IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Pakko kyllä kans sanoo lugeista, et hirveetä sotkua! Miten ikinä saan kaiken töhnän lopuks pois tuolta :LOL: ja viel lisäks alkionsiirrossa lääkäri runnos mun paikat jotenki, et tuli sinne reijän viereen sisäisen häpyhuuleen haava, mikä sattuu ihan sairaasti jo pelkästään kun pesen alapäätä! Et kun lugen saanu sisään kivuista huolimatta, ni sit oon vielä rasvannu sitä haavaa :LOL::(
Onko teillä hei samassa ajassa piinailijat ollu minkälaisia oireita? Kun ihmettelen vaan, et mulla ei oikeen mitään, pelkästään vasemmalta puolelta vatsa nipistelly ja välillä jomottanut, mut ei mitään suurta. Tietty joo turvotus vatsassa, menee omat farkut kiinni, mut olo on ku olis johonki kuoreen piukkaan pakattu. Tissitkään ei ole yhtään edes kosketusarat. Mulla nyt siis pp5.
Hui onpas sinulla ollut kovakourainen lääkäri! Suosittelen voidetta nimeltä Cavilon haavaan, joka sinulla on tullut. Mulla on suolistosairaus, jonka takia joudun rasvailemaan takapuolta päivittäin niin tuo on toiminut hyvin. Tekee ”kalvon” haavan päälle.
Mulla pp 9 tänään ja ei oikein mitään oireita ole. Tuon suolistosairauden vuoksi hankala erottaa oireita, mitkä ovat lähtöisin suolistosta ja mitkä liittyvät alkioon. Ehkä välillä pientä nipistelyä ja jomotusta, joiden epäilen liittyvän tähän. Rinnat hyvin vähän arat. Närästää jonkin verran. Nyt sain ajatukseni jonkinverran kasaan, ja odotan luottavaisin mielin testipäivää 5.2. Testailin liian aikaisin jo pp 6-7 negaa. Nyt oman mielenterveyden vuoksi en testaa ennen tuota sovittua päivää. Tsemppiä sinne sinullekin!
 
  • Tykkää
Reactions: julie_
@julie_ , mulla pp 8 ja ei oikein mitään oireita. Tissit ovat paisuneet ja ostin jo kokoa isommat liivit :) Vaatteet ei mahdu päälle, koska estrogeenistä nousi paino 3 kiloa parissa viikossa. Siivosin eilen kaksi kassillista ahtaita vaatteita pois, ja katselen jo äippävaatteita kirpparilta. Mulle on aina tullut tosi aikaisin maha :) Olen siis ylipainoinen muutenki.

Eilen sain digiin #raskaana 1-2# <3
 
Paljon onnea plussasta @kirsillevauva :love: kyllä tekis mieli itekkin käydä hakemassa jotkut joustavat mammafarkut, ku töissä joudun kuitenkin farkkuja pitämään, ni on aika tukala olo illalla kun pääsee kotiin :D

Kiitos vinkistä @Haaveilija91 taidankin hakea sitä voidetta jos helpottuisi nopeemmin :)
Joo kyllä kannattaa odottaa sinne oikeeseen testipäivään, vaikka tiedän kyllä miten tekis mieli nyt jo testailla, mut en halua kans nähdä negaa tässä kohtaan, kun ei millään voi todeta varmaksi. Tyhmänä menee lukemaan vaan millaisia oireita muilla on, vaikka tiedostaa ettei kaikilla ole samanlaista, niin sitte rupee syöttämään itelleen hoidon epäonnistumista kun ei ole edes tissit turvonnut :LOL:
Koitetaan nyt jaksaa odottaa, tsemppiä myös sulle! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Väliaikatiedot klinikalta; 9 solusta 6 oli ollut kypsiä, joista 4 on hedelmöittynyt. Kovasti pelkäsin huonompaakin tilannetta. Nyt vaan kädet ja jalat ristiin, että noista jotain siirrettävää tulisi. Hirveästi ei uskalla vielä hyppiä riemusta - on niin nähty, että miten vain voi käydä. Koetan vähän saada ajatuksia nyt muualle eli työasioihin :)

@Haaveilija91 muistan myös, että siitä plussasta tuli sellaista kirkkaampaa vuotoa loppupiinailusta. Jokainen vessareissu oli kyllä tuskaa, kun se vuoto oli aika vetistä, niin pelkäsi tietysti, että mitä jos on alkanut menkat. Toivotaan, että sulla hyvä merkki tuo :) Ja ihan hyvä odotella sinne testipäivään. Tsemppiä!
 
@julie_ joo kannattaa kokeilla. Se on aika kallis tuubi mutta hintansa arvoinen ja riittoisaa. Sitä ei kannata laittaa liikaa.
Luulen kans että tämä testipäivään odottaminen on paras ratkaisu vaikka kovasti tekisi mieli kokeilla miltä näyttää. Mutta se tieto ei muuta tilannetta suuntaan eikä toiseen. Sittenhän sen näkee. Ihmetyttää myös kun olen melko oireeton. Ei pitäisi vertailla itseään muihin. Kaikki on niin yksilöllistä. Voihan olla että vielä testipäivänäkin tulee vain haalea viiva ja kaikki on silti hyvin.

@daim1 hyvä jos sulla ollut kans kirkasta vuotoa eli tämä kuuluu asiaan. Onnea hyvästä saaliista!
 
  • Tykkää
Reactions: julie_
Kyselin kans joskus klinikalla Teroluteihin vaihtoo, mut ei suostuttu kun luget on kuulema siks parempia kun on luonnollista hormoonia ja juuri kun vaikuttaa paikallisesti, ja Terolutista maksa suodattaa paljon tehoo pois. Mut eikös jossain ameriikassa tms. tehdä siirtoja ihan ilmankin mitään tukilääkkeitä jos progesteroniarvossa ei oo mitään vikaa.. ois kiintoisaa nähdä tutkimuksia onko tuloksissa eroja verrattuna tukilääkkeellisiin.
Mulla luget tuntuu pikemminkin aiheuttavan supisteluja/jomotuksia vaikka niiden kai nimenomaa pitäs rentouttaa kohdun lihaksia :eek: ja muutenkin pidemmän ajan käytössä tulee hiivan tapasta ärsytystä, lievää etomista ja vetisen juoksevaa vuotoo, mitkä vois olla raskausoireitakin.
 
Ei täälläkään mitään oireita kyllä ole. Viikko vielä pitäis jaksaa kun testipäivä 6.2 :rolleyes:
Ihan järjetön väsymys ollu, tänään ku heräsin ni olin nukkunu 16h ja vieläki vois kevyeen nukkua, ehkäpä vielä päikkärit veän josaki kohtaa ku vapaalla olen :confused: tarpeeseen kai nää unet tulee ku opiskelua ja töitä painanu tässä. :whistle:
Tsemppiä kaikille vaiheisiinne. Ja plussanneille oikein paljon Onnea :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78 ja julie_
Kiitos!!! Hyvin mielenkiintoista. Onko olemassa siis jotain hiilihydraattilaskuria netissa - suositeltu maara (vrt. kasvikset)? Ja miksi juurekset jatetaan pois? Siis porkkana myos?!
finelin laskuria itse käytän. mä olen aika allerginen juureksille jo ihan koivunsiitepölyallergian takia joten mulle niiden jättäminen pois ei ole ongelma. kaikkia kasviksia saa kyllä syödä mutta tarkkaillaan vain ettei ns liikaa. itsellä nyt tiukka kuuri jossa hh on alle 20g per päivä mut suurin osa ns karppaajista syö 50g päivä ja jopa enemmän. siinä vain ajatuksena on et suurin osa päivän energiasta tulee rasvoista, sit proteiinit ja hiilarit on se pienin osuus. Ja pakko sanoa et kyl tehoaakin. kuuakudessa lähtenyt 4kg ja turvotus ja väsymys poissa. tällä on hyvä jatkaa eteenpäin. mut vaatii sen et pystyy rasvaa syömään, se voi olla monelle vaikeaa kun meille on aina iskostettu et rasva on pahasta ja perunaa sen olla pitää :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina
Luonnolliseen kiertoon tehdyt siirrot ei varmaan tarviskaan lugeja yms. Ainakin mun klinikan lääkäri sanoi näin. Että niitä määrätään tyyliin koska "ei niistä haittaakaan" ja vähän niinku varmuuden vuoksi. Sanoi myös, että oli tehty jonkin tason tutkimus ihan vastikään luget vs terolut eikä tosiaan ollut mitään merkittäviä eroja hyödyssä. Joten sen takia heillä määrätään teroja koska ne vaan on niin paljon mukavampia. Eikä aiheuta niitä hämääviä raskausoireitakaan.

Ja se milloin testissä 'kuuluisi' näkyä vaihtelee ainakin sen mukaan minkä ikäinen alkio on siirretty. Tietty 2-3 päiväisen siirron jälkeen kannattaa alkaa testailemaan vasta paljon myöhemmin kuin blaston siirron jälkeen. Sitten tietty vielä hCG:n yksilöllinen nousu erottaa naisia toisistaan, että milloin kelläkin näkyy.
Useamman siirron ja testailun läpikäyneet usein osaavat usein hyvinkin tarkkaan sanoa milloin heillä itsellään pitäisi näkyä. Siinä missä mulla pitäisi näkyä pp5 niin ei välttämättä ole kaikille totuus. Testaamalla se vaan selviää.
 
Nimi #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Anemonee #9/16 #1. #siittiöt nyt ainakin #2.ICSI tulossa
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.ICSI. 2.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
CherryPie85 #8/2018 #2. #selittämätön/matala AMH #3.ICSI/2.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön #5.IVF/1.PAS
hillan_kukka #10/2013 #2.#siittöt ainakin #4.IVF/2.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt #4.ICSI
julie_ #1/11 #1. #pco, siittiön laatu #1.IVF/ICSI/1.PAS
kirsillevauva #12/13 #4. #? #lahjamunasoluhoito 01/19
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #3.IVF/1.PAS
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu #2.IVF/5.PAS
nyuu # ? # 1. # matala AMH #3.IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä #6.IVF/ICSI
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa
WishingUponAStar #11/17 #3. #? #1.IVF

Piinailijat:
kirsillevauva
2.2. (5pv)/ lahjamunasolu
Lapsettomuutta10v 6.2 (5pv)
Taigariina 6.2. (2pv)
julie_ 7.2. (3pv)
Jantzu 8.2. (3pv)
Lallastiina 10.2. (5pv)
justhope 11.2.
daim1 14.2. (2x3pv)

:love: Plussat 2018 :love:

Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
Joulukuu:
Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
Nomini 1.IVF/1.PAS
BlackCat 1.ICSI/1.PAS (2pv) (km)
AuroraK 1. IVF (5pvä)
gemmy 4.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy.
 
Viimeksi muokattu:
Lisäilin itseni piinailijoihin, ilmoitelkaa jos on muuta muutettavaa/lisättävää niin voin päivitellä tuohon samaan.

Mulla on keskenmenneissä luomuraskauksissa näkynyt ekat arvailuhaamut dpo10-12, eli odottaisin näkeväni ekoja plussanaavistuksia aikaisintaan pp5. Aion kyllä sitä ennen testata huvikseni tuota Pregnylin poistumista muutaman päivän välein, eilen antoi aika selvää viivaa vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: daim1
@lapsettomuuta10v kyllä meidänkin vuoro vielä tulee <3
Mietin jo sitäkin, että pitäiskö koittaa vaan ilman alkiodiagnostiikkaa että tärppäiskö niin, ettei vauvalla olisi mun kantamaan geenivirhettä. Toisaalta, tosi riski peli ja rankkaa sekin, jos todetaan että on ja täytyisi mahdollisesti keskeyttää raskaus. En tiedä. On tää pirun rankkaa.
 
Täällä taas alkoi piinailu. Jotenkin on tässä kaivannut irtautumista tästä lapsettomuusasiasta joten olen täältäkin pysynyt taas hetken pois, vaan nyt voisi ainakin piinailun ajaksi palailla. Vaihteeksi siirto meni ihan ok:sti aika vaivattomasti ilmeisesti, kerrankin jopa näin ultrajuttua seuratessa että sinne meni perille. Tai olen tainnut kerran ennenkin nähä, mut yleensä ei mun silmiin juuri mitään erotu, heh.
Testipäivänä 11.2. että sitä ootellessa sitten. Ehkä sen era-testin otan nsi kierrossa, ainakin on jo mietinnässä että josko. Saa nyt nähä.
 
Voi ei @Haaveilija91, varmasti tulee teidän ja meidän monien muidenkin vuoro vielä. Sinnikkyyttä tämä vaatii ja paljon.

Mäkin sain väliaikatietoa klinikalta, että vielä oli sentään nuo kaikki neljä jakautuneet 2-päiväisiksi (ei nyt vielä kerro kyllä mitään). Siirto sitten huomenna mikäli hyvin menee ja olishan se nyt hienoa, jos jotain sinne pakkaseenkin päätyisi :whistle:

Tsemppiä @Lallastiina - montako te lopulta saitte? Rentouttavaa piinailua :) samoin @justhope ja tervetuloa takaisin piinailemaan. Tunnistan itsestäni myös tuon, että välillä pakko saada hengähdystaukoja. Eilen jo suunnittelin, että mikäli tästä hoidosta ei tule onnistumista, niin sitten pieni tauko ja kaikki keskeneräiset asiat; rakennusprojekti, asunnon myynti ja työpaikan vaihto alta pois ja vähän lomailua ja sitten vasta mietitään jatkosuunnitelmat. Ehkä noita asioitakin väistämättä stressaa, vaikka ne hienosti saa ajatukset muualle näistä hoidoista :p

Mikä @Milli-34 siellä vointi? Joko huominen jännittää? Punktio heti aamusta? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Milli-34

Yhteistyössä