IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Onko muilla kokemusta keskenmenon jälkeisistä PAS yrityksistä? Kannattaako jo siihen seuraavaan ns. normaaliin kiertoon (yhdet normaalit kuukatiset välissä) yrittää vai onkohan kroppa vielä jotenki epävastaanottavainen? Vaikuttaako keskenmeno jotenkin onnistumisen todennäköisyyteen, toisinsanoen heikentääkö mahdollisuuksia? Yritin näitä lääkäriltä kysellä mutta hän sanoi vain että hoidetaan nyt tämä tilanne ensin pois ja mietitään asiaa sitten. Itselleni olisi jotenkin hirveän tärkeää kyllä miettiä tulevaa hoitoa, jotenkin se auttaisi jaksamaan tätä kun on jotain mitä odottaa...
Tuolla klinikalla missä oon käyny ei tullu kuuloonkaan että ois heti seuraavaan yritetty, ja oon käsittäny että yleinen suositus onkin, että yks normaali kierto väliin ja sitten? No sitten taukokierron jälkeen kun meinattiin yrittää seuraavaa pas:ia, ilmenikin ultrassa ettei ollukaan kunnolla tyhjentyny lääkkeillä, jouduin jonottaan kohdun huuhteluun, toipumiskierto tänkin jälkeen jne. meni lopulta lähes puoli vuotta ennenkun pääsi jatkaan hoitoja. Sillonkin vielä limakalvo näytti omiin silmiin jotenkin omituiselta ja erilaiselta kun ennen, ja keskinkertasesta ja hyvästäkin blastoista negat...mutta kuka näistä tietää vaikuttiko kkm vieläkin vai oliko enää mitään osaa tai arpaa.. Vuoden päästä kkm toteemisesta limakalvo näytti taas normaalilta ja pas blasto kiinnittyi onnistuneesti.
Mut onneks siis yleensä kaikki hoituu helpommin ja pääsee normaalilla aikataululla eteenpäin!
 
Ketäs täällä piinailee, @Aislinn83? Ja @Anemonee onnea valtavasti, toivottavasti kaikki menisi hyvin ❤.
Minut saa lisätä piinailijoihin (testipäivä 2.4), 1.pas laitettiin tunti sitten matkaan, 5-päiväinen hyvälaatuinen alkio, joka kuulemma selvisi hienosti sulatuksesta. Laitto olikin vaikeamman kautta, eikä lääkäri osannut sanoa miksi. Joutuivat ottamaan kohdunsuusta kiinni ja vähän vetämään, että pääsi kohtuun sisälle. Ei tuntunut mitenkään mukavalta, kun en ollut edes varautunut mihinkään kipuun. Joulukuussa kun laitettiin, homma oli ohi parissa minuutissa ja kerrasta. Verta vuodan nyt jonkin verran, mutta kuulemma kuuluu asiaan, kun joutuivat ottamaan kiinni. Tulee kohdunsuun ulkopuolelta kuulemma. Miehenikin rauhoitteli, että sanoivat kuuluvan asiaan, että oli kuulemma ollut ihan veressä se katetrikin, kun joutuivat tekemään extratöitä.
Oma keskussairaala ja yliopistollinen myös pallottelivat minun hormonimääriä. Että niitä pitäisi pikkuhiljaa saada vähän alemmas. Sanoin, että minulle sanoivat yliopistollisen lääkärin sitten sanovan mielipiteensä, kun tämä ensin sanoi, että oman sairaalan lääkäri varmaan päättää. No nyt sitten jätetään yksi tabletti pois, ja kahden viikon päästä katsotaan testin jälkeen lisää. Nyt sitten pitäisi pitää itsensä kasassa pari viikkoa ja toivoa parasta. Pakkaseen jäi yksi 6-päiväinen.
Tsemppiä kaikille tänne ❤, ei tämä helppo tie ole. Mutta ei kai elämää ole helpoksi tarkoitettukaan, ajattelen joskus, vaan elettäväksi. Ja yritettävä joka päivä vain eteenpäin. ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@WishingUponAStar Onnea paljon kyytiläisestä, pitkät piinat tiedossa mutta toivottavasti saadaan iloita sitten positiivisen raskaustestin merkeissä! :) Hyvä ja sinnikäs alkio sinulla ainakin on! Kerrothan miten piinapäivät etenee, olisi mukava lukea.

Itselläni tosiaan menossa pp4 ja tänään pistin gonapeptylin, rupesin 10min ennen pistosta lukemaan että sitä ei saisi pistää jos on raskaana yms ja tottakai piti alkaa hädässä tarkistamaan että onhan mulla nyt varmasti käsissä oikea lääke. No eilen ja tänään ollut menkkajuilintaa jotka nykyisin on alkaneetkin yleensä viikkoa ennemmin että tosiaan, menkat varmasti tekee tuloaan..:(:(:(

No ensimmäinen ivf vasta, täytyy toivoa että seuraava hoito ehkä tuottaisi tulosta. Onko kenelläkään muuten tullut teroluteista mitään sivuoireita tai tästä gonapeptylistä?

Unohtui toivottaa @Anemonee hurjasti onnea plussasta, aivan mahtava uutinen. Minkälaiset oireet on tällä hetkellä jos sellaisia siis on?
 
@Anemonee ovitrelle on mennyt annoksilla 8,8 ja 9 naksautusta kolmena eri päivänä.

Aamusta on ollut nivusissa vihlontaa ja alamahakipuja enemmän. Tämä nivusvihlonta on ihana uutta. Onko muilla ollut vastaavaa myöhemmin siirron jälkeen?:rolleyes:

Mites te muut piinailijat, miten ootte voinu? Ei varmaan hetkeen ole päivittynyt listaa ryhmässä olevista. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
Itsellä keskenmenosta perjantaina kolme viikkoa ja tein raskaustestin. Näytti vielä haaleeta plussaa. Menkat on kyllä tulollaan ja nyt hermoilen, ehtiikö mennä negaksi, että päästään huhtikuussa siirtoon... Ei ole ennen plussatestit harmittaneet :(
 
Ihanaa @Anemonee onnea plussasta! :love:

Hcg oli taas alle 1, eli tänään jo kp3 ja tänään aloitin letrot taas, yli viikon päästä ma ultra, ni tarvii alkaa suunnittelemaan ja miettimään tarkkaan mitä lääkärille sanoo ja mitä kysyy. Ja että laskettais ne siirron päivät tällä kertaa tarkkaan. Ehkä aattelin myös kysästä irrotuspiikiksi pregnylliä, kun nyt molemmissa kierroissa ollut ovitrelle, ihan jo hintaeronkin takia.. uskaltaisko sitä kysästä näinkin "aikasessa" vaiheessa esim gonapeptyliä kiinnittymisen tueksi? Tai lugen annoksen nostoa? Nyt mulla luget 2×200mg/pvä.

Tsemppiä myös piinailijoille!
 
No niin, lupasin helmikuun puolivälissä palata tarkemmin omiin kuulumisiini parin viikon päästä, mutta en olo sitten palannut.. mutta nyt olisi ehkä aika. Olen kyllä miettinyt tätä julkaisua paljon että "kehtaanko" edes kirjoittaa. Koska tiedän että joitakin voi ärsyttää, masentaa tämä, mutta koska uskon että useammat ei ole niin katkeria ja negatiivisia kun itse aina synkimpinä hetkinä, toivon että useamalle tämä luo uskoa ja toivoa parempaa tulevaisuuteen.. Pahoittelut jo etukäteen että tekstistä tulee varmasti hiton pitkä vaikka koitan kirjoittaa mahd. lyhyesti, mutta itseni tietäen, tarina viruu..
Jännä miten jännittää ja kädet meinaa ihan täristä :ROFLMAO:

Jäin siis siihen että olin juuri tammikuun loppupuolella saanut ne NATA- ja ready-testejen tulokset.. (näytteet oli otettu joulukuun 17) Kun hoitavan klinikan lääkäri soitti ja kertoi tulokset mainitsinkin siinä että seuraava kierto varmaan alkaa näinä päivinä.. (sovittiin että tulevan lomamme takia palaan sit seuraavien menkkojen alkaessa asiaan) Olin itseasiassa jo monta päivää ennen miehelle maininnut et taitaa ollu mulle super lyhyt kierto kun jo kp24 tuntu et menkat alkaa ja oli ollut vähän pms:ää.. Olin jopa tehnyt just siinä olikohan kp27 liuska testin (ajatuksella että kun tekee testi vuoto yleensä alkaa heti), kun sattui yksi kaapissa olemaan, mutta eihän siihen tietenkään mitään tullut, en kyllä montaa minuuttia odotellut, vaan kun ei heti tullut niin heitin roskiin ja tuhru alkoikin sit kp28. Tuhruttelu jatkui sellasena lähinnä pyyhkiessä paperiin jäävänä rukseana, joskus vähän pikkuhousun suojaan tuli. Mulla joskus siis ollut tuhruttelua aijemmin, mutta nyt vaan jaksui, aattelin et on ne joulukuun hormonit ihan sotkenut sit kierron.. Kun tuhru oli jarkunut 6 päivää alko palaa hermo (oli myös ollut tosi omituinen olo) ja koska ei ollut niitä liuskoja enää aattelin hetken mielijohteesta tuhlata digin, että kyllä se sillä se vuoto sit alkaa.. Oli semmonen kahden paketti, mietin et toimiikohan ees enää, kun en tiiä miten pitkään jo odotelleet käyttöä.. No kyllä se latauskuvake alkoi siinä pyörimään.. jotain siinä samalla vessassa tuusailin, sit siihen tuli lukee että pregnant.. mutta koska se pyöri yhä se sympoli, niin aattelin et kohta se muuttuu.. mut sit siihen tuli pregnant 1-2!!!! Mitä v...ua... vähänkö ärsytti (siis oikeesti, melkein vihan tunne oli) Että vielä tämmöstäkin keljuilua maalmankaikkeudelta.. viellinen testi tai sit joku tuulimuna luomuna tähän väliin.. No eikun kaupasta hakemaan liuskoja, koska se digihän oli viallinen.. vaan niihinkin vaan tuli se toinen viiva.. no aivan äimänkäkenä, mutta edelleen vaan että just joo.. kun kerran tuhru niin ei oo jäädäkseen.. Sain sitten idean aloittaa kaikelta varalta luget.. eihän niistä haittaakaan. Seuraavana päivänä olin yhteydessä hoitavaan lääkäriin joka sanoi että voin luge käyttää ja että jos saisin ultraajan seuraavalle viikolle (omaan kaupunkiin siis kun matkaa klinikalle 245km), niin pitäisi näkyä jo että onko kohdussa vai kenties kohdun ulkoinen kun kerran tuhruaa.. Jeppjepp.. No en tiiä oliko sattumaa, mutta kun luget aloitin hävisi tuhrukin.. ja kaikki miljoona tikkua väitti yhä että olen raskaana. Seuraavan viikon pe näkyi ultrassa ruskuaispussi jne, ei viellä sykettä (mutta se ok).. kaks viikkoa lisää piinaa ja alkuraskauden ultrassa näkyi syke ja 7+3 vastaava tyyppi!!! :love::love::love: En voi uskoa!!! Lääkäri (kuka on minua kunnalisella hoitanut ja tuttu siis, käski olla onnellinen edes sen päivän) Usko on ollut koetuksella, pelkäsin megana lentämistä (oli siis se reissu varattu) että sillä "tapan" hänet vaikka lääkärit sanoi et ok.. en varmaan olisi matkaa ostanut jos olisin jo tiennyt.. No kaikki kuitenkin meni hyvin.. En tänne nyt sen enempää ja tarkemmin oireista ja oloista tarinoi (koska kaikkia ei varmaan kiinnosta) mutta jos jotain kiinnostaa, niin voi plussanneden puolelta käydä lukemassa.. jos (ja kyllähän ne ihanat) minut kummajaisen sinne ottaa.. ja voin uskoa että sinne tulee tarinaa ja kummastelua kaikkien kyllästymiseen asti kun nyt vauhtiin pääsen (nyt pitää kyllä töihin lähteä, mutta enköhän illalla jo sinne turinoi).. :D On ollut todella pitkiä viikoja ja taistelin etten mennyt tuhlamaan 185€ ylimääräseen ultraan yksityisellle.. Mutta eilen, eilen oli varmaan elämäni onnellisin hetki.. Oli nt-ultra ja siellä se pieni ihmisen alku hillui kaikkine käsineen ja jalkoineen.. uskomatointa! :love:
Laskettuaika on menkoista (niin ajatelle) 28.9 ja ultrien mukaan joko 1.10 tai 30.9 (mikä täsmäis koska mulla myöhänen ovis yleensä, nyt en siis ollut tikuttanut), mutta mennään kai sen 28.9 mukaan..

Lopetan tämän nyt tähän ja pahoittelen tosiaan jos jollekkin tuli, ei niin kiva fiilis, ymmärrän täysin, nekin tunteet on luonnollisia ja sallittuja. Mutta samalla toivon tosiaan että joku saa voimaa tästä. Eli meillä takana yritystä lähes seitsämän vuotta, 18 siirtoa, aina kaikki hyvin.. ja ei mitään (tai yks kemiallinen ja yksi tm). Vaikka tämä nyt sit on ns sponttaani/luomuraskaus, en usko että olisi tapahtunut ilman sitä niiden limakalvonäytteiden ottoa. Sehän on siis sama asia scratsing.. eli meille se avain oli niinkin pieni. Ja en usko että olisi sattumaa, sillä se tm:kin oli scrasingin jälkeen.. Tässä saan olla onnellinen että valittii tuo klinikka eikä toinen vähän lähempi, sillä ainakin yksi lääkäri siellä ei usko ollenkaan scratsingiin, tiedän siitä että hänen luona olen kotikaupungissa käynyt ultrissa ym. ja teki kerran sen scratsingin ja sanoi ettei hän sitä käytä.. ja silloin ei ollut kiinnittymis yritystä, olisiko siis tehnyt jotenkin huolimattomammin kun ei ite usko.. en tiiä.. Tässähän voisi alkaa murehtimaan menneitä ja jossittelemaan että kaikki hullu rumpa ja noin vähän auttoi, mutta nyt en siihen aijo lähteä vaan olla vain ja täysin onnellinen tästä hetkestä.. Vaikka tämä kaikkihan on opettanut sen että vieläkin on piiitkä matka maaliin..

Kaivan listan esiin, täällä ei näköjään nyt kukaan sitä ole päivitellyt, laitan itseni plussiin ym. ja jotain muitakin päivityksiä mitä olen poiminut.. toivottavasti ei mee mitään kovin väärin ja paljon varmaan puuttuu.. jos joku haluaa niin voin sinne tässä viellä lisäillä jos merkkaatte selkeästi mielellään erivärillä päivitettävät asiat.. jatkoa varten kannattaa aina plussanneet poistaa sieltä muulta listalta, koska merkit loppuu jossain välissä..
Ihanaa kevättä kaikille ja aurinko voi joskus paistaa myös pimeimpiin maailmankolkkiin! (y)

Ja kaikille joilla "ei vaan kiinnity" ja ei ole tota scratsingiä koitettu, voin suositella kokeilemaan!!! :D

PS. erikois kiitokset @Siida @marrasmai ja muut "vanhat kamut" kun olette käyneet vartavasten minua tsempaamassa.
 
Nimi #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään


Aislinn83 #? # ? # selit./matala amh # 1.IVF
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
AuroraK # 2015 # 2. # selit. # 1.IVF/2.PAS
BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.ICSI. 2.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2.IVF
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt #4.ICSI
julie_ #1/11 #1. #pco, siittiön laatu #1.IVF/ICSI/2.PAS
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #3.IVF/1.PAS
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu #2.IVF/5.PAS
nyuu # ? # 1. # matala AMH #3.IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä #6.IVF/ICSI
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa
WishingUponAStar #11/17 #3. #? #1.IVF

Piinailijat:
Aislinn83 27.3 (15.3/3p)
AuroraK 30.3 (3p)
WishinngUponAStar 2.4 (19.3/5p)


:love: Plussat 2018 :love:

Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
Joulukuu:
Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
Nomini 1.IVF/1.PAS
BlackCat 1.ICSI/1.PAS (2pv) (km)
AuroraK 1. IVF (5pvä) (km)
gemmy 4.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratsingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Anemonee
Siis mitä mitä mä tulin lukemaan, @Domi aivan tajuttoman siistiä :love::love::love: mulla tuli ihan tippa linssiin, en kestä miten upeaa :love:
Onnea roppakaupalla!!!!!! ihanaa saada sut ihmettelemään ja höpöttelemään tuonne toiselle puolelle vihdoin uudestaan ja nyt todellakin pysyvästi :love:
 
@Domi Ihana kuulla että pitkä odotus palkitaan onnellisesti :love: mulle tulee vaan hyvä mieli kun plussia tulee ja kerrotaan positiivisia asioita. Täällä on niin paljon surullisia tarinoita joten mahtavaa kuulla iloisia uutisia :)
Mun nimeä ei ole listalla, eli AuroraK #2015 #2 #selittämätön #1. IVF 2.PAS
Ja joulukuun plussa muuttui keskenmenoksi ja nyt piinailen ja 30.3 testi (3pv) :rolleyes:
 
Onnittelut @Domi! Todellakin, tama rohkaisee meita kaikkia, aina on olemassa uusi mahdollisuus!!! :) ISO ONNITTELUHALI!!! :)

Itsekin olen kiinnostunut Ready:sta ja Nata:sta. Tassa kierrossa laakari haluaa laittaa kaiken mahdollisimman ‘au naturel’, vahennetaan laakkeita eika scratchingia tehda (minulle on se tehty kahdesti plus myos ERA-testi tehty, eli yhteensa noin niin kuin kolmesti, ja kahdesti on tehty suolaus). Mutta kun ei ole tehty sita Nata:a, niin en tieda, suosittelevatko he itse asiassa minulle scratchingia vai ei! :) Haluan tehda talla kerralla uuden laakarin kanssa nyt sitten ihan niin kuin laakari sanoi, mutta jos ei onnistu, niin sitten pistan taas omankin lusikkani soppaan. :) Mutta nyt on minullekin luottamus, etta hyvin asiat viela menevat. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78 ja atvk87
Ihan huippua @Domi! Eihän tuosta nyt kukaan voi mieltään pahoittaa, olette yrittäneet superkauan ja raskaus ei ole keneltäkään pois <3 Onnea!

Itsellä hirmuinen pms, vatsakin kipeä. Valvoin yölä kolmeen, kun koski niin paljon ja nyt ihan poikki! Kunpa nyt saisin sen negan testiin ja päästäisi siirtoon huhtikuussa.
 
Hei @Domi me ei edes taideta olla palstatuttuja, mutta taustalla lukiessa oon monesti miettinyt sinua ja puolisoasi että miten kaikki kurjuus, epäonni ja koettelemus voikaan yhdelle pariskunnalle sattua. Mutta NYT on teidän vuoro, upeaa!! :love: :love:❤
Lämpimät onnittelut, sähän olet jo pitkällä!! Ja luomuna vielä, wau:cry::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Voi @Domi :love: kyynelsilmin täälläkin sun viestiä luettiin. Sydämenpohjasta onnea teille:love::love: Ja miten paljon toivoa sun kirjoitus toi omaankin tilanteeseen! Totta puhuen epätoivo on iskenyt monta kertaa, kun on tuntunut, että plussanneisiin pääsee vaan ne, joilla jo ennestään on lapsia tai sitten onnistutaan ensimmäisellä tai toisella hoidolla. Mutta että oikeesti voi onnistua vielä pitkänkin yrityksen jälkeen! Tuo scratsing on siis kyllä pakko itsekin koittaa! Mitenkähän julkisella suhtaudutaan, jos ehdottaisin sitä vielä ennen viimeistä pakastealkionsiirtoa.. Sitä kai tehdään vaan yksityispuolella? Onko kukaan käynyt siinä, vaikka julkisella hoidot olisi kesken? Ja vielä kerran onnea Domi:love:
 
Kiitos kaikki ihanat! :love: Ja Tsemppiä kaikille, toivottavasti kaikki saa sen oman ihmeen jos ei ennemmin, niin sitten vaikka myöhemmin.(y)
@MyMa kyllä minä sinut olevinaan muistan.. Ja noh luomuna tavallaan, itse uskon ettei olisi ilman sitä limakalvonäytteiden ottoa eli scratsingiä tapahtunut, mutta tosiaan sillä "perinteisellä" tavalla :D ihan uskomatointa.. Ja kaiken lisäksi ei muuten ollut vilkas kk vällyjen välissä vaan tasan 1 kerta!!!!!! :whistle::oops::ninja:
 
Kiitos kaikki ihanat! :love: Ja Tsemppiä kaikille, toivottavasti kaikki saa sen oman ihmeen jos ei ennemmin, niin sitten vaikka myöhemmin.(y)
@MyMa kyllä minä sinut olevinaan muistan.. Ja noh luomuna tavallaan, itse uskon ettei olisi ilman sitä limakalvonäytteiden ottoa eli scratsingiä tapahtunut, mutta tosiaan sillä "perinteisellä" tavalla :D ihan uskomatointa.. Ja kaiken lisäksi ei muuten ollut vilkas kk vällyjen välissä vaan tasan 1 kerta!!!!!! :whistle::oops::ninja:
Niin se vaan on, etta kun tarkoitus onnistua on, niin sitten on, vaikka vaan silla yhdella kerralla! Hienoa on! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Domi

Yhteistyössä