IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Muutama päivä vielä piinailtavaa @Haaveilija91, toivotaan plussauutisia ja samoin sinulle @lapsettomuuta10v :)

Loistavaa @daim1 että kaikki 4 porskuttavat siellä eteenpäin(y)

@Lallastiina olen pahoillani, että pakkassaldo meni nollille, tiedän tunteen kuten varmasti monet muutkin täällä:unsure: Kaikki onni ja toivo tämän siirretyn hyvän alkion matkaan ja tietenkin paljon tarrasukkia:)

Täällä olo edelleen hyvä, mutta tummia pilviä taivaalla.. meidän perheeseen rantautui viime yönä OKSENNUSTAUTI:sick::ninja: nyt pelko persiissä koska se iskee minuun ja pahin skenaario tietenkin on että huomenna aamulla, punktioaika 10-11:confused: mitähän ihmettä nyt.. ei kai voi kun odotella ja toivoa parasta, että jollain ihmeen konstilla tauti ei iskisi minuun:censored:
 
Viimeksi muokattu:
@Milli-34 Minä olin oksennustaudissa kun oli punktio jonka tuoresiirrosta esikoinen tärppäsi. Jos sairastut niin heti aamulla vain soitto klinikalle niin osaavat mahdollisuuksien mukaan varautua. Itse menin taxilla punktioaamulla klinikalle, aamuyöstä tauti oli alkanut. Mua oltiin vastassa pyörätuolin ja valmiin tipan kanssa jonka kautta sain heti nesteytystä vointia kohentamaan ja pahoinvointia hillitsevää lääkettä myös. Punktio kestää kuitenkin vain sen 10min ja sut pitää saada vain siksi aikaa sellaiseen kuntoon ettet ala oksentamaan kesken toimenpiteen. Onnistuu kyllä varmasti tarvittaessa mutta toivotaan tietty ettet sairastuisi. Tsemppiä punktioon! Itsellä tosiaan tärppäsi tuon oksennustauti-punktion tuoresiirrosta eli ei tuonut edes huonoa onnea. (y)
 
@Lallastiina oon pahoillani.. tiedän kanssa tunteen paremmin kuin hyvin <3 Nyt tosiaan kovasti peukkuja että se siirretty tarraa kiinni.

Outs @Milli-34 toivotaan, ettei tartu ja että nyt ainakin tuon punktion saisit oltua jotenkin. Tän palstan parhaus on kyllä, että kaikista skenaarioista on jollain jo joku kokemus. Onneksi @CherryPie85 sulla meni vastaava tilanne hyvin eli ei ole mitenkään este operaatiolle (y)
 
Täälläkin oksennustauti mulla ja kuopuksella. Maattiin sohvalla ja kstottiin kaksi piirrettyä elokuvaa. Nyt jo helpottaa olo, mutta saikutan vielä huomisen, ettei tartu muihin. Verikoe kans huomenna. @CherryPie85, melkoinen jännitysnäytelmä teillä ollut!

Tsemppiä piinailuun @Haaveilija91, @lapsettomuuta10v, @Taigariina ja @Lallastiina. Unohdinko jonkun! Toivottavasti saatte kaikki iloisia uutisia, jos ei nyt niin ainakin seuraavasta hoitokierrosta. Mutta rankkaahan tää plussan metsästys on.
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
Valitettavasti mä sanoisin, että on kyllä epätodennäköistä, että kiinnitysvuotoa tulee kun alkio on 13 päivän ikäinen :unsure: Kuitenkin oletettavasti suurinpiirtein viikon ikäisenä alkio kiinnittyy. Ja tietty kiinnittymisen, sekä mahdollisen siitä johtuvan vuodon, jälkeen vasta se plussa voi tulla kun sitä istukkahormonia alkaa erittymään.
 
Valitettavasti mä sanoisin, että on kyllä epätodennäköistä, että kiinnitysvuotoa tulee kun alkio on 13 päivän ikäinen :unsure: Kuitenkin oletettavasti suurinpiirtein viikon ikäisenä alkio kiinnittyy. Ja tietty kiinnittymisen, sekä mahdollisen siitä johtuvan vuodon, jälkeen vasta se plussa voi tulla kun sitä istukkahormonia alkaa erittymään.
Niin mä vähän epäilinkin. No, ei ihmeiden aika ole ohi joten pidän pientä toivon kipinää yllä tiistaihin saakka. Eikä se voinut vuotaa sellaista pienen pientä määrää ”muuten vaan” ja istukkahormoni nousisi vaan tooosi hitaasti? Oli kyllä helpottavaa kuulla, etten joudu Naikkarilla takaisin jonoon vaan voidaan tästä kierrosta aloittaa hoidot uudelleen. Maksimissaan joutuisin odottamaan yhden kierron, jos alkioiden geenitestauksen tekevälle laboratoriolle Englannissa ei kävisi noin nopea aikataulu.
 
@Lallastiina pahoittelut, että pakkaseen ei mennyt mitään. Meidän edellinen hoito meni samalla tavalla, ja ihan hirveä pettymys oli, kun ei pakkaseen saatu edes yhtä. Se on jotenkin niin kovaa hommaa, jos pitää jo pari viikkoa punktion jälkeen kääntää katseet uuteen hoitokierrokseen.. Pakkasalkiot kuitenkin antaa vähän toipumisaikaa. Toivottavasti te ette nyt kuitenkaan enempää hoitoja tarvitse, vaan tästä tärppäisi :love:

@daim1 , pidän peukkuja, että alkiot jatkaa kehitystään suotuisasti(y)

@Jantzu Tsemppiä piinapäiviin, kyllä nyt täytyy jo teille pysyvä plussa tulla.

Tsemppiä ja plussatuulia muillekin piinailijoille!
 
Tuleeko muille mitään oireita siirron jälkeen pistettävästä gonapeptylistä?
Itselläni on nyt ainakin kolmas kerta kun tullut samana päivänä päänsärky kun sen on pistänyt. tällä kertaa sellainen hivenen kovempi, alkoi iltapäivällä ja tuli tosi etova olo, vietin koko illan töitten jälkeen lähinnä nukkuen. Ei ollut niin kova särky että olisi lääkettä vaatinut - tai enemmänki kai sinnittelin, kun en nyt halua turhaan mitään lääkkeitä napsia... mulla tollasiin särkyihin kun parhaimmin auttaa nukkuminen.
Olo oli niin etova ettei pystynyt syömään oikein mitään, vasta kymmeneltä olo normalisoitu ja saatto syyä ja särky lakkasi.

Toki taitaa semiyleinen sivuvaikutus ollakin, mutta mites muut, onko tuo tuonut teille mitään?
 
@Jantzu Mä lisäsin sut tuonne piinailijoihin, tarviin vielä virallisen testipäivän kun en sitä löytänyt mistään viestistä.
Tsemppiä piinailuun *vielä jaksaa, jaksaa!*

@Milli-34 tsemppiä punktioon, toivottavasti ilman yrjöjä (y)! @justhope tervetuloa piinailijoihin, tsemppiä! Mä pistin just tänään gonapeptylin, mutta ainakaan mulle ei siitä tullut päänsärkyä eikä muitakaan oireita. Ei kyllä ole tullut oikein mistään muustakaan lääkkeestä. Mitä nyt pregnylistä tavallisesti ihan tunnottomat rinnat muuttuu superherkiksi ja aroiksi.

Mä en suoraan sanottuna halua ajatellakaan enempää hoitoja toistaiseksi. Jos tästä ei tärppää niin vähintäänkin tulee useamman kuukauden tauko. Johan tässä on lokakuusta asti menty ns. täysillä. Miehelläkin on työn kanssa stressiä kesään asti ihan riittämiin, ja siihen aina ottaa nämä takaiskut jotenkin kovemmin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Tsemppiä piinailijoille..minut voi poistaa..pp9 ja tyylipuhdas nega..ke testipäivä mutta luonnon kierto, niin menee jo niin pitkälle, että näkyisi jo, jos näkyisi..nyt lopetan luget ja odotan menkkoja ja naikkarin soittoa, pääseekö heti helmikuussa uuteen siirtoon (n)
 
@justhope mun on pitänyt myös Gonapeptylistä kysellä kokemuksia. Päänsärkyä en ole huomannut, mutta mulla on kaikissa siirroissa ollut hirveät mahakrampit samana iltana, kun ottanut gonapeptylin. Onko kellään tämmösestä kokemusta? Voihan se olla sattumaakin, ettei välttämättä lääkkeeseen liity. Onko toi gonapeptyl kaikilla käytössä vai voisikohan koittaa ilmankin?

@daim1 toivottavasti nyt tärppää!

@Milli-34 täällä peukut pystyssä teillekin(y)

@lapsettomuuta10v pahoittelut negasta. Toivottavasti uusi siirto järjestyy nopeasti ja siitä sitten toivottu lopputulos!
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
@krokus gonapeptyl ollut mullakin nyt kaikissa mukana. Ilmeisesti sillä joidenkin tutkimusten mukaan voi olla positiivinen vaikutus kiinnittymiseen ja on sanottu ettei ole haittaakaan. Valitettavaa, että teille tulee oireiluja noista - omalla kohdalla en oo kiinnittänyt huomiota, että ois tullut mitään. Kysy lääkäriltä mielipidettä.. jotenkin tuntuis että kohtu alkais krampata/ supistella, niin se ei ainakaan ois haluttu ominaisuus.
 
@kirsillevauva hyvätä kuulostaa siellä viivat:love:
Pahoittelut tuloksiin pettyneille ja negoja saaneille! Nyt on pitkä lista piinailijoita, jospa plussanneiden listaakin siis helmikuulle!!
Mulle kävi moka, aloitin tukilääkkeet pasia varten ja huomasin 4.päivänä syöneeni vahingossa progyn.lisäksi myös teroja! Aamulla soitto klinikalle ja kuten arvasinkin tämä kierto menee ohi. Moka. En ole kuulemma ainoa, joka tämän vahingon on tehnyt. Osa selviää vasta ultrassa. Osittain laitan työkuormituksen piikkiin ja osasyyksi oman huolimattomuuteni. Lääkkeet ovat tulleet jo vähän liiankin tutuiksi ja nyt ei ollut uutta kirjallista kaavioo mitä pitkin edetä. Olin siis juuri lopettanut nuo samat lääkkeet edellisen pas:in negan jälkeen ja aloitin uudelleen muutaman päivän päästä. Aloitin vaan vahongossa ne molemmat:unsure: Toivottavasti ei ehtinyt sekoittamaan kiertoa kauheesti..Kävin ottamassa rautaa tipalla, toivottavasti olo virkistyisi myös samalla. Eli täällä sitä viimeistä pakastesiirtoa odotellessa..
 

Yhteistyössä