suklaasta.

Ja ens siirrossa mä aion kokeilla seksin, punaviinin ja vielä vähemmän kahvia. Tuskin ne eri tukilääkitystä mulle vielä suostuu kokeilemaan.

Näin niin pahan idioottikirjoittajan tekstiä tänään Facebookissa, että meni koko päivä pilalle ja tunnen itteni ihmisturhakkeeksi. Kommentti referoituna meni suunnilleen näin: "jos ei niitä lapsia pysty normaalein keinoin saamaan, vaan tarvitaan tiedettä avuksi, niin kannattaa miettiä maailman liikakansoitusta ja olla vähemmän itsekäs." Koska tollaset kommentit ei enää mee niin ihon alle? :confused:
 
Tsemppiä uusille piinailijoille, hienoa että porukkaa on jännäämässä noin paljon.
Negan saaneille isot pahoittelut!
@Ron_Da pidän peukkuja sulle kovasti!
@Taival odottelisin kyllä lopullista tulosta vielä ensi viikkoon.
Itse en ole tehnyt testejä vielä enkä aio tehdäkään ennen virallista testipäivää. Mulla ei hermo kestäisi liian aikaisesta testistä negaa tai haamuviivaa ja niiden tuomaa pähkäilyä ja stressiä. Siispä odottelen rauhallisin mielin ensi viikolle ja tulos on sitten kerrasta selvä, ei tartte jossitella.
 
Kiitos tervetuloa -toivotuksista:)
Plussatuulia kaikille piinailijoille, teitä näyttää olevan paljon tässä kuussa..(y) Ja myös isot pahoittelut teille, joilla tämä kierros ei vielä tuonut toivottua tulosta.

Tänään päästään täälläkin hoitojen osalta alkuun, illalla olisi ensimmäisen pistoksen aika, jännittää hieman miten hormoonit vaikuttaa, toivottavasti toivotulla tavalla ja hyvällä vasteella. Lyhyellä kaavalla mennään, lääkityksenä Bemfola150 ja Orgalutran. Minulle lääkkeet tai annostukset eivät vielä sano yhtään mitään, ilmeisesti annostus kuitenkin aika maltillinen? Vai mitä mieltä olette? Itselläni amh arvo oli yli 3, vaikuttanee ilmeisesti annostukseen?
Aurinkoista kesäpäivää kaikille☀
 
@Sunflower33, kasittaakseni annoksesi on maltillinen, minulla on ollut ensin Elonva 150 x 1 ja sitten Bemfola 300 x 7 stimuloimassa, Orgalutran (x 5) on jarru. Lisa-apuna melatoniini, DHEA ja vitamiinit plus myo-inositoli ja ubikinoni 600mg. Oma AMH:ni on 2 mutta ikaa minulla on nimimerkkisi perusteella 12 vuotta enemman. Munasoluja on minulle kylla nailla tullut todella hyvin, parinkymmenen luokkaa. Nyt vaihdan tulevassa hoidossa Bemfolan Pergoverikseen, saapa nahda, tuleeko yhta monta solua; erityistavoite on koettaa, tulisiko parempaa laatua. Nama nyt ovat sellaisia asioita, ettei mistaan mitaan tieda, kenellekaan mikakin laake toimii milla tavalla, mutta ajattelin nyt vain koettaa jotain uutta 4. IVF:ssa.

@atvk87 - joo, tollaiset ajattelemattomat kommentit ovat todella kenkkuja! Yhta hyvin voisi kuitenkin sanoa, etta maailmassa on niin paljon negatiivisuutta jo, ettei enaa lisaa tarvita - mitenkahan sitten tuollaisten negatiivisten ihmisten kavisi? Haha! Onneksi kukaan ei pysty tallaisia asioita paattamaan, koeta olla välittämättä idiooteista, niita kylla riittaa 13 tusinaan niin sanotusti... :) Mullekin kavi tassa viikonlopulla mielenpahoitus, kun sukujuhlissa mieheni 73-vuotias tati alkoi kysella, etta miksi hoitoni eivat ole onnistuneet. No, sanoin, etten voi tietaa, mutta oletan, etta koska meissa ei ole diagnosoituja "vikoja", etta munasolujen ika vaikuttaa, ja tarvitaan siis vain yksi sopiva munasolu, niin voi onnistua. No, kun kyseessa oli mieheni veljen lapsen yksivuotisjuhla, niin siella oli noita lapsia, jotkut siina peuhasivat ja juoksentelivat. Niin tati siina osoitteli lapsia, etta tallaisia ne lapset ovat koko ajan, energisia, etta kylla sina nyt taidat olla tuollaiseen liian vanha. Ajattelin suunilleen, etta mita v.....a?! :) (En siis ollut itse mennyt noiden lasten kanssa siina tilanteessa leikkimaan, kun en niista useimpia tuntenut lainkaan, enka sinansa nyt ihan kaikkien lasten kanssa nyt tuosta vaan menisi leikkimaan. Totta kai sita oman kanssa leikkisi. Minulla oli ihan parhaat leikit seitsenkymppisten isovanhempieni kanssa pienena, eli kai sita nyt nelikymppinen tulee jaksamaan?! :) Itse ainakin olen myos ihan hirvean tottunut seka aikaisiin heratyksiin ja yovalvomisiin tyon ja opiskelujen takia.)

Aaneen sanoin, etta no, onhan sinullakin lapsia, eiko mielestasi kannattanut hankkia? Ja jos mina kerran loysin oman ihanan mieheni vasta 44 vuoden tienoilla, niin miten sita sitten aikaisemmin olisi voinut; eiko meilla muka olisi oikeutta edes yrittaa? Omia rahojani ne kuitenkin ovat. No han ei siihen sitten oikein osannut sanoa mitaan. (Mieheni mukaan hanen tatinsa tarkoittaa hyvaa, mutta on vain niin "lasi puoliksi tyhja" ihminen, ettei hanelle kannata jutella, jos on mitaan negatiivista, masentuu vain enemman! :) Mutta sen verran lapsellinen olin, etta pahoitin mieleni siihen asti, kunnes ymmarsin, ettei mieheni aiti ollut sisarensa kanssa samaa mielta... haha. :) )

Omaa napaa... onhan tama ajoittain vaikeata, eika itse asiassa miehenikaan usko, etta onnistumme, vaikka kylla suostuu yrittamaan ... etta sinansa tassa yksinaan olisi yritettava uskoa. Onneksi hoidot ovat olleet minulle helppoja ja oireettomia. Menen siis vain eteenpain askel kerrallaan, yrittanytta ei laiteta, ja on vain uskottava, etta lopulta siis menee parhain pain! :)
 
Viimeksi muokattu:
PS - @Domi - miten Sulla on mennyt Pergoveriksen kanssa?

@atvk87 - sanoit, etta ensi siirrossa aiot kokeilla punaviinia? Paljonko? Enta mika se seksijuttu on? Siis kasittaakseni luteaalivaiheessa jotkut ajattelevat, etta orgasmi voisi hairita, niin itsekin olen ajatellut, onko jokin muu ajatus? Itse yritan pitaa kahvin yhdessa kupissa max ja olen siis ottanut tummaa suklaata/flavonoidit, mutta mika on ideaali maara, en tieda...
 
Niin, kiinnittymisen päivänä lasillinen punkkua voisi parantaa kohdun verenkiertoa. Mutta en tiedä kuinka huuhaata tämä on. Otan varmaan Gonapeptylin pistämisen kanssa samana päivänä 12 cl.
Sperma taas luo kohtuun alkiolle luonnolliset olosuhteet. Sitä en osaa sanoa, että uskaltaisko siirron jälkeen enää yhdyntää, mutta ehkä ennen siirtoa? Orgasmeista oon myös kuullu, että vois vaikuttaa negatiivisesti. Mitään varmaa tietoa tai lääkäreiden juttuja nämäkään eivät ole.
Mutta jossain tuolla sivulla 30-40 oli puhetta tanskalaistutkimuksesta, jossa seksiä siirron lähellä harrastaneilla pareilla oli parempi onnistumisprosentti. Sehän voi olla sattumaa toki, mutta kaikkea pitää kokeilla.

Kiitos kokemuksestasi @Rusakkonen. Tämä on niin tällaista joskus kanssaihmisten takia!
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Kiitos Rusakkonen viestistäsi, varmasti juuri näin, että vain kokeilemalla yrityksen ja erehdyksen kautta selviää itselle se sopivin lääke ja annosmäärä:)
Peukut pystyyn, että sinulla lääkevaihdos tuottaisi juurikin sen toivotun lopputuloksen(y)
Itselläni ei käytössä mitään muuta lisäboostia kuin monivitamiinit.. pitäisi varmaankin ruveta hankkimaan:) tosin tähän kiertoon ajatellen olen kyllä pahasti myöhässä näiden osalta, mutta katsotaan mitä tuleman pitää...
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Tohon kohdun limakalvon verenkierron parantamiseen mulla on teoria, jonka mukaan maltillinen liikunta voisi olla tehokasta. Matalasykkeinen liikunta lisää aineenvaihduntaa, hapenottokykyä ja verenkiertoa.
Kävelen kaksi kertaa päivässä puolesta tunnista tuntiin reipasta kävelyä muun arkiliikunnan ja yleisen touhottamisen lisäksi. Viikkotasolla kilsoja tulee viitisenkymmentä.
Teorian todistaminen toki on täysin mahdotonta, mutta ehkä se menee niin, että jokaisen kannattaa kokeilla järki päässä niitä juttuja mihin itse uskoo. Minä uskon, että ne (järkevät, sallitut) keinot, joilla itselle tulee hyvä ja rauhallinen mieli ja stressi pysyy kurissa ovat hyviä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Peukut pystyssä @Piikkinen :love:

Joo @Ninnupinnu, verenkierrolla on varmaan hyvä vaikutus noin ylipäätään, sen takia ihmettelen noita jenkkien kolmen päivän vuodelepoja siirtojen jälkeen. Myös jollain klinikalla seksi oli kielletty ensimmäisen kolmanneksen ajan.
Meillä on koiria ja harrastan muutakin liikuntaa, niin tulee joka päivä käveltyä paljon ja ehkä myös rehkittyä hieman! Mietinkin, että olikohan kaksi päivää siirrosta sellanen pitkäkestoinen hikiliikunta liikaa. Menin myös siirtopäivänä agilitytreeneihin.
En silti aio vuodelepoon kallistua :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Ninnupinnu
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/16 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
BabyMaybe # 4/17 # 1. # ei varsinaista vikaa, mun ikä (39) # 1. IVF
Carinem # 10/16 # 1. # endo # 1.IVF
Daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 2.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön# 5.IVF
Ihanapa #3/16 #1. #siittiöt #2.ICSI
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI/2.PAS
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS
KuuBe #2013#1.#selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014#1.#siittiöt# 3.IVF/ICSI
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Mimmivaan#2011#1.yht#selt./ei ovul.#1.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16#1.#selittämätön# 2.IVF
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16#2.#siittiöt# 1.IVF 1.PAS
Piikkinen # 12/16#2.#matala amh+ikä+endo+perussairaus# 3.IVF
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 4.IVF
Sunflower33#2011#1.yht.#selit.#1.IVF

Taival # 8/15 # 1. # siittiöt # 2.IVF/ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym# 6.IVF
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF/1.PAS


Piinailijat: :whistle:
Ron_Da
25.5? (2pvä/11.5)
Ninnupinnu 28.5. (2x3pvä/14.5.)
Taival 28.5 (5pvä/14.5)
Daim1 30.5. (3pvä/17.5)
Ismundo 31.5 (5pvä/17.5)
Maravilla 29.5 (5pvä/20.5)
-dino- 6.6 (3pvä/23.5)

:love: Plussat 2017 :love:
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (2x3pv)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
 
@Maravilla ompa jännä ettei tukilääkitystä määrätty. Toisaalta kyllä itekki tuntuu turhalta ku luonnolliseen siirtoon siirretty ja luteaalivaihe ollu aina ok, mutta toki kiva että varmistetaan asia. :)

@atvk87 Kyllähän tollaset kommentit tuntuu, mutta kertoo kyllä myös paljon kirjoittajan "älykkyydestä". Omaan arvoonsa vaan tollaset, nämä ihmiset muuttais mielipidettään varmasti samantien jos omalle kohalle osuis. (y)

@Sunflower33 Mullaki alotusannos Gonal F 150, ikää ekan hoidon aikaan 25. Amh:ta ei oo mitattu.

Tohon punaviiniin en usko, enkä suklaan syöntiin. Hyviähän ne kumpikin on eikä varmasti vahinkoa aiheudu lasillisesta. Liikunta vilkastuttaa verenkiertoa varmasti ihan yhtä hyvin jollei paremminki.
Seksistä, oikeeasti vaikee uskoa että normaalilla yhdynnällä (orgasmilla tai ilman) vois aiheuttaa sen ettei alkio kiinnity. :rolleyes: Edellisissä siirroissa ei oo harrasteltu mitään koska lutinukset. Eikä tietenkään juuri ennen ole voinut kun vaan tuoresiirtoja tehty. No nyt kokeillaan josko auttais päivää ennen siirtoa harrastettu seksi. Ja muistaisin lukeeneeni jonku jutun että myös piinapäivillä seksi parantais mahiksia? Täähän sotii sit muita artikkeleita/ohjeistuksia vastaan. Harmi ku en löytäny sitä juttua nyt.. Vai oliko se just tuo juttu mistä atvk puhui. (n)

Oottekos kiinnittäny huomiota hajusteisiin siirron jälkeen? Alkiot ei kuulemma tykkää hajuista (kiinnostais tietää miten tämä on tutkittu :ROFLMAO:) Hommasin nyt hajusteettomat pesuaineet, shamppoot, rasvat yms.

@Piikkinen Extratsempit sinne soluille että kehittyisivät hyviks alkioiks! :barefoot:

Siirrossa käyty, mutta se vaati että kaikki kolme kakspäivästä oli sulatettu joista kaksi siis meni roskiin. :cry: Toisiksi pahin pelko kävi toteen. :poop: Eli enää yks blasto pakkasessa..
Huomena akupunktioon, sitte sopivasti liikuntaa, lepoa, laadukasta ruokaa ja toivotaan parasta.
 
Hyviä ja huonoja uutisia täällä :( Hyvät antaa onneksi vähän toivoa.

Huomenna olis sitten pp13 ja testaan. Viimeksi ainakin oli tuo testauspäivä, nyt ei sanottu tarkemmin. Vai onko tuo pp14 parempi? Turhia testejä yritän välttää.

Yritän valmistautua henkisesti, että nega on tulossa, sen verran on menkkamaista kipua tänään ollut. Taitaa jäädä parikin kiertoa väliin sen jälkeen, lomalla kun ollaan.

Mikä on muuten yläikäraja hoidoissa yksityisellä?
 
Hyviä ja huonoja uutisia täällä :( Hyvät antaa onneksi vähän toivoa.

Huomenna olis sitten pp13 ja testaan. Viimeksi ainakin oli tuo testauspäivä, nyt ei sanottu tarkemmin. Vai onko tuo pp14 parempi? Turhia testejä yritän välttää.

Yritän valmistautua henkisesti, että nega on tulossa, sen verran on menkkamaista kipua tänään ollut. Taitaa jäädä parikin kiertoa väliin sen jälkeen, lomalla kun ollaan.

Mikä on muuten yläikäraja hoidoissa yksityisellä?
Hei - Suomessa ei ole lain mukaista ylaikarajaa, joten riippuu yksityisesta klinikasta ja asiakkaan kunnosta, hoitovasteesta yms. Yleensa keraykset lopetetaan Suomessa 46 tai mahdollisesti 47 vuoden iassa yksityisesta klinikasta riippuen ja sitten voi viisikymppiseksi viela istuttaa pakastettuja alkioita. Luovutettuja soluja saa tosin vain noin 46. syntymapaivaan asti taikka juuri sen jalkeen; siita he ovat tarkempia. Esimerkiksi Lontoossa kuitenkin on klinikoita, jotka hoitavat myohempaan ikaan, kunhan vauva syntyy ennen 55. syntymapaivaa, tietenkin tuollaisessa iassa on melkoisen varmaa, etta sitten kaytetaan luovutettuja soluja, ja kohtuullisen kallista on, varmasti menee ainakin sinne 10 000 punnan tienoille, jos joutuu siella kayttamaan luovuttajaa.

@Maravilla - millaiset ovat saannot Espanjassa, ja oletko ollut tyytyvainen? Millaiset hinnat?
 
@-dino- - mita muuten tiedat akupunktiosta? Tai tietaako joku refleksologiasta eli vyohyketerapiasta? Missa vaiheessa hoitoja kannattaisi ottaa? Siis uskaltaako viela tosiaan siina vaiheessa, kun alkio on jo istutettu, vaiko ennen? Tietaako joku hyvaa hoitolaa esim. paakaupunkiseudulla tai Turussa/Turun lahistolla?
 
ON: Olen buukanut vyohyketerapia- ja hierontasessiot Suomen-laakkeenhakumatkalle nyt toukokuun loppuun! Aikomuksena myos loytaa akupunktiohoito... ja ajattelin sitten paria paivaa ennen alkion siirtoa hemmotella itseani niska-hartiahieronnalla ja intialaisella paahieronnalla plus kasi- ja jalkahoidoilla. Se on lauantaipaiva, niin ei varmaankaan edes saisi muita sen kummempia terapioita, ja voisi olla vahan myohaista vyohyketerapialle. Pitaa ottaa selvaa akupunktiosta ja alkion istutuspaivasta... En ole tallaista satsausta tehnyt itseani hemmotteluun varmaan vuosikymmeniin! Mutta jos vaikka saisin stressia alas... Jos joku tietaa noista vaaratekijoita, niin kertokaa, viela voin perua! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ninnupinnu
@Sunflower33 jostain syystä aika maltillinen vaste on vaikka ikää ei tuon enempää. Viis rakkulaa joista saatiin neljä solua ja näistä yks siirtokelponen alkio. Toiseen hoitoon mentiin pitkällä kaavalla ja gonalia 200. Tästä seittämän rakkulaa joista kaikissa solu. Ei ollu sivuoireita, toisessa hoidossa turvotti ehkä vähän enemmän. :) Toivottavasti teillä jo eka hoito menee hyvin, mutta älä maseennu jos ei. Usein se eka kierros menee harjotuksen piikkiin. Vaikka se ei siinä hetkessä lohduta niin kyllä sen myöhemmin ymmärtää :)

@Ron_Da kyllä se tänäänki näkyy jos on näkyäkseen. Laitoin vaan ton päivän ku en muuta tienny :) kovasti tsemppiä, toivottavasti plussaat <3

@Rusakkonen Mulle akupunktiohoitaja suositteli ottamaan kuurina akuhoitoja. Määrän sai kuulemma päättää itse mutta noin 10 kertaa ois ok. No en ihan sitä ole kerennyt käydä. Kolme kertaa ennen ja nyt kerran jälkeen. Netissä on paljon eri keskusteluja/artikkeleita milloin kannattaa käydä mutta missään ei mainita että ois vahingollista alkiolle. Alkionsiirtopäivää monet suosii. Itse en ois eilen kerennyt käydä joten käydään tänään. :) Eniten apua oli erään tutkimuksen mukaa vähän vanhemmille naisille ja vähiten nuorille joilla miehestä johtuva lapsettomuus.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Rusakkonen vielä en ole päässyt pergoverikseen tutustumaan.. kohta aijon lähteä puol omaisuutta apteekkiin viemään saadakseni ne :) Luulisin et tänään alkaa vuoto, yleensä on alkanut kolmantena päivänä primojen jälkeen.. nyt kyllä niin hirvee ressi/uupumus et toisaalta en ihmettelis et ei alkas ja menis taas kaikki vituiks hirveiden järkkäilyiden jälkeen. Tosin jos yhteen asiaan voi luottaa on se minun vuotona, tulee ja varmasti ja mieluummin aikasemmin kun myöhemmin :D No tietysti tosi hankala ajoitus joka tapauksessa.. oon nimittäin huomenna lähdössä "mökkeilemään".. roijata se nyt mukaan.. ja tietysti varmaan kylmäsäilytys jne. muutenkin varmaan joudun selittelee etten ota alkoholia, vaikka itseni järjestänät "bileet".. ei nyt mitkään viinankaato kekkerit, mutta kuitenkin skumpan kilistelyt, ruokaviini jne on tarjolla.. (ja ei ole minun tapaista niistää kieltäytyä :ROFLMAO::p:cool:) Aika pienellä porukalla kyllä, mutta en kaikkia kauheen hyvin tunne, mutta saattaa olla etten jaksa mitään tekosyitäkään keksiä.. ehkä sanon että on sellanen lääkitys ja jos joku erehtyy enemmän utelee niin sanon suoraan..
Ja HEP taas yllärillä sekä akupunktioon että vyöhykkeeseen. Ihan ekana kannattaa se tekijä valiti niin että sillä on tästä aiheesta kokemusta! Tai ainakaan itse en menisi sellaiselle joka ei ennen ole "hoitanut" perehtynyt lapsettomuuteen.. Akupunktiossahan hoidetaan kokonaisuutta, eli koitetaan ylipäätään saada keho/hormonit ym. tasapainoon.. hitto kun pää on laho ja alkaa olla vuosi kun käynyt "siirtojen aikaan" mutta muistelen et viimisin on ollut sit siinä kiinnittymisen aikaan ja sekin aika varovaisesti ja sit sen jälkeen ei oo ronkittu.. Vyöhykkeessä taas oon nyt känyt sen reilun puolivuotta. Ja tekijään pätee sama juttu.. Hän on lähinnä kohdualueen/lantion lymfaa eli verenkiertoa mulla hoitanut, tai se oli ainut mitä hänkään aluksi tunsi et kaipaisi yhtään hoidettavaa, mutta nyt monta kertaa sanonut siitäkin et ei tää enää tunnut huonolta (eli olen vaan kaikille mysteeri) Toissa päivänä kävin viellä ja samalla koitti sit vielä munasarjoja "aktivoida" mutta ei nyt sit enää ennenn punktiota ole lisää hoitja. Näissäkin on varmasti aika paljon eri "tyylijeä/koulukuntia" minkä mukaan kukakin hoitaa. Kannattaa siis luottaa siihen tekijään, mutta kuten sanoin kannattaa vähän kattoa kenelle menee...Minusta kuulostaa oudolta et sanotaan esin. noin että 10 kertaa ois ok, kun kyllähän se nimenomaan on todella henkilöhohtaista mikä on lähtötilanne ja kuinka tulee "vastetta" hoitoihin..mulle hoitajat sekä aku että vyöhyke on aina sit käynnin yhtetydessä miettinyt millon kannattas seuraavan kerran..
Nyt tää hoitaja jäi miettii et voiskohan homeopatiasta löytyä jotain aminohappo juttua mulle, siis pähkäili vaan kun on niin kummissaan miksi ei onnistu.. onko kukaan sellasta harrastanut?
 
@Domi Joo siis ehottomasti sellaselle jolla on kokemusta tai tietämystä lapsettomuuden hoidosta. Tää mun hoitaja selitti sillon alussa siis että kun hän on kiinassa ollut opissa niin siellä käytiin se NOIN 10 kertaa ja katottiin sitte tilannetta. Itse en ole perusteellisesti aiheeseen perehtynyt, lisäksi tässä lähialueella ei kovin paljon ole valinnanvaraa.

Kyllä loppujen lopuks uskon kuitenki että enemmän on kyse siitä alkiosta. Jossei se halua kiinnittyä niin ihan sama mitä me koitetaan tehä asian hyväks. Tuntuu vaan mukavammalta että jotain edes yrittää, oli siitä hyötyä tai ei :D
 
Viimeksi muokattu:
Moi. Meillä tulee vastaan ivf hoidot mitä ilmeisimmin. Taustaa, reilu vuosi yritetty ja toivottu perheen lisäystä. Maaliskuussa suoritettiin testit meille ja minussa ei ilmennyt ongelmaa lasten saantiin, kun taas mieheni spermasta ei siittiöitä löytynyt yhtään. Uskomaton shokki uutinen. Biobsiassa on koepala otettu ja vastaus lohduton, yksi siittiö. Toinen koepala otetaan ilmeisesti loppukesästä.

Kuinka teillä reagoitiin tuohon. Ihan hävettää myöntää mutta se tuska minkä silloin kokee on nii kova että unohtaa toisen kärsimyksen, varsinkaan jos sitä ei esille tuo. Meillä mies lohdutti ja yritti tukea kun olen ollut maissa, ei se hirveesti ole näyttänyt tunteitaan. Sen toki olen huomannut että hiljainen ja sulkeutunut enemmän. Toissa päivänä kun mies meni taas illalla autotalliin tekemään jotain harrasteautoaan kävin vilkaisemassa tallissa. Tuloksien jälkeen aloitti jonkun autoprojektin, se kuulemma helpottaa. Mutta eihän siellä tallissa mitään autoa ole rakentanut, istui penkillä ja itki lohduttomasti. Mua hän ei nähnyt eikä tiedä että kävin. Mutta mitä mä voin tehdä, eniten hävettää tässä se että en oikeasti nähnyt hänen tuskaa vaan keskityin omaani.
 

Yhteistyössä