IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Heippa kaikille!

Täällä kirjoittelee 29v nainen, joka parhaillaan on IVF-hoidoissa. Luomuna ei olla koskaan edes kokeiltu, vaan menty suoraan IVF-jonoon ja alkiodiagnostiikka on kuvioissa myös. Tämä päätös tehty oman sairauden vuoksi, jossa 50% periytyvyys.

Tällä hetkellä hoidot ovat siinä vaiheessa, että Pergoveris alkoi perjantaina, keskiviikkona verikoe, 10.5 väliultra ja 13.5 sitten ajoitetaan mahdollinen punktiopäivä.

En enää edes muista mitä mahdoin googlailla, kun eksyin tähän ketjuun. Mutta kun törmäsin @Haaveilija91 :n kirjoituksiin, niin oli pakko rekisteröityä. En ole oikein missään törmännyt kehenkään, joka kävisi tätä samaa PGD-prosessia läpi. Nyt sellainen löytyi ja sain samalla vastauksen ainakin yhteen asiaan mitä olen miettinyt. Nimittäin sitä, että kauanko kestää, että sieltä Englannista tulee vastaukset. Naistenklinikka on antanut vähän ympäripyöreitä vastauksia.

Nyt jatkan ketjun selaamista taaksepäin Hienoa, kun on tällaisia vertaistukifoorumeita. Aktiivisia sellaisia!
Oi, tulipa viestistäsi hyvä mieli! Niin ihanaa, että omillla kokemuksilla voin auttaa toisia :) tuo kuukausi pitäisi riittää diagnostiikkaan. Joissain tapauksissa voi mennä kauemmin mutta ainakin viime hoitokerralla tuo aika riitti tulosten saamiseen.
Jos haluat liittyä luomaani PGD -Facebook ryhmään niin laita mulle viestiä niin se järjestyy :)
 
Oi, tulipa viestistäsi hyvä mieli! Niin ihanaa, että omillla kokemuksilla voin auttaa toisia :) tuo kuukausi pitäisi riittää diagnostiikkaan. Joissain tapauksissa voi mennä kauemmin mutta ainakin viime hoitokerralla tuo aika riitti tulosten saamiseen.
Jos haluat liittyä luomaani PGD -Facebook ryhmään niin laita mulle viestiä niin se järjestyy :)
Hyvän mielen sait myös mulle kirjoituksillasi! Niin hienoa vihdoin löytää joku samassa tilanteessa oleva.
Laitan heti viestiä!
 
Meillä piti olla tauko syksyyn saakka, mutta päätettiinkin vielä kerran yrittää. Nyt jostakin syystä kuukautiset temppuilee, nyt jo kp42. En muista näin pitkää koskaan olleenkaan. Terolutit aloitettiin niiden käynnistämiseen 3 päivää sitten, 10 päivän kuurin määräsi, mutta voi kuulemma lopettaa jos vuoto tulee.. Voi kun tuliskin jo... Puhui jostakin lääkkeestä alkukierrossa ovulaation varmistamiseksi, mulla meni vähän se ohi.. Mikähän sit lie. Olis kiva jo päästä siihen ekaan PAS:iin...
 
@Toiveitakovain80 Onko sulla menossa stimulaatiokierroksen jälkeinen kierto? Mulla 1. ja 3. stimulaation jälkeen kierto oli ihan sekasin ja kesti yli 50 päivää. Molemmilla kerroilla sain myös väärän positiivisen tuloksen ovulaatiotestiin, mitä ei ole tapahtunut ikinä muulloin. Mutta sen pitkän kierron jälkeen kierto kyllä palautui normaalitlanteeseen.
 
Meillä piti olla tauko syksyyn saakka, mutta päätettiinkin vielä kerran yrittää. Nyt jostakin syystä kuukautiset temppuilee, nyt jo kp42. En muista näin pitkää koskaan olleenkaan. Terolutit aloitettiin niiden käynnistämiseen 3 päivää sitten, 10 päivän kuurin määräsi, mutta voi kuulemma lopettaa jos vuoto tulee.. Voi kun tuliskin jo... Puhui jostakin lääkkeestä alkukierrossa ovulaation varmistamiseksi, mulla meni vähän se ohi.. Mikähän sit lie. Olis kiva jo päästä siihen ekaan PAS:iin...

@Toiveitakovain80 Onko sulla menossa stimulaatiokierroksen jälkeinen kierto? Mulla 1. ja 3. stimulaation jälkeen kierto oli ihan sekasin ja kesti yli 50 päivää. Molemmilla kerroilla sain myös väärän positiivisen tuloksen ovulaatiotestiin, mitä ei ole tapahtunut ikinä muulloin. Mutta sen pitkän kierron jälkeen kierto kyllä palautui normaalitlanteeseen.
Minulla on ollut punktion ja tuoresiirron jälkeen yhdet kuukautiset tässä välissä. Se kierto oli minulle kohtuu normaali eli 36 päivää. Nyt tosiaan piti tästä kierrosta PAS tehdä mutta ovulaatiota ei koskaan tullut.. Johtunee juurikin nyt tästä pitkästä kierrosta. Täytyy toivoa että ne pian tulis niin päästäisi taas ovulaatiota bongailemaan.
 
Nyt sit alkoi elämäni ensimmäiset piinapäivät kaks kolmepäivästä pistettiin. Kuulemma hyvän näkösiä ja normaalisti jakautuneita. Lääkärikin oli lauantai aamuna ensimmäiseks kattonut oliko meidän munasolut hedelmöittyneet. Ei voi nuin kehua turun felitaksen toimintaa.

Virallinen testipäivä 19.5. Ovitrelleä tällä viikolla 8naksuakolmesti. Lutinus käytössä myös. Nyt vain toivotaan parasta.
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään


Aislinn83#35 #2016 # 1. # selit./matala amh # 2.IVF tulossa 5/19
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
AuroraK # 2015 # 2. # selit. # 1.IVF/2.PAS
BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.ICSI. 2.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2.IVF
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt #5.ICSI
julie_ #1/11 #1. #pco, siittiön laatu #1.IVF/ICSI/3.PAS
kirsillevauva#45 #12/2013# ? # ?# lahjamunasolut / 1.Pas

KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
Millionnea #2012#2.#siittiöt# 3.ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #4.IVF
Nonnakka #33 #02/2017 # 1. #selittämätön/lievä endo #1. IVF:n 1. PAS tulossa 06/2019

nyuu # ? # 1. # matala AMH #3.IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä #6.IVF/ICSI
shelterme#34v.#2012#2.#puuttuvat siittiöt#1.IFV 1.PAS tulossa 05/2019

Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVf
Toiveitakovain80 #1/18 # oma 3./miehen 1. #oma sterilisaatio # 1.IVF/1.PAS (tulossa)

Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa
WishingUponAStar #11/17 #3. #? #1.IVF/ 1.PAS


Piinailijat
Millionnea 19.5. (3pv)
Nipsu_78 17.5. (5pv)
Kirsillevauva 25.5.
justhope 20.5. (6pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
Joulukuu:
Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
Nomini 1.IVF/1.PAS
BlackCat 1.ICSI/1.PAS (km)
AuroraK 1. IVF (5pvä) (km)
gemmy 4.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratsingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei @Wintersun, miten voi tulla vielä tollaset uutiset. :cry: Olet kyllä joutunut kohtuuttoman kauan jo odottamaan aloitusta. Ihan käsittämätöntä, että jo luvattukin voidaan vielä perua.
Isot pahoittelut ja voimia kesään jaksaa odottaa taaaaaaas lisää.
Toivottavasti pystyt nauttimaan kesästä!
Tsemppiä!
 
:love:Vitsi mieten hienoja uutisia täällä, niin paljon Onnea @Rusakkonen ❤ Oli myös kiva lukea onnistuneen hoidon vaiheista ja käytetyistä tukimuodoista! Sain toivoa tähän odotteluun.
Samoin onnittelut @rouvaNiisku lle:love: Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin!
Kaikkea hyvää jatkoon!
Joku kirjoitteli täällä paksusta limakalvosta ja pitkittyneestä vuodosta. Ehkä se olisi hyvä kysyä asiaan lääkärin tai parin mielipide, ei ainakaan jäisi vaivaamaan mieltä. Saati siten jos voi vaikuttaa onnistumiseen. Itse mietin joskus vastaavia, mutta nyt kun siirrot tapahtuvat tukilääkkeillä, limis ei kasva niin paljoa. Sen sijaan on aina tosi hieno..että epäonnistumiset tuskin ovat olleet siitä kiinni.
@Wintersun hitsi mitä takapakkia, on kyllä kohtuutonta. Toivottavasti pian tulisi kuitenkin se mahdollisuus ja pikainen onnistuminen!
@millionnea tsemppiä piinapäiviin ja rutkasti onnea! Lisäätkö mut sinne kaveriksi? Mulla on testipäivä 17.5. Ja siirrettiin siis 5pv blasto. Homma meni jo totutulla tavalla, vaikka siltikin jännitti. Tukilääkkeet Progynova ja Terolut. Lisäksi Dexametasonia. Laitoin myös Gonapeptylin. Olen tähän saakka hankkinut sen Hkissa Manskun keskustan yliopistollisesta apteekista, mutta eivät enää yllättäen myy sitä enää yksittäin. Hain sitten Ruoholahden apteekista..
Hyviä ultria huomiselle ja aurinkoa kaikille!
 
En pystynyt eilen kirjoittamaan kun olo oli niin valtavan pettynyt ja sitä se on kyllä vieäkin. Yritän pysyä positiivisena, mutta tätäkin kirjoittaessa itkettää. Torstaina oli punktio, josta saatiin 15 kypsää munasolua ja niistä 11 hedelmöittyi. Eilen menin siirtoon ja biologi sanoi, että kaikki olivat kehittyneet hitaasti. Yksikään ei ollut päässyt blastovaiheeseen, mutta minulle siirreettiin silti yksi. Loput 10 jätettiin vielä yön yli kehittymään, mutta että tuskin mikään menisi pakkaseen. Tänään omapolulle tuli viesti, että 0 pakastettu. Tämä tuli niin puskista ja omat toiveet eivät ole korkeat tämän siirretynkään kohdalla kerta se oli ilmeisesti ihan samanlainen kuin ne kaikki muut.

Olin niin tyytyväinen munasolumäärästä ja että nyt olisi ehkä viimeinkin se meidän aikamme! Ensimmäistä kertaa koko hoitojen aikana tuli epäilys, että ehkä emme tule lasta ikinä saamaan. Tuntuu, että on tyhjän päällä. Lääkärikään ei eilen mitenkään kommentoinut biologin sanoja ja missään vaiheessa ei kukaan lääkäri ole edes vihjannut viallisiin soluihin, mutta oma päätelmäni on tämän kierroksen jälkeen aika selvä. Tämä oli viimeinen julkisen puolen kierros ja ajatus oli tarvittaessa jatkaa yksityiselle, mutta tuo oli kyllä niin musertava tulos, että en tiedä mitä ajatella.

Piinapäivä 21.5.
 
Omaa napaa, kävin tänään suunnittelukäynnillä ja ultrassa, menossa siis kp14 ja näkyi että ovulaatio on tapahtunut, ensi vkolla tiistaina (kp20) alkaa synarela-suihke ja siitä sitten odottelemaan menkkojen alkamista ja pistoshoidot, punktio osuisi vkolle 24 eli viikko ennen juhannusta. Kesäsulku alkaa ilmeisesti tänä vuonna aiemmmin jo kuin mitä viimeksi.

Edelleen päivitteli munasarjojen huonoa kuntoa ( mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan) ja sitä että ehkä solujen huono laatu tosiaan on munasarjaperäistä, nyt pistoksiin on myös vaihdettu toinen lääke (en hoksannut kysyä mikä) kun viimeksi oli bemfola. Ei tää kauheen posiviitiselle tunnu, koko ajan enemmän ajatukset kääntyy siihen että taitaa meidän tie ainakin mun soluilla olla kuljettu, mutta ei tietysti saisi kirvestä kaivoon heittää.
 
@kirsillevauva minkäikäinen alkio sulle viimeks laitettiin? Itsellähän kiinnittyminen tapahtuu nyt ke-la aikana ja ovitrelle antaa todnäk haaleeta plussaa ens viikolla vielä. Mitenköhän malttaa odottaa testaamista ellei menkat puske läpi

@Wintersun ihan kohtuutonta venymistä kyl teiltä vaaditaan. Mut josko se olis kaiken arvoista sit.

@Voyage @Aislinn83 Kyl itselläkin meinas usko loppua kahden täysin turhan hoidon jälkeen, mut nyt saatiin edes hedelmöittyneet solut aikaseks kun siirryttiin yksityiselle. Vaihdettiin koko lääkitys mulle, miehelle 3kk tehokuuri inomaneja, mä söin donafertyä, kaks sperma näytettä yms. Ni johan muuttui lopputulos. Julkisella meille vain ilmotettiin et mitään ei voi tehdä. Yksityisellä oli ihan eri kiinnostus miettiä mitä kaikkea vielä vois tehdä. Jouduttiin pitään 4kk tauko hoidoissa et saatiin varsinkin sperma uusiutumaan. Itselle noi donafertyt on säännöllistäneet kiertoa, tasoittaneet pms oireita yms.
 
@Voyage voi kurjuus :(
Jos yhtään lohduttaa niin meillä kävi samoin tokassa hoidossa, kolmantena päivänä oli kymmenen hyvää ja viidentenä yksi kehnohko joka siirrettiin ja yhdeksän roskiin. Tämä oli julkisella. Viimeisimmästä hoidosta Dextralla tuli kuitenkin tyttö ja kolme huurunenää. Tsemppiä jatkoon! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Täälläkin oli eilen siirto, viimeinen alkio siirretty eli seuraavaksi pitäs taas alkaa kasvatteemaan soluja. En oikein lainkaan usko että tämäkään alkio kiinnittyä yrittää, en jaksa enää uskoa. Ehkä seuraava hoito tuo parempia alkiota, kuka tietää... luultavasti sillloin on eri lahjoittajalta siittiöt kun enempää ei ole varattuna aiemmalta, joten sekin varmaan vaikuttanee lopputulemaan. Huonosti vai hyvin, siinä onkin sitten yksi jännäysaihe.

Mutta yritän nyt ees vähän, ihan rahtusen vaan, uskoa thän alkioon. Blasto, kuus päiväinen, hyvin selvisi sulatuksesta.
Siirto oli kamalin siirto tähän mennessä, vaikka miten olin aivan erityisen huolella ollut käymättä vessassa että ois rakko täynnä ja tuntui tosi täytenä olevan, oli kuulemma aika tyhjä. Ilmeisesti sen myötä ihan mutkalla kaikki alakerrassa, piti ottaa taa kohdunsuusta pihdeillä kii vaan ei sekään riittnyt vana oli melkosta rassaamista ja teki hurjasti kipeää. Myös aikaa meni kauan että siirtokatetri saatiin paikalleen, oli niin mutkainen reitti ja ahtaat paikat...
Melkein teki mieli jättää homma sikseen kun teki niin tuskallisen kipää, mutta pelkäsin että sitten menisi ainakin alkioparka hukkaan ja sitten olisi vielä suurempi kynnys seuraaville siirroille...

Kyllä huomaa että jokanen siirto on erilainen, parhaimmillaan on ollut kivutonta ja helppo muutaman minuutin operaatio, nyt sitten tää kurjin, kivuliain ja pisin kokemus tähän asti, loput sitten kaikkea siltä väliltä.
Siirron vaikeuskin vie uskoa tämän onnistumismahiksiin, kun voisin kuvitellan ettei noin kova rassaus luo kohtuun kovin rauhallisia olotiloja alkiolle.... vaikka ei kai pitäisi liikaa moista ajatella, ihan turvassahan se alkio siellä lopulta on.

Kateeksi aina kyllä käy kun täällä tuntuu useimmilla olevan kaikki toimenpiteet vain epämiellyttäviä mutta pitkälti kivuttomia. Itsellä taas jokainen punktio ollut varsin tuskallinen ja nyt sitten osa näistä siirroistakin. Kyllä siinä eilen tuli taas monta kertaa mietittyä, paljonko keho enää sietää tätä kipua ja tuskaa. Jaksamisen ja tsemppaamisen raja alkaa jo olla vastassa. Olo on väsynyt ja vähän luovuttanut, tuleeko koskaan ees lasta kivuista palkinnoksi... tai ees kiinnittymisyritystä....

Testipäivä on 20.5.
 
Vihdoinkin kp1!!! 20.5 ultraan, mut 17.5 pitäs varmuudeksi alottaa jo ovistestit. Kertokaas mitkä oli ne parhaat? Huomenna selviää alotanko oviksen varmistamiseksi Letrosolin (?).

Anteeks tää oma napailu mut tällä puhelimella selaaminen ja kommentoiminen on tosi vaivalloista, olette kyllä mielessä ja lähetän kaikille virtuaalihalit :love:
 
@MyMa mulla siis tulee siirto heti tässä kuussa, mikäli vaan saan oviksen tikuteltua.

Odottelen menkkoja alkavaksi ens viikon alussa, jotta saisin ilmoittautua passiin. Kertokaapas viisammat, että miten tämä nyt oikein menee.. pohdin tässä, että onko joku viikonpäivä jolloin ovis EI SAISI tulla siirtoa ajatellen? Esim.jos on torstaina niin sitten ei pystytä siirtoa tekemään kun osuisi viikonlopulle? Onko näin vai miten nämä menee? Entä jos ovis on viikonloppuna? Eihän silloin voi ilmoittaa sitä hoitavalle yksikölle niin onko se kierto sitten siinä? Kiitos jo etukäteen, jos viitsitte vastailla
 
@Toiveitakovain80 Clearbluen digitaaliset hymynaamat, kannattaa tosiaan aloittaa hyvissä ajoin testaus! Tsemiä :)

@shelterme oliko teillä kaikki alkiot saman ikäisiä? Sillon jos kaikki on esim 5-päivänen siirrettävä, nii siirto on ovisplussasta kuudentena päivänä, eli ei sais osua plussa sunnuntaille tai maanantaille.
Ja jos on vaikka lauantaina ovis, niin ilmoittaa sen maanantaina ja pitäis päästä perjantaina siirtoon. Nämä esimerkit siis 5- tai 6-päiväsen alkion kanssa!
 
Kiitos kaikille tsempeistä! :love: Erityisesti @millionnea ja @marrasmai , teidän viestinne lohduttivat todella paljon ja antoivat toivoa! :love: Olen ollut ihan tyytyväinen tähän julkisenpuolen hoitoon, mutta jos nyt ei suuri onni kohtaa, niin kiva olisi kuulla olisiko siellä yksityisellä tosiaan sitten jotain uutta ja erilaista hoitoa meille. Dextrasta olen kuullut hyvää.

@kirsillevauva Olen päässyt siirtoon kahdesti, mutta silloin on alkulääkitys ollut pienempi ja myös munintatulokset pienemmät. 1. kierroksella siirreettiin yksi 3 päiväinen ja mitään ei mennyt pakkaseen. 2. kierroksella siirrettiin kaksi 3 päiväistä ja mitään ei taaskaan pakastettu. Ilmeisesti nuo edellisellä kierroksella siirretyt kaksi kappaletta eivät kummatkaan olleet kovin lupaavia. Kuitenkin tein siitä plussatestin, mutta kaikki oireet katosivat pian. Minulla oli pahat aavistukset varhaisultraan mennessä ja siellä sainkin sitten kuulla lääkärin sanat, että kohtu on tyhjä. :cry: Sitä epäiltiin kohdunulkoiseksi, mutta sieltäkään ei löytynyt mitään ja ramppasin ultrissa ja päivystyksessä monen monta kertaa. Jotain syöpälääkettäkin minuun taidettiin pisteen. Onneksi lopulta vuoto alkoi itsestään enkä joutunut siitä enää mihinkään toimenpiteisiin.

Nyt siis ensimmäistä kertaa viljeltiin pidempään ja tuo tulos oli täysin murskaava. Vaikka tämä siirrettykin oli hidas, niin siitä huolimatta yritän vielä toivoa. Olen kuitenkin sen yhden plussatestin elämässäni tehnyt vaikka siitäkään ei tiedä missä vaiheessa se meni kesken.

Soitin eilen ivf-hoitajalle ja pyysin lääkäriä soittamaan takaisin sillä menin siirrossa niin shokkiin etten osannut kysyä mitään, että miten noin saattoi käydä ja mitä se tarkoittaa. Iltapäivällä minulle soitti kätilö takaisin, muttei osannut selittää mitään. Ymmärsin siirrossa että yksikään ei ollut vielä blasto ja minuun siirrettiin morula. Kätilö sanoi kuitenkin, että olisi ollut blasto, mutta kun kysyin morulasta niin sanoi ettei tiedä mikä semmoinen on, ja sen jälkeen sanoi, ettei ole enää varma että oliko se edes blasto kun ei osaa lukea niitä luokitteluja. Hän antoi täksi päiväksi soittoajan biologilta, mutta tänään soittikin itse, että oli elänyt väärää viikonpäivää ja olikin antanut ajan menneisyyteen ja että seuraava aika on ensi viikon keskiviikolle. Eli sinne asti pitää nyt vielä odotella, mutta kiitos vielä kerran kaikille tsemppiviesteistä! :love:

@millionnea Kerro lisää tuosta punaviinistä ja ajankohdasta? Haluan yrittää laskea joko minun saumani lasilliseen meni jo. :giggle:

@justhope Toivotan paljon onnea ja toivottavasti onnistuisi! (y) Ikävää, että sinulla ovat olleet noin kivuliaita kaikki toimenpiteet. (n) Eivät varmasti tosiaan mieltä kohenna. Itselläni ei juuri mikään ole ikinä sattunut, mutta tuntuu että siihen onnekkuuteni on toistaiseksi jäänytkin. Olen myös ajatellut, että pakko tästä on se lapsi tulla, ei tämä kaikki vain yksinkertaisesti voi olla turhaa.. olisi niin julmaa.

@Wintersun pakollinen odottelu ei varmasti ole hauskaa. Toivottavasti sielti saisit vietettyä kivan kesän ja tehtyä kaikkea hauskaa.

@Toiveitakovain80 Toivottavasti kaikki natsaisi (y)
 
@Voyage mehän halutaan uskoa et lasillinen punaviiniä vilkastuttaa kohdun veren kiertoa ja näin tuo hyvää tuulta kiinnittymiseen <3 mulla siirrettiin maanantaina 3pv ikänen joten odotettavissa on et kiinnittyminen tapahtuu tässä ke-sunnuntai. Tai jotain. Kaikki keinot sallittuja sodassa, rakkaudessa ja lapsen teossa
 

Yhteistyössä