IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitos vastauksista, toivottavasti ei tosiaan ole kovin kivuliasta ja on nopeasti ohi.
Täytyy tosin tarkentaa nyt, olinkin ymmärtänyt hieman väärin - minulle ei tullakaan tekemään era-testiä, vaan joku uusi (tai ainakin tuolla klinikalla vasta jonkin aikaa käytössä ollut) testi, semmoiset kuin NATA ja READY-testit. Lääkäri puheli että nuo antaa tarkempaa tietoa kuin pelkkä era ja pystyy tulosten mukaan sitten vielä tarkemmin määrittelemään mitä olisi muutettava jotta raskaus onnistuisi, jos muutettava jotain on.
Kyllähän se lääkäri jo viimeksi kun kyselin niin asiasta kaikkea selitti, vaan ei se kaikki mieleen mulla jäänyt, ja kun myöhemmin luin hoitokertomuksesta testien nimet niin oli pakko ottaa lääkäriin yhteys ja tarkistaa mitä nuo nyt siis tarkoittikaan, kun olin automaattisesti vain olettanut että se olisi siitä era:sta puhunut - ehin hetken ajatella että era olisi joku ihan muu juttu ja ajattelin että pyytäisin sen noitten oheen, vaan ei tarvinnutkaan kun nuo on kuulemma parempia kuin era-testi, tulee enemmän tietoa tilanteesta.

Jos kukaan nyt mun sepustuksesta mitään selkoa otti, tarkennan vain :ROFLMAO:

@Elisa_maria kai tuota tosiaan suositellaan jos ei useemmalla siirrolla tärppää, mutta mulle ei lääkäri tuota itse ehotellut vielä vaan itse kyselin, onko jotain mitä voisi yrittää että tämä joskus onnistuisikin. Kysyin tätä vasta kun takana oli kaikkiaan viisi siirrettyä alkiota eikä kiinnittymisyrityksiä lainkaan.
Ja kaikki kivet on tosiaankin käännettävä, musta on vain välillä tuntunut että onko mitään kiviä juurikaan enää käännettäväksikään, kun mulla hoitojen alusta asti on ollut ns. kovat keinot käytössä eli suoraan ivf:ään ja siinäkin heti isot lääkemäärät ja heti suoraan vain lääkkeellisiä siirtoja... jotenkin se yllätti että näin nuorena suoraan joutu ottamaan kovat keinot käyttöön. Vaikka nyt kun miettii niin ohan sitä varmasti näitten limakalvotestienkin lisäksi vielä pikku juttuja joita voi yrittää muuttaa tai selvittää, varmastikin.

Tänään on ollut jo optisimistisempi mieli kuin alkuviikosta. Lääkärin kanssa juteltua tuli olo että ehkä asiat vielä hyväksi muuttuu. Ehkä lapsi joskus tulee tännekin. Jonain päivänä.:)
 
Kiitos vastauksista, toivottavasti ei tosiaan ole kovin kivuliasta ja on nopeasti ohi.
Täytyy tosin tarkentaa nyt, olinkin ymmärtänyt hieman väärin - minulle ei tullakaan tekemään era-testiä, vaan joku uusi (tai ainakin tuolla klinikalla vasta jonkin aikaa käytössä ollut) testi, semmoiset kuin NATA ja READY-testit. Lääkäri puheli että nuo antaa tarkempaa tietoa kuin pelkkä era ja pystyy tulosten mukaan sitten vielä tarkemmin määrittelemään mitä olisi muutettava jotta raskaus onnistuisi, jos muutettava jotain on.
Kyllähän se lääkäri jo viimeksi kun kyselin niin asiasta kaikkea selitti, vaan ei se kaikki mieleen mulla jäänyt, ja kun myöhemmin luin hoitokertomuksesta testien nimet niin oli pakko ottaa lääkäriin yhteys ja tarkistaa mitä nuo nyt siis tarkoittikaan, kun olin automaattisesti vain olettanut että se olisi siitä era:sta puhunut - ehin hetken ajatella että era olisi joku ihan muu juttu ja ajattelin että pyytäisin sen noitten oheen, vaan ei tarvinnutkaan kun nuo on kuulemma parempia kuin era-testi, tulee enemmän tietoa tilanteesta.

Jos kukaan nyt mun sepustuksesta mitään selkoa otti, tarkennan vain :ROFLMAO:

@Elisa_maria kai tuota tosiaan suositellaan jos ei useemmalla siirrolla tärppää, mutta mulle ei lääkäri tuota itse ehotellut vielä vaan itse kyselin, onko jotain mitä voisi yrittää että tämä joskus onnistuisikin. Kysyin tätä vasta kun takana oli kaikkiaan viisi siirrettyä alkiota eikä kiinnittymisyrityksiä lainkaan.
Ja kaikki kivet on tosiaankin käännettävä, musta on vain välillä tuntunut että onko mitään kiviä juurikaan enää käännettäväksikään, kun mulla hoitojen alusta asti on ollut ns. kovat keinot käytössä eli suoraan ivf:ään ja siinäkin heti isot lääkemäärät ja heti suoraan vain lääkkeellisiä siirtoja... jotenkin se yllätti että näin nuorena suoraan joutu ottamaan kovat keinot käyttöön. Vaikka nyt kun miettii niin ohan sitä varmasti näitten limakalvotestienkin lisäksi vielä pikku juttuja joita voi yrittää muuttaa tai selvittää, varmastikin.

Tänään on ollut jo optisimistisempi mieli kuin alkuviikosta. Lääkärin kanssa juteltua tuli olo että ehkä asiat vielä hyväksi muuttuu. Ehkä lapsi joskus tulee tännekin. Jonain päivänä.:)
Kiitos todella paljon - mielenkiintoista! Tiedatko mitaan enempaa noista testeista? Saanko kysya, mika klinikka?
 
Kiitos todella paljon - mielenkiintoista! Tiedatko mitaan enempaa noista testeista? Saanko kysya, mika klinikka?
En minä juuri mitään niistä tiiä, koitin kysyä mutta olen vähän huono tuossa lääkärien tenttailussa niin että muistaisin kaiken tarkkaan... Sen siitä saa kun aina kiiretilanteissa tai muuten vaan sivumennen noista tullut juteltua muitten asioitten kanssa :) Ymmärsin että saa tietoa era:n tapaan oikeasta ajakohasta ja kohdun vastaanottavuutta ja limakalvon aktiivisuutta(?tai jotain vastaavaa) tutkitaan, mutta en sen tarkemmin osaa sanoa miten. Tulosten perusteella sitten voidaan tehdä tarvittavia muutoksia hoidossa.
Felicitas kyseessä, oisko puolisen vuotta ollut niillä käytössä. Tai ilmeisesti näytteet lähetetään pariin eri paikkaan jossa ne tutkitaan ja sitten tulee ne tulokset.
 
Hei Moi pimennosta.. anteeksi poissa olo.. mutta en taas moneen kk "pystynyt" tänne tulemaan kun iski taas sellanen katkeruus kun "kaikki muut onnistuu".. nyt olen pari viikkoa lueskellut taustalta @Rusakkonen olikin kuulumisiani kyselly, lämmitti mieltä kun joku muistaa :).. palaan niihin myöhemmin..
Mutta siis aijoin juuri @justhope:ille tulla kertomaan noista testeistä, että ERA on ns. menneen talven lumia. Itse jäin syksyllä odottamaan lisä infoa juuri noista NATA Ja Ready testeistä, kun olivat sillon vasta tulossa.. Mullakaan tää tietämys ei ihan valtavaa ole mutta kerron mitä tiedän. Itse olen hoidoissa Lappeenrannan felicitaksessa, mutta näytteet otettiin Helsingissä. Ja tuo Ready siis vastaa kai aikalailla ERA:a (käsittäänkseni on halvempi (y)) Se tutkitaan Virossa. Ja tuo NATA on tosiaan vähän mysteeri itsellekkin, kun niin uusi juttu ettei oma lääkärikään oikein siitä tiedä, enkä lisäksi ole koko aikana omaa lääkäriä nähnyt (puhelimessa vaan puhunut) ja Hesassakin vaan otettiin näyte. Jos on tehty scratsing joskus niin näyte otetaan samalla tavalla, ei siis juurikaan tunnu (minusta) toki jos joudutaan ottaa kohdunsuusta kiinni pihdeillä, mitä luulen että oliko se justhope kun sanoi jostain mikä koski.. se nimittäin on kaikkein kivuliainta mitä minulle on näissä hoidoissa tehty, kun kerran siirrossa (siis yhdessä 18) niin jostain syystä jouduttiin tekemään. Mutta siis siinä NATA testissä, joka tutkitaan Ranskassa jollain tapaa tosiaan tutkitaan kohdunlimakalvoin ööh, no ainakin sitä "aktiivisuutta" ja mitä lie muuta kaikkea.. Mulla siis se Ready testi ei ollut poikkeava, eli siirto ajankohta "normaali". Mainitsen nyt äkkiseltään niille jotka ei taustaani tiedä, että meillä 7 vuotta lapsettomuutta, 6 hoitoja, 5 IVF/ICSI kierrosta 18 siirtoa takana ja kaikki näyttää aina tosi hyvältä ja missään ei mitään vikaa.. tulos 1. kemiallinen joka vuoti lugejen läpi ennen testipäivää ja 1 tuulimuna joka sekin alkoi heti testipäivän jälkeen vuotamaan läpi. Mutta siis nyt sit "löytyi syy". Joka ei nyt oikeestaa mieltä nostanut vaikka aina ajatellut et kun olis joku mitä "muuttaa". Tuomioni siis oli että: kohdunlimakalvolla on immunologinen aliaktivaatio?!!!!! o_O Joo, siinäpä se en tod. osaa selittää miksi, tai mitä tarkoittaa tai mitään. Sieltä siis saa sitten myös "ohjeet" mitä kannattaa kokeilla.. ja se siinä musertavaa olikin, kun kaikki ne on meillä jo koikeiltu, ei kylläkään samaan siirtoon. Ohjeet oli että scratsing, ja keltarauhastuen lisäksi hcg:tä sisältävä pistos pienenä määränä rinnalle.. No oli sit uutena SEKSI!!! Kyllä, 24h ennen 48 ja 64h jälkeen.. siis joo, kuulemma siemenneste sisältää paljon entsyymejä (tai jotain) joka voi auttaa limakalvoa aktivoitumaan.. (äkkiseltään sit vois olettaa luomunakin onnistuvan) Scratsing tehty 2 kertaa ja itseasiassa sen ekan kerran jälkeen oli se tm.. ja kerran ollut tuoresiirrossa hcg:tä.. Meillä siis 1 pakkasessa.. ei oo vielä siirretty.
Onnea kaikille plussista ja muille tsemppiä taistelut jatkamiseen! (y) Mulla on nyt kauhee härdelli vkl ja su lähdetään 10 reissuun :cool: (niin tarpeeseen) mutta lupaan parin vk päästä palata tilanteisiin enemmän.. (y)

muoks. niin minulla ainakin näytteet otettiin täysin lääkkeelliseen kiertoon (kuten on yksityisellä tehty pas:itkin) eli ekaks synerella sumutukset ja sit zumenonit jne. eli mieltänostattavaa 6vk mömmöjä ilman että mitäänn tsäänssejä raskaudesta, mutta jos siitä hyötyä on niin..
 
Kiva Domi kuulla sinustakin, ja hyvä että joku tietää noista testeistä jo vähän enemmän niin osaa paremmin kertoa :D Ja huh onpa tarkkoja ohjeita, toivottavasti mulle ei ainakaan seksiä suositella ongelman ratkaisuksi, oisi se aika paha kuulla näin itsellisenä lasta yrittävänä, hih... :LOL:
Mutta kyllä nämä testit myös mulle ainakin antaa hurjasti toivoa tulevasta. Koko ajan kehitetään uusia systeemejä ja tutkimuksia ja ratkaisuja ongelmiin. Vaikkei nyt onnistuisi, niin ehkä 5 tai 10 vuotta lisää ja ala on taas kehttynyt niin että ehkä silloin uusilla keinoilla onnistaisi. Eri asia tosin jaksaako kroppani sinne asti, vaikka vielä on alle kolkyt niin saa koko ajan pelätä jäljellä olevan munasarjan puolesta mahollista tulevaa leikkausta ja sen mahollisia kompilkaatioita, hmh...

Mutta silti toivoa herättävä ajatus, aina tulee jotain uutta ja hyvää joka voi auttaa eteenpäin tällä taipaleella.:)
 
Pp14. Eilen alko tiputteleen pyyhkiessä kirkasta verta. Siteelle asti ei ole vielä tullut. Varoittelivat että näin voi käydä mutta heitin tietenki jo kaikki toiveet romukoppaan :unsure: Huomenna sais testata.. Mutta kattoo ny et tarviiko ees. Kipuja ei suuremmin ole, hieman nipistelee munasarjojen paikkeilta. Veritestiä minulle ei ees ehotettu.
 
@Toiveitakovain80 voi harmi :( kyllä se testi silti kannattaa tehä, varuiksi... Mulle ainakin lääkäri teki selväksi että ennen testiä ei saa lopettaa lääkitystä vaikka olisi vuotoa ennen testipäivää, vuotojahan voi hoitoalkuisissa raskauksissa tulla useinkin joten siksi testaus testipäivänä eikä tukilääkkeitä ennen negatulosta saisi lopettaa. Jos sulla siis tukilääkitys on?
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@Toiveitakovain80 voi harmi :( kyllä se testi silti kannattaa tehä, varuiksi... Mulle ainakin lääkäri teki selväksi että ennen testiä ei saa lopettaa lääkitystä vaikka olisi vuotoa ennen testipäivää, vuotojahan voi hoitoalkuisissa raskauksissa tulla useinkin joten siksi testaus testipäivänä eikä tukilääkkeitä ennen negatulosta saisi lopettaa. Jos sulla siis tukilääkitys on?
On mulla luget, just laitoin viestiä kaikuun ja sieltä olivat sitä mieltä että testi tehä kuitenki. Tuntuu vaan hullulta ku vuotaa, mut samahan se on tehä. Ja luget lopettaa sitte vasta ku sen tehny ja on nega tai et vuotaa kunnolla.
 
@justhope hmm, täytyykin alkaa varmaan kyselemään lääkäriltä näistä testeistä! Kiitos tiedoista :) Mietin itsekin, että aika kovat keinot meilläkin jo käytössä vaikka ikää minulla vasta 27 eikä mitään vikaa ole löytynyt... Ja varmasti löytyy vielä niitä juttuja mitä sinun kohdallasi voi kokeilla :) Loppupeleissähän se raskauden alkaminen voi olla jostain todella pienestä asiasta kiinni. Itse ajattelin seuraavaksi kokeilla vähän homeoppaattisia hoitoja yhdistettynä tähän lääkkeelliseen PAS:n, akupunktiota ja kalevalaista jäsenkorjausta :D:D Siskoni mies siis opiskelee tätä kalevalaista jäsenkorjausta ja kuulin häneltä, että kuulemma jotkut ovat saaneet tästäkin hoitomuodosta apua lapsettomuuteen. Täytyyhän sitäkin sitten kokeilla vaikka hieman skeptinen olenkin tämän suhteen... :)

@Domi kiitos sinullekin noiden testien tiedoista! Olen itse tuolla Helsingin Felicitaksessa hoidoissa joten varmasti osaavat kertoa noista testeistä lisää. Huh, teilläkin pitkä taival hoitoja takana ja vaikkei tuo löytynyt syy varmasti mieltä ylentänytkään niin ainakin tiedetään hoidoissa mihin pyritään vaikuttamaan. Ja lohdullista on ainakin se, että keinoja on! :) Yllättävä tuo seksi hoitomuotona, mutta mikäs siinä :D;)

@Toiveitakovain80 suuret pahoittelut sinulle vuodon alkamisesta. :( Voimia sinulle ja tsempit jatkoon! <3

Minulle tuli nyt vasta-aine verikokeiden tulokset ja kaikki näyttäisi olevan ihan viitearvoissa... Mitään poikkeavaa ei löytynyt. Melkeinpä olisin toivonut että olisi ollut jotain poikkeamaa niin olisi ainakin löytynyt jonkinlainen syy tähän. Nyt pelottaa ettei lääkäri suostu määräämään kortisonia seuraavaan kierrokseen kun itse olin paljon toiveita ladannut juurikin tuohon kortisoniin... (n)
 
Olen lähdössä töihin, ei kerkeä kauheasti kirjottaan.. Kaikille iso tsemihali :love:

Mulla siis nyt kp2. Odotetaan seuraavat kuukautiset ja sit aletaan metsästään ovista. Tulee siis pakollinen tauko, tavallaan hyvä et kroppa saa levätä hormoonihoitojen jälkeen mut sit taas odottavan aika on pitkä.. Menee väkisinkin huhtikuulle seuraava siirto. Toivottavasti kierto ei oo muuttunu, yleensä se on ollu 29-33.. Minä kurkin täältä taustalta siis mitä teille kuuluu.
 
Nimi #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Anemonee #9/16 #1. #siittiöt nyt ainakin #2.ICSI tulossa
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.ICSI. 2.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön #5.IVF/1.PAS
Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2IVF
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
hillan_kukka #10/2013 #2.#siittöt ainakin #4.IVF/2.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt #4.ICSI
julie_ #1/11 #1. #pco, siittiön laatu #1.IVF/ICSI/1.PAS
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #3.IVF/1.PAS
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu #2.IVF/5.PAS
nyuu # ? # 1. # matala AMH #3.IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä #6.IVF/ICSI
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa
WishingUponAStar #11/17 #3. #? #1.IVF

Piinailijat:
justhope
11.2.

:love: Plussat 2018 :love:

Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
Joulukuu:
Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
Nomini 1.IVF/1.PAS
BlackCat 1.ICSI/1.PAS (2pv) (km)
AuroraK 1. IVF (5pvä)
gemmy 4.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv)
 
Lisäilin itseni plussanneisiin. Kävin ostamassa aamulla digin ja näyttöön tuli 2-3viikkoa:love:
Mielessä kummittelee pahasti viime kierroksen kkm, mutta työnnän ajatuksen väkisin romukoppaan:whistle::D Sillä ajatuksella lähdetään, että kaikki menee hyvin ja jos ei mene niin sekin on otettava vastaan ja yritettävä vain jälleen uudelleen:)
Toivon sydämeni pohjasta kaikille onnea hoitoihin. Elän hengessä mukana ja luen kuulumisia päivittäin:)
 
:love:Onnittelut @Milli-34
Mulla Eran otto teki sen pienen hetken ajan kipeää, sellaisella ilkeellä tavalla, mutta meni siis heti ohi. Olipa kiinnostavaa kuulla uusista testeistä, Natasta ja Readystä. Täytyy kaivella lisätietoja! Toivottavasti niistä saisi sellaista tietoa, että olisi monelle uudenlaista hyötyä! Ja tuloksia!!:barefoot:
@Elisa_maria kiitos tiedoista! En jaksaisi selailla sivuja ja muisti pätkii eli minkä tyyppisiä asioita niillä vasta-ainetesteillä katsottiinkaan? Oliko joku valmis paketti vai lääkärin kokoamat jutut?
@Wintersun voi kumpa te nyt vihdoin pääsisitte jo toimimaan! Tietenkin tärkeää, että sut saadaan kuntoon, mutta että olisi jo onnea ja onnistuisi(y)
Pahoittelut negoista niitä saaneille!
Mun kierto alkoi ja syön tukilääkettä, varailen ultraa ja odottelen että nämä kaksi viikkoa vilahtaisivat! Toivon parasta ja pelkään pahinta.
 
Mulla on nyt epäonnistuneen alkion siirron jälkeen vuotanu jo 5 päivää ja yhä tulee kirkasta verta. Yleensä vuotaa 4 päivää ja siitäki vain 2 päivää kunnolla. Turhauttaa. Nyt sit jännään kans kuinka pitkäksi kierto venyy..

Haaveilija91 kuulostaa kyllä kumman lyhyeltä o_O
 
@Nipsu_78 En ihan tarkkaan itsekään tiedä että mitä kaikkea noi vasta-ainekokeet sitten loppupeleissä kertoo... Mutta siis ymmärtääkseni jos niistä löytyy jotain poikkeamaa, voi taustalla olla jokin piilevä autoimmuunisairaus ja se taas voi vaikuttaa siihen, että keho hylkii alkiota luullen sitä elimistölle haitalliseksi, eikä siksi alkion kohtuun kiinnittyminen onnistu. Tällaisissa tapauksissa juurikin kortisonista on todettu olevan hyötyä, mutta kortisonia ei lääkärit kai mielellään määrää ns "turhaa" ja siksi minullekaan ei kortisonia annettu ilman noita kokeita. Ja tosiaan nyt kun minulla kaikki oli viitearvoissa niin kortisonia ei seuraavaankaan PAS:n heru. Kyseessä oli valmis paketti ja siinä tutkittiin mm. munasarjojen ja kilpirauhasen vasta-aineita, tuma-vasta-aineita ja paljon sellaisia mistä en ymmärtänyt yhtään mitään :D Kannattaa kysellä lääkäriltä lisätietoja! :)

Paljon onnea plussasta @Milli-34 :):love::love:

Mulla alkoi keskiviikkona Synarelan sumuttelu ja tässä menkkoja odotellessa että pääsis 0-ultraan ja alottamaan zumet lisäksi... Ei ole kyllä yhtään uskoa että tämä lääkkeellinen PAS toisi yhtään parempaa tulosta :( Tuntuu että luonnonkierrossa olisi paremmat todennäköisyydet kun mitään vikaa ei ole minusta löytynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@Elisa_maria onko niin, että luonnollisen ja lääkkeellisen PASin onnistumisessa olisi eroa? Mä oon nimittäin miettinyt sitäki, että olisko mun siirto onnistunut, jos ois ollu ”normaali” PAS. Minussakaan kun ei pitäisi olla mitään ”vikaa” sen puoleen. Ekana vain yritettiin luonnolliseen kiertoon mutta limakalvo ei ollut kasvanut tarpeeksi ja sitten tuli joulunpyhät vastaan ettei ollut aikaa kasvatella enempää. Lääkäri silloin sanoi vaan, että seuraavassa kierrossa sitten lääkkeellisesti.
Ensi kerralla haluan että kokeillaan uudestaan tehdä omaan kiertoon.
Soitin Naikkarille ja kysyin tuosta mun eilen alkaneesta tuhrusta/tiputtelusta. Se on kuulemma normaalia ovulaation aikaan. Ovulaatio kohdalla tässä just mennään eli kaiketi liittynee siihen :)
 

Yhteistyössä