IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@AuroraK mulla yleensä 28-29pvää on kierrot, eli nyt on kp 24 jotenka ajallaan tää tuhruvuoto siis on, mulla saattaa se myooma nimittäin tän aiheuttaa. Joissain kierroissa alkanut menkat suoraan joissain taas ollut tätä tuhrua 2-3 pvääkin ennen kunnon vuotoa.

Mutta kyllä olo on niin menkkainen, koko pvän särkenyt jo päätä ja vähän tehnyt huonoakin (joka mulla liittyy menkkojen alkamiseen, tosin sen voi sekottaa raskausoireeksi ja sen tempun mun pää tehnyt mulle useammin kun kerran...;)). Ja myös tuhruvuoto vähän lisääntynyt, limakalvot kuivat että kyllä se tässä oli tämä siirto. :censored::censored:

Mutta nuo sun oireet voi hyvinkin viitata raskauteen, väsymys, pahoinvointi. Pidän peukkuja! (y)(y)(y)

Osaisko joku ennalta vähän avata sitä että mitenkä nopeasti yleensä uuteen hoitoon voi edes lähteä? Tietysti on nuo jonoajat sun muut mutta noin kierrollisessa mielessä?
 
Ihan super suuret ONNITTELUT plussanneille <3 On ihana lukea kun onnistumisia tulee, niin luomuvahingoista kuin hoidoistakin :)

Ja voimia negantestaajilleki, keskenmenon kärisneille. Pettymys ja suru. Niitä on liikaa.

Mä odottelen perjantaita. Sillo jarrupiikin vuoro. Sit onneks alkaa viikon loma. Ja sit pääseekin taas kasvatushommiin. Josko ne munasolut innostuis keväästä yht paljo ku luontokin. Peukut pystyyn siis.
 
Mulla oli 2. hoito erikoispitkällä kaavalla, ja pistin 3 procrenia 3kk aikana (vai olikohan 20 päivää yhden vaikutusaika..), sitten vielä jatkettiin pari viikkoo synarelalla joulutauon yli. Muistaakseni aineet piti sekottaa jotenkin siinä ruiskussa ja sitä vähän hermoilin kalliin piikin kans, mut helposti se kuitenkin kävi. Muuten ei mainittavampia sivuvaikutuksia, paitsi pää oli usein kipee, eikä siihen auttanu oikein mikään särkylääke.
Mä oon olu ihan paniikissa noiden lääkkeiden kanssa. Saatiin ne viel viime vuoden lääkekattoon halvalla joten ovat kuin aarteita. Jääkaapissa kasvatusaineet odottaneet koht 4kk! ja progrenlaatiikkoa katsellut viikottain et olihan se huoneenlämmössä. Onneks saan pistää tuon ennen viikon lomamatkaa. en tiä miten sen ois saanu käsimatkatavaroissa kuljetettua... Lääkärintodistuksella?
 
@AuroraK mulla yleensä 28-29pvää on kierrot, eli nyt on kp 24 jotenka ajallaan tää tuhruvuoto siis on, mulla saattaa se myooma nimittäin tän aiheuttaa. Joissain kierroissa alkanut menkat suoraan joissain taas ollut tätä tuhrua 2-3 pvääkin ennen kunnon vuotoa.

Mutta kyllä olo on niin menkkainen, koko pvän särkenyt jo päätä ja vähän tehnyt huonoakin (joka mulla liittyy menkkojen alkamiseen, tosin sen voi sekottaa raskausoireeksi ja sen tempun mun pää tehnyt mulle useammin kun kerran...;)). Ja myös tuhruvuoto vähän lisääntynyt, limakalvot kuivat että kyllä se tässä oli tämä siirto. :censored::censored:

Mutta nuo sun oireet voi hyvinkin viitata raskauteen, väsymys, pahoinvointi. Pidän peukkuja! (y)(y)(y)

Osaisko joku ennalta vähän avata sitä että mitenkä nopeasti yleensä uuteen hoitoon voi edes lähteä? Tietysti on nuo jonoajat sun muut mutta noin kierrollisessa mielessä?
Meillä suositeltiin yhtä kiertoa väliin ennen seuraavaa. Kropankin jaksamisen takia..mutta käytäntöjä lienee useita -
 
Nimi #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään


Aislinn83 #? # ? # selit./matala amh # 1.IVF
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
AuroraK # 2015 # 2. # selit. # 1.IVF/2.PAS
BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.ICSI. 2.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2.IVF
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt #5.ICSI
julie_ #1/11 #1. #pco, siittiön laatu #1.IVF/ICSI/2.PAS
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #3.IVF/1.PAS
nyuu # ? # 1. # matala AMH #3.IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä #6.IVF/ICSI
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVf
Toiveitakovain80 #1/18 # oma 3./miehen 1. #oma sterilisaatio # 1.IVF/1.PAS (tulossa)

Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa
WishingUponAStar #11/17 #3. #? #1.IVF

Piinailijat:
Aislinn83 27.3 (15.3/3p)
AuroraK 30.3 (3p)
WishinngUponAStar 2.4 (19.3/5p)
Jantzu 11.4 (22.3/2p)


:love: Plussat 2018 :love:

Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
Joulukuu:
Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
Nomini 1.IVF/1.PAS
BlackCat 1.ICSI/1.PAS (2pv) (km)
AuroraK 1. IVF (5pvä) (km)
gemmy 4.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratsingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
 
Viimeksi muokattu:
Päivitin tuon listan nyt viellä teille.. Mutta joku muu voisi tosiaan ottaa vähitellen kopin sen päivittelystä ;) Ja se ei siis todellakaan ole vaikeaa, olen itse kaikkea muuta kun tietokonenero..Nappaa vaan tuota "vastaa" kohtaa ja lista tulee omaan kirjoituskenttään.. muistaa poistaa alusta ja lopusta (QUOTE) tekstirimpsut, näin pysyy listan muoto samana, sit vaan muokkaa sinne muutokset.. Koneella siis ainakin tosi iisi, kännykällä en ole yrittänyt koska inhoon muutenkin tehdä mitään luurilla..

Tsemppiä kaikille kevääseen (jos se nyt joskus tulee, täällä on taas satunut lunta/räntää)

@Jantzu sulle erikois onnenhiput nyt piinaan josko tämä olisi pitkämatkalaisten kevät ja tekin pääsisitte viimein "toiselle puolelle". Tehtiinkö teillä nyt yksityisellä mitä eritavalla?
 
@Domi mä voisin ehkä yrittää ellei nyt joku pidempään palstaillut halua alkaa päivittämään. :)
En silti lupaa että osaan. :D

Vuoto alkoi tänä aamuna eli piinapäivät päättyi mun osalta tähän. Syön terolutit kuitenkin huomiseen ja teen testin vaikka tottakai vastaus on selvä ja sitten saa lopettaa nekin.

Eniten pelkään sitä että munasolut on niin huonot ettei niillä koskaan voi edes raskaaksi tulla..
 
Päivitin tuon listan nyt viellä teille.. Mutta joku muu voisi tosiaan ottaa vähitellen kopin sen päivittelystä ;) Ja se ei siis todellakaan ole vaikeaa, olen itse kaikkea muuta kun tietokonenero..Nappaa vaan tuota "vastaa" kohtaa ja lista tulee omaan kirjoituskenttään.. muistaa poistaa alusta ja lopusta (QUOTE) tekstirimpsut, näin pysyy listan muoto samana, sit vaan muokkaa sinne muutokset.. Koneella siis ainakin tosi iisi, kännykällä en ole yrittänyt koska inhoon muutenkin tehdä mitään luurilla..

Tsemppiä kaikille kevääseen (jos se nyt joskus tulee, täällä on taas satunut lunta/räntää)

@Jantzu sulle erikois onnenhiput nyt piinaan josko tämä olisi pitkämatkalaisten kevät ja tekin pääsisitte viimein "toiselle puolelle". Tehtiinkö teillä nyt yksityisellä mitä eritavalla?
Kiitos @Domi Julkisella käytettiin aina samaa stimulaatiolääkettä, joten se vaihdettiin. Sen ansiosta follikkelit kasvoivat maltillisemmin ja stimulaatiosta saatiin pari päivää pidempi. Lisäksi tukilääkityksenä on terolutin lisäksi kortisoni, Primaspan ja ovitrellea. Eilen mieltä lannisti, et pari jatkoviljelyyn jäänyttä päätyi roskiin.(n) Ihan hirveän vaikea taas uskoa onnistumiseen ja se ahdistaa...
 
@Domi mä voisin ehkä yrittää ellei nyt joku pidempään palstaillut halua alkaa päivittämään. :)
En silti lupaa että osaan. :D

Vuoto alkoi tänä aamuna eli piinapäivät päättyi mun osalta tähän. Syön terolutit kuitenkin huomiseen ja teen testin vaikka tottakai vastaus on selvä ja sitten saa lopettaa nekin.

Eniten pelkään sitä että munasolut on niin huonot ettei niillä koskaan voi edes raskaaksi tulla..
Pahoittelut vuodosta. Kuinka kovasti sulla vuotaa?
 
Siis, mä kuolen kohta!!! Raskaushormoni edelleen 168 ja kauhee pms samaan aikaan. Siis tästä ei tule mitään, olin jo leumata itseni sairaaksi, mutta kuuntelin musiikkia ja rauhoituin vähän. Onneksi on huomenna lääkäri, pelottaa jos tulee kaavinta.

@Wintersun, melkoista odottelua. Miten sinä jaksat? Oletko käynyt koko ajan töissä? Tuntuu niin kohtuuttomalle teidän puolesta <3
 
Tänään testattu nega joka tosin ei ollut yllätys, tiesin jo tuhruvuodosta sekä myös eilen rinnat "palautui" täysin normaaleiksi. Nyt vaan vuotoa odotellessa. Laitoin jo gynepolille viestiä että miten tästä jatko etenee..
vähän tyhjä olo kuitenkin..
 
Itse olen ihan romuna. Oli Naistenklinikan käynti tänään. Istukan pala on vielä kiinni kohdussa ja joudun kaavintaan. Aika pe. Se tutkimus oli varsin kammottava. Kohtuun laitettiin vettä, koska näkyvyys oli huono... Pelottaa ihan sikana se nukutus, kun mulla on uniapnea, joka on riskitekijä. Kait mua sit valvotaan erityisen tarkaan ja otan cpap-laitteen mukaan leikkaukseen. Hermot on niin kireellä, olen huomisen saikulla sen takia.
 
@Aislinn83 Kurja juttu (n) Tsemppiä!!

@kirsillevauva En ole testannut, ootan lauantaihin.
Tämä pahoinvointi oli eilen aivan mahdotonta, meinasin töissä käydä jo oksentamassa. Yritin seurata miten lugesteronia vaikuttaa sen ilmentymiseen: Yöllä kun heräsi teki pahaa, myös aamulla lugen jälkeen ja iltapäivällä ennen lääkettä. Sitten se loppui eikä koko päivänä enää tullut vaikka olin luget laittanut (3x) Inhoan tällaista oireiden seuraamista. Sitä on harrastettu neljä vuotta:unsure: Ei vieläkään tunnu raskaana olevalta vaikka niin sydämestäni toivoisin
 
@Wintersun tsemppiä odotteluun, ärsyttää sun puolesta että tämä venähtää näin pitkälle. Mutta usko pois että nää päivät tästä kuluu. >3

@kirsillevauva täältä halaus sulle ja tsempitykset myös. >3 Minkälainen olotila ja fiilis on nyt? Uskon että sinua varmasti seurataan tarkasti nukutuksen ajan.

Sain tiedon tänään gynepolilta että huhtikuun menkkojen jälkeen alkaisi yritys nro.2, nyt vaan sitten pitkällä kaavalla. Mahtaako tuolla olla vaikutusta laatuun, pitää ottaa selkoa.
 
@Aislinn83 meillä eka hoito lyhyellä kaavalla ja soluja tais olla 4, hedelmöitty 3, kaks monitumasta ja yks siirtokelpoinen. Nega. Toinen hoito pitkällä kaavalla, soluja 7, kaikki hedelmöitty, yks siirtoon, 3 kakspäiväsinä pakkaseen ja yks blasto. Ei monitumaisuutta. Eli meillä ainaki kaavan vaihto autto, vaikka itsekkin olin melko epätoivoinen kun eka hoito meni nii huonosti ja oli tuota monitumaisuutta alkioissa. Nyt tuo blasto-alkio potkii mahassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@Wintersun täällä mukana tiedon odotuksessa, hitsi vieköön kun aina vaan siirtyy. Jospa kevät toisi kuitenkin muutoksen parempaan!
@kirsillevauva kurjia uutisia, voimia toimenpiteisiin! Ikävää kun joutuu kaiken pettymyksen lisäksi tuollaiseen piinaan.
@Toiveitakovain80 onnea uuteen yritykseen!
@Aislinn83 harmi ettei onnistunut. Uusi hoito voi tuoda paremmat tulokset!
Mulla hoito etenee, Menopur sattuu mahaan kuten viimeksikin. Jarrukin jo mukana. Nyt masu niin arka, että neulan kärjen hipaisu jo tekee kipeää. Pakko vain kivulla työntää sisään. Muutoin mennyt vauhdilla eka viikko, kamalaa että tähänkin vähän turtuu (jo 4.kerta). Ensi viikolla sitten selviää, mitä saadaan. En tiedä mitä enää uskaltaa toivoa tai miten sen toivon saisi ylläpidettyä. Mitään poikkeavaa kropassa ei ole (ainakaan vielä) löytynyt..viimeisimpänä katsottiin fosfolipidivasta-aineet, mutta ne olivat negatiiviset. Rautaa otan tabletteina, koska rautavarastot tuppaa olemaan heikot. Viimeismmässä pasissa oli mukana kortisoni ja verenohennuslääke.
Pelkään siis, että mun munasolut ovat liian huonoja..Ehkä se toivon kipinä on se, että joku parempi olisi eksynyt joukkoon viime tingassa.:love:
Onnea muidenkin tilanteisiin!(y):love::)
 
Viimeksi muokattu:
@Wintersun pahoittelut, että hoito taas siirtyy. Toivottavasti kuitenki saat ensi viikolla hyviä uutisia ja pääsette sitten huhtikuussa vihdoin viimein aloittamaan hoidon. On kyllä varmasti raskasta, kun monta kertaa hoidot siirtyneet.

Tsemppiä @Nipsu_78 pistelyyn. Kyllä se toiveikkuus on mullakin paljon latistunut siitä, mitä oli ekan hoidon aikana. Mutta jospa tosiaan se yksi hyvä alkio löytyisi ja kropassa kaikki tarvittava loksahtaisi paikalleen!
 
Nyt selostus mun kaavinnasta. Eli illalla piti ottaa antibiootti ja aamulla ennen viittä. Sit sairaalassa 7.45. Sain rauhoittavan ja kipulääkkeen, joiden avulla nukahdin ketkeksi ennen toimenpidettä. Salissa kysyi, miten voin. Totesin, että huonosti, sillä pelottaa, että kohtu menee rikki tai kuolen. Ne suhtautui ihan mukavasti ja rauhoitteli <3 . Kotia pääsin jo klo 13.00 ja mitään kipuja ei ole ollut, tosin syön särkylääkkeitä varalta. Lääkäri soitti Dexytalta ja sanoi, että jos seuraava kierto alkaa noin kuukauden päästä, voidaan siirto tehdä ja kohtu ultrataan tosi tarkkaan.
 
@AuroraK Ootko jo testannut? Mun mielestä sun oireet kuulosti kyllä ihan hyviltä (y)

Pahoittelut vuodon alkamisesta @Aislinn83 ja kiva jos jaksat päivitellä listaa :)

No voi harmi @Wintersun että joudutte odottamaan vielä seuraavaan kiertoon. Se odottaminen on vaan niin vaikeaa näissä asioissa :cautious:

Voi itku, että jouduit kaavintaan asti @kirsillevauva, mutta toisaalta hyvä sentään että toimenpide ei ollut kivulias.. Tsempit sinne!

Niinhän se @Nipsu_78 On, ettei tarvita kuin se yksi kultahippu josta saa sitten vihdoin sen vauvan syliin asti :love: Tsemppiä piikittelyyn!

Kävin eilen kp 11 ultrassa ja kaunis 3 kerroksinen limakalvo kuulemma näkyi, paksuudesta ei kylläkään muuten puhuttu mitään.. Niin ja 16mm johtofolli löytyi, eli viikonloppuna luulis oviksen tulevan ja joskus alkuviikosta/puolessa välissä olis sitten siirto jos alkio selviää sulatuksesta. Taas se jännääminen alkaa :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveitakovain80

Yhteistyössä