IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Domi oikein paljon onnea sinulle, kertomuksesi luo ainakin itselle uskoa että ehkä joskus sitä itsekin onnistuu! Missään nimessä tälläisiä ei pidä jättää kertomatta. Huikeata! Ihanaa raskausaikaa sinulle. >3
Ja kiitos listalle lisäämisestä.

Täällä menossa pp7 ja ihan perusolotila niinkuin aina tässä kohtaa kiertoa eli menkkoja odotellessa.
 
No Johan on @Domi melkoinen tarina - vaikeuksien kautta voittoon, ihan mahtavaa ja hyvää matkaa kohti äitiyden maailmaa ️!
@Aislinn83 täällä olin keskiviikkona jo ihan sitä mieltä, kun pistin gonapeptylin eikä mitään oireita tuntunut koko päivänä, että tämä oli tässä varmaan tämä passi, niin hiljainen olo. Viime yönä alkoi juilinta alavatsassa/ oikealla puolella nivusessa. On jatkunut nyt pitkin aamua nippailuja - mutta eilen minulla oli hikiliikuntaa reilu pari tuntia, yksi aamupäivällä ja toinen illalla, että en tiedä, johtuuko niistä. Toiveet on kovat, kun tämä on meidän toiseksi viimeinen toivo. Listaa jos joku tarkistelee, täällä on siis 1.ivf/1.pas.
Tuli kyllä Domin puolesta hyvä tunne, että joskus menee ihan oikeaan osoitteeseen vuorostaan . Vaikka ihan jokaiselle täällä plussatuulia tietenkin toivoo. Jokaisen matka on ihan yhtä tärkeä ja jokaisen tilanne ja lähtökohdat ovat erilaiset.
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
En ole tänne pitkään aikaan kirjoitellut, ollaan tahkottu tuloksettomia pakastesiirtoja koko talvi ja viimeinen pakastealkio siirrettiin kaksi viikkoa sitten. Suureksi yllätykseksi tämä huonoimpana pitämäni alkio taisi tarttua mukaan, testi näyttää vahvaa positiivista ja varhaisultra varattu 9.4. :barefoot: :love: Pieni pelko on, että tämäkin on väärässä paikassa, takana siis kaksi kohdunulkoista raskautta. Tällä kertaa ei onneksi ole ollut mitään vuotoja tai ylimääräistä kipua. Meille tämän plussan toi 2.IVF 5.PAS (3 pv alkio)

Kaikille kovasti voimia hoitoihin ja tietenkin onnea matkaan! @Domi :lle erityisonnittelut, ihan uskomaton taistelu ja tarina teidän onnistumisen taustalla :love:
 
Sain tiedon että jatkoviljellyistä alkioista ei yksikään selvinnyt pakkaseen. Jotenkin tyhjä olo. Vaikka tän arvasi silti on pettymys. Eli hoito oli täysin turhaa.

Kai sitä saa kerättyä voimansa toiseen kierrokseen? On muutkin niin miksen minäkin.
 
Olen viettänyt tammikuisen pettymykseen johtaneen hoidon jälkeen täältä hiljaiseloa. Pettymyksen jälkeen ei vain jaksanut kirjoittaa tänne ja mitä ennemmän aikaa kului, on ollut vaan jotenkin vaikeampi hypätä keskusteluun mukaan. Ajattelin kuitenkin nyt tulla kertomaan vähän kuulumisiani, sillä lähdimme tekemään 5.ICSIn yksityiselle ja sen punktio oli keskiviikkona. Hoito on tähän asti mennyt hienosti ja parhaiten ikinä, jos katsotaan hedelmöittyneiden määrää. Tänään siirrettiin yksi TOP-alkio, pakkaseen meni 3 alkiota ja jatkoviljelyyn jäi 2, joiden osalta katsotaan tilanne maanantaina. Voisiko joku päivitellä mun tietoja ja lisätä minut piinailijoihin? 11.4. (22.4./2p) Testipäivä on tukilääkityksestä johtuen jumalattoman kaukana:alien:

Onnittelut plussanneille!
@Domi Sulle spesiaalionnittelut! Aivan huikeaa!! Todella huikeaa!:love:
 
@kirsillevauva Olen todella pahoillani, että raskaus päättyi ikävästi. Onko testissä kuinka vahva viiva? Mulla tais mennä silloin kkm tyhjennyksen jälkeen 4viikkoa negaan ja 5-6viikkoa, kun menkat tuli. Siirtoajatuksia en itse lähtisi suunnittelemaan ennen kuin kroppa on toipunut keskenmenosta. Roppakaupalla sinne kärsivällisyyttä.

@Haaveilija91 Kiva kuulla, että teillä uusi hoito on tulossa. Ootko jo saanut tarkemman hoitosuunnitelman? Kävittekö ekassa hoidossa aina Naikkarilla ultrassa?
 
@kirsillevauva Olen todella pahoillani, että raskaus päättyi ikävästi. Onko testissä kuinka vahva viiva? Mulla tais mennä silloin kkm tyhjennyksen jälkeen 4viikkoa negaan ja 5-6viikkoa, kun menkat tuli. Siirtoajatuksia en itse lähtisi suunnittelemaan ennen kuin kroppa on toipunut keskenmenosta. Roppakaupalla sinne kärsivällisyyttä.

@Haaveilija91 Kiva kuulla, että teillä uusi hoito on tulossa. Ootko jo saanut tarkemman hoitosuunnitelman? Kävittekö ekassa hoidossa aina Naikkarilla ultrassa?
Joo käytiin aiemmin Naikkarilla kaikki käynnit siirron ajoitusultraa lukuunottamatta. En tiedä miksi. Outoa.
Saatiin tarkka suunnitelma ja päivät kaikille käynneille. ”Synarelan aloituskäynti” on 5.4. Ja siitä parin viikon päästä ”0-ultra”.

@kirsillevauva laitoin tsempit sinulle jo aiemmin mutta laitan uudet<3 niin paljon minua sinun puolestasi harmittaa! Toivottavasti kroppa palautuu pian ja pääsette taas siirtoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Jantzu
Te, joilla on ollut Elonva hoidossa ekana piikkinä, onko sen pistoksen antamiselle ollut kellonaikaa? Mulla oli ekassa hoidossa päivällä ja Menopur samana iltana lisäksi. Toisella kertaa ei ollut kellonaikaa.

Olen pahoillani @julie_ ja @Aislinn83 toivottavasti saatte ajatukset eteenpäin. Kun saa uuden suunnitelman, se auttaa itselläni.
Täällä oli eka iso pudotus ja epätoivo viime viikolla kun siirto näytti taas negaa. Ajattelin että mulle varmaan seuraava lahjahoidot, adoptio, sijoituslapset, mutta lähinnä siis surua omasta epäonnistumisesta.
Tällä viikolla oli lääkäri, kävimme läpi mennyttä ja siitä luontevasti keskustelu siirtyi uuden ja viimeisen omilla tehtävän ivf:n tekemiseen. Itse mietin jaksamistani ja rahoja(niitä en edes uskalla tällä hetkellä ynnätä). Mutta niin vaan asiat etenivät tosi nopeasti. Soittelin labran kanssa lahjoittajista, ja lopulta löytyi. Ilmeisesti suomalaisen sperman kysyntä on nyt suurta ja lahjoittajia on suhteessa vähän. Voi kun niitä saataisiin lisää! Vaihdoin lahjoittajaa. Sitten menkat alkoivat sopivasti to-pe yönä (lääkärin veikkaus oli että alkaa to tai pe), kun olin lopettanut tukilääkkeet ma iltaan. Nyt siis se tilanne, että hain eilen piikit apteekista ja tänään alkaa pistelyt. Nyt jo! Aikaisemmin olen syönyt dhea:ta, vitamiiseja, myo-inosit., jne.ja valmistautunut kierrokseen. Mutta nyt siis suoraan asiaan. Ja homma etenee, se tuntuu hyvältä.
Täällä kirjoiteltiin siitä, kuinka km jälkeen pääsee uusiin kokeiluihin. Mulla itsellä oli syksyllä varhainen km joka vuosi kaksi viikkoa putkeen kaiken pois. Se sekoitti kierron (hcg oli yli tuhat ja sen laskeminen kesti viikkoja) ja sitten menkoja ei meinannut tulla..meni noin kaksi kuukautta, ennen kuin pääsi jatkamaan. Jatkoin siis uudella ivf-hoidolla. Mutta nämähän menevät kaikilla yksilöllisesti. Voimia odotteluun!
@AuroraK mulla oli tässä viimeisessä pas:issa nivuset kipeänä pp2-pp3. Mutta mun kohdalla ne ja muut oireilut loppuivat alun jälkeen. Mutta mulla on muissakin siirroissa ollut sitä että tuntemuksia vain ekoina päivinä, sitten ne häviävät. Sehän ei tarkoita että muilla menisi niin! Uskon että ne tuntemukset muuttuvat erilaisiksi muutenkin onnistumisissakin.
Kiitos kaikille kokemusten jakamisesta! Täällä ynnäilen itselleni tietoa tästä kaikesta, kuin palapeliä ja arvoitusta ratkaisisi. Onko kyse solujen laadusta vai kiinnittymisen pulmista vai molemmista...
Onnea piinailijoille!
Ja miten hienoa lukea pienen tauon jälkeen @Domi mahtavasta yllätyksestä! Toivoa siis on:love: todellakin saa kirjoittaa tänne. Onnea!! @Noran ihana uutinen!
Onnittelut @Anemonee :love: hienoa että viivat säilyivät ja vahvistuivat!
 
Viimeksi muokattu:
@Domi kiitos kun jaoit tarinasi, tuli toiveikas ja hyvä mieli! :) Ja hurjan paljon onnea <3

@kirsillevauva samoja fiiliksiä täälläkin, kerrankin sitä toivoisi että raskaustesti näyttäisi negaa mutta minullakin aika vahvakin plussa vielä näkyy... Mulla on nyt tyhjennyksestä 2 viikkoa ja torstaina oli jälkitarkastus. Ei ollut kohtu tyhjentynyt kunnolla joten sain uuden satsin tyhjennyslääkkeitä mutta tuntuu että vuoto on tosi niukkaa... Nyt pelkään että joudun vielä kaavintaan tämän kaiken muun paskan lisäksi.

Onnittelut vielä plussan saaneille ja piinailijoille tsempit! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: AuroraK
Kiitos kaikille tsempeistä todella paljon! <3
Nyt mieli on hieman parempi ja onneksi on kevät ja kesä edessä, tosiaan pitää vain ajatella että ehkäpä parempi onni seuraavalla kerralla. Eikä toki tässä nyt korkealta pudottu, olihan tuo tiedossa että huonoa laatua oli jo alkujaan.

@kirsillevauva pahoitteluni keskenmenosta, toivon todella että toipumisesti menee hyvin ja pääsisitte kohti uutta siirtoa. Jospa se tällä kertaa tarraisi lujasti kiinni. >3 Meillä oli tosiaan ensimmäinen ivf-hoito julkisella.

@Elisa_maria sinulle myös halaus ja pahoittelut, toivottavasti et joudu kaavintaan, onko olosi muuten minkälainen?

@Nipsu_78 Nyt eletään siis jännän äärellä. Toivotan sinulle paljon onnea tälle matkalle. Pidäthän ajantasalla. :)

@Jantzu Onnea siirrosta ja tsemppiä piinapäiviin sinulle! Kerrothan miten ne sujuvat. :)

@Wintersun pidetään peukut pystyssä että saat hyviä uutisia! <3

Omia kuulumisia että pp8 menossa ja perus menkkajuilintaa on mutta muuten normaali olotila, tissit on tosi kipeät mutta luin että mm. terolutit aiheuttaa sitä. Pp12 keskiviikkona olisi testipäivä, kävin hakemassa valmiiksi jonkun testin jotta siihen saa sen negan lorotella. :D
 
Kiitoksia ihanat myötätunnosta. Mulla siis ihan selkeä plussa vielä, ei yhtä vahva kuin testiviiva, mutta ei mikään tihrusteltava. Mitään jälkitarkastusta ei ole ollut. Mulle sanottiin, että nega testissä riittää. Onko tässä siis paikkakuntakohtaisia eroja. Minäkin otin tyhjennyslääkkeet kahteen kertaan, mutta se toinen annos ei auttanut mitään. Ei tullut supistuksia eikä vuotoja. 5,5 vuotta kun on raskautta toivonut, ei haluaisi odottaa yhtään ylimääräistä kuukautta!
 
Heippa kaikille!
Pidin keskenmenon jälkeen vähän taukoa, tuntui ettei ollut mitään puheltavaa kun mitään ei tapahtunutkaan.. Olenkkyllä lukenut teidän kuulumisianne ahkerasti.
Nyt on toiset kuukautiset keskenmenon jälkeen kärsitty ja ensi torstaina on kp 11 ultra ja samalla aloitan ovistestailut. Ihanaa päästä vihdoin jatkamaan! Uskon, että vasta mahdollinen seuraava raskaus korjaa keskenmenon henkiset haavat :unsure:

Mutta sitten miljoonasti ja vielä enemmän Onnea @Domi :love::love::love::love:
Olen lukenut tätä palstaa vuosia ja sinä erityisesti olet jäänyt mieleen ja sulle sitä plussaa olen jotenkin vielä erityisesti toivonut:love: Ihan mahtava uutinen kertakaikkiaan (y)

Muille plussanneille myös tietysti onnittelut  :love::love:

Ja pahoittelut negatesteistä muille :(

Harmi, että teilläkin @kirsillevauva kävi ikävästi :cry:
Paljon tuntuu nyt tulleen keskenmenojakin tänne lähiaikoina (n) Toivottavasti @Elisa_maria et joudu kaavintaan asti.

Mun piti muillekin vielä kommentoida, mutta nyt ihan unohdin että kenelle ja mitä o_O mutta piinailijoille nyt ainakin hurjasti tsemppiä (y)
 
Kun tätä palstaa selailee niin melkoisia tarinoita niin elämän iloista kuin sitten tummemmistakin sävyistä. Ja näin piinapenkissä olevana sitä vain miettii miten älyttömän vahvoja naisia henkisesti täällä onkaan. Täällä siis pp5 ilta, ja iltakävelyllä koiran kanssa melkoinen paineen tunne koko ajan alavatsassa, joka ei jätä rauhaan. Ja kun jättää, niin vihlailuja silloin tällöin. Ja kun on hiljaista, ajattelee, että tää oli tässä. Töissä saa tuntemukset pois, kun on tekemistä koko ajan, mutta tämä lähes vapaa viikonloppu on kyllä melkoista. Iltapäivällä olin nukahtanut sohvalle kännykkä kouraan. Nyt kynttilän valossa sohvalla sitä pohtii näitä monia tarinoita, tuntemuksia, ja koittaa pitää positiivista tunnelmaa yllä. Aina se ei kyllä ole helppoa ollenkaan. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille tänne ja voimia jaksaa eteenpäin, vaikka räntää tuleekin välillä ja tuuli puhaltaa kylmänä kasvoja vasten. Tämä palsta vaan on näköjään minullekin vähän kuin terapiaa, isompi juttu kuin tajusinkaan, kun syksyllä tänne eksyin. ❤
 
Kurja että monet joutuvat odottelemaan hcg:n normalisoitumista niin kauan. Tsemppiä, ei ole helppoa.
@BlackCat Toivotaan että saatte alkion matkaan piakkoin :) On se ovistestailukin niin jännää touhua. :eek:

@WishingUponAStar hyvältä kuulostaa, jospa nuo paineentunteet olisi hyviä merkkejä(y)

Itsellä ollut kovin turhautunut olotila. Pp12 meneillään ja väsy ja mahakivut ovat vähentyneet, tuntuu ettei pas onnistunut. :unsure:Uutena oireena tullut pahoinvointi joka varmaan sitten johtuu lugeista. Aikaisemmin ei ole tuota aiheuttanut. Pitää vielä odotella lauantaille testiä, on vaan nii vähätoivoinen olo.
 

Yhteistyössä