IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään


Aislinn83#35 #2016 # 1. # selit./matala amh # 2.IVF tulossa 5/19
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa #1.IVF
AuroraK # 2015 # 2. # selit. # 1.IVF/2.PAS
BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.ICSI. 2.PAS
Carinem #10/16 #1. #endo #2.IVF
daim1 #7/16 #1. #selittämätön/matala AMH #4.ICSI
Elisa_maria #-15 #1 #selittämätön #2.IVF
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt #5.ICSI
julie_ #1/11 #1. #pco, siittiön laatu #1.IVF/ICSI/3.PAS
kirsillevauva#45 #12/2013# ? # ?# lahjamunasolut / 1.Pas

KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? #2.IVF
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 #5/13 #1. # selittämätön/ikä #3.ICSI
Missukkaliini #4/2016 #0 #tuntematon syy #1.IVF
Millionnea #2012#2.#siittiöt# 3.ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu #2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön #2.IVF/1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön #5.IVF
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #4.IVF
Nonnakka #33 #02/2017 # 1. #selittämätön/lievä endo #1. IVF:n 1. PAS tulossa 06/2019

nyuu # ? # 1. # matala AMH #3.IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt #1.IVF/1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus #4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä #6.IVF/ICSI
shelterme#34v.#2012#2.#puuttuvat siittiöt#1.IFV 1.PAS tulossa 05/2019

Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1.IVF/ICSI lahjasoluilla tulossa
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön #1.IVF/ICSI
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi #2.IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym #6.IVf
Toiveitakovain80 #1/18 # oma 3./miehen 1. #oma sterilisaatio # 1.IVF/1.PAS (tulossa)

Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. #1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa
WishingUponAStar #11/17 #3. #? #1.IVF/ 1.PAS


Piinailijat
Millionnea 19.5. (3pv)
Nipsu_78 17.5. (5pv)
Kirsillevauva 25.5.
justhope 20.5. (6pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)
Joulukuu:
Taival 2.ICSI/2.PAS (6pv)
Nomini 1.IVF/1.PAS
BlackCat 1.ICSI/1.PAS (km)
AuroraK 1. IVF (5pvä) (km)
gemmy 4.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratsingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
 
Viimeksi muokattu:
Kovin tuttuja ajatuksia ja tunteita @justhope ja @Voyage . Mulle siirrettiin julkisen puolen viimeisen hoidon viimeinen alkio, 5-päiväinen ja lääkärin mukaan oikein hyvä alkio. Nyt pp 7 ja puhdasta negaa. Voihan se vielä muuttua, mutta voisi kyllä myös jo näkyä.. Olin toivonut saavani kortisonia, mutta kun sen tehosta ei ole näyttöä, niin mentiin niin kuin ennenkin. Ennen siirtoa en osannut olla yhtään innoissaan. Kai se oli pelkoa, että nyt tämä loppuu ja jäädäänkö ilman toivottua tulosta. Lääkäri oli siirrossa tosi kannustava, että alkio on oikein hyvä, ja vaatii vaan useampia siirtoja, että tärppää. Siirron jälkeen olinkin innostunut, että jos nyt vihdoin olis meidän vuoro. Tänään testasin ekan kerran ja aika pettynyt olo, kun taas ties kuinka monennen sadannen kerran tuijotin negatiivista testiä. Vielä toiveikkuutta on, mutta takaraivossa kuitenkin se, että näinkö tässä käy. Mitä pidemmälle on hoidoissa menty, sen raskaampaa on henkisesti ollut, ja vaikeampaa löytää uskoa onnistumiseen. Yhden yksityispuolen hoidon haluaisin vielä koittaa, jos siellä yritettäisiin jotain uutta. Rahaa vaan ei ole, joten lainaa tarvisi saada. Ja meiltä lähimmillekin klinikoille on matkaa monta sataa kilometriä, joten aika vaikealta tuntuu hoitojen ja töiden yhteensovittaminen, jos täytyisi kaikki ultrapäivätkin saada vapaaksi. Onkohan sellaista mahdollisuutta missään klinikalla, että ultrat voisi käydä omalla paikkakunnalla yksityisgynellä?

@Wintersun pahoittelut, kun taas joudutte odottamaan.

Ja @Jantzu lle voimia, jos palstaa luet. Uskon, että teidän aika onnistua tulee vielä.

@Voyage Meillä myös 1. hoidossa neljäntenä päivänä oli 10 alkiota, joista yksi siirrettiin ja 9 jäi jatkoviljelyyn, lopulta vaan 1 saatiin pakkaseen. Kysyin seuraavan hoidon siirrossa suuresta kadosta, mutta eivät pitäneet sitä klinikalla kovin suurena juttuna, kuulemma pitkässä viljelyssä katoa voi vaan tulla paljon. Mitään varsinaista vikaa niissä meidän alkioissa ei silmämääräisesti ollut. Niin, ja mulla ne 4.päiväisenä siirretyt on olleet muistaakseni moruloita.

Paljon tsemppiä kaikille piinailijoille, kunpa nyt plussa-aalto pyyhkäisisi meidän yli, nyt on monta pitkään yrittänyttä piinailijoissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@atvk87 meillä alkiot on 2 päiväisiä eli ilmeisesti se on juuri sitten se to ku ei sais osua ovis... jos nyt oikein ymmärrän.

Jaahas sitä tuli sitten paperiin pyyhkiessä verta. Odottelin menkkoja aikasintaan ens ma ja viim ke alkavaksi. Mulla kierto 27-29 päivää, useimmiten se on 28. Mutta nyt sitten vaikuttais siltä, että kroppa kiirehtii ku nyt vasta pv 24. Voi olla et on jotain alkutiputtelua, jos alkaa vasta huomenna kunnolla. Jos menkat nyt viikonlopun aikana päättää ilmestyä niin saa ma ilmoittautua passiin. Ehdin jo huolestua, että miten se sitten menee jos follikkeliultra osuukin viikonlopulle, mutta luin että tyksissä se tehdään tavallisemmin pv 10-12 eli siinä on pelivaraa.
Sitten yksi mietityttävä asia (jota tietty voisin kysyä suoraan tyksistä), mutta mietin että täältä voin kyllä saada vastauksen. Miten tarkkaa luonnolliseen kiertoon tehdyllä passilla on se tarkka menkkojen alkamispäivä? Selvennän hieman. Mun menkat alkaa yleensä niin et eka pv on aika niukkaa vuotoa, mut seuraavana päivänä sitten kunnolla. Aina mietin et kumpi näistä päivistä nyt mahdetaan oikeasti laskea kierron 1 päiväksi. Tiedän, että jotain pientä tuhruttelua ei vielä lasketa, mutta itse olen sitten pohtinut että onko se pientä vai ei. Tamppoonin olen aina laittanut ja siihen tullut aina vähäisesti verta vaihtojen yhteydessä. Mun järki sanoisi, ettei se alkamispv lääkkeettömässä siirrossa ole päivästä kiinni, kun kerran folliultrakin voi heittää päivillä...
 
Shelterme, voisin kuvitella ettei ole niin kovin tärkeää, mikä päivä on kp1, kun eikös siirroissa kuitenkin tärkein tieto ole se, milloin on ovulaatio, ja se taas tsekataan folliultrassa ja ovistesteillä?

En ole siis itse vielä ollut passissa, joten tämä on pelkkää päättelyä.
 
@krokus ajatuksesi on hyvin tuttuja itse olin samassa tilaneteessa kaksi vuotta sitten (toki sulla on vielä se toivon hippunen siellä kohdussa ja sille (y)) Meillä kans matkaa yksille. Ja raha asia mietitytti todella paljo,kun olen yrittäjä niin jokainen "vapaapäivä" on sit omasta pussista vielä siihen päälle.. Mutta kyllä siellä sit eri asioita kokeiltiinkin.. En muista miten sulla on ollut onko koittanut edes kiinnittyä vai miten.. mutta mullehan tosiaan nyt se avain taisi olla scratsing. Ja jos vaan mahdollista niin suosittelen kyllä sitä Nata- ja ready- testejä.. Näytti toki siltä pitkään (5 siirtoa) yksityiselläkin että ei vaan saada me vauvaa, mutta ihmeitä tapahtuu (matkaa toki viellä maalin on).. ja vaikka ns. luomuna nyt kaiken jälkeen raskauduin olen 110% varma ettei sitä olisi tapahtunut ilman näytteen ottoa joka toimi scratsinginä.. Olen kyllä onnellinen että ei valittu kaikkein lähintä paikkaa vaan tuttavan suosituksesta vähnä kauempi, kun ei enää yksi 50km niin vaikuta. Koska lähemmällä olisi ollut samoja lääkäreitä kun täällä julkisellalla. Ja heitä ainakaan se "pääpiru" ei usko scrätsingiin (sanoi niin minulle kun kerran sen teki täällä yksityisellä gynellä). Mutta siis pointtini oli että minä ainakin kävin sitten ultria yksityisellä gynellä kotikaupungissa, eikä aina tarvinnut ajaa hoitavalle polille, eli kyllä se on mahdollista. En tiedä missä päin asut, mutta itse voin suositella Lappeenrannan Felicitasta. Ja sitä kautta ainakin (varmaan muitakin kun felicitaksilta onnistuu mutta) onnistui tosi näpärästi päästä niihin nata- ja ready testeihin kun oli niiden helsingin piste missä niitä tehdään (en tiedä tekeekö nyt jo muutkin).. Mutta onnea ja tsemppiä nyt kyytiläisen kanssa. Ja jos ikävin käy niin voimia päättää jatkosta.. lainarahan ottaminen on tokia aina yksi iso kynnys.

Tsemppiä ja aurinko myös kaikille muille taisteluun! (ja ensi viikonloppuun)
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
Hitsit, että on hormonit! Yksi asiakas oli niin ilkeä, että aloin itkemään ja ajoin sen mun huoneesta. Sit se vaan sanoi, ettei se välitä mun itkemisistä! Ei helvetti, kuinka tätä olisi jaksanut vuosikausia? Myötätunnolla ajattelen vuosien hoidoissa olleita <3 Itsellä vasta toinen lääkkeellinen hoitokerta.

Ja viimeksi siirrettiin 5-päiväinen alkio, nyt 5- tai 6-päiväinen. Ihanaa olen jo piinailijoissa, vaikka kaveri on vasta pakkasessa :) Ei se mitään haittaa, kerron sit tiistaina, monenko päivän alkio oli kyseessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Pahoitteluni kaikille että en ole päivittänyt listaa mm piinailijoiden osalta. Tosi usein luen palstaa kännykällä kuten nytkin teen. :) Läppärillä on niin paljon helpompaa päivitellä.

Ehkä ajatukset alkaa taas tottua tiistaina alkaviin sumuihin. Pelottaa tietysti minkälaiset sivuoireet on, etenkin painonnousu joka synarelassa mainittu..

Ja samalla mielessäni läpikäyn myös pienesti ajatusta lahjasoluista, miehen mielipidettä asiaan en ole ottanut puheeksi.

Mutta paljon tsemppiä piinailijoille.<3 sekä myös muille hoitotaipaleiden eri vaiheissa oleville!
 
Luin eilen kannasta tekstin keskiviikkoisesta käynnistä että mulla on munasarjakysta ( en nyt muista kummalla puolella). Toivoin että tuon olisi silloin sanonut ja olisin saanut siitä kysyä, osaako teistä kukaan kertoa tuosta mitään, onko kenelläkään ollut?
 
Luin eilen kannasta tekstin keskiviikkoisesta käynnistä että mulla on munasarjakysta ( en nyt muista kummalla puolella). Toivoin että tuon olisi silloin sanonut ja olisin saanut siitä kysyä, osaako teistä kukaan kertoa tuosta mitään, onko kenelläkään ollut?
Niita tulee ja menee, eikos esim. nama hormonit, joita otamme, voi niita aiheuttaa. Riippuu kai vahan siita, millainen se on ja missa se esim on, etta haittaako. Minullekin oli tahan kiertoon lahdettaesaa kysta, mutta ultraaja ‘kaiutti’ sen eika ollut verenkiertoa, niin tiedettin, etta hyvanlaatuinen. Lisaksi se oli munasarjan paalla, mika kuulemma oli OK. Kirjoittelin asiasta tuolloin maaliskuun lopussa.
 
Niita tulee ja menee, eikos esim. nama hormonit, joita otamme, voi niita aiheuttaa. Riippuu kai vahan siita, millainen se on ja missa se esim on, etta haittaako. Minullekin oli tahan kiertoon lahdettaesaa kysta, mutta ultraaja ‘kaiutti’ sen eika ollut verenkiertoa, niin tiedettin, etta hyvanlaatuinen. Lisaksi se oli munasarjan paalla, mika kuulemma oli OK. Kirjoittelin asiasta tuolloin maaliskuun lopussa.
Kiitos vastauksestasi. Kirjoitin vielä vähä väärin kun sielä luki että keltarauhaskysta. Eli mitä se nyt sitten meinaa? Ettei ole keltarauhasta vaan siitä on tullut kysta. Oon ihan pihalla. :D kiitos kärsivällisyydestä.
 
Kiitos @Domi tsemppauksesta. Hyvä tietää, että ultrat voisi onnistua omalla paikkakunnalla. Asutaan täällä toisella puolella Suomea, joten Lappeenranta on liian kaukana. Varmaankin Helsinkiin päädytään, jos yksityisen hoitoihin lähdetään. Vaikka matkaa on paljon, on sinne kuitenkin hyvät kulkuyhteydet julkisilla. Lähinnä mietin Dextran ja Felicitaksen välillä. Dextraa joku suositteli ja sieltä lääkäriäkin, mutta ilmeisesti Nata- ja ready -testejä tehtäis Felicitaksessa, joten mietin pitäisikö kuitenkin mennä sinne. Testasin äitienpäivän kunniaksi negan, joten tämä oli varmasti tässä, pp 10 jo menossa:( Pitää nyt jutella miehen kanssa ja alkaa täyttämään lainahakemusta. Mutta kyllä tuo lainan ottaminen mietityttää, kun mitään takeita onnistumisesta ei ole, eikä usko onnistumiseenkaan ole enää kolmen hoidon jälkeen kovin korkealla. Julkisella siirron tehnyt lääkäri kuitenkin näki meillä onnistumisen mahdollisuuden ja hänen mielestään kannattaisi vielä jatkaa. Ja kyllä sitä itsekin toivoisi, että jos vielä joku keino olisi, mikä meillä sitten olisi se ratkaiseva asia.
 
Lainarahalla täällä menty alusta saakka kun mentiin suoraa Felicitakselle. Mun sterilisaation takia ei päästy julkiselle. Mut yksityisellä onki ihana palvelu eikä tartte jonotella mihinkään. Ja lisäksi Felicitaksen kaiku-palvelu helpottaa asiointia äärimmäisen paljon.

Täällä tänään kp4. Eilen alotin ne Letrozolit, melkosta myrkkyä, käytetään mm. rintasyövän hoidossa. Sitä syön kp7 asti, pe 17.5 alkaa ovistestit ja 20.5 on ultra. Voi ettäkö päästäs tästä kierrosta siirto onkin asti.. (y)
 
Voisin toiveikkaana tulla tänne, vaikka jotenkin pelottaa että ensi viikon ensikäynnillä ilmenee jotain mikä vie viimeisenkin toivonkipinän. Eli:

Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1.IVF/ICSI lahjasoluilla tulossa

Ei olla siis missään vaiheessa käyty edes tutkimuksissa, saati sitten hoidoissa. Endometrioosidiagnoosi tyrmäsi aika alkuvaiheessa ja olen olettanut, että sen takia ei ole koskaan tärpännyt, mutta nyt sitten selviää onko siittiötkään kunnossa. Omilla soluilla en enää tässä iässä lähde yrittämään, vaan lahjasoluilla mennään - ja lainarahalla. Täytyy nyt vielä kysellä tuolla ensikäynnillä onko tässä mitään järkeä, mutta lapsen kaipuu on kova. Hormonitoimintakin tuntuu temppuilevan kun viime kierto oli 65pv ja nytkin jo kp42, mutta ei se käsittääkseni noita lahjasoluhoitoja estä.
 
Täällä piinaillaan pp6..on kyllä pitkiä päiviä! Oireita on, sitten ei olekkaan ja epätoivo. Sitten on, mutta jaahas ne onkin samoja kuin pms tai aina ennen menkkoja. Tällä kertaa oli se tunne, joka on ollut kiinnittymiseen johtaneessa hoidossa ja sitten tuntemukset hävisivät. Kahdessa edellisessä pasissa sitä ei tullut ja ne oli selvät negat. Tänään testi (herkkä) oli negatiivinen. Jatkan testailuja..
@shelterme mulle on siirrot tehty aina lääkkeellisiin kiertoihin, joten en yhtään osaa neuvoa. Saatko soittaa hoitajille, pystyvät varmasti kertomaan sun hoitopaikan käytännön parhaiten.
@Wintersun tylsiä uutisia! Toivottavasti sun kesä menee muuten kivoissa merkeissä! Voimia!
@Haaveilija91 toivottavasti saatte hyviä uutisia piakkoin!
@Nonnakka ikävän kuuloiset vuodot, olisko siinä ollut jotain kiinnittymisyritystä tms. Toivottavasti rauhoittuu pian.
@Voyage pahoitteluni kokemastasi. Ja vielä kummallisen tietämätön ollut puhelimen päässäkin..Toivottavasti jatko menee pian paremmin!
@Aislinn83 mulla on ollut 2/4 ivf-hoidon jälkeen kysta. En tiedä tarkemmin, mitä ne ovat olleet, mutta kadonneet itsestään seuraavaan ultraan mennessä.
@justhope on kyllä epistä, että sulla hoitotoimenpiteet kivuliaita. Mullakin on jyrkkiä mutkia kohdunsuulla ja joudutaan käyttämään siirroissa jotain erikoisvälinettä. Silti ei satu, siksi mietinkin voisiko sun tilannetta helpottaa jotenkin. Toivottavasti sunkin pitkä tie palkittaisin pian!!

Mulla on itselläni raha ja aikapainetta (41v), nyt viimeiset kolme siirtoa omilla soluilla. Luovuttajan halusin vaihtaa tähän viimeiseen hoitoon. Näiden jälkeen olen sitten joka tapauksessa suurten kysymysten äärellä. Olen ihan valmis luovutettuihin alkioihin. Harmillista, kun Suomessa ei saa onnistuneita luovutetuilla soluilla muodostuneita alkioita luovuttaa&myydä eteenpäin! Menevät kaikki hukkaan..siispä kalliimpi ja pidempi prosessi harkittavaksi, kun olisi niin itselle sopivin vaihtoehto ostaa valmiita luovutettuja alkioita vaikka yksi kerrallaan.

@krokus täällä saman tapaisia ajatuksia pyörii päässä. Just kuten kirjoitit "vaikeaa löytää uskoa". Olen kuullut myös, että jollakin on ollut järjestely, että väliultrat oman kaupungin lääkärillä. Omasta kokemuksesta suosittelen lämpimästi D-alkuista paikkaa, siellä saa era-testin kyllä sekä huippuosaamista. Käy tutkimassa nettisivut.
@Domi mulla oli myös ainoa kiinnittyminen toistaiseksi juuri era-hoidon jälkeisellä kierrolla. Muistelen kuulleeni/lukeneeni, että sen positiivinen vaikutus arvioidaan kolmeksi kuukaudeksi. Mutta tutkimuksellista näyttöä asiaan ei kai ole. Tällä kertaa mulle yritettiin saman kaltaista hyötyä huuhtelemalla kohtua suolaliuoksella.
@kirsillevauva voihan hormonit! Täällä kans ollut itku herkässä nyt. Onneksi tietää, että ne on ne hormonit. Hyvää siirtoa sulle!

Kaikille muillekkin hyviä vaiheita ja piinailijoille erityisesti:love:
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
@Nipsu_78 minulle on sitä scrätsingiä (eli samalla tavalla otetaan se "näytepala" edellisessä kierrossa niin kun otettas joku testi, mutta sitä ei vaan sit mihinkään lähetetä) niin pas:iin ihan muutenkin ja ainut "kunnon kiinnittymis yritys" oli tälläsen jälkeen, sillon vaan tuulimuna ja nyt tämä raskaus luomusti testin jälkeen!!!! Enkä usko sattumaan kun takana kerkisi olla melkein seitsämän vuotta yritystä ja 18 hyvää alkiota siirretty+ kaikki luomuilut!!! Osa poleista/lääkäreistä siis käyttää sitä.. ja kuten uskoa saatette suosittelen todellakin ainakin koittamaan!!! Ainakin tosiaa Lappeenrannan felicitaksella minulle se määrättiin ja sieltä nata-testistähän tuli myös ohjeistus sitä käyttää.. Era- testi on jo vähän vanhentuneempi testi verrattain readyyn, mutta varmaan hyvä sekin, mutta nata-testissä voi selvitä laajemmin muutakin era ja ready siis tutkii vaan sitä siirtoajankohtaa..
 
@Aislinn83 keltarauhaskysta muodostuu siis keltarauhasesta, joka ei jostain syystä olekaan heti "sulanut", vaan jäänyt sinne kasvamaan. Ei ole vaarallisia, mutta mainitaan löydöksinä. Niitä tosiaan tulee ja menee, kuten @Rusakkonen sanoi, seuraavassa ultrassa sitä tuskin enää näkyy!
Mutta ikävimmät voivat tosiaan yhdistyä verenkiertoon ja alkaa elää omaa elämäänsä ja kasvaa isoiksikin, onneksi se on harvinaisempaa.

@Wintersun hyvää kesää kaikesta huolimatta ja toivotaan, että palaat palstalle sitten oikeesti aloituksen kanssa! :love:
 
@Silmu75 hyvä kysymys.. koitin tutkii noista papereista, mutta en oikeen muuta keksi kun että se Ranskalainen lääkäri joka on tutkimusvastaava on Tri Natalie Ledee. Voiko tulla hänen nimestä jos kehitellyt? En siis yhtään tiedä... Paikka missä tutkitaan on Matrice LAB Innove- laboratorio..
https://aijaa.com/h9WLs5
https://aijaa.com/Q9UiSA
Tuossa on kuvat suomennetuista suostumus papereista.. Eli käytännössä kaikki info mitä minulla asiasta on.. Toivottavasti kiinnostuneet saa selvää, toinen sivu vähän huonolla musteella..
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78 ja atvk87
@Silmu75 hyvä kysymys.. koitin tutkii noista papereista, mutta en oikeen muuta keksi kun että se Ranskalainen lääkäri joka on tutkimusvastaava on Tri Natalie Ledee. Voiko tulla hänen nimestä jos kehitellyt? En siis yhtään tiedä... Paikka missä tutkitaan on Matrice LAB Innove- laboratorio..
https://aijaa.com/h9WLs5
https://aijaa.com/Q9UiSA
Tuossa on kuvat suomennetuista suostumus papereista.. Eli käytännössä kaikki info mitä minulla asiasta on.. Toivottavasti kiinnostuneet saa selvää, toinen sivu vähän huonolla musteella..
Kiitos! Lääkärin nimellä löytyikin tietoa ja kiinnostavalta kuulostaa. (y) Liittyy siis mm. tappajasoluihin, jotka on sekä tarpeellisia että haitallisia kiinnittymisessä. Laboratorion sivuilla selitettiin tarkemmin kiinnittymistä:

https://www.matricelabinnove.com/en/embryo-implantation/
 
Kiitos! Lääkärin nimellä löytyikin tietoa ja kiinnostavalta kuulostaa. (y) Liittyy siis mm. tappajasoluihin, jotka on sekä tarpeellisia että haitallisia kiinnittymisessä. Laboratorion sivuilla selitettiin tarkemmin kiinnittymistä:

https://www.matricelabinnove.com/en/embryo-implantation/
Mielenkiintoista! Siella olisi myos kaikenlaisia kiinnostavankuuloisia artikkeleita koskien eri tekijoiden kuten Prednisonen ja intralipidien roolia: https://www.matricelabinnove.com/en/rd/
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78
@Aislinn83 keltarauhaskysta muodostuu siis keltarauhasesta, joka ei jostain syystä olekaan heti "sulanut", vaan jäänyt sinne kasvamaan. Ei ole vaarallisia, mutta mainitaan löydöksinä. Niitä tosiaan tulee ja menee, kuten @Rusakkonen sanoi, seuraavassa ultrassa sitä tuskin enää näkyy!
Mutta ikävimmät voivat tosiaan yhdistyä verenkiertoon ja alkaa elää omaa elämäänsä ja kasvaa isoiksikin, onneksi se on harvinaisempaa.

@Wintersun hyvää kesää kaikesta huolimatta ja toivotaan, että palaat palstalle sitten oikeesti aloituksen kanssa! :love:
Kiitos sulle vastauksesta, helpotti mieltä! <3
 
Mä niin haluaisin jo päästä testaamaan. Pistin viime viikolla ma, ke ja pe ovitrelleä tukilääkkeenä. Lääkäri sanos et jos virallisena päivänä plussa on haalea niin johtuu tuosta lääkkeestä. Sunnuntaihin siis pi7täis malttaa odottaa. Vai voisko jo viikko sitten siirretty 3päivänen. Eli alkio olis nyt jo 10päivänen?
 
Mä niin haluaisin jo päästä testaamaan. Pistin viime viikolla ma, ke ja pe ovitrelleä tukilääkkeenä. Lääkäri sanos et jos virallisena päivänä plussa on haalea niin johtuu tuosta lääkkeestä. Sunnuntaihin siis pi7täis malttaa odottaa. Vai voisko jo viikko sitten siirretty 3päivänen. Eli alkio olis nyt jo 10päivänen?
Googlasin Ovitrellen koska kiinnostaa mitä hormoneja tässä voi vielä joutua ottamaan, eikä kyllä vielä kannata testata:
”Jos teet raskaustestin seerumista tai virtsasta Ovitrellen käytön jälkeen ja sitä seuraavien kymmenen päivän aikana, voit saada väärän positiivisen testituloksen.”

Toivottavasti on sunnuntaina kunnon plussa! :love:
 
Tänään ilmoittauduin passiin. Kyselin kumminkin kaiku palvelun kautta hoitajalta siitä mikä pv pitää ilmoittautua niin selvisi sekin. 22.5 olisi folliultra ja 21.5 pitäis alkaa ovistestien teko. En saanu sen kummempaa ohjetta siihen. Mitäs muille on testeistä neuvottu, mihin aikaan päivästä teette? Jossain lukee, että aamulla ja jossain iltapäivästä... Taidan ostaa clear bluen testejä niin ei tarvi ainakaan arpoa viivojen kanssa. Jännä juttu, kun hoito lähestyy niin aloin miettiä lasten nimiä. Mistä pidän ja minä sopisi pojan nimeen.
 

Yhteistyössä