IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@AuroraK oikein paljon onnea plussasta!:love: Minkälaiset oli oireet nyt viimeisimmät päivät ennen testiä vai oliko mitään erityistä? Tiedän että nämä kaikki on yksilöllistä mutta silti haluaa kuulla.:p

@kirsillevauva toivon että nyt lähtisi toipuminen käyntiin ja kohti siirtoa.<3

@BlackCat mahtavaa! Eli aikataulu stemmaisi??

Mun täytyy tässä joku kerta tehdä testi ton listan päivityksen kanssa.:eek:
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
Meillakin tosiaan nyt asiat edistyvat... Luovuttaja on aloittanut pistokset ja meilla molemmilla on ultra 1.4. Ostin miehelle ja minulle liput Suomeen, tulee pidempi “loma”, koska aikataulua ei tuoresiirrossa pysty lyomaan lukkoon samalla tavalla kuin pakastetuissa ja puolipakastetuissa, mutta siis, uskaltauduin kertoa toissa uudelle managerille ja han oli aivan ihana, tukee kaikkea, ymmartaa, etta vauva on tarkein juttu ja etta tulen sitten kylla vauvan jalkeen takaisin. Saan myos tyoskennella etatyona Suomesta kasin 4 paivaa, niin ettei tarvitse niin monta paivaa ottaa lomaa, kun ei oikein ehtisikaan, ja kerayksen jalkeen mutta ennen alkionsiirtoa sita aikaa kuitenkin on. Siis ottaen huomioon, etta aloitin tassa tyossa vasta helmikuun loppupuolella, suhtautuminen oli kylla mahtavaa. Myos HR:n kanssa tuli puheeksi ja tuki oli mahtavaa, se manageri oli itsekin aikoinaan ollut hoidoissa. Tama oli aivan liikuttavan ihanaa, minunhan piti viime vuonna irtisanoutua yhdesta tyopaikasta erityisesti sen vuoksi, etten jaksanut hoitoja yhdistettyna valtaviin matkoihin ja silloisen esimiehen nuivaan suhtautumiseen koskien kaikkea hoitoihiini liittyvaa. Eli aivan kuin eri planeetalta tama suhtautumistapa! Nyt sitten kun vain myos onnistuisi hoito sitten! :)
 
Täällä on iloisia ja positiivisia uutisia enemmänkin. Onnea jokaiselle eteenpäin päässeelle❤. Kevät on positiivista aikaa!! Olen ollut hieman epätoivoinen muutaman päivän, ja tänään otin juuri äsken varaslähdön huomisaamuun. Ja tuommoinen pumpsahti. Huomenna siis virallinen testipäivä - lupasin miehelleni etten mene asioiden edelle..mutta minua vaivasi niin kovasti, että päätin nyt illalla kokeilla...ja tuli kaksi viivaa liuskatestiin !!!! Huomenna täytyy suorittaa varmistus - en meinaa uskoa..IMG_20190401_201031.jpg
 
Hei, pikaisesti se, etta ultrassa meni tanaan hyvin. Kohdun limakalvo 9.5mm, kolmikerrosrakenne, munasarjat lepotilassa.

Muuta ultrassa: Kohtu on kuulemma ‘isokokoinen’ (ei kuitenkaan sentaan ‘suurentunut’); en tieda, miksi, Eli onko tassa kyseessa jokin ‘syy’ (kun voisi liittya vaikkapa PCOS:iin, jota kyllakaan minulta ei ole todettu) taikka ‘seuraus’ hoidoista - mahdollisesti liittyen siis myos tahan hormonirumbaan, kun suunnilleen joka toinen kuukausi on jotain hormonia tyonnetty kehoon noin vuoden ajan naiden hoitojen takia. Kyseessa voi lukemani mukaan olla myos ika. Oli talla kertaa aivan eri ultraaja, niin han puhui eri asioista, tata ei ole ennen mainittu. Han kyllakin korosti, etta kaikki on siella hyvin.

Toisen munasarjan paalla oli kysta, joka ei kuulemma haittaa, koska se on munasarjan paalla jotenkin eika se kuulunut ‘kaiutettaessa’... mita sitten onkin. Laittoi ultralaitteeseen aanen paalle, ja kuulin ironista kylla OMAT sydanaaneni ilmeisestikin siis, kovasti jumputti. Ajattelin siina, etta jos vaikka paasisi vauvaakin joskus kuuntelemaan. :)

Talla hetkella hiukan huolestuttaa se, etta on ollut virtsaputken tykona kutinaa (minulla on usein ilman mitaan hiivaa tai muutakaan - siteet yms. taitavat herkistaa), johon olen nyt noin viikon laittanut Bepanthenia. Mutta nyt oli parina paivana (ei perakkaisina) hiukan sinertavanvihertavaa tahraa pikkuhousunsuojassa. Ei pitaisi olla tulehdusta, mutta tuohan voisi olla tulehduksen oire; tosin Bepanthen voi ehka reagoida jonkin kanssa... olen kysynyt asiaa laakarilta, katsotaan, mita tehdaan. En ainakaan kylla enaa mihinkaan laakariin paase ennen perjantaita ja Suomea. Tamanpaivainen laakari ei kuulemma nahnyt mitaan, mutta huoneessakin oli niin pimeaa, etta olisiko nahnytkaan.

Luovuttajasta ei viela tietoja. Suomen laakari arin kanssa Skype-sessio huomenna, jossa suunnitellaan enemman.

Onnittelut @WishingUponAStar ja hienoa, etta paaset nyt hoitoihin, @Wintersun! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Viettelin hiljaiseloa karmean tyhjennyskokemuksen jälkeen ja mietin että jaanko tätä tarinaa ollenkaan täällä, mutta uskon ja toivon että kukaan ei joudu tähän tilanteeseen niin jaanpahan tällaisenkin kokemuksen kun olen tällä palstalla muutenkin jakanut meidän todella erikoista hoitotaivalta:

Minulla siis todettiin km 12.3 rv9, sikiö vastasi rv7. Tyhjennyslääkkeet x2 eivät tyhjentäneet kohtua kokonaan vaan toisella jälkitarkastuskäynnillä todettiin, että kohdussa on vieläkin raskausmateriaalia. Sain lähetteen yksityiseltä klinikaltamme kaavintaan naistenklinikalle, josta sainkin jo seuraavalle päivälle ajan. Sieltä soittaneelta hoitajalta kyselin että tarvitsen varmaan saattajan kun tämähän tehdän nukutuksessa? Hoitaja vastasi että eivät he siellä tee mitään kaavintaa että katsovat vain tilanteen ja sitten jos kaavinta tehdään niin menee 5 viikon päähän, koska raskausmateriaalin annetaan ns "kuivua"?? Ihmettelin tätä suuresti sillä klinikaltamme nimenomaan sanottiin, että kohtu täytyisi saada tyhjäksi, ettei tule tulehdusta joka taas voi vaurioittaa kohtua. Onko kellään tästä mitään faktatietoa? Tuntuu ettei nuo lääkäritkään tienneet mihin minut lähettivät :D:D

Naistenklinikalla sitten tilanne katsottiin ja jälleen kerran todettiin ettei kohtu ole tyhjentynyt. Tässä vaiheessa olin jo aika kiukkuinen ja totesin että haluan mennä jo elämässä eteenpäin enkä kärsiä tästä asiasta enää viikkoja. Lääkäri ehdotti että tehdään samantien jonkinlainen "imaisu" jollain alipaine-ruisku-letku systeemillä joka voisi tyhjentää kohdun - tähän toimenpiteeseen en saisi nukutusta. Hyväksyin tämän ja oli kyllä niin järkyttävän kivulias toimenpide etten varmaan ikinä ole kokenut mitään vastaavaa... Esilääkkeeksi sain armollisesti 800mg buranan ja kohdunkaula sentään puudutettiin. En pysty sanoin kuvailemaan sitä kipua mitä tuo toimenpide aiheutti, mutta siinä tosiaan alipaineen avulla imastiin kohtu tyhjäksi. Hirvee verilöyly siitä tuli ja en ymmärrä miten se sattuikin niin paljon... Minulla on vieläpä aika korkea kipukynnys, mutta tämän jälkeen meinasin pyörtyä siihen gynepöydälle ja oksensin kivusta. Hyvät uutiset oli sentään se että kohtu saatiin tyhjäksi.

Nyt tässä odottelen keskenmenovuodon loppumista ja että kroppa toipuisi. Seuraava PAS yritys menee varmaan pitkälle kesään. Toivottavasti silloin minulla olisi jotain mukavampia uutisia kerrottavana, eikä näitä kauhutarinoita enää :D Seurailen varmasti täällä teidän juttuja, enkä varmaan malta olla aina kommentoimatta mutta siirryn enemmän taustalle jännäilemään teidän puolesta piinailuja, plussia ja muniksien kasvattelua :)

@WishingUponAStar ja @AuroraK onnea vielä plussasta teille!! <3
@Rusakkonen tsemppiä paljon tähän kierrokseen ja hienoa että olet saanut tukea töissä ja kaikki hoitoaikataulut järjestymään! Se on tosi tärkeää ja yksi stressitekijä vähemmän kun työpaikalla ymmärretään ja kannustetaan tässä muutenkin vaikeassa asiassa :) Minulla oli myös entisen työnantajan kanssa isot ongelmat ,mutta onneksi nykyisin kaikki hoituu todella joustavasti.
 
Hienoja uutisia @Wintersun :love:(y)

Onnea plussasta @WishingUponAStar :love:

No onpahan sulla ollut kauhea kokemus vielä keskenmenon lisäksi :( @Elisa_maria

Tänään pelkäsin koko aamun puhelinsoittoa, mutta sitä ei kuulunut ja sain alkion kyytiin :)
Huoh, raskaat piinapäivät taas edessä.. Ainoa mikä jäi mietityttämään oli se, että alkio oli kuulemma 6 soluinen, mutta silti hyvännäköinen.. Pessimisti ei pety ja sillee ja siksi olenkin jo tuominnut tämän siirron negaksi tuon 6 soluisuuden vuoksi :( vaikken edes tiedä onko sillä mitään väliä...
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
@WishingUponAStar Todella paljon onnea plussasta, aivan mahtavia uutisia! <3

@Rusakkonen eli nyt teillä sitten alkaa hoidot pian? Mahtavaa! :) :) Se on kyllä aika tärkeätä että esim. töissä asia ymmärretään. Mä en ole esimiehelle halunnut puhua koska en tiedä mitä hän asiasta ajattelee mutta pari työkaveria tietää kyllä, sikäli helpottavaa että töissäkin edes joku tietää.

@Elisa_maria oli kauheata lukea kirjoituksesi, että olet joutunut läpikäymään tuon kaiken. Tuntuu omat kokemukset ja märinät pieneltä. Halaus sinne sekä pikaista toipumista sinulle. <3

@BlackCat Huikeeta ja jännittävää! :):) Toivon suuria tarrasukkia sinne, päivittelethän kuulumisia.
 
Ultra ohi. Sunnuntaina alotan ovulaatiotestien teon, mut luultavasti pidempi kierto tulossa.. Mut muuten kaikki näytti hyvältä. Mitkä oli ne hyvät ovistestit? Ostin cittarista jonku 10kpl setin.. Luget alkaa taas päivää ennen siirtoa, tällä kertaa 2x200mg ja Gonapeptyl tuli uutena. Sitä yks piikki, olikohan nyt siirron jälkeen 6.päivä.. Näillä mennään nyt :whistle: Sinänsä jännää, että vaikka pakkaseen jää sit vielä yks 3 päivänen alkio niin taloudellisesti on pakko pitää pidempi tauko ennen seuraavaa yritystä jos tää ei onnistu..

Minä lähetän kaikille virtuaalihalit :love::love:
 
Osaisiko joku selittää mulle noiden lääkkeiden korvaukset apteekissa?
Kun vuosiomavastuu on se 572e, niin miten sen jälkeen? Joku kirje tulee kelasta? Mutta kuinka äkkiä se tieto on apteekissa? Jos ymmärsin oikein niin korvattavat lääkkeet olis tuon jälkeen sit 2.5e/lääke.
Mulle tuli ainaki vajaassa viikossa. Parissa päivässä oli tieto apteekissa
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Niinkö?! Mun mielestä lääkäri sano et 6 päivänä siirrosta :eek: Pitääpä kysyä vielä tuosta. Ihmettelinkin että miksi niin myöhään..
Mulle siirrettiin silloin perjantaina 2 pvän ikäinen alkio ja gonapeptyl pistettiin tiistaina eli kun alkio on sen 6 päivää. :) varmista tosiaan koska noissa helposti saa vääriä käsityksiä ja virheitä voi sattua myös lääkäreillekkin että sanovat sen väärin vaikka tarkoittavat toisin.
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
@Wintersun kun se mainittu summa ylittyy (lääkekatto), mulla on seuraavalla kerralla ollut korvattavat lääkkeet automaattisesti 2,5€. Kela lähettää kirjeen ainakin silloin, jos summan ylittyessä se on mennyt jonkun verran yli, niin sitä voi hakea kelalta siinä kirjeessä tulevalla lomakkeella takaisin.
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Jaahas, nyt sitten taas ollaan matkalla Suomeen, talla kertaa mies mukana. Ultrassa kaikki hyvin, limakalvo 9.3-9.5mm, kolmikerroksinen, munasarjat lepotilassa. Uskoisin, etta ne aikaisemmin kirjoittamani “varivaiva” johtui Bepanthenista, eika laakarikaan ollut huolissaan, meilla oli hyva Skype-keskustelu tiistaina. Todennakoisesti luovutus ja hedelmoitys (ICSI) maanantaina ja alkionsiirto kolmipaivaisella torstaina. Akupunktiot myos varattu. Allons-y!!!
 

Yhteistyössä