IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Lallastiina hienoa, että saitte enemmän kun ekalla kerralla :) ne kertoo yleensä punktion jälkeen sen montako solua löytyi (kaikki follikkelit tyhjennetään) - huomenna varmasti kuulet montako niistä oli kypsiä ja miten hedelmöittyivät. Mulle muistaakseni sanottiin viimeksi, että joku munasolu kypsyi vielä maljalla.. eli sekin kai mahdollista. Toivottavasti kivut hellittää - ikävää, kun joudutaan sorkkimaan.

@kirsillevauva eikös se hcg/kiinnittyminenkin oo niin yksilöllistä, ettei kaikilla välttämättä niin aikaisin näy. Siksi se testipäivä, että sitten pitäisi jo näkyä ja tulos olla luotettava :) mulla viime kesänä hätähousutestaaja sai haamua ennen testipäivää, mutta testipäivänä ihan blanko eli joku hipaisu kai. Silloin siirrettiin kaksi alkiota (2 tai 3 päiväisiä). Tosta ainoasta alkaneesta 6pv blastosta pp7 tuli eka haamu (roskisplussa).. seuraavan kerran testasin pp10 ja silloin selkee plussa.

@Jantzu tsemppiä kipujen kanssa! Toivottavasti toivut pikapuoliin.
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
Heippa! Ihan vaan täältä "taustalta" huhuilen, että onko teistä kellään kokemuksia Royal jelly/ Geele royale ravintolisästä..? Lähinnä mielessä munasolujen ja siittiöiden laadun parantaminen :whistle:
Olen kayttanyt, mutta en tietenkaan tassa vaiheessa sattuneesta syysta osaa sanoa, oliko hyotya! Kaytan yha hoitojen valilla. En ikina silloin, kun alkio on kohdussa. Lopetan aina hyvissa ajoin ennen kuin paastaan hoitojen kohokohtiin. :) Miehelleni en muuten sita ole tarjonnut, en ole kuullut, etta miehelle olisi hyotya? Toiset vannovat, etta hyva osana muuta ravintolisa-aineistoa; toisten mielesta ei hyva, koska se ei ole “luonnollisesti ihmisen ravintoa”/elimisto ei esim tuota sita.
 
@Rusakkonen Mielenkiintoista. Oon itse vähän hurahtanut näihin ravintolisiin ja "poppaskonsteihin", tuntuu että se on ainoa asia mitä tässä odotellessa pystyy itse tekemään. Odotellaan siis uutta kiertoa ja PAS:a. Ehkäpä en uskalla itse aloittaa vielä sitä jellyä ettei vaan ole alkiolle haitaksi.. alotan sit kun ja jos tästä ei tärppää ja alkaa uusi rundi pistoksineen ja munasolujen kasvatteluineen.
Löysin siis googlettelemalla tietoja että voisi olla miehellekin hyväksi, tiedä sitten miten luotettavasta lähteestä ne tiedot oli. Mutta eipä kai haittaakaan ole :cautious:
Ootko muuten syönyt sitä ihan kapseleina?
 
@Rusakkonen Mielenkiintoista. Oon itse vähän hurahtanut näihin ravintolisiin ja "poppaskonsteihin", tuntuu että se on ainoa asia mitä tässä odotellessa pystyy itse tekemään. Odotellaan siis uutta kiertoa ja PAS:a. Ehkäpä en uskalla itse aloittaa vielä sitä jellyä ettei vaan ole alkiolle haitaksi.. alotan sit kun ja jos tästä ei tärppää ja alkaa uusi rundi pistoksineen ja munasolujen kasvatteluineen.
Löysin siis googlettelemalla tietoja että voisi olla miehellekin hyväksi, tiedä sitten miten luotettavasta lähteestä ne tiedot oli. Mutta eipä kai haittaakaan ole :cautious:
Ootko muuten syönyt sitä ihan kapseleina?
@Rusakkonen Mielenkiintoista. Oon itse vähän hurahtanut näihin ravintolisiin ja "poppaskonsteihin", tuntuu että se on ainoa asia mitä tässä odotellessa pystyy itse tekemään. Odotellaan siis uutta kiertoa ja PAS:a. Ehkäpä en uskalla itse aloittaa vielä sitä jellyä ettei vaan ole alkiolle haitaksi.. alotan sit kun ja jos tästä ei tärppää ja alkaa uusi rundi pistoksineen ja munasolujen kasvatteluineen.
Löysin siis googlettelemalla tietoja että voisi olla miehellekin hyväksi, tiedä sitten miten luotettavasta lähteestä ne tiedot oli. Mutta eipä kai haittaakaan ole :cautious:
Ootko muuten syönyt sitä ihan kapseleina?
Kylla, olen syonyt kapseleina. Jos Sinulla on piinapaivat meneillaan niin mahdollisimman vahan ylimaaraista - itsella laakarin kanssa keskustellen on ollut raskausajan monivitamiini, ylimaarainen folaattitabletti (siis elavassa muodossa!) ja ylimaarainen 20mikrog D-vitamiinia, ei muuta. Sitten hoitojen valilla kylla syon lisaravinteita senkin edeta. Kavin juuri Holland & Barratilla ja ostin erilaisia ravinteita parinsadan edesta itselle ja miehelle, vaikka eihan minulla olisi siihen rahaa!! :) Mukaan tarttui myos esim Chlorellajauhetta, quinoansiemenia, rouhettuja pellavansiemenia, kale-, spirulina- ja chlorellatabletteja, ja sitten myos sita mita menen hakemaan :) eli resveratrol-tabletteja, niita kehuttiin yhdessa asetyylikysteiinin kanssa yhdella FB-sivustolla... kuulemma nuorentavat soluja! Meillahan on meneillaan tama taistelu oksidaatiota ja vapaita radikaaleja vastaan. Nyt vain taytyy saada mies myos syomaan nama. :)
 
Mulla oli blason siirto lääkkeelliseen kiertoon viime tiistaina 22.1. Seuraavana päivänä oli ihme juilimista mahassa, nipisteli myös ajoittain. Muitakin ihmeellisiä oireita oli sen päivän ajan ja hieman myös siitä seuraavana aamuna. Rinnat olivat hieman arat ja närästi. Nyt 5pv siirrosta melkein kaikki oireet ovat lähteneet. Maha vähän turvottaa(johtuisiko Progynovasta?) ja pikkaisen arat rinnat. Ei sen kummempaa.
Onko normaalia että oireet lähtevät pois vaikka kiinnittyminen olisikin tapahtunut? Mistä tämä johtuu?
Epätoivoisesti olen kokeillut käyttää ovulaatiotestiä mahdollisen raskauden havaitsemiseen. Näyttää haaleaa viivaa kontrolliviivan lisäksi... virallinen testipäivä mulla siis 5.2...
 
Onnea @Lallastiina hyvin menneestä punktiosta ja hyvästä solumäärästä, puollella siis lisääntyi määrä, voi miten hienoa:)! Teillä on vielä ollut hyvä hedelmöitysprosenttikin viimeksi, vau!

@Haaveilija91 varmasti voi oireissa olla eroja jopa päivittäin. Itselläni ei ensimmäisessä raskaudessa ollut ainuttakaan oiretta ennen ensimmäistä supistusta, jolloin synnytys käynnistyi:) edellisessä puolestaan oireita oli vaihdellen melkeimpä muutaman päivän välein oireettomasta oksenteluun:sick: toivottavasti saadaan pian plussauutisia:)
 
@Haaveilija91, meillä oli sama siirtopäivä, mut mulle annettiin testipäiväksi 2.2.. Kummallista. Meillä siis 5 päiväinen plasto. Mä olen ollut raskaana 5 kertaa ja ikinä en ole tiennyt olevani raskaana, kuin positiivisesta raskaustestistä, joten kovin paljon painoa ewn oireille nytkään pistä. Mulla on vähän menkkamaista juilintaa selässä ja tuntemuksia vatsalla. Oksettavaa oloa ei ole.

@Anemonee, mä käytin luomuiluaikana Royal geleetä, muttei se ainakaan raskautta aihauttanut...

@Lallastiina kiitos tsempeistä. En nyt testaile ennen tiistaita :) Turhaan pahoittaa mieltään. Miten hedelmöittyneiden solujen määrä?

@daim1, onnea punktioon :)

Kaikille hyvää viikonloppua :)
 
  • Tykkää
Reactions: daim1
@Haaveilija91, meillä oli sama siirtopäivä, mut mulle annettiin testipäiväksi 2.2.. Kummallista. Meillä siis 5 päiväinen plasto. Mä olen ollut raskaana 5 kertaa ja ikinä en ole tiennyt olevani raskaana, kuin positiivisesta raskaustestistä, joten kovin paljon painoa ewn oireille nytkään pistä. Mulla on vähän menkkamaista juilintaa selässä ja tuntemuksia vatsalla. Oksettavaa oloa ei ole.

@Anemonee, mä käytin luomuiluaikana Royal geleetä, muttei se ainakaan raskautta aihauttanut...

@Lallastiina kiitos tsempeistä. En nyt testaile ennen tiistaita :) Turhaan pahoittaa mieltään. Miten hedelmöittyneiden solujen määrä?

@daim1, onnea punktioon :)

Kaikille hyvää viikonloppua :)
Aijaa, outoa! Missä olet hoidoissa? Mä Naikkarilla.
Sinä siis testailit jo kerran? Mietin tässä että milloin uskaltaisi kokeilla ihan raskaustestillä ilman, ettei tarvitsisi turhaa kokea pettymystä tuloksesta. Ehkä odottelen ke tai to asti, kun menkkojen pitäs alkaa.
 
@daim1 parapähkinöissä on seleeniä..mutta niitä ei saa syödä kuin pari päivässä. Tarkempia faktoja mulla ei ole, eli kuuluu näihin poppakonsteihin ainakin itselläni.
@Jantzu mulla oli viime keväänä varastorauta heikko, arvo 17. Sain yhden tankkauksen ennen 2.ivf -kierrosta ja sitä seuranneita siirtoja (arvo nousi 66). Km-vuoto ja muutenkin melko runsaat menkat ja loppuvuodesta arvo tipahtanut taas (29). Syön siis silti lisärautaa melko säännöllisesti eli jotain häikkääkin mun ravinnon imeytymisessä voi olla. Ruoka pääosin kasvista. Nyt oon yrittänyt syödä myös lihaa joskus.
@kirsillevauva tee testi uudelleen parin päivän päästä. Toivotaan että tulos yllättäisi positiivisesti! Olit niin ajoissa..
 
  • Tykkää
Reactions: daim1
Sori nyt tulee täysin omaa napaa, mut en osaa oikein ajatella nyt mitään muuta. Saatiin eilen klinikalla käydessä märkää rättiä päin naamaan. Siirtoon päästiin, mutta ensimmäistä kertaa ikinä pakkaseen ei saatu mitään, mikä hämmästytti lääkäriäkin todella paljon. Ei osannut selittää tapahtunutta, eikä biologikaan ollut osannut. Pudotus oli raaka, koska 15 follikkelista saatiin 12 munasolusta oli 10 ollut kypsää, mutta vain yksi hedelmöittyi. Se yksi kolmepäiväinen nyt sitten siirrettiin, mutta en uskaltanut kysellä ollenkaan sen solumääriä tai laatua. Samalla tietysti sain sen tiedon, että meidän julkisen hoidot päättyivät tähän. Tämä hoito jo oli ylimääräinen. Pettymys tähän hoitoon on ollut niin iso, etten ole osannut ollenkaan iloita siitä, että siirto saatiin kuitenkin tehtyä. Ehkä en myöskään siksi, kun tämä oli jo yhdestoista siirto ja vuosia on jo useampi tätä taistelua takana, niin alkaa oma usko loppua tähän hommaan ihan täysin. Kaikki lääkärit vain ihmettelee ääneen meidän huonoa epäonnea, jolla ei ilmeisesti näy olevan loppua. Nyt yritän elää tän pari viikkoa jotenkin järjissäni noiden terolutien kanssa ja yritän olla ajattelematta koko asiaa. En kyllä tiedä, miten ihmeessä sen teen ja miten selviän?!
 
Heippa! Ihan vaan täältä "taustalta" huhuilen, että onko teistä kellään kokemuksia Royal jelly/ Geele royale ravintolisästä..? Lähinnä mielessä munasolujen ja siittiöiden laadun parantaminen :whistle:
Mulla myös ollu pari kuuria, ei tosin mainittavaa vaikutusta solujen laatuun. Oli käytössä 2 tabl./pv samaan aikaan muitakin lisiä, mm. inositoli+foolihappo, melatoniini, ubikinoni isolla annoksella 450-600mg/pv, dhea, e-vitamiini 200mg/pv ja magnesium siirtojen jälkeen. Nämä pari viime mainittua ollu jo pitkään kaikissa siirroissa. Vuoden 2015 kesällä söin Gelee royalee 1 tabl./pv ubikinonin (2x50gm/pv) kanssa, pas:ia odotellessa. Limakalvo oli näyttäny jo melkein vuoden omituisen epätasaselta kkm:n tyhjennyksen jäljiltä, ja suht hyvätkin blastot oli negoja, mutta elokuun siirrossa se vihdoin näyttikin normaalilta! Oliko sitten noilla Gelee royalilla ym. vaikutusta vai oisko muutenkin ajan kans parantunu.. kuitenkin siitä siirrosta alkoi loppuun saakka onnistunu raskaus :) Uskosin että itellä dhea on ainoa, millä on saattanu olla jotain vaikutusta soluihin, jos jollain, ja jonkin verran fsh-lääkkeilläkin. Osittain lienee ihan puhdasta sattumaa, minkä laatunen satsi sielä millonkin sattuu tuleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Anemonee
Tsemppiä piinailijoille, ja @Jantzu - paljon positiivisia ajatuksia sinne ja toivoa kyytiläiselle! Minulla kroppa näköjään tekee temppuja, kun on aina ollut säännöllinen kierto 25-28 välillä, niin nyt venyi 31 ennenkuin alkoi eilen kp1. Eli eilen aloitin samalla Estradot-laastarit (2x75 ja vaihto 3-4 pv:n välein). Maanantaina täytyy soitella sairaalalle, jos jotain ultrapäivää sieltä saisi sitten. Meillä siis 2 passia nyt mahdollisuus onnistua, kun 1.ivf meni negaksi (ja pakkaseen saatiin hyvät 5&6pv:n blastot). Ja sitten se on siinä. Näin sovittiin puolison kanssa, kun keskussairaalan lääkäri ilmoitti, että yksi IVF voidaan kokeilla. Ikä on siis meillä ainoa epäilty syy, muuten asiat ja testit ovat molemmilla hyvät. Että koitan samalla orientoitua pahimpaan, ja pitää silti yllä hyvää fiilistä - melkoinen yhtälö näin perhe- ja työelämän lisäksi. Että voisi olla rennosti stressaamatta. Kroppa ja pää on kyllä meillä kaikilla täällä kirjoittelevilla melko lujilla. Hang on there sisters! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Jantzu
Hei naiset! Kaipaisin neuvoa. Mulla alkoi vuoto tänään n. klo 21. Lyhyen kaavan mukaan pistely pitäisi aloittaa 2. kiertopäivänä. Onko teidän mielestä 2. kp huomenna vai maanantaina? Ajattelisin, että ehkä vasta maanantaina, kun näin myöhään illalla alkoi vuoto?

@Jantzu toivottavasti pettymys vaihtuu pian iloon ja saatte pysyvän plussan tästä siirrosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Jantzu
@krokus, mulle on sanottu ja olen myös lukenut, että jos vuoto alkaa klo 18 jälkeen, seuraava päivä on kp1. Sun tapauksessa siis tosiaan ma olisi kp2.

@Jantzu Voi kurjuus mikä kato, mutta onneksi saitte edes yhden siirtoon! Toivottavasti teidän kohdalla pitäisi nyt paikkansa se sanonta "yksi riittää". Tuo neuvo olla stressaamatta ja ajattelematta asiaa on kyllä niin vaikea toteuttaa. Ainoa mikä voi toimia on koettaa keksiä niin paljon muuta aivoja vaativaa tekemistä, ettei ajatukset pääse harhailemaan, eikä sekään koko pulmaa ratkaise. Paljon tsemppiä piinailuun!
 
Olen pahoillani @Jantzu, on kova paikka saada tuollainen uutinen:cry: tehtiinkö teille ivf vai icsi? Täällä hieman samanlainen tilanne viime hoidossa, kuudesta solusta hedelmöittyi vain yksi ja pettymys oli suuri:unsure: kauhistuttaa, että meidän solut on vain sellaisia ettei ne yksinkertaisesti hedelmöity.
Mutta kaikki tsempit ja tarrasukat siirretylle alkiolle, toivotaan, että juurikin se on se "oikea":love:
 
  • Tykkää
Reactions: Jantzu
Täällä pp4 ja kaikki toivo heitetty pois...olen sitä mieltä että tunsin alkion kiinnittymisen..oli Poltetta ja juhlintaa muutaman tunnin seuraavana päivänä...ollu turvotusta yms...luget hävinny johonkin, kunnes nyt ei enää pysy ja tulee pois..samoin kun edellinen, jossa luget pysy sisällä niin pitkään kunnes alkion kehitys loppui ja oli siis kemiallinen..kaikki muukin oireisto on hävinny...eli ei taida vieläkään meidän vuoro olla..enhän minä olen kun jo 12 vuotta odottanut..en tahdo vaan jaksaa enään...
@kirsillevauva varovaiset onnittelut sinulle
 
Kyllä siinä toista viivaa näkyy! Kannattaa ostaa jokin toinen testi vielä varmuuden vuoksi kun noi RFSU testit on saanut paljon negatiivista palautetta tarkkuutensa takia. Jos pääset Citymarkettiin niin Pregcheck on hyvä ja halpa testi. Tai sitten apteekista jotain perus testejä.

Toivoa kuitenkin aina on kun kaksi viivaa testiin tulee (y)

Onnea myös @kirsillevauva (y)
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
Kyllä siinä toista viivaa näkyy! Kannattaa ostaa jokin toinen testi vielä varmuuden vuoksi kun noi RFSU testit on saanut paljon negatiivista palautetta tarkkuutensa takia. Jos pääset Citymarkettiin niin Pregcheck on hyvä ja halpa testi. Tai sitten apteekista jotain perus testejä.

Toivoa kuitenkin aina on kun kaksi viivaa testiin tulee (y)

Onnea myös @kirsillevauva (y)
Okei. Ostan tuollaisen toisenlaisen myös. Valitsin siksi tuon, kun se oli clear bluen lisäksi sellainen jota Naikkari suositteli. Outoa että suosittelivat sitä jos on huono!
 
Onnea @kirsillevauva ja @Haaveilija91 , ihania uutisia:love:

@lapsettomuuta10v voi ei, mutta älä vielä heitä kirvestä kaivoon, aikaiset piinapäivät vielä menossa ja kuten aiemmin on täällä juteltu, jokainen raskaus tuntemuksineen voi olla samallakin ihmisellä erilainen ja esim. edellisen täysi vastakohta. Älä menetä vielä toivoasi:) Kohtuuttoman pitkään olette joutuneet odottamaan sitä pientä nyyttiä, kyllä olisi jo teidän vuoro:love:
 

Yhteistyössä