IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Lueskelin tässä teidän viestit läpi taas pienen kirjoittelutauon jälkeen, tuhannesti onnea plussan saaneille :love::love: Tuli jotenkin tosi hyvä mieli näistä plussauutisista, vaikka muuten ollutkin mieli aika maassa, ehkäpä jonain päivänä voisi olla minun vuoroni...:)

Toisaalta taas pahoittelut teille joille tuli nega tästä kierroksesta:( Se pettymys tuntuu ihan kamalalta, mutta jotenkin siitä aina selviää!

Itsellä tuntuu, että aika matelee vain todella hitaasti... Tämä kierto jäi väliin ja ens kierrosta olis lääkkeellinen PAS luvassa. Vasta-aine verikokeiden tuloksissakin menee iäisyys ja tuntuu ettei mikään nyt edisty. Ehkä olen vain liian malttamaton :D
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
Sori että huutelen tänne, mutta kun teillä on niin hyvin asiasta tietoa. Eli rautatankkauksesta .. te ketkä olette Helsingissä käyneet tankkaamassa rautaa ykistyisellä: missä sen olette tehneet ja mitä semmoinen kustantaa?
Mulla nyt raskaana hemppa 98 ja ferritiini 4 (!!) ja voi olla, että en suoraan edes pääse tankkaukseen koska HUS säännöt on, että 2vko pitää rautalisää suun kautta ottaa ja mennä kontrolliin :rolleyes: Ja ei kai se suun kautta otettu (ainakaan noin nopeasti) vaikuta ferritiiniin? Joten mietin, että jospa menis itse yksityiselle jos pitää se pari viikkoa odottaa.
Otin tankkauksen Dextrassa ja maksoi jotain alle 300 euroa. Paaset kylla varmasti sinne heti, jos vain laaketieteellisesti se voidaan tehda raskaana.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Oi kiitos tiedosta! Dextra onkin oma klinikka, joten mielellään sinne menisin jos jonnekin. Eikä tuo hintakaan kuulosta kauhealta. Itse löysin netistä yhden ainoan hinnan ja se oli jotain päälle 600eur kela korvauksen jälkeen, mietin että se olisi kyllä aika hintavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Sori että huutelen tänne, mutta kun teillä on niin hyvin asiasta tietoa. Eli rautatankkauksesta .. te ketkä olette Helsingissä käyneet tankkaamassa rautaa ykistyisellä: missä sen olette tehneet ja mitä semmoinen kustantaa?
Mulla nyt raskaana hemppa 98 ja ferritiini 4 (!!) ja voi olla, että en suoraan edes pääse tankkaukseen koska HUS säännöt on, että 2vko pitää rautalisää suun kautta ottaa ja mennä kontrolliin :rolleyes: Ja ei kai se suun kautta otettu (ainakaan noin nopeasti) vaikuta ferritiiniin? Joten mietin, että jospa menis itse yksityiselle jos pitää se pari viikkoa odottaa.
Ei varmastikaan parin viikon rautakuuri vaikuttaa ferritiiniin juuri lainkaan. Laakari oli sita mielta, etta jopa tankkaus auttaa vasta parin kuukauden sisaan. Han sitten kehoitti minua ottamaan tankkauksen lisaksi 100mg rautatabletin paivassa. Silla nousi hienosti kuukaudessa noin 30:ta yli 90:een.
 
Kysyin Naikkarilta noiden arvojen perään. Sanoivat että ei vaikuta alkion kiinnittymiseen tuo alhainen ferritiini. Kehottivat syömään rautatabletteja joka toinen päivä 100mg. En usko tuota.
Pyysin kommentteja myös mun gastropuolen lääkäriltä. Niitä odottelen vielä.
 
Hei tuli mieleen, onko täällä muita jotka kuntoilee säännöllisesti? Ootteko treenaillu lihaskuntoa esim ihan normaalisti näiden hoitojen aikana? Miten vatsalihasten teko, voiko vaikuttaa johonkin vaikka alkionsiirron jälkeen?

Itse teen lihaskuntoa painoilla ja ilman 3-4krt viikossa ja sään salliessa lenkkeilen. Nyt kun oli eka alkionsiirto, mulla jäi kaikki. En uskaltanut treenata, kun ajattelin että voi haitata jotenkin.. kävelemässä kävin, koska en vaan pysty olla tekemättä mitään, mutta sekin oli enemmän sellaista kevyttä happihyppelyä.
En haluaisi kuitenkaan treenamista jättää, mutta kuitenkin pääasiana tässä on nyt nää hoidot..
 
Lueskelin aika pitkältä viestejä ja elin hetken mukana sekä iloisissa että ikävissä uutisissa..onneksi todella niitä iloisiakin, Onnea @Taigariina
Tervetuloa uusille ja paluumuuttajille!
@justhope mulle ei muistaakseni ole tullut gonapeptylistä päänsärkyä, mutta muutoin sitä on mistä milloinkin. Sen sijaan onnistuin pistämään sen viimeksi niin, että sattui tosi paljon ja mustelma kesti kolmatta viikkoa! Olen pistänyt sen siirtoa seuraavana päivänä, iltapuolella, paitsi viimeksi aamulla kun lääkäri niin erikseen sanoi.
@Elisa_maria missä sun vasta-ainekokeet määrättiin ja tehtiin? Ne kuulostaa kiinnostavilta. Mulla on itselläni lievää vatsaoireilua mutta en osaa sanoa täsmällisesti mistä se milloinkin tulee. Keliakiakoe oli nega, mutta sehän voi tosiaan olla "piilossakin..
@millionnea söin myös Donafertyä ennen mun hetkellistä raskautumistani. Voi olla sattumaakin..teidän odottelut kuulostivat turhauttavilta. Toivottavasti menisi tästä eteenpäin reippaammin!
@Haaveilija91 mulla oli kesällä ferritiini 17, ja tankattiin suoneen. Oli 345€ dextralla. Hg ollut aina 125-137. Tiedä sitten oliko kiinni siitä että ferrit nousi 66 tai tuosta Donafertystä ollenkaan, mutta silloinhan tosiaan blastosta lähti plussa ja hetkeksi..nyt uusimmassa pasissa ferrit oli taas alle kolmekymmentä, eikä mitään haamua ollut. En poissulje muitakaan syitä, kuten sen tärkeimmän eli laadun. Toivottavasti ei ehtinyt romahtaa kesän ja joulukuun välillä. Tämä 40-v ikä voi sen kaiketi tehdä. Sitten vielä eri kerroilla on ollut eri lahjoittajan siittiöt, mitä ikinä sen merkitys voi olla..Lisäksi eran jälkeen (kesällä) sanottiin, että se vaikuttaa positiivisesti kolmen kuukauden ajan jos tulee siirtoja. Ja keskenmenonkin sanottiin vaikuttavan positiivisesti kiinnittymisiin.
Nyt odotelen menkkoja, että voisin alkaa valmistautumaan viimeiseen pakastealkion siiroon.....
Voimia kaikille vaiheisiin!
 
Nimi #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Anemonee #9/16 #1. #siittiöt nyt ainakin #2.ICSI tulossa
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.ICSI. 2.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön #5.IVF/1.PAS
Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2IVF
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
hillan_kukka #10/2013 #2.#siittöt ainakin #4.IVF/2.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt #4.ICSI
julie_ #1/11 #1. #pco, siittiön laatu #1.IVF/ICSI/1.PAS
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #3.IVF/1.PAS
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu #2.IVF/5.PAS
nyuu # ? # 1. # matala AMH #3.IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä #6.IVF/ICSI
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa
WishingUponAStar #11/17 #3. #? #1.IVF

Piinailijat:
justhope
11.2.
Milli-34 17.2. (3pv)

:love: Plussat 2018 :love:

Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
Joulukuu:
Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
Nomini 1.IVF/1.PAS
BlackCat 1.ICSI/1.PAS (2pv) (km)
AuroraK 1. IVF (5pvä)
gemmy 4.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv)
Taigariina 2.IVF (2pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy.
 
Poistin itseni piinailijoista.. tuhru alkoi jo perjantaina eli viikko siirrosta. Samaa kaavaa nämä tuoresiirrot, kuin aiemminkin, ettei pienintäkään yritystä kiinnittyä. Meidän yritykset mun munasoluilla oli tässä - onneksi oon aloittanut yritykset jo nuorempana, niin ei jää varaa jossitteluun, että mitä jos olisin aloittanut nuorempana, olisiko sitten onnistunut. Poistun nyt taustalle määrittelemättömälle tauolle.. ajatuksena olisi siirtyä lahjasoluhoitoihin jossain vaiheessa. Kiitos teille kaikille tuesta ja kovasti tsemppiä omiin vaiheisiinne jokaiselle :love:(y)
 
Juuri @daim1 mietin sinua ja ajattelin, että viimeistään tänään tulen palstalle huhuilemaan kuulumisia. Voi ei, olen niin pahoillani, voimia, ja hetki kerrallaan eteenpäin. Toivottavasti pieni tauko tekee hyvää ja tavalla tai toisella se kauan odotettu haave toteutuu tulevaisuudessa:love:

Täällä pp8 ja aamulla testattu nega. Tämä kierros oli kyllä tässä, aiemmissa raskauksissa jo pp7 ollut selkeä plussa. Varmistan toki vielä virallisena testipäivänä, mutta kyllä katse on jo seuraavassa siirrossa, sillä tänään sain kuulla, että yksi blasto odottaa pakkasessa:) Mieli on yllättävän tyyni.. ei luovuteta!!!!:)
 
@Milli-34 kiitos :love: ja harmi, että sielläkin näyttää negaa.. onneksi saitte blaston, niin sovitaan, että siitä tärppää. (Mä olin kyllä aivan varma, että teillä on pakko tärpätä jo tästä :whistle:). Joo fiilikset nyt yllättävän hyvät kaikesta huolimatta, mies on ollut niin ihana ja kyllä meillä se yhteinen haave/tavoite on, että lapsi tulee.. millä tavalla ja milloin, niin se jää nähtäväksi :) mä koetan nyt elää, niinkuin paasaan, että en anna tän vaikuttaa meidän arkeen.. käydään juttelemassa ammattilaisten kanssa, jos/kun siltä tuntuu. Mutta muuten koetetaan elää ja nauttia siitä mitä on.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Täällähän on ollut viikon mittaan vilkasta. Ja listaan saatu helmikuullekin jo plussia, ihanaa.
Rautakeskusteluun sen verran, että tuo on tosi yksilöllistä miten vaikuttaa ja mikä kenelläkin. Minulle ei ole koskaan sopinut rautatabletit, ja raskautta lukuunottamatta 130-150 välillä yleensä ollut mun hg. Laski sitten raskaudesta niin alas, että pistivät syömään tablettirautaa, jotka minä kapinallisena piilotin enkä syönyt. Minulle tuotiin sen sijaan mm. nokkosta kuivattuna ja tuoreena. Ja vetelin sitä ihan hullun lailla kaikkeen, samoin ruokavalion katsoin tarkkaan rautapitoiseksi. Reilussa kahdessa viikossa sain kehut rauta-arvojen noususta 102:sta 128:aan. Ja paljastin totuuden. Että meidän kehot ovat tosi yksilöllisiä.
Ja valitettavasti viime keskiviikkona löydetty 14 mm folli oli perjantain ultraan kasvanut 16mm:ksi. Samalla tuli jotain positiivistakin sentään: limis kasvanut vauhdilla parissa päivässä 4-5millistä 7 milliin. Eli: lääkkeet ajettiin alas, kun tuo folli sitkeästi päätti kasvaa. Odotellaan nyt sitten tämä kierto ja uusi yritys seuraavasta. Harmitti, mutta kuten lääkäri sanoi "Kyllä ne hyvät alkiot siellä pakkasessa säilyvät". Toivotaan.
@Lallastiina paljon positiivista energiaa toivon sinulle, ja
Plussatuulia piinailijoille
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Täällä oli eilen verikoe ja alle kaksi se tulos jo hyvin hyvin tuttuun tapaan oli. Ei taaskaan värähtänytkään arvot ees kemiallisen puoleen, harmitus. Tällä kertaa en tehnyt kotitestejäkään päivittäin vaan välttelin niitä, yhen tein viikon päästä siirrosta ja yhen eilen ennen verikokeeseen menoa, vaikka sen turhaksi testien tuhlaamiseksi tiesikin.
Tuntuu karulta ajatella jo tätä määrää mikä määrä alkiota, pieniä mahollisia elämänalkuja, on jo tuhoutunut. Tuntuu pahalta että ne kaikki vain kuolevat siirron jälkeen ilmeisesti ilman yritystäkään kiinnittyä.
Yksi blasto vielä jäljellä. Alan kallistua sen puoleen että nyt seuraavaan kiertoon tulisi tämä era-testi... kait. Vaikka vaikea on ees hetkeksi luopua yrittämisestä testikierron ja tulosten oottelun ajaksi.

Olkoonkin että on alkanut tuntumaan että en minä kai koskaan saa lasta. Tiiä sitten miksi sitä päätä lyö seinään ja ei halua luovuttaa.

@julie_ mä olen ainakin liikkunut suht normaalisti siirtojen jälkeenkin, tosin en ole kova treenaaja vaan enemmänkin mulla on yritys lisätä liikuntaa kun se on ollut vähän vähissä elämässäni aiemmin, ja koen että kuntoa olisi hyvä parantaa. Mulle lääkäri on sanonut että siirron jälkeen voi elää ihan normaalia elämää ja sen mukaan sitten olen mennyt. Siirtopäivänä otan rauhallisesti eli pelkät koirien lenkittelyt yms. mutta muuten olen käynyt jumpissa sun muissa.
 
Huomenta naiset! Ajattelin nyt vähitellen aktivoitua täällä kirjoittelussa, vihdoinkin meillä jotain tapahtuu hoitojen suhteen niin se kuuluisa vertaistuki on jälleen tarpeen :unsure:

@justhope pahoittelut sinulle negasta. Jos yhtään pohdit era-testiä ja budjetti antaa myöden niin suosittelen. Saa ainakin varmuuden siitä, että siirtoaika on varmasti oikea.

Meidän tilanteesta referoituna: yksi viimeinen blasto pakkasessa, joka on marraskuun icsi-hoidon tulos ( tuolloin tehtiin mulle luteaalivaiheen stimulaatio), tästä siis tuloksena vain tämä yksi alkio. Haluttiin tehdä era-testi ennen sen siirtoa, ettei vaan mene hyvä alkio hukkaan väärän ajankohdan takia. Meillä siis takana kaksi epäonnistunutta blaston siirtoa viime syksynä.

Eran tulos oli mulla lievästi poikkeava ja voin sanoa että testin tekoon ja tuloksen odotteluun "tuhlautunut" aika ei tunnu enää missään, nyt kaikki on sitten alkiosta kiinni että kiinnittyykö vaiko ei. Nyt siis on alkion siirto vihdoin suunnitteilla, vetelen letroja kp:t 2-6, ensi viikolla uä ja sit päätetään siirtopäivä ja aika, tunnilleen era-testin mukaan.

Tsempit kaikille!
 
Pahoittelut @justhope :( Kävin jo maanantaina kurkkimassa, että oisko sulla positiivisia uutisia.
Kyllä nyt kaikkien kivien kääntö ja sinne era-testiin, ainakin sit on yrittäny kaiken mahdollisen, josseivät klinikalla mitään keksi tai suosittele. Ja niin kuin @Anemonee sanoo, niin jos tulos onkin poikkeava, niin ei varmasti harmita yks sivuun menny kierto.
Kovasti tsemppiä! <3
 
@daim1 voi miten ikävää! Helpommin sanottu kuin tehty mutta yritä keskittyä nyt positiivisiin asioihin ja ajatuksia johonkin ihan muualle kuin hoitoihin hetkeksi aikaa. Itse yritän kans tässä reilun kuukauden ajan ennen seuraavaa hoitoa keskittää ajatukset muualle ja tehdä kivoja juttuja murehtimiseen sijaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Kaikille iso hali rutistus :love:

Täällä menossa pp9. Vointi ollut melko kehno. Oksettaa ihan kauheasti, ajattelin että johtuu lugeista. Eilen sit tuli vähän ripulia niin aattelin että vatsatautihan se. Mutta enää ei ole tullut.. Tiiä nyt mitä tämä keho sitten touhuaa. Odotan malttamattomana että pääsen tekemään testin, sehän olis 19.2 Felicitaksen ohjeistuksen mukaan ja sinne ajattelin malttaa odotella ;) Pitkä aika ootella. Nyt makaan kotona kauheassa päänsäryssä.
 
Niin, ei se väliin jäänyt kierto tai kaksi haittaa sitten kun se on ohi. Siihen yritän luottaa - jo nytkin on aatoksia että miksei tehnyt jo tähän kiertoon sitä, niin olisi vähemmän oottamisaikaa tuloksiin, heh. Vaan se on vain vaikea malttaa mielensä ja pitää taukoa siirroista. Melko varma jo olen että otan sen testin tähän väliin nyt, onpa sitten varmuus ainakin. Melkein jopa toivon että testi paljastaisi jotain poikkevuutta siirtoajalle, se olis sitten helppo korjata ainakin ja herättäisi onnistumiselle uutta toivoa. Jos siitä taas mitään ei löytysi, niin vaikea sanoa olisiko tyytyväinen vai ei... no, sen näkee aikanaan.

Ehkä tämä näytteenoton ja tulosten oottamisen tuoma tauko stressaa senkin takia, kun on vähän pakko uutta työpaikkaa hakea ja mielellään löytääkin - ja jos sen sitten löytää niin hyvin epätodennäköistähän se on että seuraava paikka olisi yhtä joustava jatkuville poissaoloille joita nämä hoitojen läpikäymiset aiheuttaa. Miten lie senkin sitten järjestää vai onko lopetettava silloin hoitojen läpikäyminen epämääräiseksi ajaksi. Huokaus...

Mites te era-testin läpikäyneet, tekikö se näytteenotto kipeää? Täällä on vielä tuskallisen hyvin muistissa kun joulukuussa laajennettiin kohdunkaulaa siirtojen helpottamiseksi, toivottavasti ei ainakaan niin kipeää tuo tee kuin se...:sick:
 
Pahoittelut kaikille negan saaneille. Teitä on nyt ollut valitettavan monta :(En ole ehtinyt palstalle hetkeen kirjautumaan, mutta taustalla kuitenkin teidän tuloksia seurannut ja jännittänyt.

Täällä aloitettiin piinailu. Siirrettiin 2x 4-päiväinen alkioliiman kera. Pari jäi vielä jatkoviljelyyn, mutta niiden suhteen ei suuria toiveita, kun kahdessa ekassa hoidossa vain 1 jaksanut pakkaseen asti. Toiveet on nyt siis näissä kahdessa siirretyssä:love: Testipäivä on 26.2., mutta varmastikaan hermot ei kestä olla testaamatta jo paljon aiemmin:whistle:
 
@justhope jep, odottelu on tässä hommassa kyllä niin syvältä.. mutta vaikka mulla testin tulos olis ollut ns.normaali niin en usko että ois kaduttanut testin teko. Sitäkin mietin että oliskohan sitä ollut pettynyt normaaliin tulokseen.. kummallisia ajatuksia joutuu kyllä käsittelemään o_O mutta kysyit että sattuuko testi, ennakkoon varoittivat että papa-kokeen verran tuntuis mutta voin kertoa että tuntui enemmän, tai ehkä eri tavalla. Nopeasti se oli ohi onneks, näyttenotto tuntui siltä kuin joku olisi tosi voimakkaasti vetänyt kohdusta. Jännä selittää, epämukava tunne ehkä ennemmin kuin kipu. Jos oot kipuherkkä niin ehkä kannattaa ottaa särkylääke jo ennen testihetkeä.
 
Niin, ei se väliin jäänyt kierto tai kaksi haittaa sitten kun se on ohi. Siihen yritän luottaa - jo nytkin on aatoksia että miksei tehnyt jo tähän kiertoon sitä, niin olisi vähemmän oottamisaikaa tuloksiin, heh. Vaan se on vain vaikea malttaa mielensä ja pitää taukoa siirroista. Melko varma jo olen että otan sen testin tähän väliin nyt, onpa sitten varmuus ainakin. Melkein jopa toivon että testi paljastaisi jotain poikkevuutta siirtoajalle, se olis sitten helppo korjata ainakin ja herättäisi onnistumiselle uutta toivoa. Jos siitä taas mitään ei löytysi, niin vaikea sanoa olisiko tyytyväinen vai ei... no, sen näkee aikanaan.

Ehkä tämä näytteenoton ja tulosten oottamisen tuoma tauko stressaa senkin takia, kun on vähän pakko uutta työpaikkaa hakea ja mielellään löytääkin - ja jos sen sitten löytää niin hyvin epätodennäköistähän se on että seuraava paikka olisi yhtä joustava jatkuville poissaoloille joita nämä hoitojen läpikäymiset aiheuttaa. Miten lie senkin sitten järjestää vai onko lopetettava silloin hoitojen läpikäyminen epämääräiseksi ajaksi. Huokaus...

Mites te era-testin läpikäyneet, tekikö se näytteenotto kipeää? Täällä on vielä tuskallisen hyvin muistissa kun joulukuussa laajennettiin kohdunkaulaa siirto, toivottavasti ei ainakaan niin kipeää tuo tee kuin se...:sick:
Sanoisin, etta kannattaa menna sinne rakko taynna, kylla ne sitten sanovat, jos pitaa tyhjentaa. Minulla ERA oli vaikeampi kokemus, ehka koska sen teki laakari, jolle elimistoni ei ollut tuttu, enka ollut myoskaan laittanut rakkoa tayteen, kun ei ollut neuvottu sita. Aloin vuotaa verta (siis testissa veri vaan lensi ja meni veret lattialle asti - niin ei todellakaan pitaisi olla!) jota kesti useita paivia ja sitten kaantyi kuukautisiksi. Onneksi testi kuitenkin onnistui ja paastin suunnitellusti siirtoon.
 
@Nipsu_78 Minulle määräsi ihan tuo meidän lääkäri noihin vasta-aine kokeisiin kun aina alkionsiirrot päättyvät kemialliseen. Ollaan siis yksityisellä hoidoissa ja sama lääkäri ollut kokoajan. Kalliithan ne kokeet ovat, mutta sieltä voi tosiaan paljastua jokin piilevä syy ja mahdollisesti asialle voidaan tehdä jotain! Itse olen ainakin toiveikas.. :) Mullakin keliakiakoe oli tosiaan negatiivinen ja silti lääkäri passitti gluteenittomalle:D vatsaoireet loppuivat n. 3kk gluteenittomuuden jälkeen ja olin ihan hämmästynyt että tällaistako onkin "normaali" vatsantoiminta ja eikö tosiaan olekaan ihan normaalia että viikoittain on vatsa sekaisin.. :poop: Uskon myös vahvasti että gluteenittomuus saattoi vaikuttaa toisen IVF hoidon tulokseen (eka IVF löytyi vain 2 munasolua ja yli 20 tyhjää rakkulaa --> 2 IVF 6kk jälkeen, kaikissa 15 rakkuloissa solu ja saatiin useampia alkioita) Suosittelen ainakin kokeilemaan tuota ruokavaliomuutosta, siitä ei ainakaan mitään haittaa ole ja sillä voi olla suotuisa vaikutus hormonitoimintaan ja tietysti vatsantoimintaan :)

@daim1 , @Milli-34 ja @justhope , suuret pahoittelut negoista :( <3 Harmi että nyt on aika monilla päättynyt yritys negatiiviseen.. Kaikille suuret tsempit ja jollain keinoilla taas eteenpäin! Ei luovuteta, eihän? :)
Osaisitteko @justhope tai @Anemonee kertoa tuosta ERA-testistä, että millä perusteella sitä yleensä suositellaan? Minullekin lääkäri sitä väläytteli ja koitin googletella mutten oikein löytänyt tietoa millaisissa tapauksissa tuota testiä useinmiten suositellaan. Taitaa olla myös aika kallis? Pohdin tässä, että nyt kun kokeillaan tuota lääkkeellistä PAS:ia ja jos sekin päättyy kemialliseen tai negaan (olen melkeinpä varma että näin käy) niin ehkä seuraavaksi voisi sitten tuota testiä kokeilla... Kaikki kivethän se olisi käännettävä tässä hommassa ennen kuin suostuu luovuttamaan ;)
 
@Nipsu_78 Minulle määräsi ihan tuo meidän lääkäri noihin vasta-aine kokeisiin kun aina alkionsiirrot päättyvät kemialliseen. Ollaan siis yksityisellä hoidoissa ja sama lääkäri ollut kokoajan. Kalliithan ne kokeet ovat, mutta sieltä voi tosiaan paljastua jokin piilevä syy ja mahdollisesti asialle voidaan tehdä jotain! Itse olen ainakin toiveikas.. :) Mullakin keliakiakoe oli tosiaan negatiivinen ja silti lääkäri passitti gluteenittomalle:D vatsaoireet loppuivat n. 3kk gluteenittomuuden jälkeen ja olin ihan hämmästynyt että tällaistako onkin "normaali" vatsantoiminta ja eikö tosiaan olekaan ihan normaalia että viikoittain on vatsa sekaisin.. :poop: Uskon myös vahvasti että gluteenittomuus saattoi vaikuttaa toisen IVF hoidon tulokseen (eka IVF löytyi vain 2 munasolua ja yli 20 tyhjää rakkulaa --> 2 IVF 6kk jälkeen, kaikissa 15 rakkuloissa solu ja saatiin useampia alkioita) Suosittelen ainakin kokeilemaan tuota ruokavaliomuutosta, siitä ei ainakaan mitään haittaa ole ja sillä voi olla suotuisa vaikutus hormonitoimintaan ja tietysti vatsantoimintaan :)

@daim1 , @Milli-34 ja @justhope , suuret pahoittelut negoista :( <3 Harmi että nyt on aika monilla päättynyt yritys negatiiviseen.. Kaikille suuret tsempit ja jollain keinoilla taas eteenpäin! Ei luovuteta, eihän? :)
Osaisitteko @justhope tai @Anemonee kertoa tuosta ERA-testistä, että millä perusteella sitä yleensä suositellaan? Minullekin lääkäri sitä väläytteli ja koitin googletella mutten oikein löytänyt tietoa millaisissa tapauksissa tuota testiä useinmiten suositellaan. Taitaa olla myös aika kallis? Pohdin tässä, että nyt kun kokeillaan tuota lääkkeellistä PAS:ia ja jos sekin päättyy kemialliseen tai negaan (olen melkeinpä varma että näin käy) niin ehkä seuraavaksi voisi sitten tuota testiä kokeilla... Kaikki kivethän se olisi käännettävä tässä hommassa ennen kuin suostuu luovuttamaan ;)
ERA-testia suositellaan sellaiselle, joille kiinnittyminen ei ole onnistunut muutamassakin siirrossa ja hinta n 800-900 euroa.
 

Yhteistyössä